Αρχική Σελίδα

1o Νηπιαγωγείο Φαλάνης

Σας καλοσωρίζουμε στην επίσημη ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου μας

                                               89383525 2624446117683936 609431339334107136 n

Το ιστολόγιο του 1ου νηπιαγωγείου Φαλάνης δημιουργήθηκε με σκοπό να παρακολουθείτε μαζί μας τις δρατηριότητες των μαθητών μας, να ενημερώνεστε για εκπαιδευτικά προγράμματα που ενδιαφέρουν τα παιδιά και για τις δράσεις που υλοποιεί το νηπιαγωγείο μας.

Καλή περιήγηση!

Νηπιαγωγός: Το πιο υπεύθυνο επάγγελμα

«Για μένα, ενώπιον του Θεού, το πιο υπεύθυνο επάγγελμα, που μπορεί να κάνει κάποιος, είναι νηπιαγωγός. Αλλά και το πιο δύσκολο, γιατί πλάθει ψυχές. Και πλάθοντας ψυχές, πλάθεις ανθρώπους, οι οποίοι είναι κατ’ εικόνα του Θεού πλασμένοι. Και έτσι γίνεσαι συνεργός του Θεού, όπως γίνονται και οι γονείς, όταν τεκνοποιούν». Και συνέχισε: «Αν δεν έχεις τα κότσια να γίνεις νηπιαγωγός, να γίνεις δάσκαλος. Είναι το ίδιο υπεύθυνο. Κι αν δεν μπορείς ούτε δάσκαλος, τότε να γίνεις καθηγητής»!
Πηγή: ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ – Μαρτυρίες προσκυνητών

12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού_26 Σεπτεμβρίου 2025

Στο πλαίσιο του εορτασμού της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2025,

η οποία εναρμονίζεται, όπως κάθε χρόνο, με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, 
υλοποιήσαμε αθλητικές δράσεις , στην τάξη αλλά και στο προαύλιο του νηπιαγωγείου , 
 με σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ».

Η ενασχόληση με τον αθλητισμό προσφέρει όχι μόνο ενδυνάμωση του σώματος και προαγωγή της υγείας, αλλά και ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας και ομαδικότητας, καλλιέργεια αυτοπειθαρχίας και επιμονής, ψυχική ευεξία και διαχείριση άγχους καθώς και χαρά, κοινωνικοποίηση και δημιουργία ισχυρών δεσμών.

Η μέρα αυτή δεν ήταν απλώς μια γιορτή του αθλητισμού, αλλά μια πολύτιμη εμπειρία που έδωσε στα παιδιά το μήνυμα πως η άσκηση και η σωματική δραστηριότητα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι μιας υγιούς και ισορροπημένης ζωής.

Τα παιδιά τα κατάφεραν περίφημα!!! Κέρδισαν επάξια τα μετάλλια τους! Μπράβο στους μικρούς αθλητές μας!!!!

8088

9087

Ζωγραφίσαμε τη σημαία των Ολυμπιακών αγώνων..και

μιλήσαμε τί συμβολίζουν οι πέντε κύκλοι.

Η Ολυμπιακή Σημαία αποτελείται από πέντε ενωμένους κύκλους που
συμβολίζουν τις πέντε κατοικημένες ηπείρους.

Μπλε κύκλος —συμβολίζει την Ευρώπη
Κίτρινος κύκλος—συμβολίζει την Ασία
Μαύρος Κύκλος—συμβολίζει την Αφρική
Πράσινος κύκλος—συμβολίζει την Ωκεανία
Κόκκινος κύκλος—συμβολίζει την Αμερική

9192

9493

Βήματα για τη ζωή,2025-1ος βοηθός

Την προηγούμενη εβδομάδα στην 1η συνάντηση των γονέων, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2025  έγινε η κλήρωση του πρώτου βοηθού από τα βήματα για τη ζωή και αυτή την εβδομάδα βοηθός τάξης ήταν ο Παναγιώτης μας.

Το πρωί της Δευτέρας ο Παναγιώτης φόρεσε την κονκάρδα του και ξεκίνησε η μέρα του ως βοηθός.Στην παρεούλα μάθαμε για τις φιλοφρονήσεις…δηλαδή όταν λέμε καλά λόγια σε κάποιον και για την εξωτερική του εμφάνιση αλλά και για τον χαρακτήρα του!Είναι αρκετά δύσκολο να ξεχωρίσουν τα παιδιά τις δυο αυτές έννοιες αλλά τα καταφέραμε κάνοντας πολλά παραδείγματα.

