3 Δεκεμβρίου ημέρα των ατόμων με ειδικές ανάγκες

3  Δεκεμβρίου   ημέρα των ατόμων με ειδικές ανάγκες

DSC09076 Με αφορμή  τη  σημαντική αυτή ημέρα, των  «χαρισματικών»  αυτών ανθρώπων,  το σχολείο μας  διοργάνωσε στις 3 Δεκεμβρίου  μια εκδήλωση  με θέμα  τους  «Παραολυμπιακούς Αγώνες». Η εκδήλωση ήταν προς τιμήν των ατόμων με «ειδικές ανάγκες» τους  ήρωες της ζωής, όπου εκτός από τα σωματικά, ψυχικά ή νοητικά προβλήματα,  έχουν να παλέψουν και με τα προβλήματα της καθημερινότητας,  όπως είναι το δικαίωμα για μόρφωση και επαγγελματική αποκατάσταση  και  την ισότιμη  ενσωμάτωση τους  στα κοινωνικά και πολιτισμικά δρώμενα.

DSC09072

Υπεύθυνες  για την διοργάνωση  ήταν  οι κυρίες:  Μαρία  Μπουρτζή, καθηγήτρια Φυσικής  Αγωγής και  Αποστολία Αϊβαλιώτου, Δασκάλα

Ειδικής Αγωγής. Σκοπός της εκδήλωσης  την οποία παρακολούθησαν οι μαθητές και οι δάσκαλοι του σχολείου μας, ήταν να  ευαισθητοποιήσει  παιδιά και εκπαιδευτικούς για τα προβλήματα  των ατόμων με ειδικές ανάγκες και να ενημερώσει για  το μεγαλείο της ψυχής τους μέσα από  την συμμετοχή τους στους Παραολυμπιακούς αγώνες. Τα παιδιά έμαθαν για τα 20 Παραολυμπιακά αγωνίσματα και τις ειδικές κατηγορίες  των αθλητών

DSC09077

που παίρνουν μέρος και βρήκαν ενδιαφέρον  τους τρόπους με τους οποίους αγωνίζονται τα  τυφλά, παραπληγικά και  τα άτομα με σύνδρομα και νοητική υστέρηση. Οι μαθητές  του σχολείου έκαναν κατά την διάρκεια της εκδήλωσης πολλές ερωτήσεις στις υπεύθυνες οι οποίες απάντησαν στις απορίες των μικρών και μεγάλων μαθητών. Στο τέλος της διοργάνωσης, αυτό που είδαμε στα μάτια όλων, είναι ο προβληματισμός για την θέση των ατόμων με ειδικές ανάγκες στην κοινωνία μας.

Το να γιορτάζουμε και να θυμόμαστε την ύπαρξη των χαρισματικών αυτών ατόμων μία φορά τον χρόνο δεν είναι αρκετή. Θα πρέπει να θυμόμαστε πως ζουν ανάμεσα μας και δεν πρέπει να τους προσπερνάμε με αδιαφορία.

Οι μικροί αγρότες του «Βαρνάλειου» σπέρνουν σιτάρι

DSC08910 DSC08916 DSC08919 DSC08920 DSC08921 DSC08923 DSC08924 

(στα πλαίσια του προγράμματος «Για μια φέτα ψωμί…»)

Γράφουν οι δασκάλες του Β1 & Β2

Τα παλιά χρόνια, η σπορά άρχιζε στα τέλη του Σεπτέμβρη και τελείωνε το Δεκέμβρη. Στις 14 Σεπτεμβρίου, ημέρα του Σταυρού, οι γεωργοί πήγαιναν στην εκκλησία λίγο σπόρο να τον ευλογήσει ο παπάς. Μετά, τον έπαιρναν και τον ανακάτευαν με τον υπόλοιπο σπόρο, για να έχουν καλή σοδειά. Άλλοι κρατούσαν αγιασμό και ράντιζαν το σπόρο για να πάρει ευλογία.

Όταν άρχιζαν οι πρώτες βροχές και μαλάκωνε το χώμα, οι γεωργοί άρχιζαν το όργωμα του χωραφιού. Τότε δεν είχαν μηχανές και χρησιμοποιούσαν ζώα για να τους βοηθούν στο όργωμα. Το αλέτρι ήταν ξύλινο και το έδεναν συνήθως σε δυο άλογα ή σε δυο βόδια.

Αφού τελείωνε το όργωμα, έριχναν το σπόρο με το χέρι. Το σπόρο τον είχαν μέσα σε ένα «δισάκι» (διπλό σάκο), που στη μέση είχε ένα άνοιγμα, για να το κρεμάνε στο λαιμό.

Αφού τελείωνε η σπορά, για να σκεπαστεί ο σπόρος με χώμα, έκοβαν ένα μεγάλο κλωνάρι δέντρου και το σβάρνιζαν στο χωράφι.

Σε περιόδους μεγάλης ξηρασίας, μην μπορώντας να κάνουν κάτι άλλο, απευθύνονταν στον ιερέα του χωριού να κάνει λιτανεία. Έπαιρναν τα εικονίσματα και τα λάβαρα από την εκκλησία και πήγαιναν στα χωράφια. Εκεί ο ιερέας διάβαζε ευχές και όλοι μαζί παρακαλούσαν το Θεό να βρέξει.

Σήμερα, οι μηχανές αντικατέστησαν τη χειρονακτική εργασία των γεωργών. Επίσης, με τα φυτοφάρμακα καταπολεμούν τις διάφορες ασθένειες και τα ζιζάνια.

Νωρίς το φθινόπωρο οι γεωργοί καίνε τις καλαμιές, που έχουν μείνει στα χωράφια, για να καταστραφούν τα ζιζάνια και μόλις πιάσουν οι πρώτες βροχές αρχίζει το όργωμα, που γίνεται με τα τρακτέρ. Η διαδικασία της σποράς διαρκεί μέχρι τα Χριστούγεννα.

Στα τέλη, περίπου, του Οκτώβρη, λοιπόν, γίναμε κι εμείς «γεωργοί» και σπείραμε το δικό μας σιτάρι. Βάλαμε χώμα σε μεγάλες ζαρντινιέρες, ρίξαμε τους σπόρους σιταριού, τους σκεπάσαμε με λίγο ακόμη χώμα και τους ποτίσαμε.

Τώρα δε μένει παρά να τους δούμε να μεγαλώνουν μέρα με τη μέρα…

 

21 Νοεμβρίου 2013

Παναγία η Πολυσπορίτισσα

131497_461727207206857_121158631_o

Της Παναγιάς της Πολυσπορίτισσας σήμερα.

DSC09046 DSC09049Έθιμα με πανάρχαιες ρίζες, έθιμα που ομολογούσαν τον ιδιαίτερο σεβασμό που έτρεφαν οι πρόγονοί μας για τη μάνα φύση και την ευγνωμοσύνη τους για την καρποφόρα και ζωοδότρα γη, έθιμα που διατηρήθηκαν χιλιετίες ολάκερες, που χρωμάτιζαν με τις πινελιές τους κάθε ημέρα του χρόνου και κάθε εποχή, που έδιναν αφορμή για γιορτάσια, για συναναστροφή, για χαμόγελα και επικοινωνία, έθιμα που κρατούσαν τους ανθρώπους ενωμένους και που έκρυβαν στο συμβολισμό τους αξίες διαχρονικές!

(Παναγιά η Πολυσπορίτισσα…) Η Παναγιά η Αποσπορίτισσα, όπως τη λεν, μιας και τη μέρα της γιορτής της λαμβάνει χώρα η τελευταία σπορά. Από δω και μπρος, δεν έχουμε παρά να περιμένουμε να θρέψει ο σπόρος κάτω από τη μητέρα γη, να ριζώσει κι ύστερα σιγά-σιγά να βλαστήσει και, με την επιστροφή της Περσεφόνης από τα κρυερά, τα χειμωνιάτικα, παλάτια του Άδη, να μας χαρίσει τους πολύτιμους καρπούς του…

Και αφού αναφερθήκαμε στο μύθο της θεάς Δήμητρας και της κόρης της Περσεφόνης, οι μικροί μας μαθητές παρακολούθησαν την ιστορία σε κινούμενα σχέδια και μετά ζωγράφισαν τη θεά Δήμητρα.

 

Της Παναγιάς της Πολυσπορίτισσας, λοιπόν… Και καταγράφει ο Φίλιππος Βρετάκος (“Οι δώδεκα μήνες του έτους και αι κυριώτεραι εορταί των”): “Ονομάζουν όμως αυτήν και Πολυσπορίτισσα (Ευρυτανία, Δυτ. Μακεδονία, κ.α.), επειδή την ημέρα αυτήν, κατά το έθιμο, έβραζαν εντός χύτρας “πολυσπόρια”, ήτοι διαφόρους δημητριακούς καρπούς και όσπρια, ως σιτάρι, αραβόσιτο (καλαμπόκι), λαθούρια, ρεβίθια, φασόλια, κουκιά κ.τ.λ., τα οποία μοίραζαν εις τον κόσμο “για τα χρόνια πολλά”, δια να εξασφαλίσουν δηλαδή κατά το ερχόμενο έτος την αφθονία των καρπών. […] μοιράζουν δηλαδή “απαρχές” και θυμίζουν τα αρχαία “Πυανέψια” του ίδιου περίπου μήνα. Και ο Δημ. Λουκόπουλος (“Γεωργικά της Ρούμελης”, Αθήναι 1938, σ.171) αναφέρει: “Την 21ην Νοεμβρίου, οι γεωργοί γιορτάζουν την πολυσπορίτισσα ή Μεσοσπορίτισσα. Πολυσπορίτισσα λένε, γιατί σε πολλά χωριά παίρνουν πολυσπόρια (σιτάρι, καλαμπόκι, κουκκιά, κ.λ.π.) και πάνε στην πηγή, τα ρίχνουν μέσα και λένε: όπως τρέχει το νερό, να τρέχη το βιό. Παίρνουν νερό και γυρίζουν. Επίσης τη μέρα αυτή αντίς άλλο φαγητό βράζουν τα πολυσπόρια, τρώνε και μοιράζουν και σε δικούς τους για χρόνια πολλά. Μεσοσπορίτισσα, όπως λένε, το είπαν με το να μεσιάζη τότε η πρώιμη σπορά τους. Κι αυτή τη μέρα βασιλεύει η πούλια, αν τύχη ξαστεριά. Κι όπως θα κάμη αυτήν τη μέρα, θα κάμη και τις σαράντα κατοπινές μέρες.”

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ “Η ΔΗΜΗΤΡΑ”

 

Γράφει η μαθήτρια του  ΣΤ1 

Φένια Λατσού

DSC08977

Την Πέμπτη 7/11/13 το σχολείο μας επισκέφτηκε τον οινοποιητικό συνεταιρισμό « Η Δήμητρα». Μεταφερθήκαμε εκεί με λεωφορεία και ξεναγήθηκαν πρώτα οι Α, Β και Γ τάξεις και τέλος οι Δ, Ε και ΣΤ τάξεις .

Όταν μπήκαμε στο οινοποιείο αντικρίσαμε πολλές και τεράστιες δεξαμενές οινοποίησης. Επίσης αισθανθήκαμε την έντονη οσμή του μούστου που δύσκολα μπορούσαμε να συνηθίσουμε.

Μας υποδέχτηκε ο βοηθός χημικού του οινοποιείουDSCF3972 DSCF3975 DSCF3979, ο οποίος μας εξήγησε με κάθε λεπτομέρεια πώς γίνεται το κρασί , το τσίπουρο και γενικά τη λειτουργία του οινοποιείου. Μετά απάντησε στις δικές μας ερωτήσεις.

Στο τέλος μας οδήγησε στον χώρο εμφιάλωσης ,όπου το κρασί και το τσίπουρο συσκευάζονται σε μπουκάλια. Όλοι μείναμε έκπληκτοι μόλις καταλάβαμε πως σχεδόν τα πάντα γίνονται με μηχανήματα.

Εκεί τελείωσε η ξενάγησή μας.  Ο  βοηθός χημικού  μας αποχαιρέτησε και εμείς πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Όλοι απολαύσαμε αυτή την επίσκεψη , γιατί εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας και αισθανθήκαμε τυχεροί που μέσα από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες του σχολείου μας έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον τόπο μας.

«Φασούλι το φασούλι, γεμίζει το σακούλι…»

(Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης – 31 Οκτωβρίου)

Γράφουν οι μαθητές και οι δασκάλες της Β’ τάξης:

 

DSC08928 DSC08929 DSC08933 DSC08934 DSC08935 DSC0893731 Οκτωβρίου 2013. Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης, ακούμε απ’ το πρωί στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τις δασκάλες μας…

Αλήθεια, τι είναι «Αποταμίευση»;

Λοιπόν, αποταμίευση σημαίνει απλά «αποθηκεύω χρήματα», «ταΐζω τον κουμπαρά μου» με ό,τι περισσεύει απ’ το χαρτζιλίκι μου και τα χρησιμοποιώ, όταν μου χρειαστούν.

Αποφασίσαμε, λοιπόν, να σχεδιάσουμε σε πολύχρωμα χαρτόνια κουμπαράδες και να τους γεμίσουμε με ψεύτικα κέρματα και χαρτονομίσματα του ευρώ. Γράψαμε και ένα δίστιχο:

«Το ευρώ σου όταν μετράς,

 θα γεμίσει ο κουμπαράς».

Γράψαμε, ακόμη, και ένα ποιηματάκι, σχετικό με την αποταμίευση, είπαμε παροιμίες, λύσαμε αινίγματα, διαβάσαμε και το παραμύθι «Ο τζίτζικας και ο μέρμηγκας». Το κάναμε και κόμικς, μάλιστα, και είχε μεγάλη επιτυχία.

Περάσαμε όμορφα και, πάνω απ’ όλα, κατανοήσαμε πόσο σημαντική είναι η αποταμίευση, παρά τη δύσκολη εποχή, που διανύουμε…

…. Για μια φέτα ψωμί….

Γράφουν οι δασκάλες του Β1 και του Β2

Τσιμπανάκου Αφροδίτη και Γαλάνη Κατερίνα

 

DSC08812 DSC08818 DSC08821 DSC08822Ξεκίνησε μια νέα σχολική χρονιά. Με τους μαθητές μας φέτος στη Β΄ Δημοτικού βρήκαμε τους ρυθμούς μας και συνεχίσαμε τη συνεργασία που είχε αρχίσει το προηγούμενο έτος. Γνωρίζοντας τα προβλήματα της εποχής, την ύλη των μαθημάτων, τις δυνατότητες των μαθητών μας αποφασίσαμε στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης να ασχοληθούμε με το σιτάρι και τα προϊόντα του, δίνοντας έμφαση στο ψωμί.

Στα πλαίσια της «Πράσινης Εβδομάδας» γνωρίσαμε το σιτάρι ως σπόρο. Μιλήσαμε για την προετοιμασία των χωραφιών να δεχτούν το σπόρο και φτάνοντας στη 16η Οκτωβρίου ετοιμάσαμε ένα πρωινό μόνο με ψωμί. Δείξαμε στους μαθητές ένα ντοκιμαντέρ για την πείνα, συζητήσαμε για τον επισιτισμό και τη σημασία του και για το πόσο απαραίτητο είναι το σιτάρι και κατ΄ επέκταση το ψωμί στη ζωή μας.

ΟΤΑΝ ΚΑΝΟΥΝΕ ΠΟΛΕΜΟ

Γράφουν οι μαθητές του Β1

 

eirini14eirini11 eirini12eirini15Με αφορμή το ποίημα του Ανθολογίου «Όταν κάνουνε πόλεμο» του Γ. Μαρίνου και εν όψει της επετείου της 28ης Οκτωβρίου, αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε την ΕΙΡΗΝΗ.

Πώς; Σαν ένα λευκό περιστέρι, που κρατάει ένα κλαδί ελιάς στο ράμφος του και σκορπάει μηνύματα ειρήνης στο πέρασμά του, όπως ΑΓΑΠΗ, ΧΑΜΟΓΕΛΟ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΖΩΗ, ΠΑΙΔΕΙΑ…  Και ακόμη σαν ένα στρατιωτάκι χαμογελαστό, που παρά τη «δουλειά» του σαν στρατιώτης στον πόλεμο, έχει στο κράνος του κι αυτό ένα κλαδί ελιάς και στα χείλη του το χαμόγελο και την ελπίδα.

Κι όπως λέει και το ποίημά μας:

Ενάντια στον πονόλαιμο

στον πόνο και στον πόλεμο

υπάρχει μια ασπιρίνη

άνθρωποι, πέστε ΕΙΡΗΝΗ!

ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΙ ΑΡΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ

(στα πλαίσια της «Πράσινης Εβδομάδας»)

 

Οι μαθητές και οι δασκάλες του Β1 & Β2 γράφουν:fyta fyta4 DSC08807 DSC08808

       

        Μπορεί να μπήκε ο Οκτώβρης, με τα πρωτοβρόχια και τα πρώτα κρύα, όμως εμείς δεν το βάλαμε κάτω. Θελήσαμε να ομορφύνουμε την τάξη μας, με τρόπο φυσικό και… ευωδιαστό!

        Λίγες μέρες πριν, συμφωνήσαμε να φέρει ο καθένας μας από μια γλάστρα με χώμα, βολβούς, σπόρους και μικρά φυτά, γάντια, φτυαράκια και ποτιστήρια. Συγκεντρώθηκαν, λοιπόν, τα πολύχρωμα γλαστράκια, ζουμπούλια, χρυσάνθεμα, τουλίπες, κρόκος, υάκινθοι, φρέζες… μέχρι και ρόκα, φασόλια και μαϊντανός!

        Η μεγάλη μέρα έφτασε. Παρασκευή, τελευταία ώρα, πήραμε τα σύνεργά μας, την καλύτερή μας διάθεση και το πιο πλατύ μας χαμόγελο και γίναμε οι… μικροί κηπουροί του «Βαρνάλειου».

Σκαλίσαμε, κάναμε τρύπες, φυτέψαμε, σκεπάσαμε, ποτίσαμε!

Τι ωραία! Έτοιμα τα γλαστράκια μας, αραδιασμένα σε μια γωνιά της τάξης αλλά και του εσωτερικού κήπου μας, καμαρώνουν κι αυτά, δίπλα στο παράθυρο.

        Με το φως του ήλιου, λίγο νεράκι και την αγάπη μας θα μας χαρίσουν τα πιο όμορφα και ευωδιαστά άνθη τους! Περιμένουμε, λοιπόν…

(ΥΓ: κα Κουρκουβάτη & κα Μαντζαβίνου, σας ευχαριστούμε πολύ για την πολύτιμη βοήθειά σας!!!)

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

Γράφουν οι μαθητές της ΣΤΙ τάξης :

Γιάννος Ακρίβος, Κων/νος Βαγενάς, Νίκος Κοσμάς, Ιωακείμ- Διονύσης Μελετιάδης και Κων/νος Παπαδογεώργος.

 

DSC08786 DSC08787 DSC08788 DSC08789 DSC08798Στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών η κ. Ματάκια Αικατερίνη μας ανέθεσε να

γράψουμε ένα κείμενο για την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών.

Την 26η Σεπτεμβρίου 2001 η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Συμβούλιο της Ευρώπης με

δική τους πρωτοβουλία καθιέρωσαν την ημέρα αυτή ως Ευρωπαϊκή ημέρα γλωσσών.

Σκοπός της ημέρας αυτής είναι η ενημέρωση των πολιτών για τις διάφορες γλώσσες

και διαλέκτους που μιλιούνται στην Ευρώπη.

Υπάρχουν περίπου 225 ιθαγενείς γλώσσες στην Ευρώτΐη – περίπου το 3% των

γλωσσών του κόσμου. Στο Λονδίνο μόνο, μιλιούνται περίπου 300 γλώσσες. To 56%

των πολιτών της Ε.Ε. μιλούν μια γλώσσα πέρα από τη μητρική τους, αλλά το 44%

παραδέχεται ότι δεν μιλάει κάποια ξένη γλώσσα. To 28% όμως γνωρίζει δύο ξένες

γλώσσες. To 38% των πολιτών της Ε.Ε. γνωρίζουν Αγγλικά, ενώ ακολουθούν τα

Γαλλικά και τα Γερμανικά με 14% η καθεμιά.

Η Ε.Ε. επενδύει 30 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για την προώθηση της εκμάθησης

γλωσσών και τη γλωσσική ποικιλία μέσα από τα προγράμματα Socrates και Leonardo

da Vinci, ξεκινώντας με το πρωτοποριακό πρόγραμμα Lingua 1990.

Σαν τελικό προϊόν αυτής της δραστηριότητας καταγράψαμε την έκφραση

«Καλημέρα» σε διάφορες ευρωπαϊκές γλώσσες και κάναμε ένα κολλάζ μ’ αυτές τις

εκφράσεις.

ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΑΩΣΣΩΝ

Γράφουν οι μαθητές της Στ’2 Τάξης:

Ράπτη Ελίνα, Σακελλάρης Στέφανος, Σαρμάνη Δέσποινα, Τούρνα Έλενα,  Τσιγαρίδας Παναγιώτης

 

DSC08791

Κάθε χρόνο, στις 26 Σεπτεμβρίου, εορτάζεται η Ευρωπαϊκή Ημέρα Ξένων Γλωσσών. Με αφορμή αυτήν την ημέρα, εμείς οι μαθητές της Στ’2 τάξης, μαζί με την καθηγήτρια των Αγγλικών κα Κατερίνα Ματάκια, φτιάξαμε μια εργασία για το πώς λέγεται η λέξη «σχολείο» σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες.

Ο στόχος αυτής της εργασίας είναι:

  • DSC08790Να δοθεί έμφαση στην αναγνώριση της μοναδικής αξίας που έχει κάθε γλώσσα ως μέσο
    έκφρασης των ανθρώπων που την χρησιμοποιούν.
  • Να ενθαρρυνθεί η εκμάθηση γλωσσών μέσα και έξω από τα σχολεία, είτε για μελέτη , είτε
    για επαγγελματικές ανάγκες, για ανταλλαγές, είτε για απλή ευχαρίστηση.
  • Να τονιστεί η σημασία της «Δια Βίου Μάθησης», καθώς η γλωσσική εξέλιξη δεν γνωρίζει
    ηλικιακά όρια.DSC08792DSC08796

Αν και πολλοί είναι αυτοί που συμφωνούν για το ότι θα έπρεπε να ήμασταν πολύγλωσσοι, σε πολλές χώρες της Ευρώπης μόνο οι μισοί κάτοικοι μιλούν μια ξένη γλώσσα. Στην Ελλάδα τα πράγματα διαφέρουν βέβαια από την υπόλοιπη Ευρώπη καθώς η ανάπτυξη του τουριστικού τομέα απαιτεί την εκμάθηση μιας ή και περισσοτέρων γλωσσών.

Η Ευρώπη διαθέτει έναν πραγματικό γλωσσικό θησαυρό. Υπάρχουν περισσότερες από 200 ευρωπαϊκές γλώσσες χωρίς να υπολογίσουμε τις γλώσσες εκείνες που μιλιούνται από πολίτες που κατάγονται από άλλες ηπείρους.

Η εκμάθηση γλωσσών παρουσιάζει πλεονεκτήματα για όλο τον κόσμο και για όλες τις ηλικίες. Δεν είναι ποτέ αργά για να μάθουμε ξένες γλώσσες και να επωφεληθούμε από αυτές. Γιατί σημαντική είναι η διάθεση και η ικανότητα επικοινωνίας που προσφέρει η εκμάθηση μιας γλώσσας σε όλα τα στάδια της ζωής.

ΓΛΥΚΟ ΤΣΑΜΠΙ ΣΤΑΦΥΛΙ…

Οι μαθητές του Β1 έγραψαν:

 

stafili

Σε μια ρώγα από σταφύλι

 


έπεσαν οχτώ σπουργίτες 

 

και τρωγόπιναν οι φίλοι…

 

stafili3

Έτσι κι εμείς αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας τσαμπί σταφύλι, αλλά με αλλιώτικα υλικά:

μια κόλλα Α4, μαρκαδόρους και ποπ κορν. Σχεδιάσαμε, χρωματίσαμε, κολλήσαμε, δοκιμάσαμε…

stafili4

Όχι, βέβαια, το δικό μας σταφύλι,

αλλά τα ποπ κορν…

που μας περίσσεψαν!

 


Το χαρήκαμε πολύ!

Επιχείρηση … βάψιμο

Τα σχολεία άνοιξαν, ο καθιερωμένος αγιασμός έγινε και οι μαθητές πήγαν στις τάξεις τους. Στις τάξεις; Ναι, η καινούρια μας τάξη, που μόνο χαρούμενη σχολική αίθουσα δε θύμιζε. Ένα μουντό, θλιβερό και βρώμικο απ’ τα χρόνια μπεζ κυριαρχούσε στο χώρο. Έναν χώρο όπου τα παιδιά μας, της Β΄Δημοτικού, είναι αναγκασμένα να περνούν 5 ώρες καθημερινά για 1 χρόνο.

Έτσι λοιπόν και ύστερα από την προτροπή της δασκάλας μας κυρίας Γαλάνη Αικατερίνης, αποφασίσαμε να δράσουμε. Πήραμε μπογιές και πρωί πρωί, όσοι γονείς μπορέσαμε, μαζευτήκαμε να βάψουμε και να καθαρίσουμε την τάξη των παιδιών μας. Η συνεργασία μας ήταν άψογη, η δουλειά έγινε με πολλή όρεξη, τελειώνοντας έτσι σε λίγες ώρες. Το αποτέλεσμα μας άφησε κατάπληκτους. Η αίθουσα όχι μόνο φωτίστηκε, αλλά καθάρισε και έγινε, επιτέλους, η χαρούμενη τάξη που όλοι, επιζητούσαμε. Τα έντονα χρώματα των ντουλαπιών συνδυάστηκαν άψογα με τα καινούρια πόμολα, τα θρανία έδειξαν το λευκό τους χρώμα και οι κουρτίνες, καθαρές κι αυτές, στόλισαν τα παράθυρα.

Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι η συλλογική εργασία, η όρεξη και η καλή διάθεση έχουν αποτέλεσμα. Η καθαριότητα δεν έχει να κάνει με την οικονομική κρίση, αλλά με την καλή θέληση και συνεργασία. Οι γονείς και η δασκάλα του Β2 τα αποδείξαμε όλα αυτά. Αν και είμαστε σε δημόσιο σχολείο, ενωθήκαμε και με τις δικές μας δυνάμεις, ζωντανέψαμε ένα μικρό του κομμάτι και δώσαμε χαρά στα παιδιά μας, αλλά και στους επόμενους μαθητές.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στη δασκάλα του Β2 κυρία Γαλάνη Αικατερίνη, στον κύριο Νίκο Παππαδόπουλο και στους γονείς Αντώνη και Σοφία Μπουρτζή, Αγαθή Χαλίλη, Μπολιού Ντίνα, Πορτοφέρρι-Ρίζου Κορίνα και Τσέρι Εμμανουέλα. Ευχαριστούμε τη Νάνση Μορφακίδου για τον καφέ και τα κουλουράκια της και τον κύριο Βάιο Χαλίλη, που πρόσφερε στην τάξη μας τα καινούρια πόμολα των ντουλαπιών.

Η προσπάθειά μας αυτή ας γίνει παράδειγμα προς μίμηση και σε άλλες τάξεις και σε άλλα δημόσια σχολεία.

 

 

Προς τους γονείς του – κηδεμόνες του Β2

 

Θα ήθελα και εγώ από τη μεριά μου, να ευχαριστήσω θερμότατα όλους τους γονείς και κηδεμόνες που τόσο θερμά ανταποκρίθηκαν στην πρόταση και παράκληση που τους έθεσα.

Αναγνωρίζω πλήρως όχι μόνο τον κόπο και τη δουλειά, αλλά και την προσφορά και θυσία του ελεύθερού σας χρόνου που μας αφιερώσατε. Θα ήθελε επίσης να μοιραστώ μαζί σας την αντίδραση των παιδιών όταν μπήκαν στην καινούρια, φωτεινή, καθαρή αίθουσά μας.

Όλοι μας λοιπόν με μια φωνή σας χιλιοευχαριστούμε και εύχομαι σ΄αυτήν την αίθουσα να περάσουμε μια δημιουργική, ευχάριστη χρονιά και να δουλέψουμε όλοι μαζί σαν ομάδα ακολουθώντας το παράδειγμά σας.

Σας ευχαριστούμε

Οι μαθητές και η δασκάλα

Γαλάνη Αικατερίνη

ΧΡΩΜΑΤΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ

fall2Έγραψε:  

η Αφροδίτη Τσιμπανάκου, δασκάλα του Β1 τμήματος

Οι μαθητές του Β1 υποδέχτηκαν φέτος το φθινόπωρο με ένα φθινοπωρινό κολάζ γεμάτο σκαντζοχοιράκια και ξερά φύλλα, που βρήκαν στις αυλές τους. Ξεδίπλωσαν, όμως, και το ταλέντο τους στην ποίηση και σας αφιερώνουν το παρακάτω ποίημα:

«Χρώματα φθινοπώρου»

fall3

Φθινόπωρο ήρθε,

τα φύλλα πέφτουν.

Κίτρινο χρώμα

και καφέ παντού!

 Οι πρώτες ψιχάλες

αρχίζουν να πέφτουν.

Τα χελιδόνια φεύγουν

κι ανοίγει το σχολειό!

 

Καλή σχολική χρονιά!!!

Σπάσαμε και το ρόδι μας, 

rodi

για γούρι…

Οι Περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων

Τα τελευταία χρόνια συνηθίζεται στο σχολείο μας στο τέλος της σχολικής χρονιάς να παρουσιάζεται από την Έκτη τάξη κάποια θεατρική παράσταση στ’ αγγλικά. Ύστερα από το “Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας” (A Midsummer Night’s Dream) του Ουίλιαμ Σαίξπηρ και τον “Πήτερ Παν” (Peter Pan) του James Matthew Barrie, οι μαθητές της φετινής Έκτης τάξης παρουσίασαν στις 11 Ιουνίου 2013 θεατρική παράσταση βασισμένη στο έργο του Βρετανού συγγραφέα Lewis Caroll “Οι Περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων” (Alice’s Adventures in Wonderland).

DSC08453

Πρόκειται για τις περιπέτειες ενός κοριτσιού, της Αλίκης, που μετά την πτώση της σε μια λαγότρυπα περιπλανιέται σ’ ένα φανταστικό κόσμο, όπου συμβαίνουν πολλά αστεία και παράξενα πράγματα: ζώα και πουλιά που μιλούν και γλυκά που αλλάζουν τις διαστάσεις των ανθρώπων. Η Αλίκη πίνει το τσάι της μαζί με τον Μαρτιάτικο Λαγό και τον Τρελό Καπελά και παίζει κροκέ με τον Ρήγα και τη Ντάμα Κούπα της τράπουλας.

DSC08445

Αυτές οι θεατρικές παραστάσεις δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές αφ’ ενός να έρθουν σε επαφή με ένα κλασικό έργο της παγκόσμιας λογοτεχνίας και αφ΄ ετέρου να εξασκηθούν ουσιαστικά στη χρήση της αγγλικής γλώσσας.

Τη σκηνοθεσία του έργου και την επιμέλεια των σκηνικών και των κοστουμιών ανέλαβε η καθηγήτρια Αγγλικών του σχολείου κ. Κατερίνα Ματάκια.

DSC08470

Αφιέρωμα στον παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο – Η Γιορτή Λήξης του Σχολείου μας για το Σχολικό Έτος 2012 – 2013

Με απόλυτη επιτυχία, παρά τα μικροπροβλήματα από τα νάζια του καιρού του Ιούνη, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης, 13 Ιουνίου η καθιερωμένη Γιορτή Λήξης των μαθημάτων για το Σχολικό Έτος 2012 – 2013.

Τη φετεινή σχολική χρονιά η γιορτή λήξης ήταν εμπνευσμένη από τον παλιό καλό ελληνικό κινηματογράφο. Στην υλοποίηση συνέβαλαν όλοι οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου με το γενικό πρόσταγμα για άλλη μια φορά να το έχει η κα. Μαρία Μπουρτζή, η ακούραστη Γυμνάστρια του Σχολείου μας, που με αστείρευτο κέφι και ιώβεια υπομονή είχε την επιμέλεια της γιορτής μας.

Μια μικρή γεύση μπορείτε να πάρετε, αν ακολουθήσετε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Μικροί ζαχαροπλάστες στο “Βαρνάλειο”!

Γράφουν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ2 

 

Στο κεφάλαιο της Γλώσσας της Γ’ Δημοτικού “μικρομαγειρέματα” σύμφωνα με τη συνταγή του βιβλίου αποφασίσαμε να κάνουμε τρουφάκια.

DSC07575Οι μαθητές της Τάξης έφεραν τα υλικά και στο πρώτο δίωρο της Γλώσσας κάναμε τα τρουφάκια μας.

 

 

 

 

 

 

DSC07577Σπάσαμε τα μπισκότα με τα χέρια μας και κατόπιν ανακατέψαμε το βούτυρο με την άχνη ζάχαρη και το κακάο.

Στη συνέχεια κάναμε μικρές μπαλίτσες με το μείγμα και τις κυλίσαμε μέσα στην τρούφα.

Βάλαμε τα τρουφάκια στα καραμελόχαρτα και τα τοποθετήσαμε στο ψυγείο μας.

 

 

 

DSC07579

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC07584Αφού κρύωσαν και έδεσαν. φάγαμε από ένα και κεράσαμε τα υπόλοιπα στους δασκάλους και τις δασκάλες του Σχολείου μας.

Πήραμε συγχαρητήρια για τη δημιουργία μας και οι δάσκαλοι μας έδωσαν εντολή να ξαναφτιάξουμε και την άλλη μέρα!

 

Ψωμί στο σχολείο!

Γράφει η μαθήτρια της Γ2 Τάξης

Χριστίνα Νικολού

DSC08166

Ένα πρωινό κανονίσαμε στην Τάξη μας (Γ2) με τη δασκάλα μας κα Αθηνά Καπουράνη να ζυμώσουμε ψωμί. Έτσι στις 20 Μαΐου, ήμασταν έτοιμοι για την εργασία μας, ο καθένας με τα υλικά του.

Για το ψωμί χρειαστήκαμε:

– Αλεύρι

– Μαγιά

– Προζύμι

– Νερό

– Αλάτι

DSC08168Αφού τα ζυμώσαμε όλα μαζί, αφήσαμε τη ζύμη να φουσκώσει. Όταν φούσκωσε αρκετά, το βάλαμε στο φούρνο του κυλικείου να ψηθεί. Εμείς ανυπομονούσαμε να ψηθεί για να το φάμε.

Όταν τελικά ψήθηκε χοροπηδούσαμε από τη χαρά μας.  Καταβροχθίσαμε το πρώτο κομμάτι αμέσως, το οποίο ήταν απίστευτα νόστιμο, αλλά θέλαμε κι άλλο. Τελικά το φάγαμε ως το τελευταίο ψίχουλο.

Το πρώτο μας ψωμί ήταν πετυχημένο και πολύ νόστιμο, από δω και πέρα μάλλον θα ζυμώνουμε εμείς το ψωμί μας στο σπίτι!

 

 

DSC08172

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC08175

 

Οι δράσεις του Σχολείου μας για το Σχολικό Έτος 2012 – 2013

Μια παρουσίαση των δράσεων που υλοποιήσαμε τη Σχολική Χρονιά που ολοκληρώθηκε.

Κάντε click στον παρακάτω σύνδεσμο!

Συνάντηση με τον Αντιδήμαρχο της Δημοτικής Ενότητας Ν. Αγχιάλου

Γράφει η Έλενα Τούρνα 

Μαθήτρια της Ε2 Τάξης

 

HPIM1534Με αφορμή την εργασία της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα “Οδοιπορικό στους Δρόμους του Χωριού μου”, επισκεφτήκαμε μαζί με το Δάσκαλό μας κ. Γιώργο Τσιγάρα τον Αντιδήμαρχο της Δημοτικής Ενότητας Νέας Αγχιάλου κ. Π. Πελεκάνο, ώστε να του εκθέσουμε τα προβλήματα που εντοπίσαμε και καταγράψαμε στους δρόμους του χωριού μας.HPIM1509

 

Στη διάρκεια της διαδρομής μας προς το γραφείου του αντιδημάρχου, η δασκάλα της μουσικής κ. Άννα Κουτσίκου μας έμαθε το τραγούδι “Χελιδονίσματα” το οποίο τραγουδήσαμε με μεγάλο ενθουσιασμό.

HPIM1512Όταν φτάσαμε στα Γραφεία της Δημοτικής Ενότητας, το πρώην Δημαρχείο Νέας Αγχιάλου,  συναντήσαμε τον αντιδήμαρχο και του εκθέσαμε τα καταγραμμένα προβλήματα των δρόμων καθώς και τις προτεινόμενες λύσεις. Η αντίδρασή του προς αυτή μας την ενέργεια ήταν άκρως θετική και εντυπωσιάστηκε, διότι παρ΄όλη τη νεαρή μας ηλικία ασχοληθήκαμε και ευαισθητοποιηθήκαμε για τα προβλήματα των δρόμων μας.

Μετά την επίσκεψη μας αυτή ελπίζουμε σε καλύτερους δρόμους!

 

Εκδρομή με το σχολείο

Γράφει η μαθήτρια του Α2 Χαρά Στύλα 

Την Τρίτη 28 Μαΐου 2013 πήγαμε με το σχολείο μου μια εκδρομή.koxyli_1

Πήγαμε στο Αχίλλειο και στο «Μουσείο Θαλάσσης». Ήμουνα πολύ χαρούμενη. Όταν φτάσαμε μπήκαμε στο μουσείο και είδαμε πολλά κοχύλια. Κοχύλια μικρά, κοχύλια μεγάλα, κοχύλια από μεγάλους Ωκεανούς, κοχύλια από τις ελληνικές θάλασσες.koxyli_2

Είδαμε και μια χελώνα. Υπήρχε και ένας δύτης με τη στολή του. Ο δύτης αυτός έπεφτε στο βυθό και μάζευε σφουγγάρια. Στις προθήκες του μουσείου υπήρχε ακόμη ένας μεγάλος αστακός, ένα δηλητηριώδες ψάρι, ένα ψάρι σκαντζόχοιρος με πολλά αγκάθια.

Μεγάλη εντύπωση μου έκανε ένα μεγάλο κοχύλι.

Θα ήθελα να ξαναπάω.

Καλοκαιρινή εκδρομή στο Αχίλλειο

Γράφουν οι μαθητές του Α12013-05-28 09.47.33

Έφτασε επιτέλους η μέρα της καλοκαιρινής μας εκδρομής! Τρίτη, 28 Μαΐου 2013 και όλοι ανυπόμονοι και χαρούμενοι μπήκαμε στα λεωφορεία και ξεκινήσαμε για το Αχίλλειο και το «Μουσείο Θαλάσσης», που υπάρχει εκεί.2013-05-31 11.57.22

Φτάσαμε μια ωρίτσα μετά. Κατεβήκαμε απ’ το λεωφορείο και σταθήκαμε μπροστά στην είσοδο του Μουσείου. Μπήκαμε μέσα και ξαφνικά βρεθήκαμε στο μαγικό κόσμο του βυθού! 2013-05-31 08.25.27Και τι δεν είδαμε: ένα δύτη με τη στολή του, κοχύλια, κοράλλια, αστακούς με πελώριες δαγκάνες, ψάρια-φούσκες με αγκάθια…

Φοβερή εμπειρία! Βγήκαμε ενθουσιασμένοι! Φάγαμε, παίξαμε, χαρήκαμε!

Την επόμενη μέρα στο σχολείο γράψαμε και ζωγραφίσαμε τις εμπειρίες μας. Α! Scan_15Ξεχάσαμε να σας πούμε ότι μας επισκέφθηκε και ο Χούλιο, η νεροχελώνα με το εκπληκτικό πολύχρωμο καβούκι. Επίσης, φτιάξαμε και μια Καρέττα-Καρέττα από χαρτί και το διασκεδάσαμε πολύ!

Τι εκπληκτικός που είναι ο κόσμος του βυθού!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση