ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Σχολικό έτος 2023-24
Η χρονιά ξεκινά με δυσκολίες τις οποίες καταφέρνουμε να τις μετατρέψουμε σε ευκαιρίες!
Γνωριζόμαστε με τα πρωτάκια και ξεκινά το ταξίδι μας στο μαγικό κόσμο των Μαθηματικών!
Καλή σχολική χρονιά παίδες!
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Ο κύριος “π” στην ποίηση
Με περηφάνια σας παρουσιάζουμε τις πρώτες ραδιοφωνικές εκπομπές του Α1 !
____________________________________________________________
Εορτασμός της παγκόσμιας μέρας του “π”
Τα μαθηματικά είναι πανταχού παρόντα και ας αντιστρέψουμε το ερώτημα:
Πώς θα ήταν ο κόσμος και η καθημερινότητά μας χωρίς Μαθηματικά;
_____________________________________________________________
Επανάληψη στις εντός εναλλάξ/κατακορυφήν/παραπληρωματικές γωνίες με… κιμωλιοδρομίες!
_________________________________________________________________
Οι μαθητές σε ρόλο δασκάλου/εκπαίδευση ομηλίκων
Το κεφάλαιο των κλασμάτων μοιράστηκε ανά παράγραφο σε ομάδες μαθητών οι οποίοι δημιούργησαν εκπαιδευτικό υλικό που παρουσίασαν στην τάξη, σχεδίασαν φύλλα εργασίας για τους συμμαθητές τους τα οποία διόρθωσαν στη συνέχεια με την εποπτία της διδάσκουσας.
__________________________________________________________________
Διακοσμούμε τις αίθουσες διδασκαλίας με αρχαίους Ελληνες Μαθηματικούς/Φιλοσόφους , με έργα του χαράκτη Escher , με την ταινία του Mobius και μαθηματικές εργασίες συμμετρίας.
__________________________________________________________________
Επίσκεψη του συγγραφέα Ανδρέα Λύκου και παρουσίαση του βιβλίου του “Αναμνήσεις Συμμετρίας”
___________________________________________________________________
Με ένα εκπαιδευτικό επιτραπέζιο παιχνίδι ανακαλύπτουν οι μαθητές ότι αφαίρεση δε σημαίνει κατ’ ανάγκη μείωση
και ανκαλύπτουν αόρατους πολλαπλασιασμούς!
_____________________________________________________________________
Σήμερα συζητήσαμε την έννοια του κλάσματος με τη βοήθεια του κολατσιού μας. Το μάθημα παρακολούθησαν ο κύριος Διευθυντής Αν. Μαγουλάς και η κυρία Κουτσώνα επίσης Μαθηματικός στο σχολείο μας.
Οι μαθητές θυμήθηκαν και συμπλήρωσαν τις γνώσεις τους για τα κλάσματα .
_______________________________________________________________________
Ο κάθε μαθητής γίνεται συγγραφέας και διατυπώνει το δικο του μαθηματικό προβλημα. Δημιουργούμε δηλαδή το δικό μας ασκησολόγιο και το αφήνουμε παρακαταθήκη στα επόμενα πρωτάκια. Τα προβλήματα που δημιουργούν οι μαθητές στη συνέχεια τα ανακατεύουμε, τα μοιράζουμε τυχαία στην τάξη και ο ένας προσπαθεί να λύσει το πρόβλημα του συμμαθητή του.
Εξαιρετικά ενδιαφέρουσες μαθηματικές συζητήσεις και απορίες συνοδεύουν αυτή τη δημιουργική δραστηριότητα.
_______________________________________________________________________
Χρησιμοποιούμε την τεχνική Φρενέ “τα μικρά βιβλιαράκια” όπου κάθε μαθητής κάνει επανάληψη ή γράφει μία φανταστική συνέντευξη από την κυρία Διαίρεση ή αφήνει τη δημιουργικότητά του ελεύθερη και γράφει μία Μαθηματική ιστορία. Το κόσκινο του Ερατοσθένη ζωντανεύει και το τετράδιο μας γίνεται διαδραστικό !
Μπράβο σε όλους τους μαθητές!
_______________________________________________________________________
Τον Οκτώβριο ασχοληθήκαμε με τη συμμετρία στο πλαίσιο του Δικτύου Άυλης Κληρονομιάς που ανήκει το σχολείο μας.
Τα κεραμικά ως άυλη πολιτιστική κληρονομιά και η σχέση τους με τα Μαθηματικά
Ξεκινήσαμε με μελέτη των κεραμικών αγγείων της αρχαιότητας χρησιμοποιώντας την εκπαιδευτική βαλίτσα του μουσείου Κυκλαδικής τέχνης.
Επισκεφθήκαμε την Κεραμική Αμαρουσίου, ενημερωθήκαμε για την ιστορία της Κεραμικής στο Μαρούσι και οι μαθητές κατασκεύασαν τα δικά τους αγγεία στον τροχό!
Και στη συνέχεια ο κάθε μαθητής απεικόνισε (κάτοψη και μία όψη) το αγγείο του σε φυσικό μέγεθος και σε κλίμακα 1/2 και το χρωμάτισε με συμμετρικό τρόπο.
_________________________________________________________________________
Εχουμε τους πρώτους μαθητές που τερμάτισαν και τις 500 πίστες του μαθηματικού παιχνιδιού 4=10 και παρέλαβαν το δώρο τους!
Ευγε σε όλους και περιμένουμε και τους επόμενους!
_________________________________________________________________________
Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2023
Μελέτη της λωρίδας του Mobius στο πλαίσιο της γεωμετρίας και της έννοιας του απείρου.
__________________________________________________________________________
Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2023
Τα τρία τμήματα της Α τάξης του σχολείου μας Α1, Α2, Α3 την πρώτη διδακτική ώρα της χρονιάς βγήκαν στην αυλή και σε ομάδες των τριών μαθητών συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας. Στόχοι αυτής της δραστηριότητας εκτός τάξης ήταν η γνωριμία των νέων μαθητών μεταξύ τους, η σύνδεση των Μαθηματικών με την καθημερινότητα και η επανάληψη γνώσεων του Δημοτικού με έναν εναλλακτικό τρόπο.
Outdoor Education μαθαίνουμε παίζοντας , συνεργαζόμαστε και πειραματιζόμαστε.