


Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας: “Η σχολική μας βιβλιοθήκη…ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!” – Δράση 12η
Αξιολόγηση δράσης
Για την αξιολόγηση της δράσης χρησιμοποιήθηκαν, σχετικά με τους στόχους του σχεδίου δράσης και τα επιμέρους προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- Ρουμπρίκα αυτοαξιολόγησης

Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας: “Η σχολική μας βιβλιοθήκη…ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!” – Δράση 11η
Επισκεφθήκαμε τη βιβλιοθήκη της πόλης μας στο κτίριο Σπίρερ για να δούμε από κοντά τον χώρο και περισσότερο το παιδικό της τμήμα. Μας υποδέχθηκε η υπεύθυνη βιβλιοθηκάριος και είδαμε σε μεγάλη οθόνη την ιστορία της ΠΕΠΠΑΣ για τους κανόνες της βιβλιοθήκης. Κατά την περιήγησή μας στον χώρο, ενημερωθήκαμε για τον τρόπο ταξινόμησης των βιβλίων και την οργάνωση τους σε κατηγορίες, ενώ τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επιλέξουν και να διαβάσουν βιβλία στο παιδικό τμήμα της βιβλιοθήκης. Μετά μας διάβασε την ιστορία του ΓΚΡΟΥΦΑΛΟΥ που είναι ένας ήρωας που έχει αγαπηθεί από εκατομμύρια παιδιά σε ολόκληρο τον πλανήτη. Στο τέλος καθίσαμε στα μεγάλα τραπέζια των αναγνωστών και φτιάξαμε για σελιδοδείκτη την αγαπημένη μας κουκουβάγια. Το Μουσείο Παιδικής και Εφηβικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας,που βρίσκεται στην γειτονιά του σχολείου μας, ήταν η αφορμή για μια ακόμα ενδιαφέρουσα επίσκεψη στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για τη βιβλιοθήκη. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τα παιδικά βιβλία που είχαν κιτρινισμένα εξώφυλλα και φαίνονταν παλιά, που όπως μας εξήγησε η υπεύθυνη του μουσείου η κ.Καλογήρου τα έχουν συλλέξει από πολλά χρόνια πριν και τα διατηρούν στο χώρο αυτό για να βλέπουν τα σχολεία. Τα παιδιά παρατήρησαν τί βιβλία υπήρχαν παλιά και διαπίστωσαν πως έχουν αλλάξει σήμερα. Η υπεύθυνη εξήγησε στα παιδιά πώς ένας συγγραφέας βρίσκει την ιδέα για να γράψει ένα βιβλίο και παρουσίασε τρόπους εικονογράφησης των βιβλίων με σφραγίδα και αποτύπωμα στο χαρτί.
Αξιολόγηση δράσης
Για την αξιολόγηση της δράσης χρησιμοποιήθηκαν, σχετικά με τους στόχους του σχεδίου δράσης και τα επιμέρους προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- Ρουμπρίκα αυτοαξιολόγησης
Φωτογραφικό Υλικό

Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας: “Η σχολική μας βιβλιοθήκη…ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!” – Δράση 10η
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Βασικό Θεματικό Πεδίο:
Α΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία Α. 1. Γλώσσα- Α.1.2 Γραπτή Επικοινωνία |
ΓΝΩΣΕΙΣ |
|
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ |
|
ΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Περιγραφή δραστηριοτήτων: Γνωριμία με έναν συγγραφέα
Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης μας «Η σχολική μας βιβλιοθήκη …ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!», είχαμε τη χαρά και την τιμή να υποδεχτούμε στο σχολείο μας τον συγγραφέα και συνάδελφο κ. Διονύση Λεϊμονή, ο οποίος μας παρουσίασε το βιβλίο του «Ο θαλασσοσφυριχτής» από τις εκδόσεις Αρτέον, σε εικονογράφηση της κας Δήμητρας Ψυχογυιού! Ο συγγραφέας με την αφήγηση της ιστορίας μας παρέσυρε σε μια φανταστική περιπέτεια μιας παρέας παιδιών στα νερά του Αιτωλικού και ενθουσίασε τα παιδιά με την δραματοποίηση μιας σκηνής από το βιβλίο! Φυσικά, η δράση ολοκληρώθηκε με τις ερωτήσεις-απορίες των παιδιών στο συγγραφέα, σχετικά με τον τρόπο και τα μέσα γραφής ενός βιβλίου και ….εικαστική δημιουργία! Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Διονύση Λεϊμονή για την αποδοχή της πρόσκλησης και την όμορφη μέρα που μας χαρίσατε, προσθέτοντας ένα ακόμη λιθαράκι στην προσπάθειά μας για ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας και της αγάπης για το βιβλίο!
Αξιολόγηση δράσης
Για την αξιολόγηση της δράσης χρησιμοποιήθηκαν, σχετικά με τους στόχους του σχεδίου δράσης και τα επιμέρους προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- Ατομικά φύλλα δραστηριότητας
- Σχόλια των μαθητών καθόλη τη διάρκεια της δράσης-Συζήτηση
Φωτογραφικό Υλικό

Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας: “Η σχολική μας βιβλιοθήκη…ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!” – Δράση 9η
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Βασικό Θεματικό Πεδίο:
Α΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία Α. 1. Γλώσσα- Α.1.1 Προφορική Επικοινωνία Α. 1. Γλώσσα- Α.1.2 Γραπτή Επικοινωνία |
ΓΝΩΣΕΙΣ |
|
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ |
|
ΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Περιγραφή δραστηριοτήτων: “6 Σκεπτόμενα Καπέλα… και ένα Βιβλίο!”
Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, ο Edward de Bono εφηύρε τη μέθοδο των Έξι Σκεπτόμενων Καπέλων, που αποτελεί ένα μοντέλο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την διερεύνηση διαφορετικών απόψεων και σκεπτικών επί μιας πολύπλοκης κατάστασης ή πρόκλησης. Εμείς χρησιμοποιήσαμε τη μέθοδο στην προσέγγιση μιας ιστορίας, της ιστορίας που εκτυλίσσεται στο βιβλίο της Ευγενείας Φακίνου «τα ελληνάκια»! Τα 6 σκεπτόμενα καπέλα μας «έβαλαν σε σκέψη», μας διασκέδασαν και μας βοήθησαν πολύ να κατανοήσουμε το βιβλίο και να το αγαπήσουμε, στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης της σχολικής μας μονάδας «Η σχολική μας βιβλιοθήκη, ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!». Όμως, τα 6 Σκεπτόμενα Καπέλα ήρθαν για να μείνουν στην τάξη μας και να μας συντροφεύσουν στην προσέγγιση και άλλων βιβλίων, σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, καθώς η χρήση τους ενθουσίασε τα παιδιά, σαν ένα παιχνίδι που παίξαμε ταυτόχρονα με την απόλαυση μιας ιστορίας από τη βιβλιοθήκη μας.
Φωτογραφικό Υλικό

Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας: “Η σχολική μας βιβλιοθήκη…ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!” – Δράση 8η
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Βασικό Θεματικό Πεδίο:
Δ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση Δ. 2. Τέχνες – Δ.2.1. Εικαστικές Τέχνες |
ΓΝΩΣΕΙΣ |
|
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ |
|
ΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα | Εμπλεκόμενα Θεματικά Πεδία:
Α΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία Α. 1. Γλώσσα- Α.1.2 Γραπτή Επικοινωνία |
ΣΤΑΣΕΙΣ |
|
Περιγραφή δραστηριοτήτων: “Η Βιβλιοβαλίτσα μας!”
Νέα χρονιά, νέες δράσεις φιλαναγνωσίας στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης του Νηπιαγωγείου μας «Η σχολική μας βιβλιοθήκη…ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά»!. «Η Βιβλιοβαλίτσα μας» , εμπνευσμένη από το πρόγραμμα «Βιβλία σε ρόδες», είναι γεμάτη με υλικά χειροτεχνίας
και φυσικά ένα βιβλίο
! Ένας τυχερός-ή
μαθητής-τρια, την κερδίζει στο «ξυστό» και την παίρνει μαζί του-της στο σπίτι
, για να περάσει μ’ αυτή μια ευχάριστη και δημιουργική εβδομάδα! Αφού διαβάσει το βιβλίο με τη βοήθεια των γονέων, με οδηγό τη φαντασία του-της καλείται να δημιουργήσει! Αποστολή του-της η δημιουργία μας κατασκευής εμπνευσμένης από το παραμύθι, την οποία θα φέρει στην τάξη την Πέμπτη μαζί με την επιστροφή της Βιβλιοβαλίτσας, θα την παρουσιάσει στους συμμαθητές και φίλους και η διαδικασία θα ξεκινήσει από την αρχή, για την ανάδειξη του επόμενου τυχερού-τυχερής! Φυσικά τα παιδιά επιμελήθηκαν εικαστικά τα ίδια την εμφάνιση της Βιβλιοβαλίτσας μας, ώστε να είναι ελκυστική και σχετική με το περιεχόμενό της και το σκοπό της! Οι εργασίες των παιδιών θα αποτελέσουν εκθέματα, στη μεγάλη έκθεση έργων των μαθητών στο τέλος της σχολικής χρονιά, στα πλαίσια παρουσίασης του Σχεδίου Δράσης στο κοινό!
Αξιολόγηση δράσης
Για την αξιολόγηση της δράσης χρησιμοποιήθηκαν, σχετικά με τους στόχους του σχεδίου δράσης και τα επιμέρους προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- Ατομικές κατασκευές μαθητών
- Ρουμπρίκα αυτοαξιολόγησης
- Ρουμπρίκα αξιολόγησης της δράσης από τους γονείς
- Φωτογραφίες
- Σχόλια των μαθητών καθόλη τη διάρκεια της δράσης
Φωτογραφικό Υλικό

Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας: “Η σχολική μας βιβλιοθήκη…ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!” – Δράση 18η – Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου- Β΄ Τμήμα
Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια ημέρα του Βιβλίου – καθιερώθηκε από το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.
Διαβάσαμε το βιβλίο ο βιβλιοθηκάριος της Βασόρας και ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας να δουλεύει σε βιβλιοθήκη. Ετοιμάσαμε μηνύματα για το βιβλίο και αφίσα.
Το μεσημέρι παρουσιάσαμε στους γονείς μας τα μηνύματα και τραγουδήσαμε για το βιβλίο.
2ο Πρωινό τμήμα- Καλοσώρισες Άνοιξη.
Στο βιβλίο : Με πειράζουν στο σχολείο η σχολική βία, το bullying, όπως έχει επικρατήσει να λέγεται, είναι πια ένα τεράστιο πρόβλημα. Ο Τοποτίπ μας είναι μικρός, αλλά κι αυτός δυστυχώς βρέθηκε κάποια στιγμή σε δύσκολη θέση, όταν έμπλεξε με τους νταήδες του σχολείου του. Για να δούμε, πώς θα καταφέρει να τους αντιμετωπίσει;
Καλοσωρίσαμε την Άνοιξη με τα χελιδονίσματα και την παροιμία του Μάρτη για τον καιρό- πότε κλαίει πότε γελάει το αποτυπώσαμε εικαστικά.
2 Πρωινό τμήμα- ΑΠΟΚΡΙΑ ΜΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΆ.
Έφτασε και φέτος η Αποκριά που με πολύ χαρά περιμένουμε κάθε χρόνο. Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για την βιβλιοθήκη ασχοληθήκαμε με τα κλασσικά ( γνωστά) παραμύθια που αποφασίσαμε να τα δραματοποιήσουμε και να υποδυθούμε ρόλους. Φτιάξαμε τα παραμυθοκαπέλα και ταυτίσαμε τους τίτλους των παραμυθιών με τα ανάλογα καπέλα.
Ο βασιλιάς Βάτραχος με την βασιλοπούλα έγινε η αφορμή να μεταμφιεστούμε με αποκριάτικα καπέλα.
Ο ΚΛΟΟΥΝ όπως κάθε χρόνο είχε την τιμητική του και φέτος έγινε με ανακυκλώσιμα υλικά.
Στο πάρτι μας ντυθήκαμε μασκαράδες χορέψαμε και τραγουδήσαμε- παίξαμε κινητικά παιχνίδια, μουσικές καρέκλες και το παραδοσιακό γαϊτανάκι.
Στο τέλος το αποκριάτικο πάρτι έκλεισε με την ιστορία: ο Λούλης ο καλούληςκαι η μάγισσα Μπερλίνα.