Χριστούγεννα.

Χριστουγεννιάτικη περίοδος και οι κατασκευές έχουν την τιμητική τους.

Ακολουθούν δείγματα από κάποιες κατασκευές μας.

 

kart 1
Tα παιδιά έρχονται σε επαφή με διάφορα υλικά, κόβουν, χρωματίζουν, κάνουν μίξη χρωμάτων, βάφουν, μετράνε, γράφουν. Δημιουργία κάρτας.

NAS 1 NAS 2

 

NAS 3
Άγιος Βασίλης, περνώντας από διάφορα στάδια.

 

NAS 4
Το δέντρο μας το οποίο πέρασε κι αυτό από διάφορα στάδια επεξεργασίας μέχρι να πάρει την τελική του μορφή. Στο τέλος προσθέσαμε και ζάχαρη κρυσταλλική για χιόνι. 

 

 

karteskll

kartes aakart 3

Κάρτες Χριστουγεννιάτικες στις οποίες τα παιδιά είχαν συμμετοχή ( κόβοντας, ζωγραφίζοντας , γράφοντας).

katask 1
Ο χιονάνθρωπός μας.
ant metr 1
Αντίστροφη μέτρηση. Η κάθε μπάλα περιέχει και μια ευχή των παιδιών.

 

1 1
15 μέρες για τα Χριστούγεννα με τις καλύτερες ευχές μας.

 

2 1
Δώσαμε μια διαφορετική εικόνα στο δέντρο μας με παλιούς μαρκαδόρους που ήταν για απόσυρση.

 

ant metr 2
Αντίστροφη μέτρηση. Με τις κάλτσες κάναμε ένα χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο. Κάθε μέρα ένα παιδί παίρνει την κάλτσα του μέσα στην οποία υπάρχουν κάποιες μικρές εκπλήξεις.

 

Ανάπτυξη, Όρια και Αυτονομία κατά την προνηπιακή και νηπιακή ηλικία.

Τη Δευτέρα 8/12/2025 , στις 18:00, πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Νηπιαγωγείου  επιμόρφωτική συνάντηση από  την ψυχολόγο- ψυχοθεραπεύτρια κ. Αμολοχίτου από το τμήμα Πρόνοιας  του δήμου Ηρακλείου Αττικής.

Θέμα: Ανάπτυξη, όρια  και  αυτονομία κατά  την προνηπιακή και νηπιακή ηλικία.

Αρχικά το θέμα αναλύθηκε από  την ψυχολόγο και  στη συνέχεια οι γονείς  έθεσαν σχετικά ερωτήματα και κατέθεσαν τις δικές τους εμπειρίες  και  απόψεις.

Ευχαριστούμε πολύ την κα Αμολοχίτου για  την εθελοντική συμμετοχή της και  τους γονείς  που μας τίμησαν  με την παρουσία τους.

TA ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ

Από την θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Διαλέξαμε το πρόγραμμα:
Αγωγή Σταδιοδρομίας Γνωριμία με επαγγέλματα.
Τίτλος προγράμματος: Οι μικροί ερευνητές των επαγγελμάτων. 

Κατά την πρωινή προσέλευση ένας μπαμπάς φορούσε την στολή του (στρατιωτικός) και τα παιδιά άρχισαν να ρωτούν ποια δουλειά κάνει ο μπαμπάς της Ε και φοράει αυτή τη στολή και γιατί είχε και αστεράκια στον ώμο, τι σημαίνουν τα αστεράκια  και έτσι άρχισε η συζήτηση γύρω από τα επαγγέλματα. Αναφέραμε πως σε κάποια επαγγέλματα οι εργαζόμενοι  φοράνε στολές που έχουν κάποια διακριτικά ανάλογα με το βαθμό που έχει κάποιος ενώ σε κάποια άλλα οι εργαζόμενοι φοράνε είτε ειδικές στολές  είτε τα κανονικά τους ρούχα. Αφού αναφέραμε τα επαγγέλματα των γονέων των παιδιών  φτιάξαμε το αλφάβητο των επαγγελμάτων.

epagggelmata 2
Φτιάξαμε το αλφάβητο των επαγγελμάτων.
epaggelmata 1
Οι ιδέες τους ήταν καταιγιστικές και το αλφάβητο συμπληρώθηκε σε πολύ σύντομο χρόνο.
ab ep 3
Το αλφάβητο των επαγγελμάτων.
ab ep 1
Το κάθε παιδί έγραφε το αρχικό γράμμα και ζωγράφιζε κάτι σχετικό με το  επάγγελμα.

ab ep 2

3/12 Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

Το θέμα είναι ήδη οικείο στα παιδιά καθώς στο πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων (περίοδος Οκτώβριος και Νοέμβριος 2025) μιλήσαμε για την ανάγκη αποδοχής της διαφορετικότητας και της ενσυναίσθησης που θα πρέπει να υπάρχει σε όλους τους κόλπους μιας αναπτυγμένης κοινωνίας απέναντι στα άτομα που για οποιοδήποτε  λόγο μπορεί να παρουσιάζουν κάποια διαφορετική εικόνα στην εξωτερική τους εμφάνιση, στην ομιλία τους, στη συμπεριφορά τους γενικότερα.

Αφού μιλήσαμε στην τάξη για τα ΑΜΕΑ κατά τη διάρκεια του διαλείμματος τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια και εναλλάξ ο ένας υποδύονταν τον τυφλό και ο άλλος τον συνοδό του που τον βοηθούσε να φτάσει στον προορισμό του.

amea 1
Ο τυφλός και ο συνοδός του.

 

ameaaa
Ο συνοδός περνάει προσεχτικά τον τυφλό ανάμεσα από εμπόδια.

 

amea 3
Η διαδικασία επαναλήφθηκε και εντός της τάξης καθώς άρεσε στα παιδιά και ήθελαν να τη συνεχίσουν.

 

amea 4
Με την ευκαιρία φτιάξαμε και έναν λαβύρινθο σε ασπροπίνακα όπου τα παιδιά έπρεπε να βρουν τις δύο διαδρομές.

 

amea 6
Η beebot αυτή τη φορά υποδύθηκε τον τυφλό και αφού προγραμματίστηκε ώστε να αποφύγει τα εμπόδια κατάφερε με επιτυχία να φύγει από το σπίτι της και να πάει στο σούπερ μάρκετ.
amea 5
Στη συνέχεια αλλάξαμε τη διαδρομή έγινε εκ νέου προγραμματισμός και η beebot έφτασε στον προορισμό της.

Παρακολουθήσαμε και το ακόλουθο βίντεο που μιλάει για τη διαφορετικότητα

 

 

 

Φτιάξαμε ομαδική εργασία με θέμα την παγκόσμια ημέρα αναπηρίας και γράψαμε λέξεις που σχετίζονται  με τα άτομα που είναι ανάπηρα.

3

2

4

aaa

 

teliko

 

mpastoyni
Τα παιδιά υποδύθηκαν τους τυφλούς και περπάτησαν με τη βοήθεια ενός συνοδού και με την υποστήριξη ενός μπαστουνιού.

 

afh
Μέσω της αφής τα παιδιά προσπάθησαν να αναγνωρίσουν διάφορα αντικείμενα.

 

tyfloi zografoi
Υποδύθηκαν τους τυφλούς και προσπάθησαν να ζωγραφίσουν με το στόμα.

 

mprail
Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη μέθοδο γραφής Braille.
3 3
Τα παιδιά έφτιαξαν μια ομαδική εργασία για την διαφορετικότητα με το σύνθημα: Όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι.

 

33

3 2
Τα παιδιά έγραψαν τι θα ήθελαν να έχουν από την οικογένειά τους και την πολιτεία αν είχαν αναπηρία.

3 2

 

 

 

 

 

ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Βρισκόμαστε στην εποχή του φθινοπώρου και από καιρό επεξεργαζόμαστε το θέμα μιλώντας για τον καιρό που κάνει αυτή την εποχή, για τα πρωτοβρόχια και τη σπουδαιότητά τους για τις καλλιέργειες των αγροτών, για τον κύκλο του νερού, το μάζεμα της ελιάς, τον τρύγο, την σπορά και για τις ασχολίες των αγροτών. Ακολουθούν κάποιες από τις εργασίες μας σχετικά με αυτό το θέμα.

elia 1
Είμαστε στο φθινόπωρο και μιλάμε για την ελιά. Αφού αναμίξαμε τα χρώματά μας είμαστε έτοιμοι να φτιάξουμε την ελιά και τα μέρη από τα οποία αποτελείται.

 

elia 2
Φτιάξαμε το δέντρο με τον κορμό και τα κλωνάρια του και στο τέλος τις ρίζες του.
lepth kin ta2
Κόψαμε τα φύλλα της ελιάς.

 

lept kin 2
Κόψαμε τον καρπό της ελιάς.

 

elia 3
Ολοκληρώσαμε την ομαδική εργασία βάζοντας τα φύλλα και τους καρπούς του δέντρου ( πράσινες και μαύρες ελιές).

 

teliko 2 elia
Τελικό αποτέλεσμα. Γράψαμε κα όλα τα μέρη της ελιάς. (Ρίζες, κορμός, κλαδιά, ανθός και καρπός ).

 

skales
Φτιάξαμε και τις σκάλες μας, έτοιμοι να σκαρφαλώσουμε για να τινάξουμε τις ελιές μας.

 

20251202 2006193
Βάψιμο του κορμού και των κλωναριών της ελιάς έξω στα τραπεζοθρανία του προαύλιου χώρου.

 

 

ELIA 4
Κατασκευή ελιάς με χοντρό χαρτόνι, το οποίο βάφτηκε με καφέ τεμπέρα , τοποθετήσαμε φύλλα ελιάς και καρπό με μαύρο γκοφρέ.

 

ELIA 5
Τα παιδιά ζωγράφισαν το μάζεμα της ελιάς.

 

ELIA PORTA 2
Ομαδική εργασία. Θέμα : Το φθινόπωρο

 

ELIA PORTA 1
Ομαδική εργασία. Θέμα : Το φθινόπωρο
psomi me elies 2
Συνοδευτικό στο δεκατιανό μας : Ψωμί ολικής άλεσης με προζύμι με ελιές.

 

n 3 eliopsomo 1
Βεβαίως φτιάξαμε και το δικό μας ελιόψωμο.

 

n3 eliops 2
…..και μετά τη βιωματική μάθηση ακολουθεί η απόλαυση.Καλή  όρεξη.

 

DSCN1737
Προετοιμασία.

 

DSCN1741
Ψωμί με λάδι και ρίγανη. Συμπληρωματικό του δεκατιανού για επιπλέον ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
riganh
Μυρίζουμε τη ρίγανη.

 

DSCN1742
Ζέσταμα στον φούρνο.
DSCN1745
Καλή όρεξη.
kykl n 1
Έγινε αναφορά και στον κύκλο του νερού και στη σπουδαιότητα του φυσικού φαινομένου της βροχής για την επιβίωση όλων των ζωντανών οργανισμών.. Στην παρούσα εργασία φαίνονται τα τέσσερα στάδια του κύκλου του νερού ( εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση, συγκέντρωση.)
k n 2
Δραστηριότητα STEM . Με τη βοήθεια της beebot . Tα παιδιά προγραμματίζουν τη μελισσούλα ώστε να περάσει διαδοχικά από όλα τα στάδια του κύκλου του νερού.

kn 4

kn3

 

Το αλφάβητο του φθινοπώρου. Μία κοπιώδης δουλειά  όπου το κάθε παιδί έφτιαξε, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού, το αλφάβητο του φθινοπώρου σε ένα μικρό βιβλιαράκι.

fth1fth2fth3fth4fth5fth6fth8fth telos

 

Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ Η ΑΛΕΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΚΟΚΚΚΙΝΗ ……………

AL 1
Η υπόθεση αφορά μια αλεπουδίτσα που αρχικά το χρώμα της ήταν γκρι, είχε μια ιδιαίτερη και διαφορετική μυρωδιά από τα άλλα ζώα με αποτέλεσμα να μην τη θέλει κανείς για παρέα . Την πρώτη απόρριψη – απογοήτευση την ένιωσε από μια παρέα τριών ασβών, οι οποίοι αφού την κορόιδεψαν και την πρόσβαλαν την κλώτσησαν δυνατά και αυτή κατέληξε……..
goyroynia
σε ένα λάκκο με λάσπες όπου ζούσαν κάποια γουρουνάκια τα οποία και αυτά με τη σειρά τους κορόιδεψαν την γκρίζα αλεπού την κλώτσησαν και αυτή τη φορά βρέθηκε……στη ρίζα ενός δέντρου που εκεί ζούσαν οι τρεις Μοίρες μαζί με την αδερφή τους την αγέλαστη οι οποίες τελικά άλλαξαν εντελώς τη  ζωή της αλεπούς. Της έδωσαν πολλά χαρίσματα όπως: ομορφιά, εξυπνάδα, χαρά. Της αφαίρεσαν την μυρωδιά και την έδωσαν για πάντα στους ασβούς και τη λάσπη την δώρισαν στα γουρουνάκια για να κυλιούνται εκεί και να δροσίζονται. Όσο για την αλεπού απέκτησε ένα λαμπερό κόκκινο στιλπνό χρώμα με μια όμορφη φουντωτή ουρά.
AL 3
Νάτη εδώ καμαρωτή με τη νέα της στολή

 

AL4
Πάνω: Ο ασβός κοροϊδεύει την γκρίζα αλεπού και αυτή κλαίει. Κάτω αριστερά: Οι τρεις ασβοί που βλέπουν την γκρίζα αλεπού και την κοροϊδεύουν. Κάτω δεξιά: Η γκρίζα αλεπού καταλήγει στο δέντρο που ζούσαν οι τρεις Μοίρες και αλλάζουν, προς το καλύτερο, τη ζωή της.

 

 

AL5
Πάνω: Σε αυτή την εικόνα φαίνονται οι τρεις ασβοί που κορόιδευαν την γκρίζα αλεπού, η αλεπού με το τελικό κόκκινο χρώμα της και το δέντρο όπου πίσω από τον κορμό του βρισκόταν η αγέλαστη μία από τις  Μοίρες,  που στο τέλος βοήθησε την αλεπού και μαζί με τις άλλες  αδελφές τις Μοίρες άλλαξαν τη ζωή της αλεπούς. Kάτω αριστερά: Η αλεπού καμαρώνει τη νέα της φορεσιά. Κάτω δεξιά: Η γκρίζα αλεπού, πριν μεταμορφωθεί.

Κατά το διάστημα  Οκτωβρίου & Νοεμβρίου 2025 όπου επεξεργαζόμασταν την πρώτη θεματική ενότητα των εργαστηρίων δεξιοτήτων που αφορούσε τη διαφορετικότητα διαβάσαμε, εκτός των άλλων, τα παραμύθια με τους ακόλουθους τίτλους:

  • Η Μιμή με τα μεγάλα αυτιά.
  • Ο Μίμης ο Πατούσας.
  • Ο Χιόνι που πέφτει.
  • Η Μέλπω η μοναδική.
  • Το χαρούμενο λιβάδι.
  • diaf