Η Α’ τάξη του 2ου Γυμνασίου Σητείας συμμετέχει φέτος στο ευρωπαϊκό έργο CONNECT του προγράμματος «Horizon 2020 – Επιστήμη με και για την Κοινωνία» που στοχεύει στην ενσωμάτωση της συμμετοχικής επιστήμης στο αναλυτικό πρόγραμμα, συνδέοντας το σχολείο με οικογένειες, ερευνητικά κέντρα, πανεπιστήμια και επιχειρήσεις.

01Κατά τη 2η φάσης υλοποίησης (Νοιάζομαι – Μαθαίνω – Δρω) του εκπαιδευτικού σεναρίου «Μηχανική Μάθηση και Αναγνώριση εικόνας στην υπηρεσία του Περιβάλλοντος», είχαμε τη χαρά να συνομιλήσουμε με τον Δρ. Αναστάσιο Δήμου, Μεταδιδακτορικό Ερευνητή στο Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (IΠΤΗΛ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).

Στην τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 7 Μαρτίου 2023, ο κ. Δήμου μας μίλησε για τις ποικίλες εφαρμογές της Μηχανικής Μάθησης που βελτιώνουν, όχι μόνο την καθημερινή ζωή μας, αλλά και το έργο εντοπισμού και διάσωσης θυμάτων φυσικών καταστροφών.

Οι 60 μαθητές και μαθήτριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα άκουσαν για τη Σημασιολογική Ανάλυση Εικόνων και Βίντεο, τη Βαθιά Μάθηση, τα Νευρωνικά Δίκτυα, την Ευφυή Γεωργία, την Επαυξημένη Πραγματικότητα, και τις “υπερδυνάμεις” που μας προσφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη. Επιπλέον, είχαν την ευκαιρία να διατυπώσουν τις ερωτήσεις τους και να εκφράσουν τις απορίες και τους προβληματισμούς της οικογένειάς τους για το θέμα.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Δήμου για την ευγενική ανταπόκρισή του στην πρόσκληση του σχολείου μας, για την ενδιαφέρουσα ομιλία του, και για τις εύστοχες απαντήσεις του στα ερωτήματα των παιδιών.

logo 2022 447x127

Στο πλαίσιο της Βραδιάς Ερευνητή 2022, το 2ο Γυμνάσιο Σητείας αξιοποίησε τη δυνατότητα ζωντανής συνομιλίας με σημαντικούς επιστήμονες και ερευνητές, που προσφέρει η δράση Chat Lab.

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Πληροφορικής, με συνεργασία των εκπαιδευτικών Ρεΐζη Γεώργιου και Λαγουδάκη Ελπίδας, μαθητές και μαθήτριες της Α’ Γυμνασίου συναντήθηκαν διαδικτυακά με την Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης και στο Ινστιτούτο Πληροφορικής (ΙΠ) του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), κ. Παναγιώτα Φατούρου.

Η κ. Φατούρου απάντησε σε ερωτήματα όπως:

  • Τι είναι η Επιστήμη;
  • Γιατί οι ερευνητές αγαπούν την Επιστήμη;
  • Γιατί Επιστήμη Υπολογιστών;
  • Γιατί είναι απαραίτητο για επιστήμονες πολλών διαφορετικών ειδικοτήτων να επεξεργάζονται δεδομένα;
  • Ποια είναι η δυσκολία και η ερευνητική πρόκληση κατά την επεξεργασία μεγάλων όγκων δεδομένων;

Μίλησε επίσης στα παιδιά για την ισότητα των φύλων στην επιστήμη και τη σημασία της ισότιμης συμμετοχής των γυναικών στο χώρο της έρευνας και της ψηφιακής αγοράς εργασίας.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Φατούρου για την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίασή της και τον επιπλέον χρόνο που αφιέρωσε για να απαντήσει σε όλα τα ερωτήματα μαθητών και εκπαιδευτικών.

FLL

51986365605 dc1c051625 oΤο διήμερο 2-3 Απριλίου 2022, η Oμάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής του 2ου Γυμνασίου Σητείας “KNIGHTS OF THE FUTURE”, μετά την πρόκρισή της στον περιφερειακό διαγωνισμό Κρήτης, έλαβε μέρος στον μεγάλο τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ρομποτικής Έρευνας και Καινοτομίας  FIRST® LEGO® League, στη Θεσσαλονίκη.

Εννέα μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου, συνοδευόμενοι από τους γονείς τους και τους δύο εκπαιδευτικούς/προπονητές της ομάδας, Λαγουδάκη Ελπίδα και Πρινιωτάκη Γιάννη, έδωσαν δυναμικό παρόν σε μια εντυπωσιακή γιορτή της Πληροφορικής και της Τεχνολογίας.

Στο φιλόξενο χώρο του 6ου Περιπτέρου της ΔΕΘ HELEXPO, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία:

  • να αλληλεπιδράσουν με άλλες 49 ομάδες μαθητών απ’ όλες τις περιφέρειες της χώρας***,51986361690 d15e2f831b o
  • να παρουσιάσουν την πρότασή τους για ένα αυτοματοποιημένο ρομπο-ελαιουργείο σε δεκάδες μαθητές και επισκέπτες,
  • να γνωρίσουν καινοτόμες ιδέες και δημιουργίες που ίσως αλλάξουν το μέλλον των μεταφορών,
  • να διαγωνιστούν με το δικό τους ρομποτάκι στην πίστα αποστολών του robot game κατακτώντας την 23η θέση, συναγωνιζόμενοι με ρομποτικές κατασκευές μαθητών από άλλα σχολεία και, κυρίως, ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και εκπαιδευτικά κέντρα ρομποτικής όλης της χώρας,
  • να επικοινωνήσουν με επιτυχία τη δουλειά τους στην επιτροπή των κριτών, αποσπώντας θετικά σχόλια και προτροπή για συνέχιση της προσπάθειας,
  • να γνωρίσουν επιτυχημένους επαγγελματίες από τον χώρο των επιχειρήσεων, του αθλητισμού και των τεχνών, και να εμπνευστούν από τον λόγο και το έργο τους51985810101 70f8cefc01 o

και το σημαντικότερο,

  • να συνειδητοποιήσουν πως, με συστηματική δουλειάσυνεργατικότηταυπομονή και επιμονή, μπορούν να ξεπεράσουν κάθε αντιξοότητα και να πετύχουν τους στόχους τους, υπερβαίνοντας ακόμα και τον εαυτό τους.

.jpg

Για την πραγματοποίηση του ταξιδιού στη συμπρωτεύουσα, σημαντική ήταν η οικονομική βοήθεια που προσέφεραν με τις χορηγίες τους:

  • η Ιερά Μονή Τοπλού,
  • τα Super Market Χαλκιαδάκης και
  • ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Γυμνασίου Σητείας,

τους οποίους ευχαριστούμε από καρδιάς!

Ένα μεγάλο ευχαριστώ αξίζει και στους γονείς, που ανέλαβαν το μεγαλύτερο μέρος του κόστους και την τετραήμερη συνοδεία των παιδιών τους, στο δύσκολο εγχείρημα μιας μετακίνησης σε μακρινό προορισμό, εν μέσω πανδημίας.

Το σχολείο και την ομάδα τους εκπροσώπησαν επάξια οι παρακάτω μαθητές και μαθήτριες:

Αχλαδιανάκη Χριστίνα

Ζανικέλλι Στυλιανός

Κοντογιαννάκης Μάριος

Κουνελάκη Ειρήνη

Κωσταβασίλης Νικόλαος

Μιχελάκης Κωνσταντίνος

Συλλιγαρδάκης Ιωάννης

Φραγκούλη Αιμιλία

Χασαπλαδάκης Νικόλαος

Πολλά συγχαρητήρια σε όλους! Σας ευχόμαστε υγεία και πρόοδο· να αγωνίζεστε πάντα με ευγένεια, πάθος και χαρά, για κάθε στόχο της ζωής σας!

IMG 20220403 115206 IMG 20220402 093159 IMG 20220402 092158 IMG 20220403 132500 IMG 20220403 113212
IMG 20220403 113147 IMG 20220403 132827 IMG 20220402 092439 IMG 20220403 113707 IMG 20220402 172110

*** Η ομάδα μοιράστηκε την εμπειρία της με σχολεία από όλη την Ελλάδα και με τη συμμετοχή της στο 11ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.

