Τα Συναισθήματα – Εγώ και ο Άλλος

d30f7bad 031a 4a44 ab05 aecea204e405

Η αναγνώριση συναισθημάτων αποτελεί τον βασικό πυλώνα της συναισθηματικής αγωγής. Αν τα παιδιά δεν μπορούν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα τους δεν μπορούν να ακούσουν, να ακολουθήσουν οδηγίες ή γενικότερα να συμμορφώνονται με τους κανόνες της τάξης καθώς η συναισθηματική νοημοσύνη τους παραμένει χαμηλή. Όταν δουλεύουμε την αναγνώριση συναισθημάτων, δουλεύουμε ουσιαστικά τα συναισθήματα μας σε όλα τα επίπεδα. Μπορούμε να:

Αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα μας.

Διαχωρίσουμε τα αρνητικά από τα θετικά συναισθήματα.

Κατανοήσουμε πως οι άλλοι έχουν διαφορετικά συναισθήματα από εμάς.

Καταλάβουμε πως τα συναισθήματα τα νιώθουν όλοι και τα διαχειρίζονται με διαφορετικό τρόπο.

Οι παραπάνω δεξιότητες αποτελούν τη βάση που χρειαζόμαστε στο νηπιαγωγείο για να χτίσουμε και άλλες κοινωνικό-συναισθηματικές δεξιότητες που χρειάζονται στην προσχολική αγωγή.

Έτσι λοιπόν αρχίσαμε να προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε τα συναισθήματα μας και να μάθουμε να μ ι λ ά μ ε για αυτά, μέσα από:

• Βιβλία που ξεχωρίσαμε και αγαπήσαμε.

efb4d0fa f27b 4c67 8a32 114c7bb0a47e d3fb5ac4 42b4 47fb 8560 8eaf1a8cba0f

• Έργα μεγάλων ζωγράφων.

27d906f9 4419 4954 9f07 57da513bade9 adacf2e4 ecbf 4703 a200 7633577064fd 6f4197bf 6893 44fa bdf7 555064e317d6 059ba1f9 a760 413e a15d 281dca4363cf

• Το έργο του JOAN MIRO “Το χαμόγελο των φλεγόμενων φτερών”, τα παιδιά κλήθηκαν να αποτυπώσουν στην κόκκινη κουκίδα του έργου, το συναίσθημα που αυτά επέλεξαν.

ef16b6ca 01dd 4878 aef6 dd63787e93d1 248c2d2e 2db2 4fae 9203 0482748704bb 65e6c261 9aec 449e 826d 42308a9b0f49 46a30502 be78 4982 bb09 fb6aaf7f4847 06c03f36 0670 4492 864e ac0053cba31f 5f36ea98 06c9 4117 a6b0 ca1553a63466

• Περιγραφή και ανάπτυξη του λόγου με εικονογραφημένες ιστορίες, τί έγινε στην αρχή/ τί μετά/ τί στο τέλος της ιστορίας. Έμφαση στη συναισθηματική κατάσταση των ηρώων.

d84596b2 e430 4194 9cb1 b9e4d0b669c9 38388b91 65b1 4a8a bafd 06612e29a0d3 3ebc5ae4 e6ec 428c a690 4d20ae19cca0

• Παιχνίδια με ζάρι και πλαστελίνη.

d1607d4b c9dd 4ac7 9223 10a5905d5792 160bca05 464f 40d6 bc2b c48a2f6d4c4c c19bcd5c 24a5 4c16 8900 ff32cab90f18 9c2ed7f9 430f 4b4a 9c6f e1ff29c844bb 8cde7c87 5c9a 4f79 862e 3c8722e54463 9ec2ba88 114f 4054 86f5 d32332e848e0

• Παρουσίαση των συναισθημάτων μας – πότε χαίρομαι, πότε λυπάμαι, πότε θυμώνω..

a2526acb 0339 4393 884e f442d2122e95 0788cc7a 2b31 4475 95be 9f66fdcd7070 ae1978c8 147e 47ae 9d52 3cf11f98669d 374fab72 82da 4f3c be1b 2c033e820da7

• Μουσική- βρήκαμε μουσικά κομμάτια που να αντανακλούν διάφορα συναισθήματα. Ζητήσαμε από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους και να καταλάβουν ποιο συναίσθημα εκφράζει η μουσική. 1. Χαρά – Happy, kidz Bop 2. Λύπη – Adagio for Strings 3. Ηρεμία – Only Time 4. Ένταση/Θυμός – We will Rock You

• Παιχνίδια με κουίζ και ασκήσεις διαχείρισης θυμού.

7e73fd97 7f67 4c0d 945f f53a2250b090

• Παιχνίδια με εκφράσεις: με το πρόσωπο τους μας δείχνουν ένα συναίσθημα και οι υπόλοιποι προσπαθούν να το αναγνωρίσουν. •Κουβεντούλα συναισθημάτων: σε κύκλο μοιραζόμαστε τί μας έκανε μέσα στη μέρα να νιώσουμε χαρά ή λύπη

•Τέλος αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα ξενοδοχείο για όλα τα συναισθήματα γιατί όλα είναι σημαντικά και μας βοηθούν να καταλάβουμε τον εαυτό μας και τους άλλους.

875ba8e6 8c0b 4c74 ae98 9dcddc69d7a1 12649f05 a90f 4e0e a3c3 c2156247532b 2d0589b6 df04 4d86 bbeb d9cf6ea842e7 15d06cbf 3e36 44d8 bac7 d1869deeca35 82c3bd83 8bcc 4366 8246 65d4d61cadfc 5ba721d9 13c1 4729 9011 d590e8f4ea46