Μέρα αφήγησης εθίμων από τη γιαγιά Βούλα

Μια Πέμπτη, καλέσαμε στην τάξη μας τη γιαγιά της Νικολέτας, την κυρία Βούλα που ήξερε πολλά πράγματα και της ζητήσαμε να μας μιλήσει για τα έθιμα των γιορτών, τέτοιες μέρες στο χωριό, παλιά και τώρα…

μας είπε ένα σωρό…, για τα παιδιά , για τα σπιτικά, για τα Φώτα, για το Χριστόψωμο, για τα παραδοσιακά γλυκά , τις πίτες, την κοτόσουπα, τη σφραγίδα για τους άρτους, για το ποδαρικό την Πρωτοχρονιά και τα γούρια…

Όλοι παρακολουθούσαμε προσεκτικά κι ακούγαμε και ρωτούσαμε  γιαγιά 1

τι όμορφα πράγματα μάθαμε, τι όμορφες εικόνες πλάσαμε…  γιαγιά 2

πως πέρασε η ώρα, ούτε που το καταλάβαμε…στο τέλος την κεράσαμε καφεδάκι κι εκείνη μας κέρασε γλυκάκια, ζεστασιά κι όμορφες στιγμές!!!

Χριστούγεννα στο σχολείο μας!!!

Ήρθε ο Δεκέμβριος, με καλό καιρό και τον υποδεχτήκαμε με τις παροιμίες, τα παραδοσιακά του ονόματα, το τραγούδι του Χειμώνα, συζητήσαμε για τις αλλαγές στη φύση, στην πόλη, τις συνήθειες των ανθρώπων, τις δράσεις των ζώων, τις γιορτές του… και σιγά σιγά, μέρα μέρα αρχίσαμε να ξετυλίγουμε το κουβάρι με τα θρησκευτικά γεγονότα του 12ημέρου.

Διαβάσαμε βιβλία, είδαμε την ιστορία της γέννησης, γνωρίσαμε τα γιορτινά έθιμα…

μάθαμε τραγούδια, κάναμε πολλές κατασκευές,

κ1

κάρτες-χιονάνθρωποι

κ2

κάρτες-τάρανδοι

κ3

κάρτες-ελατάκια

κ4

κάρτες-γλυφιτζούρια

κ5

γούρια-ρόδια

κ7

γούρια-πέταλα

κ6 1

το δέντρο των ευχών

 

 

 

οι ευχές των γονιών               κ9       κ8   

κ10

χριστουγεννιάτικα στεφάνια

κ11     

παίξαμε παιχνίδια ταύτισης με κάρτες,  παιχνίδια μνήμης με κάρτες , και κύλησε ο καιρός σαν νεράκι…

Μέσα σε όλα αυτά αποφασίσαμε να κάνουμε τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας και ψάξαμε την ιστορία, τα βιβλία μας, τις γιορτές στον υπολογιστή της τάξης μας , εντελώς ξαφνικά όμως εμφανίστηκε από το πουθενά ο Άρης, ο καλικάντζαρος, ο μοναδικός που γνώριζε γραφή κι ανάγνωση.., έψαξε στο πατάρι του και βρήκε τις λέξεις που μυρίζουνε Χριστούγεννα, τις έφερε κι έφτιαξε ένα χριστουγεννιάτικο Αλφαβητάρι!!! σκηνικο 1

Την Παρασκευή το απόγευμα καλέσαμε τους γονείς, συγγενείς και φίλους στο σχολειό μας να δούνε τη γιορτή μας, γέμισε χαρά κι ενθουσιασμό ο τόπος, γέμισε χαμόγελα και λαμπερά μάτια!!! Μπράβο στα παιδιά μας!!!

