Χριστουγεννιάτικη Γιορτή

Έφτασε η μέρα που όλοι περιμέναμε με μεγάλη ανυπομονησία!!!
Η ημέρα της χριστουγεννιάτικης γιορτής μας.
Αφού στήθηκε το σκηνικό μας…
 
…φορέσαμε τις στολές μας…

…και τα πιο φωτεινά μας χαμόγελα…




…και παρουσιάσαμε στους αγαπημένους μας γονείς και συγγενείς την γιορτή μας!!!

 
Από την γιορτή δεν θα μπορούσε να λείπει ο αγαπημένος των παιδιών
Άγιος Βασίλης, που μας έφερε τα δωράκια μας!!!

Και του χρόνου!!!

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς για την συμμετοχή τους στην γιορτή μας
και την βοήθειά τους, χωρίς την οποία η δουλειά μας θα ήταν πολύ πιο δύσκολη!!!

Χριστουγεννιάτικες Περιπέτειες

Η χριστουγεννιάτικη περίοδος έφτασε
και εμείς που την περιμέναμε με ανυπομονησία
στρωθήκαμε στη δουλειά!!!

Στολίσαμε την τάξη μας με μια τεράστια φάτνη
και μάθαμε τι γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα
και την ιστορία των πρώτων Χριστουγέννων!

Και φυσικά φτιάξαμε τις δικές μας φάτνες…

…και τους αγγέλους μας
για να στολίσουμε την τάξη μας!

Ξεκινήσαμε τις κατασκευές μας
και φέτος αποφασίσαμε το κηροπήγιό μας
να είναι από παλιό βαζάκι!

Διαλέξαμε σχέδια, το “χιονίσαμε” με χοντρό αλάτι
και είμαστε σίγουροι ότι θα φωτίσει υπέροχα τις γιορτές μας!

Όλοι μαζί στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου μας…

…και αφού το ετοιμάσαμε και το φωταγωγήσαμε…


…στολίσαμε την τάξη μας με τα δικά μας ατομικά χριστουγεννιάτικα δέντρα
από λωρίδες χαρτιού…

…και από μακαρόνια!

Από τα καπάκια των παιδικών γιαουρτιών
φτιάξαμε χιονόμπαλες – στολίδια…

…και οι χιονάνθρωποί μας από χάρτινα πιατάκια
συμπλήρωσαν το χειμερινό τοπίο!
 
Καθότι ήμαστε πολύ καλά παιδιά όλη τη χρονιά
δεν θα μπορούσαμε να μην στείλουμε γράμμα στον αγαπημένο μας
Άγιο Βασίλη…

…αλλά και να φτιάξουμε μία πρωτοχρονιάτικη κάρτα
με την μορφή του
για να ευχηθούμε σε όλους καλή χρονιά!

Οι τάρανδοι που σέρνουν το έλκηθρο
μεταμορφώθηκαν και αυτοί σε κάρτες…

… για να μεταφέρουν τις ευχές μας…

…ενώ τα σκηνικά μας στήθηκαν
για να έχουν την ευκαιρία οι γονείς μας
να θαυμάσουν την χριστουγεννιάτική μας γιορτή!
 
Μετά από τόσες κατασκευές και πρόβες
λίγη ξεκούραση μας χρειαζόταν
και για αυτό την τελευταία μέρα παρακολουθήσαμε
χριστουγεννιάτικες ιστορίες!!!

Καλές γιορτές σε όλους μας!!!

Χριστουγεννιάτικες Δραστηριότητες

Η εποχή που όλοι περιμέναμε επιτέλους έφτασε
και εμείς με χαρά και ενθουσιασμό
ξεκινήσαμε τις χριστουγεννιάτικες δραστηριότητές μας!!!

Αρχικά λοιπόν στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας,
για να μπούμε με τον σωστό τρόπο
στο εορταστικό κλίμα.


Και μόλις το δέντρο μας ήταν έτοιμο…

…ξεκινήσαμε με έναν γλυκό τρόπο να μετράμε ανάποδα μέχρι τα Χριστούγεννα

…να σημειώνουμε τις ημέρες που μας έμειναν…

…αλλά και με κλήρωση κάθε μέρα ένας μαθητής να τρώει μία σοκολατένια λιχουδιά!


Οι κάρτες μας την φετινή χρονιά είχαν την μορφή μίας χιονόμπαλας

και φυσικά αφού τις κατασκευάσαμε εξωτερικά
δεν παραλείψαμε να γράψουμε στο εσωτερικό τους
τις θερμότερες ευχές μας.

Αυτές μαζί με τις χριστουγεννιάτικες ζωγραφιές μας
στόλισαν και την τάξη μας!

Παίξαμε με την συμμετρία
φτιάχνοντας χριστουγεννιάτικες μπάλες…

…μάθαμε την ιστορία των πρώτων Χριστουγέννων
και βάλαμε τις εικόνες της ιστορίας στην σωστή σειρά…

…ενώ φτιάξαμε την δική μας ατομική κατασκευή
για τα πρώτα Χριστούγεννα!


Με φίλτρα του καφέ κατασκευάσαμε αγγέλους…

…με κομμάτια χαρτιού,
που περίσσεψαν από άλλες κατασκευές
φτιάξαμε χάρτινες μπάλες…

ενώ με υπομονή και επιμονή κατασκευάσαμε τα ξωτικά μας
γεμάτα με ευχές!


Αφού σχεδιάσαμε τα χέρια μας και φυσικά τα κόψαμε…

…φτιάξαμε το δέντρο μας…

… και με όλες μας αυτές τις κατασκευές
στολίσαμε την τάξη μας!

Ο Άγιος Βασίλης είναι ο αγαπημένος μας,
γι’ αυτό και μάθαμε περισσότερα για αυτόν!

Είδαμε που μένει και πώς εργάζεται…

…και αφού όλοι μας ήμαστε καλά παιδιά…

…γράψαμε το γράμμα στον Άγιο για να του ζητήσουμε ένα δωράκι.

Κάναμε πρόβες για την χριστουγεννιάτικη γιορτή μας…

…εντυπωσιαστήκαμε με τα σκηνικά μας…

…και παίξαμε με τα πρωτοχρονιάτικα έθιμα άλλων χωρών.


Κατασκευάσαμε τα δικά μας κηροπήγια…

…και στολίδια ταράνδους από αυγοθήκες.

Τέλος την τελευταία μέρα πριν από τις διακοπές μας
είχαμε την ευκαιρία να χαλαρώσουμε
παρακολουθώντας μία χριστουγεννιάτικη ταινία!

Η Ελιά

Η ελιά και τα παράγωγά της
ανήκουν στην καθημερινή μας διατροφή
και εμείς ξεκινήσαμε να μιλήσουμε για αυτή!
Την αφορμή μας έδωσε ο μύθος της Αθηνάς και του Ποσειδώνα…

…και παρατηρώντας τις εικόνες ανακαλύψαμε
πόσα πολλά προϊόντα χρησιμοποιούμε καθημερινά…

…και πόσο πολύ έχει αλλάξει η διαδικασία παραγωγής λαδιού,
από το παρελθόν έως σήμερα!

Φτιάξαμε το δικό μας ελαιόδεντρο
και μάθαμε τις λέξεις που σχετίζονται με την ελιά
και στην συνέχεια αποφασίσαμε να κάνουμε μερικά πειράματα με το νερό
και με το τι διαλύεται σε αυτό!

Χρησιμοποιώντας διαφορετικά προϊόντα
κάναμε τις υποθέσεις και τις προβλέψεις μας…

…και εντυπωσιαστήκαμε με τις αλλαγές που παρατηρήσαμε!!!

Μαθαίνω για τους Πρόσφυγες

Καθώς ο πληθυσμός των ατόμων παγκοσμίως
που αναγκάζεται να αφήσει το σπίτι του αυξάνεται,
εντείνεται και ο δημόσιος διάλογος για το συγκεκριμένο θέμα
δημιουργώντας μας συχνά απορίες.
Για τον λόγο αυτό αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τους πρόσφυγες…

Παρατηρήσαμε αρχικά εικόνες από προσφυγικά “ταξίδια”
του παρελθόντος αλλά και του παρόντος.
Μιλήσαμε για τους λόγους για τους οποίους κάποιος φεύγει από το σπίτι του
και εγκαταλείπει την χώρα του…

…ενώ παρακολουθώντας την ταινία “Ειρήνη – Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα”
κατανοήσαμε τη διαφορά του πρόσφυγα με τον μετανάστη
και συνειδητοποιήσαμε πόσο δύσκολο είναι να φεύγεις από την πατρίδα σου
και να πηγαίνεις κάπου που όλα είναι τόσο διαφορετικά!

Βοηθήσαμε λοιπόν κι εμείς με τη σειρά μας την Ειρήνη της ιστορίας μας
να βρει ότι χρειαζόταν…
ένα σπίτι, ρούχα καθαρά και φαγητό
και με χαρά της γράψαμε κάρτες για να την καλωσορίσουμε στην χώρα μας
και να την ενημερώσουμε πως με χαρά θα την περιμέναμε στο σχολείο μας!

Αν όμως ήμαστε εμείς στην θέση της
τι θα παίρναμε μαζί μας στην βαλίτσα μας πριν φύγουμε;
Μάλλον τα αγαπημένα μας παιχνίδια και βιβλία
είναι η πρώτη μας προτεραιότητα…

…αλλά για να μην τα ξεχάσουμε
αποφασίσαμε να φτιάξουμε και τις δικές μας ατομικές βαλίτσες!

Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
γιορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου σε ολόκληρο τον κόσμο
προωθώντας την κατανόηση σε θέματα αναπηρίας.

Έτσι κι εμείς ξεκινήσαμε να μάθουμε για τα άτομα με αναπηρία
διαβάζοντας το βιβλίο “Ο νέος κόσμος του Ρίκι”…

…και στη συνέχεια φανταστήκαμε πώς θα ήταν η ζωή μας
αν δεν είχαμε κάποια από τις αισθήσεις μας!

Φυσικά μιλήσαμε και για τις άλλες ομάδες αναπήρων!
Παίξαμε παιχνίδια αφής, παρακολουθήσαμε την νοηματική γλώσσα,
μιλήσαμε για κινητικά προβλήματα…

και για την σπουδαιότητα κατάλληλων υποδομών,
που θα επιτρέπουν την πρόσβαση των ΑμεΑ
σε όλα τα μέρη…

… και στο σχολείο μας!
Ολοκληρώσαμε τις δράσεις μας κατασκευάζοντας την ατομική μας κάρτα…

…για να μην ξεχνάμε πόσο σημαντικό είναι τα ΑμεΑ
να έχουν τα ίδια δικαιώματα με όλους!

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Στις 3 Δεκεμβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία,
η οποία θεσπίστηκε από τα Ηνωμένα Έθνη το 1992,
προωθώντας την κατανόηση σε θέματα αναπηρίας
και την κινητοποίηση υπέρ των δικαιωμάτων των ατόμων αυτών.
Μη μπορώντας να παραβλέψουμε μία τόσο σημαντική μέρα…

…ξεκινήσαμε συλλέγοντας πληροφορίες για τα άτομα με αναπηρίες.
Παρακολουθήσαμε videos με την Νοηματική γλώσσα των κωφών,
ενώ εντυπωσιαστήκαμε με τον κώδικα Μπράιγ των τυφλών.
Προσπαθήσαμε να ανέβουμε τα σκαλιά με τα δικά μας “αναπηρικά καροτσάκια”…

…για να διαπιστώσουμε πόσο σπουδαία και σημαντική είναι η ράμπα στο σχολείο μας!

Μιλήσαμε για τη νοητική αναπηρία,
τα άτομα με Down και αυτισμό…

και φτιάξαμε το δικό μας σύνθημα…
“Όλοι Ίσοι – Όλοι Διαφορετικοί”!!!
Στην συνέχεια κληθήκαμε να λύσουμε ένα σημαντικό πρόβλημα…

Αν η Σταχτοπούτα και η Χιονάτη ήταν σε αναπηρικό καροτσάκι,
θα μπορούσαν να ανέβουν στα κάστρα τους και να ζήσουμε εμείς καλά κι αυτές καλύτερα;

Και φυσικά με ευκολία βρήκαμε λύση
ώστε το κάστρο να είναι προσβάσιμο από όλους!


Τέλος φτιάξαμε τις ατομικές μας κάρτες…

…για να τιμήσουμε την σημαντική αυτή ημέρα!!!

Όταν γίνεται σεισμός…

…μην σε πιάνει πανικός!!!

Η Γη κινείται
και μερικές φορές αυτό γίνεται αντιληπτό
και μας τρομάζει!
Ήρθε λοιπόν η ώρα να προετοιμαστούμε για τον σεισμό!!!
Ξεκινήσαμε μαθαίνοντας για τις λιθοσφαιρικές πλάκες
και μιλώντας για τον σεισμό!

Αφού κατανοήσαμε πώς πρέπει να δράσουμε την ώρα του σεισμού…

…ξεκινήσαμε τις ασκήσεις μας!
Προγραμματισμένα και αιφνιδιαστικά
καλυφτήκαμε κάτω από τα τραπέζια…

…και με τάξη και χωρίς πανικό
μαζευτήκαμε σε ασφαλές σημείο στην αυλή του σχολείου!

Φτιάξαμε τα σπιτάκια μας και παρατηρήσαμε πώς κινούνται
κατά τη διάρκεια του σεισμού…

…και φυσικά πήραμε το βραβείο μας
για την επιτυχημένη συμμετοχή μας στην αντισεισμική άσκηση!!!

Η Γη μας: Σεισμοί και Ηφαίστεια

Ξεκινήσαμε λοιπόν κι εμείς να γνωρίσουμε την Γη μας.

Διαβάσαμε αρχικά το βιβλίο “Ταξίδι στο κέντρο της Γης”

και αφού συζητήσαμε για το τι μπορεί να βρει κανείς
αν αρχίσει να σκάβει προς το κέντρο του πλανήτη μας
μεταμορφωθήκαμε σε ερευνητές και συλλέξαμε πληροφορίες για το εσωτερικό της Γης.

Διαπιστώσαμε αρχικά ότι στο κέντρο της υπάρχει ο πυρήνας
και γύρω του πολλά στρώματα.

Με τα κατάλληλα χρώματα φτιάξαμε μία Γη από πλαστελίνη…

και όταν την κόψαμε στη μέση ενθουσιαστήκαμε με το πόσο όμορφα
είχαμε φτιάξει τα στρώματα του εσωτερικού της.

Συνεχίσαμε κρατώντας σημειώσεις…

…και φτιάχνοντας τους δικούς μας ατομικούς πλανήτες!
Διαπιστώσαμε ότι εμείς μένουμε στον φλοιό,
ο οποίος όμως δεν είναι τόσο ενιαίος όσο φανταζόμαστε…

Έτσι ξεκινήσαμε να κατασκευάσουμε τις λιθοσφαιρικές μας πλάκες…

και φυσικά να παρατηρούμε την κίνησή τους,
καθώς επιπλέουν πάνω στον μανδύα!
Και κάπως έτσι έφτασε η ώρα να μιλήσουμε για τους σεισμούς!

Πώς νιώθουμε άραγε εμείς όταν οι λιθοσφαιρικές πλάκες συγκρούονται,
απομακρύνονται και γενικά κουνιούνται;
Η απάντηση είναι απλή… Κουνιόμαστε μαζί!
Σεισμοί υπήρχαν από πολύ παλιά στις περισσότερες χώρες…

Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι ο Εγκέλαδος κάτω από τη Γη κουνιόταν
και προκαλούσε τους σεισμούς…

Άλλωστε εκεί, κάτω από την Αίτνα,
τον είχε εγκλωβίσει η θεά Αθηνά,
όταν οι θεοί του Ολύμπου πολεμούσαν τους Γίγαντες.

Όλοι λαοί πίστευαν ότι γιγάντιες χελώνες κουβαλούσαν την Γη
και σε κάθε τους κίνηση γινόταν και ένας σεισμός.
Αφού διαβάσαμε για διαφορετικούς μύθους και μάθαμε και την πραγματικότητα
συνειδητοποιήσαμε ότι τους σεισμούς δεν μπορούμε να τους αποφύγουμε…

άρα πρέπει να προετοιμαστούμε!

Σημειώσαμε τι αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας την ώρα του σεισμού…

…και ξεκινήσαμε τις απαραίτητες ασκήσεις!


Μάθαμε να καλύπτουμε και να προστατεύουμε το κεφάλι μας και τον αυχένα μας σωστά…

…και πώς χωρίς πανικό να συγκεντρωνόμαστε στα ασφαλή σημεία!

Κρατήσαμε τις σημειώσεις μας για να μην ξεχνάμε ποτέ τι πρέπει να κάνουμε
και φυσικά δεσμευτήκαμε να επαναλάβουμε τις ασκήσεις σεισμού
μέχρι να γίνουμε τέλειοι σε αυτές!

Ψάχνοντας πληροφορίες για τη Γη μας ανακαλύψαμε ένα στοιχείο εξίσου ενδιαφέρον!
Τα Ηφαίστεια!!!


Μάθαμε πώς δημιουργούνται τα ηφαίστεια
και μάθαμε να γράφουμε τη λέξη “Ηφαίστειο”…

…ενώ παίξαμε παιχνίδια με το Η του Ηφαιστείου.

Μάθαμε τα είδη των ηφαιστείων και φτιάξαμε τις ατομικές μας κατασκευές…

ενώ δεν παραλείψαμε να φτιάξουμε τα δικά μας ηφαίστεια!

Τέλος μιλήσαμε για τον Ήφαιστο
τον θεό του Ολύμπου και μάθαμε έναν μύθο για αυτόν…
Και με μεγάλη χαρά τον μετατρέψαμε στο πρώτο μας Photocomic
(που μπορείτε να διαβάσετε πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο)
Ο Ήφαιστος

Επίσκεψη στο Πολεμικό Μουσείο

Στις 26 Νοεμβρίου έχουμε προγραμματίσει την επίσκεψη του σχολείου μας
στο Πολεμικό Μουσείο
και έτσι ξεκινήσαμε νωρίτερα την προετοιμασία μας!

Καταγράψαμε τους κανόνες των μουσείων
για να ξέρουμε ποια είναι η σωστή συμπεριφορά μας εκεί…

…αλλά και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι θα δούμε εκεί!

Και μιας και εκεί θα δούμε ήρωες
αποφασίσαμε να μαντέψουμε πώς μπορούμε να γίνουμε ήρωες και εμείς!
Όταν έφτασε η μεγάλη μέρα
ήμαστε όλοι έτοιμοι!

Ο ξεναγός μας υποδέχτηκε σε έναν μεγάλο χώρο
για να γνωριστούμε και να ξεκινήσουμε την περιήγησή μας.

Περνώντας ανάμεσα από τα εκθέματα
φτάσαμε στον πρώτο όροφο,

όπου μπορέσαμε να δούμε αρχικά αντικείμενα από τους αρχαίους πολιτισμούς της χώρας μας.

Παρατηρήσαμε την περίεργη γραφή στον δίσκο της Φαιστού
αλλά και αρχαία παιχνίδια, με τα οποία έπαιζαν τα παιδιά.

Παρατηρήσαμε ευρήματα από την εποχή του ανθρώπου των σπηλαίων…

…αλλά και μετέπειτα αγαλματίδια…

την στάση των οποίων μιμηθήκαμε με τεράστια επιτυχία!
 
Συνεχίσαμε το ταξίδι μας ανάμεσα σε εκθέματα και διαφορετικές εποχές…

…για να φτάσουμε στο 1821
και να διαπιστώσουμε ότι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία
για να γίνεις ήρωας είναι η συνεργασία!

Για τον λόγο αυτό κι εμείς – ακολουθώντας τις οδηγίες του ξεναγού μας –
δημιουργήσαμε μία τεράστια αλυσίδα,
η οποία επεκτάθηκε και στην διπλανή αίθουσα
και σηματοδοτεί πόσο ωραία συνεργαζόμαστε όλοι μαζί
και πόσο πρόθυμοι είμαστε να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο!

Συνεχίζοντας την διαδρομή φτάσαμε στο 1940
και παρατηρήσαμε φωτογραφίες και αντικείμενα,
που είχαμε πρόσφατα δει και στο σχολείο μας όταν μιλούσαμε για την 28η Οκτωβρίου.
 
Μάθαμε πώς οι Έλληνες σταματούσαν τα τανκς των αντιπάλων,

εντυπωσιαστήκαμε από τις τεράστιες μακέτες του μουσείου,

είδαμε τα ρούχα που φορούσε η Σοφία Βέμπο
της οποίας τα τραγούδια τραγουδήσαμε…

και ολοκληρώσαμε την περιήγηση
παρατηρώντας το στεφάνι της Μάχης των Οχυρών
και επισημαίνοντας πως η συνεργασία και η ομαδικότητα είναι σημαντικές αξίες
είτε τελικά κερδίζεις, είτε χάνεις.

Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Μουσείου
οι μαθητές μας ανακάλυψαν τι χρειάζεται κάθε φαντάρος να έχει στο κουτί του
με αστείο και διαδραστικό τρόπο…

…ενώ αποδείξαμε ότι είμαστε ικανοί να συνεργαστούμε φτιάχνοντας σε δυάδες ζωγραφιές
από όσα μας εντυπωσίασαν στην επίσκεψή μας!
Πίσω στο σχολείο μας αποφασίσαμε να επεξεργαστούμε τις πληροφορίες από το Μουσείο.

Αρχικά σημειώσαμε ποια εκθέματα είδαμε και τα είχαμε μαντέψει σωστά,
ενώ προσθέσαμε όλα εκείνα, που δεν είχαμε φανταστεί ότι θα δούμε.

Διαβάσαμε την ιστορία “Θέλω να γίνω ήρωας” της Αλεξοπούλου – Πετράκη
και επιβεβαιώσαμε αυτό που ήδη ξέραμε,
ότι μπορούμε και εμείς να είμαστε ήρωες κάποιου στην καθημερινή μας ζωή!
Έτσι γινόμαστε ήρωες της αδερφής μας και του αδερφού μας
όταν την/ τον υπερασπιζόμαστε ή τον βοηθάμε,
των γονιών μας όταν είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας,
της γιαγιάς μας όταν της σηκώνουμε κάτι που της έχει πέσει,
των αδέσποτων όταν τα ταΐζουμε κ.ο.κ.

Τέλος ολοκληρώσαμε ζωγραφίζοντας έναν ήρωα…

φανταστικό…

ή ακόμη και πραγματικό!!!