  • Για τη σχετική παρουσίαση, επιλέξτε το σύνδεσμο Κnights of the future .
  • Για τη συλλογή των βίντεο που περιγράφουν τη συνολική προετοιμασία της ομάδας, επισκεφθείτε τη συλλογή:

 https://youtube.com/playlist?list=PLQfpjXdBVlhtYHBj72HCcV9Auzh65hDJR 

 

IMG 20220313 152005

Φέτος, οργανώθηκε ξανά στο σχολείο μας Ομάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής! Συμμετέχουν 20 αγόρια και κορίτσια της Γ’ τάξης και οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής και Τεχνολογίας του σχολείου. Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται μετά το τέλος των μαθημάτων, για ένα δίωρο την εβδομάδα.

Η ομάδα ξεκίνησε διστακτικά, μόλις το Δεκέμβριο, και κλήθηκε ν’ αντιμετωπίσει πολλά εμπόδια. Κόντρα στις αντιξοότητες της πανδημίας, αποφάσισε να πάρει μέρος  στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ρομποτικής και Καινοτομίας FIRST® LEGO® League που διοργανώνεται από το Φιλεκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Eduact).

Τα παιδιά, αποφασισμένα να κατακτήσουν νέους ορίζοντες ακολουθώντας τις θεμελιώδεις αξίες του FLL (Teamwork, Inclusion, Innovation, Fun, Discovery, Impact):panoramic

  • επέλεξαν με ψηφοφορία το όνομα της ομάδας τους και τα 10 μέλη που θα τους αντιπροσώπευαν στο διαγωνισμό,
  • έθεσαν τους στόχους τους με ενθουσιασμό,
  • συναρμολόγησαν ένα LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 και τα μοντέλα της φετινής θεματικής πίστας CARGO CONNECT,
  • προγραμμάτισαν το ρομπότ τους να ολοκληρώνει συγκεκριμένες αποστολές,
  • σχεδίασαν το δικό τους project καινοτομίας (ένα ρομπο-ελαιουργείο), και
  • δημιούργησαν μια πολυμεσική παρουσίαση για όσα ανακάλυψαν:

Στις 13 Μαρτίου, οι “KNIGHTS OF THE FUTURE” φόρεσαν κόκκινα μπλουζάκια, έβαλαν στο πέτο το σήμα που οι ίδιοι δημιούργησαν, και ταξίδεψαν στη Χερσόνησο, για να πάρουν μέρος στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Κρήτης. Επέστρεψαν με 10 μετάλλια, 10 επαίνους κι ένα εισιτήριο για τον Τελικό!

.png

Περήφανοι για τα θετικά σχόλια που εισέπραξαν από τους κριτές, προετοιμάζονται με ακόμα μεγαλύτερο ενθουσιασμό για τη νέα μεγάλη πρόκληση.

Θα ήθελαν να ευχαριστήσουν:

  • Τον Διευθυντή του 2ου Γυμνασίου Σητείας που υποστήριξε σθεναρά εξ αρχής όλη την προσπάθεια και μερίμνησε για τα έξοδα εγγραφής της ομάδας και προμήθειας τραπεζιού για την πίστα αποστολών.
  • Τον Μηχανικό-Υπεύθυνο Διαχειριστή κ. Σταματάκη Γιάννη που ξενάγησε αντιπροσωπεία μαθητών στο ελαιουργείο του Αγροτικού Ελαιουργικού και Σταφιδικού Συνεταιρισμού Σητείας, άκουσε με προσοχή τις προτάσεις τους, και έδωσε χρήσιμη ανατροφοδότηση για τις ιδέες τους.
  • Toν μαθητή του 1ου Γυμνασίου Σητείας Μενέλαο Κωνσταντάκη, για τις χρήσιμες συμβουλές που προσέφερε από την εμπειρία του σε προηγούμενους διαγωνισμούς.
  • Την Περιφέρεια Κρήτης που, με την περσινή δωρεά δύο νέων πακέτων εκπαιδευτικής ρομποτικής στο πλαίσιο προγράμματος ΕΣΠΑ, έκανε δυνατή την κατασκευή πιο σύνθετων ρομποτικών μοντέλων.
  • Τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, για τα άλλα δύο πακέτα εκπαιδευτικής ρομποτικής που είχε εξασφαλίσει στο παρελθόν για το σχολείο μας.
  • Τους Γονείς των παιδιών της ομάδας, για την υποστήριξη και συνεργασία τους.
  • Την Υποδιευθύντρια και το Σύλλογο Εκπαιδευτικών του 2ου Γυμνασίου Σητείας, για τη διευκόλυνση και υποστήριξη των δράσεων της ομάδας.

Πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα μέλη της ομάδας, μαθητές και εκπαιδευτικούς:

Αχλαδιανάκη Χριστίνα – Εικοσιπεντάκης Εμμανουήλ – Ζανικέλλι Στυλιανός – Κοντογιαννάκης Μάριος – Κουνελάκη Ειρήνη – Κωσταβασίλης Νικόλαος – Μιχελάκης Κωνσταντίνος – Συλλιγαρδάκης Ιωάννης – Φραγκούλη Αιμιλία – Χασαπλαδάκης Νικόλαος

Αχλαδιανάκης Πορφύριος – Γκιοργίεβ Γκεώργκι – Καλαντζής Κωνσταντίνος – Κοτσυφάκης Αγαπητός – Μπελιμπασάκη Καλλιόπη – Παπαδάκης Εμμανουήλ – Ραχήλης Ευάγγελος – Σκαρβελάκης Νικόλαος – Τζαβολάκης Μάριος – Τζιρβελάκης Εμμανουήλ 

Λαγουδάκη Ελπίδα (Πληροφορικής) – Πρινιωτάκης Ιωάννης (Τεχνολογίας)

Καλή επιτυχία στον τελικό!

Με την τελευταία εργασία της χρονιάς στην Πληροφορική, προσπαθήσαμε να τιμήσουμε σημαντικές προσωπικότητες των φυσικών επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής, της πληροφορικής και των μαθηματικών: γυναίκες και άντρες που με το έργο τους χάραξαν νέους δρόμους και αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τις επόμενες γενιές.

Μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου συνδύασαν όσα έμαθαν στον προγραμματισμό, μελέτησαν πηγές, φαντάστηκαν, σχεδίασαν, και υλοποίησαν δικά τους παιχνίδια στο Scratch, εμπνευσμένα από προσωπικότητες που άνοιξαν στην ανθρωπότητα νέους ορίζοντες. Μαζί με τα προγράμματά τους, τα παιδιά δημιούργησαν και συνοδευτικά φυλλάδια, που μοίρασαν στους συμμαθητές τους κατά την παρουσίαση της δουλειά τους, στο τελευταίο μάθημα της χρονιάς.

Παρακάτω θα βρείτε ένα μικρό μόνο δείγμα από τα έργα που υλοποιήθηκαν. Μπορείτε να τα δοκιμάσετε επιλέγοντάς τα με κλικ. Ξεκινούν με το πάτημα της πράσινης σημαίας αλλά θα ήταν καλό να διαβάσετε πρώτα τις οδηγίες κάθε παιχνιδιού.

Όλες οι δημιουργίες των παιδιών ήταν ιδιαίτερα αξιόλογες. Ακόμα και τα παιχνίδια που δεν ολοκληρώθηκαν, ακόμα και οι ιδέες που δεν υλοποιήθηκαν. Στις δύσκολες συνθήκες αυτής της σχολικής χρονιάς, κάθε τι μικρό χρειάστηκε μεγάλο κόπο. Αξίζουν πολλά μπράβο στους μαθητές και στις μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου του σχολικού έτους 2020-21! Εύχομαι η έμπνευση και η δημιουργικότητα να συνοδεύουν κάθε τους βήμα!

Rosalind Franklin

Αικατερίνη Τσιμητάκη

Jane Goodall

Νικολέτα Βοβατζάκη

Katherine Johnson

Αριάδνη Θωμά

Esther Lederberg

Χαρά Φυγετάκη

Ήρων ο Αλεξανδρεύς

Γεώργιος Γαλανάκης

Grace Hopper

Μιχαηλία Γεροντάρα-Κάλαμπα

Ερατοσθένης ο Κυρηναίος

Φίλιππος Πρωτογεράκης

Maria Sibylla Merian

Σταματίνα Βεζυράκη

Hertha Ayrton

Μαρία Βουγιούκα

Tim Berners Lee

Ιωάννης Φραγκιαδάκης

Valentina Tereshkova

Μαρίνα Ντόικα

Αδελφοί Ράιτ

Έκτωρ Κασαμπαλόγλου

Florence Bascom

Μαρίνα Κατσαρού

Στο πλαίσιο του έργου ΕΣΠΑ «Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού Τ.Π.Ε. Σχολικών Μονάδων Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Κρήτης», παραλάβαμε φέτος στο εργαστήριο δύο νέα πακέτα εκπαιδευτικής ρομποτικής LEGO® MINDSTORMS® Education EV3.

Παρ’ όλο που το μεγάλο διάστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τα αυστηρά πρωτόκολλα λειτουργίας δεν μας επέτρεψαν την πλήρη αξιοποίησή τους, οι μαθητές και μαθήτριες της Α’ Γυμνασίου πήραν μια γεύση για το πόσο διαφορετικές μορφές και λειτουργίες μπορεί να έχει ένα ρομπότ.

Τα τελευταία μαθήματα Πληροφορικής της χρονιάς πραγματοποιήθηκαν δια ζώσης κι έτσι τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το νέο προγραμματιστικό περιβάλλον EV3 Classroom στο σχολικό εργαστήριο. Δημιουργώντας κώδικα με πλακίδια, προγραμμάτισαν ένα ρομποτικό όχημα ώστε να εκτελεί ακριβείς κινήσεις και τρία διαφορετικά είδη στροφών.

Στη συνέχεια σχεδίασαν, υλοποίησαν, δοκίμασαν και παρουσίασαν τα δικά τους προγράμματα για το ρομποτάκι μας. Το βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζει ένα δείγμα της δουλειάς τους. Πολλά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!

Την Παρασκευή 16 Απριλίου, στο πλαίσιο του 10ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, ένα τμήμα της Α’ Γυμνασίου, μαζί με εκατοντάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς από όλη την Ελλάδα, παρακολούθησε το διαδικτυακό εργαστήριο «Μια Μηχανή Turing από Σοκολάτα» που παρουσιάστηκε από τον Paul Curzon, Καθηγητή του Πανεπιστημίου Queen Mary του Λονδίνου στην Επιστήμη της Πληροφορικής.

Με σοκολάτες, καραμέλες, χάντρες, τουβλάκια, χρωματιστά μολύβια και άλλα απλά υλικά, οι συμμετέχοντες κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν τη δική τους Μηχανή Turing! Καθώς είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν με ένα μηχανικό, και όχι μόνο αφαιρετικό, μοντέλο επεξεργασίας συμβόλων, τα παιδιά προσέγγισαν με πρωτότυπο τρόπο την έννοια του υπολογισμού και του τι κάνει πραγματικά ένας υπολογιστής.

https://youtu.be/sKRZpgNJ15chttps://teachinglondoncomputing.org/turingmachine/ 

Το σχολικό έτος 2019-20 υλοποιήθηκε στο 2ο Γυμνάσιο Σητείας το εθελοντικό σχολικό πρόγραμμα “Κοσμοεξερευνήσεις” σύμφωνα με την εκπαιδευτική προσέγγιση STEAM(Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Με απλές πρακτικές δραστηριότητες, μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας συνδύασαν Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες και Μαθηματικά, για να μελετήσουν εισαγωγικά θέματα Αστρονομίας, Αστροφυσικής και Διαστημικής.

Τα παιδιά αφιέρωσαν αρκετό από τον ελεύθερο χρόνο τους (1,5 ώρα 2 φορές την εβδομάδα, μετά το τέλος των μαθημάτων), για να εξερευνήσουν τον κόσμο που μας περιβάλει με ευχάριστο, δημιουργικό και ανακαλυπτικό τρόπο:

  • Χρησιμοποίησαν την επιστημονική μέθοδο, την παρατήρηση και τον πειραματισμό.
  • Εργάστηκαν ομαδικά και αντάλλαξαν απόψεις για την επίλυση προβλημάτων.
  • Φαντάστηκαν και αφηγήθηκαν, δημιούργησαν και παρουσίασαν.
  • Σχεδίασαν, κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν ψηφιακά εργαλεία.
  • Αξιοποίησαν σύγχρονες διαδικτυακές πλατφόρμες και εφαρμογές προσομοίωσης.

Μέσα από ένα συνεργατικό ταξίδι στο Διάστημα, διαπίστωσαν τη σημασία της διεθνούς συνεργασίας και της διεπιστημονικής προσέγγισης για την εξερεύνηση άγνωστων κόσμων αλλά και για την αντιμετώπιση των παγκόσμιων προβλημάτων του πλανήτη μας.

Η ταινία που ακολουθεί συνοψίζει τις εμπειρίες μιας (σχεδόν) ολόκληρης, δημιουργικής, πλούσιας σε ανακαλύψεις, σχολικής χρονιάς. Αξίζει ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ σε όλα τα κορίτσια και αγόρια της ομάδας! Να είστε πάντα υγιείς και χαρούμενοι, να κρατάτε άσβεστη τη φλόγα για μάθηση και δημιουργία!

Η Ευρωπαϊκή Πρόκληση Astro Pi είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (ESA) που διενεργείται σε συνεργασία με το Ίδρυμα Raspberry Pi. Προσφέρει σε μαθητές και νέους την εκπληκτική ευκαιρία να γράψουν προγράμματα που εκτελούνται σε υπολογιστές Raspberry Pi στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS).

Στα τέλη Φεβρουαρίου, τρεις ομάδες μαθητών του σχολείου μας, με την υποστήριξη της εκπαιδευτικού Πληροφορικής Ελπίδας Λαγουδάκη, έγραψαν σε γλώσσα Python μικρά προγράμματα που εμφανίζουν ένα χαιρετισμό προς τους αστροναύτες του ISS και τις μετρήσεις θερμοκρασίας του σταθμού. Τα προγράμματα εκτελέστηκαν με επιτυχία στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό στις 15 Μαΐου. Πριν λίγες μέρες, έφτασαν οι αναμνηστικές βεβαιώσεις για τα παιδιά, με την ακριβή θέση του σταθμού τη στιγμή που τα μηνύματα τους εμφανίζονταν στην οθόνη του υπολογιστή Astro Pi!

Πολλά συγχαρητήρια στους:

 

Το σχολείο μας φέτος συμμετείχε με ομάδα μαθητών, μέσω της εκπαιδευτικού Πληροφορικής Ελπίδας Λαγουδάκη, στο επιμορφωτικό εξ αποστάσεως σεμινάριο «gPython – Επιλύοντας προβλήματα με την Python» που διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από τη Google και αποσκοπούσε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων και στη βελτίωση της αλγοριθμικής σκέψης με χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Python: https://www.eduonline.upatras.gr/gpython2019/

Συνολικά επιμορφώθηκαν 315 εκπαιδευτικοί, 157 μαθητές και 81 φοιτητές από όλη τη χώρα.

Η παρακολούθηση του προγράμματος έγινε εξ-αποστάσεως μέσω της πλατφόρμας www.eduonline.upatras.gr/moodle και είχε διάρκεια 12 εβδομάδων (Φεβρουάριος – Μάιος 2020). Το εκπαιδευτικό υλικό ήταν οργανωμένο σε 12 μαθήματα που παρέχονταν σε εβδομαδιαία βάση και συνοδεύονταν από κουίζ αξιολόγησης: Εισαγωγή στους αλγορίθμους, Εισαγωγή στην Python, Δομή επιλογής ‘if’, Δομή επανάληψης ‘while’, Δομή επανάληψης ‘for’, Αλφαριθμητικά, Δομές Δεδομένων – ‘Λίστα’, ‘Πλειάδα’, ‘Λεξικό’ και ‘Σύνολο’, Υποπρογράμματα, Αρχεία και Μορφοποίηση με τη format(), Σύνθετα Παραδείγματα και Επαναληπτικές Ασκήσεις.

Το σεμινάριο ολοκλήρωσαν με επιτυχία η εκπαιδευτικός και 4 μαθητές της ομάδας του σχολείου μας. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες!

http://www.cetl.upatras.gr/google.phphttps://www.ocean.upatras.gr/