Αρχική » Επιμόρφωση Ελσίνκι & Ταλίν 2017 » Ολοκληρώθηκε η επιμόρφωση των συναδέλφων σε Ελσίνκι & Ταλίν

Ολοκληρώθηκε η επιμόρφωση των συναδέλφων σε Ελσίνκι & Ταλίν

logo_elΟι συνάδελφοι Σοφία Γκιόλα και Μαρία Νομικού επέστρεψαν από την επιμόρφωση που είχαν στο Ελσίνκι και στο Ταλίν στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Διεθνοποίηση και Καινοτομία».

Η Βασική Δράση 1/ ΚΑ1του Erasmus+ αφορά και στην μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης και προσφέρει την ευκαιρία σε στελέχη σχολικών μονάδων δημοσίων και ιδιωτικών, να βιώσουν μια μαθησιακή εμπειρία σε μια άλλη χώρα.
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος οι 2 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν το επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «Best Practices Benchmarking in Finland & Estonia» (Συγκριτική Αξιολόγηση Βέλτιστων Πρακτικών σε Φινλανδία και Εσθονία) που οργανώθηκε από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Euneos το χρονικό διάστημα 3 – 9 Σεπτεμβρίου 2017. Κατά τη διάρκειά του οι συνάδελφοι επισκέφτηκαν φινλανδικά και εσθονικά σχολεία.

Η επιλογή του φινλανδικού εκπαιδευτικού οργανισμού EUNEOS έγινε μετά από αναζήτηση σε εξειδικευμένες πλατφόρμες στο διαδίκτυο. Ο εκπαιδευτικός οργανισμός Euneos έχει μεγάλη εμπειρία στην διοργάνωση προγραμμάτων Erasmus+ και οργανώνει πολλές επιμορφώσεις για διάφορα θέματα σε ετήσια βάση. Όλες οι σειρές μαθημάτων έχουν πολύ υψηλά αποτελέσματα αξιολόγησης από τους συμμετέχοντες. Στο πρόγραμμα «Best Practices Benchmarking» έχουν επιμορφωθεί περισσότεροι από 600 συμμετέχοντες από τις χώρες προγράμματος Erasmus+ από το 2014 (το πρόγραμμα περιγράφεται στο http://www.benchmarkingcourse.eu και στο https://www.euneoscourses.eu/?p=147).

Στόχος του προγράμματος
Benchmarking στην εκπαίδευση σημαίνει σύγκριση εκπαιδευτικών διαδικασιών με τις βέλτιστες πρακτικές από άλλα σχολεία. Η συνεργασία των σχολείων μέσα από μαθήματα benchmarking είναι σημαντική, διότι τα σχολεία διέρχονται από μη-ψηφιακές σε ψηφιακές εκπαιδευτικές τεχνολογίες, και αντίστοιχα, σε νέες μεθόδους μάθησης. Αυτές οι νέες μεγάλες απαιτήσεις συμβαίνουν ταυτόχρονα. Τα μαθήματα συγκριτικής αξιολόγησης θα βοηθήσουν το σχολείο μας να καινοτομήσει στη διδασκαλία , στην εκπαιδευτική διαδικασία και να αναπτυχθεί.
Στόχος είναι οι συμμετέχοντες να διευρύνουν τον ορίζοντα των γνωριμιών τους με συναδέλφους, που χαρακτηρίζονται από τα ίδια ενδιαφέροντα και στόχους, ενώ, παράλληλα, να βελτιώσουν τις γενικές και ειδικές δεξιότητες διδασκαλίας και να κατανοήσουν καλύτερα τις ηθικές, κοινωνικές και πολιτικές ευθύνες της εκπαίδευσης. Ουσιαστικό αποτέλεσμα αυτής της επιμόρφωσης είναι οι προτάσεις των συμμετεχόντων για το δικό μας σχολείο. Με συνεργασία όλων των συναδέλφων θα συζητηθούν και θα αποφασιστούν τα εργαλεία, οι μέθοδοι και οι καινοτόμες πρακτικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο σχολείο μας.

image-0-02-05-6d80256f719b4777a0254825681a5b84ed872479eecfbdb1da54436f5d02becf-V

Οι χώρες αυτές επιλέχθηκαν διότι είναι οι κορυφαίες χώρες στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης μέχρι σήμερα. Η Φινλανδία έχει καλή φήμη ως χώρα με τα άριστα αποτελέσματα στο διαγωνισμό PISA επί πολλά έτη. Σύμφωνα με τη μελέτη του ΟΟΣΑ το 2014 τα σχολεία στη Φινλανδία ήταν τα παραγωγικότερα στον κόσμο. Και επίσης στην «Ετήσια Έκθεση για την εκπαίδευση 2015″ του ΚΑΝΕΠ της ΓΣΕΕ η Εσθονία και η Φινλανδία είναι πρώτη και δεύτερη αντίστοιχα στην κατάταξη βάσει 34 δεικτών ποιότητας για την επένδυση πόρων και χρόνου στην εκπαίδευση.

21457492_10155674374675126_7980557135482499997_o

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετείχαν 25 συνάδελφοι εκπαιδευτικοί Α’θμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης από 7 ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Αγγλία, Ισπανία, Ολλανδία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σερβία). Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν ομιλίες και μαθήματα από καθηγητές πανεπιστημίου, επιμορφωτές ενηλίκων και από τους διευθυντές σχολικών μονάδων της Φινλανδίας και της Εσθονίας. Οι σχολικές μονάδες που επισκέφτηκαν ήταν καινοτόμες στην εκπαίδευση και στην χρήση της τεχνολογίας.

Κατά τη διάρκεια των επισκέψεων αυτών οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν με τους συναδέλφους και τους μαθητές των σχολείων και να εμβαθύνουν στα εκπαιδευτικά συστήματα, να κάνουν συγκρίσεις με την Ελλάδα αλλά και με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, να πάρουν νέες ιδέες για προσαρμογή στη εκπαιδευτική διαδικασία.

Επίσης ξεκίνησαν τη δημιουργία ενός δικτύου εκπαιδευτικών από την Ευρώπη με σκοπό την κοινή εργασία αλλά και τη συνεργασία όλων μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων, όπως το etwinning και τα προγράμματα Erasmus+ KA2 για τη συνεργασία σχολικών μονάδων.

Οι συνάδελφοι με την επιστροφή τους θα δράσουν πολλαπλασιαστικά μέσα στο σχολείο ενημερώνοντας τους υπόλοιπους συναδέλφους για τις εμπειρίες τους έτσι ώστε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό να εκμεταλλευτεί τις νέες γνώσεις και τις νέες γνωριμίες που έγιναν στην Φινλανδία.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση