Αποσπάσματα από τον περίπατο στη γειτονιά κ την αγορά της πόλης που είπαμε ¨τα λαζαράκια¨ Την Κυριακή του Λαζάρου, σε πολλά μέρη της Ελλάδας, τα παιδιά στολίζουν μικρά καλαθάκια με λουλούδια της άνοιξης και τραγουδούν από πόρτα σε πόρτα τα κάλαντα του Λαζάρου. Μάθαμε κι εμείς αυτό το μικρό τραγουδάκι κ αναβιώσαμε το έθιμο του Λαζάρου. Στολίσαμε το καλαθάκι μας που δίναμε στους νοικοκυραίους με λουλούδια, για να είναι έτοιμο για τη δράση. Η ανταπόκριση της τοπικής κοινότητας ήταν ενθουσιώδης με τη δράση μας.
Κατασκευή σελιδοδείκτη με αφορμή ότι παράλληλα, στις δυο Απρίλη γιορτάζει η παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου με σκοπό να τονώσει την αγάπη και την προσοχή για το διάβασμα στα παιδικά βιβλία.
Ήρθε η Πασχαλιά η Πασχαλιά με τα κόκκινα αυγά! Πασχαλινές δημιουργίες και συνθέσεις στη γλώσσα, στα μαθηματικά κ τα καλλιτεχνικά. Κατασκευή τρισδιάστατης κάρτας με λαγουδάκι και στολισμός-διακόσμηση αυγών με μικτή τεχνική(ξυλομπογιές κ κηρομπογιές
Χειροτεχνία να φτιάξουν καλαθάκια για τα αυγουλακια κ τις λιχουδιές του Πασχα. Βάψιμο κουτιών που μεταμορφώθηκαν σε φαναράκια κ κοκοράκια για το Πασχα. Ετοιμα τα φαναράκια μας για τον επιτάφιο
Στολισμός λαμπάδων με χειροτεχνία των παιδιών από πήλινες καρδιές κ βάψιμο αυτών με τέμπερα. Παρασκευή πασχαλινών κουλουριών που ξετρέλαναν τους μικρούς μαθητές. Το πλάσιμο υπέροχων μυρωδάτων κουλουριών με αγνά υλικά κ η έμπνευση σχεδίων από τα παιδιά άρεσε ιδιαίτερα στους μικρούς ¨αλχημιστές¨ που ένιωσαν τη χαρά της δημιουργίας. Στολισμός τάξης σε πασχαλινή διάθεση.
Γενέθλια Μανόλη, που μας κέρασε νοστιμότατο γλυκό κ τον κεράσαμε τις καλύτερες ευχες μας στο ευχετήριο άλμπουμ που του φτιαξαμε
Κατασκευή χειροποίητων καρτων κ επιμέλεια λουλουδιών στα μπουκετάκια με άνθη για τα μαγαζιά κ τα σπιτια που θα λεγαμε τα κάλαντα του Λαζαρου, την παραμονή.
Βάψιμο αυγών με δυο εναλλακτικούς τρόπους. Τον κλασικό με βαφή κ με φλούδια από κρεμμύδια. Το αποτέλεσμα μας εξέπληξε.
Παιχνίδια στην αυλή όπως το κυνήγι των κρυμμένων αυγών. Ψυχοκινητικά παιχνίδια στο προαύλιο
με χαρακτηριστικά Διάχυτης Αναπτυξιακής Διαταραχής που δυσκολεύεται στις κοινωνικές επαφές και αποφεύγει τη βλεμματική επαφή.Ο Όλιβερ περιγράφει τις δυσκολίες του, ό,τι του αρέσουν διαφορετικά πράγματα ,θέλει πάντα κάτι να κρατά στο χέρι του και κάνει μυστήριους και ενοχλητικούς ήχους ενώ δεν του αρέσει η φασαρία στην τάξη. Τα καταφέρνει επίσης στα πάζλ και τον ηρεμεί η μουσική. Μπορεί να κοιτάζει στα μάτια ανθρώπους που τον αγαπούν ,τον σέβονται και τον καταλαβαίνουν όπως τους γονείς του, τις δασκάλες και κάποιους φίλους του.
Τα νήπια προσπάθησαν να έρθουν στη θέση του Όλιβερ.
Οι μαθητές χωρίζονται σε μικρές ομάδες και δοκιμάζουν διαφορετικά αισθητηριακά ερεθίσματα.
–Ομάδα ακοής: φοράνε ωτοασπίδες και προσπαθούν να ακούσουν τι λέει ο συμμαθητής τους.
-Ομάδα όρασης: φοράνε χρωματιστά γυαλιά και προσπαθούν να ζωγραφίσουν.
–Όλοι μαζί: Κάνουν δυνατούς ήχους ώστε να δημιουργήσουν αίσθημα υπερδιέγερσης.
Στη συνέχεια έκαναν ομαδικό πάζλ για τον αυτισμό
και ατομικό…
Επίσης οργανώσαμε και πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλιβερίου στα Λέπουρα.
Έγινε μια δράση φιλίας ανάμεσα στα δύο σχολεία και είχαμε μια όμορφη εμπειρία και πολλές όμορφες στιγμές . Είδαμε “το αυγό” την ιστορία του Βίκτωρα που ζει μέσα σε ένα περιορισμένο κοινωνικά χώρο “το αυγό”του , ακούσαμε τις επιθυμίες και τις δυσκολίες του.Γνωριστήκαμε με τους μαθητές και κάναμε μια ομαδική εργασία που μας δώρισαν για την αποδοχή,τη διαφορετικότητα και τις αξίες της φιλίας .Σαν συμβόλαιο της φιλίας που σήμερα ξεκίνησε στολίσαμε με καρδιές το δέντρο της φιλίας που επιμελήθηκε η κ.Σοφία ,νηπιαγωγός του τμήματος ένταξης.Τα νήπια χάρηκαν τη μικρή τους μετακίνηση με λεωφορείο με τις δασκάλες τους και φυσικά με την ψυχολόγο κ.Ελευθερία και την κοινωνική λειτουργό κ.Κωνσταντίνα που επιμελήθηκαν την όλη οργάνωση και μας έδωσαν αυτή την ευκαιρία. Ευχαριστούμε πολύ την Διευθύντρια του Ειδικού Σχολείου κ.Φλώρου Σταυρούλα,το εκπ/κό προσωπικό για τη φιλοξενία ,τα δωράκια της φιλίας μας και τους μαθητές του σχολείου που συνεργάστηκαν τόσο ωραία,μας φιλοξένησαν και έπαιξαν μαζί μας.Η Ειδική Αγωγή και ο σεβασμός μας στη Διαφορετικότητα των ατόμων ,δείγμα Ανθρωπιάς και Πολιτισμού.
Ανταλλάξαμε δωράκια φιλίας.
Στο 2ο Τμήμα
Στα πλαίσια του εορτασμού-αφιερώματος της ημερομηνίας 2 Απριλίου ημέρας για τον αυτισμό, καλέσαμε την ειδικό, λογοθεραπεύτρια Κα Γεωργιάννα να μας μιλήσει και να πραγματοποιήσει δραστηριότητες εξοικείωσης κ προσέγγισης της ιδέας με τα παιδιά του σχολείου. Παίξαμε, αλληλεπιδράσαμε, καλλιεργήσαμε την ενσυναίσθηση, κ τέλος πετάξαμε μπαλόνια στον ουρανό με τις ευχές μας για τα παιδιά που το αντιμετωπίζουν. Σαν αντίδωρο της επίσκεψης-μαθήματος της κάναμε ένα αναμνηστικό άλμπουμ με τις ζωγραφιές μας.
Τα οφέλη της Φιλαναγνωσίας σε μία τεχνοκρατούμενη εποχή
Με αφορμή τα νέα βιβλία που έχουν εκδοθεί, μεγάλοι και μικροί βρήκαν την αφορμή να εντρυφήσουν σε κάτι τόσο ενδιαφέρον και ποιοτικό. Πρόκειται για τη φιλαναγνωσία, που αποτελεί μία ελκυστική διέξοδο, η οποία μπορεί να ωθήσει τον άνθρωπο στη βαθύτερη ανακάλυψη πολλών πτυχών του χαρακτήρα του και οι ευεργετικές της επιδράσεις δεν γνωρίζουν ηλικία.
O καλύτερος τρόπος να περάσει μία οικογένεια ενωμένη την ημέρα της είναι η επίσκεψη σε ένα βιβλιοπωλείο. Η έξοδος σε ένα μεγάλο βιβλιοπωλείο ή σε μία κοντινή βιβλιοθήκη αποτελεί την ιδανική ευκαιρία ώστε να επιτρέψει κάποιος γονιός στα παιδιά του να επιλέξουν ελεύθερα, με δική τους πρωτοβουλία τι θα ήθελαν να διαβάσουν, χωρίς προτεινόμενους ηλικιακούς καταλόγους. Επιπλέον, πολλές φορές –ιδίως στις γιορτές– στους χώρους αυτούς πραγματοποιούνται συχνά παρουσιάσεις βιβλίων με διαδραστικό τρόπο, προσαρμοσμένο κατάλληλα για τους μικρούς μας φίλους. Άλλωστε, η ανάγνωση βιβλίου μπορεί να αναμιχθεί εύκολα με μία δραστηριότητα. Για παράδειγμα, η επίσκεψη σε ένα μουσείο, στο βουνό ή στη θάλασσα μπορεί να συνδυαστεί με φόντο την ανάγνωση ενός βιβλίου και να δημιουργηθεί μία αυτοσχέδια ομάδα ανάγνωσης με ανθρώπους που έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα μεταξύ τους.
Αν και το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού μπορεί να μην διαβάζει ούτε ένα βιβλίο τον χρόνο, υπάρχει και μία άλλη κατηγορία ανθρώπων, η οποία αντλεί ευχαρίστηση από αυτήν τη δραστηριότητα και προσπαθεί να κινητοποιήσει ακόμα και τους αρνητές. Η αγάπη για το βιβλίο, το διάβασμα ή τη λογοτεχνία αποτελεί ένα αναπόσπαστο, έμφυτο κομμάτι σε ορισμένους ανθρώπους, ενώ σε άλλους μπορεί να καλλιεργηθεί σταδιακά σε οποιαδήποτε ηλικιακή φάση και αν βρίσκονται. Η ανάγνωση βιβλίων αποτελεί μία ενασχόληση, η οποία μπορεί να προσκομίσει πολλαπλά οφέλη στον αναγνώστη. Στην πραγματικότητα, το διάβασμα δεν πρέπει να αντιλαμβάνεται ως μία σχολική ή εργασιακή υποχρέωση, αλλά ως μία ελεύθερη επιλογή, η οποία προσφέρει στον αναγνώστη απόλαυση και χαρά. Ουσιαστικά, το εγχειρίδιο αποτελεί τον καλύτερο δάσκαλο για τον άνθρωπο, αφού βελτιώνει τη μνήμη και την ικανότητα απομνημόνευσης και ο αναγνώστης αφουγκράζεται καλύτερα τα γεγονότα της πλοκής. Το κυριότερο, όμως, είναι ότι μπορεί καθένας μέσω των πρωταγωνιστών του βιβλίου να αναζητήσει τις δικές του προσωπικές αλήθειες και να ανακαλύψει νέα πράγματα, τα οποία έως τώρα δεν γνώριζε.
Ζούμε σε έναν κόσμο, ο οποίος κατακλύζεται από οθόνες, νέες τεχνολογίες, το διαδίκτυο και γενικότερα «εύπεπτες» μορφές διασκέδασης, όπου όλο και λιγότεροι άνθρωποι δαπανούν τον χρόνο τους στο διάβασμα ενός βιβλίου. Εντούτοις, στατιστικές μελέτες έχουν δείξει ότι τα οφέλη τα οποία προσκομίζει κανείς από το βιβλίο, δεν προκύπτουν από καμία διαδικτυακή πηγή, ούτε καν από μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οτιδήποτε και να διαβάσει κάποιος σε ένα βιβλίο, προσθέτει πληροφορίες στο μυαλό, οι οποίες κάποια στιγμή στη ζωή του θα του φανούν χρήσιμες. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι η ανάγνωση βοηθάει στη διεύρυνση της κριτικής σκέψης και στην όξυνση του νου. Είναι γνωστό ότι στις μέρες που διανύουμε, η μελέτη ενός αναγνώσματος αποτελεί μία καλή αφορμή, ώστε να αφήσουμε για λίγο το κινητό μας στην άκρη. Έρευνες έχουν βρει πως η συχνή χρήση του κινητού δυσκολεύει τους ανθρώπους στο να κοιμηθούν και γενικότερα συμβάλλει σε μία χαμηλότερη ποιότητα ύπνου. Αντιθέτως, πολλοί ειδικοί ισχυρίζονται ότι το διάβασμα μπορεί να σε χαλαρώσει, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες ύπνου.
Ας μην παραβλέψουμε, λοιπόν, ότι το διάβασμα πέρα από μία ποιοτική και ενδιαφέρουσα ενασχόληση είναι ωφέλιμο και για την ψυχική και φυσική μας υγεία. Με απλά λόγια, το βιβλίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μία θεραπευτική μέθοδος, καθώς μπορεί να ταξιδέψει τον αναγνώστη σε ένα διαφορετικό μέρος, να τον χαλαρώσει από μία στρεσογόνα κατάσταση, ακόμα και να τον ψυχαγωγήσει. Επομένως, η λίστα των πλεονεκτημάτων της ανάγνωσης βιβλίων είναι ανεξάντλητη και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αποτελούν τα σημαντικότερα μέσα επίτευξης πνευματικής και ψυχικής ισορροπίας, σε μία εποχή στην οποία το διαδίκτυο μας έχει καταβάλλει.
Η αξία της γνώσης.
Είπαν για το βιβλίο …
– Τι όμορφο που είναι ένα βιβλίο, που επινοήθηκε για να πιάνεται στο χέρι, ακόμη και στο κρεβάτι, ακόμη και μέσα σε μία βάρκα, ακόμη και εκεί όπου δεν υπάρχουν ηλεκτρικές πρίζες, ακόμη κι αν έχει αποφορτιστεί κάθε μπαταρία και αντέχει τα σημάδια και τα τσαλακώματα, μπορεί να αφεθεί να πέσει καταγής ή να αφεθεί ανοιγμένο στο στήθος ή στα γόνατα όταν μας παίρνει ο ύπνος, μπαίνει στην τσέπη, φθείρεται, καταγράφει την ένταση, την επιμονή ή τον ρυθμό των αναγνώσεών μας, μας υπενθυμίζει (αν φαίνεται πολύ καινούργιο ή άκοπο) ότι δεν το διαβάσαμε ακόμη.
– Umberto Eco
—- Τι εκπληκτικό πράγμα είναι ένα βιβλίο. Είναι ένα επίπεδο αντικείμενο που έχει φτιαχτεί με υλικά κάποιου δέντρου και έχει εύκαμπτα μέρη πάνω στα οποία είναι τυπωμένα πολλά περίεργα μαύρα σχεδιάκια.
Αλλά αρκεί μία γρήγορη ματιά και αμέσως βρίσκεσαι στο μυαλό ενός άλλου ανθρώπου, ίσως κάποιου που έχει πεθάνει εδώ και χιλιάδες χρόνια. Από τα βάθη των χιλιετιών κάποιος συγγραφέας μιλάει σιωπηλά αλλά καθαρά μέσα στο μυαλό σου, άμεσα απευθυνόμενος σε σένα.
Η γραφή αποτελεί ίσως τη σπουδαιότερη ανθρώπινη εφεύρεση, ενώνοντας ανθρώπους που δεν γνωρίστηκαν ποτέ, πολίτες μακρινών εποχών.
Τα βιβλία σπάνε τα δεσμά του χρόνου. To βιβλίο είναι απόδειξη πως οι άνθρωποι είναι ικανοί να κάνουν μαγικά πράγματα.
