( Πατήστε στον παραπάνω σύνδεσμο για να δείτε ηλεκτρονικά τη διαδρομή και τις πληροφορίες που έχουν έως τώρα συμπληρωθεί από τους μαθητές)
Οι μαθητές της Περιβαλλοντικής Ομάδας της Β’ Λυκείου του Γενικού Λυκείου Αγιάς, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Ενεργοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής” (2023-1-EL01-KA122-SCH-000134725), δημιούργησαν ένα ψηφιακό πεζοπορικό μονοπάτι στην Αγιά, αξιοποιώντας την εφαρμογή Wikiloc
Το Wikiloc είναι μια παγκοσμίως δημοφιλής πλατφόρμα πλοήγησης για πεζοπορία, ποδηλασία και άλλες υπαίθριες δραστηριότητες. Μέσω της εφαρμογής, οι μαθητές κατέγραψαν μια διαδρομή εντός της Αγιάς, αναδεικνύοντας σημεία ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, όπως εκκλησίες, αρχοντικά, γεφύρια και ερειπωμένους νερόμυλους. Η αποτύπωση της διαδρομής συνοδεύτηκε από φωτογραφικό υλικό, συνθέτοντας έτσι ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό μονοπάτι που μπορεί να αξιοποιηθεί από κάθε επισκέπτη.
Οδηγός σε αυτή τη διαδρομή και υπεύθυνος για την παροχή πληροφοριών σχετικά με τα σημεία ενδιαφέροντος ήταν ο κ. Ν. Ντάγκας, εκ μέρους του Δήμου Αγιάς, συμβάλλοντας στην επιτυχία της δράσης.
Η πρόταση προβλέπει την τοποθέτηση QR code σε δημόσιο χώρο από τον Δήμο Αγιάς, μέσω του οποίου ο επισκέπτης θα μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση στο ψηφιακό μονοπάτι και στις πληροφορίες για τα σημαντικά σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής που πρόσθεσαν οι μαθητές/τριες.
Η συγκεκριμένη διαδρομή αποτελεί μια πρώτη πρόταση, με τη δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης και σε άλλες διαδρομές, με στόχο την ανάδειξη της τοπικής φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.
Οι κύριοι στόχοι της δράσης ήταν οι εξής:
• Η δημιουργία ενός ψηφιακού μονοπατιού που θα διευκολύνει τον επισκέπτη και θα ενισχύσει την προβολή της περιοχής.
• Η γνωριμία των μαθητών με τη φύση, την ιστορία και τα αξιοθέατα του τόπου τους.
• Η ενθάρρυνση του ήπιου, εναλλακτικού τουρισμού, σε αντιδιαστολή με τον μαζικό τουρισμό που επιβαρύνει το περιβάλλον.
• Η καλλιέργεια σεβασμού και φροντίδας για το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον, ως στάση ζωής απέναντι στην κλιματική κρίση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το εργαλείο Wikiloc παρουσιάστηκε στους εκπαιδευτικούς του σχολείου κατά την επιμόρφωσή τους στη Βαρκελώνη, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ τον Μάρτιο του 2024, και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στους μαθητές, ενισχύοντας τη διαγενεακή μάθηση και την αξιοποίηση καινοτόμων ψηφιακών εργαλείων στην εκπαιδευτική πράξη.
Η δράση αυτή απευθύνεται στην τοπική κοινωνία, με στόχο την ανάδειξη της Αγιάς και την ενίσχυση της περιβαλλοντικής και πολιτιστικής ευαισθητοποίησης μέσα από την τεχνολογία
Για περισσότερο φωτογραφικό υλικό πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο από την ανάρτηση στη Χώρα Αγιά
Συντάκτρια κειμένου: Ευθυμία Κουφού
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |