ΕΠΕΤΕΙΟΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Σχολική εορτή για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου
Σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 27/10/2025, ημέρα σχολικής εορτής για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου το πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής: όλοι οι μαθητές θα προσέλθουν το πρωί στις 08:45΄-χωρίς τσάντες-και θα σχολάσουν στις 10.15΄εκτός των μαθητών του ΣΤ1΄ τμήματος που θα σχολάσουν στις 12:00 μετά το πέρας της κατάθεσης στεφάνου. Οι γονείς της Δ΄ τάξης προσκαλούνται να παρακολουθήσουν τη σχολική εορτή που διοργανώνει η τάξη και θα ξεκινήσει στις 09:00΄στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων στο ισόγειο του παλιού διδακτηρίου. Το Ολοήμερο δε θα λειτουργήσει, ούτε η Πρωινή Ζώνη.
Για την ημέρα της παρέλασης την Τρίτη 28 Οκτωβρίου
Ο σημαιοφόρος κι οι παραστάτες θα συγκεντρωθούν στον αύλειο χώρο του Ιερού Ναού των Αγίων Θεοδώρων στις 09:45΄π.μ., όπου με συνοδό εκπαιδευτικό θα παρακολουθήσουν τη Θεία Λειτουργία και τη δοξολογία, στη συνέχεια θα μεταβούν στο Ηρώο, όπου θα γίνει η κατάθεση στεφάνων και μετά στον χώρο της παρέλασης. Τα τμήματα της παρέλασης των Ε΄και ΣΤ΄τάξεων θα προσέλθουν στο σχολείο στις 11:30π.μ. προκειμένου να οδηγηθούν στον χώρο της παρέλασης. Οι μαθητές θα παραληφθούν από το τέλος της παρέλασης.
Χρόνια πολλά Ελλάδα!!!
Η δ/ντρια-Το διδ/κό προσωπικό
ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Σύμφωνα με το 127281/Ε3/10-10-2025 Δελτίου Τύπου του ΙΕΠ αποφασίστηκε από τον Σ.Δ.:
Να αφιερωθούν μέχρι 4 ώρες την εβδομάδα από 13/10/2025-17/10/2025 όπως παρακάτω:
Α ΤΑΞΗ: Η Α τάξη θα δώσει ένα πλαίσιο σαν κάδρο για ζωγραφική, που το θέμα θα είναι να ζωγραφίσουν κάτι που τους κάνει ευτυχισμένους.
Β ΤΑΞΗ: παρακολούθηση βίντεο και ταινίες μικρού μήκους σχετικά με το θέμα . Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί συζήτηση γύρω από το θέμα και στο τελευταίο στάδιο σχεδιάζεται να πραγματοποιηθούν 2 δράσεις: α) τα παιδιά θα ζωγραφίσουν κάτι που τους κάνει χαρούμενα και β) θα πραγματοποιηθεί θεατρικό παιχνίδι μέσα στη τάξη σε συνεργασία με την ειδικότητα Θεατρικής Αγωγής. Σκοπός της δράσης είναι αφενός οι μαθητές να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους κι αφετέρου να γνωρίσουν ότι πάντα υπάρχει ελπίδα λύσης στα προβλήματά μας.
Γ ΤΑΞΗ: Η συνταγή της ψυχικής υγείας
Στόχοι:
Η καταπολέμηση του στίγματος της ψυχικής ασθένειας
Η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών
Δράση: Τα παιδιά θα παρακολουθήσουν μια σύντομη παρουσίαση για το τι σημαίνει ψυχική υγεία και πώς μπορεί να επηρεάσει τον καθένα μας. Να μάθουμε να μιλάμε γι΄ αυτό που αισθανόμαστε, να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας και να ζητάμε τη βοήθεια των άλλων, όταν κάτι μας προβληματίζει και μας δημιουργεί καταστάσεις δύσκολες.Συζήτηση για το τι θα μπορούσε να μας κάνει να αισθανθούμε άσχημα και πώς θα μας επηρέαζε αυτό στην καθημερινότητά μας.Καταγραφή των σκέψεών μας και στη συνέχεια συνεργασία και δημιουργία της συνταγής της ψυχικής υγείας σε χαρτόνι.Μέσω αυτής της δράσης, τα παιδιά, αφού πρώτα εκφράσουν τον προβληματισμό τους και τη γνώμη τους, θα συνεργαστούν δημιουργικά και θα δημιουργήσουν το δικό τους αποτύπωμα για την εβδομάδα ψυχικής υγείας.
Δ ΤΑΞΗ:
Με αφορμή την προβολή βίντεο:
Θέμα: «Όλοι αξίζουμε να νιώθουμε καλά»
Στόχοι
Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν συναισθήματα — ευχάριστα και δύσκολα.
Να μάθουν ότι είναι εντάξει να μη νιώθουμε πάντα καλά και ότι υπάρχουν τρόποι και άνθρωποι που μπορούν να μας βοηθήσουν.
Να ενισχυθεί η ενσυναίσθηση, η αποδοχή και η αλληλεγγύη μέσα στην τάξη.
Να αναγνωρίσουν τη σημασία της ασφάλειας και της φροντίδας στο σπίτι και στο σχολείο.
Δραστηριότητες
Συζήτηση – «Πώς νιώθει το παιδί;» (10’–15’)
Αφόρμηση: Προβολή ή περιγραφή του βίντεο.
Συζήτηση με ήπιο και προστατευτικό τρόπο:
Τι πιστεύετε ότι νιώθει το παιδί στο βίντεο;
Τι το στενοχωρεί;
Ε1 ΤΑΞΗ:
” Το δέντρο των συναισθημάτων”.
Αρχικά θα γίνει αναφορά στην ημέρα ψυχικής υγείας.
Θα αποσαφηνιστεί η έννοια ψυχική υγεία.
Θα γίνει εστίαση στα Συναισθήματα.
Θα γίνει συζήτηση γύρω από αυτά (θετικά-αρνητικά) κι ότι όλα είναι αποδεκτά.
Κατασκευή του δέντρου των Συναισθημάτων.
Τα παιδιά, αφού κατασκευάσουν το δέντρο, διαλέγουν ένα συναίσθημα που κυριαρχεί το τελευταίο διάστημα μέσα τους και το τοποθετούμε πάνω στο δέντρο.
ΤΑΞΗ: Ε΄2:
ΤΟ ΒΑΖΟ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Τα παιδιά θα λάβουν καρτέλες με τα πρόσωπα άλλων παιδιών, όπου το κάθενα θα δείχνει ένα διαφορετικό συναίσθημα. Στην αρχή τα παιδιά θα πρέπει να αναγνωρίσουν το συναίσθημα που βλέπουν στην εικόνα και να γράψουν σε ένα χαρτάκι ανώνυμα πότε ένιωσαν ένα από αυτά τα συναισθήματα τελευταία φορά. Αυτά τα χαρτάκια τοποθετούνται κλειστά μέσα σε ένα βάζο.Στη συνέχεια ο εκπαιδευτικός διαβάζει ορισμένα από αυτά τα χαρτάκια και συζητάει με τα παιδιά για τα διαφορετικά συναισθήματα. Στο τέλος, η δράση ολοκληρώνεται με μια δραστηριότητας χαλάρωσης.
ΣΤΟΧΟΣ ΔΡΑΣΗΣ: Τα παιδιά να μπορούν να αναγνωρίσουν τα βασικά συναισθήματα, να κατανοούν ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά και χρήσιμα, να εκφράζουν τα συναισθήματά τους χωρίς φόβο και ντροπή και να νιώσουν ενσυναίσθηση κατανοώντας ότι όλοι βιώνουμε παρόμοια συναισθήματα.
ΣΤ ΤΑΞΗ:
Παρουσίαση ppt “Φροντίζω τον εαυτό μου-μιλάμε για την ψυχική υγεία”
ΣΤΟΧΟΙ
- Να κατανοήσουν τι σημαίνει ψυχική υγεία
- Να μάθουν τρόπους να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματα τους
- Να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες φροντίδας του εαυτού τους
- Να ενισχυθεί η ενσυναίσθηση και η αποδοχή μεταξύ τους
1η δραστηριότητα: Τα παιδιά θα δημιουργήσουν τη δική τους ζωγραφιά «what’s in your head»προσπαθώντας να αποτυπώσουν στο χαρτί τις σκέψεις που κρύβονται στο μυαλό τους για να καταλάβουν τι τους στεναχωρεί αλλά και να εκτιμήσουν όλα όσα τους κάνουν χαρούμενους.
2η δραστηριότητα: Μπορώ να διαλέξω τις σκέψεις μου. Οι μαθητές γράφουν ή ζωγραφίζουν μια σκέψη που τους κάνει χαρούμενους. Έπειτα, ζωγραφίζουν πως φαίνεται το πρόσωπο και το σώμα τους όταν κάνουν μια χαρούμενη σκέψη.
3η δραστηριότητα: Φύσα τις ανησυχίες σου μακριά. Οι μαθητές γράφουν σε φούσκες τις ανησυχίες τους.
4η δραστηριότητα: Οι μαθητές δημιουργούν την ασπίδα που θα τους βοηθήσει να αντιμετωπίσουν τις φοβίες τους.
CODE WEEK ΤΜΗΜΑ ΈΝΤΑΞΗΣ
Οι μαθητές του τμήματος ένταξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ορεστιάδας συμμετείχαν στo πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού για όλους 2025 – Code Week 4 All μετά από πρόσκληση του Δημοτικού Σχολείου Γαυρίου της Άνδρου. Οι μαθητές συμμετείχαν στη δράση δημιουργώντας ένα μήνυμα, χρησιμοποιώντας τον κώδικα, γράφοντας στο pixel art τα αρχικά του τμήματος ένταξης ” ΤΕ” .
Eυρωπαϊκό πρόγραμμα etwinning “Children who add stem to values”
Οι πρώτες δύο εβδομάδες του Οκτωβρίου ήταν πλούσιες σε δράσεις για τους μαθητές της Δ1 τάξης του σχολείου μας. Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος <<Children who add stem to values 2>>,οι μαθητές ασχολήθηκαν με την αξία της οργάνωσης και του προγράμματος στην καθημερινότητα μας. Παρακολούθησαν σχετική παρουσίαση PowerPoint και έπειτα από συζήτηση σχεδίασαν με λεπτομέρεια το δικό τους καθημερινό πρόγραμμα .Στη συνέχεια έφτιαξαν ένα συννεφόλεξο με σχετικές λέξεις (Web 2.0 tool WordArt.com).
Στο πλαίσιο της δραστηριότητας STEM,με μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό, έφτιαξαν τη δική τους κλεψύδρα για να μετρούν το χρόνο σωστά.
Eυρωπαϊκό πρόγραμμα etwinning “Children who add stem to values”
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος etwinning <<Children who add stem to values 2>>,οι μαθητές της Δ1 τάξης του σχολείου μας ,σχεδίασαν με το εργαλείο Web 2.0 Canva το λογότυπο και την αφίσα του προγράμματος ενώ την Δευτέρα 1 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη διαδικτυακή συνάντηση των μαθητών του τμήματος με τους μαθητές από τα σχολεία των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών που συμμετέχουν στο έργο. Τα παιδιά ,αφού πρώτα συστήθηκαν, τους καλωσόρισαν με το παραδοσιακό τραγούδι <<Μήλο μου κόκκινο >>.
Τα εκτάκια υιοθετούν πρωτάκια
Η δράση «Τα εκτάκια υιοθετούν πρωτάκια» πραγματοποιήθηκε για αλλη μια φορα φετος στο σχολειο μας,με σκοπό να βοηθήσει τους μαθητές της Α΄ τάξης να προσαρμοστούν ομαλά στο νέο τους σχολικό περιβάλλον, έχοντας δίπλα τους έναν «μεγάλο φίλο» από την ΣΤ΄ τάξη. Οι μαθητές των δύο τάξεων γνωρίστηκαν, αντάλλαξαν ευχές και εμπειριες, έπαιξαν μαζί και δημιούργησαν έναν ιδιαίτερο δεσμό συνεργασίας και φιλίας. Οι «εκτάκια» ανέλαβαν με χαρά τον ρόλο του καθοδηγητή και προστάτη, ενώ τα «πρωτάκια» ένιωσαν ασφάλεια και ενθουσιασμό γνωρίζοντας ότι έχουν κάποιον να τους στηρίζει. Ήταν μια ζεστή και συγκινητική δράση, γεμάτη χαμόγελα, αγάπη και αληθινό σχολικό πνεύμα!
Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 26/09/2026
Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε μια πολύ όμορφη και δημιουργική δράση σε συνεργασία με το Europe Direct Ορεστιάδας, με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, μιλήσαμε για τη σημασία της πολυγλωσσίας και τη δύναμη της επικοινωνίας μεταξύ των λαών της Ευρώπης. Ζωγραφίσαμε σημαίες, λέξεις και φράσεις από διαφορετικές γλώσσες, παίξαμε διασκεδαστικά κουίζ που μας βοήθησαν να γνωρίσουμε καλύτερα τις γλώσσες και τις χώρες της Ευρώπης, και διαβάσαμε μικρά κείμενα σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες. Ήταν μια δράση γεμάτη γνώση, δημιουργικότητα και χαρά, που μας θύμισε πόσο σημαντικό είναι να σεβόμαστε και να αγαπάμε τη γλωσσική και πολιτισμική ποικιλία της Ευρώπης.
«12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025» -26/09/2025
Στο πλαίσιο του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2025, η οποία
εναρμονίζεται, όπως κάθε χρόνο, με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, η Διεύθυνση Φυσικής
Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καλεί όλες τις σχολικές μονάδες της
Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, να
υλοποιήσουν αθλητικές δράσεις και δραστηριότητες, εντός ή/και εκτός του σχολικού χώρου, καθ΄ όλη τη
διάρκεια του σχολικού ωραρίου, με κοινό σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ».
Με στόχο την ανάδειξη, εκτός των άλλων, της παιδαγωγικής αξίας του σχολικού αθλητισμού και την
καλλιέργεια των αξιών και αρετών που απορρέουν από αυτόν, προτείνεται ο φετινός εορτασμός να
αφιερωθεί στη σύνδεση του σχολικού αθλητισμού με την έννοια του «ενεργού πολίτη», υιοθετώντας μια
ολιστική προσέγγιση που εναρμονίζεται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) του Οργανισμού
Ηνωμένων Εθνών, δεδομένου ότι ο αθλητισμός, πέρα από τη φυσική άσκηση/δραστηριότητα για τη
θωράκιση της υγείας και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, αποτελεί ισχυρό εργαλείο για την ανάπτυξη
δεξιοτήτων, την κοινωνική σύνδεση και την ενεργό συμμετοχή στον δημόσιο βίο.
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2025-2026
Κατά την έναρξη του διδακτικού έτους και το αργότερο έως 30 Σεπτεμβρίου εκάστου έτους, στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού της σχολικής μονάδας, πραγματοποιείται ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για τον καθορισμό του ετήσιου Σχεδίου Δράσης της σχολικής μονάδας αναφορικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.
Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τη διδασκαλία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, σχεδιάζουν τα αντίστοιχα Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει υποχρεωτικά την υλοποίηση των τεσσάρων (4) Θεματικών Ενοτήτων και δύναται να περιλαμβάνει από 20 ως 28 Προγράμματα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων, δηλαδή 5 έως 7 εβδομάδες, ανά Θεματική Ενότητα. Τέλος, συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων, αντίγραφο του οποίου κοινοποιείται στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Για το σχολικό έτος 2025-2026 συντάχθηκε και αποφασίστηκε το παρακάτω ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ:
Σχέδιο Δράσης Σχολ Μονάδας 2ου Δ.Σ.ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ 2025-2026
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας σε συνεργασία με το Europe Direct Ορεστιάδας
Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας (16–22 Σεπτεμβρίου 2025), στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ορεστιάδας υλοποιήθηκε δραση σε συνεργασία με το Europe Direct Ορεστιάδας, με τη συμμετοχή των μαθητών της Δ΄ τάξης, την Παρασκευή 19/09/2025. Τα παιδιά παρακολούθησαν παρουσίαση και βίντεο για τη βιώσιμη μετακίνηση, γνώρισαν παραδείγματα καλών πρακτικών από ευρωπαϊκές πόλεις και συζήτησαν για τα οφέλη του περπατήματος, της χρήσης ποδηλάτου και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Η δράση περιλάμβανε κουίζ, παιχνίδι ρόλων για την κυκλοφοριακή αγωγή και δημιουργία κολάζ με καλές και κακές πρακτικές κινητικότητας. Με τον ενθουσιασμό και τη συμμετοχή τους, οι μαθητές έδωσαν το δικό τους παράδειγμα για μια πιο ασφαλή και καθαρή πόλη και δήλωσαν ότι θα εφαρμόσουν στην καθημερινότητά τους όλα όσα έμαθαν.










Δ/νση ΠΕ Έβρου
Εκπαιδευτική Τηλεόραση