Συνεχίσαμε τις ασκήσεις συλλαβισμού με κάρτες πάνω στις οποίες απεικονίζονται ζωάκια και διάφορα αντικείμενα. Οι μαθητές επιλέγουν μια κάρτα, λένε αυτό που βλέπουν και στη συνέχεια χτυπάνε παλαμάκια ή μετράνε με τα δάχτυλα τις συλλαβές. Στο τέλος πιάνουν με μανταλάκι τον σωστό αριθμό. 

Σήμερα μάθαμε να συλλαβίζουμε ταΐζοντας τον Robby με ποπ κόρν πάνω στα οποία ζωγραφίσαμε τροφές και τις κατατάξαμε σε κατηγορίες ανάλογα με τον αριθμό συλλαβών της κάθε τροφής. Του δώσαμε να φάει μήλα, πορτοκάλια, κολοκύθα, μπριζόλα, σμέουρα, μπανάνες, καλαμάρια κ.α.

Τις πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο ασχοληθήκαμε με το όνομά μας
1) Διαβάσαμε το παραμύθι “Δεν μου αρέσει το όνομά μου”
2) Σχηματίσαμε τα ονόματα με πλαστελίνη
3) Γράψαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας
4) Τα ζωγραφίσαμε
5) Ακούσαμε το τραγούδι “Hello song”
Για να μεταβείτε στο Youtube και να το ακούσετε πατήστε εδώ https://www.youtube.com/watch?v=95EFNsXgRhQ
6) Τα βάλαμε στη σωστή κατηγορία:
α) Αγόρια- Κορίτσια                                              βΠόσες συλλαβές έχει το κάθε όνομα;
γ) Πόσα γράμματα έχει το κάθε όνομα σου;   δ) Έχεις τη φωνούλα “Α” στο όνομά σου;
    
7) Γράψαμε τα ονόματα με μαγνητικά γράμματα
     
8) Σχηματίσαμε το αρχικό γράμμα με τέμπερες και χαρτοταινία

Εικόνα1

Coding without digital technology

 

Σήμερα είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας τον μικρό Robby.
Τα παιδιά τον κάλεσαν στην παρέα τους με χαρά και του πρότειναν να μείνει μαζί μας.
Εκείνη την ημέρα συζητούσαμε για την υγιεινή διατροφή στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και γι’ αυτό οι μαθητές αυθόρμητα του έδιναν διάφορα τρόφιμα από τη γωνιά για να φάει.
Με αφορμή αυτή την εκδήλωση ενδιαφέροντος των μαθητών, τους προτείναμε να μάθουμε στον Robby να τρέφεται υγιεινά. 

Εξηγήσαμε στα παιδιά πως o Robby, όπως και όλα τα ρομπότ, μιλάει τη δική του γλώσσα, τη γλώσσα του προγραμματισμού δίνοντας ή εκτελώντας εντολές.  Έτσι αποφασίσαμε να του μάθουμε ποιές τροφές να επιλέγει χρησιμοποιώντας τον προγραμματισμό.

1. Φτιάξαμε στην αυλή του σχολείου ένα πλαίσιο τετραγώνων με χαρτοταινία.

2. Πήραμε μαζί μας πλαστικά φρούτα και λαχανικά.

3. Εκτυπώσαμε τις κάρτες Cody Roby του Alessandro Boglioho και εξηγήσαμε στα παιδιά τί ακριβώς συμβολίζει η κάθε εικόνα- εντολή.

Αφήσαμε στην άκρη την τεχνολογία και παίξαμε τον προγραμματισμό ως ένα παιχνίδι ρόλων. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.

  • Η μία ομάδα έπρεπε να τοποθετήσει τα τρόφιμα σε τυχαία πλακίδια του πλαισίου και να σκεφτεί τη σωστή ακολουθία εντολών, ώστε να οδηγηθεί ο Robby σε αυτά. Η ομάδα αυτή ονομάστηκε “Προγραμματιστές”.
  • Η δεύτερη ομάδα ακολούθησε τις κάρτες εντολών που βρίσκονταν με τη σειρά στο έδαφος και εκτελώντας μια εντολή κάθε φορά οδήγησε το ρομπότ στα τρόφιμα. Η ομάδα αυτή ήταν “Τα ρομπότ”.
  • Μετά από μερικές επαναλήψεις, οι μαθητές άλλαξαν ρόλους.
 
263374219 3120015178256039 5777518242456687927 n Εικόνα2 Εικόνα3 Εικόνα4

245169009 612136409968668 6387225414426145753 n

 Η Ευρωπαική Εβδομάδα Προγραμματισμού έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

    Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες, ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

    Φέτος πήραμε μέρος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με την εξής δραστηριότητα: Ζωγραφίσαμε μια εικόνα σε ένα πλέγμα και στη συνέχεια την κωδικοποιήσαμε χρησιμοποιώντας κάτι σαν δυαδικό σύστημα, έναν κώδικα. Για κάθε χρωματιστό τετράγωνο χρησιμοποιήσαμε τον αριθμό 1 και για κάθε λευκό (άδειο), το 0. Έτσι, γράψαμε τον κώδικα κάθε σειράς. 

1ο Τμήμα: Νόστιμο και τραγανό, φρούτο φθινοπωρινό. Τι είναι;
2ο Τμήμα: 
Κανείς δεν έχει βρει την άκρη του…
Can you crack the code?
Αν θέλετε να δοκιμάσετε κι εσείς, 
δεν έχετε παρά να εκτυπώσετε και να συμπληρώσετε τα παρακάτω φύλλα

244641998 285730926729488 768803976975343685 n

“Από ένα μικρό σπόρο μπορεί να γίνει ένα μεγάλο δέντρο”,
Αισχύλος, Χοηφόροι

 

  • Εξακτίνωση: Τί ξέρουμε για τα μήλα;

  • Εξακτίνωση: Τί θέλουμε να μάθουμε;

  • Περιγράψαμε το μήλο

  • Διαβάσαμε την ιστορία της Χιονάτης και καταγράψαμε τα στοιχεία του παραμυθιού

  • Φυσικές επιστήμες: Κάναμε πειράματα με τα μήλα, τα ζυγίσαμε, μετρήσαμε το ύψος και την περίμετρό τους, είδαμε αν επιπλέουν ή βυθίζονται στο νερό. Στη συνέχεια καταγράψαμε τις παρατηρήσεις μας σε ένα βιβλιαράκι.

      

      

 

  • Γράψαμε αριθμούς και γράμματα στην άμμο

       

  • Συζητήσαμε για τα στάδια ανάπτυξης  ενός φυτού και τον κύκλο ζωής της μηλιάς.
    Βάλαμε στη σειρά τα αντικείμενα.

  • Διαβάσαμε το παραμύθι “Το δέντρο που έδινε” του Shel Silverstein. Μπορείτε να δείτε το σχετικό βίντεο από το youtube πατώντας στον σύνδεσμο https://youtu.be/if_PTrX1dNA

 

  • Αγγλικά: Ακούσαμε το τραγούδι “I like to eat apples and bananas”
    Θα το βρείτε πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=r5WLXZspD1M

  • Φτιάξαμε μηλιές με τις παλάμες μας

   

   

 

  •  Μυστήριο:
    Εξαφανίστηκαν τα μήλα από το καλάθι του αγρότη. Φυσικά δεχτήκαμε να τον βοηθήσουμε.
    Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, συγκεντρώσαμε τα στοιχεία και αφού τα αναλύσαμε με επιχειρήματα, βρήκαμε τον ένοχο.

   

 

  • Κατασκευάσαμε ένα μήλο πάνω στο οποίο απεικονίζεται ο κύκλος ζωής της μηλιάς

    

 

  • Διαβάσαμε για τους άθλους του Ηρακλή για να μάθουμε για τα χρυσά μήλα των Εσπερίδων και παίξαμε παιχνίδια στην Kidipedia.

  • Διαβάσαμε την ιστορία για Το μήλο της Έριδος και είδαμε το βίντεο.
    Μπορείτε να το παρακολουθήσετε ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

 

 

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΑΡΣΑΛΩΝ.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.

Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του.