Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα είναι ένας θεσμός που υπάρχει από το 2013 και σκοπό έχει την ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης και της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων και προγραμματισμού των μαθητών. Η περίοδος της φετινής Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα έχει οριστεί για τις 14-27 Οκτωβρίου, ωστόσο οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες των σχολείων δεν περιορίζονται μόνο σε αυτές τις ημερομηνίες, αλλά μπορούν να πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια όλου του σχολικού έτους.
Το σχολείο μας συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με τέσσερις δραστηριότητες που περιλαμβάνουν όλους τους μαθητές όλων των τάξεων:
- Αναπτύσσοντας την υπολογιστική σκέψη.Η δράση αυτή έχει αρχίσει ήδη να υλοποιείται και θα ολοκληρωθεί στις 25 Οκτωβρίου. Σκοπό έχει την ανάπτυξη από την πλευρά των μαθητών, κατάλληλων νοητικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων ( διατύπωση εντολών με σειριακό τρόπο για την ολοκλήρωση μιας εργασίαςαναγνώριση μοτίβο κλπ), που θα τους επιτρέψουν να υλοποιήσουν σε επόμενο στάδιο πιο σύνθετες δραστηριότητες προγραμματισμού. Στην δράση αυτή οι μαθητές και των 17 τμημάτων του σχολείου θα εμπλακούν σε:
- Κατάλληλα επιλεγμένες δραστηριότητες στην “Ώρα του Κώδικα”: https://studio.code.org
- Unplugged δραστηριότητες όπως τα “Χάρτινα Ρομποτάκια” και Υλοποίηση της δραστηριότητας “Ανάπτυξη της λογικής των μαθηματικών για το δημοτικό” του Miles Berry
- Ηλεκτρονικά παιχνίδια με δραστηριότητες που απαιτούν την ολοκλήρωση κάποιου καθήκοντος μέσα από την σωστή σειριακή τοποθέτηση εντολών ή υλικών, την αναγνώριση μοτίβο κλπ.
- Μαθαίνω να προγραμματίζω δημιουργώντας ένα ψηφιακό παιχνίδι . Η δράση αυτή έχει αρχίσει ήδη να υλοποιείται και θα ολοκληρωθεί στις 8 Νοεμβρίου. Η δραστηριότητα αυτή αφορά τα τμήματα της Ε και ΣΤ τάξης του σχολείου μας (5 τμήματα συνολικά). Σκοπός της είναι οι μαθητές με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού να υλοποιήσουν στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch3 μία εκδοχή του γνωστού παιχνιδιού Pong και να κατανοήσουν καλύτερα τεχνικές και βασικές έννοιες του προγραμματισμού όπως ακολουθία, επιλογή, επανάληψη, μεταβλητές, αρχικοποίηση τιμών, γεγονός.
- Προγραμματίζω τους δικούς μου αυτοματισμούς και ρομπότ. Η υλοποίηση της δράσης θα ξεκινήσει στις 18 Οκτωβρίου . Στη δράση αυτή θα συμμετάσχουν σταδιακά και κατά τη διάρκεια όλου του σχολικού έτους, όλα τα τμήματα των τάξεων Β, Γ, Δ, Ε και ΣΤ του σχολείου. Οι δραστηριότητες για κάθε τάξη θα είναι διαφοροποιημένες ως προς το υλικό και λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί και φυσικά ως προς τους εκπαιδευτικούς στόχους.Στις μικρές τάξεις (Β-Γ) θα γίνει χρήση του FOSSBOT και οι μαθητές θα κληθούν να δώσουν τις κατάλληλες εντολές στο ρομπότ, ώστε αυτό να ολοκληρώσει ένα καθήκον.Στις μεγαλύτερες τάξεις (Δ, Ε και ΣΤ) θα γίνει χρήση της πλατφόρμας Microbit που διαθέτει το σχολείο, καθώς και των πακέτων ρομποτικής R2. R3 ΚΑΙ S3 με μικροελεγκτές βασιζμένους στην γνωστή πλατφόρμα Arduino.
- Δραστηριότητες κωδικοποίησης; ζωγραφική με ψηφίδες.
Στη δραστηριότητα αυτή, οι μαθητές της Γ τάξης του σχολείου μας, θα γνωρίσουν την έννοια της κωδικοποίησης μέσα από την ζωγραφική με “ψηφίδες”. Η δραστηριότητα αυτή θα στοχεύσει ανάμεσα στα άλλα στην συμμετοχή των μαθητών στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος, “Mission Zero”. Η δραστηριότητα θα υλοποιηθεί κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025.