“ΜΙΚΡΑ ΜΙΚΡΑ ΕΝΤΟΜΑΚΙΑ…ΖΟΥΖΟΥΝΑΚΙΑ”

Η Νατα...Λίνα στο Νηπιαγωγείο: ΕΝΤΟΜΑ

Άνοιξη γύρω μας παντού λουλούδια, αρώματα και πράσινο πολύ πράσινο στην όμορφη Φλώρινά μας. Ο Ήλιος είναι τώρα πιο λαμπερός και ζεστός εκτός από τις μέρες της βροχής. Είναι καιρός για βόλτες και παιχνίδια στην εξοχή. Εκεί έξω όμως δεν είμαστε μόνοι μας. Πουλάκια κελαηδούν και πετούν πότε ψηλά πότε χαμηλά κοντά μας. Ακούμε όμως και άλλους ήχους…. ζουζουνίσματα πολλά, ζουζουνάκια άλλα να πετούν και άλλα να περπατούν. Τα ζωάκια πανηγυρίζουν μαζί τους και τα μικροσκοπικά μας ζουζουνάκια… πασχαλίτσες, μυγούλες, μυρμήγκια, πεταλούδες, κουνουπάκια, μελισσούλες, αραχνούλες, ακριδούλες πάνε πότε εδώ και πότε εκεί περπατώντας, πηδώντας και πετώντας στον αέρα.

Βίντεο: “Ο Κόσμος των ζώων-Τα έντομα”

  • Τι από όλα αυτά τα έντομα έχετε δει εσείς αυτές τις μέρες; Συζητήστε το με τους γονείς σας.
  • Αν δείτε κάποια έντομα, φωτογραφήστε τα και έπειτα δείτε τα προσεκτικά. Παρατηρήστε το σώμα τους, το κεφάλι, το θώρακα τη κοιλιά τους. Μετρήστε τα πόδια και τους και παρατηρήστε πιο προσεκτικά το κεφάλι τους. Κάντε ζουμ στην φωτογραφία και δείτε τη προβοσκίδα, τις κεραίες και τα μάτια τους. Αν είναι έντομα που πετούν προσέξτε τα φτερά τους.
  • Κινηθείτε όπως το έντομο που σας έκανε εντύπωση και αν μπορείτε ζωγραφίστε το.

“Ένα γράμμα μια ιστορία- Το ζηλιάρικο Ζουζούνι”

Δες προσεκτικά το βίντεο και εντόπισε τις λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Ζ ζ. Έπειτα προσπάθησε να τις προφέρεις και εσύ.

  • Σχημάτισε το γράμμα Ζ με το σώμα σου στο πάτωμα. Ζήτησε από τους γονείς σου να σε βγάλουν φωτογραφία, έπειτα γράψε τα Ζ ζ σε ένα χαρτί και ζωγράφισε ζουζούνια-έντομα. Γνωρίζεις κάποιο όνομα που αρχίζει από το γράμμα Ζ ζ;

Βίντεο: Ηχοζουζουνίσματα 

  • Ακούστε πρώτα τους ήχους των εντόμων βλέποντας τις φωτογραφίες τους. Έπειτα προσπαθήστε να τα ακούσετε ξανά με κλειστά τα μάτια αυτή τη φορά προσπαθώντας να αναγνωρίσετε σε ποιο έντομο ανήκει το ζουζούνισμα.

Τραγούδι: “Ο τζίτζικας”

  • Άκουσε το τραγουδάκι και απόλαυσε το.

Παραμύθι: “Λούλα η Πεταλούδα”

  • Φτιάξε μία ωραία πεταλούδα χρησιμοποιώντας  μία χαρτοπετσέτα και ένα μανταλάκι. Χρωμάτισε τα φτερά της κάνοντας βούλες ή άλλα σχέδια  χρησιμοποιώντας νερομπογιά ή μαρκαδόρους. Παρατήρησε πως απλώνει το χρώμα στο χαρτί!

 

Πεταλούδες Τροπικών Δασών

Θα σου άρεσε να δεις πανέμορφες πεταλούδες με πολύχρωμα φτερά; Αν ναι παρακολούθησε το παρακάτω βίντεο με πεταλούδες τροπικών δασών.

  • Αν θέλεις μπορείς να γίνεις κι εσύ μια μικρή πεταλούδα και να κάνεις πως πετάς.

Ώρα για παιχνίδι!

  1. Βρες το υπόλοιπο μισό από κάθε έντομο. Τα ενώνουμε με την ταινία.

2. Τοποθετούμε σέρνοντας με το ποντίκι τα έντομα στην καρτέλα με τα έντομα “Ε” και τα ζώα στην καρτέλα με τα ζώα “Ζ”.

3.  Να βρεις και να τσεκάρεις το όνομα του κάθε εντόμου. Πατάμε βελάκι και πάμε στο επόμενο μετά.

 

Υπάρχουν φύλλα εργασίας στις Εργασίες της σελίδας που μπορείτε να εκτυπώσετε.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ (ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2020-2021)

Οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2020-2021 ξεκινούν την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 15 ΜΑΪΟΥ 2020 και διαρκούν έως και το ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΜΑΪΟΥ 2020.

Στο Νηπιαγωγείο εγγράφονται μαθητές που έχουν γεννηθεί το 2015 και το 2016.

Ώρες τηλεφωνικής επικοινωνίας: 10:00 π.μ. -12:00 μ.μ.

Τηλέφωνο 1ου Νηπιαγωγείου Φλώρινας: 2385023121

Kινητό: 6972906012

e-mail: mail@1nip-florin-flo.sch.gr

Οι Αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής, θα γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής στο https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

• Θα υποβάλετε την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής του παιδιού σας, για το Νηπιαγωγείο στο οποίο ανήκετε, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας σας, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου όπως φαίνονται στο χάρτη της περιοχής.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ:

ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ

Για την εγγραφή του παιδιού σας θα πρέπει να ακολουθήσετε τα εξής βήματα:

1. Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής 

( https://proti-eggrafi.services.gov.gr/ ) και επιλογή του Νηπιαγωγείου (1ο Νηπιαγωγείο Φλώρινας) όπου και ανήκετε σύμφωνα με τη διεύθυνση της κατοικίας σας.

2. Χρήση κωδικών: κατά την είσοδό σας στην εφαρμογή (gov.gr) απαιτούνται οι κωδικοί-διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών

Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

3. Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: κατά την είσοδό σας στο σύστημα, συμπληρώνετε τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεστε για την πορεία της αίτησής σας.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΕ ΔΙΑΔΟΧΙΚΑ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ:

α) τα στοιχεία του παιδιού σας για το οποίο ζητάτε την εγγραφή:

i. Το σύστημα διαλειτουργεί (συνδέεται) με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και σας παρέχει λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή σας μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα.

ii. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και επιλέγετε το παιδί για το οποίο επιθυμείτε να υποβάλλετε αίτηση.

iii. Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμείτε να εγγράψετε, έχετε τη δυνατότητα να εισάγετε μόνος/η σας τα στοιχεία του παιδιού σας και να τεκμηριώσετε τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή.

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας σας, την οποία τεκμηριώνετε αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ), μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας σας.

γ) τα στοιχεία των συνοδών του παιδιού κατά την προσέλευση και αποχώρησή του από το νηπιαγωγείο

δ) εάν επιθυμείτε τη φοίτηση του παιδιού στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

ε) πριν την τελική υποβολή της αίτησης, δηλώνετε: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Τέλος, πριν την οριστική υποβολή της αίτησης ενημερώνεστε από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα Παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσετε στο Νηπιαγωγείο:

ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΕΤΕ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ:

1. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) συμπληρωμένο από Παιδίατρο

2. Βιβλιάριο Εμβολίων, του παιδιού ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια

και,

εφόσον υπάρχει, Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή άλλη αρμόδια Δημόσια Υπηρεσία σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ:

1. Θα λαμβάνετε ενημερώσεις για την πορεία της αίτησής σας στο κινητό τηλέφωνο/e–mail που έχετε δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής σας.

2. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η Αίτησή σας θα επιστρέφεται, προκειμένου να πραγματοποιήσετε τις διορθώσεις.

3. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΔΕ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΟΥ ΣΤΗ ΔΗΛΩΘΕΙΣΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

Σε περίπτωση που αδυνατείτε να κάνετε χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτησής σας μπορεί να γίνει με τη φυσική σας παρουσία στο Νηπιαγωγείο, κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού, τηρώντας τα απαιτούμενα μέτρα αποφυγής διασποράς του κορονοϊού, όπως αυτά έχουν ανακοινωθεί από τον Ε.Ο.Δ.Υ. Για την υποστήριξη μαθητών/τριών των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες / γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα.

