Δράσεις 1ου Τμήματος-Απρίλιος 2025.

Ανοιξιάτικες  χειροτεχνίες με την κ. Φωτεινή που μας διδάσκει Αγγλικά.

174376643140617437664152991743766444541

Ακολουθούν τα γενέθλια της Κατερίνας

17437663489121743766379936

Προετοιμαζόμαστε  για το Πάσχα.

Γεμίσαμε τα καλτσάκια του χειμώνα και τα μεταμορφώσαμε σε Πασχαλινά λαγουδάκια!!!

Μας άρεσε πολύ!!!

1745090793654

17450908266471745090778296

Πάσχα στο λιβάδι,ας ευχηθούμε!!!

1743765831036

17437663107661743766399424

Κάναμε Πασχαλινές κάρτες.

174509086878517450908938221745090809432

Ακολούθησε η ώρα για το βάψιμο των αυγών και αποφασίσαμε να

κάνουμε τη συνταγή με τα ηφαιστειακά αυγά.

Βάλαμε νερό,σόδα και χρώμα ζαχαροπλαστικής.

Στη συνέχεια ρίξαμε ξύδι πάνω στο αυγό μας και έγινε ηφαιστειακή έκρηξη.

Το διασκεδάσαμε αφάνταστα!!!

174509098210617450910120231745091030732174509092518717450909956761745091042905

Αυγοθήκες από φίλτρο καφέ που βάψαμε με νερομπογιές και έτοιμα τα αυγουλένια λουλουδάκια μας.

174509094413717450909570941745090911540

Πλησιάζει όμως το Σάββατο του Λαζάρου και δεν γίνεται να μην μοσχομυρίσει το νηπιαγωγείο μας με κανέλα και γαρύφαλλο…ώρα για ζαχαροπλαστική.

Λαζαράκια για τη συνέχεια…

174509118666217450911023261745091057036

17450911512481745091198487

17450912134431745091226854

Πεντανόστιμα!!!

Ώρα για μετρήσεις ,για να είμαστε δίκαιοι πρέπει να έχουμε όλοι από

10 καραμέλες και 6 σοκολατένια αυγουλάκια στο χάρτινο λαγουδάκι τσαντάκι μας.

17450908517311745090925187

Και δεν έλειψαν και  οι μάσκες λαγουδάκια.

17437516075611743751626387

 

 

 

 

 

 

 

Τα κάλαντα του Λαζάρου στην πόλη του Αλιβερίου 11-4-25

1ο και 2ο Τμήμα.

Αποσπάσματα από τον περίπατο στη γειτονιά κ την αγορά της πόλης που είπαμε ¨τα λαζαράκια¨ Την Κυριακή του Λαζάρου, σε πολλά μέρη της Ελλάδας, τα παιδιά στολίζουν μικρά καλαθάκια με λουλούδια της άνοιξης και τραγουδούν από πόρτα σε πόρτα τα κάλαντα του Λαζάρου. Μάθαμε κι εμείς αυτό το μικρό τραγουδάκι κ αναβιώσαμε το έθιμο του Λαζάρου. Στολίσαμε το καλαθάκι μας που δίναμε στους νοικοκυραίους με λουλούδια, για να είναι έτοιμο για τη δράση. Η ανταπόκριση της  τοπικής κοινότητας ήταν ενθουσιώδης με τη δράση μας.

17446981193481744698119261

17446981684671744698168423

17446981683361744698215176

17446981683771744698251314

17446982152631744698293247

 

Δράσεις Απριλίου -2ο Τμήμα.

Κατασκευή σελιδοδείκτη με αφορμή ότι παράλληλα, στις δυο Απρίλη γιορτάζει η παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου με σκοπό να τονώσει την αγάπη και την προσοχή για το διάβασμα στα παιδικά βιβλία.

1744697022050

 

Ήρθε η Πασχαλιά η Πασχαλιά με τα κόκκινα αυγά! Πασχαλινές δημιουργίες και συνθέσεις στη γλώσσα, στα μαθηματικά κ τα καλλιτεχνικά. Κατασκευή  τρισδιάστατης κάρτας με λαγουδάκι και στολισμός-διακόσμηση αυγών με μικτή τεχνική(ξυλομπογιές κ κηρομπογιές

1744696949050174469694915517446969492201744697327346

174469694899917446970223241744696948951

174469712074817446971208461744697120594

17446971552231744697155540174469715510117446971549141744698119303

Χειροτεχνία να φτιάξουν καλαθάκια για τα αυγουλακια κ τις λιχουδιές του Πασχα. Βάψιμο κουτιών που μεταμορφώθηκαν σε φαναράκια κ κοκοράκια για το Πασχα. Ετοιμα τα φαναράκια μας για τον επιτάφιο

174469702238517446970219911744698033770 1

Στολισμός λαμπάδων με χειροτεχνία των παιδιών από πήλινες καρδιές κ βάψιμο αυτών με τέμπερα. Παρασκευή πασχαλινών κουλουριών που ξετρέλαναν τους μικρούς μαθητές. Το πλάσιμο υπέροχων μυρωδάτων κουλουριών με αγνά υλικά κ η έμπνευση σχεδίων από τα παιδιά άρεσε ιδιαίτερα στους μικρούς ¨αλχημιστές¨ που ένιωσαν τη χαρά της δημιουργίας. Στολισμός τάξης σε πασχαλινή διάθεση.

17446977913881744697377035174469779152917446977913411744697820219

1744697791482174469779162017446979973011744697997387

174469732738517446979975181744697997475

Γενέθλια Μανόλη, που μας κέρασε νοστιμότατο γλυκό κ τον κεράσαμε τις καλύτερες ευχες  μας στο ευχετήριο άλμπουμ που του φτιαξαμε

174469782033417446978204021744697820510

1744697791573

Κατασκευή χειροποίητων καρτων κ επιμέλεια λουλουδιών στα μπουκετάκια με άνθη για τα μαγαζιά κ τα σπιτια που θα λεγαμε τα κάλαντα του Λαζαρου, την παραμονή.

1744697911780174469791168817446979118691744697911735174469796112617446979613031744697961168

1744697961211174469796143317446980339071744698033817

Βάψιμο αυγών με δυο εναλλακτικούς τρόπους. Τον κλασικό με βαφή κ με φλούδια από κρεμμύδια. Το αποτέλεσμα μας εξέπληξε.

17446980336821744698033639174469807457817446980338611744698119435

 

Παιχνίδια στην αυλή όπως το κυνήγι των κρυμμένων αυγών. Ψυχοκινητικά παιχνίδια στο προαύλιο

1744698074322174469807440617446980745361744698119564

 

2 Απρίλη-Ημέρα ευαισθητοποίησης για τον αυτισμό.

Στο 1ο Τμήμα:

Ήρθε ο Όλιβερ αγαπημένος κούκλος των παιδιών

με χαρακτηριστικά Διάχυτης Αναπτυξιακής Διαταραχής που δυσκολεύεται στις  κοινωνικές επαφές και αποφεύγει τη βλεμματική επαφή.Ο  Όλιβερ  περιγράφει  τις  δυσκολίες  του, ό,τι του αρέσουν διαφορετικά πράγματα ,θέλει πάντα κάτι να κρατά στο χέρι του και κάνει μυστήριους  και  ενοχλητικούς ήχους ενώ δεν του αρέσει η φασαρία στην τάξη. Τα  καταφέρνει επίσης στα πάζλ και τον ηρεμεί  η μουσική. Μπορεί να κοιτάζει στα μάτια ανθρώπους που τον αγαπούν ,τον σέβονται  και τον καταλαβαίνουν όπως τους γονείς του, τις δασκάλες  και κάποιους φίλους του.

1743765947950 11742966373252

Τα νήπια προσπάθησαν να έρθουν στη θέση  του Όλιβερ.

Οι μαθητές χωρίζονται σε μικρές ομάδες και δοκιμάζουν διαφορετικά αισθητηριακά ερεθίσματα.

Ομάδα ακοής: φοράνε ωτοασπίδες και προσπαθούν να ακούσουν τι λέει ο  συμμαθητής τους.

Ομάδα αφής:με γάντια πιάνουν , παίζουν ,κουμπώνουν.

-Ομάδα όρασης: φοράνε χρωματιστά γυαλιά και προσπαθούν να ζωγραφίσουν.

Όλοι μαζί: Κάνουν δυνατούς ήχους ώστε να δημιουργήσουν αίσθημα υπερδιέγερσης.

17437660405461743766069901

17437660813201743766093028

174376625754617437662041801743766216176

Στη συνέχεια  έκαναν ομαδικό πάζλ για τον αυτισμό

17437659295551743765947950 21743766127640

και ατομικό…

17437659824351743765968950

Επίσης οργανώσαμε και πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλιβερίου στα Λέπουρα.

