Αποκριάτικες Περιπέτειες στο Νηπιαγωγείο μας

Η φετινή αποκριά στο νηπιαγωγείο μας ήταν γεμάτη χαρά, δημιουργία και φαντασία! Τα παιδιά διασκέδασαν μέσα από μια σειρά από δραστηριότητες που έφεραν το γέλιο και τη χαρά της γιορτής σε κάθε γωνιά της τάξης μας.

Απόκριες χωρίς κλόουν δεν γίνονται! Έτσι, δημιουργήσαμε κλόουν σε διαφορετικές πόζες και εκφράσεις, διακοσμώντας την τάξη μας με τις πολύχρωμες δημιουργίες μας.

ΚλόουνΚατασκευάσαμε  κλόουν με χάρτινα πιάτα. Κόψαμε παπιγιόν, καπέλο, μύτη και μαλλιά βάλαμε  γλωσσοπίεστρο για να το κρατάμε και έτοιμος!!!!!

IMG 20250218 134258

Δεν σταματήσαμε .. Δημιουργήσαμε “ηλεκτρονικούς” κλόουν με την χρήση σχημάτων στον υπολογιστή. Εξασκηθήκαμε στην χρήση του ποντικιού και με κλικ και σέρνω μετακινήσαμε τα σχήματα στην σωστή θέση έτσι ώστε να δημιουργήσουμε το κλόουν.

IMG 20250217 142544 Antigrafh

Φυσικά, δεν έλειψαν οι αποκριάτικες μάσκες, στις οποίες τα παιδιά έβαλαν τη δική τους πινελιά.

Μασκες

Διαβάσαμε το παραμύθι της «Γαργαλούπολης», που μας χάρισε στιγμές γέλιου και μας ενέπνευσε να φτιάξουμε μια ομαδική εργασία με θέμα τους κλόουν.

Η Γαργαλούπολη

Παράλληλα, γνωρίσαμε τα Αρχαία Διονύσια και εμπνευστήκαμε από αυτά, δημιουργώντας ανθρωπόμορφες μάσκες με εικαστικές τεχνικές.

ανθρωπόμορφες μάσκες

Μέσα από αινίγματα, εξερευνήσαμε διάσημους πίνακες ζωγραφικής με αποκριάτικα θέματα, ενώ ανασυνθέσαμε puzzle με ζογκλέρ, βελτιώνοντας την παρατηρητικότητα και τη συνεργασία μας.

original 91b94134 4457 4e70 8378 49051e988075 IMG 20250225 112320

Μεταμορφωθήκαμε σε «καρναβάλια», ζωγραφίζοντας τον εαυτό μας σε αποκριάτικες στολές, ενώ μια μέρα ντυθήκαμε διάσημοι ζωγράφοι, παίζοντας με τη φαντασία και τη δημιουργικότητα.

καρναβάλια

Και φυσικά, η Τσικνοπέμπτη ήταν μια ξεχωριστή μέρα! Το σχολείο μας γέμισε μυρωδιές και γεύσεις από παραδοσιακά εδέσματα, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα γιορτής και χαράς.

Μια ξεχωριστή έκπληξη μας περίμενε όταν ένας ανιματέρ επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας! Μέσα από διασκεδαστικά παιχνίδια και δραστηριότητες, γέμισε την ημέρα μας με γέλιο και κέφι.

Polish 20250228 085407489

Τέλος ντυθήκαμε ζωγράφοι. Τα παιδιά βοήθησαν στην κατασκευή της αποκριάτικης στολής τους και να το αποτέλεσμα!!

Apokrieς

 

Ολοκληρώσαμε τη θεματική μας ενότητα με χειροποίητους χαρταετούς, όπου τα παιδιά επέλεξαν τα δικά τους σχέδια και χρώματα, γεμίζοντας τον ουρανό της φαντασίας τους με χαρούμενα μοτίβα.

Χαρταετοί

Στη συνέχεια, γνωρίσαμε την Κυρά Σαρακοστή και φτιάξαμε τη δική μας, μαθαίνοντας για την παράδοση και τα έθιμα που τη συνοδεύουν.

Σαρακοστή

Οι αποκριάτικες δραστηριότητές μας έφεραν τα παιδιά πιο κοντά στην τέχνη, την παράδοση και τη δημιουργικότητα. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία που μας γέμισε όμορφες αναμνήσεις και μας έκανε να ανυπομονούμε για τις επόμενες Απόκριες!

Χειμωνιάτικες Δραστηριότητες στο Νηπιαγωγείο:2

Μιλήσαμε για τις αλλαγές που έρχονται το χειμώνα στην φύση οι οποίες επηρεάζουν το ντύσιμο μας. Αποφασίστηκε αποτυπώσουμε τις γνώσεις μας σε μια εικαστική δημιουργία μας. Τα ερωτήματα που τέθηκαν ήταν:

Με ποιο τρόπο μπορούμε να φτιάξουμε ένα δέντρο το Χειμώνα;

Ποια υλικά θα χρησιμοποιήσουμε;

Πως μπορούμε να βάλουμε τον ευατό μας μέσα στην εικαστική μας δημιουργία;

Τι πρέπει να φοράμε όταν θα βγάλαμε ατομικές φωτογραφίες των παιδιών;

Αφού τα παιδιά έδωσαν απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις , ξεκινήσαμε να υλοποιήσουμε αυτό που συζητήσαμε.

Ομαδική εργασία χειμώνα

Οι δραστηριότητες για τον Χειμώνα ολοκληρώθηκαν με την εκμάθηση τραγουδιού για τον Χειμώνα.  Πρώτα το είδαμε  το βίντεο στο youtube. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με καινούργιες λέξεις όπως αυτή του ” εικονόλεξου” και της ” ομοιοκαταληξία”. Παρατήρησαν ότι στον στίχο ΑΑΑ η τελευταία λέξη πρέπει να έχει κατάληξη α. Το ίδιο ισχύει και για το Ο, Ι, Ε, ΟΥ. Προσπαθήσαμε να βρούμε και εμείς τις δικές μας λέξεις που έχουν κατάληξη, α, ο ,ι, ε ου. Τέλος αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας εικονόλεξο  για να μπορέσουμε να το μάθουμε πιο εύκολα. Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και κάθε ομάδα ζωγράφισε συγκεκριμένες λέξεις με εικόνες.

IMG 20250129 132003IMG 20250129 131942IMG 20250129 131934

Τα παιδιά έμαθαν πολύ εύκολα το τραγούδι του Χειμώνα βλέποντας τις εικόνες που τα ίδια δημιούργησαν. Ταυτόχρονα οδηγήθηκαν στην αναγνώριση των γραμμάτων Α,Ο Ε,Ι, ΟΥ και μυήθηκαν στην έννοια της ομοιοκαταληξίας.

 

IMG 20250317 144523232IMG 20250317 144538264IMG 20250317 144547836IMG 20250317 144552819IMG 20250317 144559327

 

Χειμωνιάτικες Δημιουργίες στο Νηπιαγωγείο μας: 1

Ο χειμώνας έφτασε και στο νηπιαγωγείο μας αφιερώσαμε πολλές δημιουργικές δραστηριότητες για να τον γνωρίσουμε καλύτερα! Με φαντασία, χρώματα και πειράματα, εξερευνήσαμε το χιόνι, τα ρούχα του χειμώνα, τα αθλήματα και πολλά ακόμα.

 Οι Τρεις Καταστάσεις της Ύλης και ο Χιονάνθρωπος

Μέσα από ένα διασκεδαστικό πείραμα, ανακαλύψαμε τις τρεις καταστάσεις της ύλης χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα το νερό και τον αγαπημένο μας… χιονάνθρωπο! Είδαμε πώς το νερό γίνεται πάγος στο ψυγείο, πώς λιώνει όταν ζεσταθεί και πώς εξατμίζεται με τη θερμότητα. Έτσι, καταλάβαμε καλύτερα τις αλλαγές της ύλης μέσα από το παιχνίδι και την παρατήρηση.

IMG 20250109 110723 HDR IMG 20250109 112547 HDR

Χειμερινά Σπορ και Έλκηθρο

Τα παιδιά γνώρισαν τα χειμερινά σπορ και φαντάστηκαν τον εαυτό τους να κάνει σκι, πατινάζ και έλκηθρο σε ένα χιονισμένο τοπίο! Στη συνέχεια, δημιούργησαν μια όμορφη εικαστική κατασκευή, όπου ο καθένας ζωγράφισε τον εαυτό του πάνω σε ένα έλκηθρο. Με πολύχρωμα χαρτόνια και βαμβάκι, φτιάξαμε μοναδικές χειμωνιάτικες σκηνές!

Polish 20250117 102010446

Χειμερινά Ρούχα: Διαχωρισμός και Ταξινόμηση

Παρατηρήσαμε διάφορα ρούχα και συζητήσαμε ποια είναι κατάλληλα για τον χειμώνα και ποια όχι. Ταξινομήσαμε γάντια, σκουφιά, κασκόλ, μπουφάν και μπότες, ενώ μέσα από το παιχνίδι μάθαμε να ξεχωρίζουμε τα ελαφριά από τα βαριά ρούχα, ανάλογα με την εποχή.

Polish 20250115 111314143 Polish 20250117 101903301

 Ο Ιανουάριος μέσα από τη Ζωγραφική

Γνωρίσαμε τον μήνα Ιανουάριο, τον συνδέσαμε με τις παγωνιές, τις χιονισμένες μέρες και τις χαρές του χειμώνα. Στη συνέχεια, κάθε παιδί αποτύπωσε την εικόνα που έχει για τον Ιανουάριο μέσα από ζωγραφική. Άλλοι σχεδίασαν παγωμένες λίμνες, άλλοι χιονονιφάδες, και όλοι έδωσαν τη δική τους μοναδική πινελιά στον πιο κρύο μήνα του χρόνου!

IMG 20250113 103953 HDR2

Σύνθετες Λέξεις με το «Χιόνι»

Πόσες λέξεις μπορούμε να φτιάξουμε με το «χιόνι»; Μαθαίνοντας για τις σύνθετες λέξεις, τα παιδιά ανακάλυψαν ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε πολλές, όπως χιονόνερο, χιονόμπαλα, χιονάνθρωπος, χιονοθύελλα! Παίξαμε με λέξεις και εικόνες, φτιάχνοντας μικρές ιστορίες με τις νέες μας λέξεις.

original 5fb9d54b 6618 4674 8613 d5129574a435 IMG 20250115 080431 HDR

Κατασκευή Θερμομέτρου

Για να καταλάβουμε καλύτερα το κρύο, φτιάξαμε το δικό μας χειροποίητο θερμόμετρο! Με ένα πλαστικό μπουκάλι, χρωματισμένο νερό και καλαμάκι, παρατηρήσαμε πώς αλλάζει η στάθμη όταν αλλάζει η θερμοκρασία. Ένα απλό αλλά εντυπωσιακό πείραμα που μας βοήθησε να κατανοήσουμε πώς λειτουργεί το θερμόμετρο.

IMG 20250113 115422 HDR2

Χειμωνιάτικο Τοπίο με Έμπνευση από τον Pieter Bruegel

Μελετήσαμε τους υπέροχους χειμωνιάτικους πίνακες του Pieter Bruegel, ενός καλλιτέχνη που ζωγράφισε τη ζωή των ανθρώπων στο χιόνι. Εμπνευσμένοι από το έργο του, δημιουργήσαμε τα δικά μας χειμωνιάτικα τοπία με δέντρα, σπίτια και παιδάκια που παίζουν στο χιόνι.

Polish 20250203 160502375

Εtwinning: Stream…telling. Iανουάριος

Μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, όταν επιστρέφαμε στο σχολείο η αποστολή της κυρίας STREAM  μας περίμενε. Αυτή την φορά μας ζήτησε να εκπληρώσουμε αποστολές σχετικά με το τρίτο γράμμα από το όνομά της το R (Reading)



Λήψη αρχείου

 

 

 

 

 

 

 

 

Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου

Την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου ήταν η Πανελλήνια Ημέρα του Φιλάθλου. Τα παιδιά είχαν μια πρώτη επαφή με την λέξη ΦΙΛΑΛΘΟΣ. Βρήκαμε ότι αποτελείται από δύο λέξεις: Φίλος + άθλος , δηλαδή είναι αυτός που αγαπάει τα αθλήματα. Στην συνέχεια τα παιδιά ρωτήθηκαν ποιο είναι το αγαπημένο τους άθλημα  και στην συνέχεια ρωτήθηκαν για αν έχουν αγαπημένη ομάδα.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν αγώνες σκυταλοδρομίας μεταξύ μαθητών του 1 και του 2 Νηπιαγωγείου Σκουτάρεως.  Όλοι   χειροκροτούσαν την ομάδα που βγήκε νικήτρια και φυσικά στο τέλος η μία ομάδα  συγχάρηκαν την άλλη.

1738607652429

 

 

Etwinning:Environmental Education and Antarctica- H Ζωή στη θάλλασσα

Πρώτα διαβάσαμε το βιβλίο ¨Μια θάλασσα γεμάτη πλαστικά”.   Το παραμύθι υπάρχει και στο youtube

Tα παιδιά αποφάσισαν να πειραματιστούν και να καθαρίσουν και αυτοί τα πλαστικά απο την θάλασσα. Τοποθετήσαμε στον αισθητηριακό κάδο, νερό, πλαστικά ζώα της θάλασσας και κόψαμε για σκουπίδια πλαστικά καλαμάκια.  Το motto για την δράση μας ήταν ” Mικρά χέρια, μεγάλη ευκαιρία: Ας  κρατήσουμε τη θάλασσα καθαρή.”

saving the ocean

Μάθαμε για τη ζωή στη θάλασσα και καταπληκτικά πράγματα σχετικά με συγκεκριμένα είδη. Επικεντρωθήκαμε στους οργανισμούς που ζουν απο το νερό , στις ζώνες του νερού , την τροφική αλυσίδα και τα κοχύλια.

shellw

 

Γνωρίσαμε καλύτερα τα κοχύλια και φτιάξαμε τις δικές μας εικαστικές δημιουργίες

 

Etwinning: Environmental Education Antarctica- Διαγωνισμός:H σημαία της Ανταρκτικής

Διαγωνισμός για την σημαία

Στην Ευρώπη είναι δυνατό να σταλεί σημαία στην Ανταρκτική. Υπάρχει το «UK Polar Network Competition Guidance 2024». Πέρυσι στάλθηκαν σημαίες  πάνω από 380 σχολεία. Υψηλά νούμερα αναμένονται και φέτος, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά τον αριθμό των σημαιών που δέχονται από τα σχολεία .

Στέλνουμε τη σημαία ταχυδρομικώς. Επιστήμονες που ταξιδεύουν στην Ανταρκτική τον Νοέμβριο και μένουν στο σταθμό Rotera Researh (ένας βρετανικός σταθμός στην Ανταρκτική). Εκτυπώνουν τις σημαίες και τις φωτογραφίζουν στους ερευνητικούς τους χώρους στην Ανταρκτική και  στέλνουν πιστοποιητικά στα συμμετέχοντα σχολεία

Τα σχολεία φιλοτέχνησαν το καθένα την σημαία για την ανταρτική και δημιουργήθηκε  ένα κολλάζ το οποίο στείλαμε στην Ανταρκτική. Η σημαία μας φωτογραφήθηκε από την επιστήμονα Derren Fox. Μας έστειλαν και την βεβαίωση.

η σημαία στην ανταρκτικήβεβαίωση για την σημαία της ανταρκτικής

Εtwinning: Stream…telling. Δεκέμβριος

Το τρίτο γράμμα της Κυρίας STREA στάλθηκε στο νηπιαγωγείο μας και με χαρά διαπιστώσαμε ότι μας ζητήθηκε να εκπληρώσουμε αποστολές που έχουν να κάνουν με την τεχνολογία( Τechonogy) επειδή το δεύτερο γράμμα απο το όνομα της κυρίας είναι το Τ.

Στόχος ήταν η δημιουργία ενός συνεργατικού ημερολογίου με συνταγές γλυκών απο τις χώρες των σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Ζητήθηκε να επιλέξουμε ένα αριθμό καθώς και τη συνταγή ενός γλυκού που θα φτιάχναμε στο σχολείο. Εμείς επιλέξαμε το αριθμό 16 και  επιλέξαμε να φτιάξουμε και να μοιραστούμε την συνταγή του μελομακάρονου .


Μετάβαση στο app.myadvent.net.

Παράλληλα δημιουργήθηκε και ένα ψηφιακό βιβλίο συνταγών συμπληρώνοντας τι είδους τεχνολογικά μέσα χρησιμοποιήσαμε για να την φτιάξουμε .


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Στο τέλος παίζαμε το κουίζ που δημιουργήθηκε και πήραμε βεβαίωση συμμετοχής

certificate of quiz

 

 

 

 

 

Etwinning: Envirovmental Education and Antarctica- Χριστούγγενα

Οι κατασκευές για τα Χριστούγεννα ήταν εμπνευσμένες από το πρόγραμμα  για την Ανταρκτική.

ημερολόγιο πιγκουινος

Χριστουγεννιάτικη κάρτα

Οι φίλοι μας απο το  σχολείο στην Ισπανία, τις εκτύπωσαν και τις στόλισαν στο δέντρο. Να δείτε , υπάρχει και η κάρτα του νηπιαγωγείου μας.

χριστουγεννιάτικο δέντρο

 

 

Η Κοπή της Βασιλόπιτας στο Σχολείο μας

Με χαρά και ενθουσιασμό πραγματοποιήσαμε και φέτος την καθιερωμένη κοπή της βασιλόπιτας στο σχολείο μας, σηματοδοτώντας την έναρξη της νέας χρονιάς με αισιοδοξία και χαμόγελα!

Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί συγκεντρωθήκαμε όλοι μαζί σε μια ζεστή γιορτινή ατμόσφαιρα. Η βασιλόπιτα κόπηκε από τον διευθυντή του σχολείου, ενώ όλοι ανυπομονούσαμε να δούμε ποιος θα ήταν ο τυχερός που θα έβρισκε το φλουρί. Η στιγμή της αποκάλυψης γέμισε τον χώρο με ενθουσιασμό.

Πέρα όμως από την τύχη, η εκδήλωση αυτή μας θύμισε τη σημασία της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της αλληλεγγύης. Ευχόμαστε η νέα χρονιά να φέρει υγεία, πρόοδο και επιτυχίες σε όλους.

Polish 20250109 113129380