2η ΄Ασκηση σεισμού 10-2-25.
Στο 1ο Τμήμα:
Μιλήσαμε για το σεισμό και το μύθο του Εγκέλαδου.
Προετοιμάζοντας την 2η άσκηση σεισμού για το σχολ. έτος 2024-25 κάναμε κατασκευή όπου ο Εγκέλαδος κρατά τη γη και την κουνά κατά το δοκούν.Έτσι νιώθουμε το σεισμό στα σπίτια μας.
Πήραμε λοιπόν χάρτινες λωρίδες από περιοδικά και τις κολλήσαμε πάνω σε μπαλόνια.
Πρώτα όμως φτιάξαμε την αλευρόκολλα μας.
Στη συνέχεια βάψαμε μπλέ τα μπαλόνια μας και κάναμε τη γη .
Μάθαμε τις πέντε ηπείρους και τις ζωγραφίσαμε.
Τις κολλήσαμε πάνω στη γη μας.
Κολλήσαμε τον Εγκέλαδο κάτω από τη γη και το σπίτι πάνω της και ιδού το αποτέλεσμα…
Tην Δευτέρα λοιπόν 10-2-25 στις 12 η ώρα κάναμε την 2η ετήσια προγραμματισμένη άσκηση σεισμού για τη φετινή σχολική χρονιά.Με το σύνθημα “σεισμός” μπήκαμε κάτω από τα τραπέζια και σε δεύτερο χρόνο μετά το τέλος του σεισμού βγήκαμε έξω από τις τάξεις μας και απομακρυνθήκαμε από το κτίριο.
Δράσεις 1ου Τμήματος-Φεβρουάριος 2025
Δράσεις 2ου Τμήματος-ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Οι Τρεις Ιεράρχες 30-1-25 , 1ο και 2ο Τμήμα.
Ποιοι ήταν οι τρεις Ιεράρχες .
Με τον όρο Τρεις Ιεράρχες, αναφερόμαστε συνοπτικά στους τρεις επιφανείς Αγίους και Θεολόγους,
Βασίλειο τον Μέγα, Ιωάννη τον Χρυσόστομο και Γρηγόριο τον Ναζιανζηνό.
Για τη σοφία τους και τη χριστιανική τους ζωή, η Ορθόδοξη Εκκλησία τους ονόμασε Αγίους
και γιορτάζουν ο καθένας ξεχωριστά.
Αλλά επειδή δημιουργήθηκε μια διαφωνία μεταξύ των χριστιανών για το ποιος από τους τρεις πρόσφερε τα περισσότερα, αποφασίστηκε και καθιερώθηκε από τα τέλη του 4ου αιώνα να υπάρχει και για τους τρεις μια κοινή γιορτή στις 30 Ιανουαρίου κάθε έτους.
Στο 1ο τμήμα :
Η σχετική μας κατασκευή.
2o Τμήμα.
Κατασκευή πεπαλαιωμένης εικόνας με τους Τρεις Ιεράρχες,με μέθοδο νες καφέ & επιχρωματισμός της με νερομπογιές.
Οι Αλκυονίδες ημέρες στο 1ο και 2ο Τμήμα.
1ο Τμήμα.
Οι αλκυονίδες μέρες αναφέρονται σε ένα ήπιο και ήρεμο διάστημα του χειμώνα,
συνήθως στα τέλη Ιανουαρίου ή στις αρχές Φεβρουαρίου.
Η ονομασία προέρχεται από το πουλί αλκυόνα, το οποίο σύμφωνα με τον μύθο, φτιάχνει τη φωλιά του στην θάλασσα και φέρνει ήρεμες και καλές καιρικές συνθήκες.
Αυτές οι μέρες χαρακτηρίζονται από ηλιοφάνεια και ήπιες θερμοκρασίες, που δημιουργούν μια προσωρινή αίσθηση άνοιξης, αν και πρόκειται για ένα φαινόμενο που διαρκεί μόνο λίγες μέρες.
Αφού ακούσαμε το μύθο της αλκυόνης, κάναμε την κατασκευή μας.
2ο Τμήμα.
Η Αλκυόνη αναζητά μέρος τις-αλκυονίδες-μέρες του χειμώνα να γεννήσει τα αυγά της.
Καλιτεχνικές Δημιουργίες-Ζωγράφοι-1o Tμήμα. Δράση Ιανουάριου-Φεβρουάριου.
Στο 1ο Τμήμα ασχοληθήκαμε με τους ζωγράφους…
VAN GOGH και “Έναστρη νύχτα”
Διαβάσαμε το βιβλίο για τον ζωγράφο PAUL KLEE και προσπαθήσαμε να κάνουμε αντίγραφα των έργων του “Πόλη πάνω σε δύο λόφους” που το έκαναν τα μεγάλα νήπια και το “Ανθισμένο” που το έκαναν τα μικρά προνήπια.
Χρησιμοποιώντας πολλά σχήματα κάναμε τις δικές μας συνθέσεις -πίνακες.
Και το έργο του Paul Klee :”H γάτα και το πουλί”. 11-2-25
Παίζοντας με το πάζλ του Αρλεκίνου των “Πολ Σεζάν και Πικάσο”.
14-2-25
Ιανουάριος 2025- Καλωσορίζοντας το νέο έτος-Οι Βασιλόπιτες μας -ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!
Στο 1ο Τμήμα:
Ο νέος χρόνος 2025 ήρθε και το νηπιαγωγείο μας γέμισε πάλι με την γλυκιά παρέα.
Είχαμε πολλά νέα να πούμε για το πως περάσαμε τις 15 ξέγνοιαστες ημέρες των διακοπών!!!
Και τώρα που ανοίξαμε ,γιορτές-γενέθλια ,η Βασιλική ,ο Γιάννης, ο Γιώργος. Χρόνια πολλά φίλοι μας !!!Δωράκια,ζωγραφιές, αφιερώσεις ,ευχές και πολλές χαρές!!!
Μάθαμε τους αριθμούς του 2025 και τους συνθέσαμε σε κατασκευή για το σπίτι μας.
Πως να λείψει από τον ερχομό μιας νέας χρονιάς και το έθιμο της βασιλόπιτας που κάθε χρόνο τιμούμε;Την παρασκευάσαμε και σύμφωνα με τις επιθυμίες συμμαθητών μας δεν την πασπαλίσαμε όλη με ζάχαρη άχνη.
Το φλουρί το κέρδισε ο Γιώργος και πήρε ως δώρο ένα βιβλίο.
Ο χειμώνας μας δείχνει τα δόντια του με τις κρύες μέρες του κι εμείς φτιάξαμε τον χιονάνθρωπο με τις νιφάδες. Φυσώντας με το καλαμάκι οι νιφάδες αιωρούνται …
Συνεχίσαμε με τα συναισθήματα και δείξαμε τη χαρά τη λύπη την έκπληξη και το θυμό στο προσωπάκι της χειροτεχνίας μας .
Δραστηριότητες γύρω από τα μαθηματικά.
Ταξινομήσαμε τα κουτιά του μπακάλικου μας και τα αριθμήσαμε από το 1 έως το 5 με βάση το μέγεθος τους.
Στη συνέχεια κάναμε νομίσματα με άσπρο πηλό του 1 ενός ,2 δύο και 5 πέντε ευρώ.
Αφού τα ψήσαμε είμαστε έτοιμοι για αγοραπωλησίες.
Με την κ.Ελευθερία -ψυχολόγο και την κ. Κωνσταντίνα-κοινωνική λειτουργό διαβάσαμε το βιβλίο :
“Κύκλοι γύρω μας”
που μιλά για εμάς και τα περισσότερο ή λιγότερο σημαντικά πρόσωπα γύρω από μας .
2ο Τμήμα-Η Βασιλόπιτα μας.
Παρασκευή βασιλόπιτας με τα παιδιά.Κόψιμο&μοίρασμα πίτας με το τυχερό φλουρί.
Διαδικασία υλοποίησης&ψησιμο
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!
2ο Τμήμα -Δραστηριότητες Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου.
Αποχαιρετήσαμε το φθινόπωρο με τη δημιουργία λευκώματος/βιβλίου με ότι μάθαμε τους τρείς μήνες.
Καλωσορίσαμε τον Δεκέμβριο &την εποχή του χειμώνα,με ένα αφιέρωμα στα άτομα με ειδικές δεξιότητες.Ζωγραφισαμε με το στόμα καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση.
Ήρθαν τα Χριστούγεννα &η Πρωτοχρονιά!Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες εν όψει της μεγαλύτερης γιορτής του χειμώνα.
Φιλοτεχνήσαμε το κλασικό ημερολόγιο,ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης,διακοσμητικές μπάλες,καρτες &στολίσαμε την τάξη.
Το αστέρι των ευχών,make a wish.Κ χριστουγεννιάτικες κάρτες για το σπίτι
Δημιουργία πρόσκλησης γιορτής & επιμέλεια δώρου Τριλιζας,με χειροποίητα χριστουγεννιάτικα αστεράκια.
Δημιουργία χειροτεχνίας το τερατακι των συναισθημάτων,για να”ξεμπερδεψουμε&να γνωρισουμε τι νιώθουμε”
Εργαστήριο χριστουγεννιάτικων έργων μαζί με τους γονείς.
Χριστουγεννιάτικες εκφράσεις& υλοποίηση ιδεών των παιδιών διαθεματικά&με διάφορους τρόπους.
Διακοσμητικά δεντρακια&χειροτεχνίες με θέμα τα Χριστούγεννα.
Δημιουργία σκηνικών γιορτής με τα παιδιά& ολοκλήρωση έκθεσης αυτών στη σκηνή
Πραγματοποίηση &ολοκλήρωση χριστουγεννιάτικης παραστασης”το Ουράνιο Άγιο φως”.Εστιάσαμε το περιεχόμενο τησ γιορτής,να είναι επίκαιρο &να συνδεει τα μηνύματα τησ γέννησης του Χριστού,αγάπη&ειρήνη,με τα προβλήματα τησ σημερινής εποχής.Σαν επιστέγασμα της εκδήλωσης μοίραστηκαν δώρα από Αη Βασίλη&προσφορά δώρων από τα παιδιά προς τους γονείς τους.
Διασκέδαση& δημιουργική απασχόληση των παιδιών με ψυχοκινητικα παιχνίδια,τελευταία μέρα από ανιματερ/ψυχαγωγό στο σχολείο.
1ο Τμήμα -Χριστουγεννιάτικη γιορτή και η προετοιμασία της.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΠΑΠΟΥΤΣΙΩΝ.
Με την ευκαιρία του θεατρικού που παίζουμε στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας “Ο παπουτσής και οι καλικάντζαροι” καλέσαμε μητέρα νηπίου μας,την κ.Κων.Πετράκη την Τετάρτη 18-12-24 όπου μας εξήγησε πως κατασκευάζονται τα χειροποίητα παπούτσια και τα εργαλεία που χρειάζονται γι’αυτό.Το ενδιαφέρον ήταν μεγάλο και δώσαμε νέο ραντεβού για σχετικές κατασκευές μετά τις διακοπές μας.Εργαλεία, ορολογία και σχετικά βιβλία κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον μας .Ευχαριστούμε τον γονέα για την εμπειρία που μοιράστηκε μαζί μας!!!
Ο θρύλος των καλικάντζαρων έχει τις ρίζες του στα ρωμαϊκά χρόνια ,συνεχίζεται στο Βυζάντιο με τους μασκαράδες και στις μέρες μας θέλει τα μαυριδερά ξωτικά να εμφανίζονται πάνω στη γη και μάλιστα στα σπίτια των ανθρώπων το δωδεκαήμερο από τις 25 Δεκεμβρίου μέχρι τις 5 Ιανουαρίου όπου και κάνουν χιλιάδες ζαβολιές.Όλο τον υπόλοιπο χρόνο πριονίζουν το δέντρο της γης.Η φετινή μας γιορτή λοιπόν εμπνεύστηκε από τους θρύλους αυτούς και παίξαμε τα καλικαντζαράκια στο σπίτι της νοικοκυράς και το κλασικό παραμύθι των αδερφών Γκρίμ “Ο παπουτσής και οι καλικάντζαροι” ,έγινε δε την Παρασκευή 20-12-24 .
Ως εκπαιδευτικοί εισπράξαμε την ανάγκη των γονιών να νιώσουν την χαρά των γιορτών μαζί με τα παιδιά τους, μέσα από την αμέριστη βοήθεια τους .Τους ευχαριστούμε από καρδιάς ,όπως και τους μικρούς μας μαθητές για την προσπάθεια τους.Το αποτέλεσμα: ΧΑΡΑ για την ΔΙΚΑΙΩΣΗ του ΚΑΛΟΥ ,ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ από την ΟΜΑΔΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ και ΠΟΛΛΕΣ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΥΓΕΙΑ,ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΚΑΛΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ,ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ. ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!!
Τέλος την Δευτέρα 23-12-24 τελευταία εργάσιμη πριν τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές τα παιδιά των δύο τμημάτων του νηπιαγωγείου μας έσμιξαν στο τμήμα του ολοήμερου και το μέλος του προσωπικού του νηπιαγωγείου μας η πολυτάλαντη Μπαμπανιώτη Καλλιόπη τα απασχόλησε ως ανιματέρ με πολλά -πολλά παιχνίδια και την επίβλεψη όλων των νηπιαγωγών της πρωϊνής βάρδιας .Την ευχαριστούμε πολύ!Διασκεδάσαμε πολύ ,μικροί και μεγάλοι!!!