1ο Τμήμα-Λειτουργία δανειστικής βιβλιοθήκης -Δεκέμβριος 2024.

Η λειτουργία της δανειστικής μας βιβλιοθήκης άρχισε με βιβλία Χριστουγεννιάτικου περιεχομένου.

Πρώτα κουβεντιάσαμε και ορίσαμε τους κανόνες της.

Μετά πήραμε τις οδηγίες για τους γονείς μας και συνεχίσαμε στην παρεούλα όπου κάθε παιδί με την σειρά του διάλεγε το βιβλίο της αρεσκείας του και το έβαζε στην πάνινη τσάντα δανεισμού .

Αναπόσπαστο το φύλλο εργασίας όπου οι μικροί μας μαθητές πρέπει να κάνουν αξιολόγηση του βιβλίου και σχετική ζωγραφιά.

173514059545417351406336091735140608148

Τέλος είμαστε στην ευχάριστη θέση να προσθέσουμε στην δανειστική μας  βιβλιοθήκη παραμύθια από δωρεά  του συλλόγου γονέων  του νηπιαγωγείου μας  στα πλαίσια φιλανθρωπικού έργου ,τόσο στο ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ,όσο και σε βοήθεια του ΘΟΔΩΡΗ.

173514079194817351408025421735140781722

 

1ο Τμήμα-Χριστουγεννιάτικο εργαστήρι με γονείς 17-1-24 .

Την Τρίτη 17-12-24 το πρωϊ μετά από σχετική πρόσκληση προσήλθαν στο νηπιαγωγείο οι γονείς των νηπίων για να κάνουμε παρέα Χριστουγεννιάτικες κατασκευές και να χαρούμε την αλληλεπίδραση.

173514016377417351401815931735140134724

173514014734417351401167401735140398224

173514020477817351403835991735140241365

173514037192817351404191521735140435445

173514028142717351402978921735140343497

Κατασκευάσαμε Χριστουγεννιάτικες κάρτες , Αγγελάκια με χαρτοδιπλωτική, Ρουντολφάκια και Αι-Βασιλάκια με γλωσσοπίεστρα, Χιονανθρωπάκια αντίστροφης μέτρησης με αυτοκόλλητα, στολίδια για το δέντρο.

Τέλος μια ομαδική εργασία  με στάμπα της παλάμης μας -Αι-Βασίλη.

Μια ωραία συνάντηση γεμάτη συναισθήματα χαράς και συνεργασίας  δεν μπορεί να τελειώσει χωρίς ένα γλυκάκι -κουταλιά με μπισκοτάκια oreo και τυρί φιλαδέλφεια. Ένα απλό και γρήγορο ανακάτεμα και ο καθένας με το κουτάλι του βουτά στην τρούφα.

Νόστιμο ,μικρό και υγιεινό αφήνει την γλύκα της συνάντησης μας!!!

Συγχαρητήρια σε γονείς και νήπια.

173514005696517351400776771735161198881

 

1ο Τμήμα-Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν.

Ο Δεκέμβριος μπήκε και οι ετοιμασίες για τα Χριστούγεννα και τη συμμετοχή μας στη λευκή νύχτα που διοργανώνεται στην πόλη μας άρχισαν.

Στο 1ο τμήμα φτιάξαμε ημερολόγια με Χριστουγεννιάτικα στεφανάκια για να προσφέρουμε όταν πούμε τα κάλαντα σε καταστήματα της πόλης.

 

αρχείο λήψης

17351407112161735156900186 1

 

Συνεχίσαμε με το στολισμό του Χριστουγεννιάτικου δέντρου και  κατασκευές.

1735140676576

17351405502331735140513319

1735140741364 17351407555461735140692677

1ο Τμήμα-Το νερό-Ο κύκλος του .

Με την ευκαιρία του βροχερού καιρού μιλήσαμε για την βροχή και τον κύκλο του νερού, παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια και μάθαμε πολλά.Κάναμε το πείραμα της εξάτμισης

1735140937142

17327366726601732736650788

17351408528451735140866007

Τέλος πειραματιστήκαμε με υλικά που διαλύονται στο νερό όπως το αλάτι,η ζάχαρη

1735140974288

17351409625951735140997119

και το λάδι που δεν διαλύεται στο νερό αλλά επιπλέει.

 

 

1ο Τμήμα-Tα συναισθήματα μας. .

Κουβεντιάζοντας για τα συναισθήματα μας και περιγράφοντας τα ,τα ξεχωρίσαμε σε θετικά-ευχάριστα και αρνητικά-δυσάρεστα.Διαβάσαμε το βιβλίο: “Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων ” και μιλήσαμε αναλυτικά μετά τα ευχάριστα συναισθήματα για τους φόβους μας.Τα νήπια ζωγράφισαν τους φόβους τους και στην συνέχεια η νηπιαγωγός του τμήματος ένταξης κ. Πηλιχού Σοφία αφού τους έδωσε διάφορα υλικά ΄:γάζες,λωρίδες χαρτιών, αλουμινόχαρτο, πομ-πομ, φελλό κλήθηκαν να φτιάξουν το δωμάτιο του φόβου.

17351410096861735141020984 11735141031097

173514104156417351411372631735141109390

17351411646861735141058212

Με παρόμοιο τρόπο με την ψυχολόγο κ.Ρέγα Ελευθερία και την κοινωνική λειτουργό κ.Ιωάννου Κωνσταντίνα έφτιαξαν τα βάζα των συναισθημάτων βάζοντας μέσα χρωματιστές κλωστές και δίνοντας  στα διάφορα συναισθήματα το αντίστοιχο χρώμα.Περάσαμε τέλεια!!!

Παγκόσμια ημέρα ΑΜΕΑ 3-12-24

3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις  αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.

Η έννοια της ενταξιακής εκπαίδευσης αναφέρεται στη φιλοσοφία της αποδοχής και στην παροχή ενός πλαισίου, μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους, μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να αντιμετωπίζονται με σεβασμό.

Σε αυτό το πλαίσιο, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία σχολεία από όλη τη χώρα ενώνουν τις φωνές τους για να στείλουν μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.

Δραστηριότητες 1oυ  Τμήματος.

Έτσι κι εμείς αφού ευαισθητοποιήσαμε τα νήπια  κάναμε σχετικές δράσεις προσπαθώντας να βάλουμε τα νήπια στην θέση των ατόμων με αναπηρίες.

1733307727592

17333077816141733307945306

1733308388362

1733309867322

1733309937689

Hμερίδα για γονείς 27-11-24.

 

Hμερίδα 27-11-24

Τα μέλη του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού της ΕΔΥ του σχολείου (Ψυχολόγος & Κοινωνική Λειτουργός) προσκαλούν τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών σε μια ενημερωτική ημερίδα με τίτλο «Η χρήση της οθόνης στην προσχολική ηλικία: O ρόλος των γονικών στάσεων και ορίων», την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου και ώρα 16.30 στο χώρο του σχολείου μας.Στα πλαίσια υλοποίησης της εν λόγω δράσης, θα δοθεί η ευκαιρία να συζητηθούν με τους γονείς καίρια ζητήματα που αναδύονται λόγω της ραγδαίας αύξησης και χρήσης των τεχνολογικών μέσων, ήδη από τα πρώιμα παιδικά χρόνια, όπου τα παιδιά καλούνται να μεγαλώσουν και να εξελιχθούν σε έναν ψηφιακά αναπτυσσόμενο κόσμο. Παράλληλα, θα ακουστούν οι προβληματισμοί των γονέων και θα λυθούν σχετικές απορίες σε μια επιστημονική βάση.

1732736686440 1

1732736578358

1732736544086 2

 

 

Ελιά-Το ευλογημένο δέντρο και ο καρπός του.Νοέμβριος 2024.

