Μαθαίνω να αποταμιεύω παίζοντας!
31 Οκτωβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης.
Η έννοια της αποταμίευσης μπορεί να φαίνεται δύσκολη για τα μικρά παιδιά, όμως στην πραγματικότητα είναι ένα παιχνίδι που μπορεί να ξεκινήσει από πολύ νωρίς! Μέσα από απλές δραστηριότητες, ιστορίες και παιχνίδια ρόλων, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μπορούν να μάθουν τι σημαίνει να φυλάμε κάτι πολύτιμο για το μέλλον.
Ο κουμπαράς γίνεται φίλος τους — ένας μικρός «θησαυρός» που τους μαθαίνει υπομονή, υπευθυνότητα και τη χαρά του να πετυχαίνεις έναν στόχο.
“Κυρία είναι η ημέρα του κουμπαρά;”, “Μπορούμε να κάνουμε το κουκλόσπιτο μαγαζάκι που να πουλάει λεφτά;”.
13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων
Η ταινία μας “Miro-Τεχνήματα” που δημιουργήσαμε με αγάπη και μεράκι με τους μικρούς μας κινηματογραφιστές προβλήθηκε στο 13ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων “Chania Film Festival”.
https://chaniafilmfestival.com/movies2025/page/4/
Η προβολή της ταινίας μας πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων!
Μαθαίνοντας την Ιστορία με την Καρδιά: Η 28η Οκτωβρίου στο Νηπιαγωγείο!
Η εθνική επέτειος της 28ης Οκτωβρίου αποτελεί μια σημαντική αφορμή για βιωματική προσέγγιση της ιστορίας στο νηπιαγωγείο. Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, συζητήσεις, τραγούδια και θεατρικό παιχνίδι, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως η ειρήνη, η ελευθερία και ο ηρωισμός. Με τρόπο προσαρμοσμένο στην ηλικία τους, γνώρισαν τα γεγονότα του ’40 και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους μέσα από τη ζωγραφική και τη συνεργατική μάθηση. Η προσέγγιση της επετείου μέσα από το πρίσμα της παιδικής αθωότητας βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν ότι το “Όχι” του 1940 δεν είναι απλώς μια ιστορική στιγμή, αλλά ένα διαχρονικό μήνυμα θάρρους και ελευθερίας.
Συζητώντας τα γεγονότα εντοπίσαμε τις χώρες στον χάρτη και γνωρίσαμε τις σημαίες τους.
Η δική μας Σημαία.
Και με βότσαλα.
Παίξαμε με τα γράμματα της λέξης “Όχι”.
Εστιάσαμε στην Ειρήνη και στα πλεονεκτήματα της.
Ο Άγιος Δημήτριος Πολιούχος της Θεσσαλονίκης. Βάψαμε, κολλήσαμε χρυσόχαρτα και περάσαμε με καφέ για παλαίωση.
Διακοσμήσαμε και μάθαμε τα ποιήματα μας.
Τα στεφάνια μας.
Και φυσικά κάναμε παρέλαση στην αυλή του σχολείου μας.
Χρόνια Πολλά Ελλάδα!
Μύρισε Φθινόπωρο….
Το φθινόπωρο είναι εδώ! Παρατηρούμε τις αλλαγές της φύσης, μαθαίνουμε για τα φρούτα και τα δέντρα της εποχής, και δημιουργούμε όμορφες φθινοπωρινές κατασκευές με φαντασία και χαρά. Τα παιδιά ανακαλύπτουν μέσα από το παιχνίδι τη μαγεία αυτής της εποχής — μιας εποχής που μας μαθαίνει να απολαμβάνουμε τις μικρές αλλαγές γύρω μας και να γεμίζουμε την τάξη με χρώματα, χαμόγελα και δημιουργία!
Δοκιμάσαμε τα φρούτα του φτιάχνοντας φρουτοσαλάτα.
Φρούτα και Λαχανικά.
Ξεχωρίσαμε, μετρήσαμε, ομαδοποιήσαμε, αντιστοιχήσαμε καρπούς (αμύγδαλα, καρύδια, κάστανα, ελιές).
Αινίγματα και λέξεις του Φθινοπώρου.
Φύλλα με κολλημένα χαρτάκια και βάψιμο με βατονέτες.
Με σφουγγάρι βάψαμε αρνητικά εικόνες του Φθινοπώρου.
Τα σκατζοχοιράκια μας.
Διαδικασία Επιλογής Λογότυπου για το eTwinning Πρόγραμμα
Στο πλαίσιο του eTwinning προγράμματος “Animals of the World: Travelling with Stories and Robots”, στο οποίο συμμετέχουν επτά χώρες, οι 350 μαθητές και οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν δημιουργικά για τη σχεδίαση προτάσεων λογότυπου που θα εκφράζει το κοινό μας όραμα και τη συνεργασία μας. Με πολύ χαρά ψηφίσαμε και εμείς, επιλέγοντας το σχέδιο που αποτυπώνει καλύτερα τις αξίες της φιλίας, της ενότητας και της δημιουργικότητας που χαρακτηρίζουν το πρόγραμμά μας.
Από τις τέσσερις επιλογές οι μαθητές επέλεξαν…….
Code Week – Animals in Action
Μέσω της Εβδομάδας Κώδικα (Code Week) οι μαθητές μας μπήκαν δυναμικά στον κόσμο του προγραμματισμού μέσα από το πρόγραμμα eTwinning με θέμα… τα ζώα! Μέσα από παιχνίδι, συνεργασία και δημιουργικότητα, τα παιδιά έμαθαν βασικές έννοιες κώδικα, δημιούργησαν ιστορίες και δραστηριότητες με πρωταγωνιστές τα αγαπημένα τους ζωάκια και ανακάλυψαν πόσο διασκεδαστικός μπορεί να είναι ο ψηφιακός κόσμος.
Ο στόχος μας ήταν να φέρουμε τη λογική του προγραμματισμού κοντά τους με έναν ευχάριστο και βιωματικό τρόπο — να «σκεφτούν υπολογιστικά», να συνεργαστούν και να αναπτύξουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, όλα μέσα από ένα θέμα που αγαπούν.
Την συμμετοχή μας θα την δείτε στο παρακάτω link.
Ζωγραφίζουμε τον Κόσμο με Χρώματα..
Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών μας δραστηριοτήτων, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στον μαγικό κόσμο των χρωμάτων. Μέσα από ποικίλες βιωματικές εμπειρίες – πειραματισμούς, παιχνίδια και εικαστικές δημιουργίες – γνώρισαν τις διαφορετικές αποχρώσεις, ανακάλυψαν τις δυνατότητες των χρωματικών μιγμάτων και έμαθαν να αναγνωρίζουν τα σύμβολα που κρύβει κάθε χρώμα. Ο κύριος στόχος ήταν να ενισχυθεί η παρατηρητικότητα, η δημιουργικότητα και η αισθητική των παιδιών, ενώ ταυτόχρονα απολάμβαναν τη μάθηση μέσα από τη διασκέδαση και το παιχνίδι.
Τα αναφέραμε, τα ανακατέψαμε, τα ξεχωρίσαμε, τα μετρήσαμε, τα ομαδοποιήσαμε…..
Ψηφίσαμε τα αγαπημένα μας.
Φτιάξαμε τις μίξεις των χρωμάτων με τις παλάμες μας.
Βάλαμε χρώματα στο χαρτί και το τοποθετήσαμε μέσα σε ζελατίνη.
Φυσάγαμε τα χρώματα με καλαμάκι.
Βάψαμε με νερομπογιά κυρίως Φθινοπωρινά χρώματα.
Τα ουράνια τόξα μας.
Οι μικροί ζωγράφοι μας στο καβαλέτο.
Το αγαπημένο μας…
“Σπίτι μου Σπιτάκι μου”
Αφού διαβάσαμε το τρυφερό παραμύθι του Richard Jones “Περντού”, μια συγκινητική ιστορία για έναν σκύλο που αναζητά ένα μέρος να αποκαλεί «σπίτι», συζητήσαμε με τα παιδιά για την έννοια της αγάπης, της φροντίδας και του ανήκειν. Τα παιδιά εξέφρασαν τα συναισθήματά τους για τον ήρωα και μοιράστηκαν εμπειρίες σχετικά με τα δικά τους κατοικίδια ή αγαπημένα μέρη που τους κάνουν να νιώθουν ασφάλεια.
Στη συνέχεια, προχωρήσαμε σε μια ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα με τη ρομποτική μέλισσα Beebot. Κάθε ομάδα αποτελούνταν από τρία παιδιά με διαφορετικούς ρόλους:
Το ένα αποφάσιζε τη διαδρομή που θα ακολουθούσε η Beebot,
Το δεύτερο κατέγραφε τα βήματα και τις εντολές,
και το τρίτο προγραμμάτιζε τη Beebot, ώστε να κινηθεί σωστά πάνω στο χαρτογραφημένο μονοπάτι.
Η πρόκληση ήταν να βοηθήσουμε κάθε ζώο να βρει το σπίτι του – όπως ακριβώς και ο Περντού στο παραμύθι. Έτσι, μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά εξασκήθηκαν στη λογική σκέψη, την ομαδική συνεργασία και τον προγραμματισμό, ενώ ταυτόχρονα συνέδεσαν τη δραστηριότητα με το συναίσθημα και την ενσυναίσθηση που αποπνέει η ιστορία.
Την συμμετοχή μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα θα την δείτε στο link που ακολουθεί.
“Animals of the World: Travelling with Stories and Robots”
Στον μαγευτικό κόσμο της μάθησης, η φαντασία συναντά την τεχνολογία μέσα από το έργο eTwinning «Ζώα του Κόσμου: Ταξιδεύοντας με Ιστορίες και Ρομπότ». Πρόκειται για ένα συνεργατικό, οκτάμηνο πρόγραμμα που φέρνει κοντά μαθητές από διαφορετικές χώρες, με κοινό στόχο την εξερεύνηση των ζώων του πλανήτη μέσα από τη δύναμη της έρευνας, της αφήγησης και της ρομποτικής.
Οι μαθητές, με οδηγό την περιέργεια και τη δημιουργικότητά τους, θα γνωρίσουν ζώα από τη χώρα τους, θα ανακαλύψουν τον βιότοπο και τους πολιτιστικούς μύθους που τα περιβάλλουν και θα μετατρέψουν αυτή τη γνώση σε πρωτότυπες ιστορίες. Με τη βοήθεια εργαλείων ρομποτικής, όπως το Bee-Bot, οι ιστορίες θα ζωντανέψουν πάνω σε έναν διαδραστικό χάρτη, δημιουργώντας μια μοναδική εμπειρία μάθησης που ενώνει τη φύση, τη φαντασία και την τεχνολογία.
Το ταξίδι ολοκληρώνεται με τη δημιουργία ενός πολύγλωσσου ψηφιακού βιβλίου και μιας ηχητικής συλλογής, όπου οι μαθητές αφηγούνται τις ιστορίες τους τόσο στη μητρική τους γλώσσα όσο και στα αγγλικά. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας και ψηφιακής δημιουργίας, ενώ ταυτόχρονα γνωρίζουν καλύτερα τον κόσμο και τον εαυτό τους.
































































































































