ΤΜΗΜΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

  

Ειδική Αγωγή: Ενταξιακή Εκπαίδευση και Παράλληλη Στήριξη

 

Η Ειδική αγωγή είναι η πρακτική της εκπαίδευσης μαθητών με τρόπο ο οποίος απευθύνεται στις ατομικές διαφορές και ανάγκες τους. Στην ειδική αγωγή υπάγονται άτομα που έχουν διαγνωσθεί με μαθησιακές δυσκολίες όπως είναι η δυσλεξία, με συναισθηματικές, συμπεριφορικές διαταραχές, αναπτυξιακές διαταραχές και πολλές άλλες διαταραχές. Με βάση το νόμο 3699/2008, η ειδική αγωγή κι εκπαίδευση είναι το σύνολο των εκπαιδευτικών υπηρεσιών που παρέχονται σε μαθητές με επιβεβαιωμένες εκπαιδευτικές ανάγκες και με ή χωρίς αναπηρία. Στην ειδική αγωγή συμπεριλαμβάνεται οτιδήποτε προσφέρεται στο παιδί κι έχει βοηθητικό ρόλο, κάτι που πρέπει να δίνεται στο σχολικό πλαίσιο και σε όλη τη σχολική ζωή του παιδιού.

Οι πρόσθετες εκπαιδευτικές υπηρεσίες πάντα ωφελούν τους μαθητές με αυτά τα είδη διαταραχών. Τέτοιου είδους διαφορετικές προσεγγίσεις μπορεί να είναι η χρήση τεχνολογίας, διαφορετικές προσεγγίσεις μάθησης ανάλογα με τις δυνατότητες και ανάγκες του κάθε μαθητή.

Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας λειτουργεί το Τμήμα Ένταξης και εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης. Το Τμήμα Ένταξης είναι ενταγμένο στο πλαίσιο λειτουργίας του γενικού σχολείου . Είναι το θεσμοθετημένο πλαίσιο για την παροχή ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στους μαθητές του γενικού σχολείου. Η διάρκεια φοίτησης των μαθητών εξαρτάται από τους στόχους που έχουν τεθεί στο εξατομικευμένο πρόγραμμα που έχει συνταχθεί από τον εκπαιδευτικό του τμήματος και από τον εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης.

Μερικοί από τους στόχους που μπορεί να τεθούν στην Ειδική αγωγή είναι η βελτίωση δεξιοτήτων όπως:

  • Ανάγνωση
  • Γραφή
  • Κατανόηση κειμένου
  • Συγκέντρωση προσοχής
  • Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία
  • Κοινωνικές δεξιότητες
  • Ενίσχυση οπτικοχωρικής αντίληψης

Με τον όρο παράλληλη στήριξη κατονομάζουμε τα άτομα τα οποία συνοδεύουν μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο πλαίσιο του γενικού σχολείου. Η παράλληλη στήριξη που παρέχεται στο μαθητή έχει να κάνει με την ενίσχυση και την ένταξη του στην εκπαιδευτική και κοινωνική διαδικασία και δεν έχει την έννοια της φύλαξης.