Στο 1ο Τμήμα:

Μιλήσαμε για την ελιά ,τους καρπούς της και τα οφέλη της στη διατροφή μας.

Φέραμε κλαδιά ελιάς και τα χτενίσαμε με το ειδικό χτενάκι για να  πάρουμε τις ελιές.

1734295246139

1732579191219

Κάναμε κατασκευή.

1732579562928

17325791364361732579177143

1732579162013 1

Σειροθετήσεις…

1732579213004

Παρασκευάσαμε ελιόψωμο .

173257928789217325793067361732579258847

1732579245700

Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και τον μύθο της ελιάς.

 

 

Στο 2ο Τμήμα:

Επεξεργασία θέματος της ελιάς με παίξιμο κουκλοθέατρου,του μύθου της ελιάς.

IMG 20241120 121426

IMG 20241120 121639

 

 

IMG 20241122 082321

IMG 20241121 085645

IMG 20241120 122111

IMG 20241119 184445

IMG 20241121 121600IMG 20241121 121627

IMG 20241121 133020

IMG 20241121 133307

IMG 20241121 132943

IMG 20241121 122002

IMG 20241121 132643

IMG 20241121 134515IMG 20241121 140128

IMG 20241122 104735IMG 20241122 103751

Ολοκλήρωση χειροτεχνίας για το αφιέρωμα στην ελιά.Την επόμενη μέρα αντί πρωινού φάγαμε ζεστό λαχταριστο ψωμί με ελαιόλαδο& ρίγανη,που έγινε ανάρπαστο(προσφορά του συλλόγου)

 

IMG 20241122 100300IMG 20241122 133331

 

20 Νοεμβρίου -Ημέρα των Δικαιωμάτων του παιδιού.

Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο .

Δικαιώματα των παιδιών.

 

 

 

Ο Δεκάλογος των δικαιώματων του παιδιού

Δικαιούμαι να έρθω στη ζωή. Δικαιούμαι να υπάρξω.

Δικαιούμαι να μεγαλώσω σε έναν κόσμο χωρίς βία και φτώχεια.

Δικαιούμαι να ζήσω σε έναν κόσμο που σέβεται και προστατεύει το φυσικό περιβάλλον.

Δικαιούμαι να έχω ελεύθερη πρόσβαση στον μαγικό κόσμο της γνώσης.

Δικαιούμαι να έχω ελεύθερο χρόνο και χώρο για να παίζω.

Δικαιούμαι να μάθω τί είνα καλό για την σωματική και ψυχική μου υγεία.

Δικαιούμαι να περνάω αρκετό χρόνο με τους γονείς μου.

Δικαιούμαι να ζήσω με αθωότητα και ανεμελιά τα παιδικά μου χρόνια.

Δικαιούμαι να ζήσω σε μιά κοινωνία που προστατεύει τα προσωπικά μου δεδομένα.

Δικαιούμαι έναν κόσμο ανθρώπινο, δίκαιο και ειρηνικό. ΄Εναν κόσμο στον οποίο θα μεγαλώσουν αύριο τα δικά μου παιδιά. (Πηγή UNICEF)

 

Η Σύμβαση για τα δικαιώματα του Παιδιού

H σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού αποτελείται από 54 άρθρα και καλύπτει όλα τα δικαιώματα των παιδιών , χωρίζοντάς τα σε 4 κατηγορίες : δικαιώματα επιβίωσης , ανάπτυξης , προστασίας και συμμετοχής. Τα άρθρα αυτά αναλυτικά είναι:

1. Ορισμός: “Παιδιά” θεωρούνται όλα τα κορίτσια και τα αγόρια από 0 έως 18 ετών.

2. Απαγόρευση διακρίσεων: Όλα τα παιδιά είναι ίσα. Έχουν δικαίωμα να τα αντιμετωπίζουν χωρίς διακρίσεις λόγω της φυλής, του φύλου, της γλώσσας, της θρησκείας , των απόψεων, της περιουσίας, της κατάστασης, των ιδιαίτερων αναγκών ή της εμφάνισής τους.

