Πρόγραμμα πολιτιστικής αγωγής
“η μουσική, οι μουσικοί και οι χοροί”
οι ήχοι και η ακοή
Ξεκινώντας την επεξεργασία του προγράμματος μας σχετικά με τη μουσική, μας δημιουργήθηκαν κάποιες απορίες. Πώς ακούμε; Πώς δημιουργούνται οι ήχοι; Πώς μεταδίδονται οι ήχοι και φτάνουν στα αυτιά μας; Αποφασίσαμε, λοιπόν, αρχικά να μελετήσουμε το θέμα αυτό. Ξεκινήσαμε ακούγοντας διάφορους ήχους και εκφράσαμε τις προτιμήσεις μα σχετικά με τι μας αρέσει να ακούμε και τι όχι.
Μετά προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε διάφορους ήχους με το σώμα μας, με αντικείμενα και με τη φωνή μας. Στη συνέχεια κάναμε κάποια πειράματα για να δούμε πώς μεταδίδονται οι ήχοι.
Ρίξαμε ένα αντικείμενο μέσα σε μια λεκάνη με νερό και έιδαμε πως μοιάζουν τα ηχητικά κύματα.
Ακούσαμε ένα ήχο ακουμπώντας το αυτί μας στο τραπέζι και διαπιστώσαμε πως ήταν πιο δυνατός.
Δέσαμε σε ένα σχοινί κουταλάκια και βάλαμε τις άκρες στα αυτιά μας. ΩΩΩ! Ακούγονται σαν καμπάνες!
Φτιάξαμε ένα μαγικό τηλέφωνο με σχοινί και πλαστικά ποτηράκια. Μα είναι δυνατό να ακούγεται τόσο δυνατά;
Είδαμε βίντεο στο διαδίκτυο για τους τρόπους που δημιουργούνται και μεταδίδονται οι ήχοι και μετά από όλα αυτά συνειδητοποιήσαμε ότι οι ήχοι μεταδίδονται μέσα από την ύλη, τα στερεά σώματα, το νερό και τον αέρα. Στο διάστημα, λοιπόν, δεν υπάρχουν ήχοι!
Στη συνέχεια μελετήσαμε το όργανο της ακοής, το αυτί. Είδαμε σχετικές εικόνες και βίντεο στο διαδίκτυο και καταλάβαμε πώς οι ήχοι γίνονται αντιληπτοί από τον άνθρωπο.
Το ξέρατε ότι οι σκύλοι ακούνε ήχους που εμείς οι άνθρωποι δεν μπορούμε να ακόυσουμε;