ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ
Το Τμήμα Ένταξης λειτουργεί ως υποστηρικτική δομή εκπαίδευσης για τους μαθητές και τις μαθήτριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν στο σχολείο. Οι εν λόγω μαθητές και μαθήτριες ανήκουν στο δυναμολόγιο της τάξης φοίτησης και για την εκπαίδευσή τους συνεργάζονται και συμμετέχουν ισότιμα όσοι/ες εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας διδάσκουν στην τάξη φοίτησης
και στο Τμήμα Ένταξης.
Ειδικότερα, η ειδική παιδαγωγός του Τμήματος Ένταξης :
1) Αξιολογεί τους/τις μαθητές/μαθήτριες για τη διερεύνηση των ειδικών εκπαιδευτικών
αναγκών με βάση τις προτάσεις οι οποίες έχουν υποβληθεί στο Σύλλογο Διδασκόντων
από τους/τις υπεύθυνους/ες εκπαιδευτικούς των τάξεων.
Προκειμένου να συμπεριλάβει τους/τις μαθητές/μαθήτριες στην υποστηρικτική
εκπαιδευτική παρέμβαση του Τμήματος Ένταξης λαμβάνει υπόψη:
α) τη σοβαρότητα των εκπαιδευτικών αναγκών,
β) την ανάγκη για εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (ΕΕΠ),
γ) την ηλικία των παιδιών και την τάξη στην οποία φοιτούν τα παιδιά που προτείνεται
από το Σύλλογο Διδασκόντων να υποστηριχτούν από το Τ.Ε. και
δ) το πλήθος των μαθητών/μαθητριών που έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει
αποτελεσματικά και προτείνει αυτούς/ές , που θα υποστηριχθούν από το Τμήμα Ένταξης
με τεκμηριωμένη εισήγηση.
2) Σε συνεργασία με το/τη διευθυντή/διευθύντρια του σχολείο ενημερώνει τους γονείς και
τους κηδεμόνες του/της μαθητή/μαθήτριας σχετικά με τις διαδικασίες που είναι απαραίτητες να γίνουν , για να φοιτήσει στο Τ.Ε. Σύμφωνα με την Υπ. Απ. αρ. 27922/Γ6, ΦΕΚ 449/3/12/2007, αν οι γονείς/κηδεμόνες επιθυμούν τη φοίτηση του παιδιού τους στο Τμήμα Ένταξης και δεν υπάρχει η σχετική εισήγηση από τις αρμόδιες διαγνωστικές υπηρεσίες (ΚΕΔΔΥ, ΙΠΔ) μπορεί να εισηγηθεί ο/η Σχολικός/ή Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής για τη φοίτηση ώστε να μην αποκλειστεί ο/η μαθητής/μαθήτρια από το Τμήμα Ένταξης. Σε κάθε περίπτωση και σύμφωνα με το άρθρο 28 του Ν. 4186/2013, είναι απαραίτητη η απόφαση του ΚΕΔΔΥ για τον προσδιορισμό του κατάλληλου πλαισίου υποστήριξης στο σχολείο .
3) Συνεργάζεται με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ώστε να υπάρχει σύνδεση μεταξύ του
κοινού και του εξατομικευμένου προγράμματος ως προς το περιεχόμενο και τον τρόπο υλοποίησης του (π.χ. συνδιδασκαλία). Στόχος παραμένει η πλήρης και ισότιμη ένταξη
του/της μαθητή/μαθήτριας στην κοινότητα μάθησης των συνομηλίκων της τάξης
του/της. Επομένως, η υποστήριξη στο Τμήμα Ένταξης πρέπει να αξιολογείται και να
επαναπροσδιορίζεται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
4) Ενισχύει τη γενικότερη προσαρμογή των μαθητών/μαθητριών που υποστηρίζονται από
το Τμήμα Ένταξης στο κοινό σχολικό περιβάλλον, με τη συμμετοχή τους σε ομάδες
εργασίας, παιχνιδιών και άλλων δραστηριοτήτων της σχολικής ζωής.
5) Μεριμνά για την τακτική ενημέρωση του ατομικού φακέλου του/της μαθητή/μαθήτριας, ο οποίος φυλάσσεται σε ασφαλή χώρο με ευθύνη του/της διευθυντή/διευθύντριας του σχολείου.
6) Πληροφορεί και συμβουλεύει τα μέλη της σχολικής κοινότητας για θέματα ειδικής
αγωγής και συνεργάζεται με τους/τις σχολικούς/ές συμβούλους της περιφέρειας και με το
προσωπικό του οικείου ΚΕΣΥ.
Αναφορικά με τον αριθμό των μαθητών που μπορούν να υποστηριχτούν στο Τμήμα Ένταξης αναφέρουμε ότι μπορούν να υποστηριχτούν 12 μαθητές και μαθήτριες. Ο αριθμός αυτός ισχύει και για τα Τμήματα Ένταξης των συστεγαζόμενων ή γειτονικών σχολικών μονάδων.
Η υποστήριξη κάθε μαθητή/τριας από το Τμήμα Ένταξης δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 15
ώρες εβδομαδιαίως, εκτός αν το ΚΕΔΔΥ ορίζει ΕΕΠ διευρυμένου ωραρίου για
συγκεκριμένο/η μαθητή/μαθήτρια.