 Ο Παναγιώτης τη Δευτέρα μας έφερε στο σχολείο τα αγαπημένα του πράγματα. Ο πίνακας του βοηθού γέμισε από φωτογραφίες με τα σημαντικότερα ως τώρα γεγονότα της ζωής του…Μας έφερε και ένα υπέροχο παραμύθι που διαβάσαμε την Πέμπτη στο νηπιαγωγείο μας.

Μας έδειξε και το αγαπημένο του παιχνίδι ένα υπέροχο τρένο το οποίο άφησε για λίγες μέρες στο σχολείο για να  παίξουν και οι φίλοι του!

 Την Πέμπτη λοιπόν ήρθε η μανούλα του και μας μίλησε για τον Παναγιώτη.

Του δώσαμε το βραβείο βοηθού με τις φιλοφρονήσεις και μας κέρασε σοκοφρέτες.

Ήταν μια υπέροχη μέρα για όλους μας, για τον Παναγιώτη και για τη μαμά του!!!!Το νηπιαγωγείο μας γέμισε θετικά συναισθήματα, χαρά και χαμόγελα. Ευχαριστούμε τον Παναγιώτη και τη μαμά του για την όμορφη μέρα που μας χάρισαν…

9899

 Στο τέλος έγινε και η κλήρωση του επόμενου βοηθού και είναι……η Μαρία μας για την επόμενη εβδομάδα!

Ευφροσύνη χρόνια πολλά για τη γιορτή σου!

Την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου η γλυκιά μας Ευφροσύνη είχε την ονομαστική της γιορτή.Υγεία, ευτυχία και χαρές γεμάτη να είναι η ζωή σου Ευφροσύνη.Της χαρίσαμε και το ενθύμιο με τις αγαπημένες μας ζωγραφιές, και τις ευχές μας για να θυμάται αυτές τις όμορφες στιγμές στο μικρό σχολείο….

Η μαμά της Ευφροσύνης ετοίμασε για τους φίλους της όμορφα δωράκια σε τσαντούλες πανέμορφες με καλτσάκια και παιχνίδια για αγόρια και κορίτσια αντίστοιχα!!!

9796

Σταύρο Χρόνια πολλά για τη γιορτή σου!

🌿🌱 ΧΡΟΝΙΑ ✝️ ΠΟΛΛΑ 🌱🌿 Ύψωση του Τιμίου Σταύρου : Γιατί μοιράζουν βασιλικό στις εκκλησίες Όλοι γνωρίζουμε πως τον Χριστό μας τον σταύρωσαν. Τον κάρφωσαν δηλαδή πάνω σ' ένα ξύλινο σταυρό, κι

Μία από τις σημαντικότερες γιορτές της Εκκλησίας μας είναι και η γιορτή της Ύψωσης του Τιμίου Σταυρού, που ήταν την Κυριακή στις 14 Σεπτεμβρίου.

Τα νήπια έμαθαν για την ιστορία της Αγίας Ελένης και την εύρεση του Σταυρού.

Στα πολύ παλιά χρόνια,

η Αγία Ελένη πήγε στα Ιεροσόλυμα

να βρει το Σταυρό του Χριστού.

Έβαλε λοιπόν τους στρατιώτες της

να σκάβουνε. Και σκάβανε και σκάβανε

ώσπου ξαφνικά, βρήκανε 3 σταυρούς.

Η Αγία Ελένη δεν ήξερε

ποιος από τους 3 ήταν του Χριστού

και ποιος των άλλων ληστών.

Έτσι, προσευχήθηκε στο Θεό

να της δώσει ένα σημάδι.

Έτσι κι έγινε.

Στον ένα σταυρό

φύτρωσε βασιλικός.

Έτσι η Αγία Ελένη κατάλαβε

ότι αυτός ήταν

ο σταυρός του Κυρίου μας.

                                                       

Στο νηπιαγωγείο μας γιόρταζε ο Σταύρος και σήμερα Δευτέρα, μας έφερε  γλυκά για την ονομαστική του γιορτή.

Ζωγραφίσαμε και εμείς την πιο ωραία ζωγραφιά μας , όλες μαζί τις κάναμε βιβλίο  και χαρίσαμε με πολύ αγάπη το ενθύμιο αυτό στο Σταύρο που γιόρταζε. Χρόνια Πολλά Σταύρο, να είσαι γερός, τυχερός και ευτυχισμένος!!!

02 103 1

 

Η ημέρα του αγιασμού στο νηπιαγωγείο μας!!!

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, σήμερα Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 8:30 πραγματοποιήθηκε ο Αγιασμός μας στο προαύλιο  του Δημοτικού σχολείου Φαλάνης. Τον Αγιασμό τέλεσε ο πάτερ Βασίλειος . Με το τέλος του Αγιασμού ο πάτερ Βασίλειος απηύθυνε πατερικούς λόγους και ευχές προς τη σχολική μας κοινότητα και αγίασε τους χώρους του σχολείου μας.

Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση υποδεχθήκαμε τους νέους μας μαθητές και ανταμώσαμε με τους παλιούς!

Έγινε μια μικρή ενημέρωση για την αυριανή μέρα και μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς, ενώσαμε τη θετική μας ενέργεια, για μια χρονιά δημιουργική, χαρούμενη, εποικοδομητική και αποδοτική. 

Τα παιδιά αποχώρησαν παίρνοντας ένα δωράκι για το καλωσόρισμα.

040317

0001

0200 1

Ξεκινάμε με αγιασμό!!! 11/09/2025

Έναρξη σχολικής χρονιάς 2023-2024 | 1 Νηπιαγωγείο Φαλάνης

ΑΓΙΑΣΜΟΣ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – 2ο Δημοτικό Σχολείο Γέρακα-Κωδ. 9050600-τηλ 210 66  11 100

Μια καινούρια χρονιά αρχίζει κι ένα νέο, όμορφο ταξίδι ξεκινά στο 1ο νηπιαγωγείο Φαλάνης!!!  Ένα ταξίδι στη γνώση και στη φαντασία. Συνοδοιπόροι στο ταξίδι μας τα  αγαπημένα μας  παιδιά και  εσείς οι γονείς τους! Όλοι μαζί είναι σίγουρο ότι θα τα καταφέρουμε!!!

Ο αγιασμός θα γίνει την Πέμπτη 11/9/25 και ώρα 8.30 π.μ. στον αύλειο χώρο του Δημοτικού σχολείου Φαλάνης.

Μετά τον αγιασμό θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση των γονέων  στο κιόσκι του νηπιαγωγείου μας,  για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Καλή αρχή με υγεία και δύναμη

σε μαθητές και εκπαιδευτικούς!

                                                                                                                                Η νηπιαγωγός

                                                                                   Χριστίνα Ουγιάρου

gif - Free animated GIF - PicMix

 

 

Παραμύθια για το νηπιαγωγείο.

https://www.youtube.com/watch?v=pELScrJwLn4&ab_channel=%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BC%CF%8D%CE%B8%CE%B9%CE%9C%CF%8D%CE%B8%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%A1%CE%B5%CE%B2%CF%8D%CE%B8%CE%B9%21

https://www.youtube.com/watch?v=leLyq57LAdE&ab_channel=%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%BC%CF%8D%CE%B8%CE%B9%CE%9C%CF%8D%CE%B8%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%A1%CE%B5%CE%B2%CF%8D%CE%B8%CE%B9%21

 

Πρώτες πληροφορίες σχολικού έτους 2025-2026

Kindergarten-students-clipart | 22ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Αγαπητοί/ές γονείς και κηδεμόνες,

Σας καλωσορίζουμε θερμά στο νηπιαγωγείο μας και σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που μας δείχνετε. Το σχολείο θα είναι ανοιχτό διοικητικά από την 1η Σεπτεμβρίου 2025, εξυπηρετώντας κάθε σας θέμα που αφορά τη νέα σχολική χρονιά (όπως, για παράδειγμα, μετεγγραφές). Οι ώρες λειτουργίας μέχρι τον Αγιασμό είναι 8:00 π.μ. έως 12:00 π.μ. και είμαστε στη διάθεσή σας είτε τηλεφωνικά είτε για να σας υποδεχτούμε στο σχολείο, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού.