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

α. Προϋποθέσεις εγγραφής στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (8:15 π.μ.– 16:00 μ.μ.)

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται:

1. Μαθητές/τριες των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς/κηδεμόνες, προσκομίζοντας σχετική Βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. Δικαίωμα εγγραφής δίνεται και στην περίπτωση που προσκομίζεται βεβαίωση εργασίας από τον ένα γονέα/κηδεμόνα και κάρτα ανεργίας από τον άλλο. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κτλ. αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους.

2. Μαθητές/τριες, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως:

Ι) Πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς/κηδεμόνες με χρόνιες παθήσεις /ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης / φυλακισμένοι.

ΙΙ) Πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

• Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

• Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.

• Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00 π.μ.

ΠΡΟΩΡΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΝΗΠΙΩΝ/ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ

Πατώντας παρακάτω μπορείτε να βρείτε: Οδηγίες Χρήσης Εφαρμογής για Κηδεμόνες για την Εγγραφή στο Νηπιαγωγείο: https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/eggraphe-se-nepiagogeio

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

Σήμερα είναι η μέρα που γιορτάζονται σε όλον τον κόσμο τα Μουσεία, είναι δηλαδή η Παγκόσμια Μέρα των Μουσείων. Τι είναι όμως το μουσείο;

Το μουσείο είναι ένα κτήριο, ένας χώρος που επισκέπτονται οι άνθρωποι για να δουν τα εκθέματα που υπάρχουν μέσα, να μάθουν και να περάσουν όμορφα. Όταν λέμε για εκθέματα εννοούμε αντικείμενα που μπορεί να έχει φτιάξει ο άνθρωπος ή υλικά που προέρχονται από τη φύση. Μέσα στο Μουσείο δεν αγγίζουμε τα εκθέματα και μιλάμε χαμηλόφωνα.

Υπάρχουν πολλά είδη μουσείων. Κάποια από αυτά είναι το αρχαιολογικό, το λαογραφικό, το βυζαντινό, το μουσείο σύγχρονης τέχνης, το μουσείο φυσικής ιστορίας, το μουσείο παιχνιδιών, το μουσείο κέρινων ομοιωμάτων και άλλα πολλά.

  • Έχεις επισκεφτεί κάποιο μουσείο εώς τώρα;
  • Ποιο μουσείο έχεις επισκεφτεί και τι σ’ άρεσε πιο πολύ σ’ αυτό;
  • Θα μπορούσες αν θέλεις να επισκεφτείς τα μουσεία της πόλης μας.
  • Θα μπορούσες ακόμη να δημιουργήσεις ένα μουσείο παιχνιδιών στο δωμάτιο σου με τη βοήθεια της μαμάς και του μπαμπά.

……………………………………………………………..

Βίντεο: “Ο Λέων των Κυθήρων”

Ο “Λέων των Κυθήρων” είναι το άγαλμα ενός λιονταριού που έγινε στην αρχαιότητα.Ήταν θαμμένο μέσα στη γη και βρέθηκε σε κάποιες ανασκαφές,. Στο βίντεο που ακολουθεί ο Λέων μας αφηγείται τα ταξίδια του στα διάφορα μουσεία του κόσμου και την περιπέτεια του, ώσπου να τοποθετηθεί στην τελευταία του θέση που βρίσκεται σήμερα.

Τι σου άρεσε από το βίντεο που παρακολούθησες; Μπορείς να ζωγραφίσεις τον “Λέων των Κυθήρων” στην τοποθεσία που σ’ άρεσε πιο πολύ;

………………………………………………………….

Τραγούδι: “Μες στο Μουσείο”

Μπορείς να δημιουργήσεις ένα δικό σου άγαλμα ή ένα αγγείο με πλαστελίνη, ζυμάρι ή πηλό; Βγάλε φωτογραφίες.

…………………………………………………………………

“Αγάλματα της Φλώρινας”

Μνημείο του Ρώσου Στρατιώτη.

Μνημείο για του νεκρούς του ΔΣΕ στη μάχη τη Φλώρινας.

Μακεδονομάχος.

“Θνήσκων Πολεμιστής”.

Στη βόλτα που θα βγείτε στην πόλη, προσπαθήστε να βρείτε τα αγάλματα που σας παρουσιάζουμε παραπάνω σε φωτογραφίες ή όποια άλλα θέλετε. Παρατήρησε τη στάση του σώματος που έχει το άγαλμα, προσπάθησε να τα μιμηθείς και απαθανάτισε τις στιγμές αυτές σε φωτογραφίες.

Μπορείτε να μας στείλετε φωτογραφίες στην ομάδα επικοινωνίας.

……………………………………………….

ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ-ΑΝΟΙΞΗ-ΦΥΤΑ

ΠΑΡΑΜΥΘΙ: “Η τουλιπίτσα” -Ζωρζ Σαρή.

Ακούστε προσεχτικά την ιστορία μας και προσπαθήστε να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις.

  • Ποια είναι η ηρωίδα του παραμυθιού μας παιδιά;
  • Που βρισκόταν η τουλιπίτσα;
  • Ποιοι την επισκέφτηκαν όσο ήταν μέσα στη γη;
  • Τί πιστεύετε ότι χρειάζεται ένας σπόρος για να φυτρώσει;
  • Έχεις δει από κοντά μια τουλίπα;
  • Μπορείς να ζωγραφίσεις την τουλιπίτσα ;

Αν δυσκολεύεσαι να τη ζωγραφίσεις τότε παρακολούθησε το παρακάτω βίντεο.

ΒΙΝΤΕΟ: “Από τον σπόρο στο φυτό”

Παρακολούθησε στο βίντεο που ακολουθεί πως γεννιέται ένα φυτό από έναν σπόρο.

Μπορείς να σπείρεις δικά σου σποράκια ή και να φυτέψεις ένα δικό σου φυτό και να παρακολουθήσεις τη δική τους ανάπτυξη.

ΒΙΝΤΕΟ: Μαθαίνω να ζωγραφίζω λουλούδια.

Προσπαθήστε με τη μαμά και τον μπαμπά να γνωρίσετε όσο το δυνατόν περισσότερα λουλούδια και να μάθετε το όνομα τους. Έπειτα αν θέλετε παιδιά μπορείτε να τα ζωγραφίσετε και αν χρειάζεστε βοήθεια συμβουλευτείτε το βίντεο για να σας βοηθήσει.

Καλή σας επιτυχία!

ΠΕΙΡΑΜΑ: Χρωματισμός λουλουδιών από χαρτί.

Παρακολουθήστε το παρακάτω πείραμα και δείτε προσεχτικά πόσο ψηλά ανεβαίνει το νερό φτάνοντας ως τα φύλλα και τα λουλούδια.

Για να χρωματίσετε τα δικά σας λουλούδια μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εναλλακτικά καλαμάκια και χρώμα ζαχαροπλαστικής ή ότι άλλο εσείς σκεφτείτε μαζί με τους γονείς σας.

  • Πείτε στους γονείς σας τι σας έκανε εντύπωση και προσπαθήστε να τους τα διηγηθείτε για να το γράψουν σε ένα χαρτί.
  • Βγάλτε φωτογραφίες από το πριν και το μετά.

ΤΡΑΓΟΥΔΙ: “Μαργαρίτα μου μικρή”

Τώρα την Άνοιξη λουλούδια και αγριολούλουδα στολίζουν τους κήπους και τους κάμπους.

Όπως και το παιδάκι του τραγουδιού μας, μαδώντας πέταλο-πέταλο μια μαργαρίτα, ρωτάμε το “Μ’ αγαπά- δε μ’ αγαπά”. Μπορείς να το παίξεις και με ένα χαμομήλι που είναι σαν μια μικρή μαργαρίτα.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Ώρα για παρατηρητικότητα, μέτρημα και παιχνίδι φτιάχνοντας το κουίζ γνώσεων που ακολουθεί και το παζλ με θέμα την Άνοιξη. Πάρτε μαζί την υπομονή σας και προσπαθήστε να μάθετε παίζοντας.

Καλή σας διασκέδαση!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΥΛΑ…Σ’ΑΓΑΠΩ!

Η ΜΗΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Μητέρα….μάνα…μανούλα….μαμά….λέξεις που έχουμε πει όλοι μας παιδιά, λέξεις αγαπημένες γεμάτες αγάπη. Η μητέρα μας…η μάνα μας…η μανούλα μας…..η μαμά μας…είναι ένα από τα πιο αγαπημένα πρόσωπα της ζωής μας. Η τέχνη δεν θα μπορούσε να μείνει αδιάφορη στη μητέρα γι’ αυτό και βλέπουμε τους καλλιτέχνες να δημιουργούν υπέροχα έργα αφιερωμένα στη μητρότητα, δηλαδή στη μητέρα και στα παιδιά της.

Παρακολουθήστε προσεχτικά τα έργα στο βίντεο που ακολουθεί. Μια συλλογή έργων τέχνης με συνοδεία μελοποιημένων ποιημάτων αφιερωμένων στη μητέρα.

Προσπαθήστε παιδιά να εντοπίσετε το έργο που σας άρεσε περισσότερο. Δείξτε το στη μανούλα σας και συζητήστε μαζί της γι’ αυτό. Σε ποιο χώρο βρίσκεται η μαμά με το παιδί της ή τα παιδιά της; Παρατηρήστε  τα χρώματα του πίνακα και προσπαθήστε να τα ονομάσετε. Ψάξτε ίδια ή παρόμοια χρώματα που υπάρχουν στο σπίτι σας.

…………………………………………………………….

ΤΡΑΓΟΥΔΙ:  “Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΑΜΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ”

Ακούστε το τραγούδι αγαπημένοι μας φίλοι και προσπαθήστε να το πείτε στη μαμά σας, χορεύοντάς το και κάνοντας κινήσεις σύμφωνα με τα λόγια του.

Σε ένα λευκό χαρτί ζωγραφίστε μια μεγάλη καρδιά και μέσα σ’ αυτή ζωγραφίστε το πορτραίτο της μαμάς γράφοντας και ευχές για τη γιορτή της “ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΜΑ” και “Σ’ΑΓΑΠΩ ΜΑΝΟΥΛΑ”. Αφού το τελειώσετε μπορείτε να της το χαρίσετε κάνοντάς της μια μεγάλη αγκαλιά και δίνοντάς της γλυκά φιλιά. (Η δραστηριότητα αυτή προτείνεται να την κάνει το παιδί μαζί με τον μπαμπά για να γίνει μια έκπληξη προς τη μαμά)

Ξέρετε παιδιά πως τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου δεν γιορτάζουν μόνοι οι μανούλες σας; Γιορτάζουν μαζί και οι γιαγιάδες σας γιατί είναι κι αυτές μανούλες των γονιών σας. Πείτε λοιπόν χρόνια πολλά και σε αυτές με το τραγούδι αυτό αντικαθιστώντας τη λέξη “μαμά” που υπάρχει στο τραγούδι με τη λέξη “γιαγιά”.

………………………………………………………………..

ΠΑΡΑΜΥΘΙ : “ΘΑ Σ’ ΑΓΑΠΩ ΟΤΙ ΚΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ”

Καθίστε αναπαυτικά παιδιά… Το παραμύθι μας αρχίζει…

“Θα σ’ αγαπώ ότι κι αν γίνει”…ένα υπέροχο παραμύθι της Debi Gliori που μας μιλά για την μητρική αγάπη, την αγάπη της μητέρας προς το παιδί της.

  • Προσπαθήστε να βρείτε παιδιά ποιοι και πόσοι ήταν οι ήρωες του παραμυθιού μας.
  • Πως αισθάνονταν σε κάθε σελίδα του βιβλίου η μαμά αλεπού και το αλεπουδάκι της;
  • Προσπαθήστε να πείτε στους γονείς σας πώς αισθανθήκατε κι εσείς παιδιά στο τέλος της ιστορίας.
  • Θα μπορούσατε να φτιάξετε σε ένα λευκό χαρτί ένα μεγάλο κύκλο που θα είναι το πρόσωπο σας. Μέσα σε αυτό να ζωγραφίσετε το συναίσθημα που νιώσατε εκείνη τη στιγμή (πχ. χαρούμενος-η, λυπημένος-η, θυμωμένος-η, φοβισμένος-η).

……………………………………………………………..

 ΠΑΙΧΝΙΔΙ: “Η ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΖΩΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ”

Προσπαθήστε να βρείτε ποιο είναι το παιδάκι/ζωάκι της κάθε μανούλας επιλέγοντας το σωστό ζωάκι.

……………………………………………………………..

ΠΑΖΛΗ ΜΗΤΕΡΑ ΣΤΗ ΤΕΧΝΗ

ΠΑΖΛ ΜΕ ΕΡΓΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΑ ΣΤΗ ΜΗΤΕΡΑ

Παίξε φτιάχνοντας τα παζλ με τα έργα τέχνης.

………………………………………………..

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Η Πρωτομαγιά μας βρίσκει φέτος στο σπίτι γι’αυτό. Αυτή την ημέρα τιμούμε την Εργατική Πρωτομαγιά αλλά και τη γιορτή των λουλουδιών και της Άνοιξης.Με το παρακάτω βίντεο θα προσπαθήσουμε να τη φέρουμε κοντά μας. Μια πρωτομαγιάτικη βόλτα τέχνης με τα εξαιρετικά έργα τέχνης του Κλωντ Μονέ (Claude Monet: 1840-1926) που αγαπούσε να ζωγραφίζει ανοιξιάτικα τοπία με λουλούδια. Παρουσιάζονται μέσα σε αυτό έργα τέχνης και φωτογραφίες από την Ανοιξιάτικη φύση του Μαΐου. Καθίστε κάπου αναπαυτικά και σε ήσυχο μέρος για να το παρακολουθήσετε. Φανταστείτε ότι βρίσκεστε ξαπλωμένοι πάνω στο γρασίδι μυρίζοντας τα αρώματα των λουλουδιών και νιώθοντας το δροσερό αεράκι να χαϊδεύει τα μάγουλα σας.

Γίνε και εσύ ένας μικρός ζωγράφος που ζωγραφίζει την ανοιξιάτικη φύση του Μαΐου και φτιάξε ένα δικό σου έργο.

Ποιήματα σε εικονόλεξα!

Παίξτε με τα παιδιά γλωσσικά παιχνίδια με τα παραπάνω ποιήματα του Μαΐου σε μορφή εικονόλεξου.

 “Παραμύθι της Πρωτομαγιάς”

Ώρα για απόλαυση παιδιά… Ώρα για παραμύθι…

Προτείνουμε να φτιάξετε μια γωνιά στο σπίτι σας σε ένα ήσυχο μέρος. Στο χώρο αυτό μπορείτε να τοποθετήσετε τα αγαπημένα του βιβλία, κάποια μαξιλάρια, κάποια πολυθρόνα αναπαυτική για το παιδί και να την ονομάσετε “Η γωνιά του παραμυθιού”. Στη γωνιά αυτή μπορεί να πηγαίνει για να ηρεμήσει και να διαβάσει ένα παραμύθι.

Τραγούδι: “Πρωτομαγιά”-Χορωδία του Σπύρου Λάμπρου

Και τώρα ας τραγουδήσουμε μαζί με τα παιδιά της χορωδίας του Σπύρου Λάμπρου. Αν καταφέρετε να βρεθείτε κοντά στη φύση προσπαθήστε να φτιάξετε ένα μαγιάτικο στεφάνι με λουλούδια και να μας στείλετε τις φωτογραφίες σας στην ομάδα επικοινωνίας.

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ! ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ!

ΓΙΝΟΜΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΩ Ο,ΤΙ ΒΛΕΠΩ ΑΠ’ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΜΟΥ

Παρατήρησε αυτό που βλέπεις από το παράθυρό σου τις ημέρες που “Μένουμε Σπίτι”. Βγάλε φωτογραφία αυτό που βλέπεις και ζωγράφισέ το όπως εσύ μπορείς.

Προσπάθησε να περνάς  δημιουργικά το χρόνο σου στο σπίτι και με άλλες δραστηριότητες. Βγάλτε φωτογραφίες και στείλτε τις σε ανάμνηση των ημερών αυτών.

ΠΑΖΛ ΠΑΣΧΑΛΙΝΗΣ ΚΑΡΤΑΣ

Φτιάξε το παζλ της Πασχαλινής κάρτας.

Μαζί με τις ευχές για ένα Καλό Πάσχα γεμάτο υγεία από το 1ο Νηπιαγωγείο Φλώρινας, τα παιδιά μπορούν να παίξουν φτιάχνοντας την ευχετήρια κάρτα παζλ.

Καλή διασκέδαση!!!