Ποιες τεχνικές και μέθοδοι εφαρμόζονται στο τμήμα ένταξης του 1ου Δημοτικού Ν.Ερυθραίας:
· Διδασκαλία της ορθογραφίας με εικονογραφήματα, μορφήματα, ετυμολογία λέξεων και κατανόηση εννοιών σε παιδιά με δυσλεξία και δυσορθογραφία.
· Δραστηριότητες καλλιέργειας φωνολογικής συνειδητότητας.
· Εκμάθηση της προπαίδειας με εικονογραφήματα.
· Εκπαιδευτική κινησιολογία και βιοσυνθετικές ασκήσεις σε παιδιά που παρουσιάζουν ελλειμματική προσοχή, υπερκινητικότητα, παρορμητική συμπεριφορά κι άσκοπη υπερδραστηριότητα.
Στόχος των ασκήσεων είναι η αναδιοργάνωση κι η καλύτερη συνεργασία των δύο ημισφαιρίων του εγκεφάλου. Με τη χρήση της ολότητας του εγκεφάλου επιτυγχάνεται υψηλότερος βαθμός συγκέντρωσης, επικεντρωμένης εστίασης κι ελέγχου της παρορμητικότητας. Παράλληλα διευκολύνεται η διαδικασία μάθησης, η εσωτερική οργάνωση, η ενεργητική ακρόαση κι ο συντονισμός των κινήσεων .
Οι συγκεκριμένες ασκήσεις αναπτύσσουν τους νευρικούς διαύλους του εγκεφάλου με τον τρόπο που ακολουθεί η ίδια η φύση, δηλαδή μέσω της κίνησης. Οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται είναι: αναπνοές, κίνηση, συναισθηματική φόρτιση κι εκφόρτιση. Βασίζονται σε πρόσφατα ευρήματα της νευροφυσιολογίας και στις αρχές της εμβρυολογίας.
· Γνωστικό Συμπεριφορικό Δράμα (Cognitive Behaviour Drama-CBD)
Πρόκειται για μια πρωτοποριακή μέθοδο για παιδιά με αυτισμό (σύνδρομο Άσπεργκερ), επικοινωνιακές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς. Το σύγχρονο αυτό ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο συντελεί στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης των συμμετεχόντων, στη γενικότερη βελτίωση της κοινωνικής τους συμπεριφοράς, στη μείωση στερεοτυπικών συμπεριφορών, καθώς επίσης και στην επίτευξη ειδικών στόχων για το κάθε μέλος, όπως η αντιμετώπιση φοβιών και άλλων δυσλειτουργικών συμπεριφορών.
· Τεχνικές ψυχοδράματος για τη διερεύνηση των αναγκών και των βαθύτερων συναισθημάτων των παιδιών.
· Προγράμματα κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής.
Η ειδική παιδαγωγός
Κάλλια Ανδρικοπούλου