–Carl Sagan
Άριστο βιβλίο είναι εκείνο που ανοίγουμε με λαχτάρα και κλείνουμε με κέρδος. Άμος Άλκοτ
Ένα καλό βιβλίο είναι ένας καλός φίλος. Ζακ – Ανρί Μπερναρντέν ντε Σεν Πιερ
Η ανάγνωση των καλών βιβλίων είναι σαν τη συνομιλία με τους τελειότερους ανθρώπους του παρελθόντος. Ρενέ Ντεκάρτ
Καθετί που έκανε, σκέφτηκε, κέρδισε ή δημιούργησε η ανθρωπότητα, όλα αυτά βρίσκονται, σαν μια μαγική παρακαταθήκη, στις σελίδες των βιβλίων. Αποτελούν εκλεκτό κτήμα των ανθρώπων. Τόμας Καρλάιλ
Όπου καίνε βιβλία, στο τέλος θα κάψουν και ανθρώπους. Κρίστιαν Χάινριχ Χάινε
Στα βιβλία βρίσκουμε την ψυχή του χρόνου που πέρασε. Τη διατυπωμένη ηχώ του παρελθόντος, όταν το σώμα και τα υλικά στοιχεία που το αποτελούν έχουν τελείως χαθεί σαν ένα όνειρο. Τόμας Καρλάιλ
Τα βιβλία είναι αθάνατα τέκνα που θεοποιούν τους πατέρες τους. Πλάτων
Τα βιβλία που έχουμε ανάγκη είναι εκείνα που πέφτουν σαν το τσεκούρι στην παγωμένη θάλασσα της ψυχής μας. Franz Kafka
Μου φτάνει που ξέρω να διαβάζω, γιατί έτσι μαθαίνω αυτά που δεν ξέρω, ενώ όταν γράφεις, γράφεις μόνο αυτά που ξέρεις ήδη. Umberto Eco
Ίσως να είχαν δίκιο που έβαλαν την αγάπη στα βιβλία. Ίσως επειδή δεν θα μπορούσε να ζει πουθενά αλλού. William Faulkner
Πάντα φανταζόμουν τον παράδεισο σαν ένα είδος βιβλιοθήκης. Jorge Luis Borges
Τα βιβλία είναι καθρέφτες. Βλέπεις μέσα τους μόνο αυτά που ήδη έχεις μέσα σου. Carlos Ruiz Zafón
Διάβαζε για να ζήσεις. Gustave Flaubert
«Ας μεγαλώσουμε με το βιβλίο…»
του Sergey Makhotin (Ρωσία)
– Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
Όταν ήμουν μικρό παιδί, μου άρεσε να χτίζω σπίτια με κύβους και να παίζω παιχνίδια όλων των ειδών. Για στέγη χρησιμοποιούσα συχνά ένα βιβλίο με εικόνες. Στα όνειρά μου τρύπωνα στο σπίτι, ξάπλωνα σ’ ένα κρεβάτι καμωμένο από σπιρτόκουτο και κοιτούσα τα σύννεφα ή τον έναστρο ουρανό – ανάλογα με την εικόνα που προτιμούσα.
Ακολουθούσα από διαίσθηση τον κανόνα της ζωής κάθε παιδιού, που προσπαθεί να δημιουργήσει για τον εαυτό του ένα άνετο και ασφαλές περιβάλλον. Κι ένα παιδικό βιβλίο με βοήθησε στ’ αλήθεια να τα καταφέρω.
Έπειτα μεγάλωσα, έμαθα να διαβάζω, κι ένα βιβλίο στη φαντασία μου άρχισε να φαίνεται περισσότερο σαν μια πεταλούδα ή ακόμα σαν ένα πουλί παρά σαν μια στέγη σπιτιού. Οι σελίδες του έμοιαζαν με φτερά που θρόιζαν. Θαρρείς και το βιβλίο έστεκε στο περβάζι έτοιμο να πετάξει έξω από το ανοιχτό παράθυρο σε άγνωστους τόπους. Το έπαιρνα στα χέρια μου, άρχιζα να το διαβάζω κι εκείνο ησύχαζε. Τότε ορμούσα εγώ σε άλλες χώρες και κόσμους, ξανοίγοντας τον χώρο της φαντασίας μου.
Τι χαρά να κρατάει κανείς ένα νέο βιβλίο στα χέρια του! Στην αρχή δεν ξέρεις τι λέει το βιβλίο. Αντιστέκεσαι στον πειρασμό να κοιτάξεις την τελευταία σελίδα. Και τι όμορφα που μυρίζει! Αδύνατον να αναλύσεις τη μυρωδιά στα συστατικά της: το τυπογραφικό μελάνι, την κόλλα… όχι, δε γίνεται! Η μυρωδιά του βιβλίου είναι ιδιαίτερη, συναρπαστική και μοναδική. Οι άκρες από μερικές σελίδες μπορεί να έχουν κολλήσει, λες και το βιβλίο δεν έχει ξυπνήσει ακόμα. Ξυπνάει όταν αρχίζεις να το διαβάζεις.
Μεγαλώνεις και ο κόσμος ολόγυρα γίνεται περισσότερο σύνθετος. Αντιμετωπίζεις ερωτήματα που ακόμα και οι μεγάλοι δεν μπορούν να τα απαντήσουν. Ωστόσο είναι πολύ σημαντικό να μοιραστείς τις αμφιβολίες και τα μυστικά σου με κάποιον. Και να που ένα βιβλίο έρχεται πάλι να σε βοηθήσει. Πολλοί από μας έχουν πιάσει τον εαυτό τους να συλλογίζεται: για μένα γράφτηκε αυτό το βιβλίο! Και ο ήρωας που προτιμάς φαίνεται ξαφνικά να σου μοιάζει. Συναντά τα ίδια προβλήματα και τ’ αντιμετωπίζει με σύνεση. Κάποιος άλλος από τους χαρακτήρες δε σου μοιάζει καθόλου, αλλά θέλεις να δοκιμάσεις τον ρόλο του, να νιώσεις γενναίος και πολυμήχανος σαν εκείνον.
Όταν ένα αγόρι ή ένα κορίτσι λέει «Δε μ’ αρέσει να διαβάζω!», με κάνει και γελάω! Δεν τα πιστεύω αυτά τα παιδιά. Σίγουρα τρώνε παγωτά, παίζουν παιχνίδια, παρακολουθούν ενδιαφέρουσες ταινίες. Με άλλα λόγια, τους αρέσει να περνούν καλά. Και το διάβασμα δεν είναι μόνο μια επίπονη δουλειά που οδηγεί στην ανάπτυξη των συναισθημάτων και της προσωπικότητάς μας, αλλά πρώτ’ απ’ όλα είναι ευχαρίστηση.
Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο γράφουν τα έργα τους οι συγγραφείς παιδικών βιβλίων.
Τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη όπως τα αναγνώρισε η πρώτη Αναγνωστική σύνοδος που πραγματοποιήθηκε στη Βιβλιοχώρα το Φεβρουάριο του 2007 και μοιάζουν πάρα πολύ με τον δεκάλογο που πρότεινε το 1992, ο Γάλλος συγγραφέας Ντανιέλ Πενάκ είναι τα εξής:
Ο μικρός αναγνώστης έχει:
1. Το δικαίωμα να μη διαβάζει!
2. Το δικαίωμα να ξεφυλλίζει απλώς ένα βιβλίο!
3. Το δικαίωμα να αφήνει στη μέση ένα βιβλίο!
4. Το δικαίωμα να διαβάζει όσες φορές θέλει το ίδιο βιβλίο!
5. Το δικαίωμα να διαβάζει ό,τι του αρέσει!
6. Το δικαίωμα να νοιώθει ο ήρωας του βιβλίου!
7. Το δικαίωμα να διαβάζει οπουδήποτε!
8. Το δικαίωμα να ψάχνει πληροφορίες στα βιβλία που διαβάζει!
9. Το δικαίωμα να διαβάζει δυνατά, χωρίς να ενοχλεί!
10. Το δικαίωμα να απαιτεί ησυχία όταν διαβάζει!
Τέλος υπάρχουν τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη όπως τα έθεσε ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος (συγγραφέας).
Κάθε παιδί είναι ένας μικρός αναγνώστης που έχει δικαίωμα:
Να έχει πρόσβαση σε βιβλία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία.
Να έχει γύρω του βιβλία πριν ακόμα μάθει να διαβάζει και να μεγαλώνει με αυτά.
Να διαβάζει όσες φορές θέλει τα δικά του βιβλία, και να τα παίρνει μαζί του όπου θέλει, όπως κάνει με τα παιχνίδια του.
Να έχει βιβλία όλων των ειδών, που έχουν όλες τις απόψεις, και σε αυτά να αναζητά την αλήθεια.
Να έχει τα εφόδια να επιλέγει τα βιβλία που διαβάζει, να μπορεί να τα κρίνει, να τα αξιολογεί, χωρίς να τον εξαναγκάζει κανείς να διαβάσει κάποιο που δεν θέλει.
Να μεταφέρεται μέσα από τα βιβλία σε όποιον τόπο και σε όποια εποχή θέλει: στο παρελθόν, στο παρόν ή στο μέλλον.
Να συζητά με τους γονείς, τους δασκάλους και τους φίλους του για τα βιβλία του, και να τα διαβάζει δυνατά σε όποιον θέλει.
Να έχει βιβλία με εικόνες που του αρέσουν και τον ταξιδεύουν πέρα από το κείμενο.
Ν’ απολαμβάνει το βιβλίο του σ’ έναν χώρο χωρίς τηλεόραση ή οποιοδήποτε άλλο μέσο τού αποσπά την προσοχή.
Να παίζει με τους ήρωες των βιβλίων, να φτιάχνει με τη φαντασία του νέες περιπέτειες, να γράφει τα δικά του βιβλία.
ένα κανόνι που παρά το τέλος του πόλεμου δεν έπαψε να τον επιζητά.
Όμως μια μαργαρίτα που φύτρωσε πάνω του κατάφερε να του μαλακώσει την ψυχή και να το κάνει να αποδεχτεί την ειρήνη.
Στο 2ο Τμήμα:
Τιμουμε τους ήρωες του 1821,γνωρίζοντας τους μέσα από πίνακες ζωγραφικής&έργα τεχνης.
Προετοιμασία των σκηνικών τησ γιορτής&εξοικείωση με την έννοια της επανάστασης& της ελευθερίας.Παραλληλα δινουμε προσοχή στην εμπέδωση τησ διπλής γιορτης.
Χειροτεχνίες&η πρόσκληση για τη σχολική γιορτή της 25ης Μαρτιου.Προβες από τη θεατρική παρασταση στην τάξη
Απεικονίζουμε με δικό μασ τρόπο τουσ πίνακες που είναι εμπνευσμένοι από το 1821&δημιουργούμε δικεσ μασ συνθέσεις.
Η γιορτή ολοκληρώθηκε με επιτυχία&νιώσαμε τη χαρά τησ δημιουργίας&προσωπικής ευχαρίστησης με τη συμμετοχή μας
Καλωσορίζουμε την κυρα Σαρακοστή& υποδεχόμαστε την καθαρά Δευτέρα!
Αυτοσχεδιάζουμε με ψυχοκινητικα παιχνίδια επικοινωνίας& γρήγορης αντίληψης
Υποδεχόμαστε την άνοιξη με εργασίες εξάσκησης στα μαθηματικά κ τη γλώσσα!
Ανοιξιάτικες χειροτεχνίες με ζωάκια&ρολόι για τον καρπό που επέλεξαν τα παιδιά,με θέμα τησ αρεσκείας τους,από την Κυρία Φωτεινή-δασκαλα των αγγλικών
Παρακολούθηση ταινίας στο σχολείο,κατόπιν αιτηματος παιδιών&γονέων,όπου διασκεδάσαμε σε χαλαρή διάθεση μια Κυριακή. Πραγματοποιηθηκε η δράση στα πλαίσια ανοίγματος του σχολείου στην κοινωνια&της συνεργασίας σχολείου& οικογένειας
Ιπποκράτους – Χρυσοστάλλη – Κόλλια (δρόμος ΟΤΕ) προς Πλατεία Λιγνιτωρύχου – Μεταξά – Κολοκοτρώνη – Κυριακού και καταλήγει στον περιφερειακό Αλιβερίου. Από περιφερειακό Αλιβερίου – Γυμνάσιο Αλιβερίου – μέχρι την Ε.Ο. Αλιβερίου/Χαλκίδας. Εκατέρωθεν της Ε.Ο. μέχρι τη διασταύρωση του Κέντρου Υγείας Αλιβερίου.
Ο οικισμός Οσμάν, η Ακτή Νηρέως κατά το ήμισυ από την κεντρική οδό Νηρέως και προς το Αλιβέρι.
Οι οικισμοί Αγ. Λουκάς, Αγ. Ιωάννης Παρθένι, Παναγιά, Θαρρούνια, Τραχήλι, Παραμερίτες για εγγραφή των μαθητών όσων επιθυμούν στο ολοήμερο τμήμα.
Αφού ελέγξετε ό,τι ανήκετε με βάση την κατοικία σας στα όρια του 1ου Νηπιαγωγείου και κάνετε την ηλεκτρονική εγγραφή τηλεφωνήστε στο 222022771 για να ορίσουμε την επίσκεψη σας
στην οποία θα προσκομίσετε το βιβλιάριο υγείας του νηπίου και το αποδεικτικό κατοικίας (λογαριασμός ΔΕΚΟ, ενοικιαστήριο συμβόλαιο) .
Επίσης θα συμπληρώσετε κάποιες αιτήσεις -έντυπα που θα σας παρέχουμε εμείς.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή