eTwinning : Environmentally Friendly School -ανακύκλωση

“Παρακολουθώντας ένα βίντεο σχετικά με τη σημασία της ανακύκλωσης”

Στο πλαίσιο του eTwinning προγράμματος : Environmentally friendly school,τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με τη διαχείριση και την ανακύκλωση απορριμμάτων.

Έμαθαν για όλα τα αντικείμενα που μπορούν να ανακυκλωθούν. Ανακάλυψαν επίσης πού μπορούν να μεταφέρουν μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές ή μπαταρίες για ανακύκλωση.

Επιπλέον, έμαθαν ότι τα ληγμένα ή αχρησιμοποίητα φάρμακα πρέπει να επιστρέφονται σε ειδικούς κάδους στα φαρμακεία και να μην πετιούνται στα σκουπίδια.

Είδαν τι γίνεται με τα απόβλητα αφού τα μαζέψει το φορτηγό ανακύκλωσης.

Γνώρισαν ένα εργοστάσιο ανακύκλωσης και τα διάφορα στάδια που απαιτούνται για την ανακύκλωση ενός αντικειμένου.

Τα παιδιά έμαθαν επίσης για την κομποστοποίηση και την ανακύκλωση του μαγειρικού λαδιού.

20250206 120944 20250206 121033 20250206 121243 20250206 121315 20250206 121402 20250206 121631 20250206 121703 20250206 121915 20250206 122537 20250206 122615 20250206 122625 20250206 122706 20250206 122933

Με ένα παιχνίδι που παίξαμε μέσα στην τάξη μάθαμε να ξεχωρίζουμε τα “θέλω ” από τα “χρειάζομαι”

Έχουμε 2 παιδάκια και το 1ο ζητά και έχει όσα χρειάζεται ( φαγητό , νερό , ρούχα παπούτσια , μερικά παιχνίδια κλπ) και αυτά αντιστοιχούν σε ξυλάκια

Το 2ο ζητά όλο και περισσότερα “θέλω”, “θέλω”,”θέλω”….έτσι μαζεύει περισσότερα ξυλάκια …

(Τα παιδιά αντιδρούν στα τόσα “θέλω”)

20250206 100628 20250206 100705

Καταγράψαμε σε χαρτί τι μπορεί να σημαίνει αυτό

Δηλαδή ζωγραφίσαμε 3 εργοστάσια που μπορεί να υπάρχουν για να κατασκευάσουν τα αντικείμενα που “χρειάζεται” το 1ο παιδάκι (και άλλα παιδιά σαν αυτό)

και στη δεύτερη εικόνα ζωγραφίσαμε αντίστοιχα πολλά εργοστάσια για όλα τα αντικείμενα και τις ποσότητες που “θέλει” το 2ο παιδάκι( και άλλα παιδιά σαν αυτό)

20250206 103018

Το συμπέρασμα μας είναι ξεκάθαρο! Το περιβάλλον επιβαρύνεται από τις συνήθειές μας και την υπερκατανάλωση

Εκτός από τους ρίπους που εκπέμπουν τα εργοστάσια και τις πρώτες ύλες που χρειάζονται , υπάρχει και η μόλυνση του περιβάλοντος με τον τεράστιο όγκο σκουπιδιών που θα δημιουργηθεί στη συνέχεια

Παρακάτω βλέπουμε αντίστοιχο παράδειγμα με ανθρώπους που χρησιμοποιούν το λεωφορείο (πχ 50 άτομα) και με ανθρώπους που αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητό τους .Με αναγωγή σε όλο τον πλανήτη , καταλαβαίνουμε την ατομική μας ευθύνη στην προστασία του περιβάλλοντος .Αργότερα θα μιλήσουμε και για το οικολογικό μας αποτύπωμα.

 

20250206 103106 001 20250206 103124 20250206 103200 20250206 103227 20250206 103248 20250206 103346 20250206 103427 20250206 103651

Τελικό συμπέρασμα ; Στην μια περίπτωση με ορθολογική χρήση των αντικειμένων και των μέσων , η Γη μας είναι καθαρή και χαρούμενη , ενώ στην άλλη περίπτωση η Γη μας είναι στεναχωρημένη, άρρωστη και κλαίει!Επιπλέον η καρδιά της ραγίζει….

Πρέπει να αναλάβουμε δράση!

20250206 104655 20250206 104857 20250206 105558

20250206 115939 20250206 120136 20250206 120144 20250206 120200 20250206 120210 20250206 120342 20250206 120346 20250206 120408 20250206 120426 20250206 120435 20250206 120535 20250206 120548 20250206 120550

 

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε κάδους ανακύκλωσης

Τα παιδιά βρήκαν μερικά κουτιά  για να δημιουργήσουν κάδους ανακύκλωσης.

Ζωγραφίσαμε και στολίσαμε τα κουτιά, και οι κάδοι ανακύκλωσης είναι όλοι έτοιμοι!

20250206 123954 20250206 124238 20250207 114525 20250207 115911

20250207 115914 20250207 120746 20250207 120825 20250207 120833

20250207 120902 20250207 120948

 

20250207 121024 20250207 121428

 

Όλοι μαζί μπορούμε!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *