«Αντιλήψεις, Γνώσεις και Στάσεις της Σχολικής Κοινότητας για την Κλιματική Αλλαγή και την Ανακύκλωση»

Stigmiotypo othonhs 12

Έρευνα αυτοαξιολόγησης  της σχολικής κοινότητας και ευαισθητοποίησης στο πλαίσιο του Erasmus+ για την περιβαλλοντική υπευθυνότητα



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ «Ενεργοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών για την κλιματική αλλαγή», σχεδιάστηκε μια συστηματική διαδικασία αποτίμησης των γνώσεων και στάσεων των μαθητών μέσα από ερωτηματολόγια που δόθηκαν πριν και μετά την υλοποίηση του προγράμματος.

Αρχικά, το πρώτο ερωτηματολόγιο πραγματοποιήθηκε ως διαδικτυακή δραστηριότητα στην τάξη-στόχο,  με παιγνιώδη μορφή και είχε σκοπό να καταγράψει την υπάρχουσα γνώση των μαθητών σχετικά με βασικούς περιβαλλοντικούς όρους όπως «περιβάλλον», «οικολογικά ζητήματα», «περιβαλλοντικά προβλήματα» και ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην έννοια της «κλιματικής αλλαγής». Οι μαθητές κλήθηκαν να αναγνωρίσουν σχετικά προβλήματα τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, αποκαλύπτοντας το αρχικό επίπεδο ευαισθητοποίησης και κατανόησης.

Μετά το πέρας των δραστηριοτήτων του προγράμματος, το ίδιο ερωτηματολόγιο χορηγήθηκε εκ νέου σε ηλεκτρονική μορφή, με σκοπό να διαπιστωθούν τυχόν αλλαγές στις γνώσεις, στις στάσεις και στη διάθεση των μαθητών/τριών για ανάληψη δράσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική πρόοδο: οι μαθητές παρουσίασαν σαφέστερη κατανόηση των αιτιών και συνεπειών της κλιματικής αλλαγής, ανέπτυξαν ικανότητα σύνδεσης των καθημερινών τους επιλογών με τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και επέδειξαν αυξημένο ενδιαφέρον για συμμετοχή σε δράσεις βιωσιμότητας.

Η συγκριτική ανάλυση πριν και μετά επιβεβαιώνει την παιδαγωγική αξία του προγράμματος. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, συνεργατική μάθηση και στοχευμένη ενημέρωση, το πρόγραμμα καλλιέργησε όχι μόνο γνώσεις αλλά και υπεύθυνη στάση απέναντι στα παγκόσμια περιβαλλοντικά ζητήματα, αποδεικνύοντας τη δυνατότητα της εκπαίδευσης να συμβάλλει ενεργά στην οικοδόμηση μιας πιο περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένης νέας γενιάς.

EL Co fundedbytheEU RGB POS 1      iky 1      Erasmus with baseline pos ALL lang EL.final 1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *