Ανδρικοπούλου Κάλλια-Βιογραφικό

Ειδική  Παιδαγωγός  του  Τμήματος  Ένταξης

Η Κάλλια Ανδρικοπούλου υπηρετεί στην Ειδική Αγωγή από το 2010. Αποφοίτησε με Άριστα από  το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών (1990-1994). Παρακολούθησε στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Αθήνας (2003-2005)  το πρόγραμμα διετούς Μετεκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή  και το 2012 ολοκλήρωσε τον πενταετή κύκλο σπουδών Σωματικής Ψυχοθεραπείας στο Ελληνικό Κέντρο Βιοσύνθεσης (2007-2012).

Από το 1991 έχει εκπονήσει πολλές ερευνητικές εργασίες. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον  εστιάζεται στην περιοχή της Ειδικής Αγωγής και η θεματική  του ερευνητικού της έργου αφορά στις Μαθησιακές Δυσκολίες, στην ένταξη-κοινωνικοποίηση ατόμων με ιδιαίτερες ικανότητες, στην Εκπαιδευτική Κινησιολογία και στην Ψυχοπαθολογία . Έχει συμμετάσχει στο εκπαιδευτικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenious/Socrates, καθώς και  σε διεθνή κι ελληνικά συνέδρια και workshops ψυχοδράματος, θεατρικού παιχνιδιού και σωματοθεραπείας. Τέλος , έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και συνέδρια με κεντρικό θεματικό άξονα τη  δομημένη παρέμβαση κι εκπαίδευση αυτιστικών, υπερκινητικών και δυσλεκτικών  παιδιών.

Τα τελευταία εννιά  χρόνια το ενδιαφέρον της έχει επικεντρωθεί στη σωματοθεραπευτική προσέγγιση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και συναισθηματικές διαταραχές.

  • ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ

Αγγλικά : Πιστοποιητικό γλωσσομάθειας επιπέδου Β2: First Certificate in English (Lower)- University of Cambridge

 

  • ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ-ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Πιστοποποίηση στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών

Επιμόρφωση Α΄ Επιπέδου διάρκειας 48 ωρών: «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας & των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση»

 

  • ΣΥΝΕΔΡΙΑ-ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ-ΗΜΕΡΙΔΕΣ

·        1  έως  3  Νοεμβρίου  2019: 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αυτισμού-Αθήνα

·        19  Οκτωβρίου 2019 :  Επιστημονικό Σεμινάριο με θέμα: Αυτισμός& ΔΕΠΥ
( Συμπτωματολογία των διαταραχών – Θεραπευτικός σχεδιασμός)
ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΗΠΕΙΡΟΥ

·         2 έως 3 Δεκεμβρίου 2018: Διημερίδα με θέμα: Αντιμετώπιση των δυσκολιών των Μαθηματικών και της Δυσαριθμησίας με έξυπνο τρόπο -Δρ.Καραγιαννάκης

·         6 έως 8 Οκτωβρίου 2017: 2ο Πανελλήνιο Διεπιστημονικό Συνέδριο για τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητας “Από το παιδί στον Ενήλικα”

·         15 Οκτωβρίου 2016: Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: “Νευροαναπτυξιολογία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση”

·         16 έως 18 Οκτωβρίου 2015: 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Αυτισμού-Αθήνα

·         9 έως 11 Οκτωβρίου 2015: 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΔΕΠ-Υ-Αθήνα

·         30 Σεπτεμβρίου έως 4 Οκτωβρίου 2015: 5th International Sociodrama Conference-Κως

·         Φεβρουάριος-Ιούνιος 2015: Επιμορφωτικό σεμινάριο 40 ωρών με θέμα: «Αποκατάσταση Δυσλεξίας με τη μέθοδο της Δώρας Μαυρομμάτη», Αθήνα

·         17 Φεβρουαρίου 2015: Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Διαφοροποίηση στη Συμπεριφορά» Λιβαδειά

·         Δεκέμβριος 2014-Φεβρουάριος 2015: Βιωματικό σεμινάριο 20 ωρών: «Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα», εισηγήτρια: Δρ. Χάρις Καρνέζη, Αθήνα

·         19 Ιανουαρίου 2015: Επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα: «Το παιδί με ΔΑΦ στο Γενικό Σχολείο», Δρ. Ουρανία Χιουρέα, Αθήνα

·         9 Σεπτεμβρίου 2015: Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Αυτισμός-Εκπαιδευτικές και Βιωματικές Προσεγγίσεις», Δρ. Ουρανία Χιουρέα, Αθήνα

·         18-19 Ιουνίου 2014: Επιμορφωτικές ημερίδες με θέμα: «Μαθησιακή και Ψυχολογική υποστήριξη μαθητών στο πλαίσιο της τυπικής τάξης», Τρίπολη-Μεγαλόπολη

·         5 Σεπτεμβρίου 2013: Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «ΔΕΠ-Υ: Δυσκολίες και δυνατότητες παρέμβασης» Δρ. Ουρανία Χιουρέα, Αθήνα

·         15 Μαΐου 2013: Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα:«Αυτισμός-Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις», Δρ.Ουρανία Χιουρέα, Αθήνα

·         11-14 Απριλίου 2013: 3ο Διεθνές Συνέδριο Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης με θέμα: «Διλήμματα και Προοπτικές στην Ειδική Εκπαίδευση» , Αθήνα

·         3 Απριλίου 2013: «Δυσλεξία-Στοχευμένες ενέργειες στην τάξη», Αθήνα

·         16 Μαρτίου 2011: Επιμορφωτική ημερίδα με θέμα: «Σύνδρομο Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)», Δρ.Μαυρομμάτη Δώρα- Δρ.Φρανσίς Κωνσταντίνος- Αθήνα

·         10 Μαρτίου 2010: Ημερίδα με θέμα: «Αξιοποίηση Διαδραστικού Πίνακα κι εκπαιδευτικών λογισμικών στη διδακτική πράξη», Σχ. Σύμβουλος κ. Κυριάκη Βασιλική-Αθήνα

·         7-8 Νοεμβρίου 2009: Workshop 18 ωρών: “The hidden side of the moon” Psychodrama Section of Group Analysis and Psychotherapy (HAGAP)- Md Psycho dramatist Roberto de Inocencio-Αθήνα

·         Μάρτιος ως Μάιος 2009: Σεμινάριο 30 ωρών: «Εκλεκτική Συμβουλευτική»,Ph.D.psych. Λ.Αναγνωστοπούλου, MA psych. Βάλια Ζερβάκου -Χαλάνδρι

·         Νοέμβριος 2008 – Ιανουάριος 2009: Σεμινάριο 30 ωρών: «Ψυχοπαθολογία»,Ph.D.psych. Λ. Αναγνωστοπούλου, MA psych.Χάρης Καραουλάνης – Χαλάνδρι

·         10-11 Μαΐου 2008: Workshop 18 ωρών: “Fairy tales and legends in Psychotherapy”-Psychodrama Section of Group Analysis and Psychotherapy (HAGAP) – Psychiatrist, Psycho dramatist Horatiu Albini-Αθήνα

·         14-16 Δεκεμβρίου 2007: Workshop 18 ωρών: “Psychodrama and education”-Psychodrama Section of Group Analysis and Psychotherapy (HAGAP)- Psycho dramatist Yaacov Naor-Αθήνα

·         2-4 Νοεμβρίου 2007: Workshop 18 ωρών: “Psychordrama and group analysis” “Psychodrama and education”-Psychodrama Section of Group Analysis and Psychotherapy (HAGAP)- Psycho dramatist Oded Nave-Αθήνα

·         13-16 Σεπτεμβρίου 2007: 9th International Conference of Psychodrama-Institute fur Europe E.V. Berlin-Teltow

·         11-12 Νοεμβρίου 2006: Workshop 18 ωρών: “Roots-Relations-Dreams-Creativity” Psychodrama Section of Group Analysis and Psychotherapy (HAGAP) Psycho dramatist George Chaniotis

·         2-8 Σεπτεμβρίου 2006: 2nd Summer Academy of Psychodrama Institute for Europe-Crete

·         Μάιος 2005: Σεμινάριο 10 ωρών με θέμα: «Μουσικοθεραπεία-Orff», Κ. Παντζαντζόπουλος, Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης

·         Οκτώβριος 2004: Σεμινάριο 10 ωρών με θέμα: «Παιδικό βιβλίο και πρακτικές εφαρμογές στο σχολείο», Ιωάννης Παπαδάτος, Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης

·         Μάρτιος 2004: Σεμινάριο 10 ωρών με θέμα: «Το αυτιστικό φάσμα-Δομημένη εκπαίδευση αυτιστικών παιδιών TEACCH», Ελένη Γκονέλα, Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης

·         Δεκέμβριος 2003: Σεμινάριο 10 ωρών με θέμα: «Τηλεόραση-παιδί και σχολείο», Ιωάννης Κουμέντος, Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης

·         Νοέμβριος 2003: Σεμινάριο 10 ωρών με θέμα: «Θεατρικό παιχνίδι-Ψυχόδραμα», Λάκης Κουρετζής, Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης

·         Οκτώβριος 2003: Σεμινάριο 10 ωρών με θέμα: «Δημιουργική κίνηση»,Δρ. Β. Ρήγα, Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης

·         Απρίλιος 2000: «Άξονες και στόχοι του προγράμματος ΜΕΛΙΝΑ και μέθοδοι διδακτικών προσεγγίσεων».

·         Ιούνιος 1999: « Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο».

·         Ιανουάριος 1994: Συνέδριο Ειδικής Αγωγής με θέμα: «Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες», Αθήνα

·         Οκτώβριος-Δεκέμβριος 1993: Σεμινάριο 18 ωρών με θέμα: «Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες» Ελληνοαμερικανική Ένωση

·         Οκτώβριος-Δεκέμβριος 1991: Σεμινάριο θεατρικού αυτοσχεδιασμού – Π.Τ.Δ.Ε.

 

  • ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ- ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ- ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΚΙ ΕΘΝΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

·         2013-2015:Μέλος της ΕΠ.ΟΜ.Ε (Επιστημονική ομάδα εργασίας Σχολικής Συμβούλου Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης 2ης Περιφέρειας, Δρ.Χιουρέα Ράνιας)

·         17-02-2015:Εισηγήτρια-Επιμορφώτρια στην Ημερίδα: «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Διαφοροποίηση στη Συμπεριφορά»-Βιωματικό εργαστήρι με θέμα: «ΔΕΠ-Υ και Κινησιολογία»

·         22-01-2015:Εισηγήτρια-Επιμορφώτρια στο σεμινάριο: «Νέες Τεχνολογίες και Σύγχρονες Προσεγγίσεις στην Ειδικά Αγωγή κι Εκπαίδευση-Προγράμματα Παρέμβασης των μαθητών με ε.ε.α.», Θέμα εισήγησης: «ΔΕΠ-Υ και Βιοσύνθεση».

·         19-01-2015: Μέλος της επιστημονικής επιτροπής και συντελεστής οργάνωσης Ημερίδας με θέμα: «Το παιδί με ΔΑΦ στο γενικό σχολείο»

·         09-09-2014: Μέλος της επιστημονικής επιτροπής και συντελεστής οργάνωσης Ημερίδας με θέμα: «Αυτισμός: Εκπαιδευτικές και βιωματικές προσεγγίσεις»

·         18 και 19 Ιουνίου 2014: Εισηγήτρια-Επιμορφώτρια σε δύο Ημερίδες με θέμα: « Μαθησιακή και ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών», Θέμα εισήγησης:

·         «Αισθητηριακές κινήσεις για τη βελτίωση της προσοχής των μαθητών με ΔΕΠ-Υ και δυσλεξία στην τυπική τάξη»

·         05-09-2013: Εισηγήτρια-Επιμορφώτρια στην Ημερίδα με τίτλο: «ΔΕΠ-Υ: Δυσκολίες και δυνατότητες παρέμβασης», Θέμα εισήγησης: « Επαφή με τον συντονισμό μέσω αισθητηριακής ολοκλήρωσης»

·         Μάιος 2010: Εισηγήτρια σε σχολική ημερίδα, Θέμα εισήγησης: «Ενδοσχολική Βία-Τεχνικές Επίλυσης Συγκρούσεων», 3ο Δημοτικό Μελισσίων

·         1997-1999: Συμμετοχή στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα : Comenius/Socrates με θέμα: “The Natural world through the myths and folk tradition of my country”- B΄ Αρσάκειο Ψυχικού

·         Μάιος 1993-Ιανουάριος 1994: Συμμετοχή στη διοργάνωση του Συνεδρίου της Ειδικής Αγωγής με θέμα: «Εκπαίδευση ατόμων με ειδικές ανάγκες»

·         Απρίλιος-Οκτώβριος 1993: Συμμετοχή στην ομάδα Περιβαλλοντικής Δράσης του Π.Τ.Δ.Ε. Σκοπός δράσης: Ευαισθητοποίηση μαθητών για ανακύκλωση και προστασία περιβάλλοντος. Σχεδιασμός ενημερωτικών εντύπων ΥΠΕΧΩΔΕ

·         Δεκέμβριος 1992-Ιανουάριος 1993: Παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος: «Το ΄φτιαξα για να παίζω-Η δημιουργικότητα των παιδιών της Αφρικής» υπό τη Συν/δία «ΣΩΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ»

 

  • ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ-ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

·         Ιούνιος 2015-σήμερα: Συμμετοχή στη συγγραφική ομάδα Σχεδίων Εργασίας Ανάπτυξης ενδοπροσωπικής και διαπροσωπικής νοημοσύνης (προς έκδοση το βιβλίο: « Η κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών»)

·         Ιούνιος 2012: Εργασία Ψυχοπαθολογίας με Θέμα: «Μαζοχιστική Δομή»

·         Φεβρουάριος 2010: Εργασία Ψυχοπαθολογίας με Θέμα: «Διαταραχή γενικευμένου άγχους»

·         Ιούνιος 2010: «Μείνε μαζί μου σε ό,τι σκέφτομαι, ονειρεύομαι και νιώθω» Λεύκωμα Δ΄τάξης-Εγχειρίδιο Συναισθηματικής Αγωγής

·         Ιούνιος 2009: «Τι κι αν είμαστε διαφορετικοί …Είμαστε ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ!!!» Λεύκωμα Δ΄τάξης-Εγχειρίδιο Συναισθηματικής Αγωγής

·         Μάρτιος 2009: Εργασία Ψυχοπαθολογίας με Θέμα: «Μελέτη κλινικών περιπτώσεων και Διαφοροδιαγνώσεις»

·         Φεβρουάριος 2000: COMENIUS/SOCRATES – European Programme- Action 1- “The Natural World Through the Myths and Folk Trandition of my Country”, Filekpedeftiki Eteria

·         Απρίλιος 1993: Θέμα: «Αίτια της Δυσλεξίας και χαρακτηριστικά των δυσλεξικών παιδιών» , επιβλέπων καθηγητής: Δρ. Κολιάδης Εμμανουήλ

·         Ιούνιος 1993: Θέμα: «Η ανάπτυξη της Κριτικής Σκέψης στη σχολική πράξη»,επιβλέπων καθηγητής: Δρ. Ηλίας Γ. Ματσαγγούρας

·         Φεβρουάριος 1992: Θέμα «Εκπαίδευση και Τύπος»,επιβλέπων καθηγητής: Δρ. Δημήτριος Ματθαίου.

·         Μάιος 1992: Θέμα: «Τεχνικές απομνημόνευσης κι εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική πράξη», επιβλέπων καθηγητής: Δρ. Κολιάδης Εμμανουήλ

·         Ιούνιος 1992: Θέμα «Η Κοινωνικοποίηση των Τυφλών»,επιβλέπουσα καθηγήτρια: Δρ. Μ. Τζάνη.

·         Ιούνιος 1991: Θέμα: «Ο θεσμός της οικογένειας»- Εργασία βασισμένη στο βιβλίο του ψυχιάτρου Ρόναλντ Λαινγκ «Η πολιτική της οικογένειας», επιβλέπουσα καθηγήτρια Ψυχολογίας: Δρ. Νασιάκου Μαρία