Έγινε μια δράση φιλίας ανάμεσα στα δύο σχολεία και  είχαμε μια όμορφη εμπειρία και πολλές όμορφες στιγμές . Είδαμε “το αυγό” την ιστορία του Βίκτωρα που ζει μέσα σε ένα περιορισμένο κοινωνικά χώρο “το αυγό”του , ακούσαμε τις επιθυμίες και τις δυσκολίες του.Γνωριστήκαμε με τους μαθητές και κάναμε μια ομαδική εργασία που μας δώρισαν για την αποδοχή,τη διαφορετικότητα και τις αξίες της φιλίας .Σαν συμβόλαιο της φιλίας που σήμερα ξεκίνησε στολίσαμε με καρδιές το δέντρο της φιλίας που επιμελήθηκε η κ.Σοφία ,νηπιαγωγός του τμήματος ένταξης.Τα νήπια χάρηκαν τη μικρή τους μετακίνηση με λεωφορείο με τις δασκάλες τους και φυσικά με την ψυχολόγο κ.Ελευθερία και την κοινωνική λειτουργό κ.Κωνσταντίνα που επιμελήθηκαν την όλη οργάνωση και μας έδωσαν αυτή την ευκαιρία. Ευχαριστούμε πολύ την Διευθύντρια του Ειδικού Σχολείου κ.Φλώρου Σταυρούλα,το εκπ/κό προσωπικό για τη φιλοξενία ,τα δωράκια της φιλίας μας και τους μαθητές του σχολείου που συνεργάστηκαν τόσο ωραία,μας φιλοξένησαν και έπαιξαν μαζί μας.Η Ειδική Αγωγή και ο σεβασμός μας στη Διαφορετικότητα των ατόμων ,δείγμα Ανθρωπιάς και Πολιτισμού.

174509044043717450904639421745093638307

1745090506115

17450905838181745090558054174509064013717450906156161745090627799

 

17450934226211745090742068

17450907178331745093373290

Ανταλλάξαμε δωράκια φιλίας.

 

 

17450907632581745090299420

 

 

Στο 2ο Τμήμα

Στα πλαίσια του εορτασμού-αφιερώματος της ημερομηνίας 2 Απριλίου ημέρας για τον αυτισμό, καλέσαμε την ειδικό, λογοθεραπεύτρια Κα Γεωργιάννα να μας μιλήσει και να πραγματοποιήσει δραστηριότητες εξοικείωσης κ προσέγγισης της ιδέας με τα παιδιά του σχολείου. Παίξαμε, αλληλεπιδράσαμε, καλλιεργήσαμε την ενσυναίσθηση, κ τέλος πετάξαμε μπαλόνια στον ουρανό με τις ευχές μας για τα παιδιά που το αντιμετωπίζουν. Σαν αντίδωρο της επίσκεψης-μαθήματος της κάναμε ένα αναμνηστικό άλμπουμ με τις ζωγραφιές μας.

174469684689317446968469331744696846989

174469684675917446968470421744696846809174469688129617446973275721744697327618

174469719132117446971913661744697191519174469722719117446972271411744697227302

1744697191366 1174469719141817446971916171744697269917

1744697191471

 

 

 

 

 

 

2 Απριλίου -Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.

Τα οφέλη της Φιλαναγνωσίας σε μία τεχνοκρατούμενη εποχή

Με αφορμή τα νέα βιβλία που έχουν εκδοθεί, μεγάλοι και μικροί βρήκαν την αφορμή να εντρυφήσουν σε κάτι τόσο ενδιαφέρον και ποιοτικό. Πρόκειται για τη φιλαναγνωσία, που αποτελεί μία ελκυστική διέξοδο, η οποία μπορεί να ωθήσει τον άνθρωπο στη βαθύτερη ανακάλυψη πολλών πτυχών του χαρακτήρα του και οι ευεργετικές της επιδράσεις δεν γνωρίζουν ηλικία.

O καλύτερος τρόπος να περάσει μία οικογένεια ενωμένη την ημέρα της είναι η επίσκεψη σε ένα βιβλιοπωλείο. Η έξοδος σε ένα μεγάλο βιβλιοπωλείο ή σε μία κοντινή βιβλιοθήκη αποτελεί την ιδανική ευκαιρία ώστε να επιτρέψει κάποιος γονιός στα παιδιά του να επιλέξουν ελεύθερα, με δική τους πρωτοβουλία τι θα ήθελαν να διαβάσουν, χωρίς προτεινόμενους ηλικιακούς καταλόγους. Επιπλέον, πολλές φορές –ιδίως στις γιορτές– στους χώρους αυτούς πραγματοποιούνται συχνά παρουσιάσεις βιβλίων με διαδραστικό τρόπο, προσαρμοσμένο κατάλληλα για τους μικρούς μας φίλους. Άλλωστε, η ανάγνωση βιβλίου μπορεί να αναμιχθεί εύκολα με μία δραστηριότητα. Για παράδειγμα, η επίσκεψη σε ένα μουσείο, στο βουνό ή στη θάλασσα μπορεί να συνδυαστεί με φόντο την ανάγνωση ενός βιβλίου και να δημιουργηθεί μία αυτοσχέδια ομάδα ανάγνωσης με ανθρώπους που έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα μεταξύ τους.

book2

Αν και το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού μπορεί να μην διαβάζει ούτε ένα βιβλίο τον χρόνο, υπάρχει και μία άλλη κατηγορία ανθρώπων, η οποία αντλεί ευχαρίστηση από αυτήν τη δραστηριότητα και προσπαθεί να κινητοποιήσει ακόμα και τους αρνητές. Η αγάπη για το βιβλίο, το διάβασμα ή τη λογοτεχνία αποτελεί ένα αναπόσπαστο, έμφυτο κομμάτι σε ορισμένους ανθρώπους, ενώ σε άλλους μπορεί να καλλιεργηθεί σταδιακά σε οποιαδήποτε ηλικιακή φάση και αν βρίσκονται. Η ανάγνωση βιβλίων αποτελεί μία ενασχόληση, η οποία μπορεί να προσκομίσει πολλαπλά οφέλη στον αναγνώστη. Στην πραγματικότητα, το διάβασμα δεν πρέπει να αντιλαμβάνεται ως μία σχολική ή εργασιακή υποχρέωση, αλλά ως μία ελεύθερη επιλογή, η οποία προσφέρει στον αναγνώστη απόλαυση και χαρά. Ουσιαστικά, το εγχειρίδιο αποτελεί τον καλύτερο δάσκαλο για τον άνθρωπο, αφού βελτιώνει τη μνήμη και την ικανότητα απομνημόνευσης και ο αναγνώστης αφουγκράζεται καλύτερα τα γεγονότα της πλοκής. Το κυριότερο, όμως, είναι ότι μπορεί καθένας μέσω των πρωταγωνιστών του βιβλίου να αναζητήσει τις δικές του προσωπικές αλήθειες και να ανακαλύψει νέα πράγματα, τα οποία έως τώρα δεν γνώριζε.

Ζούμε σε έναν κόσμο, ο οποίος κατακλύζεται από οθόνες, νέες τεχνολογίες, το διαδίκτυο και γενικότερα «εύπεπτες» μορφές διασκέδασης, όπου όλο και λιγότεροι άνθρωποι δαπανούν τον χρόνο τους στο διάβασμα ενός βιβλίου. Εντούτοις, στατιστικές μελέτες έχουν δείξει ότι τα οφέλη τα οποία προσκομίζει κανείς από το βιβλίο, δεν προκύπτουν από καμία διαδικτυακή πηγή, ούτε καν από μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οτιδήποτε και να διαβάσει κάποιος σε ένα βιβλίο, προσθέτει πληροφορίες στο μυαλό, οι οποίες κάποια στιγμή στη ζωή του θα του φανούν χρήσιμες. Ας μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι η ανάγνωση βοηθάει στη διεύρυνση της κριτικής σκέψης και στην όξυνση του νου. Είναι γνωστό ότι στις μέρες που διανύουμε, η μελέτη ενός αναγνώσματος αποτελεί μία καλή αφορμή, ώστε να αφήσουμε για λίγο το κινητό μας στην άκρη. Έρευνες έχουν βρει πως η συχνή χρήση του κινητού δυσκολεύει τους ανθρώπους στο να κοιμηθούν και γενικότερα συμβάλλει σε μία χαμηλότερη ποιότητα ύπνου. Αντιθέτως, πολλοί ειδικοί ισχυρίζονται ότι το διάβασμα μπορεί να σε χαλαρώσει, δημιουργώντας τις κατάλληλες συνθήκες ύπνου.

book1ΙΥΓΙΟ

Πηγή Εικόνας: blogs.sch.gr (εικονογράφηση: Sylvia Vivanco)

Ας μην παραβλέψουμε, λοιπόν, ότι το διάβασμα πέρα από μία ποιοτική και ενδιαφέρουσα ενασχόληση είναι ωφέλιμο και για την ψυχική και φυσική μας υγεία. Με απλά λόγια, το βιβλίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μία θεραπευτική μέθοδος, καθώς μπορεί να ταξιδέψει τον αναγνώστη σε ένα διαφορετικό μέρος, να τον χαλαρώσει από μία στρεσογόνα κατάσταση, ακόμα και να τον ψυχαγωγήσει. Επομένως, η λίστα των πλεονεκτημάτων της ανάγνωσης βιβλίων είναι ανεξάντλητη και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αποτελούν τα σημαντικότερα μέσα επίτευξης πνευματικής και ψυχικής ισορροπίας, σε μία εποχή στην οποία το διαδίκτυο μας έχει καταβάλλει.