τα παιδιά ταυτίζουν χριστ κάρτες  ταυτιση 2  ταυτιση 3

γράψαμε γράμματα στον Αη Βασίλη  γραμμα αη βασιλη, τα βάλαμε σε φακέλους και φυσικά τα παιδιά έγραψαν τον αποστολέα και τον παραλήπτη,

ζωγράφισαν τα γράμματα για να τα φορέσουν τη μέρα της γιορτής  γραμματα 1  γραμματα 2  γραμματα 3  γραμματα 4

 

χιονάνθρωποι-ημερολόγια

κ13

γλυκοταρανδάκια

Μια παραμυθού…, ένας καλικάντζαρος,    παραμυθού    24 γραμματάκια…,  παιδια

χρυσόσκονη και μαγεία!!!

 

εεε και στο τέλος βάλαμε όλες τις κατασκευές μας σε χάρτινες τσάντες που τα παιδιά ζωγράφισαν μπροστά το αρχικόγραμμα του ονόματος τους και το πασπάλισαν με μπόλικη…χρυσόσκονη!!!

τσαντες 1 τσαντες 2 τσαντες 3 τσαντες 4

 

και του χρόνου!!!

 

 

 

“Η μύτη του Ρούντολφ”

Mε αφορμή το χριστουγεννιάτικο κλίμα, αξιοποιήσαμε το παραμύθι “Η μύτη του Ρούντολφ”από το χριστουγεννιάτικο τόμο “ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΑ ΠΑΡΑΜΎΘΙΑ” (εκδόσεις Οξυγόνο) .

Μαζί με την κοινωνική λειτουργό μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα, τη μοναδικότητα του καθενός, τον σεβασμό και τους τρόπους αντιμετώπισης της κοροϊδίας.

-Τι κάνουμε όταν μας κοροϊδεύουν;

-Τι κάνουμε όταν βλέπουμε να κοροϊδεύουν κάποιον φίλο μας;

– Πώς υπερασπιζόμαστε τον εαυτό μας, αλλά και τους άλλους;

Προκειμένου να είναι πιο διαδραστικό, τα παιδιά έγιναν οι ήρωες του παραμυθιού και το δραματοποιήσαμε μαζί βρίσκοντας λύσεις για να βοηθήσουμε τον Ρούντολφ.

IMG 20241209 125210 IMG 20241210 122622

Προγράμματα κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής

Τα προγράμματα κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής που πραγματοποιούνται από την κοινωνική λειτουργό ξεκίνησαν με μια δραστηριότητα για τους κανόνες συμπεριφοράς.

Οι μαθητές χώρισαν τις συμπεριφορές σε εκείνες που βοηθούν και σε εκείνες που δεν βοηθούν την ομαλή λειτουργία της ομάδας. Ακολούθησε συζήτηση για τους ευγενικούς τρόπους συμπεριφοράς και τους κανόνες της τάξης με χρήση οπτικοακουστικού υλικού και παιχνίδια ρόλων.IMG 20241208 181731

Η υπαίθρια βιβλιοθήκη μας!

 

BC8B2963 4BFD 40E0 88FB CFC37755FA40

Στον προαύλιο χώρο έχουμε μια μικρή υπαίθρια βιβλιοθήκη! Τα παιδιά, στο διάλειμμα, μπορούν να διαλέξουν ένα βιβλίο από τα ράφια της βιβλιοθήκης και να το απολαύσουν στην  αυλή. Έτσι, περνάμε ευχάριστα τον χρόνο μας, ταξιδεύοντας μέσα από τις σελίδες των βιβλίων. Είναι μια υπέροχη ευκαιρία να αγαπήσουμε το διάβασμα και να μάθουμε πολλά πράγματα μέσα από τις ιστορίες και παραμύθια!

D8A06D4B 7333 433F BCB9 2563D433F6CF 6D28157C 9B5E 4FD7 A38F B545DE1A45E5

Το αγαπημένο μου βιβλίο!

Στη δράση μας με τίτλο ” Το αγαπημένο μου βιβλίο”, τα παιδιά φέρνουν από το σπίτι το βιβλίο που τους αρέσει περισσότερο και το παρουσιάζουν στην τάξη. Κάθε παιδί μας δείχνει το παραμύθι του και το διαβάζουμε. Με αυτό  το τρόπο, μαθαίνουμε νέα βιβλία, μοιραζόμαστε ιστορίες και περνάμε όμορφες στιγμές με τους φίλους μας. Είναι μια δράση που μας φέρνει πιο κοντά στο διάβασμα και μας βοηθάει ανακαλύψουμε νέους κόσμους μέσα από τα αγαπημένα βιβλία των συμμαθητών τους.

 

2FEAEC28 E2B8 4096 ADAD 1D9270559F3E 3F402995 6133 4D0E A9B2 EC82FD70A9AF 69F35EFC 9BCD 4680 8D2D 66B55F7A6C03

Μέρα ανάγνωσης ιστορίας από γονέα…

Οι κυρίες έριξαν το σπόρο…οι γονείς ανταποκρίθηκαν και ορίσαμε τη “μέρα ανάγνωσης βιβλίου από γονέα” και πρώτος ήρθε στην τάξη μας, ο κύριος Αλέξανδρος Μ., ο κος Μο πατέρας της Παρασκευής, που γιορτάζει κάθε Παρασκευή, γνωριστήκαμε και άρχισε να μας διαβάζει το “μπλε του φόβου” που το είχε διαλέξει για κείνον η Παρασκευούλα…

Ξεκίνησε ωραία, συνέχισε ακόμη πιο ωραία, με καθαρή φωνή, ο κ Μ 2 σταματούσαμε σε κάθε σελίδα και βρίσκαμε στοιχεία που μετά τα συζητούσαμε κι η ώρα κύλησε σαν νερό, καθάριο και λαγαρό στο μυαλό και στις ψυχές μας, είπαμε για τους φόβους μας, βρήκαμε τρόπους να τους χειριστούμε, πότε έτσι, πότε αλλιώς και αφού ευχαριστήσαμε το γονέα και τον αποχαιρετήσαμε…αποφασίσαμε, μέσα από συζήτηση, να φτιάξουμε το τέρας του φόβου σε ένα κουτί, ένα τέρας με τεράστιο στόμα, πολύχρωμο, τερας 1  τερας 2 ζωγραφίσαμε τις φοβίες μας φοβοι 1  φοβοι 2  φοβοι 3τις τσαλακώσαμε και του τις δώσαμε να τις φάει, γλουπ γλουπ γλουπ ….    εξαφανίστηκαν!!! γωγω

Στο Δάσος …

Με αφορμή την επέτειο της 17 Νοέμβρη επεξεργαστήκαμε το βιβλίο ¨στο δάσος¨.

στο δασος

Αφού διαβάσαμε το βιβλίο, μιλήσαμε για τα πολιτεύματα και αποφασίσαμε να κάνουμε τις δικές μας εκλογές και να βγάλουμε τον δικό μας αρχηγό του δάσους. Οι υποψήφιοι ήταν η κουκουβάγια, το λιονταρι και ο ελέφαντας…..

4F1F0C6A ABE5 4F1A 839C 40861A53EE27 7CEC694F 9087 4251 9119 1C1E17987A31 76507746 CA9C 4257 BD9B 93D9BFF21B59

και τα αποτελέσματα ανέδειξαν αρχηγό την σοφή κουκουβάγια.

Έπειτα, αναδιηγηθήκαμε την ιστορία μέσα από εικόνες και τις βάλαμε στην σωστή σειρά. Τέλος, ένα παιδί έγινε ρομπότ και το άλλο βοηθούσε με προφορικές εντολές να πάει στην σωστή κάρτα ώστε η ιστορία να μπει στην σωστή σειρά.

8B277C63 01C8 4673 BE31 106CA7B32D31

Καλώς ήρθες Νοέμβρη…

Ήρθε δροσερός και βροχερός, τον καλωσορίσαμε στην ομάδα μας, μάθαμε τα παραδοσιακά του ονόματα και παίξαμε με αυτά: Βροχάρης, Μεσοσπορίτης, Σκιγιάτης, Κρασομηνάς, Ελιάς, Μπρουμάρης, Αη Φιλιππιάτης και Αντρεάς…,

συνθέσαμε το όνομά του και κάναμε φωνολογικές ασκήσεις 

νοεμβρης 2    νοεμβριος 1

διαβάσαμε την ιστορία του από το βιβλίο: “τα παιδιά του Φθινοπώρου” της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου, τραγουδήσαμε πάλι τα παιδιά του Φθινοπώρου είναι 3 στη σειρά κι ο Νοέμβρης συνεχίζει να μας φέρνει μέρες γκρίζες, βροχερές, γιορτές και γενέθλια, φρούτα και λαχανικά και του κόσμου τα καλά!!!

και επιτέλους ήρθε ο καιρός να “δουλέψουμε” για την ελιά, το ευλογημένο δεντράκι της Μεσογείου!!!

Πρώτα μέσα από τις υπάρχουσες γνώσεις των μαθητών, καταγράψαμε τι γνωρίζουν, όπως τα είπαν…, σχεδιάσαμε ένα δέντρο ελιάς κι αρχίσαμε να μαθαίνουμε σιγά σιγά για:

τη μορφή της, τα μέρη του δέντρου, τι χρειάζεται για να αναπτυχθεί….

20241118 125538

και φυσικά για τον καρπό της, γράψαμε το όνομά της και παίξαμε με τη λέξη (αναγνώριση φωνών, σύνθεση, συλλαβές, άρθρο)

η ελιά

αλλά καλύτερα, σκεφτήκαμε, θα ήταν να παρατηρήσουμε το πραγματικό δέντρο κι έτσι πήγαμε στο απέναντι πεζοδρόμιο και κοιτάξαμε όλοι προσεκτικά τη μεγάλη, σε μέγεθος και ηλικία ελιά…κάναμε μελέτη πεδίου, πήραμε μαζί μας κλαδιά και ελιές, πράσινες, μωβ και μαύρες και φτιάξαμε αμέσως τη θεματική γωνιά μας θεματικη γωνια.

 Φτιάξαμε ελιές με πλαστελίνη,

20241127 124534 20241127 124540 20241127 125336 20241127 125339

 ελαιόδεντρα, άλλα νέα κι άλλα γέρικα, αφού πρώτα είχαμε παρατηρήσει καλά το ελαιόδεντρο από κοντά αλλά και από σχετικές φωτογραφίες

20241118 124437 20241118 124440 20241118 124506 20241118 125531

20241122 161618IMG 4840IMG 4842IMG 4841

και μια μέρα κατέβηκαν από τον Όλυμπο η Θεά Αθηνά και ο Θεός Ποσειδώνας, ήταν πολύ στενοχωρημένοι γιατί ο καθένας ήθελε να δώσει στους κατοίκους ένα δώρο και μαζί κι ένα όνομα στην Πόλη Κράτος… οι θεοι

εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το ευλογημένο δέντρο της Μεσογείου από την ομάδα “Μαγικό Πεφταστέρι”, τα παιδιά παρακολούθησαν θεατρικό παιχνίδι, συμμετείχαν στα δρώμενα που περιλάμβαναν όλα τα στάδια συγκομιδής και επεξεργασίας του καρπού, όλα τα παραγόμενα προϊόντα και όλα τα πεδία: από τη μυθολογία, θρησκεία, διατροφή, καθαριότητα, θεραπεία και καλλωπισμό…

 

20241119 111337

Οι μικροί θεοί Αθήνα και Ποσειδώνας δοκιμάζουν το πείραμα με το νερό και το λάδι. Ποιο υλικό θα σταθεί στην επιφανεια;

20241119 112022

Ας δοκιμάσουμε…

20241119 112317

Κότινος, το στεφάνι των Ολυμπιονικών!

κι εμείς στην τάξη συζητήσαμε για το λιομάζωμα, είδαμε εικόνες, διαβάσαμε τον αρχαίο μύθο, εμπλουτίσαμε τη γωνιά, με τις προσφορές των γονιών, δοκιμάσαμε λάδι, ελιές, πάστα, μυρίσαμε σαπούνι και κρέμες, φτιάξαμε λίστα με φαγητά και γλυκά που βάζουμε λάδι, παίξαμε με σύνθετες λέξεις που σχηματίζονται από τις λέξεις ΛΑΔΙ και ΕΛΙΑ….

IMG 4790 IMG 4789 IMG 4791

και ήρθαν 3 μητέρες να φτιάξουμε λαδοκούλουρα:

οι γονείς έφεραν τα υλικά, υλικά στο τραπέζι απλώσαμε τα ταψιά με τις λαδόκολλες, γράψαμε τη συνταγή με απλό και κατανοητό τρόπο  συνταγή κι αρχίσαμε τη δουλειά, πρώτα τα υγρά υλικά στη λεκάνη  φωτο 1  φωτο 2   φωτο 3   φωτο 4 1φωτο 5φωτο 6φωτο 7

φωτο 8  φωτο 9 φωτο 16φωτο 17μετρήσαμε, ζυγίσαμε, στύψαμε  ,  αναλύσαμε, ρίξαμε και τα στερεά και ζύμωμα…. και πλάσιμο  φωτο 11  φωτο 12  φωτο 13

έτοιμα τα κουλουράκια, νόστιμα και μυρωδάτα!!! φωτο 14  φωτο 15

20241125 124311

και παίξαμε με τη φωνούλα Εε…

20241126 124544 20241126 125636 ε1 ε2 ε3

IMG 4869 IMG 4835

Στο ολοήμερο τμήμα προσεγγίσαμε την θεματική της ελιάς μέσα από την τέχνη…ξεκινήσαμε από τα αγγεία στα αρχαία χρόνια,συνεχίσαμε με πίνακες και μας ήρθε η ιδέα να ταξιδέψουμε στην Εθνική Πινακοθήκη μέσω της εικονικής περιήγησης (μπορείτε κι εσείς να το κάνετε μέσω του συνδέσμου https://vrtour.nationalgallery.gr/index.html )

Έπειτα γνωρίσαμε τον λαικό ζωγράφο Θεόφιλο Χατζημιχαήλ και τον πίνακά του “Λιομάζωμα” ή “‘Το μάζεμα των ελαιών”.

a282fce5ae8ff065171078a36525e71a

Είδαμε αρκετούς πίνακές του ζωγράφου και μάθαμε πληροφορίες για την ζωή και το έργο του, τον τόπο καταγωγής του, τις καταβολές του, τις συνθήκες στις οποίες μεγάλωσε, τα μέρη στα οποία έζησε, τις συνήθειές του, τον τρόπο με τον οποίο ζωγράφιζε και τα θέματα που επέλεγε. Επιστρέψαμε στον πίνακα της θεματικής μας. Μελετήσαμε το περιεχόμενο και στη συνέχεια παρατηρήσαμε το φόντο, τα χρώματα, τις φιγούρες, μετρήσαμε, τοποθετήσαμε στον πίνακα κομμάτια που έλειπαν…

20241127 145505 20241127 151104

20241127 150846

και μας άρεσε τόσο πολύ που αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον δικό μας ομαδικό πίνακα βήμα προς βήμα. Σε χαρτί του μέτρου τα παιδιά σε συνεργασία ζωγράφισαν πρώτα το φόντο

20241122 151826 1 20241122 151905 1 20241125 134623

έπειτα τις ελιές,

20241125 145146

πρόσθεσαν τα κλαδιά με την βοήθεια της κυρίας, ζωγράφισαν, έκοψαν, κόλλησαν,

20241126 132239

20241126 132248 20241126 132130 20241126 13285320241126 133728

συμπλήρωσαν και ελιές από χαρτί γκοφρέ…

20241126 150027

και γέμισε ο πίνακας εργάτες και σκάλες και λιόπανα και καλάθια με ελιές….

20241126 151440 20241126 151435 20241126 151655 20241126 152045

του έδωσαν και το όνομα “Τα παιδιά μαζεύουν ελιές”, μα τι πιο αντιπροσωπευτικό;

20241126 161149

Ελιά, δεντράκι ευλογημένο, γέμισες το σχολείο μας γνώσεις και χρώματα και γεύσεις και μυρωδιές και αρώματα!

 

Βιβλίο: ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ. ΜΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Τις ημέρες που μας πέρασαν, με τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος, δουλέψαμε το βιβλίο: “ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ. ΜΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ.”

500x678x90 2247 1667568334

Πρόκειται για την ιστορία ενός μπλε βασιλιά που δεν του άρεσε καθόλου η διαφορετικότητα και πήρε την απόφαση να εξορίσει από το βασίλειό του, όσους δεν ήταν ίδιοι με εκείνον. Έχτισε ένα τείχος και βρέθηκε από την μια πλευρά μόνο με όσους λίγους του έμοιαζαν. Από την άλλη πλευρά ζούσαν οι πολλοί και διαφορετικοί άνθρωποι. Πόσο καιρό όμως θα μπορούσε να επιβιώσει έτσι; Σύντομα κατάλαβε πως δεν γινόταν, το τείχος έπρεπε να καταστραφεί για να μπορέσουν όλοι μαζί να ζήσουν όμορφα και ειρηνικά.

Αναπαραστήσαμε το βιβλίο. Φτιάξαμε ένα αυτοσχέδιο τείχος και τα παιδιά έγιναν βασιλιάδες αλλά και υπήκοοι. Κάθε φορά ο βασιλιάς έδιωχνε όποιον είχε κάτι διαφορετικό από εκείνον και στο τέλος έμενε μόνος του. Έτσι καταλάβαμε πως δεν υπάρχει άνθρωπος που να είναι ακριβώς ίδιος με κάποιον άλλον. Στη συνέχεια ο βασιλιάς έβρισκε έναν λόγο, κάτι για το οποίο ήταν σημαντικό κάθε παιδί να γυρίσει πίσω στο βασίλειο. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά κατανόησαν τόσο την διαφορετικότητα όσο και την χρησιμότητά της.  Αφού δεν είμαστε ίδιοι, ο καθένας μπορεί να προσφέρει κάτι διαφορετικό, ο ένας συμπληρώνει τον άλλον και όλοι μαζί καταφέρνουμε όσα δεν μπορεί να καταφέρει κανείς μόνος του, αρκεί να υπάρχει συνεργασία και  ενότητα.

Συζητήσαμε για τα συναισθήματα, τόσο του βασιλιά, όσο και των υπηκόων, για το αρνητικό συναίσθημα του να μην σε αποδέχονται αλλά και για την μοναξιά του βασιλιά, για την χαρά του να μπορείς να είσαι ο εαυτός σου και να ζεις παρέα με τους φίλους σου, χωρίς συγκρούσεις και διαφωνίες.

Σε τι μπορεί να διαφέρουν οι άνθρωποι; Τα παιδιά είπαν…στα μαλλιά, στα ρούχα, στο σώμα αλλά και στη γλώσσα, στο δέρμα, στις προτιμήσεις, στις ικανότητες,στις συνήθειες, στις δημιουργίες…

20241112 145315 20241112 145337

Συνδέσαμε την ιστορία μας με την επέτειο του Πολυτεχνείου. Τα παιδιά βρήκαν ομοιότητες αλλά και διαφορές. Ο μπλε βασιλιάς ήταν δικτάτορας, ήθελε όλοι να είναι ίδιοι με αυτόν κι όποιος δεν του έμοιαζε, έπρεπε να απομακρυνθεί, όπως και τότε, στην δικτατορία που απαγορευόταν ό,τι ήταν διαφορετικό από αυτό που άρεσε στους δικτάτορες. Μόνο που ο συγκεκριμένος μονάρχης κατάλαβε το λάθος του έγκαιρα και γκρέμισε μόνος του το τείχος, επιτρέποντας στους κατοίκους του βασιλείου να ζουν όλοι μαζί, ελεύθεροι, διαφορετικοί, πολύχρωμοι και μονιασμένοι, έτσι όπως πρέπει να ζουν όλοι οι άνθρωποι αλλά και οι λαοί.

Αποφασίσαμε να δουλέψουμε ομαδικά και ξεκινήσαμε.

20241112 134529

Μόνο που το σκεφτήκαμε καλά! Δεν μας αρέσουν τα τείχη και δεν τα χρειαζόμαστε! Γι’αυτό και το δικό μας τείχος το φτιάξαμε από την αρχή γκρεμισμένο.

20241113 133049

Ο Μ. είπε πως ταιριάζει στην περίπτωση ένα τραγούδι που θυμόταν από την προηγούμενη χρονιά.

Όπου υπάρχει αγάπη….Το ακούσαμε και το χορέψαμε πιασμένοι χέρι χέρι!

20241112 144908

Τα παιδιά έφτιαξαν, ο καθένας τον εαυτό του, ελεύθερα και διαφορετικά.Έκοψαν και κόλλησαν τις φιγούρες ενωμένες, την μία δίπλα στην άλλη …και έγραψαν το μήνυμα που κρατήσαμε από την ενασχόλησή μας με αυτό το βιβλίο.

20241112 152312 20241112 152348 20241112 152739 20241113 14474920241113 145344

20241114 162110

ΌΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ! ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ! ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΙ!

και στην πρωινή ζώνη δουλέψαμε για την επέτειο του Πολυτεχνείου, 51 χρόνια μετά την ιστορία…, αρχίσαμε με την κατασκευή μιας χρονογραμμής από το 1940 μέχρι σήμερα χρονογραμμη, τοποθετήσαμε σημαντικά γεγονότα στη χώρα μας, ανά 10ετία και κάπως έτσι φτάσαμε στο 1967 και την εγκαθίδρυση της χούντας, δικτατορίας στην Ελλάδα, συζητήσαμε, είδαμε βίντεο, βιβλία: στο δασος  ηκυρα δημοκρατια, μιλήσαμε για τα πολιτεύματα και είδαμε στον Η/Υ μας τα πρόσωπα που μας κυβερνούν σήμερα

, κάναμε εκλογές  εκλογες 1  εκλογες 2    εκλογες 3, τα παιδιά ζωγράφισαν τη Δημοκρατία δημοκρατια και καταγράψαμε τα καλά της και τη Δικτατορία και καταγράψαμε τα κακά της  δικατορια    φελλοπινακας δημοκρατια διαβάσαμε, παίξαμε, τραγουδήσαμε την Ντενεκεδούπολη  ντενεκεδακια 1  ντενεκεδακια 2  ντενεκεδακια 3 και φτιάξαμε τηλεβόες φωνάζοντας το σύνθημα ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ9A64FFF9 E8D8 4327 A56B FB4830B0AE7C

Το ωραίο ήταν όταν ακούσαμε πολλές φορές τραγούδια της εποχής και μάθαμε κάποια από αυτά: “τον Ήλιο της Δικαιοσύνης”, “το Χελιδόνι”, “τα παιδιά ζωγραφίζουν”, “το ακορντεόν”, “την  Ντενεκεδούπολη” κι όλα αυτά για να πάμε βήμα βήμα στις πανανθρώπινες αξίες της αποδοχής, της συνεργασίας, του δίκιου, της ισότητας και της ελεύθερης επιλογής μα πάνω από όλα για να πούμε και να πιστέψουμε στο :

“ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ”