Το σχολείο μας φέτος συμμετείχε με ομάδα μαθητών, μέσω της εκπαιδευτικού Πληροφορικής Ελπίδας Λαγουδάκη, στο επιμορφωτικό εξ αποστάσεως σεμινάριο «gPython – Επιλύοντας προβλήματα με την Python» που διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από τη Google και αποσκοπούσε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων και στη βελτίωση της αλγοριθμικής σκέψης με χρήση της γλώσσας προγραμματισμού Python: https://www.eduonline.upatras.gr/gpython2019/

Συνολικά επιμορφώθηκαν 315 εκπαιδευτικοί, 157 μαθητές και 81 φοιτητές από όλη τη χώρα.

Η παρακολούθηση του προγράμματος έγινε εξ-αποστάσεως μέσω της πλατφόρμας www.eduonline.upatras.gr/moodle και είχε διάρκεια 12 εβδομάδων (Φεβρουάριος – Μάιος 2020). Το εκπαιδευτικό υλικό ήταν οργανωμένο σε 12 μαθήματα που παρέχονταν σε εβδομαδιαία βάση και συνοδεύονταν από κουίζ αξιολόγησης: Εισαγωγή στους αλγορίθμους, Εισαγωγή στην Python, Δομή επιλογής ‘if’, Δομή επανάληψης ‘while’, Δομή επανάληψης ‘for’, Αλφαριθμητικά, Δομές Δεδομένων – ‘Λίστα’, ‘Πλειάδα’, ‘Λεξικό’ και ‘Σύνολο’, Υποπρογράμματα, Αρχεία και Μορφοποίηση με τη format(), Σύνθετα Παραδείγματα και Επαναληπτικές Ασκήσεις.

Το σεμινάριο ολοκλήρωσαν με επιτυχία η εκπαιδευτικός και 4 μαθητές της ομάδας του σχολείου μας. Θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες!

http://www.cetl.upatras.gr/google.phphttps://www.ocean.upatras.gr/

 

Ο διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Bebras®  ξεκίνησε το 2003 ως ιδέα της Καθηγήτριας Valentina Dagiene του University of Vilnius της Λιθουανίας. Στοχεύει στην προώθηση της Πληροφορικής (ή Επιστήμης των Υπολογιστών) και της Υπολογιστικής Σκέψης μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών όλων των ηλικιών.

Στην Ελλάδα, ο διαγωνισμός διοργανώθηκε για 2η συνεχή χρονιά από το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής (LTEE lab) του Πανεπιστημίου Αιγαίου, με τη συνεργασία πλήθους φορέων, ενώσεων και εθελοντών. Πραγματοποιήθηκε στα εργαστήρια Πληροφορικής των σχολείων της χώρας, με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Είχε διάρκεια 35 λεπτά και περιλάμβανε 10 θέματα βασισμένα σε σημαντικά προβλήματα που συχνά αντιμετωπίζουν οι επιστήμονες της Πληροφορικής. Οι δοκιμασίες ήταν διασκεδαστικές κι ελκυστικές για τους μαθητές, χωρίς να χρειάζονται προηγούμενες τυπικές γνώσεις, μόνο λογική σκέψη και υπολογιστική νοοτροπία.

Το 2ο Γυμνάσιο Σητείας συμμετείχε και φέτος από 18/11/2019 έως 29/11/2019, με μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων, στο εργαστήριο ΣΕΠΕΗΥ, την ώρα του μαθήματος Πληροφορικής κάθε τμήματος. Συντονίστρια του διαγωνισμού για το σχολείο ήταν η εκπαιδευτικός Πληροφορικής Ελπίδα Λαγουδάκη. Συνολικά πήραν μέρος 110 παιδιά του Γυμνασίου μας. Δύο από αυτά, ο μαθητής Κουρουπάκης Μιχαήλ και η μαθήτρια Θωμά Αριάδνη-Παυλίνα κατέκτησαν τη 2η και 3η θέση της πανελλήνιας κατάταξης στις κατηγορίες Γ’ και Β’ Γυμνασίου αντίστοιχα! Πρόκειται για μια σημαντική επιτυχία, καθώς διακρίθηκαν ανάμεσα σε 2083 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου και 4092 μαθητές της Α’-Β’ Γυμνασίου από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία όλης της Ελλάδας.

Θερμά συγχαρητήρια στους διακριθέντες και σε όλους τους συμμετέχοντες!!!

 

Στιγμές από την προετοιμασία και συμμετοχή του σχολείου μας στο 9ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας:

Συγχαίρουμε τους μαθητές για την προσπάθειά τους κι ευχαριστούμε τους διοργανωτές για τη φιλοξενία και τους γονείς για την υποστήριξή τους.

Τη φετινή χρονιά, μια ομάδα μαθητών του σχολείου μας αποφάσισε να εξερευνήσει τον κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης.  Παιδιά από όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, ως σύγχρονοι μαθητευόμενοι μάγοι, πειραματίστηκαν με υπολογιστικά συστήματα που “μαθαίνουν”, παρέα με τις ιστορίες του Χάρι Πότερ. Από την προσπάθειά τους αυτή, προέκυψε η συνεργατική δημιουργία “Καπελάκι Μαγικό!” που ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες. Κάντε κλικ στην εικόνα για να δείτε στιγμές από την προετοιμασία της ομάδας:

Στο παραπάνω ψηφιακό έργο, η ομάδα αξιοποίησε

  • τις ιστορίες του Harry Potter από τα βιβλία της J.K.Rowling
  • την πλατφόρμα machinelearningforkids.co.uk που αναπτύχθηκε από τον Dale Lane
  • ένα μοντέλο Μηχανικής Μάθησης στο IBM Watson Developer Cloud, που εκπαιδεύτηκε από τους ίδιους τους μαθητές
  • το πακέτο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Lego Mindstorms Education EV3 και
  • το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch

για να δημιουργήσει ένα “έξυπνο Καπέλο της Επιλογής που κατατάσσει κάθε υποψήφιο σε έναν από τους 4 κοιτώνες του Hogwarts, ανάλογα με τη φράση που πληκτρολογεί.

Το “Καπελάκι Μαγικό!” θα παρουσιαστεί τον Απρίλιο στο 9ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.

Καλή επιτυχία Ο.Μ.ΜΑ.!

Το 2ο Γυμνάσιο Σητείας, από 6 έως 21 Οκτωβρίου, συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού με θέμα Κώδικας παντού!

Στο Σχολικό Εργαστήριο ΗΥ, την ώρα του μαθήματος Πληροφορικής:

  • Οι μαθητές της Α’ τάξης αυτοσχεδιάζουν προγραμματίζοντας το ρομποτάκι Lego Mindstorms EV3.
  • Οι μαθητές της Β’ τάξης συναγωνίζονται στο παιχνίδι Binary Game του code.org και οι παίχτες με το υψηλότερο σκορ αναλαμβάνουν να λύσουν το μυστηριώδη γρίφο με το κωδικοποιημένο μήνυμα.
  • Οι μαθητές της Γ’ τάξης προπονούνται στον προγραμματισμό με πλακίδια, χρησιμοποιώντας δραστηριότητες από την Ώρα του Κώδικα. Μετά την προπόνηση, δημιουργούν και παρουσιάζουν το πρώτο τους έργο σε Scratch.

 

Το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, μια μεγάλη σχολική γιορτή της Πληροφορικής, πραγματοποιήθηκε και φέτος στις 18, 19, 20 και 21 Απριλίου. Η αρχική ιδέα του Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής Γιώργου Πανσεληνά, έφτασε στην 8η διοργάνωση και ξεπέρασε ξανά τον εαυτό της: σε Άγιο Νικόλαο, Ηράκλειο, Χανιά και άλλες 10 πόλεις της Ελλάδας, 7000 μαθητές συνεργάστηκαν και παρουσίασαν τα έργα τους!

Το 2ο Γυμνάσιο Σητείας συμμετείχε την τελευταία μέρα του φεστιβάλ στο Ηράκλειο, με ομάδα μαθητών της Γ΄ τάξης. Παρουσίασε έργα σε Scratch και Python, δημιουργίες μαθητών που θέλησαν να εμβαθύνουν περισσότερο στον προγραμματισμό, σε συναντήσεις εκτός του σχολικού ωραρίου.

Στους χώρους του νέου Πολιτιστικού Κέντρου Ηρακλείου, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν ιδέες με μαθητές άλλων σχολείων, να χρησιμοποιήσουν εφαρμογές που παρουσίαζαν φοιτητές του ΤΕΙ Κρήτης, να αλληλοεπιδράσουν με επιστήμονες Πληροφορικής και ερευνητές του ΙΤΕ, να λάβουν μέρος σε κατάλληλα σχεδιασμένα εκπαιδευτικά εργαστήρια. Μια γεύση απ’ όσα έζησαν μπορείτε να πάρετε από το βιντεάκι Scratchουνιές και Pythonοδρομίες:

Οι εμπειρίες ήταν πλούσιες και οι εντυπώσεις πολύ θετικές, τόσο για τους νεότερους, όσο και για τους μεγαλύτερους επισκέπτες.

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια κι ένα θερμό ευχαριστώ:

  • στους μαθητές Αρετάκη Αθηνά, Κουρουπάκη Νίκο, Ρεΐζη Μάνο και Σφενδουράκη Γιώργο, για τον ιδιαίτερο ζήλο που επέδειξαν στη δημιουργία των έργων τους και για την άξια εκπροσώπηση του σχολείου τους στο φεστιβάλ,
  • στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας Γιωργαλάκη Γιώργο, Καντούνια Αγγελική και Κορνάρο Γιώργο, για το ενδιαφέρον και τον προσωπικό χρόνο που αφιέρωσαν στην εξερεύνηση του προγραμματισμού,
  • στην οργανωτική επιτροπή του φεστιβάλ, για την άψογη διοργάνωση και φιλοξενία,
  • στους γονείς των μαθητών, για την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία τους,
  • στη Διεύθυνση του 2ου Γυμνασίου Σητείας, για τη σταθερή υποστήριξη τέτοιων προσπαθειών, και τέλος,
  • σε όλους τους φετινούς μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου που, με τον ενθουσιασμό και την αγάπη, τις αμφισβητήσεις και τις αναζητήσεις τους, κατάφεραν να παρασύρουν την καθηγήτριά τους σε νέες περιπέτειες.

Να είστε όλοι πάντα δραστήριοι και χαρούμενοι, να έχετε υγεία και πρόοδο!


Βρείτε εδώ:

 

Φέτος, στο μάθημα της Πληροφορικής, η Γ’ Γυμνασίου ασχολήθηκε με οπτικό προγραμματισμό και δημιούργησε πολλά έργα (ιστορίες, παιχνίδια, animations) στο περιβάλλον Scratch.

Μερικοί από τους μαθητές όμως, ήθελαν να εξερευνήσουν και άλλα προγραμματιστικά περιβάλλοντα. Αποφάσισαν λοιπόν να μελετήσουν τη γλώσσα Python  χρησιμοποιώντας ολοκληρωμένα παραδείγματα από τις pythonies, αυτοματοποιημένα μαθήματα του repl.it, το περιβάλλον προγραμματισμού Geany και την πλατφόρμα η-τάξη του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Έφτιαξαν μια τερααααάστια ομάδα (από 7 μέλη) και ξεκίνησαν ν’ ανακαλύπτουν τα μυστικά του προγραμματισμού. Ακολούθησαν διαφορετικούς δρόμους, πειραματίστηκαν σε διαφορετικά περιβάλλοντα. Κάποιοι έμειναν πιστοί στο Scratch, άλλοι αγάπησαν την Python. Όλοι τους ανακάλυψαν νέες δυνατότητες και αποκάλυψαν νέα ταλέντα.

Μια μικρή γεύση από τη δουλειά τους μπορείτε να πάρετε στην παρουσίαση που θα γίνει στο 8ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας στις 21 Απριλίου στο Ηράκλειο. Μέχρι τότε, δοκιμάστε το arcade game Spodge , έργο μέλους της ομάδας στο Scratch.

Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές!

Στο πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας που υλοποιήθηκε φέτος στο σχολείο μας 14 μαθητές και 2 εκπαιδευτικοί, μέσα από μια σειρά δράσεων και επισκέψεων, ακολούθησαν την πορεία ενός αρχαιολογικού ευρήματος “από το Σκοτάδι στο Φως”: από το χώμα στην οθόνη.

Η παρακάτω ταινία “αφηγείται” σε 15 λεπτά ένα συναρπαστικό ταξίδι 6 μηνών.

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους μαθητές κι ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους συμμετέχοντες!

Περισσότερες  πληροφορίες θα βρείτε στο site του προγράμματος: 2gymsitia.weebly.com

Η Ομάδα Αγωγής Σταδιοδρομίας και η Eleanor Huffman στα σκαλιά της εισόδου.Στις 6 Απριλίου η ομάδα Αγωγής Σταδιοδρομίας του 2ου  Γυμνασίου Σητείας έκλεισε τον κύκλο των φετινών διδακτικών επισκέψεων του προγράμματος, βιώνοντας μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία στο Κέντρο Μελέτης του Ινστιτούτου Αιγαιακής Προϊστορίας Ανατολικής Κρήτης (INSTAP Study Center) στην Παχειά Άμμο.

Το “Κέντρο”, όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται,  λειτουργεί από το 1997 και στεγάζεται σε ένα ιδιαίτερο κτίριο με εντυπωσιακή αρχιτεκτονική και μεγάλες καταπράσινες αυλές. Παρέχει υπηρεσίες καθαρισμού, συντήρησης, μελέτης, αποτύπωσης και φύλαξης αρχαιολογικών ευρημάτων.

Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους του Κέντρου από την υποδιευθύντρια Eleanor  J. Huffman και συνομίλησαν με αρκετούς από τους επιστήμονες που εργάζονται εκεί. Έμαθαν για το αντικείμενο της κάθε ειδικότητας και τις σπουδές που απαιτούνται,  ενημερώθηκαν για τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται σε κάθε στάδιο διαχείρισης των ευρημάτων, κατανόησαν τη σημασία των σύγχρονων τεχνολογιών στη μελέτη και αποτύπωσή τους. Επιπλέον, παρατήρησαν αρχαίους καρπούς στο μικροσκόπιο,  σχεδίασαν με προφιλόμετρο και πήραν μέρος σε μια σειρά από εκπαιδευτικές δραστηριότητες που ενθουσίασαν μικρούς και μεγάλους.

Εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Σχεδίαση με προφιλόμετρο. Εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Αποχαιρετίσαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις το INSTAP Study Center. Ευχαριστούμε  το διευθυντή  Thomas M. Brogan που με χαρά δέχτηκε την αίτηση επίσκεψής μας και την υποδιευθύντρια Eleanor  J. Huffman που μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή με την φιλικότητα, το χιούμορ και τις κατατοπιστικές περιγραφές της. Ευχαριστούμε επίσης όλους τους εργαζόμενους του Κέντρου, που μας μίλησαν με εγκαρδιότητα για τη δουλειά τους και απάντησαν με  προθυμία στις ερωτήσεις μας.

Η επίσκεψη αυτή δε θα ήταν εφικτή χωρίς την παραχώρηση από το Δήμο Σητείας λεωφορείου για τη μεταφορά των μαθητών στην Παχειά Άμμο. Ευχαριστούμε τον αντιδήμαρχο Λεωνίδα Τερζή και τον οδηγό Κυριάκο Σουλιώτη για τη συνεργασία τους.

 

Οι καθηγητές: Λαγουδάκη Ελπίδα (Πληροφορικής), Φωτεινάκης Νίκος (Φιλόλογος)