Μπορείτε επίσης να επισκεφθείτε το σχολείο μαζί με το παιδί σας, χωρίς ραντεβού, μεταξύ 10:00 και 11:00, προσφέροντας στο παιδί τη δυνατότητα να γνωρίσει το σχολικό περιβάλλον και να νιώσει περισσότερη ασφάλεια και χαρά για τη νέα του αρχή.

Κατανοώντας ότι για κάποιους γονείς είναι η πρώτη αποχώρηση από το παιδί τους, είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε σκέψη και προβληματισμό.

Ο Αγιασμός για το σχολείο θα πραγματοποιηθεί στις 11 Σεπτεμβρίου, σε ώρα που θα σας ανακοινωθεί σύντομα. Μετά την τελετή, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα αποχωρήσουν συνοδευόμενοι/ες από τους γονείς ή κηδεμόνες τους.

Σας περιμένουμε παιδιά και γονείς, νέους και παλιούς για να ανταμώσουμε , να μοιραστούμε καλοκαιρινές στιγμές, αγκαλιές και χαμόγελα , να γνωριστούμε καλύτερα…

Νηπιαγωγείο. Πρέπει να μάθει να γράφει και να διαβάζει ένα παιδί από το Νηπιαγωγείο;

▷ School: Animated Images, Gifs, Pictures & Animations - 100% FREE!gif leyendo

Οι περισσότεροι γονείς, ξεκινώντας το παιδί τους το Νηπιαγωγείο, επιθυμούν να του προσφέρουν τα καλύτερα, ενώ έχουν αγωνία για το αν το παιδί τους θα καταφέρει να ανταποκριθεί σε όλα όσα θα του ζητηθούν σε αυτό τον νέο χώρο. Στο πλαίσιο της ολόπλευρης ανάπτυξης του παιδιού, ένας από τους ρόλους του Νηπιαγωγείου είναι η σταδιακή προετοιμασία και η προσαρμογή των παιδιών στις μελλοντικές απαιτήσεις που θα συναντήσουν στο Δημοτικό.

Σε τι, όμως, έγκειται η σωστή προετοιμασία; Ένα από τα θέματα που συζητείται αρκετά είναι το θέμα της Γραφής και της Ανάγνωσης.

 

Πρέπει να μάθει να γράφει και να διαβάζει ένα παιδί από το Νηπιαγωγείο;

Είναι ένα ερώτημα που απασχολεί τους γονείς και προβληματίζει αρκετούς εκπαιδευτικούς, αφού αρκετά συχνά οι γονείς ανησυχούν, θεωρώντας ότι δεν πρέπει να χάνεται χρόνος και ότι το παιδί τους πρέπει ήδη από το νηπιαγωγείο να μάθει ν’ αναγνωρίζει αλλά και να γράφει τα γράμματα κι έτσι συνθέτοντάς τα να γράφει και να διαβάζει λέξεις.

 

Είναι όμως έτοιμα τα παιδιά αυτής της ηλικίας να εκπαιδευτούν στη γραφή και ανάγνωση ή μήπως εκπαιδεύοντάς τα παραβλέπουμε όλους αυτούς τους παράγοντες που πρέπει να έχουν αναπτυχθεί επαρκώς, ώστε ένα παιδί να ενταχθεί αβίαστα και φυσικά αποτελεσματικά στο γραπτό λόγο;

 

Ο προφορικός λόγος είναι εγγενές συστατικό της ανθρώπινης φύσης. Όλα τα παιδιά κατακτούν τη γλώσσα του άμεσου περιβάλλοντός τους και αποκτούν προφορικό λόγο, εφόσον δεν υπάρχουν σοβαρά αισθητηριακά ή νευρολογικά προβλήματα. Ο προφορικός λόγος δε διδάσκεται αλλά κατακτιέται μέσα σ’ ένα πλαίσιο όπου υπάρχει επικοινωνία και αλληλεπίδραση.

Αντίθετα, ο γραπτός λόγος δεν αποτελεί μέρος της υπόστασης του ανθρώπου. Για ν’ αποκτήσουν τα παιδιά γραπτό λόγο πρέπει να διδαχθούν συστηματικά και να εξασκηθούν, αλλά πρώτα πρέπει να έχουν φτάσει σ’ ένα τέτοιο σημείο αισθητηριακής και νευρολογικής ωρίμανσης που θα τους επιτρέψει ν’ αναπτύξουν ομαλά αυτήν την ικανότητα, χωρίς να δυσκολευτούν και ν’ απογοητευτούν.

 

Για να μπορέσει ένα παιδί να γράψει και να διαβάσει χρειάζεται να έχει αναπτύξει:

  • Καλή αντίληψη του χώρου και δεξιότητες προσανατολισμού στο χώρο, ώστε να κατανοεί οδηγίες που αφορούν χωρικές έννοιες.
  • Ικανότητες παρατήρησης και οπτικής διάκρισης.
  • Ικανότητες ακουστικής διάκρισης.
  • Οπτική και ακουστική μνήμη.
  • Ικανότητες σειροθέτησης.
  • Μνήμη αλληλουχιών.
  • Επαρκές λεξιλόγιο και κατανόηση των νοημάτων που εκφέρονται μέσων λέξεων.
  • Ικανότητα αναγνώρισης των μερών ενός όλου.
  • Ικανότητα διάσπασης του όλου σε μέρη.
  • Ικανότητα σύνθεσης του όλου από τα μέρη που αποτελείται.
  • Ικανότητες ομαδοποίησης και ταξινόμησης πληροφοριών.
  • Αυτοέλεγχο για να διατηρεί την προσοχή του.
  • Φωνολογική επίγνωση.

Όλες αυτές τις ικανότητες, το νήπιο τις κατακτά κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής του στο νηπιαγωγείο ενώ παράλληλα, σταδιακά, αποκτά φωνολογική επίγνωση.

 

Για να μάθει ανάγνωση και γραφή ένα παιδί πρέπει πρώτα να έχει αποκτήσει φωνολογική επίγνωση. Να κατανοήσει δηλαδή ότι οι λέξεις αποτελούνται από μικρότερες μονάδες χωρίς νόημα (συλλαβές – φωνήματα) και ν’ αρχίσει να σκέφτεται πάνω στη γλώσσα, διακρίνοντας αρχικά τις συλλαβές και μετά τα φωνήματα από τα οποία αποτελείται μια λέξη.

 

Αν ένα παιδί δεν μπορεί να μας πει από ποιες συλλαβές αποτελείται η λέξη «γάλα» τότε δεν θα καταφέρει να μάθει να τη διαβάζει όσο κι αν του διδάξουμε ανάγνωση και μόνο όταν καταφέρει να την αναλύσει στα φωνήματα που την αποτελούν, τότε πλέον θα μπορέσει ν’ αντιστοιχίσει τα φωνήματα με οπτικά σχήματα δηλαδή γράμματα.

 

Ένα παιδί μπορεί να καταλάβει ότι τη λέξη μπορούμε να τη χωρίσουμε όχι μόνο σε συλλαβές αλλά και σε φωνήματα, να κάνει δηλαδή φωνημική ανάλυση και σύνθεση, γύρω στην ηλικία των 6 ετών.

 

Μόνο αφού έχει κατακτήσει αυτή την ικανότητα, μπορούμε να προχωρήσουμε στην αντιστοίχηση, δηλαδή στη σύνδεση των φωνημάτων με την εικόνα τους (γράμματα) και στη γραφή των λέξεων. Μέχρι τότε, τα νήπια μπορεί ν’ απεικονίζουν κάποια γράμματα, ακόμα και το όνομα τους ή και λέξεις που βλέπουν, αλλά στην πραγματικότητα απεικονίζουν κάποια σύμβολα χωρίς να έχουν κατανοήσει το γλωσσικό τους φορτίο.

 

Στο Νηπιαγωγείο, όλες οι δραστηριότητες λαμβάνουν υπόψη τις ατομικές διαφορές από νήπιο σε νήπιο, δεδομένου ότι κάποια νήπια κατακτούν ορισμένες ικανότητες νωρίτερα από κάποια άλλα, τα οποία με τη σειρά τους επιδεικνύουν καλύτερη επίδοση σε άλλους αναπτυξιακούς τομείς.

 

Το βασικό στο νηπιαγωγείο είναι να καταλάβουν τα παιδιά γιατί χρειάζεται να μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν. Στόχος του νηπιαγωγείου είναι να καταλάβουν τα παιδιά ότι οι λέξεις έχουν δύναμη κι ότι μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν για να επικοινωνήσουν με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους φίλους τους. Μέσα σε αυτό το πνεύμα είναι σημαντικό τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί να επικεντρώνονται στο ότι τα παιδιά προσπαθούν να επικοινωνήσουν παρά στο πώς προσπαθούν να γράψουν ή να διαβάσουν. Στο νηπιαγωγείο, εξάλλου, διαμορφώνεται ένα περιβάλλον μάθησης που παρέχει στα νήπια ευκαιρίες να βιώσουν λειτουργικές εμπειρίες γραφής, προκειμένου να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που τους δίνει η τάξη, όπως να δανείζονται βιβλία από τη βιβλιοθήκη αλλά και να παράγουν δικά τους κείμενα με διάφορους επικοινωνιακούς στόχους, π.χ. να γράφουν προσκλήσεις για εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο νηπιαγωγείο, να φτιάχνουν αφίσες ή να διαμορφώνουν κανόνες για την ομαλή λειτουργία της τάξης. Έτσι η τεχνική της γραφής κατακτάται προοδευτικά καθώς τα παιδιά διαβάζουν και γράφουν για συγκεκριμένους επικοινωνιακούς στόχους που έχουν νόημα για τα ίδια.

 

Φοίτηση προνηπίων-συμβουλές

Funny Gifs : School Gif - VSGIF.com

“Πως ξέρουμε ότι ένα παιδί είναι έτοιμο για το Νηπιαγωγείο, τι πρέπει να έχει κατακτήσει πριν ξεκινήσει την φοίτηση;”

Απαντώντας στο επίκαιρο ερώτημα των γονιών και βοηθώντας στην καλύτερη προετοιμασία των μικρών μας μαθητών, σας παραθέτουμε σε μια σύντομη λίστα όλα εκείνα που καλό θα ήταν να έχουν κατακτήσει τα παιδιά των 4 ετών. Δεν ξεχνάμε όμως ότι κάθε παιδί είναι μοναδικό και ξεχωριστό και κατακτά στο δικό του χρόνο αυτά που αναλογούν στην ηλικία του.

Ορόσημα ηλικίας 4 Ετών

Ορόσημα Κίνησης

-Στέκεται στο ένα πόδι μέχρι πέντε δευτερόλεπτα

-Ανεβαίνει και κατεβαίνει σκάλες χωρίς υποστήριξη

-Κλωτσά την μπάλα προς τα εμπρός

-Ρίχνει την μπάλα πάνω από το κεφάλι

-Πιάνει μια μπάλα που αναπηδά τις περισσότερες φορές

-Κινείται προς τα εμπρός και προς τα πίσω με ευκινησία

Ορόσημα δεξιοτήτων λεπτής κινητικότητας

-Αντιγράφει τετράγωνα σχήματα

-Ζωγραφίζει ένα άτομο με δύο έως τέσσερα μέρη σώματος

-Χρησιμοποιεί ψαλίδι

-Ζωγραφίζει κύκλους και τετράγωνα

-Αρχίζει να αντιγράφει κάποια κεφαλαία γράμματα

Ορόσημα Λόγου και ομιλίας

-Κατανοεί τις έννοιες «ίδιο» και «διαφορετικό»

-Έχει κατακτήσει βασικούς κανόνες της γραμματικής

-Μιλάει με προτάσεις που αποτελούνται από πέντε λέξεις

-Μιλάει με αρκετή σαφήνεια και μπορούν να το κατανοήσουν οι ξένοι

-Εξιστορεί μέρος μιας ιστορίας

Γνωστικά Ορόσημα

-Κατονομάζει ορισμένα χρώματα

-Κατανοεί την έννοια της μέτρησης και μπορεί να ξέρει μερικούς αριθμούς

-Αρχίζει να έχει μια σαφέστερη αίσθηση του χρόνου

-Ακολουθεί εντολές με τρία μέρη

Κοινωνικά και συναισθηματικά Ορόσημα

-Ενδιαφέρεται για καινούριες εμπειρίες

-Συνεργάζεται με άλλα παιδιά

-Παίζει τη “μαμά” ή τον “μπαμπά”

-Όλο και περισσότερο εφευρετικό στο παιχνίδι φαντασίας

-Μπορεί να ντύνεται και να ξεντύνεται

-Είναι περισσότερο ανεξάρτητο

Funny Gifs : Reading Gif - VSGIF.com