ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Το Νηπιαγωγείο μας τη φετινή χρονιά στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων υλοποιεί και το πρόγραμμα «Τον ΚΟΚ αγαπώ, με ασφάλεια κυκλοφορώ».
Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2024 είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο Νηπιαγωγείο μας εκρόσωπο της Τροχαίας Καστοριάς .
Στην συνάντηση συζητήθηκαν θέματα ΚΟΚ , έγινε εμπεριστατωμένη παρουσίαση από την Τροχονόμο και κλείσαμε με τραγούδια και παιχνίδι!
Ευχαριστούμε πολύ την Τροχαία Καστοριάς για την ανταπόκριση στο αίτημά μας και την Τροχονόμο για την υπέροχη παρουσίαση και την αμεσότητά της με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας!
– Σε συνέχεια των δράσεων πραγματοποιήσαμε μια σύντομη έξοδο από το σχολείο με σκοπό τα παιδιά θα παρατηρήσουν σήματα του ΚΟΚ και θα κάνουν πράξη όσα έχουν μάθει με σκοπό την ασφαλή μετακίνησή τους
ACTIONAID-Εβδομάδα Δράσης «Η δύναμη στο πιάτο σου»
To 1o Νηπιαγωγείο Καστοριάς συμμετείχε στη Μαθητική Εκστρατεία της ActionAid
“Η Μαθητική Εκστρατεία της ActionAid έρχεται για 20η χρονιά, φέρνοντας και πάλι κοντά χιλιάδες μαθητές, μαθήτριες και σχολεία από όλη την Ελλάδα!
Με στόχο την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση ολόκληρης της σχολικής κοινότητας, πάνω σε θέματα της Ενεργής Πολιτειότητας, φέτος ενώνουμε τις φωνές μας για έναν πιο δίκαιο και βιώσιμο κόσμο. Στο κέντρο της φετινής θεματικής μπαίνουν 2 από τους 17 στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης, ο στόχος 1 για τη Μηδενική Φτώχεια και ο Στόχος 2 για τη Μηδενική Πείνα, εστιάζοντας στο ζήτημα της Διατροφικής Δικαιοσύνης“.
“Η φετινή δράση
Παρόλο που ο πλανήτης παράγει φαγητό για όλους τους ανθρώπους, 345 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν σε καθεστώς πείνας από τις αρχές του 2022, σύμφωνα με στοιχεία των Ηνωμένων Εθνών. Η δίκαιη πρόσβαση των ανθρώπων στο φαγητό και η κατανάλωση επαρκούς και υγιεινού φαγητού, ανεξάρτητα από τη φυλή, το φύλο, τη θρησκεία, τον σεξουαλικό προσανατολισμό, την κοινωνική και οικονομική θέση, αποτελεί δικαίωμα του κάθε ανθρώπου.
Φέτος, λοιπόν, η δράση, εστιάζει στη διατροφική δικαιοσύνη και μέσα από δραστηριότητες, εισάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες, στην έννοια της θρεπτικής και επαρκούς τροφής για όλους, τους ενεργοποιεί να σκεφτούν τι μπορεί να σημαίνει να μην έχουν όλοι πρόσβαση σε αυτήν, καθώς και τι ενέργειες και ποιες επιλογές μπορούμε να κάνουμε εμείς, ως καταναλωτές και ενεργοί πολίτες. Η φετινή μαθητική εβδομάδα δράσης θα κορυφωθεί μέσα στον Απρίλιο του 2024, με μια ποικιλία επιμέρους δημιουργικών δράσεων, έναν διαγωνισμό μαθητικών έργων και δύο εκθέσεις. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, τα σχολεία που συμμετέχουν θα έχουν πρόσβαση σε μικρές δραστηριότητες που μπορούν να υλοποιούν στις τάξεις τους, καθώς και σε webinars για εκπαιδευτικούς και μαθητές, με ειδικούς επιστήμονες που συσχετίζονται με τα θέματα της Εβδομάδας Δράσης”.
Στο νηπιαγωγείο μας υλοποιήσαμε το πρόγραμμα και λάβαμε μέρος στον διαγωνισμό στέλνοντας τη δική μας αφίσα για την Διατροφική Διακαιοσύνη!
Αφίσα της Διατροφικής Δικαιοσύνης
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Εγκεκριμένος Oδηγός Toolkit 2024.pdf
-Ο θησαυρός
-Άσχημο ζαρζαβατικό στην όψη,
πλούσιο στη γεύση και στη θρέψη!
-Διατροφική Δικαιοσύνη σε Κόμικς
-Αφίσα
-Διαδικτυακή Παρακολούθηση παραμυθιού ” Η ιστορία ενός κόκκου κακάο” από την Actionaid
Let’s Do it Greece
Let’s do it Greece 2024: Αναλαμβάνουμε Δράση για Ένα Καθαρότερο Περιβάλλον!
Κάθε χρόνο το 1ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς συμμετέχει στη Μεγαλύτερη Ταυτόχρονη Εθελοντική Δράση της Χώρας!
“Κάθε χρόνο, υπάρχει μια μέρα που απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα, βγαίνουμε έξω, φροντίζουμε το περιβάλλον μας και δείχνουμε ότι με μια απλή θετική κίνηση μπορούμε, εμείς οι ίδιοι, να γίνουμε η αλλαγή που περιμένουμε”.
Φέτος στο πλαίσιο της μαθητικής εβδομάδας δράσης ασχοληθήκαμε με δύο δραστηριότητες
1.Καλοπισμός της αυλής μας και φύτευση λουλουδιών
Είχαμε τη συμμετοχή όσων γονέων επιθυμούσαν και μπορούσαν να βρίσκονται στο νηπιαγωγείο και βεβαίως την ενεργή συμμετοχή του Συλλόγου γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας ( αγορά λουλουδιών και χώματος).
Σας ευχαριστούμε όλους!
2.Καθαρισμός κοντινής στο νηπιαγωγείο δασικής περιοχής
Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη φύση , έμαθαν για την αξία του Δάσους και –φορώντας γάντια – μαζέψαμε τα σκουπίδια που βρήκαμε.
Η αξία του εθελοντισμού είναι ανεκτίμητη!
Γιορτή της 25ης Μαρτίου στο Νηπιαγωγείο μας!
Με μεγάλη χαρά γιορτάσαμε και φέτος τη διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου στο Νηπιαγωγείο μας!
Σκετς , τραγούδια και χοροί πλαισίωσαν τις εορταστικές μας εκδηλώσεις
Ευχαριστούμε όλους εσάς που ήρθατε να γιορτάσουμε και να καμαρώσουμε μαζί τα παιδάκια μας!
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τις σημαιούλες και το κέρασμα των παιδιών!
Και του χρόνου με υγεία!
Αποκριά στο Νηπιαγωγείο μας!
Συμμετοχή του 1ου Νηπιαγωγείου Καστοριάς σε πρόγραμμα ERASMUS
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=913589330767630&id=100063497140818&ref=embed_post
Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας
Διαπιστευμένο Σχέδιο Κινητικότητας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας
2022-1-EL01-KA121-SCH-000067680
Θέμα: Συμπεριληπτική Εκπαίδευση και Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Δραστηριότητα: Παρακολούθηση εργασίας (job shadowing)
26/2-1/3/2023, Τσεχία, Πράγα
Οργανισμός υποδοχής: https://zs.orangery.cz/
Σχολικές μονάδες-μέλη της κοινοπραξίας που συμμετείχαν στην κινητικότητα: 1ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς, Νηπιαγωγείο Κορησού, Νηπιαγωγείο Άνω Κώμης, Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Α.μπε.μπα.μπλομ Κοζάνης, Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Μικροί Εξερευνητές Καστοριάς.
“Το Orangery είναι ένα τσέχικο-αγγλικό ιδιωτικό νηπιαγωγείο πέντε τάξεων με 55 μαθητές. Βασικός στόχος του νηπιαγωγείου είναι ένα σχολείο ανοιχτό προς την οικογένεια και την τοπική κοινωνία, κατανοώντας τις τεράστιες δυνατότητες των παιδιών και δίνοντας έμφαση στις επικοινωνιακές δεξιότητες, στην καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης των παιδιών μέσα από την ατομική προσέγγιση και επικοινωνία, στη μάθηση για τη φύση και των βασικών κανόνων οικολογικών αρχών. Τα παιδιά παρακολουθούν καθημερινά μαθήματα στην Αγγλική γλώσσα από αγγλόφωνους καθηγητές. Επίσης, υπάρχει σε συνεργασία ψυχολόγος, που αξιολογεί τη σχολική ωριμότητα των παιδιών, την παιδαγωγική και ψυχολογική ανάπτυξη τους. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου πραγματοποιούν καθημερινή επικοινωνία και ενημέρωση με τους γονείς μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής αλλά και ενημέρωση προς τη διευθύντρια για τον καθημερινό εκπαιδευτικό προγραμματισμό. Η χρήση της τεχνολογίας είναι ελάχιστη αλλά αποδεκτή από όλους. Βασική προϋπόθεση αποτελεί η καθημερινή έξοδος των παιδιών από μία έως δύο ώρες στο κοντινό πάρκο του κάστρου για ελεύθερο παιχνίδι.
Οι εκπαιδευτικοί στο Orangery έχουν διασφαλίσει, μέσω των σχολικών δραστηριοτήτων, οι διδακτικοί σχεδιασμοί να περνάνε από τη θεωρία στην πράξη τηρώντας με συνέπεια το διδακτικό τους ωράριο και τον διδακτικό προγραμματισμό τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να σέβονται τα όρια που θέτονται αλλά και εκείνα που τα ίδια πρέπει να θέσουν απέναντι στον εαυτό τους σε ένα διαμορφωμένο κλίμα ηρεμίας, συνεργασίας και φιλίας.
Η υποδοχή των εκπαιδευτικών έγινε με εγκάρδιο καλωσόρισμα και χαμόγελα και αναλυτική περιγραφή του προγράμματος των ημερών του job shadowing.Την πρώτη ημέρα πραγματοποιήθηκε από την διευθύντρια του σχολείου παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος του σχολείου και του εκπαιδευτικού συστήματος της Τσεχίας. Ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου και έγινε διαμοιρασμός των εκπαιδευτικών σε τμήματα όπου πραγματοποιήθηκε η παρακολούθηση εργασίας, ως παρατηρητές, με καθημερινή εναλλαγή τμημάτων. Το εκπαιδευτικό προσωπικό και η διευθύντρια σε όλη τη διάρκεια της παρακολούθησης μαθημάτων ήταν πρόθυμοι για συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και επίλυση κάθε απορίας που προέκυπτε για το εκπαιδευτικό σύστημα του σχολείου. Την 3η μέρα παρακολούθησης οι Έλληνες εκπαιδευτικοί πραγματοποίησαν παρουσίαση του εαυτού τους και της Ελλάδας στα παιδιά του σχολείου, χόρεψαν με τα παιδιά παραδοσιακούς χορούς, και αναφερθήκανε συγκεκριμένα στην ελιά, στον κρόκο Κοζάνης, και στο καρναβάλι που σε λίγες μέρες ξεκινά. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με χαρά και απόλαυσαν τις δραστηριότητες των Ελλήνων εκπαιδευτικών.
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος η ανατροφοδότηση έρχεται στο προσκήνιο. Οι εκπαιδευτικοί θέσαμε σε ένα κλίμα συζήτησης τους δικούς μας προσωπικούς προβληματισμούς κάνοντας συγκρίσεις και αναδεικνύοντας τα θετικά και μη των εκπαιδευτικών συστημάτων της κάθε χώρας αλλά και των σχολείων που η καθεμία υπηρετεί. Επίσης η κουλτούρα κάθε χώρας, η αισθητική, η προσωπική ευθύνη και πως αυτά έχον διαμορφωθεί είναι σταθμός και βάση της εκπαίδευσης για το πως τα παιδιά θα προσεγγίσουν ένα θέμα μαζί με τον εκπαιδευτικό ώστε να οδηγηθούν στη μάθηση.
«Όταν ένα σχολείο ανοίγει τις πόρτες του σε έναν εκπαιδευτικό μιας άλλης χώρας, είναι σαν να ανοίγει την αγκαλιά του σε ένα παιδί. Σε φέρνει κοντά του, σε αγκαλιάζει, σου εξηγεί, σε αφήνει να παρατηρήσεις, σε καθοδηγεί, σε εμπνέει και σε αφήνει να δράσεις. Αυτό σε οδηγεί σε μονοπάτια προσωπικής κρίσης, εξέλιξης και επιθυμίας, ώστε να αναθεωρήσεις και να τοποθετήσεις τον εαυτό σου ανάμεσα σε σωστές εκπαιδευτικές πρακτικές».
Ευχαριστούμε την Περιφερειακή Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας, την κα Παπαδοπούλου Δέσποινα και την κα Τριανταφύλλου Ευαγγελία για την ευκαιρία που μας έδωσε να συμμετέχουμε σε ένα πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus, για την άρτια και άκρως κατατοπιστική οργάνωση και καθοδήγηση της κινητικότητάς μας, καθώς και τη διευθύντρια και το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου Orangery για την άψογη φιλοξενία και οργάνωση.”