Οι χριστουγεννιάτικες προετοιμασίες ξεκίνησαν με κέφι και χαρά, υποδεχτήκαμε τον Δεκέμβριο, τον μήνα της χαράς, των δώρων και του Αι-Βασίλη με ημερολόγια που μέρα με την μέρα μας οδηγούν όλο και πιο κοντά στην πολυπόθητη 25η Δεκεμβρίου. Χρησιμοποιήσαμε ρολά υγείας, τα παιδιά χρωμάτισαν τους αριθμούς από το 1-25, κρύψαμε μέσα μικρές εκπλήξεις και το ταξίδι προς τον μαγικό κόσμο των Χριστουγέννων ξεκινάει…
Το δέντρο της τάξης μας( Α τμήμα) στολίστηκε με χειροποίητα στολίδια που εδώ και μέρες φτιάχνουν τα παιδιά, στολίδια από πηλό( δεντράκια, αγγελάκια, αστεράκια…) και ριζογκοφρέτες, τα χρωματίσαμε με πινέλα και μπόλικη χρυσόσκονη!
Φτιάξαμε ταρανδάκια από λινάτσα, τα παιδιά έβαλαν, μάτια, μύτη, κέρατα και τα τοποθέτησαν και αυτά στο δεντράκι μας!
‘Εφτιαξαν δεντράκια με γλωσσοπίεστρα, που τα παιδιά διακόσμησαν με πούλιες και κορδέλες.
Τα παιδιά τα κρέμασαν από χρυσές κλωστές και ετοιμάστηκε το δεντράκι μας, είμαστε πολύ περήφανοι γιατί φέτος τα στολιδάκια μας είναι φτιαγμένα από τα χεράκια μας!
Σειρά έχουν τα χιονανθρωπάκια μας με χάρτινα πιάτα, σύρμα πίπας και πον-πον!
Μπουκάλια από γάλα και χυμό μετατράπηκαν σε Αι-Βασίληδες, άσπρο και μαύρο χαρτόνι και μπόλικο βαμβάκι βοήθησαν στο αποτέλεσμα!
Το αγαπημένο μας beebot-μελισσάκι έγινε για άλλη μια φορά ο πολύτιμος βοηθός μας για να ανακαλύψουμε τον μαγικό κόσμο των Χριστουγέννων. Δίνοντας εντολές τα παιδιά υπολογίζουν με θετική και κριτική σκέψη πόσα βήματα χρειάζονται για να επισκεφτούν το εργαστήρι του Αι Βασίλη, τα ξωτικά, τον Αι-Βασίλη και το έλκηθρο του κ.τ.λ. Για άλλη μια φορά διασκεδάζουμε μαθαίνοντας μέσα από τη ρομποτική!
Και οι χριστουγεννιάτικες δημιουργίες μας συνεχίζονται …….μπότες κόκκινες κατακόκκινες σαν αυτές του αγαπημένου μας Αι-Βασίλη έγιναν κάρτες με ευχές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Επίσης χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά, όπως κομμάτια από χάρτινες κούτες και χάρτινα πιάτα, τα παιδιά έφτιαξαν δεντράκια και στεφάνια!!!
Τα παιδιά μας καθημερινά βρίσκουν τρόπους να δημιουργούν…….
Διαβάσαμε τον αγαπημένο μας Ρούντολφ και φτιάξαμε το πορτραίτο του!!!
Τα δωράκια- πολύχρωμα κουτιά γεμάτα από τις χριστουγεννιάτικες δημιουργίες των παιδιών πήραν τη θέση τους κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο της τάξης μας, όλα φέτος είναι χειροποίητα, στολίδια και κατασκευές με πολύ αγάπη από παιδικά χεράκια.
Με αφορμή την ιστορία της Γέννησης ,ετοιμάζουμε αγγελάκια που ψάλλουν Ωσαννά! και διακοσμούμε την τάξη (Γ Τμήμα).
Στολίζουμε το δέντρο μας και φτιάχνουμε και εναλλακτικό δέντρο ζωγραφίζοντας τον εαυτό μας και γράφουμε ευχές για τα παιδιά του κόσμου σε μικρές καρδούλες.
Φτιάχνουμε με το πιρούνι και τέμπερες μικρές κάρτες επιλέγοντας τι μας αρέσει(Ρούντολφ.δεντράκι,Αη-Βασίλη) και διακοσμούμε .
