1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ

Πρόκριση μαθήτριας του σχολείου μας στον 4ο Διαγωνισμό Ορθογραφίας και Γλώσσας

Φεβ 202418
φωτογραφία για γλώσσα
   Ευχόμαστε καλή επιτυχία στη μαθήτρια της Γ’ τάξης του σχολείου μας, Παπαοικονόμου Παναγιώτα, η οποία κατέκτησε τη 2η θέση στον νομό Κορινθίας προκρίθηκε στην τελική φάση του 4ου Παμπελοποννησιακού αγώνα Ορθογραφίας και Γλώσσας. Η δεύτερη και τρίτη φάση του διαγωνισμού πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ιδιωτικό εκπαιδευτήριο, Homo educandus, ενώ οι τελικοί αγώνες θα διεξαχθούν την επόμενη Κυριακή,
25 – 2 – 2024 στην Καλαμάτα. Ο διαγωνισμός αυτός διοργανώνεται από την Περιφέρεια Πελποννήσου και τελεί υπό την αιγίδα της.
   Ευχαριστούμε επίσης θερμά τους μαθητές /τις μαθήτριες Μακρυπόδη Ιωάννα, Μανδράκα Άρτεμις, Καραγιάννη Αικατερίνη, Τάχο Μελίνα και τον Κορδώση Στέλιο, για την άψογη εκπροσώπηση του σχολείου μας στον διαγωνισμό, αλλά και τις υπεύθυνες καθηγήτριες του σχολείου μας, Διαμαντοπούλου Ιωάννα και Παπαντωνίου Γεωργία!
από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, Δράσεις, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόκριση μαθήτριας του σχολείου μας στον 4ο Διαγωνισμό Ορθογραφίας και Γλώσσας    

Εργασίες μαθητών για τον Σωκράτη

Φεβ 202418



Λήψη αρχείου

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, Εργασίες Μαθητών | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργασίες μαθητών για τον Σωκράτη    

Διεθνής ημέρα για το ολοκαύτωμα

Φεβ 20249

https://socialpolicy.gr/2024/01/%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%AE%CF%82-%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-2024.html

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διεθνής ημέρα για το ολοκαύτωμα    

#WeRemember –ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ

Φεβ 20249

  Στο πλαίσιο της στρατηγικής της ΕΕ για την καταπολέμηση του αντισημιτισμού και τη διαφύλαξη της εβραϊκής ζωής, στις 27 Ιανουαρίου 2022 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φώτισε για πρώτη φορά την έδρα της, το κτίριο Berlaymont, με το σήμα #WeRemember, συμμετέχοντας στην εκστρατεία που συνδιοργανώνουν το Παγκόσμιο Εβραϊκό Κογκρέσο και η UNESCO στη μνήμη των θυμάτων του Ολοκαυτώματος. Το 1 ο Γυμνάσιο Κορίνθου, μέλος του δικτύου συνεργαζόμενων σχολείων ASPnet της UNESCO, συντάσσεται με το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος και συμμετέχει στην παγκόσμια εκστρατεία #WeRemember – ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ -που  πραγματοποιείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με σκοπό να ενισχύσει  το μήνυμα ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ. Επίσης, με την πεποίθηση ότι ο αντισημιτισμός είναι ασύμβατος με τις αξίες της ΕΕ συμμετέχει στον αγώνα για την εξάλειψή του και κατά κάθε μορφής μίσους, διάκρισης και ξενοφοβίας.
Με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Μνήμης Θυμάτων Ολοκαυτώματος 27  Ιανουαρίου, στο σχολείο μας έχουν προγραμματιστεί δράσεις μέχρι και τα
μέσα Φεβρουαρίου.

από κάτω από: Unesco, ΑΡΧΙΚΗ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο #WeRemember –ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ    

Πρόγραμμα ανά τμήμα από 20 – 1 – 2024

Φεβ 20245



Λήψη αρχείου

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόγραμμα ανά τμήμα από 20 – 1 – 2024    

Εργασία για τον Σωκράτη

Φεβ 20245



Λήψη αρχείου

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, Εργασίες Μαθητών | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργασία για τον Σωκράτη    

Επίσκεψη του συγγραφέα, Γιάννη Μπάρτζη, στο σχολείο μας

Φεβ 20242
IMG 1a324bcbce751ae26505d0999efdcb32 V 1

IMG cd7104b48acd701acbac7f8ffc24dd30 V

  Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024 στο σχολείο μας τον καταξιωμένο διδάκτορα, αξιολογητή του ΙΕΠ και συγγραφέα, μα πάνω απ’ όλα δάσκαλο, Γιάννη Μπάρτζη.

   Συγκεκριμένα, οι μαθητές της Α τάξης, που απαρτίζουν την ομάδα φιλαναγνωσίας με τους συμμαθητές τους, είχαν την μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν τη ζωή και τη δράση, να μάθουν για το έργο του κου Μπάρτζη, και μέσα από τις ερωτήσεις που έθεσαν, να κατανοήσουν τόσο τη λαχτάρα και την μοναχικότητα της συγγραφής, όσο και τις δυσκολίες και τις απογοητεύσεις της έκδοσης των βιβλίων.

   Κεντρικό θέμα της συζήτησης ήταν το βιβλίο και η αγάπη γι’ αυτό. Ο κος Μπάρτζης, αφού αναφέρθηκε, αρχικά, στην παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου και τον Διεθνή Οργανισμό IBBY, επεσήμανε την αξία της λογοτεχνίας και τις αρνητικές συνέπειες της πολύωρης χρήσης από παιδιά κάθε μορφής οθόνης στην νοητική και την ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη. Παρακίνησε τους μαθητές να διαβάσουν κλασικά έργα της ελληνικής και ξένης πεζογραφίας και γενικά βιβλία που έχουν νόημα και αξίες, και σε σχετική ερώτηση πρότεινε για μελέτη έργα που ο ίδιος θεωρούσε σταθμούς, ευχόμενος να ξαναέρθει στο τέλος της χρονιάς για να τα συζητήσει μαζί τους.

  Μετά τον καταιγισμό ερωτήσεων οι μικροί μας μαθητές απόλαυσαν την ανάγνωση από τον συγγραφέα ενός σύντομου διηγήματος εμπνευσμένο από προσωπικά του βιώματα. Και η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την προσφορά συμβολικού δώρου και αναμνηστικές φωτογραφίες.

 Την εκδήλωση οργάνωσε και συντόνισε η φιλόλογος, Ειρήνη Γκότση, σε συνεργασία με την ΔΔΕ Ν. Κορινθίας, με σκοπό τον εμπλουτισμό της διδασκαλίας της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.

 

Εντυπώσεις μαθητών από την επίσκεψη του συγγραφέα, Μπάρτζη Ιωάννη

«… Καλέσαμε έναν συγγραφέα, τον Γιάννη Μπάρτζη. Μας εντυπωσίασε όλους. Μάθαμε πράγματα για τα βιβλία και είμαστε πολύ χαρούμενοι, γιατί μάθαμε από έναν συγγραφέα. ….ήταν πολύ καλός και μας διάβασε ένα βιβλίο, που ήταν πολύ ωραίο. Θα θέλαμε να τον ξαναδούμε.» (Γεωργία Ζ., Α2)

«… Κάναμε διάφορες ερωτήσεις και μας απάνταγε. Μάθαμε ότι πήγαινε σε αυτό το σχολείο που πάμε και εμείς…εμένα με εντυπωσίασε που έχει γράψει τόσα πολλά βιβλία.» (Φανή Ζ., Α2)

«Αυτό που θα θυμάμαι είναι ότι 1000 τηλεοράσεις δεν αξίζουν όσο ένα βιβλίο.» (Κάσπερ Ζ.,Α2)

 «Το βιβλίο που μου κίνησε το ενδιαφέρον είναι το πρώτο του, αν θυμάμαι καλά, το «Ξύλινο βιβλίο». Αυτό που θα θυμάμαι στην υπόλοιπη πορεία της ζωής μου είναι ότι προσπαθούσε να σώσει τον κόσμο από τα κινητά, τα τάμπλετ και γενικά από τις υπόλοιπες ηλεκτρονικές συσκευές, προσπαθώντας να πείσει τα παιδιά να έρθουν στο καλό. Ακόμα με εντυπωσίασε ότι έγραψε 30 βιβλία και αυτό που μας είπε ότι έμπαινε συχνά στο διαδίκτυο και έψαχνε και μέτραγε τα βιβλία που είχε γράψει….» (Ταξιάρχης Α., Α2)

  «…πήγαμε στην Αίθουσα 9, για να υποδεχτούμε τον καλεσμένο μας. Μαζί μας ήταν και δύο κορίτσια της Β’ τάξης, τα οποία διάβασαν το βιογραφικό του. Μας έλυσε πολλές απορίες όπως; «πώς κάνει ένα βιβλίο τόσο καιρό κα εγκριθεί», «τι τον ενέπνευσε να γίνει συγγραφέας» και πολλές άλλες ερωτήσεις… Μας είπε πόσες γνώσεις μπορούμε να πάρουμε από ένα βιβλίο και πόσο μας καταστρέφει η τηλεόραση, τα κινητά και τα τάμπλετ. Μας έμαθε πως μπορούμε να εμπλουτίσουμε το λεξιλόγιό μας, μπορούμε να γράφουμε πιο ωραίες εκθέσεις, μπορούμε να αναπτύξουμε τον πνευματικό μας ορίζοντα, να λειτουργήσει το μυαλό μας και η φαντασία μας να ταξιδεύει! Όλα αυτά μόνο με ένα βιβλίο! Με εντυπωσίασε πόσο απλά ζούσε χωρίς ρεύμα, χωρίς ηλεκτρονικά,… και πώς άλλαξε ξαφνικά η ζωή του…» (Λυδία Α. , Α2)

«Με εντυπωσίασε το ότι, όταν ήταν μικρός, οι γονείς του δεν είχαν λεφτά να τον σπουδάσουν, δασκάλους να τον βοηθήσουν, κι όμως με το διάβασμα και το πείσμα του ν’ αλλάξει τον κόσμο έγινε σπουδαίος δάσκαλος, συγγραφέας, γονέας και παππούς. Θα θυμάμαι ότι ποτέ δεν πρέπει να τα παρατάω
και να διαβάζω βιβλία.» (Σταματίνα Π., Α2)

«… Ο συγγραφέας Γ. Μπάρτζης μου άρεσε πάρα πολύ. Είναι ένας χαρούμενος και καλοσυνάτος άνθρωπος. Ευγενικός και έξυπνος άνθρωπος με υπέροχες ιδέες. Ειδικά μου άρεσε το απόσπασμα από τα βιβλία του, που ήταν πολύ ωραίο και που εγώ δεν θα μπορούσα ποτέ να γράψω..» (Μαρία Γκ., Α2)

«… Αυτό που με εντυπωσίασε είναι ότι γράφει βιβλία μισό αιώνα, δηλαδή περίπου 50 χρόνια. Είναι πολύ παράξενο και ωραίο… Πιστεύω ότι πρέπει να θυμάμαι ότι μερικά πράγματα δεν τα έχει ο υπολογιστής, αλλά τα βιβλία…» (Γιώργος Στ., Α2)

«…Μας είπε ότι πρέπει να ξεφύγουμε από τα ηλεκτρονικά και να ανοίξουμε ένα βιβλίο να διαβάσουμε. Μας είπε πόσα αρνητικά έχει η οθόνη, όπως ότι δεν βγαίνουμε έξω να δούμε πώς είναι η κοινωνία και δεν μαθαίνουμε πράγματα γι’ αυτήν. Επίσης δεν μας αφήνει να φανταστούμε, επειδή τα βλέπουμε όλα εκεί, ενώ στα βιβλία πρέπει να φανταστούμε αυτό που περιγράφεται… Με εντυπωσίασαν όλα αυτά, όπως με εντυπωσίασε και το πόση δουλειά έχει κάνει ο κύριος αυτός, για να είναι εκεί που είναι τώρα, αλλά δεν τον βοήθησε μόνο αυτό, είχε και το ταλέντο…» (Ευάγγελος Κ., Α2)

«… άνοιξαν τον προβολέα να δούμε τι μας είχε ετοιμάσει. Η αλήθεια είναι ότι εντυπωσιάστηκα από το βιογραφικό του. Στη συνέχεια μας μίλησε για τα παιδικά του χρόνια, για το πώς άρχισε να γράφει βιβλία,…, για το διαδίκτυο και τις συνέπειές του, αν συνεχίσουμε να καθόμαστε παραπάνω ώρες απ’όσο πρέπει στους υπολογιστές και στα κινητά. Επίσης βρήκα εντυπωσιακό το πώς προσπαθεί να πείσει τα εγγόνια του να αγαπήσουν τα βιβλία αρχίζοντας από τα κόμικς. Στο τέλος μας διάβασε ένα μικρό διήγημα που είχε γράψει και το βρήκα πολύ ενδιαφέρον, αφού μας μίλαγε για τα παιδικά του χρόνια και το πώς ήταν τα πράγματα τα παλιά χρόνια. Είμαι ευγνώμων στην καθηγήτριά μας και τον διευθυντή μας που
είχαμε την τιμή να τον γνωρίσουμε από κοντά.» (Λαμπρινή Αθ., Α2)

«…Την 1 η Φεβρουαρίου είχαμε την τιμή να συναντήσουμε και να ακούσουμε τον συγγραφέα που γεννήθηκε σε μια φτωχή οικογένεια. Παρόλα  αυτά δεν σταμάτησε να ονειρεύεται και πραγματοποίησε τα όνειρά του. Το όνομά του είναι Γιάννης Μπάρτζης… μας μίλησε για τα παιδικά του χρόνια, και πώς γεννήθηκε η αγάπη του για τα βιβλία,.. και πώς πρέπει να ελαττώσουμε τη χρήση του τηλεφώνου. Τον ακούσαμε να μας λέει πως περνά η ώρα του τώρα που δεν ασχολείται τόσο με το γράψιμο ενός βιβλίου και μείναμε άφωνοι από το πόσο δημιουργικά και ευχάριστα περνά τις μέρες του χωρίς την οθόνη. Τέλος μας διάβασε ένα βιβλιαράκι, το οποίο, όπως μας είπε, ήταν ένα από αυτά που φτιάχνει μόνος του και τα μοιράζει στους φίλους του. Μόλις μας το διάβασε τον ευχαριστήσαμε και τον χειροκροτήσαμε …» (Χρήστος Π., Α2)

«… Αυτό που με εντυπωσίασε ήταν σίγουρα το βιογραφικό του. Έχει μια πολύ ενδιαφέρουσα ζωή… που θαυμάζω, γιατί δεν έχουν όλοι την ευκαιρία να γίνουν δάσκαλοι, όταν μεγαλώσουν, … Αυτό που θα θυμάμαι είναι τα βιβλία που μας πρότεινε, γιατί ακούγονταν ενδιαφέροντα και θα ήθελα πραγματικά να διαβάσω κάποια απ’ αυτά.» (Άννα Αγ., Α2)

«Χθες είχαμε συνάντηση με τον συγγραφέα – δάσκαλο, Ιωάννη Μπάρτζη. Αρχικά, αφού τον καλωσορίσαμε, στην ευρύχωρη αίθουσα  του σχολείου μας, ξεκίνησαν δύο κορίτσια να διαβάζουν το βιογραφικό του. Εάν και τον είχα γνωρίσει πέρυσι στο Δημοτικό, άκουσα καινούρια πράγματα,  τα οποία δεν μας τα είχε αναφέρει. Έπειτα ξεκίνησε να μας προβάλλει στον διαδραστικό πίνακα διάφορα κείμενα και εικόνες σχετικά με το βιβλίο. Επίσης, συζητήσαμε και για ένα γεγονός που έχει επηρεάσει γενικά όλα της σύγχρονης κοινωνίας μας. Φυσικά δεν είναι άλλο από τον εθισμό των ανηλίκων
στο κινητό, στο τάμπλετ, στον υπολογιστή. Ακόμα, συγκρίναμε την παλιά γενιά με τη νέα γενιά των παιδιών. Ύστερα, αφού εξήγησε πόσο σημαντικό είναι το βιβλίο για εμάς και πόσο συμβάλλει στην πνευματική μας ανάπτυξη, μας έλυσε κάποιες απορίες και απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με τα βιβλία του.

   Ήταν μια από τις καλύτερες συναντήσεις με μορφωμένο άνθρωπο που είχα πάρει μέρος. Τώρα πλέον που ωρίμασα θα έχω να θυμάμαι πώς κάποτε συνάντησα ένα από τους πιο διάσημους συγγραφείς που έχει αναδείξει ο νομός μας. Τέλος με εντυπωσίασε ένα συγκεκριμένο βιβλίο του με θέμα την Επανάσταση του 1821,εδώ στην πατρίδα μας, την Κόρινθο.» (Παναγιώτης Β., Α2)

   Την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024, με αφορμή την λέσχη φιλαναγνωσίας ο κύριος Γιάννης Μπάρτζης επισκέφτηκε το σχολείο μας. Ο κ. Μπάρτζης, ο οποίος είναι συγγραφέας, δάσκαλος και αξιέπαινος για όλα τα επιτεύγματα του, μας μίλησε για το βιβλίο. Στην αρχή μας έδειξε μια παρουσίαση που είχε ετοιμάσει, η οποία περιλάμβανε διάφορα μηνύματα, γκραβούρες, πληροφορίες για την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου και πολλά άλλα. Έπειτα μας απάντησε όλα τα ερωτήματα που είχαμε σχετικά με την συγγραφή ενός βιβλίου, την καριέρα του και τα δημιουργήματά του. Ακόμα μας πρότεινε μερικά κλασσικά ξένα και Ελληνικά βιβλία που πραγματικά αξίζει να διαβάσουμε και τα οποία έχουν πολλά να μας προσφέρουν. Στο τέλος, για να κλείσει όμορφα αυτή η συνάντηση, μας διάβασε ένα μικρό διήγημα που είχε γράψει για την παιδική του ηλικία.

 Μου άρεσε πραγματικά πολύ η επίσκεψη του κ. Μπάρτζη, γιατί είναι πάντα ωραίο να συναντάς ένα άτομο, το οποίο βρίσκεται πίσω από τα βιβλία και να ακούς και τις απόψεις ενός συγγραφέα. (Παναγιώτα Αγ., Β2)

 

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Επίσκεψη του συγγραφέα, Γιάννη Μπάρτζη, στο σχολείο μας    

Συμμετοχή στο πρόγραμμα “Κάθε μέρα φίλοι”

Ιαν 202431
IMG 74a5e63c8ecd911a56296d960da22f75 V 1

  Υλοποιήθηκε σήμερα από το Κέντρο Πρόληψης «Δίολκος» το βιωματικό εργαστήρι “Κάθε μέρα φίλοι” στο Τμήμα Ένταξης του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου. Οι μαθητές από την Α΄ και τη Γ΄ τάξη έθεσαν

IMG 3fbc1844792f41b169f93b2e5a9e3cf2 V IMG 60852e1032b51c7d9b4dfcedc35de3eb V

ποικίλα ερωτήματα για τα είδη της φιλίας, τα κριτήρια επιλογής φίλων, τα εμπόδια για τη διατήρηση μιας αρμονικής φιλίας και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να κρατήσουμε μία φιλική σχέση.

   Με ομαδικό πνεύμα και την τεχνική της ιδεοθύελλας τα παιδιά προσέγγισαν τα ερωτήματα αυτά και αποτύπωσαν σε συμβολικές ζωγραφιές τα συμπεράσματά τους.

 Εχεμύθεια, ειλικρίνεια, συμπαράσταση, αγάπη, φροντίδα, συντροφικότητα, ενθάρρυνση, είναι μερικά από τα δικά τους ξεχωριστά μηνύματα για το νόημα και την αξία της φιλίας!

 

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, Δράσεις, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμμετοχή στο πρόγραμμα “Κάθε μέρα φίλοι”    

Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Action Aid “Προς φυγή”

Ιαν 202428
IMG b05fd15925676cb9e478c48e9cb3eedd V

 

IMG f502f0a66c67770a7f3d7d5b9f9e3377 V

IMG ccab25c133695ea0d202f871522da008 V

IMG 3c764e877b2acb1395466aac25a821fd V

   Πόσο εύκολο είναι ένα ταξίδι προς τη Φυγή; Και όταν φτάσεις εκεί,  τι ακολουθεί μετά; Πόσοι αλήθεια προσέφυγαν ανά τους αιώνες σε αυτό το ανεξερεύνητο μέρος; Την Πέμπτη 25/01/24 οι μαθητές του τμήματος Γ1 του σχολείου μας συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ActionAid «Προς φυγή». Επρόκειτο για ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης σε σχέση με το προσφυγικό και γενικότερα με τις μετακινήσεις πληθυσμών, τα πώς και τα γιατί, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.

   Με εργαλείο τη θεατρική έκφραση, μέσα από μια σειρά διαδραστικών ασκήσεων, οι έφηβοι μαθητές μας έγιναν συνοδοιπόροι ανθρώπων που αναγκάστηκαν να «κοιτάξουν αντίθετα από τη γενέτειρά τους». Μαζί   τους, προβληματίστηκαν, αναζήτησαν διαχρονικά τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι μετακινούνται, μεταναστεύουν ή αναζητούν καταφύγιο σε άλλες περιοχές.  Με τον τρόπο αυτό ξετύλιξαν το κουβάρι και διερεύνησαν τις συνέπειες της αέναης μετακίνησης των ανθρώπων, η οποία υπαγορεύεται είτε από την ανάγκη, είτε από το όνειρο, είτε από το κέρδος.

   Τέλος, μέσα από μικρές θεατρικές σκηνές και αυτοσχέδιους διαλόγους, που επινόησαν τα ίδια τα παιδιά, απέδωσαν με πιστότητα ορισμένες από τις ποικίλες αντιδράσεις του κοινωνικού συνόλου απέναντι στην αύξηση των προσφυγικών ροών. Οι ερευνητικές και κινητικές δραστηριότητες, η διάδραση, το χιούμορ,  η απλότητα και οι ερωτήσεις αναστοχασμού ενεργοποίησαν τους μαθητές μας και κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον τους. Με παιγνιώδη και βιωματικό τρόπο οι υπεύθυνοι του προγράμματος κατάφεραν να μεταλαμπαδεύσουν στα παιδιά τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά και το μήνυμα της αποδοχής και του σεβασμού της διαφορετικότητας. Τονίστηκε επίσης η επιτακτική ανάγκη της  καλλιέργειας της κριτικής σκέψης σχετικά με  δυσεπίλυτα κοινωνικά θέματα, καθώς και η αναγκαιότητα της ενσυναίσθησης και της συμπερίληψης.

Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Κοντοχριστοπούλου Μαρία, ΠΕ05 – Πιλάτη Μαρία , ΠΕ02

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, Εκδρομές, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Action Aid “Προς φυγή”    

Παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης της Ιλιάδας

Ιαν 202426
Iliada CT23 1920x1080 1 1024x576 1

 

   Φαντασμαγορικά σκηνικά, λαμπρά κοστούμια, ταλαντούχοι ηθοποιοί και μια παράσταση που δεν της έλειπε τίποτα…  Χορό  και  τραγούδι, απαγγελία και δράση, ποίηση συνυφασμένη με την  ιστορία του τρωικού πολέμου, είχαν την μοναδική ευκαιρία να απολαύσουν οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης του σχολείου μας, οι οποίοι συμμετείχαν.

    Την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024 έξι  τμήματα (Α1,Α2, Β1,Β2,Β3,Β4) του 1ου Γυμνασίου Κορίνθου ταξίδεψαν στην Αθήνα, προκειμένου να παρακολουθήσουν τη θεατρική μεταφορά του κλασικού έργου του Ομήρου, της Ιλιάδας, στη σκηνή του επιβλητικού Christmas Theater στο Γαλάτσι, σε κείμενο και σκηνοθεσία της μοναδικής Κάρμεν Ρουγγέρη και κοστούμια και σκηνικά της Χριστίνας Κουλουμπή. 

   Μια πλειάδα ηθοποιών συμμετείχε στην παράσταση,  ζωντανεύοντας στη σκηνή του θεάτρου τις πιο χαρακτηριστικές σκηνές του έπους. Όλοι οι συντελεστές προσπάθησαν να αποδώσουν το κείμενο του αξεπέραστου παραμυθά με σεβασμό και σφαιρικότητα, ώστε να βοηθήσουν μικρούς και μεγάλους μαθητές μέσα από την εύστοχη επιλογή σκηνών να ταξιδέψουν με τα φτερά της φαντασίας στην Τροία του 1184 π.Χ. Για το σκοπό αυτό αξιοποιήθηκε η αφήγηση και η εικονική αναπαράσταση ψηφιοποιημένου υλικού  με τη χρήση βιντεοπροβολέων.  

Βασική επιδίωξή των συντελεστών ήταν να βοηθήσουν τους μαθητές να αντιληφθούν στην ολότητά του τα βασικά γεγονότα του μύθου και τους πρωταγωνιστές. Να ανασυνθέσουν, δηλαδή,  την «ιστορία» εμπλουτίζοντας  το έργο με τις απαραίτητες  αναφορές στην προϊστορία και την κατάληξη του πολέμου υπερβαίνοντας τις αυστηρές συμβάσεις του αρχαίου κειμένου. Και όντως οι μαθητές εξήλθαν γοητευμένοι από το υπερθέαμα.

   Η δράση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της υπευθύνου πολιτιστικών θεμάτων Κοντοχριστοπούλου Μαρίας και οργάνωση της αρχηγού Γκότση Ειρήνης στα πλαίσια των μαθημάτων της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας Α και Β Γυμνασίου και της φιλαναγνωσίας.   Συμμετείχαν ακόμα ως συνοδοί καθηγητές οι κυρίες: Δημοπούλου Αικατερίνη, Παπαντωνίου Γεωργία, Θεοδωράτου Ευγενία,  Αντωνοπούλου Κυριακούλα, Μουντζέλου Αντιγόνη και Ραντίτσα Μαρίας.

  Εντυπώσεις μαθητών της Α’ Γυμνασίου  από την θεατρική παράσταση: «Η Ιλιάδα του Ομήρου»

   Την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου, πήγαμε εκδρομή με το σχολείο, στο Christmas theater, για να παρακολουθήσουμε μια θεατρική παράσταση με θέμα την Ιλιάδα του Ομήρου. Η παράσταση ξεκίνησε μετην παρουσίαση τεσσάρων μικρών ιστοριών, οι οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται στο αρχαίο κείμενο, για να κατανοήσουμε τους χαρακτήρες και την υπόθεση του έργου. Έπειτα είδαμε ολόκληρη την Ιλιάδα και στο τέλος οι ηθοποιοί εξήγησαν την άλωση της Τροίας, η οποία δεν ήταν μέρος της παράστασης, διότι δεν υπάρχει ούτε και στο αρχαίο κείμενο.

   Τα σκηνικά ήταν πολύ επαγγελματικά και υπήρχαν ολόκληροι μηχανισμοί, για να φαίνεται η παράσταση πιο αληθοφανής. Η μουσική ήταν υπέροχη και τα τραγούδια πολύ πρωτότυπα, καθώςπεριέγραφαν την τρέχουσα σκηνή. Το κείμενο ήταν πολύ πιστό στο αρχαίο, αν και πολλά πράγματα είχαν γίνει πιο κωμικά, για να κάνουν την παράσταση πιο φιλική προς τα παιδιά. Οι ηθοποιοί ήταν επαγγελματίες και υποδύονταν πολύ καλά τον ρόλο τους, αναδεικνύοντας και τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία του χαρακτήρα. Τα κοστούμια ήταν μεγαλοπρεπή και προσεγμένα, έτσι ώστε να ταιριάζουν το καθένα στον χαρακτήρα που αντιπροσώπευαν.
Η παράσταση με συγκίνησε, καθώς κατάλαβα τα δεινά ενός πολέμου και τις δυσκολίες που έχουν και οι δύο πλευρές. Επίσης, με έκανε να γελάσω, διότι σε κάποια σημεία οι σκηνές γίνονταν κωμικές, αλλά και μου δημιούργησε ένα αίσθημα αγωνίας για το τι θα γίνει στην συνέχεια. Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν τα κοστούμια και οι ηθοποιοί. Τα κοστούμια ήταν τόσο προσεκτικά φτιαγμένα και μαγευτικά και οι ηθοποιοί απέδιδαν τον ρόλο τους τόσο καλά, που ήταν αδύνατον να ταυτιστείς μόνο με έναν χαρακτήρα. Κατά τη γνώμη μου αυτή η παράσταση σίγουρα αξίζει να την παρακολουθήσει κανείς και ήταν μία από τις καλύτερες που έχω δει!  (Κατερίνα Κ. Β1)

     Την προηγούμενη εβδομάδα πήγαμε με το σχολείο μου στο Christmas Theater στην Αθήνα. Εκεί παρακολουθήσαμε την παράσταση της Κάρμεν Ρουγγέρη, που αφορούσε το ομηρικό έπος «Ιλιάδα». Το έργο αναφέρεται στις 51 ημέρες του δέκατου έτους λίγο πριν την άλωση της Τροίας. Το έργο ξεκίνησε με το μήλο της Έριδος, που ήταν η αιτία για τη διαφωνία των τριών θεών και είχε ως κατάληξη ο Πάρης να κλέψει την Ωραία Ελένη. Η αρπαγή της ωραίας Ελένης ήταν η αφορμή για την έναρξη του Τρωικούπολέμου.

   Το έπος άρχισε με την οργή του Αχιλλέα λόγω της διαφωνίας του με τον Αγαμέμνονα για τα λάφυρα, γεγονός που προκάλεσε την αποχώρησή του από την μάχη κατά των Τρώων. Στη συνέχεια ακολούθησε η σκηνή της εισόδου του Πάτροκλου με τον οπλισμό του Αχιλλέα. Έτσι επήλθε ο θάνατος του
από τον Έκτορα. Αυτό ώθησε τον Αχιλλέα να επιστρέψει στη μάχη για να πάρει εκδίκηση. Ύστερα η ανατριχιαστική σκηνή που ακολούθησε, ήταν ο θάνατος και η βεβήλωση του Έκτορα από τον Αχιλλέα. Το τέλος του έπους είναι η παράδοση του νεκρού Έκτορα στους Τρώες. Η παράσταση όμως δεν τελείωσε με το έπος, συνεχίστηκε με τον Δούρειο Ίππο, την καταστροφή της Τροίας, τον θάνατο του Αχιλλέα. Πρωταγωνιστές ήταν ο Αχιλλέας, ο Έκτορας, οι θεοί και η Ωραία Ελένη.
Μόλις τελείωσε η δίωρη παράσταση, όλοι χειροκρότησαν… Φεύγοντας ένοιωθα μεγάλη χαρά που παρακολούθησα μια θεατρική υπερπαραγωγή. Με εντυπωσίασαν πολύ τα κοστούμια εποχής, … και το σενάριο για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί είναι μάθημα που διδασκόμαστε στο Γυμνάσιο και δεύτερον, γιατί είχε τόση αγωνία και σασπένς. Τέλος, μου άρεσε η ερμηνεία των καλλιτεχνών, επειδή είχα την αίσθηση ότι έβλεπα από κοντά την τύχη της Τροίας.
Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω το σχολείο μου, που μας πρόσφερε μια τέτοια εμπειρία. Ακόμα θέλω να παροτρύνω και άλλα σχολεία να πάνε να δουν αυτό το εκπαιδευτικό, διδακτικό και υπέροχο θεατρικό έργο. (Θεοδώρα Β, Α1)

«Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη παράσταση είχε συγκλονιστικές ερμηνείες, μου άρεσε πάρα πολύ και είναι μια ανεπανάληπτη εμπειρία που θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη μνήμη μου». (Άρτεμις Μ. Α1)

«Η εκδρομή αυτή ήταν για μένα μια ανεπανάληπτη εμπειρία και θα την θυμάμαι για πολύ καιρό. Μου άρεσε, διότι οι ηθοποιοί ήταν πολύ καλοί, με έκαναν να νοιώθω ότι βρίσκομαι και εγώ στον πόλεμο, και η παράσταση είχε περιπέτεια και αγωνία…» (Αρτεμισία Κ, Α1)

«….Ο χώρος ήταν συγκλονιστικός και η αίθουσα τεράστια και αρκετά εντυπωσιακή. Όλοι μας μείναμε έκπληκτοι… Η παράσταση ήταν πολύ καλά συντονισμένη … οι ηθοποιοί ήταν έμπειροι και μας παρουσίασαν ένα υπέροχο αποτέλεσμα, που θα μείνει σε όλους αξέχαστο. Τα κοστούμια και τα σκηνικά ήταν όλα πολύ ιδιαίτερα και όμορφα και η σκηνοθεσία υπέροχη. Η παράσταση μου άρεσε πολύ. Θεωρώ ότι ήταν μια ανεπανάληπτη εμπειρία και γιατί ήταν ωραία η παράσταση αλλά και γιατί είχαμε μαζί μας τους φίλους και τους καθηγητές μας.» (Κατερίνα Π. Α1)

«… η αγαπημένη στιγμή, που θα μου μείνει από την παράσταση, είναι ο θάνατος του Πάτροκλου από τον Έκτορα και η εκδίκηση του Αχιλλέα. Εκείνη τη στιγμή ήμουν τόσο ενθουσιασμένος που σκεφτόμουν τον εαυτό μου ανάμεσα στους ηθοποιούς…. Τα κοστούμια ήταν υπέροχα με ωραία χρώματα, τα σκηνικά και τα εφέ καταπληκτικά, οι ηθοποιοί έπαιζαν καλά με αποτέλεσμα τα παιδιά να μην βαριούνται και να μην θέλουν να φύγουν από εκεί….» (Δημήτρης Π., Α1)
«… πιστεύω ότι η συγκεκριμένη παράσταση είναι ιδανική για όλες τις ηλικίες και τα γούστα. Όλα ήταν προσεγμένα στη λεπτομέρεια και με γνώση απ’ όλους (σκηνοθέτη και ηθοποιούς) για την ιστορία και το νόημα που έπρεπε να μεταδώσουν στους θεατές…» (Ευγενία Κ. Α1)

Εντυπώσεις μαθητών Β τάξης για τη θεατρική παράσταση, «Ιλιάδα του Ομήρου»

  Την Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024 όλα τα τμήματα της Β’ Γυμνασίου και δύο της Α’ επισκεφτήκαμε την Αθήνα και παρακολουθήσαμε στο Christmas Theater μια θεατρική παράσταση με θέμα την Ιλιάδα του Ομήρου. Η παράσταση ξεκίνησε με τη γέννηση της Ελένης και τελείωσε με την πτώση της Τροίας. Προτού ξεκινήσουν να παίζουν οι ηθοποιοί αυτά που έγραψε ο Όμηρος, μας εξήγησαν άλλους μύθους, για να καταλάβουμε καλύτερα όλο το έργο.
Οι ηθοποιοί ήταν εξαιρετικοί. Έκαναν αναπαράσταση το κείμενο, που ήταν επίσης εξαιρετικό με τέτοιο τρόπο που πιστεύω θα το θυμάμαι για πάρα πολύ καιρό. Τα κοστούμια ήταν φανταχτερά και εντυπωσιακά. Τα διάφορα εφέ έδιναν περισσότερη ζωντάνια στην παράσταση και φαίνονταν όλα πιο αληθινά. Γι’ αυτούς τους λόγους μου άρεσε πάρα πολύ και πιστεύω πως είναι η καλύτερη παράσταση που έχω δει. (Μαρία Δ., Β2)

