3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους

Η Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης Σερρών, στο πλαίσιο των δράσεων 

του Εθνικού Δικτύου Αγωγής Τηλεόρασης,
η Ελληνική Ραδιοφωνική Τηλεόραση,
το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας και
η Δ/νση Ραδιοτηλεόρασης

συνδιοργάνωσαν τον 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών μικρού μήκους «Ένας πλανήτης… μια ευκαιρία»
Στο διαγωνισμός μπορούσαν να πάρουν μέρος μαθητές Δημοτικών Σχολείων (Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄ Δημοτικού), Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας.

Στο διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά 280 ταινίες. Ανάμεσά τους ήταν και μια ταινία από το δικό μας σχολείο και συγκεκριμένα των μαθητών του Δ’1 τμήματος. Παρακάτω μπορείτε να παρακολουθήσετε την ταινία του Δ’1 με τίτλο «Το μαρούλι».



Αν και η ταινία δεν κατάφερε να προκριθεί στα βραβεία, είμαστε περήφανοι για την συμμετοχή και για την προσπάθεια των μαθητών. Ήταν μια ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά, να γίνουν δημιουργοί, να εξοικειωθούν με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής αφήγησης και να αποκτήσουν δεξιότητες οπτικοακουστικής αγωγής.

Για να δείτε ποιές ήταν οι 23 ταινίες που βραβεύτηκαν κάντε κλικ εδώ.

Το βραβείο καλύτερης ταινίας πήρε η ταινία “ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ” από το Δημοτικό Σχολείο Αρμενών Ρεθύμνου. 

Doodle4Google

Η εταιρία “Google” διοργανώνει το διαγωνισμό «Doodle4Google». Ο διαγωνισμός, που τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠΑΙΘΠΑ, αφορά στο σχεδιασμό του «doodle», του λογότυπου δηλαδή της “Google”, από μαθητές, με θέμα «Η Ελλάδα μου»


Απευθύνεται στους μαθητές ηλικίας 6 έως 18 χρονών όλης της χώρας (Δημοτικά, Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης). Ανάλογα με την ηλικία τους, οι συμμετέχοντες θα κατηγοριοποιηθούν σε τέσσερις ομάδες και θα αξιολογηθούν ξεχωριστά.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: www.google.gr/doodle4google
Ενημερώσαμε τους μαθητές μας για τον διαγωνισμό και τελικά μαζέψαμε doodles. Απο αυτά έπρεπε να επιλέξουμε τα έξι. Η επιλογή έγινε λαμβάνοντας υπόψη την αισθητική της ζωγραφιάς, το θέμα και την περιγραφή που έγραψαν.
Τα έξι doodles που έστειλε το σχολείο μας είναι τα παρακάτω (με τυχαία σειρά) :
Αντώνης Σπυρόπουλος
Στ’1
Γεωργία Παναγοπούλου
ΣΤ’2
Μάριος Γκεράσε
Β’1
Αλίνα Μπουνέσκα
Β’2
Μαριάννα Κωνσταντοπούλου
Α’1
Νίκος Βελισσάρης
Ε’1
 

Παγκόσμια ημέρα για το νερό


Το 2013 έχει ανακηρυχθεί από τα Ηνωμένα Έθνη ως Διεθνές Έτος της Συνεργασίας για το Νερό. Η Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό καθιερώθηκε στη συνδιάσκεψη του ΟΗΕ σχετικά με το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη, που πραγματοποιήθηκε στο Ρίο Ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας το 1992.

Η 22 Μαρτίου 2013 , Παγκόσμια Ημέρα Νερού, είναι επίσης αφιερωμένη στο θέμα της συνεργασίας γύρω από το νερό. Η συνεργασία των εθνών στην αντιμετώπιση του προβλήματος για τη διαχείριση και πρόσβαση σε πηγές πόσιμου νερού, είναι σύμφωνα με την UNESCO, ζωτικής σημασίας όχι μόνο για τη διασφάλιση της βιώσιμης και δίκαιης χρήσης του νερού, αλλά και για τη δημιουργία και τη διατήρηση ειρηνικών σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων.

Πηγή: UNESCO
 
 

Γιορτή 25ής Μαρτίου 1821

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου θα γίνει γιορτή στο γυμναστήριο του σχολείου.

Οι μαθητές καλούνται να βρίσκονται στο σχολείο στις 9:00 πμ. Η γιορτή αναμένεται να τελειώσει κατά τις 10:30 πμ.

Σας περιμένουμε όλους!

XAIKOY- Γ’1 τάξη

Οι μαθητές της Γ’ τάξης έμαθαν
στο μάθημα της Γλώσσας για τα χαϊκού. 

Εσείς ξέρετε τι είναι;;



Τα χαϊκού είναι μια μορφή ιαπωνικού ποιήματος. Έχει 17 συλλαβές και χωρίζεται σε τρεις στίχους. Ένα χαϊκού περιγράφει μια στιγμή του χρόνου. Δημιουργεί με λέξεις μια εικόνα. Ένας σημαντικός ποιητής που έγραψε χαϊκού είναι ο Γιώργος Σεφέρης.
 
Οι μαθητές του Γ’1 έγραψαν τα δικά τους χαϊκού και το αποτέλεσμα ήταν φανταστικό. Έτσι  λοιπόν προέκυψε η ιδέα να ζωντανέψουμε τις λέξεις μέσα από μια ζωγραφιά. 
 
Στο εργαστήριο Πληροφορικής πληκτρολόγησαν τις δημιουργίες τους και αφού μορφοποίησαν το κείμενο, έφτιαξαν μια ζωγραφιά σχετική με το εκάστοτε χαϊκού. Απολαύστε τα ποιήματα των μαθητών παρακάτω.




 

Εικόνα από την αρχή


Στη δραστηριότητα αυτή πήραν μέρος οι μαθητές του Δ’1 και Δ’2. Σκοπός ήταν να δημιουργήσουν μια εικόνα από την αρχή. 

 
Με την βοήθεια λοιπόν ενός προγράμματος ξεκίνησαν με λευκό χαρτί να αξιοποιούν το προσφερόμενο υλικό και να δημιουργούν τις προϋποθέσεις συνύπαρξης «προσώπων» σε συγκεκριμένο χώρο. Έπρεπε να δώσουν προσοχή στο μέγεθος που θα επιλέξουν για να το κάνουν όσο πιο ρεαλιστικό γίνεται.



Όταν ολοκληρώθηκε η κάθε σύνθεση σκεφτήκαμε να μην το αφήσουμε έτσι, αλλά να του δώσουμε “ζωή”.  Συνειδητοποιώντας την αφηγηματική δυναμική της κάθε εικόνας, οι μαθητές μετέτρεψαν την απλή σύνθεση σε κόμικ. 

 
    Οι συνθέσεις του Δ’1:
 
                                                              
 
                                                            Οι συνθέσεις του Δ’2:
 
Αφού ολοκληρώθηκε η δραστηριότητα οι μαθητές μετακινήθηκαν σε όλους τους υπολογιστές για να δουν τις δημιουργίες των συμμαθητών τους κι έπειτα τις έκριναν. Αφού συζητήσαμε για τα λάθη που έγιναν, οι μαθητές ψήφισαν ποια τους άρεσε περισσότερο.
 
…και να λοιπόν τα αποτελέσματα:
Νικήτρια σύνθεση του Δ’1
Νικήτρια σύνθεση του Δ’2

Τους έφτιαξαν και βραβεία. Άνοιξαν το έγγραφο word, ακολούθησαν συγκεκριμένες οδηγίες (ευκαιρία για επανάληψη όσων έχουμε μάθει) και … έτοιμα τα βραβεία! 






Καθαρά Δευτέρα

Την Δευτέρα, 18 Μαρτίου είναι η πρώτη μέρα της Σαρακοστής, γνωστή ως Καθαρά Δευτέρα. 
Είναι αργία και το σχολείο θα παραμείνει κλειστό.

Η ενδοσχολική βία

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο.
 
Τί είναι αυτό που ωθεί ένα παιδί στη βία; Ποιες εμπειρίες τον έχουν επηρεάσει ή ποια κενά προσπαθεί να καλύψει με αυτήν την συμπεριφορά;

Τα παιδιά της κάθε τάξης είχαν την ευκαιρία να δουν  βίντεο σχετικά με τη σχολική βια κι έπειτα να συζητήσουν για το φαινόμενο αυτό. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν θετικά σε αυτό το διάλογο εκφράζοντας την άποψή τους και τα συναισθήματά τους.
Το τραγούδι ” Don’t laugh at me ” από τους Allen Shsdfambline και Steve Seskin με ελληνικούς υποτιτλους.

Το Β’1 πήγε σε όλες τις τάξεις και αφού είπαν ένα ποιηματάκι σχετικό με την ημέρα,  έδωσαν ένα ενημερωτικό φύλλο για να βάλουν όλοι στις τάξεις. Ενώ το Β’2 έφτιαξε μια αφίσα που διακοσμεί την είσοδο του σχολείου.

Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. για τον εκφοβισμό και τη βία στα σχολεία. 
Κάντε κλικ εδώ.

Πλάθω κουλουράκια με τα δυο χεράκια

Μια μέρα στην τάξη αποφασίσαμε να φτιάξουμε κουλούρια.

Συνεννοηθήκαμε να μοιράσουμε τις δουλειές που πρέπει να γίνουν. Έτσι άλλος έφερε τα υλικά, άλλος τα έβαλε στη λεκανίτσα, άλλος έστηψε τα πορτοκάλια και άλλος ζύμωσε τη ζύμη.


 Μετά όλα τα παιδιά της Δ’ τάξης, αρχίσαμε να πλάθουμε κουλουράκια σε ωραία σχήματα, όπως αστεράκια, σαλιγκαράκια, καρδούλες και γράμματα. Ο κος Γιάννης μας έβγαλε φωτογραφίες με τα λαδωμένα μας χεράκια.

Όταν τα βάλαμε να ψηθούν, μοσχοβολούσε όλο το κτίριο και όλα τα παιδιά του σχολείου μας ρωτούσαν συνέχεια τι είναι αυτό που μυρίσε τόσο υπέροχα. Αφού ψήθηκαν και κεράσαμε τους δασκάλους, μας ζήτησαν τη συνταγή.

Είχε φτάσει η ώρα να δοκιμάσουμε κι εμείς τα κουλουράκια που με τόση κούραση και φροντίδα φτιάξαμε. Μετά από το τρίτο κουλουράκι που φάγαμε κάποιο παιδί πρότεινε στην κα Κική: “Κυρία τι λέτε ανοίγουμε έναν φούρνο;;;”

Εικαστικό εργαστήριο Καλαμάτας

Τα παιδιά του Α’1 και Α’2 πήγαμε στο εικαστικό Εργαστήρι στην Καλαμάτα το οποίο είναι κοντά στη θάλασσα σε ένα παλιό κτίριο.Χωριστήκαμε σε ομάδες και αρχίσαμε να δημιουργούμε!! 

Η ομάδα της ζωγραφικής χρησιμοποίησε τα βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο, μπλε) και έκαναν γεωμετρικά σχήματα με την βοήθεια της δασκάλας  κα Στέλλας.

Η ομάδα του πηλού έκανε μια μπάλα την οποία τσιμπούσαν με αποτέλεσμα να δημιουργήσουν διάφορα σχήματα, μια πλάκα με χορτάρια και ένα ζωάκι.

Τι καλύτερο από το να κλείσει αυτή
η γεμάτη δημιουργία ημέρα
με πολύ πολύ παιχνίδι !

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση