Εργαστήρια Δεξιοτήτων σχ. έτους 2023-24
εργαστήρια δεξιοτήτων σχ. έτους 2023-24
εργαστήρια δεξιοτήτων σχ. έτους 2023-24
Άλλη μια χρονιά έφτασε στο τέλος της, γεμάτη χαρές, φασαρία, φωνούλες, γνώση, δημιουργία. Ευχόμαστε σε όλους μαθητές και γονείς ένα όμορφο καλοκαίρι γεμάτο χαρά, ξενοιασιά και ξεκούραση.
Ευχαριστούμε πολύ πολύ όλους τους γονείς για την αμέριστη συμπαράστασή τους όλη τη χρονιά στο δύσκολο εκπαιδευτικό μας έργο.
Το σχολείο μας συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του οδοντιατρικού συλλόγου Βόλου με θέμα ΄΄ Μαθαίνω να βουρτσίζω σωστά τα δόντια μου΄΄ Έτσι επισκέφτηκαν το σχολείο μας 2 περιοδοντολόγοι – οδοντίατροι, ενημέρωσαν τα παιδιά για το σωστό βούρτσισμα των δοντιών και τους έδωσαν εκπαιδευτικό υλικό ώστε να βουρτσίζουν τα δόντια μαζί με τους γονείς τους.
Την Τετάρτη 7 Ιουνίου το σχολείο μας υλοποίησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο΄΄ Εκπαιδευτικοί περίπατοι : γλυπτά με φόντο τη θάλασσα. Ένα καινοτόμο μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα, που σπάει τα δεσμά του κλεστού χώρου του σχολείου αλλά και του μουσείου. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στις μουσειακές συλλογές στο πάρκο του Αναύρου, έμαθαν πολλά για τη γλυπτική και την ιστορία, έπαιξαν και συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Ένα πρόγραμμα που άρεσε πολύ σε μικρούς και …σε μεγάλους !
Τη φετινή σχολική χρονιά εκπονήθηκε στο σχολείο μας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων με τίτλο ΄΄ Μ ένα βιβλίο ταξιδεύω΄΄ ( φιλαναγνωσία)
Κατα τη διάρκεια του προγράμματος
Γνωρίσαμε τα μέρη του βιβλίου (εξωφ-οπισθόφυλ, συγκραφ,. Εκδοσεις. Μπαρκοουντ κλπ.)
Έφερε το κάθε παιδί το αγαπημένο του παραμύθι και μας το παρουσίασε
Οργανώσαμε και διαλέξαμε βιβλία για τη δανειστική βιβλιοθήκη. Ξεχωρίσαμε επιστημονικά βιβλία από λογοτεχνία.
Λειτουργήσαμε δανειστική βιβλιοθήκη αφού πρώτα δημιουργήσαμε κανόνες δανεισμού, τους ζωγραφίσαμε, τους πλαστικοποιήσαμε και τους κρεμάσαμε στη βιβλιοθήκη.
Το κάθε παιδί ζωγράφιζε ότι του άρεσε από το βιβλίο που δανειζόταν, έγραφε όπως μπορούσε τον τίτλο και στο τέλος της χρονιάς δημιούργησε το δικό του άλμπουμ με τα βιβλία που δανείστηκε από το σχολείο
Από τα βιβλία που διαβάζαμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς δημιουργούσαμε κατασκευές, παίζαμε κουκλοθέατρο και κάναμε θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς
Υποδεχθήκαμε τα ΄΄ βιβλία σε ρόδες ΄΄ από 12 Οκτωβρίου εως 9 Νοεμβρίου. Τα παιδιά μπορούσαν να δανειστούν όποιο βιβλίο ήθελαν ανά 3 ημέρες και όποιο παιδί ήθελε μας το παρουσίαζε στην τάξη.
Στα πλαίσια του προγράμματος το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα ΄΄ Βουτιά στον κόσμο του βιβλίου από το ίδρυμα Λαμπράκη με την ταυτόχρονη συμμετοχή της υπεύθυνης εκπαιδευτικού σε επιμορφώσεις για την εξέλιξη του προγράμματος στο σχολείο όπου στο τέλος το κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του παραμύθι με κείμενο που έγραψαν όλα τα παιδιά μαζί και το κάθε ένα έκανε τη δική του εικονογράφηση.
Επίσης το σχολείο μας συμμετείχε στον 4ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης από τις εκδόσεις Μεταίχμιο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας για τα παιδιά του νηπιαγωγείου με τίτλο ΄΄ Ο μαγικός περίπατος της Άλκης Ζέη
Ολοκληρώθηκε τέλος Μαΐου το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο <Γίνομαι δημιουργός της αυλής του σχολείου μου> και σε συνδυασμό με το σχέδιο δράσης της φετινής χρονιάς δημιουργήσαμε μια αυλή ελκυστική για τους μαθητές μας με ποικίλα εκπαιδευτικά ερεθίσματα. Με την εφαρμογή google earth εντοπίσαμε την αυλή μας και με την εντολή ΄΄ σχεδίαση γραμμής΄΄ δημιουργήσαμε το περίγραμμά της.
Στη συνέχεια προτείναν τα παιδιά τι θα ήθελαν στην αυλή του σχολείου μας , δούλεψαν σε ομάδες, βρήκαμε πληροφορίες στο ίντερνετ, καταλήξαμε με ψηφοφορία σε κάποιες προτεινόμενες λύσεις, σχεδιάσαμε παιχνίδια που θα ζωγραφίζαμε στην αυλή και στο τέλος τα υλοποιήσαμε. Το αποτέλεσμα εξαιρετικό και η χαρά των παιδιών απερίγραπτη…
Σε συνεργασία με το ίδρυμα Λαμπράκη εκπονήσαμε το πρόγραμμα < Βουτιά στον κόσμο του βιβλίου>, και στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος που εκπονήθηκε στο νηπιαγωγείο μας με τίτλο : <Μ΄ένα βιβλίο ταξιδεύω> τα παιδιά έγραψαν (όλα μαζί) μία ιστορία και εικονογράφησε κάθε παιδί το δικό του παραμύθι . Η ιστορία μιλά για τον κύριο Γιώργο που δεν πέταξε το μπουκάλι με το νερό του στον κάδο, αλλά το άφησε στην προβλήτα με αποτέλεσμα αυτό να παρασυρθεί από τη θάλασσα και αφού ταξιδέψει, στο τέλος να διασπαστεί και να φαγωθεί από τα ψάρια που κάποια κατέληξαν στο τραπέζι μας…
Δείτε το παραμύθι εδώ:
Ολοκληρώθηκε και το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο ΄΄ θαλα-s0s-α χωρίς πλαστικά. Σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν θετική στάση σχετικά με τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, αναγνωρίζοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν ειδικότερα στη θαλάσσια ζωή, να αναστοχαστούν ως προς την προσωπική τους ευθύνη και να υιοθετήσουν συγκεκριμένες συμπεριφορές που συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων στην καθημερινή ζωή. Με τη βοήθεια των 3 ηρώων μας της χελώνας, του γλάρου και της φώκιας διερεύνησαν τις συνέπειες των πλαστικών απορριμμάτων στα ζώα, στη φύση και στους ανθρώπους .
Στο τέλος του προγράμματος, τα παιδιά αποφάσισαν να πάρουμε μέρος στο πανελλήνιο διαγωνισμό του ιδρύματος Λασκαρίδη με θέμα ΄΄ Η θάλασσα που θέλω να έχω΄΄ δημιουργώντας ομαδικά 4 αφίσες για το διαγωνισμό.
Οι αφίσες για το διαγωνισμό που δημιουργήσαμε:
α) Διαλέγω τη θάλασσα που μου αξίζει
β) Θάλασσα χωρίς πλαστικά
γ) Θάλασσα με πλαστικά
δ) ποιο ψάρι θέλουμε να τρώμε;
Ταυτόχρονα τα παιδιά έγραψαν όλα μαζί το δικό μας παραμύθι με τίτλο ΄΄ ένα μπουκάλι ταξιδεύει΄΄ και εικονογράφησε κάθε παιδί το δικό του βιβλίο στα πλαίσια του προγράμματος ΄΄ Βουτιά στον κόσμο του βιβλίου΄΄ Η ιστορία ξεκινάει με έναν Κύριο που δεν πέταξε το μπουκάλι του νερού του στον κάδο αλλά το άφησε στα σκαλιά της παραλίας με αποτέλεσμα να το πάρει η θάλασσα, να ταξιδέψει και τέλος να διασπαστεί. Τα ψάρια έφαγαν τα κομματάκια πλαστικό και κάποια έφτασαν στο τραπέζι μας μέσω του ψαρέματος
Ολοκληρώθηκε το σχέδιο δράσης του σχολείου μας (σε συνδυασμό με το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων), που είχε στόχο να γίνει η αυλή μας ένας χώρος ελκυστικός και λειτουργικός για τους μαθητές μας, με ποικίλα εκπαιδευτικά ερεθίσματα. Η χαρά των παιδιών μας ήταν απερίγραπτη και αυτό μας έδωσε μεγάλη ικανοποίηση. Στο δάπεδο της αυλής ζωγραφίσαμε εκπαιδευτικά παιχνίδια ( φιδάκι, κουτσό και τρίλιζα) και φυτέψαμε λουλούδια στο παρτέρι δίπλα στο τοίχο μας.