«O κεντρικός ήρωας ήταν ο Αχιλλέας και το θέμα ο θυμός του. Η παράσταση ξεκίνησε με τέσσερις μικρές ιστορίες του Αχιλλέα, του Πάρη, της Ελένης και του μήλου της Έριδας. Το κείμενο της Ιλιάδας άρχισε με τη σύγκρουση του Αχιλλέα με τον Αγαμέμνονα για την Βρισηίδα και την αποχώρηση του Αχιλλέα από τη μάχη. Είδαμε πώς εμφανίζονταν οι θεοί και ποιος ήταν ο ρόλος τους στη μάχη. Μετά το θάνατο του Πάτροκλου ο Αχιλλέας θύμωσε και σκότωσε τον Έκτορα. Η παράσταση δεν τελείωσε εκεί, αλλά συνεχίστηκε μέχρι την ολοκλήρωση του Τρωικού πολέμου και την καταστροφή της Τροίας.
Όλοι οι ηθοποιοί απέδιδαν πολύ ωραία τους ρόλους τους, τα σκηνικά ήταν εντυπωσιακά και παραστατικά.  Τα κοστούμια ήταν καλοραμμένα, τα εφέ καταπληκτικά και το κείμενο κατανοητό. Η Ιλιάδα ήταν μια πολύ ωραία παράσταση… Περισσότερο μου άρεσε η σκηνή του Έκτορα και της Ανδρομάχης με το γιό τους, γιατί είναι η τελευταία ευτυχισμένη σκηνή της οικογένειας που οι ηθοποιοί την έδωσαν παραστατικά. Έτσι, ξεχνάμε για λίγο τον πόλεμο….» (Μαριάνθη Γ., Β2)

«… Όσον αφορά τους ηθοποιούς είχαν μπει στο “πετσί” του ρόλου και γι’ αυτό υποδύθηκαν με θαυμάσιο τρόπο τον χαρακτήρα που τους ανατέθηκε να ενσαρκώσουν. Είχαν μια φυσικότητα και μια παραστατικότητα που σου έδιναν την αίσθηση πως βρισκόσουν και εσύ στην Τροία και βίωνες τα
γεγονότα αυτά. Τα κοστούμια τους άγγιζαν την τελειότητα, και είχαν πολλές όμορφες λεπτομέρειες, μερικές από τις οποίες στόχευαν στο να βοηθούν τους θεατές να καταλάβουν ποιος ήρωας ήταν ο ηθοποιός, χρησιμοποιώντας διαφορετικά χρώματα, π.χ. ο Οδυσσέας φορούσε μπλε, οι Τρώες μωβ κ.τ.λ. Επίσης τα σκηνικά και τα εφέ έδιναν μια παραστατικότητα ..Τέλος το κείμενο ήταν κατανοητό για όλες τις ηλικίες, αλλά ταυτοχρόνως αρκετά πλούσιο και κοντά στο αρχαίο.
Οι γενικές εντυπώσεις μου από την παράσταση ήταν πως σε αυτήν είχε γίνει μεγάλη προσπάθεια και πως είχε προσεχτεί κάθε μικρή λεπτομέρεια με αποτέλεσμα αυτό που παρακολουθήσαμε να είναι εντυπωσιακό και ευχάριστο… Καταρχάς, μου άρεσαν πολύ τα τραγούδια που είχαν συμπεριλάβει στο έργο, καθώς του έδιναν ζωντάνια και ήταν μοναδικά. Ακόμα, μου άρεσε πολύ η εισαγωγή και το τέλος της παράστασης, γιατί ανέφερε τι είχε προηγηθεί και τι πρόκειται να ακολουθήσει. Κατά την άποψή μου αυτό ήταν πολύ έξυπνο, καθώς μπορούσαμε με αυτό τον τρόπο να δούμε σφαιρικά το έργο και να κατανοήσουμε καλύτερα μερικά στοιχεία στην πλοκή του…» (Παναγιώτα Αγ., Β2)

«…Η Ιλιάδα είναι ένα από τα δύο έργα του Ομήρου και ο κεντρικός ήρωας είναι ο Αχιλλέας…Η Ιλιάδα ξεκινά με τον θυμό του Αχιλλέα μετά από την σύγκρουση του με τον Αγαμέμνονα για τη Βρισηίδα. Μετά από αυτό ο Αχιλλέας εξοργίστηκε και αποφάσισε να αποχωρήσει από τον πόλεμο. Επίσης είδαμε τις παρεμβάσεις των θεών και τον θάνατο του Πάτροκλου. Στο τέλος παρακολουθήσαμε τον τερματισμό του Τρωικού πολέμου με τον Δούρειο Ίππο και την άλωση της Τροίας από τους Αχαιούς…Είμαι πολύ χαρούμενη που κατάφερα να δω αυτή την παράσταση. Οι ηθοποιοί ήταν εξαιρετικοί, τα κοστούμια των θεών μεγαλοπρεπή με πολλά αξεσουάρ και ταίριαζαν στην εποχή, τα εφέ εκπληκτικά και το κείμενο σε απλή κατανοητή για όλους γλώσσα. Ήταν πολύ ωραία…» (Μαρία Αποστολία Γ., Β2)

 

από κάτω από: ΑΡΧΙΚΗ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης της Ιλιάδας    
« Παλιότερα άρθρα


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων