487978625 4106032526388753 8340582169637675351 n

Πρωταπριλιά…ημέρα για ψεματάκια!

Πρωταπριλιά…παρέα με τους «ψεύτες βοσκούς»! 🐏🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑
Γι’ αυτή τη μέρα, επιλέξαμε να διαβάσουμε το ψηφιακό παραμύθι «Ο ψεύτης βοσκός», μιας και μετά τη δημιουργία των δικών μας ψηφιακών παραμυθιών, ανακαλύπτουμε με ενθουσιασμό τη χρησιμότητα και την ομορφιά των ψηφιακών βιβλιοθηκών! 👩🏻‍💻🧑🏼‍💻
487978625 4106032526388753 8340582169637675351 n 487823682 4106033783055294 7692935001719685112 n 487875441 4106033713055301 8777970223098168022 n 488574137 4106033723055300 7848103903266462531 n 487391315 4106033803055292 4315356948180353400 n 487388883 4106020999723239 4140903305446386747 n 487517602 4106033753055297 4363021353243337186 n 487994501 4106022303056442 1095200293162742019 n
487695873 4107535029571836 8289794825963342569 n

Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας: “Η σχολική μας βιβλιοθήκη…ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!” – Δράση 18η – Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου-Α΄ Τμήμα

Υλοποίηση Σχεδίου Δράσης
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης:
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΪΟΣ
Δράση 18: Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου
Περιγραφή δράσεων στα πλαίσια του Εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου:
2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και το μήνυμά μας «Ένα βιβλίο φέρνει την Άνοιξη» 🌸
Για μας η μέρα αυτή δεν έχει μεγάλη διαφορά απ’ τις υπόλοιπες της φετινής σχολικής χρονιάς, μιας και φέτος γιορτάζουμε και τιμούμε το βιβλίο κάθε μέρα! Παρόλα αυτά τον τελευταίο καιρό η αγάπη για το βιβλίο, που καλλιεργήθηκε στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης μας για φέτος «Η σχολική μας βιβλιοθήκη, ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!», άνθησε και έδωσε ευωδιαστά λουλούδια και καρπούς! Στα πλαίσια του εορτασμού λοιπόν αυτής της ξεχωριστής ημέρας είχαμε την ευκαιρία να…
📚δημιουργήσουμε τις δικές μας ιστορίες με τη βοήθεια παραμυθοκαρτών. Τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες επέλεξαν τις παραμυθοκάρτες που ήθελαν και έπλασαν δύο υπέροχες «παραμυθοσαλάτες».
📚Να δημιουργήσουμε δύο ψηφιακά βιβλία με το πρόγραμμα storyjumper, τα οποία εμπλουτίσαμε με τις παραμυθοσαλάτες που επινοήσαμε, ανακαλύπτοντας τα οφέλη μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης και γενικότερα τη χρησιμότητα της τεχνολογίας. Τα παιδιά στο ρόλο του συγγραφέα, του εικονογράφου και του ψηφιακού δημιουργού, συμμετείχαν σε όλη τη διαδικασία παραγωγής των ψηφιακών βιβλίων, από την δημιουργία των εικόνων, το σκανάρισμά τους, την τοποθέτηση στις ψηφιακές σελίδες και την γραφή του κειμένου!
📚Να δημιουργήσουμε τα δικά μας «Μικρά βιβλία» βασισμένα στις Παιδαγωγικές αρχές και Τεχνικές Freinet. Τα μικρά βιβλία με τις παραμυθοσαλάτες μας μπορούμε να τα έχουμε πάντα στην τσέπη μας και να απολαμβάνουμε την ανάγνωση κάθε στιγμή!
📚Να επισκεφτούμε το Βιβλιοπωλείο-Τυπογραφείο «Προμηθεύς», όπου είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον τρόπο έκδοσης ενός βιβλίου, τα εργαλεία που χρησιμοποιούνταν εδώ και χρόνια για το σκοπό αυτό και φυσικά να τυπώσουμε τα δικά μας βιβλία, τα οποία στην έντυπη μορφή τους τοποθετήθηκαν στη σχολική μας βιβλιοθήκη, ώστε να τα διαβάζουμε ξανά και ξανά και στο σχολείο μας όποτε θέλουμε!
📚Να εικονογραφήσουμε το μήνυμα της αφίσας για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2025 και να πάρουμε μέρος στον διεθνή Διαγωνισμό. Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (ICBD) του 2025, υποστηριζόμενη από το τμήμα της IBBY στην Ολλανδία εστιάζει στην ελευθερία της φαντασίας, με το μότο από το ποίημα “Η γλώσσα των εικόνων” της Rian Visser:
«Φτιάξε εικόνες για το ποίημά μου και νιώσε ελεύθερος: αυτά τα λόγια σου ανήκουν, παρόλο που προήλθαν από μένα». Η φετινή αφίσα δημιουργήθηκε από τη συγγραφέα Rian Visser και την εικονογράφο Janneke Ipenburg και προσκαλεί τα παιδιά παγκοσμίως να εξερευνήσουν τη δύναμη της φαντασίας μέσω της τέχνης και της ποίησης .
“…Φτιάξε εικόνες
με το ποίημά μου,
ελεύθερα να αισθανθείς:
αυτά τα λόγια
πάρ’ τα και κάνε τα δικά σου
από την καρδιά μου στην καρδιά σου.”
Έτσι και πράξαμε, αφήσαμε τη φαντασία μας να δημιουργήσει εικόνες για τις λέξεις του ποιήματος και έτσι τα λόγια έγιναν δικά μας!
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ – ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ “ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ” για την θερμή υποδοχή, την ξενάγηση και τα δώρα και φυσικά τις μαμάδες που είναι πάντα στο πλευρό μας, σε κάθε μας δράση και βοήθησαν στην ασφαλή μετάβαση των παιδιών στο τυπογραφείο!
Φωτογραφικό Υλικό
487695873 4107535029571836 8289794825963342569 n 487869138 4107536302905042 3071262754355367901 n 487506385 4107536432905029 6948810419400206791 n 488006618 4107505799574759 6086358895304445244 n 488763749 4107511429574196 7746571570071035609 n 487874664 4107535912905081 8026792250073849499 n 487857739 4107536472905025 889288506817880738 n 487620354 4107535969571742 919849645331283085 n 487521338 4107536026238403 7734135810647569059 n 488491280 4107536532905019 2758676297326712300 n 488885254 4107520726239933 542582093217025272 n 488407999 4107536696238336 5536040738016581584 n 488375142 4107536342905038 4021763164893427931 n 488081857 4107520539573285 1369368501602845123 n 487507997 4107536252905047 5199340715804653401 n 487826575 4107536586238347 4594419901547290459 n 487951313 4107513246240681 3043227867904384184 n 488449212 4107516726240333 6489803695241457754 n 488655455 4107536392905033 6621369857323410962 n 488948342 4107519406240065 157820382921036653 n 488885821 4107519672906705 5481216484392438638 n 488849008 4107518826240123 4821482221354061990 n 488523575 4107517476240258 1782190398784153253 n 488521381 4107518169573522 5150006523494276788 n 487909573 4107520216239984 2338425917931366248 n 487937408 4107514859573853 8638043588854023131 n 487971522 4107517196240286 2702890764682709747 n 487796585 4107520062906666 1806917655564462361 n 487824078 4107535989571740 2280584018013379081 n 487867068 4107536669571672 4248432184356948759 n 488491572 4107536619571677 3422385299174576877 n 488772709 4107513439573995 6699149747297011053 n 488600763 4107552232903449 2403428284535570805 n 1 488232400 4107552386236767 6507521007788948920 n 1 488584149 4107521299573209 8875222316057563640 n 1 488526163 4107520892906583 476078117465359439 n 1 488888058 4107521066239899 8190885605217109672 n 1 488687314 4107521686239837 1766945640836779398 n 488315324 4107525519572787 1152129876004367142 n 487856008 4107536162905056 27881564580196073 n 1 487871825 4107535802905092 1296978269228866890 n 1 488082535 4107505262908146 355582838925028889 n 488886751 4107504976241508 8339616894665204937 n

Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας: “Η σχολική μας βιβλιοθήκη…ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!” – Δράση 17η

Screenshot 10

Υλοποίηση Σχεδίου Δράσης Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης: ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΪΟΣ Δράση 17:  Λειτουργία Δανειστικής Βιβλιοθήκης  Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης «Η σχολική μας βιβλιοθήκη, ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!» υλοποιήθηκε από τον Ιανουάριο και για όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, όπως και κάθε χρόνο, η δράση λειτουργίας της Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο σχολείο μας. Οι στόχοι Συνεχίστε την ανάγνωση →

Αυτή η συλλογή περιέχει 35 φωτογραφίες.

475782045 1019715023531620 4391277054955783564 n

Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας: “Η σχολική μας βιβλιοθήκη…ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!” – Δράση 16η

Υλοποίηση Σχεδίου Δράσης
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης:
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΪΟΣ
Δράση 16:  Aίτημα για  εμπλουτισμό της σχολικής μας  βιβλιοθήκης από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Library4all
Περιγραφή της δράσης:
  Στα πλαίσια της προσπάθειας εμπλουτισμού της σχολικής μας βιβλιοθήκης, ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου μας απευθύνθηκε στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Library4all, του οποίου ο ρόλος περιστρέφεται γύρω από τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με το τι χρειάζονται τα σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα και να τα βοηθήσει να δημιουργήσουν τη βιβλιοθήκη τους ή να αναπτύξουν την υπάρχουσα συλλογή βιβλίων τους, με μότο “Περισσότερα βιβλία στα σχολεία”! Ο οργανισμός ανταποκριθήκατε με προθυμία στο αίτημά μας για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης μας. Φυσικά, λόγου του μεγάλου όγκου των αιτημάτων των σχολείων και της πρόθεσης του οργανισμού να παρέχει τη βοήθειά του σε όσο το δυνατόν περισσότερα σχολεία την έχουν ανάγκη, βρισκόμαστε σε αναμονή της άφιξης των δικών μας βιβλίων, κάτι που ακόμα και αν δεν μπορέσει να πραγματοποιηθεί την τρέχουσα σχολική χρονιά, θα γίνει του χρόνου, κάτι έτσι κι αλλιώς θετικό για τους μαθητές μας και για μας, όποτε κι αν πραγματοποιηθεί μια τέτοια δωρεά! Τέτοιου είδους ενισχύσεις μόνο όφελος μπορούν να αποφέρουν στους/τις μαθητές/τριες μας. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων το Library4all και περιμένουμε με ανυπομονησία και ενθουσιασμό τα νέα μας βιβλία!
Screenshot 9

Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας: “Η σχολική μας βιβλιοθήκη…ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!” – Δράση 15η

Υλοποίηση Σχεδίου Δράσης
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης:
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΪΟΣ
Δράση 15: Δημιουργία ψηφιακών βιβλίων με τη βοήθεια του προγράμματος Story Jumper  (Σύνδεση με το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο) 
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα Βασικό Θεματικό Πεδίο:

Α΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία

Α. 2. Τεχνολογίες της επικοινωνίας και πληροφορίας(ΤΠΕ) – Α.2.1 Γνωριμία και Επικοινωνία με τις ΤΠΕ

 ΓΝΩΣΕΙΣ
  • Να αναγνωρίζουν βασικές μορφές ψηφιακής πληροφορίας (κείμενο, εικόνα). (Α.2.1. i. Γνωριμία των παιδιών με τα βασικά χαρακτηριστικά των ΤΠΕ)
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
  • Να εκτελούν απλές λειτουργίες/ενέργειες των ΤΠΕ για την ολοκλήρωση εργασιών/δραστηριοτήτων. (Α.2.1. ii.  Κατανόηση του υπολογιστή ως ενιαίου συστήματος)
  • Να χρησιμοποιούν απλά εργαλεία συνεργατικής δημιουργίας αρχείων. (Α.2.1. iii. Εξοικείωση με βασικά ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας και συνεργασίας)
ΣΤΑΣΕΙΣ
  • Να εκτιμούν τις διαφορετικές χρήσεις των ΤΠΕ, ώστε να μπορούν να ικανοποιήσουν καθημερινές ανάγκες. (Α.2.1. i. Γνωριμία των παιδιών με τα βασικά χαρακτηριστικά των ΤΠΕ)
  • Να υιοθετούν κριτική στάση απέναντι στη χρήση των ΤΠΕ ως εργαλείου ψυχαγωγίας .  (Α.2.1. iii. Εξοικείωση με βασικά ψηφιακά εργαλεία επικοινωνίας και συνεργασίας)

Περιγραφή δραστηριοτήτων: Δημιουργία ψηφιακών βιβλίων με τη βοήθεια του προγράμματος Story Jumper  – Α΄ Τμήμα

Σαν επέκταση της δράσης δημιουργίας των δύο “παραμυθοσαλατών” , “Ο Πινόκιο και η μαγική άρπα” και “Ο κύκνος της βασίλισσας Χιονάτης”, τα παιδιά με τη δική μας ενθάρρυνση προχώρησαν στη μετατροπή των “Μικρών Βιβλίων” τους σε “ψηφιακά βιβλία” με το πρόγραμμα storyjumper,  ανακαλύπτοντας τα οφέλη μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης και γενικότερα τη χρησιμότητα της τεχνολογίας. Τα παιδιά στο ρόλο του συγγραφέα, του εικονογράφου ( στις δράσεις που προηγήθηκαν) και του ψηφιακού δημιουργού (τοποθέτηση εικόνων στις ψηφιακές σελίδες, τοποθέτηση έτοιμων αυτοκόλλητων μέσω της εφαρμογής και γραφή του κειμένου)  συμμετείχαν σε όλη τη διαδικασία παραγωγής των ψηφιακών βιβλίων! Τα δύο ψηφιακά μας βιβλία κοινοποιήθηκαν σε γονείς και φίλους, μέσω της ιστοσελίδας μας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με σκοπό τη διάχυση της δράσης στο κοινό.

Αξιολόγηση δράσης

Για την αξιολόγηση της δράσης χρησιμοποιήθηκαν, σχετικά με τους στόχους του σχεδίου δράσης και τα επιμέρους προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Ψηφιακά Βιβλία
  • Παρατήρηση δράσης στο φυσικό μαθησιακό πλαίσιο (οργανωμένες και ελεύθερες δραστηριότητες)
  • Φωτογραφίες
  • Σχόλια των μαθητών καθόλη τη διάρκεια της δράσης

Φωτογραφικό Υλικό – Α΄ Τμήμα


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

IMG 7868A IMG 7878A IMG 7885A IMG 7886A IMG 7888A IMG 7891A Screenshot 2 Screenshot 3

Περιγραφή δραστηριοτήτων: Δημιουργία ψηφιακών βιβλίων με τη βοήθεια του προγράμματος Story Jumper  – Β΄  Τμήμα

Ψηφιακό βιβλίο με τις ζωγραφιές των παιδιών και αινίγματα από κλασσικά παραμύθια. Τα  αγαπημένα παραμύθια των παιδιών,  που τα γνωρίζαμε πολύ καλά ,τα διηγηθήκαμε ,τα παίξαμε, ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε – προσπαθώντας να βρούμε τι χαρακτηρίζει το κάθε παραμύθι φτιάξαμε αινίγματα που μας  εντυπωσίασαν πολύ!

Φωτογραφικό Υλικό – Β΄ Τμήμα


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper
20250414 095721

Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας: “Η σχολική μας βιβλιοθήκη…ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!” – Δράση 14η (Β΄ Τμήμα)

Υλοποίηση Σχεδίου Δράσης
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης:
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΪΟΣ
Δράση 14: Δημιουργία “Μικρών Βιβλίων” – Παιδαγωγικές αρχές Célestin Freinet – Β΄ Τμήμα

Περιγραφή δραστηριοτήτων:

Η δημιουργία ιστορίας από τα παιδιά αποτελεί μια βασική δραστηριότητα ανάπτυξης του προφορικού λόγου, λεξιλογίου και γενικότερα δόμησης δημιουργικά της σκέψης μας προκειμένου να έχουμε αποτέλεσμα  στην ιστορία με ΑΡΧΗ – ΜΕΣΗ- ΤΕΛΟΣ . Ο Ρώσος ακαδημαϊκός  Προπ μελετώντας το λαϊκό  παραμύθι κατέληξε στο συμπέρασμα ότι σε όλα τα παραμύθια υπάρχουν κάποιες λειτουργίες, οι οποίες καθορίζουν τη δράση των δρώντων. Ζωγραφίσαμε  τις καρτέλες με βάση τα στοιχεία που προτείναμε  και συνθέσαμε  την ιστορία βάζοντας τις καρτέλες  σε σειρά  αλλά και αλλάζοντας ανάλογα με την ιστορία κάθε φορά. Με αφορμή τον Προπ και τις λειτουργίες του, αλλά και τη «Γραμματική της Φαντασίας» του Τζάνι Ροντάρι,  αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τις δικές μας πρωτότυπες καρτέλες αναπαραγωγής παραμυθιακού λόγου,  και γίναμε εν δυνάμει συγγραφείς και όχι μόνο.

Φωτογραφικό Υλικό

20250414 095721 20250414 095702 20250314 124253 20250314 123809 20250314 123804 20250314 123752 20250314 123453 20250314 123303 20250314 123300

2ο πρωινό τμήμα- Ήρθε η Πασχαλιά.

20250408 094640

Όλη  την εβδομάδα  πριν το Πάσχα  τα βιβλία  μας κράτησαν συντροφιά  και διαβάσαμε  τα γεγονότα  με τα Πάθη  του Χριστού  και άλλες  πασχαλινές  ιστορίες. Αποδόσαμε  εικαστικά  τι μας θυμίζει  η λέξη  Πάσχα.

IMG b5b2bca3b3c199c6a08e6e5f18a53665 V20250409 100353 Οι κατασκευές  μας IMG ce6ce4de74bfecdfd1cb7ca9569dc235 V

IMG 241d0a1dd9716665af2c5e66d905a9cc VIMG 379adbde3c4219a5d46162a0149e33da V

IMG 439cb8954e96c58bdab337be56abdcc4 V

Τα αβγά  μας φέτος  τα βάψαμε  με γκοφρέ  χαρτί  σε ότι  χρώμα θέλαμε  και να το αποτέλεσμα, μας εντυπωσίασε  που βγήκαν χρωματιστά.

 IMG 7eef15b3cd4d65d44007a6846fe7a3d6 VIMG da36b4d0b23a37dd5e78488875d17bb5 V

Η ιστορία  με τα Πάθη  του Χριστού  σε παιχνίδι  με καρτέλες.Ποιός θυμάται τη σωστή  σειρά;

2ο Πρωινό τμήμα- Δημιουργία Ιστορίας- Γίνε και εσύ Παραμυθάς.

ΨΗΦΙΑΚΟ ΒΙΒΛΙΟ  ΜΕ  ΤΙΣ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ  ΜΕ ΤΟ  ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ  : story jumper

Τα  αγαπημένα μας παραμύθια που τα γνωρίζαμε πολύ καλά ,τα διηγηθήκαμε ,τα παίξαμε, ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε – προσπαθώντας να βρούμε τι χαρακτηρίζει το κάθε παραμύθι φτιάξαμε αινίγματα που μας  εντυπωσίασαν πολύ – μπορείτε να τα απολαύσετε!!


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

ΜΙΚΡΑ ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙΑ ΤΟΥ FRENE

 

Η δημιουργία ιστορίας από τα παιδιά αποτελεί μια βασική δραστηριότητα ανάπτυξης του προφορικού λόγου, λεξιλογίου και γενικότερα δόμησης δημιουργικά της σκέψης μας προκειμένου να έχουμε αποτέλεσμα  στην ιστορία με ΑΡΧΗ – ΜΕΣΗ- ΤΕΛΟΣ . Ο Ρώσος ακαδημαϊκός  Προπ μελετώντας το λαϊκό  παραμύθι κατέληξε στο συμπέρασμα ότι σε όλα τα παραμύθια υπάρχουν κάποιες λειτουργίες, οι οποίες καθορίζουν τη δράση των δρώντων.

20250414 09570220250414 095721

Ζωγραφίσαμε  τις καρτέλες με βάση τα στοιχεία που προτείναμε  και συνθέσαμε  την ιστορία βάζοντας τις καρτέλες  σε σειρά  αλλά και αλλάζοντας ανάλογα με την ιστορία κάθε φορά.

20250314 12330020250314 12425320250314 123752

20250314 12330320250314 12380920250314 124253

Με αφορμή τον Προπ και τις λειτουργίες του, αλλά και τη «Γραμματική της Φαντασίας» του Τζάνι Ροντάρι,  αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τις δικές μας πρωτότυπες καρτέλες αναπαραγωγής παραμυθιακού λόγου,  και γίναμε εν δυνάμει συγγραφείς και όχι μόνο.

 

 

487856008 4107536162905056 27881564580196073 n

Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας: “Η σχολική μας βιβλιοθήκη…ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!” – Δράση 14η (Α΄ Τμήμα)

Υλοποίηση Σχεδίου Δράσης
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης:
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΪΟΣ
Δράση 14: Δημιουργία “Μικρών Βιβλίων” – Παιδαγωγικές αρχές Célestin Freinet  (Σύνδεση με το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο) 
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα Βασικό Θεματικό Πεδίο:

Α΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία

Α. 1. Γλώσσα- Α.1.1 Προφορική Επικοινωνία

 ΓΝΩΣΕΙΣ
  • Να αναγνωρίζουν λεξιλόγιο που που συναντάται σε προφορικά κείμενα και σε διάφορα επικοινωνιακά πλαίσια. (i. Κατανόηση και παραγωγή προφορικών κειμένων)
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
  • Να κάνουν περιγραφές με λογική σειρά και συνέπεια.  (i. Κατανόηση και παραγωγή προφορικών κειμένων)
  • Να παράγουν και να αναδιηγούνται κείμενα. (i. Κατανόηση και παραγωγή προφορικών κειμένων)
ΣΤΑΣΕΙΣ
  • Να εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους. (i.  Κατανόηση και παραγωγή προφορικών κειμένων)
  • Να υιοθετούν κριτική στάση απέναντι σε πληροφορίες και απόψεις των άλλων.(i. Κατανόηση και παραγωγή προφορικών κειμένων)
Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα Εμπλεκόμενα Θεματικά Πεδία:

Δ΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί, Σώμα, Δημιουργία και Έκφραση

Δ. 2. Τέχνες – Δ.2.1. Εικαστικές Τέχνες 

Α΄ Θεματικό Πεδίο: Παιδί και Επικοινωνία

Α. 2. Τεχνολογίες της επικοινωνίας και πληροφορίας(ΤΠΕ) – Α.2.1 Γνωριμία και Επικοινωνία με τις ΤΠΕ

ΓΝΩΣΕΙΣ
  • Να διακρίνουν τα μέσα που τους είναι χρήσιμα για τη σύνθεση μιας εικαστικής δημιουργίας. (Δ.2.1. i. Εικαστική μορφή και σύνθεση)
  • Να αναγνωρίζουν βασικές μορφές ψηφιακής πληροφορίας (κείμενο, εικόνα). (Α.2.1. i. Γνωριμία των παιδιών με τα βασικά χαρακτηριστικά των ΤΠΕ)
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
  • Να δημιουργούν πρωτότυπα έργα ως απόκριση σε ένα ερέθισμα. (Δ.2.1. i. Εικαστική μορφή και σύνθεση)
  • Να εκτελούν απλές λειτουργίες/ενέργειες των ΤΠΕ για την ολοκλήρωση εργασιών/δραστηριοτήτων. (Α.2.1. ii.  Κατανόηση του υπολογιστή ως ενιαίου συστήματος)
ΣΤΑΣΕΙΣ
  • Να αντιμετωπίζουν με φαντασία και δημιουργικότητα τη διαδικασία σύνθεσης ενός έργου τέχνης. (Δ.2.1. i. Εικαστική μορφή και σύνθεση)
  • Να εκτιμούν τις διαφορετικές χρήσεις των ΤΠΕ, ώστε να μπορούν να ικανοποιήσουν καθημερινές ανάγκες. (Α.2.1. i. Γνωριμία των παιδιών με τα βασικά χαρακτηριστικά των ΤΠΕ)

Περιγραφή δραστηριοτήτων: Δημιουργία “Μικρών Βιβλίων” – Παιδαγωγικές αρχές Célestin Freinet -Α΄ Τμήμα

H δράση δημιουργίας των δικών μας “Μικρών Βιβλίων”:
• προάγει τη μάθηση μέσω εμπειρίας (βιωματική μάθηση)
• καλλιεργεί την ελεύθερη έκφραση των μαθητών
• ενισχύει το πνεύμα της συνεργασίας και το κίνητρο για μάθηση
• αναπτύσσει κριτικό πνεύμα στους μαθητές και δημοκρατικό κλίμα στην τάξη.

Τα στάδια εφαρμογής της δράσης ήταν τα παρακάτω:
• Συζήτηση για τη δράση, εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους μαθητές – Παρότι η δράση δημιουργίας Μικρών Βιβλίων ήταν μέρος του προγραμματισμού του Σχεδίου Δράσης μας, από την αρχή της σχολικής χρόνιας, η υλοποίησή της περίμενε την κατάλληλη στιγμή, η οποία θα προέκυπτε, όπως είχαμε υποθέσει, όταν τα παιδιά θα είχαν αναπτύξει σε ένα βαθμό δεξιότητες προφορικής και γραπτής επικοινωνίας και έκφρασης, όπως και θα είχε καλλιεργηθεί η αγάπη για το βιβλίο. Όντως, αυτή η στιγμή προέκυψε από το ενδιαφέρον των ίδιων των παιδιών και με αφορμή την γνωριμία με τον συγγραφέα, ο οποίος ενέπνευσε τα παιδιά για τη δημιουργία των δικών τους βιβλίων.
• Επιλογή των θεμάτων από δύο ομάδες των έξι μαθητών – Η επιλογή του θέματος προέκυψε από τα ίδια τα παιδιά με αφορμή μια ταινία που είδαμε κάποια στιγμή και είχαμε συζητήσει. Η ταινία ήταν μια “παραμυθοσαλάτα”, ο “Σρεκ” που είχε κάνει μεγάλη εντύπωση στα παιδιά, καθώς πρωταγωνιστούσαν ήρωες πολλών παραμυθιών, γεγονός που έκανε την ιστορία μια παραμυθοσαλάτα. Στα πλαίσια της συζήτησης σχετικά με τα θέματα των ιστοριών που θα έπλαθαν οι μικροί συγγραφείς, ένα παιδί σκέφτηκε τη δημιουργία της παραμυθοσαλάτας, με τη βοήθεια και των παραμυθοκαρτών που είχαμε στη διάθεση των παιδιών με ήρωες από διάφορα παραμύθια.
• Συνεργασία στις ομάδες για τη σύνταξη κειμένων και τη δημιουργία σχεδίων και εικονογράφησης – Τα παιδιά αφού επέλεξαν τις κάρτες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν, συνεργαζόμενα στις ομάδες τους, ανέλαβαν αρχικά το ρόλο των συγγραφέων και έπειτα αφού αφηγήθηκαν την ιστορία που δημιουργήσαν στη νηπιαγωγό, η οποία την κατέγραψε, ανέλαβαν και το ρόλο των εικονογράφων, δημιουργώντας τις εικόνες για τις διάφορες σκηνές της ιστορίας.
• Πληκτρολόγηση των κειμένων στον υπολογιστή και σκανάρισμα των σχεδίων – Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις φάσεις δημιουργίας των “Μικρών Βιβλίων”, όπως στην πληκτρολόγηση του κειμένου στον υπολογιστή και στο σκανάρισμα των εικόνων που ζωγράφισαν, ώστε να τοποθετηθούν στις μικρές σελίδες των δύο βιβλίων που δημιουργήθηκαν.
• Δημοσίευση των μικρών βιβλίων – Οι δύο παραμυθοσαλάτες που δημιουργήθηκαν “Ο Πινόκιο και η μαγική άρπα” και “Ο κύκνος της βασίλισσας  Χιονάτης”, δημοσιεύτηκαν στη σελίδα του σχολείου μας, εκτυπώθηκαν και αφού έγιναν “Μικρά Βιβλία”, τοποθετήθηκαν στα ράφια της σχολικής μας βιβλιοθήκης, για να τα διαβάζουμε όποτε θέλουμε (και σε μορφή μεγάλων βιβλίων)
• Ανάγνωση στην τάξη από τις ομάδες – Οι δύο ομάδες παρουσίασαν τις ιστορίες τους στην τάξη, στους συμμαθητές του της άλλης ομάδας, αλλά και σε όσους έλειπαν κατά τη δημιουργία τους και μοίρασαν αντίτυπα των “Μικρών Βιβλίων” σε όλους τους μαθητές, για να τα έχουμε πάντα μαζί μας στην τσέπη μας, για στιγμές ανάγνωσης και εκτός τάξης.
• Έκθεση των βιβλίων στην εκδήλωση παρουσίασης του Σχεδίου Δράσης “Η σχολική μας βιβλιοθήκη, ένα ορυχείο χρυσού για μικρά παιδιά!” στο τέλος της σχολικής χρονιάς, ανοιχτής στο κοινό, με στόχο την διάχυση των δράσεων στην τοπική κοινότητα.

Αξιολόγηση δράσης

Για την αξιολόγηση της δράσης χρησιμοποιήθηκαν, σχετικά με τους στόχους του σχεδίου δράσης και τα επιμέρους προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • “Μικρά Βιβλία”
  • Παρατήρηση δράσης στο φυσικό μαθησιακό πλαίσιο (οργανωμένες και ελεύθερες δραστηριότητες)
  • Φωτογραφίες
  • Σχόλια των μαθητών καθόλη τη διάρκεια της δράσης

Φωτογραφικό Υλικό – Α΄ Τμήμα

 

488787621 4107552206236785 3762047872223064128 n 488600763 4107552232903449 2403428284535570805 n 488195086 4107552356236770 3704194126830855114 n 488232400 4107552386236767 6507521007788948920 n 488656959 4107552292903443 426964681138941452 n 488654597 4107552449570094 8141193469615944618 n 488503105 4107552269570112 5221863137380866451 n 488888058 4107521066239899 8190885605217109672 n 488526163 4107520892906583 476078117465359439 n 488584149 4107521299573209 8875222316057563640 n 488026047 4107521476239858 7985498964601783595 n 487986765 4107522642906408 80762052180337242 n 487871825 4107535802905092 1296978269228866890 n 487441765 4107535769571762 2411117030217669171 n 487856008 4107536162905056 27881564580196073 n 487851440 4107536566238349 6900326100584942823 n 487810758 4107536132905059 3582229378324798844 n
487876702 4107535886238417 1994369190648643859 n