3. Το συμφέρον του παιδιού: Όταν οι μεγάλοι παίρνουν αποφάσεις που αφορούν τα παιδιά, πρέπει να υπολογίζουν πριν από όλα το συμφέρον των παιδιών. Η Πολιτεία πρέπει να προστατεύει και να φροντίζει τα παιδιά, αν οι γονείς τους δεν μπορούν να το κάνουν.

4. Μέτρα της Πολιτείας: Η Πολιτεία πρέπει να παίρνει όλα τα κατάλληλα μέτρα για να εφαρμόζονται τα δικαιώματα των παιδιών.

5. Ρόλος γονέων και κηδεμόνων: Οι γονείς ή οι κηδεμόνες ενός παιδιού είναι υπεύθυνοι να το μεγαλώνουν έτσι ώστε να αναπτύσσονται οι ικανότητές του και να το βοηθούν να μάθει και να ασκεί τα δικαιώματά του.

6. Δικαίωμα στη ζωή: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη ζωή, την επιβίωση και την ανάπτυξη.

7. Όνομα και ιθαγένεια: Δικαίωμα κάθε παιδιού είναι να γράφεται στο ληξιαρχείο με τη γέννησή του και να έχει όνομα, επώνυμο και ιθαγένεια, δηλαδή να ανήκει σε μια χώρα.

8. Ταυτότητα: Η Πολιτεία πρέπει να βοηθά τα παιδιά να διατηρούν την ταυτότητα, την ιθαγένεια και τις οικογενειακές τους σχέσεις.

9. Ζωή και επικοινωνία με τους γονείς: Κάθε παιδί έχει δικαίωμα να ζει μαζί με τους γονείς του, εκτός αν αυτοί ζουν χωριστά, αν δεν μπορούν να το φροντίσουν ή αν πρέπει να απομακρυνθεί από αυτούς για το καλό του. Όταν ζει μακριά από τους γονείς του, το παιδί έχει δικαίωμα να τους βλέπει και να επικοινωνεί μαζί τους, εκτός αν αυτό είναι αντίθετο με το συμφέρον του.

10. Οικογενειακή επανένωση: Αν ένα παιδί ζει σε διαφορετική χώρα από τους γονείς του, έχει δικαίωμα να ξανασμίξει μαζί τους και να μείνουν στο ίδιο μέρος.

11. Παράνομες μετακινήσεις στο εξωτερικό: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από κάθε παράνομη απομάκρυνσή τους από τη χώρα στην οποία ζουν.

12. Ελευθερία γνώμης: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να εκφράζουν ελεύθερα τις απόψεις τους. Οι μεγάλοι πρέπει να ακούν και να παίρνουν σοβαρά υπόψη τους τη γνώμη των παιδιών για θέματα που τα αφορούν, ανάλογα με την ηλικία και την ωριμότητά τους.

13. Ελευθερία έκφρασης: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να αναζητούν, να μαθαίνουν και να μεταδίδουν πληροφορίες και ιδέες, και να εκφράζονται ελεύθερα, μέσα από τον γραπτό ή προφορικό λόγο, την τέχνη ή άλλους τρόπους, αρκεί να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων.

14 Ελευθερία σκέψης και θρησκείας: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να σκέφτονται ελεύθερα και να πιστεύουν σε μια θρησκεία.

15 Ελευθερία συνάντησης και ομαδικής συνεργασίας: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να συναντιόνται, να συνεργάζονται και να συμμετέχουν σε συγκεντρώσεις, αρκεί να μην παραβιάζουν τα δικαιώματα των άλλων.

16. Ιδιωτική ζωή: Κανείς δεν μπορεί να επεμβαίνει αυθαίρετα ή παράνομα στην ιδιωτική ζωή, την οικογένεια, την κατοικία ή την αλληλογραφία ενός παιδιού,ούτε να προσβάλλει την τιμή και την υπόληψή του.

17. Πληροφόρηση: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να μαθαίνουν τι συμβαίνει γύρω τους από τα μέσα ενημέρωσης (εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση, ηλεκτρονικά μέσα). Η Πολιτεία πρέπει να ενθαρρύνει τα μέσα να διαδίδουν χρήσιμες πληροφορίες και να προστατεύουν τα παιδιά από ό,τι μπορεί να τα βλάψει.

18. Ευθύνες και υποστήριξη γονέων: Οι γονείς ή κηδεμόνες ενός παιδιού έχουν τη ευθύνη της ανατροφής και της ανάπτυξής του. Η Πολιτεία πρέπει να τους βοηθά σε αυτή την αποστολή και να εξασφαλίζει τη δημιουργία υπηρεσιών φροντίδας για τα παιδιά.

19. Βία, παραμέληση, εκμετάλλευση: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από κάθε μορφή βίας, προσβολής, παραμέλησης, εγκατάλειψης, σωματικής, ψυχολογικής, πνευματικής ή σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης, όσο βρίσκονται στην ευθύνη των γονιών ή των κηδεμόνων τους ή άλλων προσώπων στα οποία αυτοί τα έχουν εμπιστευθεί.

20. Εναλλακτική επιμέλεια: Όταν ένα παιδί δεν ζει με την οικογένειά του ή αυτή δεν μπορεί να το φροντίσει, έχει δικαίωμα ειδικής προστασίας και βοήθειας, μέσα από θεσμούς όπως η υιοθεσία, η φιλοξενία σε ανάδοχη οικογένεια ή σε κατάλληλη στέγη / ίδρυμα.

21. Υιοθεσία: Πολιτεία πρέπει να παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε μια υιοθεσία που γίνεται στην ίδια χώρα ή σε άλλη, να είναι σύμφωνη με το νόμο και να λαμβάνεται υπόψη πάνω απ’ όλα το συμφέρον του παιδιού.

22. Παιδιά πρόσφυγες: Τα παιδιά πρόσφυγες, που έχουν φύγει μόνα ή συνοδευόμενα από τους δικούς τους από την πατρίδα τους επειδή εκεί κινδύνευαν, έχουν δικαίωμα ειδικής προστασίας και απολαμβάνουν όλα τα δικαιώματα που έχουν και τα άλλα παιδιά.

23. Παιδιά με αναπηρίες: Τα παιδιά με σωματικές ή πνευματικές αναπηρίες έχουν δικαίωμα να ζουν σε συνθήκες που εγγυώνται την αξιοπρέπειά τους και ευνοούν την αυτονομία τους. Να απολαμβάνουν ειδική φροντίδα και να συμμετέχουν ισότιμα στην εκπαίδευση και την κοινωνική ζωή.

24. Υγεία και ιατρικές υπηρεσίες: Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην προληπτική φροντίδα της υγείας τους και όταν αρρωσταίνουν να χρησιμοποιούν τις απαραίτητες ιατρικές υπηρεσίες για τη θεραπεία τους.

25. Επανεξέταση αναδοχής: Όταν ένα παιδί τοποθετείται σε ένα ίδρυμα ή μια ανάδοχη οικογένεια, η Πολιτεία πρέπει να παρακολουθεί και να ελέγχει αν το φροντίζουν σωστά και αν απολαμβάνει όλα τα δικαιώματά του.

26. Κοινωνική πρόνοια: Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν την κατάλληλη κοινωνική φροντίδα και ασφάλιση.

27. Ανάπτυξη και επίπεδο ζωής: Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα σε ένα αξιοπρεπές επίπεδο ζωής: να έχουν φαγητό, ρούχα και να ζουν σε ένα ασφαλές σπίτι, ώστε να έχουν ομαλή σωματική, πνευματική, ψυχική, ηθική και κοινωνική ανάπτυξη. Αν οι γονείς τους δεν μπορούν να τους τα προσφέρουν, η Πολιτεία πρέπει να τους βοηθάει.

28. Εκπαίδευση: Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα να πηγαίνουν στο σχολείο και να έχουν ίσες ευκαιρίες σε αυτό.
Η Πολιτεία πρέπει να παίρνει μέτρα ώστε τα παιδιά να γράφονται και να μη διακόπτουν το σχολείο. Τα μέτρα για τη σχολική πειθαρχία πρέπει να σέβονται τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των μαθητών.

29. Σκοποί εκπαίδευσης: Η εκπαίδευση πρέπει να βοηθάει τα παιδιά να αναπτύσσουν τις ικανότητες και την προσωπικότητά τους και να μαθαίνουν να σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, τους διαφορετικούς πολιτισμούς και το φυσικό περιβάλλον.

30. Μειονότητες: Τα παιδιά που ανήκουν σε εθνικές, γλωσσικές ή θρησκευτικές μειονότητες, έχουν δικαίωμα να έχουν τη δική τους πολιτιστική ζωή, να χρησιμοποιούν τη γλώσσα τους και να ασκούν τη θρησκεία τους.

31. Ελεύθερος χρόνος και ψυχαγωγία: Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα να ξεκουράζονται, να έχουν ελεύθερο χρόνο, να παίζουν, να ψυχαγωγούνται και να ασχολούνται με πράγματα που τους ενδιαφέρουν.

32. Παιδική εργασία, οικονομική εκμετάλλευση: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από την οικονομική εκμετάλλευση και οποιαδήποτε επικίνδυνη εργασία μπορεί να βάλει σε κίνδυνο την εκπαίδευση, την υγεία ή την ανάπτυξή τους. Η Πολιτεία πρέπει να ρυθμίζει, σύμφωνα με τις διεθνείς συμβάσεις, τα κατώτατα όρια ηλικίας, τα ωράρια και τις συνθήκες εργασίας για ανηλίκους όπως και την επιβολή ποινών σε όσους τα παραβιάζουν.

33. Ναρκωτικά: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από την παράνομη χρήση ναρκωτικών ουσιών αλλά και να μη χρησιμοποιούνται στην παραγωγή και τη διακίνησή τους.

34. Σεξουαλική βία και εκμετάλλευση: Είναι υποχρέωση της Πολιτείας να προστατεύει τα παιδιά από κάθε μορφή σεξουαλικής βίας και εκμετάλλευσης, όπως ο εξαναγκασμός σε σεξουαλική δραστηριότητα, η πορνεία και η πορνογραφία.

35. Απαγωγή και εμπορία παιδιών: Τα κράτη παίρνουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για να εμποδίσουν τις απαγωγές, την πώληση και το δουλεμπόριο των παιδιών.

36. Άλλες μορφές εκμετάλλευσης: Τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται από οποιαδήποτε άλλη μορφή εκμετάλλευσης που μπορεί να βλάπτει την ευημερία τους.

37. Βασανιστήρια και στέρηση ελευθερίας: Κανένα παιδί δεν πρέπει να υποβάλλεται σε βασανιστήρια ή άλλη απάνθρωπη ή εξευτελιστική τιμωρία. Η θανατική ποινή και η ισόβια φυλάκιση απαγορεύεται να επιβάλλονται σε παιδιά. Η σύλληψη και κράτηση ανηλίκων πρέπει να είναι σύμφωνη με το νόμο, να έχει την ελάχιστη δυνατή χρονική διάρκεια και να ανταποκρίνεται στην ανάγκες της ηλικίας τους.

38. Ένοπλες συρράξεις: Σε περίπτωση πολέμου, τα παιδιά πρέπει να προστατεύονται. Απαγορεύεται να συμμετέχουν σε εχθροπραξίες παιδιά κάτω των 15 ετών.

39. Επανένταξη παιδιού-θύματος: Η Πολιτεία πρέπει να φροντίζει τα παιδιά που είναι θύματα παραμέλησης, κακομεταχείρισης, εκμετάλλευσης ή πολέμων για να ξεπερνούν τα τραύματά τους και να συμμετέχουν φυσιολογικά στην κοινωνική ζωή.

40. Δικαιοσύνη / ποινική μεταχείριση: Κάθε παιδί ύποπτο, κατηγορούμενο ή καταδικασμένο για μια παράνομη πράξη έχει δικαίωμα να το αντιμετωπίζουν με αξιοπρέπεια, ανθρωπισμό και σεβασμό στις ανάγκες του, να ενημερώνεται για την υπόθεσή του σε γλώσσα που καταλαβαίνει και να έχει νομική βοήθεια για να μπορεί να υπερασπίζεται τον εαυτό του.

41. Ευνοϊκότερες ρυθμίσεις: Αν οι νόμοι μιας χώρας προστατεύουν καλύτερα τα δικαιώματα των παιδιών από ό,τι αυτή η Σύμβαση, τότε πρέπει να εφαρμόζονται εκείνοι.

42. Γνωστοποίηση: Τα κράτη έχουν υποχρέωση να κάνουν γνωστά στους μεγάλους και στα παιδιά τις αρχές και το περιεχόμενο αυτής της Σύμβασης.

43-54. Εφαρμογή και έλεγχος: Μια ειδική Επιτροπή στον ΟΗΕ παρακολουθεί την εφαρμογή της Σύμβασης σε όλα τα κράτη που την έχουν υπογράψει. Οι κυβερνήσεις οφείλουν να στέλνουν εκθέσεις κάθε πέντε χρόνια και η Επιτροπή, αφού τις εξετάσει, τους στέλνει παρατηρήσεις και προτάσεις της.

Στο 1ο τμήμα:

 

1732579069073

Ζωγραφίσαμε το ταμπλώ των δικαιωμάτων με την ψυχολόγο κ. Ελευθερία και την κοινωνική λειτουργό κ.Κωνσταντίνα του νηπιαγωγείου μας.

1732578945993

17325789648701732578981126

1732579002451

Ζωγραφίσαμε ένα από τα σημαντικότερα δικαιώματα που είναι η ΕΙΡΗΝΗ μέσα από τα μάτια του Picasso.

1732579098492

Κάναμε τα μπαλόνια των δικαιωμάτων.

1732579049955

 

Στο 2ο Τμήμα:

Τα δικαιώματα των παιδιών.Ιχνογραφία λουλουδιού(αισθητική αγωγή)με τα βασικά δικαιωματα,που χρειάζονται τα παιδιά για να ζουν αρμονικά

IMG 20241120 102512

IMG 20241120 101805

Δράσεις του 2ου Τμήματος.

Στο 2ο Τμήμα.

O Νοέμβρης φέρνει κρύο και το Πολυτεχνείο! Ένας καινούριος μήνας του Φθινοπώρου έφτασε. Αναφέρουμε τα λαϊκά ονόματα που του έδωσαν τα παλιά τα χρόνια. Οργανώνουμε το ημερολόγιο του μήνα και αναζητούμε σημαντικές ημέρες και γιορτές. Στολίσαμε το Ν του Νοέμβρη και καλωσορίσαμε τον μήνα, φτιάχνοντας μια ομαδική αφίσα. Μιλήσαμε για τον καιρό και τις αλλαγές του, και απολαυσαμε σχετικές ιστορίες με το θέμα.Ξεχωρίσαμε και τιμησαμε τη γιορτή των Αρχαγγέλων και της πολεμικής αεροπορίας και ολοκληρώσαμε χειροτεχνία στην τάξη με μότο, η γνώση δίνει φτερά!

IMG 20241101 091959

IMG 20241101 100129

IMG 20241101 101614

 

IMG 20241105 115959

IMG 20241105 124214

IMG 20241107 085931

IMG 20241107 132619

IMG 20241108 091815

IMG 20241108 155458

IMG 20241111 133901

IMG 20241108 155430

IMG 20241108 123518

IMG 20241108 155459

IMG 20241108 160417