Συμμετοχή του 1ου Νηπιαγωγείου Καστοριάς σε πρόγραμμα ERASMUS

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=913589330767630&id=100063497140818&ref=embed_post

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας

‼️ Διαπιστευμένο Σχέδιο Κινητικότητας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας
2022-1-EL01-KA121-SCH-000067680
➡️ Θέμα: Συμπεριληπτική Εκπαίδευση και Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
➡️ Δραστηριότητα: Παρακολούθηση εργασίας (job shadowing)
➡️ 26/2-1/3/2023, Τσεχία, Πράγα
🔸Οργανισμός υποδοχής: https://zs.orangery.cz/
🔸 Σχολικές μονάδες-μέλη της κοινοπραξίας που συμμετείχαν στην κινητικότητα: 1ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς, Νηπιαγωγείο Κορησού, Νηπιαγωγείο Άνω Κώμης, Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Α.μπε.μπα.μπλομ Κοζάνης, Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Μικροί Εξερευνητές Καστοριάς.
“Το Orangery είναι ένα τσέχικο-αγγλικό ιδιωτικό νηπιαγωγείο πέντε τάξεων με 55 μαθητές. Βασικός στόχος του νηπιαγωγείου είναι ένα σχολείο ανοιχτό προς την οικογένεια και την τοπική κοινωνία, κατανοώντας τις τεράστιες δυνατότητες των παιδιών και δίνοντας έμφαση στις επικοινωνιακές δεξιότητες, στην καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης των παιδιών μέσα από την ατομική προσέγγιση και επικοινωνία, στη μάθηση για τη φύση και των βασικών κανόνων οικολογικών αρχών. Τα παιδιά παρακολουθούν καθημερινά μαθήματα στην Αγγλική γλώσσα από αγγλόφωνους καθηγητές. Επίσης, υπάρχει σε συνεργασία ψυχολόγος, που αξιολογεί τη σχολική ωριμότητα των παιδιών, την παιδαγωγική και ψυχολογική ανάπτυξη τους. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου πραγματοποιούν καθημερινή επικοινωνία και ενημέρωση με τους γονείς μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής αλλά και ενημέρωση προς τη διευθύντρια για τον καθημερινό εκπαιδευτικό προγραμματισμό. Η χρήση της τεχνολογίας είναι ελάχιστη αλλά αποδεκτή από όλους. Βασική προϋπόθεση αποτελεί η καθημερινή έξοδος των παιδιών από μία έως δύο ώρες στο κοντινό πάρκο του κάστρου για ελεύθερο παιχνίδι.
Οι εκπαιδευτικοί στο Orangery έχουν διασφαλίσει, μέσω των σχολικών δραστηριοτήτων, οι διδακτικοί σχεδιασμοί να περνάνε από τη θεωρία στην πράξη τηρώντας με συνέπεια το διδακτικό τους ωράριο και τον διδακτικό προγραμματισμό τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να σέβονται τα όρια που θέτονται αλλά και εκείνα που τα ίδια πρέπει να θέσουν απέναντι στον εαυτό τους σε ένα διαμορφωμένο κλίμα ηρεμίας, συνεργασίας και φιλίας.
Η υποδοχή των εκπαιδευτικών έγινε με εγκάρδιο καλωσόρισμα και χαμόγελα και αναλυτική περιγραφή του προγράμματος των ημερών του job shadowing.Την πρώτη ημέρα πραγματοποιήθηκε από την διευθύντρια του σχολείου παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος του σχολείου και του εκπαιδευτικού συστήματος της Τσεχίας. Ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου και έγινε διαμοιρασμός των εκπαιδευτικών σε τμήματα όπου πραγματοποιήθηκε η παρακολούθηση εργασίας, ως παρατηρητές, με καθημερινή εναλλαγή τμημάτων. Το εκπαιδευτικό προσωπικό και η διευθύντρια σε όλη τη διάρκεια της παρακολούθησης μαθημάτων ήταν πρόθυμοι για συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και επίλυση κάθε απορίας που προέκυπτε για το εκπαιδευτικό σύστημα του σχολείου. Την 3η μέρα παρακολούθησης οι Έλληνες εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν παρουσίαση του εαυτού τους και της Ελλάδας στα παιδιά του σχολείου, χόρεψαν με τα παιδιά παραδοσιακούς χορούς, και αναφερθήκανε συγκεκριμένα στην ελιά, στον κρόκο Κοζάνης, και στο καρναβάλι που σε λίγες μέρες ξεκινά. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με χαρά και απόλαυσαν τις δραστηριότητες των Ελλήνων εκπαιδευτικών.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος η ανατροφοδότηση έρχεται στο προσκήνιο. Οι εκπαιδευτικοί θέσαμε σε ένα κλίμα συζήτησης τους δικούς μας προσωπικούς προβληματισμούς κάνοντας συγκρίσεις και αναδεικνύοντας τα θετικά και μη των εκπαιδευτικών συστημάτων της κάθε χώρας αλλά και των σχολείων που η καθεμία υπηρετεί. Επίσης η κουλτούρα κάθε χώρας, η αισθητική, η προσωπική ευθύνη και πως αυτά έχον διαμορφωθεί είναι σταθμός και βάση της εκπαίδευσης για το πως τα παιδιά θα προσεγγίσουν ένα θέμα μαζί με τον εκπαιδευτικό ώστε να οδηγηθούν στη μάθηση.
«Όταν ένα σχολείο ανοίγει τις πόρτες του σε έναν εκπαιδευτικό μιας άλλης χώρας, είναι σαν να ανοίγει την αγκαλιά του σε ένα παιδί. Σε φέρνει κοντά του, σε αγκαλιάζει, σου εξηγεί, σε αφήνει να παρατηρήσεις, σε καθοδηγεί, σε εμπνέει και σε αφήνει να δράσεις. Αυτό σε οδηγεί σε μονοπάτια προσωπικής κρίσης, εξέλιξης και επιθυμίας, ώστε να αναθεωρήσεις και να τοποθετήσεις τον εαυτό σου ανάμεσα σε σωστές εκπαιδευτικές πρακτικές».
Ευχαριστούμε την Περιφερειακή Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας, την κα Παπαδοπούλου Δέσποινα και την κα Τριανταφύλλου Ευαγγελία για την ευκαιρία που μας έδωσε να συμμετέχουμε σε ένα πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus, για την άρτια και άκρως κατατοπιστική οργάνωση και καθοδήγηση της κινητικότητάς μας, καθώς και τη διευθύντρια και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου Orangery για την άψογη φιλοξενία και οργάνωση.”
Κείμενο/: Βιβή Νίκου
431448136 913588350767728 345756704833523790 n 2 431537435 914198284040068 5148876171272207689 n 2 431071167 913588284101068 6107054530629115257 n
20240226 093005 20240226 094735 20240226 095019 20240226 100754 20240227 082949 20240227 092014 20240227 102947 20240227 103332 20240227 103836 429404024 431403696062059 6206844055613899846 n 431047444 913588444101052 1482393744499999465 n 1 431111264 913588264101070 1116901724195580436 n 1 431117470 913588070767756 8687821533127722296 n 1 431169719 913588047434425 7781182423815530989 n 1 431425311 913587974101099 6905389572410409857 n 1 431481828 913587970767766 8049102800809736220 n 1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *