Θεματική “Ενεργός Πολίτης” – Δράσεις

ΚΙνούμενη εικόνα: φωτο1,2 : καθαρισμός παραλίας Φωτό 3,4: Σκυλάκι στο σχολείο Φωτό 5,6,: Κατασκευή λαμπάδων Φωτό 7: Επίσκεψη στο ΚΑΠΗ Βούλας

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας για τον «Ενεργό Πολίτη» στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στη Γ΄ Γυμνασίου, τα παιδιά αποφάσισαν να υλοποιήσουν τις ακόλουθες εθελοντικές δράσεις, αποδεικνύοντας έμπρακτα τις ευαισθησίες και τις ανησυχίες τους, την υπευθυνότητά τους και τη διάθεση για προσφορά. Υπεύθυνη Δράσεων: κ. Χρυσούλη.

Γ1: καθαρισμός παραλίας, στο πλαίσιο ενασχόλησης των παιδιών με το θέμα της ρύπανσης της θάλασσας και των παραλιών. Συνοδοί: κ. Χρυσούλη, κ. Δανιήλ.

Γ2: παρακολούθηση ομιλίας από την κ. Ανδρεάδου Λαμπρινή, Πρόεδρο της Φιλοζωικής Ομάδας Βούλας, στο πλαίσιο ενασχόλησής των παιδιών με το θέμα των αδέσποτων ζώων.

Γ3: στολισμός πασχαλινών λαμπάδων, οι οποίες δόθηκαν στη Λέσχη Φιλίας της Βούλας και μοιράστηκαν στα μέλη της, ως ένα μικρό συμβολικό δώρο από τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου και επίσκεψη στη Λέσχη Φιλίας της Δημοτικής Ενότητας Βούλας, στο πλαίσιο της διαγενεακής επικοινωνίας. Συνοδοί: κ. Χρυσούλη, κ. Γαρδίκη.

Μουσείο Μπενάκη – Νηματουργία ΝΗ.Μ.Α.

Κινούμενη εικόνα με φωτογραφιες από το εσωτερικό του μουσείου Νηματουργίας - νήματα μεταξωτα. τρέσες, υφάσματα, εργαλειοί κά

Την Τρίτη 12 Μαίου οι μαθητές του προγράμματος “Πλέκω Ράβω και Κεντώ” επισκέφτηκαν το Μουσείο Μπενάκη – Νηματουργία Μέντης-Αντωνόπουλος (ΝΗ.Μ.Α.), έναν χώρο όπου οι άνθρωποι συνεχίζουν να φτιάχνουν, με παραδοσιακό τρόπο, αριστουργήματα με μηχανές παλιάς εποχής. Το μουσείο στεγάζεται σε μια από τις παλαιότερες βιοτεχνικές και εμπορικές επιχειρήσεις της χώρας στο χώρο της επεξεργασίας νημάτων και παραγωγής ειδών passementerie: γαλόνια, τρέσες, σιρίτια, κορδόνια, φράντζες, φούντες, brandebourg, embrasses. Σκοπός του η διάσωση, προβολή και αξιοποίηση των παραδοσιακών τεχνικών της μεταξουργίας. Συνόδευσαν: κ. Μποκώρου,  κ. Παλιάκη και  κ. Παπαϊωάννου.

Εκδρομή της Γ’ τάξης στην αρχοντική Σύρο

Εναλλασσόμενες φωτο από την εκδρομή στην Σύρο.
..
Με τις αποσκευές τους γεμάτες χαμόγελα, μοναδικές εμπειρίες και δυνατές φιλίες, οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης επέστρεψαν από την τριήμερη εκδρομή τους (30/4/26 έως 2/5/26) στο αρχοντικό νησί της Σύρου. Το ταξίδι αυτό που πραγματοποιήθηκε κατά το τριήμερο της Πρωτομαγιάς, αποτέλεσε έναν ιδανικό επίλογο λίγο πριν αποχαιρετήσουν το Γυμνάσιο. Κατά τη διάρκεια της διαμονής τους μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την πλούσια ιστορία και την απαράμιλλη αρχιτεκτονική του νησιού. Περπάτησαν στα σοκάκια της κοσμοπολίτικης Ερμούπολης, θαύμασαν το επιβλητικό Δημαρχείο και το ιστορικό Θέατρο Απόλλων. Ανέβηκαν στον μεσαιωνικό λόφο της Άνω Σύρου, όπου μαγεύτηκαν  από την παραδοσιακή κυκλαδίτικη ομορφιά και την πανοραμική θέα στο Αιγαίο. Ήρθαν  σε επαφή με τον πολιτισμό, τη γαστρονομία και τις παραδόσεις του τόπου, ενώ γιόρτασαν την Πρωτομαγιά μέσα σε ένα κλίμα χαράς, συνεργασίας και ομαδικότητας.
Ευχαριστούμε τον μαθητή του Γ1 Δημήτρη  Μιχόπουλο για το  βίντεο που επιμελήθηκε με υλικό των μαθητών μας, δείτε το εδώΕυχόμαστε ολόψυχα στους τελειόφοιτούς μας καλή επιτυχία στις επερχόμενες εξετάσεις τους και η ζωή τους να είναι πάντα γεμάτη με όμορφα, δημιουργικά ταξίδια! Αρχηγός εκδρομής: ο Διευθυντής κ. Σύρος. Συνοδοί καθηγητές: κ. Δανιήλ, κ. Σόφτσης, κ. Φιλάνδρα.

Εκδρομή Ποιητικής Λέσχης

φωτο από το σπίτι του Ελύτη, τον περίπατο στο κέντρο της Αθήνας και στο άγαλμα του Καβάφη

Την Παρασκευή, στις 8 Μαΐου 2026, η Ποιητική Λέσχη του σχολείου πραγματοποίησε επίσκεψη στο Σπίτι-Μουσείο του Ελύτη. Το Μουσείο, χωρίς να είναι το σπίτι όπου έζησε ο ποιητής, στεγάζει  αντικείμενα από το 48 τετραγωνικών μέτρων διαμέρισμά του στο Κολωνάκι και έχουν άμεση σχέση με το έργο του κ την πνευματική του παρακαταθήκη. Ένας κόσμος Μικρός που όμως αποδεικνύεται Μέγας για την προσφορά του Ελύτη στη Γλώσσα, στη λογοτεχνία, στην Ελλάδα!

Ακολούθησε περίπατος σε δρομάκια της ανοιξιάτικης Πλάκας που κατέληξε στο γλυπτό του Κ. Π. Καβάφη, το οποίο φιλοτεχνήθηκε από τον γλύπτη Πραξιτέλη Τζανουλίνο. Ἀγαπῶ τόσῳ πολύ τάς Ἀθήνας” είχε γράψει ο Καβάφης. Ήταν πράγματι ένας ποιητικός περίπατος! Συνοδοί καθηγήτριες: Μ.Παπαλάμπρου, Π.Λαμπροπούλου, Γ.Σαμάνη

Προεδρική Φρουρά & Αθήνα του Όθωνα

ezgif.com animated gif maker 26

Οι μαθητές/τριες της Γ΄ Γυμνασίου επισκέφθηκαν το Στρατόπεδο Γεωργίου Τζαβέλα, όπου παρακολούθησαν ενημέρωση για το Τάγμα της Προεδρικής Φρουράς, δηλαδή τους εθελοντές οπλίτες του Πεζικού που φρουρούν το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη και το Προεδρικό Μέγαρο. Η ενδιαφέρουσα και εμπεριστατωμένη παρουσίαση πραγματοποιήθηκε από αξιωματικό, ο οποίος με προθυμία απάντησε στις ερωτήσεις των μαθητών/τριών σχετικά με τα σύμβολα, την ενδυμασία και την εκπαίδευση των Ευζώνων.

Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες περπάτησαν μέσα από τον Εθνικό Κήπο προς τη Βουλή των Ελλήνων και άκουσαν βασικές πληροφορίες από μαθητές/τριες του Τμήματος των Γερμανικών για την Αθήνα του Όθωνα. Τέλος, θαύμασαν επί της οδού Πανεπιστημίου τα νεοκλασικά κτήρια, τα οποία σχεδίασαν τον 19ου αιώνα Γερμανοί και Δανοί αρχιτέκτονες του βασιλιά της Βαυαρίας (πατέρα του βασιλιά Όθωνα), που θαύμαζαν την αρχαία Ελλάδα και την αρχιτεκτονική της.

Επίσκεψη στη Σχολή Ευελπίδων

Παρατεταγμένοι ευέλπιδες στη Σχολή Ευελπίδων στη Βάρη. Στο βαθος κόσμος παρακολουθεί..

Την Πέμπτη 23/4, ομάδα δεκαπέντε μαθητών/τριών του σχολείου μας παρακολούθησαν τις εορταστικές εκδηλώσεις στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων στη Βάρη, επ’ ευκαιρία της εορτής του Αγίου Γεωργίου, προστάτη του Στρατού Ξηράς. Στη γιορτή χοροστάτησε ο Μητροπολίτης Σάμου, Ικαρίας και Κορσεών Ευσέβιος, ενώ τμήμα του σκηνώματος του αγίου εκτέθηκε σε προσκύνημα στο εκκλησάκι της σχολής. Παραβρέθηκαν αντιπροσωπείες απο πολλά σχολεία του δήμου μας και πλήθος επισήμων. Συνοδοί: κ. Σιάμου και κ. Χρυσούλη.

Οι μαθητές δημιουργούν: CERN 2025-26

Η εκπαιδευτική εκδρομή στο CERN-EΛΒΕΤΙΑ στις 18-21 Νοέμβρη 2025, ώθησε τους μαθητές της Γ΄τάξης μέσα από τη συνεργασία τους, να δημιουργήσουν ένα βίντεο της εκδρομής αυτής, ένα δεύτερο βίντεο ειδικότερο των επισκέψεων του σχολείου μας στο CERN, μία φόρμα αξιολόγησης της οποίας στιγμιότυπα απαντήσεων αναρτήθηκαν και ένα pdf μέ όλες τις ερωτήσεις που είχαν ετοιμάσει για τους επιστήμονες του CERN, μεταφράστηκαν στα Αγγλικά και απαντήθηκαν όλες! Οι δημιουργίες τους παρουσιάστηκαν σε όλες τις μικρότερες τάξεις. Συντονιστές: A. Ανήλιου, Aλ.Ανήλιου, Θ. Βαρσάμης, Φ.Δογορίτης, Ε. Δότση, Ε. Ζηκογιάννη, Κ. Kαράμπελα, Λ. Καραπαναγιώτη, Α. Καπράλου, Μ. Κιούπη, Γ. Κοκώνης, Α. Τζούμας, Μ. Τσίγκα. Ευχαριστούμε τον μαθητή Μιχόπουλο Δημήτρη για την δημιουργία των βίντεο. Kρατάμε μερικές φράσεις μαθητών: “Η εκδρομή ήταν πολύ καλή, μου άρεσαν όλα τα μέρη και οι εμπειρίες” ,” Μακάρι να ξαναπάω!”, “Περάσαμε τέλειααα!!!”, “Περάσαμε πολύ ωραία. Ευχαριστούμε για αυτήν την πανέμορφη εμπειρία”. Ας απολαύσουμε την συλλογική δουλειά όλων των παιδιών της Γ΄ τάξης! Υπεύθυνη δράσης: κ. Δανιήλ.

Συναντώντας ένα ανθρωποειδές!

Μαθητές μας με το ανθρωποειδές ρομπότ Φοίβο στο Γυμνάσιο Βουλιαγμένης

Την Παρασκευή 3 Απριλίου ομάδα μαθητών του σχολείου μας επισκέφτηκε το Γυμνάσιο της Βουλιαγμένης, όπου παρακολούθησε την παρουσίαση ενός ανθρωποειδούς ρομπότ, του Φοίβου. Ο ομιλητικότατος Φοίβος απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των μαθητών και μας εξέπληξε με τις χορευτικές του ικανότητες! Ήταν μια ευκαιρία οι μαθητές μας να πάρουν μια γεύση από το μέλλον και τα επιτεύγματα της τεχνολογίας που έχουν ήδη εισβάλει στη ζωή μας… Ευχαρισούμε την διευθύντρια του Γυμνάσιου της Βουλιαγμένης κ. Μανώλη για την πρόσκληση. Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγήτριες κ. Γαρδίκη, κ. Δανιήλ και κ. Δούμα.

Les quartiers de ma ville!

Εναλλασσόμενες εικόνες: Τα παιδιά ένα ηλιόλουστο πρωινό θαυμάζουν τα παλιά σπίτια στα Αναφιώτικα, κάτω από την Ακρόπολη.
Τη Δευτέρα 30/3/26 στο πλαίσιο του μαθήματος των  γαλλικών” Mon quartier” οι μαθητές από τα τμήματα Γ1, Γ2 και Γ3, που διδάσκονται γαλλικά περιηγήθηκαν στα Αναφιώτικα. Στη συνέχεια απόλαυσαν έναν περίπατο στην ανοιξιάτικη ολάνθιστη συνοικία. Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση.
..
Υπεύθυνη δράσης: κ. Μποκώρου.
..
Συνοδοί: κ. Λαφογιάννη, κ. Παλιάκη και κ. Παπαϊωάννου.
—-
.
.
.

Allez on part en Belgique!

Στις 10 Μαρτίου 2026, μαθητές (37) της Β τάξης του σχολείου μας, επισκέφτηκαν το Parlementarium, το μεγαλύτερο εκπαιδευτικό κοινοβουλευτικό κέντρο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Παράλληλα περιηγήθηκαν στις Βρυξέλλες, στις γραφικές μεσαιωνικές πόλεις τη Γάνδη, τη Μπριζ και το λιμάνι της Αμβέρσας. Πανύψηλα καμπαναριά, γοτθικοί ναοί σε ρυθμό μπαρόκ, με επίχρυσες προσόψεις, ήρεμα κανάλια, εντυπωσιακά μεσαιωνικά κάστρα, ήταν τα σημεία που περιηγήθηκαν. Λιθόστρωτες πλατείες,  ποδηλάτες, μουσικοί του δρόμου, μυρωδιές από βάφλες και πατάτες τηγανιτές, συμπλήρωναν το σκηνικό! Πέτρινες γέφυρες, παράθυρα με τουλίπες, στενά σοκάκια με τεράστια κόμικ και γκράφιτι.  Ανθισμένες κερασιές, άμαξες με άλογα, ζυθοποιίες, σοκολάτες, αποτυπώθηκαν στις εφηβικές αισθήσεις  και θα τους συνοδεύουν για πάντα μαζί με τις μοναδικές στιγμές που μοιράστηκαν με τους συμμαθητές τους!!! Συνοδοί : κ. Σύρος, κ. Ματακιά, κ. Μποκώρου, κ. Παπαϊωάννου. Υπεύθυνη οργάνωσης: κ. Μποκώρου.

Συμμετοχή σε Πανελλήνιο Συνέδριο

Οι μαθητές της Α Γυμνασίου ταξίδεψαν στις 6/2/26 για την Καστοριά, στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στο 2ο Πανελλήνιο Μαθητικό συνέδριο, στις 8/2/26. Το Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο προσφέρει ένα καινοτόμο πλαίσιο μάθησης, όπου οι μαθητές καλούνται να εμβαθύνουν στις γνώσεις τους, να καλλιεργήσουν δεξιότητες, να ερευνήσουν σύγχρονα ζητήματα και να παρουσιάσουν τις ιδέες τους με τρόπο επιστημονικό και δημιουργικό.

Οι μαθητές μας παρουσίασαν μια γραμμική εξέλιξη της ιστορίας με διαλόγους ιστορικών προσωπικοτήτων. Αυτό έγινε με ένα  θεατρικό δρώμενο που είχε ως τίτλο «Διάλογος των εποχών». Με βιωματικό τρόπο έδειξαν πως οι αποφάσεις και ο τρόπος σκέψης προσώπων όπως ο Σωκράτης, ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Μέγας Κωνσταντίνος, ο Ιουστινιανός, επηρέασαν την μετέπειτα εποχή τους και γενικά τον ανθρώπινο πολιτισμό. Η ιστορική αναδρομή κατέληγε στην ανακάλυψη του τηλέγραφου, ο οποίος άνοιξε την εποχή της τηλεπικοινωνίας. Η παρουσίαση έκλεισε με το τραγούδι «Της δικαιοσύνης Ήλιε νοητέ» του Μίκη Θεοδωράκη. Συνέχεια ανάγνωσης “Συμμετοχή σε Πανελλήνιο Συνέδριο”

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση