Το τελευταίο εργαστήριο που πραγματοποιήσαμε στη τάξη μας φέτος λεγόταν: “Οι Νεροεξερευνητές” in action for a better world. Μέσα από αυτό το εργαστήριο τα παιδιά γνωρίζουν τις σπουδαίες ιδιότητες του νερού, ανακαλύπτουν τον κύκλο του, πειραματίζονται και βρίσκουν τρόπους για την εξοικονόμησή του, μέσα από δραστηριότητες κινητικές, ομαδοσυνεργατικές και θεατρικό παιχνίδι. ακολουθούν ορισμένες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στη τάξη.
Εισαγωγή στο θέμα – δέσιμο ομάδας
Αρχικά κρατώντας τη γη και περνώντας χέρι χέρι παρατηρούμε αν έχει νερό ή στεριά πάνω στην υδρόγειο σφαίρα. Ποιο είναι περισσότερο;

Ο Κύκλος του Νερού
Στόχος ήταν να γνωρίσουν τη διαδρομή και τις μορφές του νερού.
Αφού ακούσαμε και είδαμε το νερό που κυλάει δίπλα στο ποτάμι, διαβάσαμε σχετικό παραμύθι με το κύκλο του νερού, βάλαμε σε σειρά τις εικόνες και το περιγράψαμε αλλά και το κολλήσαμε σε φύλλο εργασίας. Στη συνέχεια κάναμε το πείραμα με το γκαζάκι στη τάξη μας αλλά είδαμε και τις μορφές που μπορεί να έχει το νερό: υγρή, στερεή και αέρια. Τέλος κάναμε αναγνώριση και ταύτιση λέξεων που σχετίζονται με τα διάφορα είδη του νερού πχ.(πηγάδι, ρυάκι, θάλασσα, ποτάμι, λίμνη)








Γινόμαστε σταγόνες
Στόχος ήταν να αντιληφθούν με διασκεδαστικό τρόπο τον κύκλο του νερού.
Με παιγνιώδη τρόπο αναπαριστούμε τις σταγόνες και χορεύουμε μ αυτές. Επίσης δραματοποιούμε το κύκλο του νερού με υφάσματα.



Ψαρεύουμε; (Οι ιδιότητες του νερού)
Στόχος ήταν να γνωρίσουν τις ιδιότητες του νερού που το κάνουν τόσο πολύτιμο
Ψαρεύουμε στη θάλασσα ανάλογα με τις οδηγίες που δίνονται κάθε φορά. Είτε βγάζοντας υλικά που βρωμίζουν τη θάλασσα , είτε βγάζοντας ζώα της θάλασσας.

Ρύπανση νερού-Πείραμα
Στόχος ήταν να αντιληφθούν ότι το πρόβλημα της ρύπανσης του νερού δεν είναι τοπικό και επηρεάζει άμεσα σημαντικές ποσότητες νερού και ζωντανών οργανισμών.
Κάναμε πειράματα σχετικά με τη ρύπανση του νερού μέσα από ένα βάζο με νερό μολυσμένο πόσο μπορεί να διαπεράσει το βρώμικο νερό στο πυθμένα και να μολύνει όλη τη θάλασσα.


Εξοικονόμηση νερού- Χειροτεχνία
Στόχος ήταν να γνωρίσουν τρόπους εξοικονόμησης του νερού, να αντιληφθούν τη σημασία της εξοικονόμησης και να δημιουργήσουν και να χαλαρώσουν.
Αφού παρατηρήσαμε σχετικό βίντεο με την λειψυδρία και τρόπους εξοικονόμησης νερού κατασκευάσαμε αφίσα για ενημέρωση του κόσμου.


