
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ’2 με τη δασκάλα τους Αικατερίνη Πλακιά, μέσω της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου έδωσαν τα δικά τους μηνύματα φιλίας και αγάπης εκφράζοντας την αντίθεσή τους στη σχολική βία και στο σχολικό εκφοβισμό.


Τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα κινούνται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η ηλιακή ενέργεια , μέσω της οποίας θα τροφοδοτείται η κίνηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων χωρίς την εκπομπή ρύπων.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ’2 με τις δασκάλες τους, Αικατερίνη Πλακιά και Σοφία Γκαμπράνη, συνεργάστηκαν σε ομάδες και απεικόνισαν το λεωφορείο του μέλλοντος, το ηλιακό λεωφορείο, δίνοντας τη δική τους εικαστική διάσταση στους στίχους της Μαριανίνας Κριεζή από το τραγούδι “Το ηλιακό λεωφορείο”.


Ξεκινούν οι αιτήσεις για τις εγγραφές μαθητών/τριών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για το σχολικό έτος 2024-2025.
Ώρες προσέλευσης στο σχολείο για εγγραφές 08:15 – 09:30
Το διάστημα από Παρασκευή 1η Μαρτίου έως και Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 θα γίνουν, σύμφωνα με τον νόμο, οι εγγραφές μαθητών στα δημόσια Νηπιαγωγεία και στην Α Δημοτικού για τη σχολική χρονιά 2024- 2025.
Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2018 έως και 31-12-2018.
Α. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Πριν από την έναρξη των εγγραφών, η διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τις ώρες υποβολής των αιτήσεων και τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση της εγγραφής σύμφωνα με την παρ. 4α, του άρθρου 7, του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’25).
Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα συστεγαζόμενα σχολεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με την παράγραφο 16 του άρθρου 7 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109). Κατά τις εγγραφές των μαθητών/τριών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο.
Β. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 α του άρθρου 7 του Π.Δ. 79/2017 (Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την εγγραφή στην Α΄ τάξη του δημοτικού σχολείου είναι τα εξής:
α.α Αίτηση προς τη σχολική μονάδα. (Δίνεται στο σχολείο) ή κατεβάστε εδώ 1.-AITHΣH-ΕΓΓΡΑΦΗΣ-ΣΤΗΝ-A-τάξη-2024-2025
α.α2 Αίτηση συμμετοχής στο ολοήμερο τμήμα (Δίνεται στο σχολείο) ή κατεβάστε εδώ 2.-ΑΙΤΗΣΗ_ΔΗΛΩΣΗ-ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ-2024-2025
α. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. Διευκρινίζεται ότι για την εγγραφή των μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του ΥΠΑΙΘ (Φ.6/498/57863/Δ1/6-4-2016). «Η αναζήτηση μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «myschool» πραγματοποιείται από το σχολείο εγγραφής με βάση τα παρακάτω στοιχεία: 1. επώνυμο μαθητή 2. όνομα μαθητή 3. όνομα πατέρα 4. όνομα μητέρας 5. ημερομηνία γέννησης. Σε περίπτωση που δύο ή περισσότεροι προς εγγραφή μαθητές στο ίδιο σχολείο έχουν και τα πέντε (5) στοιχεία ίδια, θα πραγματοποιείται ταυτοποίηση με επιπλέον στοιχεία που θα δηλώνει ο γονέας/κηδεμόνας, όπως είναι η διεύθυνση κατοικίας. Τα παραπάνω πέντε (5) στοιχεία τα δηλώνει ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή με υπεύθυνη δήλωσή του. Σε περίπτωση που προκύπτει για οποιονδήποτε λόγο αλλαγή στα στοιχεία του μαθητή, πριν ή και μετά την εγγραφή του σε σχολική μονάδα της χώρας, ο γονέας/κηδεμόνας θα πρέπει να ενημερώνει ως προς την αλλαγή αυτή τον οικείο Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένος ο μαθητής. Ο Δήμος ολοκληρώνει την επικαιροποίηση των εν λόγω στοιχείων στο ΟΠΣΕΔ και στη συνέχεια ο γονέας/κηδεμόνας οφείλει να ενημερώσει τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας σχετικά με τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν, ώστε ο Διευθυντής να αντλήσει τα καινούρια στοιχεία από το Πληροφοριακό Σύστημα «myschool».
β. Βιβλιάριο Υγείας του/της μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 7 του Π.Δ 79/2017 (Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’
25).
γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ (Α.Δ.Υ.Μ.). (Δίνεται στο σχολείο) 2. ΑΔΥΜ (Κατεβάστε εδώ)
δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας του/της μαθητή/τριας. Συνιστάται, οι Διευθυντές/τριες – Προϊστάμενοι/ες των Σχολικών Μονάδων όπως ελέγχουν με ιδιαίτερη προσοχή το εν λόγω αποδεικτικό στοιχείο, προκειμένου οι αιτήσεις εγγραφής να υποβάλλονται αποκλειστικά και μόνο στο σχολείο που ανήκουν οι μαθητές/τριες σύμφωνα με τα όρια της σχολικής
περιφέρειας (άρθρο 5 ΠΔ 79/2017 (Α’ 109) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του Ν. 4559/2018 (Α’ 142).
ε. Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου και Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό. Μέχρι την ημερομηνία έκδοσης του «Πιστοποιητικού φοίτησης», το νηπιαγωγείο εκδίδει «Βεβαίωση Φοίτησης» η οποία θα προσκομιστεί από τον γονέα ή τον κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας για την εγγραφή του/της στο Δημοτικό.
Το Πιστοποιητικό Φοίτησης στο Nηπιαγωγείο εκδίδεται με τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (15 Ιουνίου 2024) και διαβιβάζεται αυτεπάγγελτα από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο εγγραφής του/της μαθητή/τριας.
Στις περιπτώσεις που ο/η μαθητής/τρια θα συνεχίσει τη φοίτησή του σε σχολείο του εξωτερικού και η αποστολή του Πιστοποιητικού Φοίτησης καθίσταται δύσκολη ή αδύνατη, το Πιστοποιητικό παραδίδεται στο γονέα ή στον κηδεμόνα, ο οποίος υπογράφει βεβαίωση παραλαβής.
Νήπια τα οποία δεν έχουν εγγραφεί και φοιτήσει στο Νηπιαγωγείο και την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των έξι (6) ετών, εγγράφονται στο Δημοτικό με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ ή του οικείου Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής των Συμβούλων Εκπαίδευσης ως Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, διαφορετικά εγγράφονται στο νηπιαγωγείο, (παρ. 1β του άρθρου 204 του Ν. 4610/2019 (Α΄70)). Παιδιά που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 8 του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α 109), εγγράφονται υποχρεωτικά στο Δημοτικό.
Σε περιπτώσεις μη φοίτησης σε Νηπιαγωγείο, οι γονείς/κηδεμόνες του νηπίου υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία αναφέρονται οι λόγοι μη φοίτησης. Ο/Η Διευθυντής/τρια Εκπαίδευσης, αφού εξετάσει την εν λόγω αίτηση, εγκρίνει την εγγραφή του/της μαθητή/τριας και σε κάθε περίπτωση ισχύουν οι διατάξεις της περιπτ. 26, της παρ.4, του άρθρου 94 του Ν.3852/2010 (Α’ 87).
Στις περιπτώσεις που οι μαθητές/τριες εγγράφονται σε δημοτικό σχολείο εκτός της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου ή σε ιδιωτικό σχολείο, ο/η Διευθυντής/τρια της σχολικής μονάδας εγγραφής οφείλει να αναζητά το Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπίων από το Νηπιαγωγείο αποφοίτησης με βάση τη βεβαίωση.


«Παραμυθένιες κόκκινες κλωστές» των: Αυγή Τσαγκαροπούλου, Ηρακλή Καραγιάννη, Μαρία Τζουβάρα, Μαρία Παναγιώτου (εικονογράφηση)
Το έθιμο του «Μάρτη» έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα. Στην εποχή μας την πρώτη ημέρα του Μάρτη φορούν βραχιόλια που τα φτιάχνουν από κόκκινη και άσπρη κλωστή για να μην τους κάψει ο ήλιος, για την υγεία, την ευτυχία και τη μακροζωία. Συμβολίζουν την αγνότητα των παιδιών και τη χαρά της αναγέννησης της φύσης.Τα φορούν μέχρι το τέλος του μήνα ή μέχρι να δουν το πρώτο χελιδόνι. Τα αφήνουν πάνω σε κλαδιά τριανταφυλλιάς ή δέντρου για να τα πάρουν τα χελιδόνια να φτιάξουν τις φωλιές τους.
Με αφορμή το έθιμο του «Μάρτη», οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ’2 με τη δασκάλα τους Αικατερίνη Πλακιά, αποχαιρετούν τον χειμώνα και καλωσορίζουν την άνοιξη με το αφηγηματικό κείμενο «Παραμυθένιες κόκκινες κλωστές». Μέσω της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου οι ομάδες προσέγγισαν το κείμενο με τον δικό τους μοναδικό τρόπο συνειδητοποιώντας ότι τα έθιμα και οι παραδόσεις είναι σημαντικά στοιχεία των Ελλήνων.


Το 21ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου με τη συμμετοχή μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών τίμησαν τη μνήμη των 57 ψυχών που χάθηκαν άδικα ένα χρόνο πριν στα Τέμπη, σχηματίζοντας μήνυμα στον προαύλιο χώρο του Σχολείου απευθυνόμενο προς τις οικογένειες των θυμάτων.
57 φωνές – 57 ΕΛΠΙΔΕΣ «ακούστηκαν» στο σχολείο μας : ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ – ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ


«Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας» του Ντέιβιντ Μακ Κι
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ’2 στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, παρακινήθηκαν από τις δασκάλες τους Αικατερίνη Πλακιά και Γκαμπράνη Σοφία να προσεγγίσουν εικαστικά το αφηγηματικό κείμενο του Ντέιβιντ Μακ Κι «Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας».
Χρησιμοποιήθηκε η ομαδοσυνεργατική μέθοδος και μέσω αυτής οι ομάδες εντόπισαν διαφορετικές προσεγγίσεις, βελτίωσαν τις δεξιότητες επικοινωνίας, ανέπτυξαν ενσυναίσθηση , αποδέχτηκαν τη δική τους μοναδικότητα γνωρίζοντας τη διαφορετικότητα των άλλων, συνειδητοποίησαν ότι οι διαφορές εμπλουτίζουν τη ζωή και αυτό που τελικά έχει αξία είναι η προσωπικότητα και ο χαρακτήρας και όχι η εξωτερική εμφάνιση.
Διαθέσιμη ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr, είναι από σήμερα η «Βεβαίωση Φοίτησης Μαθητή/τριας» σε σχολείο, ύστερα από την Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκου Πιερρακάκη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου.
Οι ενδιαφερόμενοι κηδεμόνες και ενήλικοι μαθητές, μέσω μιας απλής και φιλικής διαδικασίας μπορούν να εκδώσουν ηλεκτρονικά τη βεβαίωση φοίτησης σε σχολείο της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να την παραλάβουν στην προσωπική τους θυρίδα πολίτη στο my.gov.gr, εύκολα και χωρίς περιττή γραφειοκρατία.
Η υπηρεσία είναι προσβάσιμη είτε απευθείας στο gov.gr, είτε στην ενότητα «Εκπαίδευση» και στην υποενότητα «Εγγραφή σε σχολείο».
Για την έκδοση της βεβαίωσης μαθητή οι ενδιαφερόμενοι συνδέονται με τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασής τους στο TaxisNet και εκδίδουν τη βεβαίωση, χωρίς να απαιτείται να συμπληρώσουν κανένα άλλο στοιχείο.
Η βεβαίωση που εκδίδεται, φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr, δηλαδή μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο, όσο και ως έντυπο έγγραφο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η βεβαίωση αυτή χρησιμοποιείται σε πλήθος διαδικασιών της Δημόσιας Διοίκησης, όπως ενδεικτικά:
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από τα Υπουργεία Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τους Φορείς τους: το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.), τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET). Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.


Οι μαθητές του Β2 και του Δ1 μαζεύτηκαν σε μία τάξη μαζί με τις δασκάλες τους κα Τατσίδου Τάνια και κα Δεσποτοπούλου Ναυσικά για να τιμήσουν την ημέρα μνήμης του ολοκαυτώματος των Εβραίων την Δευτέρα 29/01/2024. Έμαθαν τι σημαίνει ολοκαύτωμα, είδαν σχετικά βίντεο και συζήτησαν για τα κακά που φέρνει ο ρατσισμός, η μισαλλοδοξία, η ξενοφοβία. Ιδιαίτερα ευαισθητοποιήθηκαν βλέποντας αποσπάσματα κι ακούγοντας την ιστορία της ταινίας «Το αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα». Θαύμασαν τη δύναμη της φιλίας που συνέδεε ένα γερμανόπουλο τον Μπρούνο κι ένα εβραιόπουλο τον Σμούελ και όλοι μαζί φώναξαν δυνατά με μια φωνή ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ . Μικρότεροι και μεγαλύτεροι συνεργάστηκαν τέλεια και δημιούργησαν από κοινού μια αφίσα που την έβαλαν στον τοίχο της τάξης τους.




Οι μαθητές/τριες του Ε1 τμήματος με την δασκάλα τους κα Τσιτσέλη Κωνσταντίνα δημιούργησαν εφημερίδα η οποία θα δημοσιεύεται κάθε πρώτη Παρασκευή του μήνα.


Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ’2, με τις δασκάλες τους, Αικατερίνη Πλακιά και Γκαμπράνη Σοφία, στέλνουν ένα ομαδικό μήνυμα ειρήνης, με αφορμή τη διεθνή ημέρα μνήμης του Ολοκαυτώματος των Εβραίων.
Με τον όρο Ολοκαύτωμα περιγράφεται ο συστηματικός διωγμός και η γενοκτονία διαφόρων εθνικών, θρησκευτικών, κοινωνικών ή και πολιτικών ομάδων κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου που ήταν αποδεδειγμένα υποκινούμενος από τη Ναζιστική Γερμανία και τους συνεργάτες της. Πραγματοποιήθηκε σε όλη την Ευρώπη την περίοδο 1933-1945, με αποκορύφωμα τη μαζική δολοφονία έξι εκατομμυρίων Εβραίων.


Οι μαθητές του Β2 και του Δ1 μαζεύτηκαν σε μία τάξη για να τιμήσουν την ημέρα μνήμης του ολοκαυτώματος των Εβραίων.
Έμαθαν τι σημαίνει ολοκαύτωμα, είδαν σχετικά βίντεο και συζήτησαν για τα κακά που φέρνει ο ρατσισμός, η μισαλλοδοξία και η ξενοφοβία.
Ιδιαίτερα ευαισθητοποιήθηκαν βλέποντας αποσπάσματα κι ακούγοντας την ιστορία της ταινίας «Το αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα». Θαύμασαν τη δύναμη της φιλίας που συνέδεε ένα γερμανόπουλο τον Μπρούνο κι ένα εβραιόπουλο τον Σμούελ και όλοι μαζί φώναξαν δυνατά με μια φωνή ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ. Μικρότεροι και μεγαλύτεροι συνεργάστηκαν τέλεια και δημιούργησαν από κοινού μια αφίσα που την έβαλαν στον τοίχο της τάξης τους.


«Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ» του Ευγένιου Τριβιζά, μέσα από τη φαντασία των παιδιών…
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γ’2, μετά από παρότρυνση της δασκάλας τους, Αικατερίνης Πλακιά, εργάστηκαν χρησιμοποιώντας την ομαδοσυνεργατική μέθοδο, προσεγγίζοντας εικαστικά το αφηγηματικό κείμενο του Ευγένιου Τριβιζά «Ο χιονάνθρωπος και το κορίτσι».
Τοποθέτησαν νέους ήρωες στην περιπέτεια του χιονάνθρωπου Τουρτούρι, επεκτείνοντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, απογειώνοντας ταυτόχρονα το πνεύμα της συνεργασίας και του σεβασμού στη διαφορετική τοποθέτηση και έκφραση!