Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μια εορτή που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People-IBBY), το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή στο παιδικό βιβλίο. Σε αυτό το πλαίσιο τα παιδιά του σχολείου μας συμμετείχαν σε δράσεις φιλαναγνωσίας που τους έδωσαν την ευκαιρία να διαβάσουν ένα παιδικό βιβλίο (ανά τμήμα) και να προβούν σε δημιουργική επεξεργασία του . Στη συνέχεια ακολούθησε παρουσίαση των παραγομένων από κάθε τμήμα στην ολομέλεια (στα υπόλοιπα τμήματα).
Συγκεκριμένα στο τμήμα 1 αναγνώσθηκε ο μύθος του Αισώπου ” Ο ψεύτης βοσκός” και ακολούθησε δραματοποίησή του κατά τη διάρκεια της οποίας τα παιδιά ζωντανεύοντας τις σκηνές του μύθου.

Στο τμήμα 2 αναγνώστηκε το παιδικό βιβλίο “Βιβλιοφάγος …κατά λάθος ” και… προέκυψε ο βιβλιοφάγος της τάξης. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στην ολομέλεια, τα παιδιά αφηγήθηκαν τα βασικά στοιχεία του περιεχομένου του βιβλίου, έδειξαν τις εικόνες και παρουσίασαν τον ” βιβλιοφάγο” της τάξης που μεγαλώνει κάθε φορά που γίνεται ανάγνωση ενός βιβλίου.
Στο Τμήμα 3 αναγνώσθηκε το βιβλίο ” Πράσινη Πασχαλιά“. Ακολούθησε η παρουσίαση των βασικών σκηνών του βιβλίου από τα παιδιά που ταυτόχρονα τις τοποθετούσαν ως εικόνες σε χρονική ακολουθία.

Τα παιδιά του τμήματος 4 μετά την ανάγνωση του παιδικού βιβλίου ” τα τρία μικρά λυκάκια ” του Ευγένιου Τριβιζά κατασκεύασαν χάρτινες κούκλες με γλωσσοπίεστρα και παρουσίασαν κουκλοθεατρική παράσταση.

Στο τμήμα 5 έγινε ανάγνωση του παραμυθιού ” οι νεράιδες μιλούν για την αλληλεγγύη ” του Alex Cabrera που μέσα από μια απλή και ενδιαφέρουσα ιστορία προβάλλεται η αξία της αλληλεγγύης. Ακολούθησε η παρουσίαση της δραματοποίησης που τα παιδιά ως ζωάκια ζωντάνεψαν την ιστορία.

Στο τμήμα 6 έγινε ανάγνωση του Μικρού Πρίγκηπα από όπου και δημιουργήθηκε ο ” δικός μας μικρός Πρίγκιπας” με τη δημιουργική γραφή και εικονογράφηση των παιδιών .
Η πρώτη ημέρα με δράσεις φιλαναγνωσίας έκλεισε αφήνωντας μας ένα χαμόγελο που ήταν το αποτέλεσμα δημιουργικότητας και συνεργασίας.