Καλωσήρθατε στην ιστοσελίδα του 1ου Νηπιαγωγείου Φλώρινας

                                                                                      εγγραφές στο νηπιαγωγείο 1

θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η επικοινωνία μας θα γίνεται και μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου καθ΄όλη τη διάρκεια του νέου σχολικού  έτους 2024-2025! Σας ευχόμαστε καλή και δημιουργική σχολική χρονιά.

Ετήσια Έκθεση Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας

Ακολουθεί η ετήσια έκθεση αξιολόγησης σχολικής μονάδας



Λήψη αρχείου

Καλοκαίρι -Καλοκαιρινή γιορτή

Το καλοκαίρι έφτασε και αρχίσαμε τις τελικές προετοιμασίες για το κλείσιμο της σχολικής μας χρονιάς. Λίγα λόγια για το καλοκαίρι και τον μήνα Ιούνιο ,ζωγραφική των φακέλων που θα φιλοξενήσουν τις εργασίες μας, κάρτες, προσκλήσεις, παραμύθια καλοκαιρινά, κατασκευές και πρόβες για τη γιορτή μας με θέμα: “Ο παππούς και η γιαγιά όλοι μαζί μια αγκαλιά. Το θέμα προερχόταν από το πρόγραμμα του Ενεργού Πολίτη που πραγματοποιήθηκε τη φετινή χρονιά” και ολοκλήρωνε αυτό το κύκλο. Ένα πρόγραμμα αλληλεγγύης και συμπερίληψης για την τρίτη ηλικία που έφερε τα παιδιά σε επαφή με τη παράδοση αλλά και με τη ζωή των παππούδων εκείνα τα χρόνια που ήταν στη δική μας ηλικία. Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί το απόλαυσαν και το ευχαριστήθηκαν.

c6f2773a ca49 4b45 b47a e19946f34e30

c7ba6310 2b72 424f 8d68 a26c7b5b41dc

8d14fbe0 d20f 40b2 86f7 8d161ef095ee

f255be76 e144 420e 9e28 c06f86c8f66e

ffa3ce72 b1be 49c1 af16 d23356062686

4d32d567 c03a 4353 9017 9e582cf1dabc

78bf7897 22d4 4d09 9303 81de4d148202

21e14c73 ef64 4fe5 947e b9fd17007144

95164b33 1c6d 458e 8a8d 25069340e3d0

6411756d ab86 424b a329 24de96dbbc9e

b571934b ef2e 4a4f 8ea3 d8cc4e3dc134

567e8fd0 8344 4cfe 92fb e2f7aead8d8c

31460209 4044 483b 8f7d 8d53c303faf0

a8ac9956 1a2f 4966 875e a46904407c11

0a538dd9 0b2b 4b34 9f7c 45c391dde6dd

00693085 1c32 4c8a a092 33b5c8ac4f58

0166b644 6c61 4dc1 bfeb afa1bd79a9fa

d46d7bcb 6e65 4604 ada7 a85174e5ab09

235d7345 40b3 4409 b537 c0944e138166

735c183e d508 4ddc be66 4d2adfe50636

1496ccf1 9ff8 4e34 84cb df0b50555049

386574f7 9459 4a8f a42b 428957c1bfde

bc519b35 ac67 4ea6 a349 9adefa9eed85

4cd8e327 8a7c 4e4c b4b1 273d7cbb07b1

5f422cc8 cd9b 455b b0dd 42af082500d5

8d00cf52 4fab 4dcb a7f4 274ce73e4163

9d4778f1 e847 4f3e be60 470fbe3a6164

1e4f0470 67dd 4917 8c31 7590eac150f5

 

 

 ac995870 ee4b 44bd 869c 059741c851ab

922c8995 d3e1 4992 8153 bfadf93db126

b2366bd0 6109 41ce baf6 70dc7788c9fd

cc7ce3d8 539c 43ad bb6a 527f2c0fe7d7

090abcb5 ea00 4236 ab5c 2a8f25a00a90

c08d7e1d 4a23 4fa4 9e5b d08378d991dc

951f8edc 1698 446e 89c6 94ad88a7513d

56f14f72 5f3f 435b bd80 cb703c5c5954 1

c6de3e00 c0e0 4920 a729 9d267b57212b 1

9a1ae16c dab3 4afc 93fb 6b9be1c5ee4d

69b20b6e dd37 427f 993f b732f5b22c50

 

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!

4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Το τελευταίο εργαστήριο που πραγματοποιήσαμε στη τάξη μας φέτος λεγόταν: “Οι Νεροεξερευνητές” in action for a better world. Μέσα από αυτό το εργαστήριο τα παιδιά γνωρίζουν τις σπουδαίες ιδιότητες του νερού, ανακαλύπτουν τον κύκλο του, πειραματίζονται και βρίσκουν τρόπους για την εξοικονόμησή του, μέσα από δραστηριότητες κινητικές, ομαδοσυνεργατικές και θεατρικό παιχνίδι. ακολουθούν ορισμένες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στη τάξη.

Εισαγωγή στο θέμα – δέσιμο ομάδας

Αρχικά κρατώντας τη γη και περνώντας χέρι χέρι παρατηρούμε αν έχει νερό  ή στεριά πάνω στην υδρόγειο σφαίρα. Ποιο είναι περισσότερο;

2738d330 ffe5 4362 9a65 57bfd4689871

Ο Κύκλος του Νερού
Στόχος ήταν να γνωρίσουν τη διαδρομή και τις μορφές του νερού.

Αφού ακούσαμε και είδαμε το νερό που κυλάει δίπλα στο ποτάμι, διαβάσαμε σχετικό παραμύθι με το κύκλο του νερού, βάλαμε σε σειρά τις εικόνες και το περιγράψαμε αλλά και το κολλήσαμε σε φύλλο εργασίας. Στη συνέχεια κάναμε το πείραμα με το γκαζάκι στη τάξη μας αλλά είδαμε και τις μορφές που μπορεί να έχει το νερό: υγρή, στερεή και αέρια. Τέλος κάναμε αναγνώριση και ταύτιση λέξεων που σχετίζονται με τα διάφορα είδη του νερού πχ.(πηγάδι, ρυάκι, θάλασσα, ποτάμι, λίμνη)

32d7c86b 9079 4623 b15d d21de3cdde83 

3ef1d116 4780 4f09 b953 89588830ef40 

7cbeee27 0372 4f2a a7e0 5f1a0742cb3b

 

b7fec1b2 e34d 4a67 bb86 6a165309ad74

34e984cb 70bf 412b afdf 6e812bf376fe

be57d707 d612 4fb1 95f8 4266ac07cabb 

14577a18 4992 43ed b183 cd47fb511932

974f2bf6 e1f8 432c b434 ac1873eb3b2d

3973d2da e12d 40a9 86be 71b3f5e0e665

5fa3b868 e2e2 4435 ae74 9bcf82661f12

e7e1a990 5024 4086 8aa5 dd989de66fbc

ee1b725f c72b 4e4c bb30 4bda30b7ce3c

Γινόμαστε σταγόνες
Στόχος ήταν να αντιληφθούν με διασκεδαστικό τρόπο τον κύκλο του νερού.

Με παιγνιώδη τρόπο αναπαριστούμε τις σταγόνες και χορεύουμε μ αυτές. Επίσης δραματοποιούμε το κύκλο του νερού με υφάσματα.

3e712b33 de4c 494a b438 1bf92e5c63f7

8c17ab81 ef08 437c 97c3 f853ec616c4d 1

0f762cef 396b 48bf 99ca af679ca8b97e 

1abd94dd 7a7d 497c 9d5c f7d7bef034be

Ψαρεύουμε; (Οι ιδιότητες του νερού)
Στόχος ήταν να γνωρίσουν τις ιδιότητες του νερού που το κάνουν τόσο πολύτιμο

Ψαρεύουμε στη θάλασσα ανάλογα με τις οδηγίες που δίνονται κάθε φορά. Είτε βγάζοντας υλικά που βρωμίζουν τη θάλασσα , είτε βγάζοντας ζώα της θάλασσας.

5e4d9373 c7fe 43fe a1d5 fab9092c927d 

6d809fc4 a324 417d ae67 b0f12070f52d 

cb56ecab 9bbf 432d 8096 778f1d93dfb7 1

Ρύπανση νερού-Πείραμα
Στόχος ήταν  να αντιληφθούν ότι το πρόβλημα της ρύπανσης του νερού δεν είναι τοπικό και επηρεάζει άμεσα σημαντικές ποσότητες νερού και ζωντανών οργανισμών.

Κάναμε πειράματα σχετικά με τη ρύπανση του νερού  μέσα από ένα βάζο με νερό μολυσμένο πόσο μπορεί να διαπεράσει το βρώμικο νερό στο πυθμένα και να μολύνει όλη τη θάλασσα.

 

1f8d0827 b266 42cf 8160 28f51af30ed2 

0132cd66 d62a 462f be28 9b4eb97d40d6 

d54e8b75 6f2d 436f acc2 c8572835dbfc

913ad825 2e32 4793 afb9 e32e484ee460

bea572b0 f71f 48a3 8757 f2a3e9dc2f54 

e7c7dfbf 91d6 4487 9da9 ad03ed663c15

 

Εξοικονόμηση νερού- Χειροτεχνία
Στόχος ήταν να γνωρίσουν τρόπους εξοικονόμησης του νερού, να αντιληφθούν τη σημασία της εξοικονόμησης και να δημιουργήσουν και να χαλαρώσουν.

 

Αφού παρατηρήσαμε σχετικό βίντεο με την λειψυδρία και τρόπους εξοικονόμησης νερού κατασκευάσαμε αφίσα για ενημέρωση του κόσμου.

9408c542 e054 464a ae13 325aeb8b25b6

b80300dc 8d68 4345 9b41 7a53a23cef43

30362b8d 13d8 4779 a8f8 4a9da13acf30 

f2bf7a43 ad7c 47d0 9b6d 9ff8f3497d60

 

 

Άνοιξη

Άνοιξη και πάλι και χαρά μεγάλη

λούλουδα και αρώματα και χιλιάδες χρώματα

λιώσανε τα χιόνια ήρθαν χελιδόνια

λούλουδα και αρώματα και χιλιάδες χρώματα.

Η Άνοιξη έφτασε αφού ζέστανε ο καιρός και στη Φλώρινα. Για  λίγο διάστημα που μας έμεινε  μετά το Πάσχα, καθώς πραγματοποιούνταν και η πρακτική άσκηση των φοιτητών, κάναμε μερικές δραστηριότητες για την άνοιξη, τη Πρωτομαγιά, τα λουλούδια, τη μέλισσα και τις πεταλούδες ..

Ξεκινώντας από την Πρωτομαγιά μάθαμε το μήνα με αναγραμματισμούς, φτιάξαμε τη λέξη πρωτομαγιά και τη γράψαμε σε φύλλο εργασίας, γνωρίσαμε και ζωγραφίσαμε σχετικό πίνακα ζωγραφικής και κατασκευάσαμε  στεφάνια για το κεφάλι από λουλούδια που έκοψαν τα παιδιά. Τις επόμενες ημέρες φυτέψαμε  λουλούδια σε ζαρντινιέρες που τα μεταφυτέψαμε στις ρόδες της αυλής όταν ήταν έτοιμες.  Καθημερινά τα παιδιά είχαν τη φροντίδα των λουλουδιών και την υποχρέωση του ποτίσματος.

 

5b2ffb24 8983 49a8 81d2 0f0a929b8021

c05579dc 0eee 40c0 a64d b124df5f31ad

e6e33ad9 1d63 4da8 ad31 202d98f9dff5

279b1d02 6179 4fb1 886f 962e209060b5

abcdeae4 39be 48c5 b123 8359871d656b 

 fce2fc39 e294 48b6 9ff2 f40936c1ba6d

deaf7823 27a9 473b a445 700e9d9ef23d

1af25fa5 03aa 496b 9888 362c0c3be8ae

ad09d862 67a6 402e b26c cdfcc7bae5f6

d43922d4 1ab5 435d 835f 0ce76f0c9f1f

d403af43 fc7f 4c87 97aa 42b1c4f247a7

96bede11 fdcb 4af2 8707 b9eb8e1678ba

56d03d50 622e 492a ac3d e1ce917717a6

5519d758 2682 45df 932c 16dbe1a2db22

6d1df57c 93a0 4a6f a121 874924a486c1

30756ba5 98b0 41a2 8ab5 86b28cf7af21

 

 

c63dff6a 496d 43e8 bf5b e9fc6fdc0060

 

Τις επόμενες ημέρες μιλήσαμε για τη πεταλούδα. Αφού διαβάσαμε παραμύθι για το κύκλο ζωής της πεταλούδας , κάναμε αναγραμματισμό τη λέξη και τη γράψαμε σε φύλλο εργασίας, βάλαμε σε σειρά εξέλιξης το κύκλο ζωής της πεταλούδας και φτιάξαμε πεταλούδες.

a349ac36 a60b 46c9 a8fd 780fd0a6b3b7

6dc6d2a5 9cb4 48fe b595 aa833ec1c933 1

662d2845 69a8 429b 8fbe 3869e7649ccd

a6fd736d a38e 4682 9a12 a291ff38533c

7bdef0ca 5abb 433d 8295 ac11054a1914

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τη ζωή της μέλισσας.  Αφού καταγράψαμε όσα ξέραμε για τη μέλισσα  είδαμε βίντεο με αυτά που παράγει , κάναμε αναγραμματισμούς, βάλαμε τα στάδια παραγωγής στη σωστή σειρά, γράψαμε τα μέλη του σώματος της μέλισσας, γνωρίσαμε  τα είδη των μελισσών και γράψαμε στίχους για τη μέλισσα και το ζωγραφίσαμε ενώ ταυτόχρονα χωρισμένοι σε ομάδες κατασκευάσαμε τη δική μας κυψέλη.

5b38f93e fd0f 4fb6 8b58 e2c339dd94c0

e95ba919 3cb4 49b0 affa 3f820718ccbe

1bd80ce6 2b11 4db5 b43c 1225a12ae365 1

60348be4 bb74 4849 95e5 971f6f49bfbf

7a936253 78c9 40b4 b224 adfb107972e6

85597c37 20c1 4285 ad2c 36f5be8b45d7

f7bf6340 3538 4ac4 a6eb 96f6acabaf5e

83e6bfcb ce84 48ab 8551 9fe7206657d6

d00dcb14 a771 4abf aef9 ab3a8994ee97

9f151187 7c1a 4f0f b694 f5a13c547469

9704d344 85e0 48ef 81a3 2ba3056b7c78

856b3a2d b630 46a4 bb63 4c492ff8bc9c

1932444e 1b97 4be9 9b8f 304f1cf4b035

09d8e10b 3957 4977 99bf 2abf6094217c 

1c615311 4ae3 4bd6 95fa 13a49c1c08e0 

ceb46e46 4fbb 41b9 bfce 71ad329ffafe 

81a58caa a5d8 4990 a93f 3a18fa5443a3 1

Σχέδιο δράσης-Υλοποίηση Προγράμματος



Λήψη αρχείου

 

Το φετινό Σχέδιο Δράσης  της σχολικής μας μονάδας αφορούσε τη διαμόρφωση του εσωτερικού και εξωτερικού αύλειου χώρου . Αφού οι μαθητές παρατήρησαν τις γωνιές της τάξης αλλά και την αυλή , τράβηξαν φωτογραφίες και  στη συνέχεια κατέγραψαν σ ένα χαρτί αυτά που μας αρέσουν πιο πολύ εντός και εκτός σχολείου.  Ταυτόχρονα αφού είδαν στον υπολογιστή εικόνες από άλλα σχολεία τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά ζωγράφισαν αυτό που θα ήθελαν να έχει και το δικό μας σχολείο καταγράφοντας έτσι και τις δικές τους προτιμήσεις. Το ίδιο χρονικό διάστημα πραγματοποιήθηκε και συνάντηση γονέων όπου ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα και δόθηκε ερωτηματολόγιο για να μας πουν τη γνώμη τους και τις αντιλήψεις τους σχετικά με το σχολείο.

Ερωτηματολόγιο

20241127 104153 

20241127 104108 

20241127 105235 

20241127 105152 

20241127 105123 

20241127 105104 

20241127 104218 

20241127 121256

20241209 092519

20241127 124330

20241127 121519 

20241127 121517

Το υπόλοιπο χρονικό διάστημα στάλθηκαν αρκετά αιτήματα σε διάφορα ιδρύματα για δωρεές βιβλίων και παιδαγωγικού υλικού.  Το ίδρυμα Χατζηγάκη απάντησε θετικά στο αίτημά μας και μας απέστειλε 20 βιβλία για τη βιβλιοθήκη του σχολείου. Εκμεταλλευτήκαμε τα βιβλία και κάναμε ομαδοποιήσεις , απαριθμήσεις, εντοπίσαμε τίτλους, κατασκευάσαμε, κάναμε ρομποτική οδηγώντας το bee bot στο αγαπημένο μας βιβλίο  και δανειστήκαμε κάθε Παρασκευή στη δραστηριότητα της δανειστικής βιβλιοθήκης. Το σχολείο μας απέστειλε και το αντίστοιχο ευχαριστήριο στο Ίδρυμα Χατζηγάκη.

Ευχαριστήρια Επιστολή.

484651650 685785953949972 5939943731782524139 n

485084514 1582863625755819 2350056024214777629 n

484630322 1744515002773874 9195612067449593712 n

485087394 1336090300928546 5059553730869420290 n

485084003 1822437728538651 1215262288430416741 n

484633858 3455005864633184 766223829584623432 n 

485084237 1321755675781060 4963442564468346828 n

483970210 1155193706065360 5955471997352019072 n

483223755 614241244765174 3966631289025363057 n

484641918 1185347449161089 8956718855733103787 n

485087981 1369063604095775 5557204395699198071 n

485087962 1311110203308842 5598120991163845471 n

485083683 1184770886370935 6829844300243960011 n

 

485084023 689597746842527 4433787426180943153 n

485084237 1366419251443448 5319456022971747854 n

485084489 1330559831498349 3388334226924287236 n

485141672 991377869589567 4268309468945880036 n

 

485810522 1680370849253980 1542905187468845856 n

485088232 1204612224578722 3071103675753323692 n

485686151 1669303967018459 7910315437253187895 n

485084167 1715749368975195 18901064643488052 n

485087715 1363407094688132 8743401283039421979 n

484927814 463449036851256 1072333726771728867 n

485084507 1025468692821436 799505948606047884 n

485093414 1288050745632321 5824856617322553475 n

483962800 617494354423510 3891352166669443607 n

485087395 665741572623775 482786786478120998 n 

Το νηπιαγωγείο μας κατάφερε να συγκεντρώσει χρήματα απο διάφορες δωρεές ιδιωτών και γονέων και τοποθέτησε στο ταβάνι το βιντεοπροβολέα αλλά και πανί προβολής. Έτσι τα μαθήματά μας  γίνονται πιο εκσυγχρονισμένα σύμφωνα με τις νέες τεχνολογίες.

0b56ead2 3a7d 435a bbb6 4b1748c7dadd

Όταν το επέτρεψε ο καιρός  και μας διέθεσε  χρώματα ο Δήμος Φλώρινας , όλοι μαζί, γονείς , εκπαιδευτικοί, παιδιά και ιδιώτες σχεδιάσαμε τους τοίχους αλλά και τα παιχνίδια και ζωγραφίσαμε τον χώρο. Η βοήθεια τους ήταν πολύτιμη. Επιπλέον βάψαμε ρόδες και φυτέψαμε λουλούδια που ήταν δωρεά από το γραφείο εθελοντισμού του Δήμου  Φλώρινας και στο τέλος κρεμάσαμε πλαστικά λουλούδια που βάφτηκαν από τα παιδιά για διακόσμηση των σιδερένιων κάγκελων. Ήταν μια μεγάλη προσπάθεια που ομόρφυνε τον αύλειο χώρο.

ea97aacd a935 417d 85bc cb352bc991f4 

03477619 ada4 4473 b50c 9c74c2c1d116

9b0914fc fec9 47d5 9dde cebd9e0d0458

e3566231 e07a 422a a932 a3ee7a59ded1  

1bd20a44 6fc0 427b b93a 0615100fbad8

22d6a77b 7f9a 46bb 8e2e 2d4ac481907f

9fe4f592 ffb5 4f67 a471 3942c81e7ed3

91d90097 e1fb 4a4f 9be9 7de782a49ceb

d15d194f f5f3 4ac0 a60e 723ba337af37

Τα παιχνίδια πρώτα επιλέχθηκαν και σχεδιάστηκαν από τα παιδιά στη τάξη και στη συνέχεια αποτυπώθηκαν στην αυλή.

a8d49fde 1379 4134 8625 943858214fd1

3b71dce8 bba8 493d 9a01 615cfbdc241f

8347a7f3 c30c 4a65 8768 3cc94c68c509

849423a9 438c 47c1 bdef a6bbe8d42807

7a4ca96e 30e6 44d6 998e 21bbc4c22a19

e5b16722 b5e7 435b 90bf 9c0af7cf374c

e69eb86a 5282 4595 9586 d4d0a2cf51b8 

a3f124b1 932b 4c1a acbd 7b188a6bada0

edf8fc4b f51c 4a5d 83af b302748118d0 1

4c252873 52ba 469f 9528 9db75699deaf

827aa2d9 ebf5 4abc b5a1 ec6bc93ec166

e10ccc52 a2e7 4232 a147 57ba6dbcb758

489645ae a160 4d5a a12f 7b0748a70685

9abc24a1 6e59 439b bf77 3a191c3d50e6

51314aff 202e 4189 a5da 912128289004

ff3e0d50 153e 4734 94fc ccdea14cd2e3

a3bb537d 50fb 4afd 8d45 a71b6adc1bfd

a637d1ed 8e24 4e80 83d1 e7d1a66a4d92

7d1d42be de34 4bef 8f0d ef0d808419d8

e6c3272f 1134 47da a42b 7ab3d0d994c0

1ba550dc b868 4c80 aa49 bf6eaad8265e

2921ebba b359 463c 9b18 b2964078e99c

3974071b f6fe 4ece a4ba 2b6528116d1f

ea0e90bf 10ca 4fac b10c 4edbdd41a912

Ευχάριστη και καθημερινή υποχρέωση των παιδιών ήταν πλέον η φροντίδα των λουλουδιών που φυτέψαμε στο χώρο.

0ddfd330 a30c 4a88 8278 ae2aa6c6d1df

6f2afb0b abeb 40d2 af17 a5c8243e279b 

9871aaa0 054f 465f b31c 253ae40937bd

Πάσχα

Οι άγιες ημέρες του Πάσχα  πλησιάζουν και στο νηπιαγωγείο μας αρχίσαμε να μπαίνουμε σε Πασχαλινό κλίμα. Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση της Ιστορίας του Πάσχα και την γνωριμία με τα πάθη του Χριστού που εορτάζουμε αυτές τις άγιες ημέρες. Η δημιουργία ενός Πασχαλινού βιβλίου με τα πάθη του χριστού αλλά και ο τροχός με τα γεγονότα που συνέβησαν ήταν οι πρώτες μας δημιουργίες. Η κατασκευή πασχαλινής κάρτας με ευχές αλλά και του πασχαλινού λαγού με μορφή καλαθιού που θα φιλοξενούσε τα αυγουλάκια μας ήταν απο τις όμορφες κατασκευές μας. Στη συνέχεια  γνωρίσαμε τα έθιμα που συμβαίνουν την Μεγάλη εβδομάδα όπως:  Τα λαζαράκια, τις λαζαρίνες, τα κόκκινα αυγά, τα τσουρέκια, τα κουλουράκια, τον επιτάφιο κ.α. Μετά επισκεφτήκαμε μέσω υπολογιστή  όλη την Ελλάδα για να δούμε έθιμα που συμβαίνουν σ όλη τη χώρα όπως: Οι μπότηδες στη Κέρκυρα, ο ρουκετοπόλεμος στη Χίο, τα αερόστατα στο Λεωνίδιο κ.α. Μάθαμε τις ιστορίες των λουλουδιών του Πάσχα κ μέσα απο πίνακες ζωγραφικής δημιουργήσαμε τους δικούς μας πίνακες χωρισμένοι σε ομάδες. Κάναμε αναγραμματσμούς, προανάγνωση λέξεων, λύσαμε την ακροστοιχίδα του Πάσχα, παιχνίδια με λέξεις αλλά και πασχαλίτσες με σχήματα.. Διαβάσαμε πασχαλινά παραμύθια και ιστορίες, συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας , μάθαμε  τα γράμματα Π,π απο το Πάσχα και Λ,λ απο τη λαμπάδα, ενώ το μελισσάκι bee bot μας οδήγησε στα σωστά γράμματα αλλά και στις σωστές εικόνες των γεγονότων του Πάσχα. Φτιάξαμε ένα ομαδικό αυγό-παζλ με τα έθιμα του Πάσχα αλλά συγχρόνως  μάθαμε και ποίημα πασχαλινό δημιουργώντας παζλ με εικόνες που ζωγράφισαν τα παιδιά ανά ομάδες και αναφέρονταν σε κάθε στροφή του ποιήματος. Ταυτόχρονα με όλα αυτά  παίξαμε κ πολλά παιχνίδια στη τάξη αλλά και έξω απο αυτή όπως: κρυμμένα αυγά, το μαντηλάκι  πέρασε(το αυγουλάκι πέρασε), αυγοδρομίες κ.α. Τα παιδιά απόλαυσαν την πασχαλινή εμπειρία συμμετέχοντας με ενθουσιασμό στις δραστηριότητες.

490980761 1181319366425177 742800731050314691 n

491023639 546319861463763 4485435995694609195 n

489884990 1184881796631218 7104152673298412793 n 

491435851 545557068203175 4099151247675697553 n

482585288 3860019680915382 1460231693486762453 n

485713391 695376883062283 6686378845391774598 n

489332467 655086843988991 8487709416385235515 n

484178440 716838384005488 1201722590146346701 n

483049995 1177237074140627 8015557143918987219 n

489890123 2134580590337044 7572565251733559920 n 

491043511 523639893951530 6991573239774838106 n 

487255150 2058223857990788 3987278267797980720 n

484255625 695239653174552 4132080029209472968 n 

 491336187 1331637984807787 6879713962688008491 n 

490458445 1190112965740837 8092176964258171864 n

484506131 2812779552265830 2499894109211668390 n

279c78da 3b8d 4f6f b487 b9521a2ce1f8

491000584 652402414283586 6366881816426496628 n

491023418 671727305607653 6572284843798171707 n 

489620259 4104786949742389 4060628115328116801 n

490991164 1039982838002579 1282489677462792712 n

491354968 648124118184784 2041565345294197383 n

491004898 1190853295910109 3332953586851710733 n

490984653 1198094671151965 6988956633505829844 n

490981093 684204600642151 2747343261769635683 n

 

484582751 1209287617525198 3473718282266323411 n

489487376 1015614993836438 5372649965732756578 n

489828329 675033938267941 2266442735618018323 n

490052142 1329444004954450 1826283126145101070 n

491022625 1811812052710935 1460919501740122044 n

 

486025192 985939267027465 8620477951738258987 n

490983087 1242878777401633 5616690762758489897 n

489491595 3202971903186418 4934890786332688315 n

491126232 1316708026075236 4491651903143580702 n

490479058 1164907818764092 3903516006479572869 n

490233713 4104740806464296 8847781047895481433 n

491022746 1966566487215264 441747358425138900 n

491340296 1213154600440933 9084971096306910388 n

485779507 1418682225798863 1006039163880638508 n

 

491374075 1188246602797969 6778235667811616630 n

 

490983115 1706568189939666 1798685314241032741 n

490987144 4148334162112098 5183028536712558041 n

485175444 1001828412024435 8236549666679940385 n

483187874 947458237291175 1665516949917294905 n

490980404 537519679107728 351838687652559313 n

490761879 540135459135756 8516759933958923784 n

491024968 1596701651005080 4941127264624134995 n

491167764 676104784808591 2743952825153766976 n

491025777 650796554256490 4194627279191477249 n 1

491026713 978325981126396 831196838111147441 n

483093858 2164543730677185 100180006333911647 n

 

484443475 536820359469576 716324301369515432 n

 

482836663 3719601884996789 7644053942711405222 n

482677259 2643723335828033 7624697476230784570 n

491022474 704504548650063 4192166235342378798 n

482518123 4091746341103629 3966310004356723875 n

491024060 699086369346935 2579765112540240700 n

491296308 1765198111072239 8122460607849659680 n

486150021 1047235343933615 7786340410003770060 n

491026617 1729471157780856 7514836554043649923 n

482906747 1339553667321661 4950269652700240995 n

483874922 525081297336327 4573800781744811038 n

486092263 9664935443627041 6451354882400643342 n

491019656 1200782271705141 6384034450316860707 n

486110928 1019458376336931 4825423114128766666 n

490980427 606792832413498 1719105990469349362 n

491044759 639868722193110 729353250124097558 n

491277357 574607771697433 8606682681308913997 n

486578026 2209948829441554 5698406115806810657 n

491302377 1060711989414229 3654439822323343283 n

491087379 1363648478118043 8909215376304595007 n

489905374 24166479086275247 6460615106524779257 n

489815523 3013124095527653 4584627823191698834 n

485592530 1355483948906842 349090493233949337 n

491027086 527788750393849 2809123375657236303 n

491350630 1366529124657655 6105142305707393481 n

491368752 9367037460090507 4283156314895489754 n

485607261 683809914049912 1025438772111012144 n

 

Χελιδόνια

Τέλος του μήνα και τα χελιδόνια έκαναν την εμφάνισή τους στη γειτονιά μας.

Ήρθε, ήρθε χελιδόνα,
ήρθε κι άλλη μεληδόνα,
κάθισε και λάλησε,
και γλυκά κελάηδησε:
«Μάρτη, Μάρτη μου καλέ,
και Φλεβάρη φοβερέ,
κι αν φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις*,
καλοκαίρι θα μυρίσεις.
Κι αν χιονίσεις, κι αν κακίσεις,
πάλιν άνοιξη θ’ ανθίσεις».

Δημοτικό τραγούδι από τη Θράκη

 

 

Αρπάξαμε την ευκαιρία και μάθαμε λίγα πράγματα για το υπέροχο ταξίδι των χελιδονιών. Μάθαμε τα χελιδονίσματα , βρήκαμε τη διαδρομή που κάνουν στην υδρόγειο σφαίρα, μάθαμε τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά αλλά και τα είδη των χελιδονιών που υπάρχουν στη χώρα μας, ταιριάξαμε πόσα χελιδόνια μπαίνουν στη κάθε φωλιά, κάναμε φύλλα εργασίας σχετικά και κατασκευάσαμε χελιδόνια για να πούμε τα κάλαντα του Μάρτη .Στο τέλος  παίξαμε κινητικό παιχνίδι με τα χελιδόνια και τις φωλιές τους.

491086943 1015634293357286 6653811571759676374 n

491022701 2485665348468031 6089381484894882412 n

483894495 1771018177168220 4953048193833870286 n

486155780 697036912987308 1628444529297315458 n

491124874 534312742777683 8405739921023398266 n

489411275 2098604193973774 2906467422984573709 n

491349942 2512226715792840 6175128642557869406 n

489352897 685106750571536 95861236879162164 n

491026793 685542634233051 8051771664098690445 n

490761879 4082861628707265 9217903716554962017 n

491354810 535050282989423 858366203728366877 n

Πρόγραμμα Ενεργού Πολίτη

Τη φετινή χρονιά για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε πρόγραμμα για τον ενεργό πολίτη όπου θα συνοδεύει τα παιδιά μέχρι την αποφοίτησή τους απο το λύκειο. Ο τίτλος του δικού μας προγράμματος είναι : Ο παππούς και η γιαγιά όλοι μαζί μια αγκαλιά”.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει ως βασικούς στόχους:

  • Την ανάπτυξη ενσυναίσθησης και κοινωνικής ευαισθησίας
  • Την αναγνώριση της σημασίας της τρίτης ηλικίας στη κοινωνία
  • Τη καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας, ακρόασης  και διαλόγου
  • Τον αναστοχασμό για τους τρόπους που μπορούν να περνούν ποιοτικό χρόνο με τους παππούδες και τις γιαγιάδες
  • Τον προβληματισμό για το ρόλο των επαγγελματιών που εργάζονται σε δομές υποστήριξης ηλικιωμένων

Το πρόγραμμα ξεκίνησε μέσα απο συζήτηση  με τα παιδιά σχετικά με την ύπαρξη παππούδων και γιαγιάδων στη ζωή τους και κατά πόσο είναι σπουδαία η συνύπαρξη μαζί τους. Το κάθε παιδί έφερε ένα αγαπημένο αντικείμενο των παππούδων του και μια φωτογραφία τους και μας τα παρουσίασε στη τάξη μιλώντας για τον παππού ή τη γιαγιά του αντίστοιχα. Στη συνέχεια καταγράψαμε ό,τι κάνουμε  με τους παππούδες μας καθημερινά και πόσο συμβάλλουν στη ζωή μας. Αποφασίσαμε να καλέσουμε το παππού ενός μαθητή  στη τάξη μας,  για να μας μιλήσει για τα δικά του παιδικά χρόνια, τα βιώματα, τα παιχνίδια, τα τραγούδια και τα παραμύθια που άκουγε στην ηλικία μας. Για την επίσκεψη προετοιμάσαμε ερωτήσεις για τον προσκεκλημένο μας , φτιάξαμε ένα βιβλίο με ζωγραφιές για να τον ευχαριστήσουμε αλλά και μια κατασκευή για να τη χαρίσουμε στο δικό μας παππού ο καθένας . Μετά αποφασίσαμε να μάθουμε για τους παππούδες που ζουν ή επισκέφτονται κάποιο γηροκομείο ή κέντρο φροντίδας ηλικιωμένων. Είδαμε βίντεο στον υπολογιστή με τρόπους διασκέδασής τους στα ιδρύματα και μετά αποφασίσαμε να επισκεφτούμε ένα απο αυτά. Ετοιμάσαμε ευχαριστήριες ζωγραφιές για το Κ.Η.Φ.Η και μια επιστολή προς τους υπεύθυνους που ζητούσαμε να μας δεχτούν για επίσκεψη . Γράψαμε ερωτήσεις για τους εργαζομένους αλλά και για τους παππούδες που θα επισκεφτόμασταν, ετοιμάσαμε επιτραπέζια παιχνίδια που θα παίζαμε μαζί τους, μάθαμε ένα τραγούδι και ένα χορό που θα κάναμε μαζί τους ώστε να διασκεδάσουμε όλοι μαζί και φτιάξαμε μία αφίσα με ευχές για να μας θυμούνται. Στο τέλος δωρίσαμε και ένα λουλούδι που φύτεψαν τα παιδιά ώε ένδειξη ευχαρίστησης για τη φιλοξενία στο χώρο τους. Όταν τελείωσε η επίσκεψη ζωγραφίσαμε αυτό που μας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση σε ένα χαρτί.

490975559 1024239822371941 1042897565131732779 n

490798675 1011783877558510 3796275538479594551 n

490983686 905996094896608 2557638038510683504 n

491025403 1434425991060625 8771260978875156071 n

483583990 1014698277293090 4463177944521426685 n

490999103 1731119921168302 3839299930441374990 n

491023668 1220321336378643 1100068957799092508 n

491024682 2222776538150465 6658404254861195292 n

491351903 667224196043045 2839417443397539160 n

 

485025834 1395103921807458 5910206464973234748 n

490975965 1062330039063947 4029967251930599606 n

491023429 29262281143386948 3111086790181044534 n

 

483294585 682670198038389 324661461763335675 n

482863532 528535443646606 3343367110713340630 n

490983972 3042425319267963 3385255677504380151 n

 

491351514 1253369556403367 825602781584718327 n

483353824 1971378563271123 4369513730739745938 n

490582379 552933771162300 4157197595935053661 n 

490212414 1650248405668000 8082609894307012325 n

490135090 647562244863200 840830909857252328 n

491023277 9786088894780376 6267552309223184954 n

490994703 1213635887007236 9179207079766333293 n

490976566 648828094671025 6822208539809954346 n

491022699 644206462108921 6369720968413170302 n

486563023 1005344848083653 7201600403608922140 n

491024262 1370819024344525 7084836074937613409 n

484796492 604081065424499 7332537152568531348 n

485996011 1465595704408962 7134376419579200762 n

485238533 1004629804620664 6533936223584243582 n

490493859 1822426458607435 5747635834703712137 n

490427752 563929966720251 4015593402715189147 n

490030837 666854963060146 999444284519643085 n

483603629 1040113967999485 1516755397217835191 n

491024250 1028551758654285 2326310085266808524 n

483896875 1377559793284284 8982629206138768061 n

491022585 692170643283666 7110056354677234675 n

486266485 2782486061952496 6398229413537693456 n

490983099 1402060180948540 4630831252743749398 n

484652406 653455830634469 3429712641165147649 n

491025711 1836828466857289 7592567582654699760 n

490983217 857851913170491 3630500074435879768 n

491026585 2067751390373597 260737056300812828 n 

491148536 683355010741024 179867530082806752 n 

491340814 971195485213150 6497656059363862771 n 

485858609 1707110089893134 4149294280277902803 n 

490798675 1332170971392534 810673743874875066 n

 

25η Μαρτίου – Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

 

Η πιο σημαντική γιορτή του Μαρτίου θεωρείται η γιορτή της 25ης Μαρτίου. Διπλή γιορτή, διπλή χαρά για το έθνο μας ,για  το λόγο αυτό ασχοληθήκαμε και συζητήσαμε για τα γεγονότα του 1821. Είδαμε την ιστορία μέσα απο σχετικό βίντεο ,εντοπίσαμε σε φύλλα εργασίας που αναγράφεται  25η Μαρτίου 1821, κάναμε συλλαβισμό με λέξεις όπως σημαία, τσαρούχια, Ελληνοπούλα, τσολιάς κ.α. Επίσης δημιουργήσαμε και σχετικές κατασκευές αλλά μιλήσαμε και για τους ήρωες της επανάστασης. Αφού είδαμε σχετικό βίντεο  και διαβάσαμε το παραμύθι “Μαντώ Μαυρογένους και Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα” το  συζητήσαμε και το ζωγραφίσαμε κάναμε αναφορά στα ρούχα που φορούσαν οι ήρωες και φτιάξαμε  αντίστοιχο φύλλο εργασίας.  Μάθαμε τον Θούριο μέσα  από ένα εικονόλεξο, χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς και αναπαραστήσαμε το χορό του Ζαλόγγου  όπου έπεφταν οι γυναίκες στο γκρεμό με τα παιδιά τους  γιατί δεν θέλανε να ζούν σκλαβωμένες . Στο τέλος μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμό της θεοτόκου και φτιάξαμε αντίστοιχες  κατασκευές. Την παραμονή της 25ης Μαρτίου πραγματοποιήσαμε μικρή παρέλαση σε κοντινό ηρώο του σχολείου  για κατάθεση στεφάνου απο τους μικρούς μας μαθητές.

491086936 662010136444447 1276393231028804139 n

486501333 9668432479871079 3666990215213513797 n

483011382 578185115289305 2077214099012254829 n

490976269 3794084927475645 5721303476610103199 n

483679898 3846233632334005 588358769290357312 n

491340082 980119020565023 3498914644196028602 n

483592977 524438394069467 4646650551238073243 n

491135619 1047255490607982 6794290663696945171 n 

490983954 678236311562447 1305832128145628634 n

489352897 1643254986328982 3603072438749828972 n

490027848 683904437457247 4303498976936972888 n

490975899 1430526484630299 8712242869645666654 n

491350746 2088211664924624 637638264838634941 n

491348907 9060782137361834 837042297473607778 n

491024013 692302239987506 8630452605348410379 n

491167345 1044482957550582 3425489700613870771 n 

486839692 2904268413080199 4613053769144147472 n 

489339526 987687926906124 3969722564985261724 n

487111992 1203819514630145 670484274180425914 n 

490730283 1172485924619014 4068025378414499304 n

491023668 570551562155920 1925330057450341588 n

491349758 1192175042548637 390872564108146676 n

 

490548694 693342446973244 6840215279748394131 n 

491024711 546176048544376 4373504268578397972 n

486042693 742946504796207 1308950101236244217 n 

484403130 1233502941847250 3413280304495863982 n

Σχολικός Εκφοβισμός

Κάθε 6 Μαρτίου έχει καθιερωθεί να πραγματοποιούνται δραστηριότητες για τον σχολικό εκφοβισμό σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας μας. Εκείνη η ημέρα αποτελεί μια ωραία ευκαιρία να μιλήσουμε για τις μεταξύ μας σχέσεις αλλά και πως αισθάνεται ένα παιδί που δέχεται bullying ακόμη και στο νηπιαγωγείο. Στη τάξη μας διαβάσαμε το παραμύθι “τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε”συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε το παραμύθι. Είδαμε σχετικό βίντεο με περιστατικό bullying και το σχολιάσαμε,σχετικό εποπτικό υλικό που μιλήσαμε για το πως νοιώθει το κάθε παιδί στην εκάστοτε περίπτωση , φτιάξαμε μια ομαδική εργασία με ένα θλιμμένο παιδάκι που έχει ραγισμένη καρδιά λόγω του  bullying  και ένα παιδάκι με υγιή καρδιά που είναι ευτυχισμένο και χαρούμενο χωρίς περιστατικά  bullying. Στο τέλος κατασκευάσαμε ένα ατομικό χεράκι που μεταφέρει το μυνημα: ” stop bullying”.

485093184 1986842395176715 1552779494589299024 n 

487925413 666643445727589 8292218800522421109 n 

488826055 1414508242904576 288838460123634478 n

488593663 1180250166926893 6969941297888498605 n

488440048 565998726530755 1250044017981913944 n

488832787 670322002367158 6352357928541877638 n

488274302 1662443877699566 8990147619330797164 n

489772851 2808469052877798 2438955103714750218 n

489070975 1228285092249154 8253847145966699177 n

482948152 2024411341379526 6421243989933616921 n

488552002 1559239208087249 4141537654678411235 n