Τη σχολική χρονιά 2022-23 το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αμαρουσίου εντάχθηκε στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Σχολείων «Παιδεία στα Μέσα: τηλεόραση, διαδίκτυο, κινηματογράφος». Το Δίκτυο και οι δράσεις του είναι εγκεκριμένες από το Υπουργείο Παιδείας (Α.Π. 117494/Δ7).
Όπως αναφέρεται στον επίσημο ιστότοπο του Δικτύου (https://www.edu4media.eu/) κύριος σκοπός του είναιη καλλιέργεια του οπτικοακουστικού αλφαβητισμού των μαθητών/τριών όλων των βαθμίδων καθώς και η προώθηση της Παιδείας στα Μέσα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Με υπεύθυνες τις καθηγήτριες κ. Αικατερίνη Χουλιαρά (ΠΕ02) και κ. Ελ. Σάρδη (ΠΕ02) οι μαθητές/τριες των Ομίλων Κινηματογράφου και Δημιουργικής Γραφής και Ιστορίας και Ψηφιακών Διαδικτυακών Εφαρμογών συμμετείχαν στο Δίκτυο για την Παιδεία στα Μέσα με τους εξής τρόπους:
α) Παρακολούθηση από το διαδίκτυο των ταινιών των αδελφών Λυμιέρ: “Η έξοδος από το εργοστάσιο”, “Η άφιξη του τρένου” και της ταινίας του Ζ. Μελιέ “Ταξίδι στη Σελήνη” – Καταγραφή εντυπώσεων μαθητών/τριών – Συζήτηση για την αρχή του κινηματογράφου – Φύλλο εργασίας για συγκριτική θεώρηση των ταινιών των Λυμιέρ και την ταινία του Ζ. Μελιέ, Συντελεστές μιας ταινίας – Επαγγέλματα που εμπλέκονται – Σύγκριση τεχνικών εφέ τότε και τώρα. Συζήτηση. Εκπαιδευτικό Υλικό Δικτύου: Πρόγραμμα κινηματογραφικής αγωγής για τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο (Διάρκεια 2 ώρες),
β) Παρακολούθηση και ανάλυση του διαφημιστικού βίντεο για το 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους. Συζήτηση για τα είδη των σκηνών και τα πλάνα. Φύλλο εργασίας για τα είδη των πλάνων. Παρακολούθηση αποσπασμάτων της ταινίας (Χτυποκάρδια στο θρανίο, παρ. Κλ. Κονιτσιώτη , σκην. Αλ. Σακελλάριος) και παιχνίδι εντοπισμού σκηνών-πλάνων. Το σχολείο μας στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο: εντοπίζουμε μέρη σκηνών της παραπάνω ταινίας στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας (1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αμαρουσίου). Εκπαιδευτικό Υλικό Δικτύου: Πρόγραμμα κινηματογραφικής αγωγής για τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο(Διάρκεια 2 ώρες).
γ) Ιδεοθύελλα για το θέμα της δικής μας ταινίας. Χωρισμός και αρμοδιότητες ομάδων – σενάριο – Μαθαίνουμε για το storyboard και φτιάχνουμε το storyboard της ταινίας μας. Εκπαιδευτικό Υλικό Δικτύου: Πρόγραμμα κινηματογραφικής αγωγής για τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο, Οδηγός για τη δημιουργία ταινίας μικρού μήκους (Διάρκεια 2 ώρες).
δ) Δημιουργία της ταινίας μικρού μήκους. Ψηφιακό εργαλείο: Windows Movie Maker. Χρήση μουσικής για τίτλους τέλους από αποθετήριο μουσικών χωρίς πνευματικά δικαιώματα. Εκπαιδευτικό Υλικό Δικτύου: Οδηγός για τη δημιουργία ταινίας μικρού μήκους (Διάρκεια 2 ώρες).
ε) Συζήτηση για τον ρόλο της διαφημιστικής αφίσας στη διάχυση της ταινίας στο κοινό. Σημειωτική ανάλυση αφισών του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Ιδεοθύελλα για τη δημιουργία της αφίσας της ταινίας μας. Χωρισμός σε ομάδες. Χρήση πρωτογενούς υλικού (πραγματικής σχολικής ποδιάς και αλφαβητάριου καθώς και φωτογραφίας του σχολείου). Εκμάθηση δημιουργίας αφίσας με QR την ταινία μικρού μήκους που δημιουργήσαμε. Ψηφιακά εργαλεία: Postermywallκαι QR. Εκπαιδευτικό Υλικό Δικτύου: Εκπαιδευτικοί οδηγοί για δημιουργική χρήση νέων τεχνολογιών (App Your School) (Διάρκεια 2 ώρες).
Οι μαθητές/τριες, συμμετέχοντας στις δράσεις του Δικτύου:
α) γνωρίσαν τα πρώτα στάδια δημιουργίας του κινηματογράφου,
β) ενδιαφέρθηκαν περισσότερο για τον κινηματογράφο ως Τέχνη,
γ) απέκτησαν μια πρώτη κινηματογραφική παιδεία (οπτικοακουστικός αλφαβητισμός),
δ) ανέπτυξαν δεξιότητες στη δημιουργία ταινιών μικρού μήκους,
ε) ανέπτυξαν ψηφιακές δεξιότητες (ψηφιακός εγγραμματισμός),
στ) συνεργάστηκαν ομαδικά και έμαθαν βιωματικά (learningbydoing) όλα τα στάδια παραγωγής μιας ταινίας,
ζ) ανέπτυξαν ταλέντα (σκηνοθεσίας και υποκριτικής),
και κυρίως
η) διασκέδασαν.
Ακολουθεί ηψηφιακή αφίσα που δημιούργησαν με QR της πρώτης κινηματογραφικής τους προσπάθειας.