Κάνουμε το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης σε χαρτόνι και κάθε μέρα ένα παιδί απο κάθε ομάδα εργασίας επιλέγει να ανοίξει το κουτί με τον αριθμό .Απο κάτω κρύβεται έκπληξη.
Αλλά χρησιμοποιούμε και το πολύ ωραίο ψηφιακό ημερολόγιο απο Τάνια Μάνεση ,που μπορείτε να παίξετε και απο το σπίτι πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο:Ένα ένα παιδί κάθεται στον υπολογιστή ,μαθαίνει να χρησιμοποιεί το ποντίκι κάνωντας κλικ και ανακαλύπτει τον αριθμό που θα ανοίξει.
Φτιάχνουμε σε χάρτινο πιάτο τον δικό μας Άγιο Βασίλη και σκεφτόμαστε τι δώρο θα ζητήσουμε για τα Χριστούγεννα.
Με αφορμή τον Αη -Βασίλη σκεφτήκαμε και μια δραστηριότητα κωδικοποίησης ,στις ελεύθερες δραστηριότητες. Μικρή ομάδα παιδιών χρησιμοποιεί μια εικόνα που βρήκαμε στο διαδίκτυο απο τη σελίδα: (WWW.GOGU WEBSITE) , με τον Άγιο Βασίλη και πρέπει να τον οδηγήσει ,χρησιμοποιώντας σωστά τα βελάκια στο τραπέζι με τα μπισκότα. Έπειτα αναπαράγει σε φύλλο εργασίας την διαδρομή μαθαίνοντας βασικό προγραμματισμό ,χρησιμοποιώντας λογικομαθηματική σκέψη ,δεξιότητες επικοινωνίας, επίλυση προβλήματος και ρουτίνα σκέψης βλέπω-σκέφτομαι-αναρωτιέμαι.
Φτιάχνουμε την ευχετήρια κάρτα για τα Χριστούγεννα με θέμα τον Ρούντολφ και ακούμε το τραγούδι απο Θάνο Καλλίρη στο youtube
Με την εφαρμογή chatterPix.duckduckmoose.com κάναμε τον Ρούντολφ να ευχηθεί μέσα απο την κάρτα!
Oι Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες συνεχίζονται με αφορμή την ιστορία της Γέννησης του Χριστού ,μαθαίνουμε για τους 3 μάγους και με τα αποτυπώματα μας τους δημιουργούμε .Μελχιόρ, Γκασπάρ και Βαλτάσαρ ακολουθούν το λαμπρό Άστρο οδηγώντας τους στην Βηθλέεμ.
Για εμπέδωση και εξοικείωση με υπολογιστή παίζουμε το παιχνίδι- άσκηση: Η ιστορία της Γέννηση της Γέννησης ,που δημιουργήσαμε με το λογισμικό learning apps.org μέσα από τον σύνδεσμο : (https://learningapps.org/watch?v=ptnuesai223) χρησιμοποιώντας τις εικόνες που βρήκαμε στο διαδίκτυο από το: e.children.bloggspot.com. Παίζεται πατώντας τον σύνδεσμο:https://learningapps.org/watch?v=ptnuesai223
Χριστούγεννα χωρίς καλικαντζάρους δε γίνονται. Έτσι λοιπόν μάθαμε για το μύθο των Καλικαντζάρων, των αστείων ξωτικών, που πελεκούν το δέντρο της ζωής και ετοιμάζονται να βγουν απο τα έγκατα της Γης για να ταλαιπωρήσουν και να εκνευρίσουν τους ανθρώπους βάζοντας τους να μαλώνουν μεταξύ τους και κάνοντας ένα σωρό ζαβολιές .Τους ζωγραφίσαμε ,τους σχεδιάσαμε και ακούσαμε σχετικά τραγούδια για αυτούς .Έπειτα δραματοποιήσαμε σκηνές απο το μουσικό παραμύθι του Xάρη και Πάνου Κατσιμίχα: Η αγέλαστη πολιτεία και συγκεκριμένα απο το σημείο ..κόβε πριονάκι μου και ή ώρα πλησιάζει Χριστούγεννα ζυγώνουνε ,το αίμα μας και βράζει…
Τραγούδι κόβε πριονάκι μου απο youtube και δραματοποίηση απο τα παιδιά με τα σώματα τους..
Μύθος για καλικάντζαρους που παρακολουθήσαμε απο You tube:
Η γιορτή των Χριστουγέννων είναι μία από τις μεγαλύτερες γιορτές του χρόνου που μικροί και μεγάλοι περιμένουν με ανυπομονησία. Έτσι και εμείς ξεκινήσαμε με τον στολισμό της τάξης μας( Β Τμήμα).
Διαβάσαμε την ιστορία της γέννησης του Χριστού και παρακολουθήσαμε και το αντίστοιχο βίντεο στο youtube.
Απολαύσαμε χριστουγεννιάτικες ιστορίες όπως ” Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι”, “Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα” του Ευγένιου Τριβιζά.
Παίξαμε με το ποντικάκι-ρομποτάκι μας. Εκτυπώσαμε τους ήρωες του παραμυθιού και κατόπιν τα παιδιά προγραμμάτιζαν το ποντικάκι, ώστε να ανακαλύψουν τους ήρωες που θα συναντήσει στο δρόμο του μέχρι να φτάσει στην κορυφή του δέντρου και να αγγίξει ένα αστεράκι.
Φτιάξαμε χιονάνθρωπους με χάρτινα πιάτα!
Φτιάξαμε χαρούμενα ταρανδάκια με μανταλάκι, στολιδάκι για το δέντρο μας!
Επίσης φτιάξαμε ξωτικά χρησιμοποιώντας ξύλινες κουτάλες!
Διακοσμήσαμε τα κεράκια μας με διάφορες φιγούρες από χριστουγεννιάτικες χαρτοπετσέτες!
Ετοιμάσαμε τις προσκλήσεις για τη χριστουγεννιάτικη γιορτούλα μας!
Φτιάξαμε τις χριστουγεννιάτικες κάρτες και γράψαμε τις ευχές μας για τις γιορτές!
Και στο τέλος ετοιμάσαμε το γράμμα για το Αι- Βασίλη!
Τα ξωτικά του Αη Βασίλη. Μια διαδραστική και διασκεδαστική παράσταση είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα παιδιά. Στο τέλος ακολούθησε θεατρικό παιχνίδι και μουσικοκινητική. Ένα παραμύθι για το πνεύμα των Χριστουγέννων και την αξία της προσφοράς. Δυο καλικάντζαροι μπαίνουν σε ένα τσαγκαράδικο για να φάνε γλυκά και να κάνουν ζημιές και σκανταλιές. Η γνωριμία τους, όμως με τον τσαγκάρη- Αη Βασίλη, θα αλλάξει τη ζωή τους: μεταμορφώνονται από άτακτοι καλικάντζαροι σε ξωτικά – βοηθοί του. Μαζί του τυλίγουν τα παπούτσια σε δώρα και τα μοιράζουν στα παιδιά που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη.
Συγγραφή – Σκηνοθεσία – Επιμέλεια: Άννα Παπαμάρκου.
Ο Αι-Βασίλης μας επισκέφτηκε στο σχολείο μας και μας μίλησε για την αγάπη και την ελπίδα που συμβολίζουν τα Χριστούγεννα, τα παιδιά τον υποδέχτηκαν με χαρά και εκείνος τους μοίρασε τα δωράκια του. ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΤΕΛΕΙΑ!
MAKE A WISH! ΤΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΕΥΧΗΣ
Φέτος το Αστέρι της Ευχής γιορτάζει, καθώς κλείνει 25 χρόνια από το ξεκίνημά του! Εδώ και 25 χρόνια, με την πολύτιμη συμβολή όλων , “ταξιδεύει ” σε όλη την Ελλάδα και δίνει φως στις ζωές παιδιών που το έχουν ανάγκη.
“Ήλιοι και αστέρια σε έναν ουρανό”. Όπως συνυπάρχουν ο ήλιος και τα αστέρια, έτσι προσκαλούμε όλους εσάς να συνυπάρξετε με τα παιδιά ευχής γεμίζοντάς τα δύναμη. Αποκτώντας το δικό σας χάρτινο αστέρι με μία δωρεά των 2€, συμβάλλετε και εσείς στην προσπάθειά μας να εκπληρώσουμε ακόμη περισσότερες ευχές. Το σχολείο μας πήρε φέτος μέρος σε αυτό το θαυμάσιο σκοπό, τα παιδιά αγόρασαν αστεράκια της ευχής και το σχολείο μας υιοθέτησε την ευχή ενός 3χρονου παιδιού που θέλει να αποκτήσει το δικό του δωμάτιο! Με αυτό τον τρόπο το Νηπιαγωγείο μας απέκτησε το πιστοποιητικό υιοθεσίας!
Φυσικά συμμετέχουμε στο διαγωνισμό του make a wish…….., το αστέρι των δικών μας ευχών, που τα παιδιά δημιούργησαν με κορδέλες, αυτή είναι η συμμετοχή μας!!
Και…. συνεχίζουμε …. μαθαίνουμε για τα Ήθη και Έθιμα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς και φτιάχνουμε με πηλό τα γούρια μας .Ρόδια πασπαλισμένα με χρυσόσκονη για να υποδεχτούμε το νέο έτος λαμπεροί!Και φυσικά για να μπορέσουμε να τα πάρουμε σπίτι , τα τυλίξαμε σε χάρτινο πουγκάκι σε σχήμα δέντρου.
Παρακολουθήσαμε και συζητήσαμε το βίντεο αποYOUTUBEγια Έθιμα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς απο την Ελλάδα .’Επειτα αναρώτηθήκαμε ποια απο αυτά γνωρίζουμε :
Γράψαμε και το γράμμα για τον Άγιο Βασίλη και με μαζί με τους γονείς μας να το ταχυδρομήσουμε για να φέρει ο Άγιος Βασίλης το σωστό δώρο….
Και επειδή το γιορτινό τραπέζι των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς εκτός απο καλό φαγητό, την οικογένεια και τους φίλους μας ,χρειάζεται και λίγη διακόσμηση. Ζητήσαμε απο τα παιδιά , να φέρουν άδεια μπουκάλια απο γυαλί για να τα διακοσμήσουμε και να τα πάρουμε σπίτι, ώστε να στολίσει η μαμά το τραπέζι..
Και με λίγη φαντασία και την εφαρμογή chatterpix.duckduck.moose.com ας τραγουδήσουμε μαζί τα κάλαντα Πρωτοχρονιάς…
Ένας ολόκληρος μήνας πέρασε με χριστουγεννιάτικες δράσεις, κατασκευές και εκδηλώσεις, ώσπου αισίως φτάσαμε τις τελευταίες μέρες πριν τις διακοπές στην κορύφωση με τις χριστουγεννιάτικες παραστάσεις και των 3 τμημάτων μας. Ο τίτλος της γιορτής μας ” Ταξίδι των αστεριών στην αγκαλιά των ευχών” και η θεματική που επιλέξαμε είχε σαν στόχο να καταλάβουν τα παιδιά την ανεκτίμητη αξία της αγάπης και της ελπίδας που φέρνει το χαρμόσυνο μήνυμα της γέννησης του Θεανθρώπου.
Φτιάξαμε το σκηνικό μας, τα παιδάκια μας ντύθηκαν ευχές και αστέρια και η παράσταση ξεκίνησε……χοροί, ευχές και τραγούδια πλημμύρησαν την αίθουσα και τις καρδιές μας.
Βγάλαμε φωτογραφίες σαν δέντρα και ξωτικά….
Οι μαμάδες του Συλλόγου Γονέων έβαλαν τον καλύτερό τους εαυτό και για άλλη μια φορά έφτιαξαν με τα χεράκια τους όμορφες χριστουγεννιάτικες δημιουργίες για το παζάρι που δημιούργησαν στην είσοδο του σχολείου μας την ημέρα της γιορτής. Για άλλη μια φορά τις ευχαριστούμε για την τεράστια προσφορά τους στην αναβάθμιση του σχολείου μας!
Όσα τα αστέρια του ουρανού τόσες και οι ευχές μας για μια όμορφη και δημιουργική νέα χρονιά με υγεία, αγάπη και ελπίδα!
Για τα παιδιά του κόσμου | Γιάννης Χαρούλης
Μέρες αγάπης και γροικώ ευχές σ όλα τα χείλη
Χριστούγεννα Πρωτοχρονιά ας γίνουμε όλοι φίλοι.
Αγάπη να σκορπίσουμε και μυρωδιά του δυόσμου
να γίνουμε μια αγκαλιά για τα παιδιά του κόσμου.
Στίχοι – Μουσική: Γιάννης Χαρούλης
Το εκπαιδευτικό προσωπικό του 21ου Νηπιαγωγείου Ρόδου σας εύχεται ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.