 

Η αξία της γνώσης.

 

Είπαν για το βιβλίο …

– Τι όμορφο που είναι ένα βιβλίο, που επινοήθηκε για να πιάνεται στο χέρι, ακόμη και στο κρεβάτι, ακόμη και μέσα σε μία βάρκα, ακόμη και εκεί όπου δεν υπάρχουν ηλεκτρικές πρίζες, ακόμη κι αν έχει αποφορτιστεί κάθε μπαταρία και αντέχει τα σημάδια και τα τσαλακώματα, μπορεί να αφεθεί να πέσει καταγής ή να αφεθεί ανοιγμένο στο στήθος ή στα γόνατα όταν μας παίρνει ο ύπνος, μπαίνει στην τσέπη, φθείρεται, καταγράφει την ένταση, την επιμονή ή τον ρυθμό των αναγνώσεών μας, μας υπενθυμίζει (αν φαίνεται πολύ καινούργιο ή άκοπο) ότι δεν το διαβάσαμε ακόμη.

– Umberto Eco 

—- Τι εκπληκτικό πράγμα είναι ένα βιβλίο. Είναι ένα επίπεδο αντικείμενο που έχει φτιαχτεί με υλικά κάποιου δέντρου και έχει εύκαμπτα μέρη πάνω στα οποία είναι τυπωμένα πολλά περίεργα μαύρα σχεδιάκια.

Αλλά αρκεί μία γρήγορη ματιά και αμέσως βρίσκεσαι στο μυαλό ενός άλλου ανθρώπου, ίσως κάποιου που έχει πεθάνει εδώ και χιλιάδες χρόνια. Από τα βάθη των χιλιετιών κάποιος συγγραφέας μιλάει σιωπηλά αλλά καθαρά μέσα στο μυαλό σου, άμεσα απευθυνόμενος σε σένα.

Η γραφή αποτελεί ίσως τη σπουδαιότερη ανθρώπινη εφεύρεση, ενώνοντας ανθρώπους που δεν γνωρίστηκαν ποτέ, πολίτες μακρινών εποχών.

Τα βιβλία σπάνε τα δεσμά του χρόνου. To βιβλίο είναι απόδειξη πως οι άνθρωποι είναι ικανοί να κάνουν μαγικά πράγματα.

Carl Sagan

  • Άριστο βιβλίο είναι εκείνο που ανοίγουμε με λαχτάρα και κλείνουμε με κέρδος. Άμος Άλκοτ
  • Ένα καλό βιβλίο είναι ένας καλός φίλος. Ζακ – Ανρί Μπερναρντέν ντε Σεν Πιερ
  • Η ανάγνωση των καλών βιβλίων είναι σαν τη συνομιλία με τους τελειότερους ανθρώπους του παρελθόντος. Ρενέ Ντεκάρτ
  •  Καθετί που έκανε, σκέφτηκε, κέρδισε ή δημιούργησε η ανθρωπότητα, όλα αυτά βρίσκονται, σαν μια μαγική παρακαταθήκη, στις σελίδες των βιβλίων. Αποτελούν εκλεκτό κτήμα των ανθρώπων. Τόμας Καρλάιλ
  • Όπου καίνε βιβλία, στο τέλος θα κάψουν και ανθρώπους. Κρίστιαν Χάινριχ Χάινε
  • Στα βιβλία βρίσκουμε την ψυχή του χρόνου που πέρασε. Τη διατυπωμένη ηχώ του παρελθόντος, όταν το σώμα και τα υλικά στοιχεία που το αποτελούν έχουν τελείως χαθεί σαν ένα όνειρο. Τόμας Καρλάιλ
  • Τα βιβλία είναι αθάνατα τέκνα που θεοποιούν τους πατέρες τους. Πλάτων
  • Τα βιβλία που έχουμε ανάγκη είναι εκείνα που πέφτουν σαν το τσεκούρι στην παγωμένη θάλασσα της ψυχής μας. Franz Kafka
  • Μου φτάνει που ξέρω να διαβάζω, γιατί έτσι μαθαίνω αυτά που δεν ξέρω, ενώ όταν γράφεις, γράφεις μόνο αυτά που ξέρεις ήδη. Umberto Eco
  • Ίσως να είχαν δίκιο που έβαλαν την αγάπη στα βιβλία. Ίσως επειδή δεν θα μπορούσε να ζει πουθενά αλλού. William Faulkner
  • Πάντα φανταζόμουν τον παράδεισο σαν ένα είδος βιβλιοθήκης. Jorge Luis Borges
  • Τα βιβλία είναι καθρέφτες. Βλέπεις μέσα τους μόνο αυτά που ήδη έχεις μέσα σου. Carlos Ruiz Zafón
  • Διάβαζε για να ζήσεις. Gustave Flaubert

paidiko vivlio

«Ας μεγαλώσουμε με το βιβλίο…»

του  Sergey Makhotin (Ρωσία)
– Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

Όταν ήμουν μικρό παιδί, μου άρεσε να χτίζω σπίτια με κύβους και να παίζω παιχνίδια όλων των ειδών. Για στέγη χρησιμοποιούσα συχνά ένα βιβλίο με εικόνες. Στα όνειρά μου τρύπωνα στο σπίτι, ξάπλωνα σ’ ένα κρεβάτι καμωμένο από σπιρτόκουτο και κοιτούσα τα σύννεφα ή τον έναστρο ουρανό – ανάλογα με την εικόνα που προτιμούσα.

Ακολουθούσα από διαίσθηση τον κανόνα της ζωής κάθε παιδιού, που προσπαθεί να δημιουργήσει για τον εαυτό του ένα άνετο και ασφαλές περιβάλλον. Κι ένα παιδικό βιβλίο με βοήθησε στ’ αλήθεια να τα καταφέρω.

Έπειτα μεγάλωσα, έμαθα να διαβάζω, κι ένα βιβλίο στη φαντασία μου άρχισε να φαίνεται περισσότερο σαν μια πεταλούδα ή ακόμα σαν ένα πουλί παρά σαν μια στέγη σπιτιού. Οι σελίδες του έμοιαζαν με φτερά που θρόιζαν. Θαρρείς και το βιβλίο έστεκε στο περβάζι έτοιμο να πετάξει έξω από το ανοιχτό παράθυρο σε άγνωστους τόπους. Το έπαιρνα στα χέρια μου, άρχιζα να το διαβάζω κι εκείνο ησύχαζε. Τότε ορμούσα εγώ σε άλλες χώρες και κόσμους, ξανοίγοντας τον χώρο της φαντασίας μου.

Τι χαρά να κρατάει κανείς ένα νέο βιβλίο στα χέρια του! Στην αρχή δεν ξέρεις τι λέει το βιβλίο. Αντιστέκεσαι στον πειρασμό να κοιτάξεις την τελευταία σελίδα. Και τι όμορφα που μυρίζει! Αδύνατον να αναλύσεις τη μυρωδιά στα συστατικά της: το τυπογραφικό μελάνι, την κόλλα… όχι, δε γίνεται! Η μυρωδιά του βιβλίου είναι ιδιαίτερη, συναρπαστική και μοναδική. Οι άκρες από μερικές σελίδες μπορεί να έχουν κολλήσει, λες και το βιβλίο δεν έχει ξυπνήσει ακόμα. Ξυπνάει όταν αρχίζεις να το διαβάζεις.

Μεγαλώνεις και ο κόσμος ολόγυρα γίνεται περισσότερο σύνθετος. Αντιμετωπίζεις ερωτήματα που ακόμα και οι μεγάλοι δεν μπορούν να τα απαντήσουν. Ωστόσο είναι πολύ σημαντικό να μοιραστείς τις αμφιβολίες και τα μυστικά σου με κάποιον. Και να που ένα βιβλίο έρχεται πάλι να σε βοηθήσει. Πολλοί από μας έχουν πιάσει τον εαυτό τους να συλλογίζεται: για μένα γράφτηκε αυτό το βιβλίο! Και ο ήρωας που προτιμάς φαίνεται ξαφνικά να σου μοιάζει. Συναντά τα ίδια προβλήματα και τ’ αντιμετωπίζει με σύνεση. Κάποιος άλλος από τους χαρακτήρες δε σου μοιάζει καθόλου, αλλά θέλεις να δοκιμάσεις τον ρόλο του, να νιώσεις γενναίος και πολυμήχανος σαν εκείνον.

Όταν ένα αγόρι ή ένα κορίτσι λέει «Δε μ’ αρέσει να διαβάζω!», με κάνει και γελάω! Δεν τα πιστεύω αυτά τα παιδιά. Σίγουρα τρώνε παγωτά, παίζουν παιχνίδια, παρακολουθούν ενδιαφέρουσες ταινίες. Με άλλα λόγια, τους αρέσει να περνούν καλά. Και το διάβασμα δεν είναι μόνο μια επίπονη δουλειά που οδηγεί στην ανάπτυξη των συναισθημάτων και της προσωπικότητάς μας, αλλά πρώτ’ απ’ όλα είναι ευχαρίστηση.

Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο γράφουν τα έργα τους οι συγγραφείς παιδικών βιβλίων.

Πηγή:http://www.greekibby.gr/products5.php?wh=1&lang=1&the1id=90&theid=90&open1=90&open2=

Τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη όπως τα αναγνώρισε η πρώτη Αναγνωστική σύνοδος  που πραγματοποιήθηκε στη Βιβλιοχώρα το Φεβρουάριο του 2007 και μοιάζουν πάρα πολύ με τον  δεκάλογο που πρότεινε το  1992, ο Γάλλος συγγραφέας Ντανιέλ Πενάκ  είναι τα εξής:

Ο μικρός αναγνώστης έχει:

1. Το δικαίωμα να μη διαβάζει!

2. Το δικαίωμα να ξεφυλλίζει απλώς ένα βιβλίο!

3. Το δικαίωμα να αφήνει στη μέση ένα βιβλίο!

4. Το δικαίωμα να διαβάζει όσες φορές θέλει το ίδιο βιβλίο!

5. Το δικαίωμα να διαβάζει ό,τι του αρέσει!

6. Το δικαίωμα να νοιώθει ο ήρωας του βιβλίου!

7. Το δικαίωμα να διαβάζει οπουδήποτε!

8. Το δικαίωμα να ψάχνει πληροφορίες στα βιβλία που διαβάζει!

9. Το δικαίωμα να διαβάζει δυνατά, χωρίς να ενοχλεί!

10. Το δικαίωμα να απαιτεί ησυχία όταν διαβάζει!

Τέλος υπάρχουν τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη όπως τα έθεσε ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος (συγγραφέας).

Κάθε παιδί είναι ένας μικρός αναγνώστης που έχει δικαίωμα:

Να έχει πρόσβαση σε βιβλία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία.

Να έχει γύρω του βιβλία πριν ακόμα μάθει να διαβάζει και να μεγαλώνει με αυτά.

Να διαβάζει όσες φορές θέλει τα δικά του βιβλία, και να τα παίρνει μαζί του όπου θέλει, όπως κάνει με τα παιχνίδια του.

Να έχει βιβλία όλων των ειδών, που έχουν όλες τις απόψεις, και σε αυτά να αναζητά την αλήθεια.

Να έχει τα εφόδια να επιλέγει τα βιβλία που διαβάζει, να μπορεί να τα κρίνει, να τα αξιολογεί, χωρίς να τον εξαναγκάζει κανείς να διαβάσει κάποιο που δεν θέλει.

Να μεταφέρεται μέσα από τα βιβλία σε όποιον τόπο και σε όποια εποχή θέλει: στο παρελθόν, στο παρόν ή στο μέλλον.

Να συζητά με τους γονείς, τους δασκάλους και τους φίλους του για τα βιβλία του, και να τα διαβάζει δυνατά σε όποιον θέλει.

Να έχει βιβλία με εικόνες που του αρέσουν και τον ταξιδεύουν πέρα από το κείμενο.

Ν’ απολαμβάνει το βιβλίο του σ’ έναν χώρο χωρίς τηλεόραση ή οποιοδήποτε άλλο μέσο τού αποσπά την προσοχή.

Να παίζει με τους ήρωες των βιβλίων, να φτιάχνει με τη φαντασία του νέες περιπέτειες, να γράφει τα δικά του βιβλία.

Ey3WNdMXi RMxg

25η Μαρτίου 1821-25η Μαρτίου 2025.

Στο 1ο Τμήμα:

Δραματοποιήσαμε το “Κανόνι της Ειρήνης”

ένα κανόνι που παρά το τέλος  του πόλεμου δεν έπαψε να τον επιζητά.

Όμως μια μαργαρίτα που φύτρωσε πάνω του κατάφερε να του μαλακώσει την ψυχή και  να το κάνει να αποδεχτεί  την ειρήνη.

1742966349382

174296639204617429663338201742966425119

174296640962417429663165691742966301161

Στο 2ο Τμήμα:

Τιμουμε τους ήρωες του 1821,γνωρίζοντας τους μέσα από πίνακες ζωγραφικής&έργα τεχνης.

17432670178581743267017801

17432670179181743267017978

174326701814617432670181041743267018048

Προετοιμασία των σκηνικών τησ γιορτής&εξοικείωση με την έννοια της επανάστασης& της ελευθερίας.Παραλληλα δινουμε προσοχή στην εμπέδωση τησ διπλής γιορτης.

174326725129117432672511611743267250976

17432672514151743267251230

174326725135317432672510281743267251086

Χειροτεχνίες&η πρόσκληση για τη σχολική γιορτή της 25ης Μαρτιου.Προβες από τη θεατρική παρασταση στην τάξη

174326772149017432677214461743268267104

174326772176517432677217191743267721672

17432677215811743267721535

Απεικονίζουμε με δικό μασ τρόπο τουσ πίνακες που είναι εμπνευσμένοι από το 1821&δημιουργούμε δικεσ μασ συνθέσεις.

17432680379421743268037895

17432680377101743268037756

17432680378491743268037803

17432680376661743268037666 1

Η γιορτή ολοκληρώθηκε με επιτυχία&νιώσαμε τη χαρά τησ δημιουργίας&προσωπικής ευχαρίστησης με τη συμμετοχή μας

17432682672461743268267199

 

Δράσεις 2ου Τμήματος -Μάρτιος 2025

Καλωσορίζουμε την κυρα Σαρακοστή& υποδεχόμαστε την καθαρά Δευτέρα!

174326641560917432664157171743266578720

1743266415556 1

1743266415399

17432664153511743266578906

1743266415458

Αυτοσχεδιάζουμε με ψυχοκινητικα παιχνίδια επικοινωνίας& γρήγορης αντίληψης

17432665790111743266578674

17432665788081743266578766

 

Υποδεχόμαστε την άνοιξη με εργασίες εξάσκησης στα μαθηματικά κ τη γλώσσα!

1743266820491

174326682060217432668206561743266820758

17432668207091743266820540

Ανοιξιάτικες χειροτεχνίες με ζωάκια&ρολόι για τον καρπό που επέλεξαν τα παιδιά,με θέμα τησ αρεσκείας τους,από την Κυρία Φωτεινή-δασκαλα των αγγλικών

17432684577911743268457706

17432684578341743268457621

17432684576631743268457578

 

Παρακολούθηση ταινίας στο σχολείο,κατόπιν αιτηματος παιδιών&γονέων,όπου διασκεδάσαμε σε χαλαρή διάθεση μια Κυριακή. Πραγματοποιηθηκε η δράση στα πλαίσια ανοίγματος του σχολείου στην κοινωνια&της συνεργασίας σχολείου& οικογένειας

17432674347041743267434748

17432674349731743267434883

ΟΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ-1ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ.

1ο Νηπιαγωγείο Αλιβερίου
Ιπποκράτους – Χρυσοστάλλη – Κόλλια (δρόμος ΟΤΕ) προς Πλατεία Λιγνιτωρύχου – Μεταξά – Κολοκοτρώνη – Κυριακού και καταλήγει στον περιφερειακό Αλιβερίου. Από περιφερειακό Αλιβερίου – Γυμνάσιο Αλιβερίου – μέχρι την Ε.Ο. Αλιβερίου/Χαλκίδας. Εκατέρωθεν της Ε.Ο. μέχρι τη διασταύρωση του Κέντρου Υγείας Αλιβερίου.
Ο οικισμός Οσμάν, η Ακτή Νηρέως κατά το ήμισυ από την κεντρική οδό Νηρέως και προς το Αλιβέρι.
Οι οικισμοί Αγ. Λουκάς, Αγ. Ιωάννης Παρθένι, Παναγιά, Θαρρούνια, Τραχήλι, Παραμερίτες για εγγραφή των μαθητών όσων επιθυμούν στο ολοήμερο τμήμα.
Αφού ελέγξετε ό,τι ανήκετε με βάση την κατοικία  σας  στα όρια του 1ου Νηπιαγωγείου και κάνετε την ηλεκτρονική εγγραφή τηλεφωνήστε στο 222022771 για να ορίσουμε την επίσκεψη σας
στην οποία θα προσκομίσετε το βιβλιάριο υγείας του νηπίου και το αποδεικτικό κατοικίας (λογαριασμός ΔΕΚΟ, ενοικιαστήριο συμβόλαιο) .
Επίσης θα συμπληρώσετε κάποιες αιτήσεις -έντυπα  που θα σας παρέχουμε εμείς.