Η άνοιξη στα καλύτερά της

Μάι 202029

Πρωτομαγιά – Ο Μάιος

Τι γιορτάζουμε την Πρωτομαγιά …
Ο Μάιος είναι ο μήνας των λουλουδιών. Γιορτάζουν τα
λουλούδια, γιορτάζει η φύση που μοσχοβολάει, που γίνεται
πολύχρωμη. Ο κόσμος ξεχύνεται στην εξοχή για να κάνει πικ- νικ
(και αρέσει πολύ στα παιδιά), να χαρεί την φύση, να χορέψει, να
τραγουδήσει με τους συγγενείς και φίλους . Το κυριότερο μέλημά
του είναι να μαζέψει λουλούδια, να «πιάσει τον Μάη», για να
φτιάξει όμορφα μπουκέτα από αγριολούλουδα και να πλέξει το
πρωτομαγιάτικο στεφάνι που αποτελεί περισσότερο μία ευχάριστη
δραστηριότητα για τα παιδιά που προσπαθούν να φτιάξουν το
ομορφότερο στεφάνι. Το κρεμούν στην πόρτα ή το μπαλκόνι όπου
και το κρατούν μέχρι τις 23 Ιουνίου, παραμονή του Αη Γιάννη του
Κλήδονα, οπότε και το καίνε. Όλα αυτά όπως και ένα σωρό άλλα
όμορφα έθιμα και παραδόσεις εορτάζονται στην επαρχία.
Την πρώτη Μαΐου γιορτάζεται και η μέρα των εργατών. Είναι
στην πραγματικότητα η καθιερωμένη γιορτή της εξέγερσης των
εργατών του Σικάγου, η οποία αποτέλεσε μια από τις κορυφαίες
στιγμές της πάλης των τάξεων στη νεότερη εποχή. Το Μάη
του 1886 τα εργατικά συνδικάτα στο Σικάγο ξεσηκώθηκαν
διεκδικώντας ωράριο εργασίας στις 8 ώρες και καλύτερες
συνθήκες εργασίας. Η μέρα έχει θεσπιστεί ως εργατική απεργία

και όλες οι υπηρεσίες και οι επιχειρήσεις
παραμένουν κλειστές. (Από τη Βικιπαίδεια)

.
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος (αν ήμασταν
στο σχολείο) θα εξηγούσαμε πολύ απλά στα
παιδιά γιατί καθιερώθηκε ημέρα αργίας η 1 η
Μαϊου , τι σημαίνει απεργία, παίρνοντας αφορμή
από ένα ποίημα «η Απεργία των λουλουδιών»
(όπως αυτό που βλέπεται στην εικόνα) ή άλλο
σχετικό παραμύθι.
Θα καταγράφαμε και τα δικά μας αιτήματα όπως
τι δε μας αρέσει στο σχολείο.Κάπως έτσι συνέβη πριν πολλά χρόνια, μακριά από την Ελλάδα,
σ ‘ένα μέρος της Αμερικής, στο Σικάγο (το βλέπουμε στο
χάρτη).Οι άνθρωποι που δούλευαν πολλές πολλές ώρες
κουράζονταν πολύ, δεν έβλεπαν την οικογένειά τους όσο θα
ήθελαν, έπαιρναν λίγα χρήματα και οι συνθήκες εργασίας ήταν
άσχημες. Γι αυτό αποφάσισαν να ξεσηκωθούν, για να ζουν
καλύτερα. Με λίγα λόγια αφηγούμαστε στα παιδιά τα ιστορικά
γεγονότα σαν ένα παραμύθι. Σκοπός μας είναι να αντιληφθούν
μέσα από όλη τη συζήτηση (τις σκέψεις τους και τις απορίες τους)
πως όταν βιώνουμε μία δυσάρεστη κατάσταση, να το
εκδηλώνουμε, να το εκφράζουμε, να διεκδικούμε το δίκιο μας για
να νιώθουμε ψυχικά ήρεμοι.
Την Πρωτομαγιά γιορτάζουν τα λουλούδια, γιορτάζει η φύση

που γίνεται πολύχρωμη!!!

                

 

 

 

  Ο Μάιος μας έφτασε

                                                       εμπρός  βήμα ταχύ

                                                       να τον προυπαντήσουμε

                                                      παιδιά στην εξοχή!

 

 

Και κάπως έτσι, με τους στίχους του γνωστού παραδοσιακού
τραγουδιού και με άλλα πολλά διαχρονικά κομμάτια που υμνούν τον
τελευταίο μήνα της άνοιξης, σας ευχόμαστε καλό μήνα!

 Πρωτομαγιά και τέχνη!
Ας παρακολουθήσουμε μια παρουσίαση με πίνακες Ζωγραφικής, με
θέμα την Πρωτομαγιά κι ας παρατηρήσουμε με πολλή προσοχή τι
δείχνουν , ώστε να μπορούμε να κουβεντιάσουμε μετά με κάποιον ενήλικα.

                                                                                             Τζέιμς Χέυλαρ

 

 

                                                                                               Κέιτ Γκρίναγουεϊ

 

 

Ντοναλτ Ζόλαν

 

 

 

Γιάννης Τσαρούχης

 

Αφού παρατηρήσετε με προσοχή τους πίνακες ,ζητήστε από
το παιδί :

 Να σας περιγράψει ό,τι βλέπει… ανθρώπους, φύση,
λουλούδια…

 Να σας πει που βρίσκονται… μέσα στο σπίτι , στην εξοχή…

 Να συζητήσετε για το τι κάνουν οι άνθρωποι …

 Να μετρήσει πόσοι άνθρωποι είναι στον κάθε πίνακα …Πόσοι
είναι οι ενήλικες και πόσα τα παιδιά…

 Να μιλήσετε για το τι κρατούν στα χέρια τους ή τι έχουν
στο κεφάλι τους και πόσα είναι αυτά…

 Να σας πει τι νιώθει όταν βλέπει τον συγκεκριμένο πίνακα …

 Να φανταστεί τι νιώθουν αυτοί οι άνθρωποι στον κάθε
πίνακα…

 Να παρατηρήσει τι ρούχα φορούν… Είναι διαφορετικά από
τα δικά μας;

Αφήστε τα παιδιά να εκφράσουν τις απόψεις τους, τα
επιχειρήματά τους και με την βοήθειά σας να προχωρούν.

Δραστηριότητα:
Τώρα μπορείς να γίνεις ζωγράφος.
Ζωγράφισε τον δικό σου πίνακα με ότι υλικά
έχεις στο σπίτι σου. Στείλε τον πίνακα
ζωγραφικής σου στον παρακάτω σύνδεσμο:

 

                                                 Ώρα για μουσική…

Άνοιξη στο νηπιαγωγείο χωρίς τραγούδι και χορό δεν γίνεται.
Πάμε να ακούσουμε σχετικά τραγουδάκια…

 

«Λουλουδόκοσμος»

https://safeYouTube.net/w/HsW9

 

 

 

 

     «Πρωτομαγιά»

https://safeYouTube.net/w/avW9

 

 

 

 

Ο χορός των λουλουδιών…

https://safeYouTube.net/w/OHkA

 

 

 

Τραγούδι: «Γειά σου κύριε μενεξέ.»
 Μελοποιημένη ποίηση σε στίχους: Οδυσσέα Ελύτη και
μουσική Δημήτρη Λάγιου.

 

 

 

https://safeYouTube.net/w/wTjA

 

 

 

                Το  στεφάνι  της   Πρωτομαγιάς…

 

Αν ήμασταν στο νηπιαγωγείο, την προηγούμενη μέρα της
πρωτομαγιάς θα είχαμε φέρει λουλούδια και θα φτιάχναμε ένα
όμορφο στεφάνι για να καλωσορίσουμε το Μάη.
Πριν φτιάξουμε το στεφάνι μας με τα λουλούδια που θα
φέρναμε στο νηπιαγωγείο μας, θα τα παρατηρούσαμε, θα τα
περιγράφαμε θα λέγαμε τα ονόματά τους , τα χρώματά τους, θα
τα μυρίζαμε , θα τα ομαδοποιούσαμε και άλλα πολλά!

 

Δραστηριότητα:
 Φτιάξτε κι εσείς από το σπίτι σας το δικό σας στεφάνι με
ότι υλικά έχετε: χαρτόνια, χρωματιστά χαρτιά, μεγάλα
χάρτινα πιάτα, κορδέλες, κουμπιά, καπάκια σε διάφορα

χρώματα, εικόνες από περιοδικά.

 Μπορείτε να ζωγραφίσετε ένα στεφάνι αφού πρώτα
πάρετε κάτι στρογγυλό ( πιάτο,μπολ) .Βάλτε το πάνω στο
χαρτί και φτιάξτε το περίγραμμα

 

 

.Ζωγράφισε  3 κόκκινα,

  2 πράσινα   1 μοβ,   1 ροζ,   4 πορτοκαλί,  5 γαλάζια.

 

 

Έτοιμο το στεφανάκι σου! ΜΠΡΑΒΟ!!!

Δραστηριότητες λουλουδάτες…:
 Μπορείτε να πάρετε μία γλάστρα ,να βάλετε χώμα και
μέσα έναν βολβό (όποιο λουλούδι σας αρέσει) .Να το
ποτίζετε τακτικά, και θα περιμένετε να δείτε πότε θα
μεγαλώσει… δες το παρακάτω βιντεάκι…

 

    «Από το σποράκι στο φυτό»

https://safeYouTube.net/w/svZ9

 

 

 

Μπορείς να μετρήσεις πόσες γλάστρες έχεις στο μπαλκόνι
σου (στην αυλή ή στον κήπο, όποιος έχει).

 Να πεις τα ονόματα και τα χρώματα των
λουλουδιών.
 Να παρατηρήσεις τα φύλλα τους :αν είναι μικρά,
μεγάλα, μεσαία, στενά, φαρδιά ή πλατιά.
 Ποια έχουν αγκάθια;
 Ποια θέλουν λιγότερο πότισμα (όπως κάκτοι,πράσινα φυτά);

 Τώρα μπορείς να αλλάξεις ρόλο. Γίνε φωτογράφος
Φωτογράφισε το λουλούδι που σου αρέσει . Αν δεν
έχεις μπορείς να φωτογραφήσεις από το μπαλκόνι
σου ένα δέντρο ή λουλούδι ή όταν πας βολτίτσα
μπορείς επίσης να φωτογραφήσεις ότι σου αρέσει…

Λίγο ακόμα παιχνίδι…
Μπορείς να παίξεις με το παρακάτω διαδραστικό παιχνίδι…

 

          Αινίγματα της άνοιξης

http://https://www.storyjumper.com/book/read/82465605/5ea990 2450156

 

 

 

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ
Παρακάτω σας προτείνουμε μια δραστηριότητα που έχει σαν
στόχο να αποκτήσουν τα παιδιά φωνολογική επίγνωση.
Η φωνούλα Μ, μ από τη λέξη Μάιος.
Παρακολουθήστε το παρακάτω βιντεάκι με τίτλο: «Η Μικρή
Μαϊμού» από την εκπαιδευτική σειρά Ένα γράμμα  μια
ιστορία της Σοφίας Μαντούβαλου.

                                                      

 

http://https://safeYouTube.net/w/QGT9

 

 

Δραστηριότητα:
Στη συνέχεια τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν ένα-δυο
αντικείμενα που αρχίζουν από τη φωνούλα Μ μ .Τα μεγάλα
νήπια ή και τα μικρά νήπια μπορούν με τη βοήθειά σας να
γράψουν και τη λέξη του αντικειμένου που ζωγράφισαν.

Οι δραστηριότητες που σας προτείνουμε αγαπημένα μας παιδιά,
είναι μέχρι το άλλο Σάββατο 9 Μαΐου. Έχετε χρόνο…
Θα χαρούμε πολύ να δούμε τις εργασίες σας ανεβασμένες στον  παρακάτω σύνδεσμο:

Μετάβαση στο padlet.com

Καλή Πρωτομαγιά , με χρώματα και φιλιά πολλά!!!

Με αγάπη
Οι δασκάλες σας…
Σακκά Αλεξάνδρα
Κωνσταντάρα Ελένη
Κυριάκου Σταυρούλα

Για τη μανούλα….τίποτα δεν είναι αρκετό…

Μάι 202015

                                                  

Η Γιορτή της Μητέρας

Αγαπημένα μας παιδάκια,

Χρόνια πολλά και καλά στις μανούλες σας!!!

 Κάθε χρόνο, τη 2η Κυριακή του Μάη, γιορτάζουν οι μανούλες σε όλο τον κόσμο! Μαμά, μανούλα, μάνα, μητέρα, είναι το πιο σημαντικό πρόσωπο στη ζωή μας, είναι ο άνθρωπος που μας φέρνει στον κόσμο, μας φροντίζει, μας μεγαλώνει, είναι πάντα δίπλα μας και της  οφείλουμε  την ευγνωμοσύνη μας. Όπως και να την αποκαλέσουμε  είναι λέξεις από τις οποίες αντλούμε  αγάπη περισσή, δύναμη, σιγουριά, χαρά, ασφάλεια. Είναι το σταθερό σημείο αναφοράς μας σε οποιαδήποτε ηλικία κι αν φτάσουμε, όπως μας λέει και το παρακάτω ποίημα του Γεωργίου Μαρτινέλλη:

                                 Μάνα κράζει το παιδάκι…

                                 Μάνα ο νιος… και Μάνα ο γέρος…

                                  Μάνα ακούς σε κάθε μέρος

                                   α! τι όνομα γλυκό!

                                 τη χαρά σου και τη λύπη 

                                  με τη μάνα τη μοιράζεις,

                                 ποθητά την αγκαλιάζεις,

                                 δεν της κρύβεις μυστικό…

   Αν ήμασταν στο σχολείο και πλησίαζε η γιορτή της μητέρας, παίρνοντας αφορμή από ένα γεγονός ή ποίημα ή παραμύθι, θα ρωτούσαμε κάθε παιδί γιατί αγαπάει τη μαμά του. Τα παιδιά  φυσικά δίνουν αυθόρμητες απαντήσεις και όλα έχουν κάτι να πουν π.χ. μου δίνει φαγητό, με πάει βόλτα, μου διαβάζει βιβλία, με πάει στην παιδική χαρά, μου παίρνει δώρο, με αγαπάει, με πάει στο Jumbo, με πηγαίνει στο γιατρό όταν αρρωσταίνω,  μου  κάνει μπάνιο, με αγκαλιάζει, μου κάνει τα χατίρια, μου παίρνει παγωτό, με πηγαίνει στον παππού, στην γιαγιά και άλλα πολλά.           Είναι  ευκαιρία να δείτε τους παρακάτω πίνακες αναφοράς (που θα τους φτιάχναμε με τα παιδιά) και να απαντήσουν τι δείχνει η κάθε εικόνα (τα παιδιά μπορούν να διαβάζουν τις εικόνες). 

 

 

 

 

 

   Και τώρα θα δούμε πως ξεκίνησε η ημέρα που είναι αφιερωμενη στη μητέρα. Ξεκιναμε απ’ την Αρχαία Ελλάδα και στη συνέχεια θα δούμε  πως καθιερώθηκε η δεύτερη Κυριακή του Μαϊου  να γιορτάζεται η γιορτή της μητέρας.

   Στην αρχαία Ελλάδα, μια γιορτή ανοιξιάτικη ήταν αφιερωμένη στη Θεά Γαία (Μητέρα Γη), μητέρα των θεών και των ανθρώπων. Αυτή ήταν και η πρώτη μορφή εορτασμού της Μητέρας.

   Τη γιορτή αυτή διαδέχθηκε η γιορτή η αφιερωμένη στην κόρη της Γαίας, τη Ρέα. Η Ρέα ήταν η σύζυγος του Κρόνου και Μητέρα του Δία. 

    Στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, συναντάμε τη Γιορτή της Μητέρας ως γιορτή αφιερωμένη στη Θεά Κυβέλη, που γινόταν κάθε Μάρτιο.

    Στη συνέχεια, φτάνουμε στην Αγγλία του 15ου-16ου αι. μ.Χ., όπου γιορταζόταν η “Mothering Sunday”, δηλ. η “Κυριακή της Μητέρας”, την 4η Κυριακή της Σαρακοστής, και ήταν αφιερωμένη στις μητέρες. Εκείνη τη μέρα όλοι οι υπηρέτες έπαιρναν από τα αφεντικά τους μία μέρα άδεια, για να επισκεφτούν τα σπίτια τους και να περάσουν την μέρα τους μαζί με τις μητέρες τους.

    Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, στις αρχές του 20ού αιώνα, η δασκάλα Άννα Τζάρβις (Anna Jarvis) από τη Φιλαδέλφεια,   αγωνίστηκε για την καθιέρωση της Γιορτής της Μητέρας, τη 2η Κυριακή του Μαΐου. Ήθελε να τιμήσει τη μητέρα της που αγωνίστηκε για τη συμφιλίωση Νοτίων και Βορείων Αμερικανών μετά τη λήξη του Αμερικανικού Εμφυλίου πολέμου το 1864. Οι αγώνες της Άννας Τζάρβις δικαιώθηκαν το 1914, όταν το Κογκρέσο όρισε την επίσημη εθνική Γιορτή της Μητέρας τη γιορτή αυτή.

    Στην Ελλάδα, γιορτάστηκε για πρώτη φορά η Γιορτή της Μητέρας στις 2 Φεβρουαρίου του 1929, για να συνδυαστεί η Γιορτή αυτή με τη χριστιανική γιορτή της Υπαπαντής. Τελικά, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960, η γιορτή μεταφέρθηκε από τις 2 Φεβρουαρίου στη 2η Κυριακή του Μαΐου (Από την Βικιπαίδεια).

         ΝΤΕΝΤΕΚΤΙΒ

 

Παρατηρείστε τους παρακάτω πίνακες με προσοχή κάθε έναν χωριστά. Συζητήστε:  

  • Ποια είναι τα συναισθήματα που νιώθουν τα πρόσωπα;
  • Εσύ ποια συναισθήματα νιώθεις για τη μαμά σου;

 

  • Πρόταση: Μπορείς κι εσύ να ζωγραφίσεις μέσα σε μια μεγάλη καρδιά τι σου αρέσει να κάνεις με  τη μαμά σου.

 

  • Πρόταση: Ζωγράφισε το πορτρέτο της μαμάς σου (τα μαλλιά και τα χαρακτηριστικά της ) μέσα σ’έναν κύκλο και βάλε για ακτίνες μακαρονάκια βίδες! Μπορείς να της πεις:

Μαμά είσαι ο ήλιος μου!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παρατηρείστε τώρα τα μικρά ζωάκια (που σας αρέσουν πάρα – πάρα  πολύ……)… Μαμάδες και παιδιά στην οικογένεια των ζώων.     

 

Τι κάνουν άραγε; 

Παρατηρήστε καλά και σκεφτείτε… 

  • Πως λένε το κάθε ζώο;
  • Ποια είναι η μαμά και ποιο το παιδί;
  • Τι κάνει η μαμά στο παιδί και γιατί;
  • Πώς δείχνουν την αγάπη τους ο ένας στον άλλον;

 

Γλωσσικό Παιχνίδι: Ένας ενήλικας να λέει το όνομα του ζώου π.χ. αρκούδα κι εσύ  λες το υποκοριστικό του π. χ. αρκουδάκι. Συνεχίστε με όλα τα ζώα και με άλλα πράγματα.

 

 

 

 

«Κόκκινη κλωστή δεμένη
σε κουβάρι τυλιγμένη
δώστε κλώτσο να γυρίσει
παραμύθι να αρχινήσει»

 

 

 

Πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να ακούσετε το παραμύθι: 

 

            «θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει:

 

https://safeYouTube.net/w/axJC

πάμε τώρα να παίξουμε:

 

  • ένα παιχνίδι μνήμης:

https://learningapps.org/watch?v=pwumkhyc320

         και ένα πάζλ:

 

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1044bc6fb448

                 Ώρα  για μουσική

Πάμε να ακούσουμε  τα αγαπημένα μας τραγουδάκια και να χορέψουμε μόνοι μας ή με κάποιον από την οικογένειά μας και μετά  να πούμε πως νιώθουμε…

 

  • Παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου : τραγούδι «Μανούλα»

 

https://safeYouTube.net/w/gH4C

 

 

 

  • Τραγούδι: «Η καλύτερη μαμά του κόσμου»

 

https://safeYouTube.net/w/YN4C

 

 

  Ώρα για δημιουργία…

 

    Την Κυριακή 10 Μαΐου, είναι η γιορτή της μαμάς .Ήρθε η ώρα να της χαρίσετε, εκτός από την Αγάπη σας, την Αγκαλιά σας, τα Φιλιά σας κι ένα μικρό δωράκι που για τη μαμά θα είναι πολύ μεγάλο. Θυμάστε που λέγαμε στο σχολείο πως όταν θέλουμε να κάνουμε ένα δώρο δεν είναι απαραίτητο να πάμε να το αγοράσουμε; Είναι πιο ωραίο να το φτιάξουμε με τα χεράκια μας. Και να που ήρθε η στιγμή!  Μπορείτε να φτιάξετε μία ζωγραφιά ή κάρτα ή κατασκευή σαν αυτές που βλέπετε με ότι υλικά έχετε.

 

 

 

Να γράψετε ότι σας αρέσει:

ΧΡΟΝΙΑ  ΠΟΛΛΑ  ΜΑΜΑ   ή    Χρόνια  πολλά   μαμά

ΜΑΜΑ  Σ ΑΓΑΠΩ                  ή    Μαμά  σ’ αγαπώ

 

Προτάσεις: 

  • Μπορείς να μετρήσεις (με την βοήθεια ενός ενήλικα) πόσα γράμματα έχει το όνομα της μαμά σου  και να φτιάξεις  τόσες καρδιές. Γράψε σε κάθε καρδιά κι ένα γραμματάκι.
  • Μπορείς να γράψεις το όνομά της με πλαστελίνη ή ότι άλλο φανταστείς.
  • Μέτρησε τα γράμματα του δικού σου ονόματος και της μαμάς σου και βρες ποιο έχει τα περισσότερα. Αν θες το κάνεις και με τα άλλα μέλη της οικογένειάς σου. 

 

Παρακάτω θα βρεις μερικές ιδέες…

 

 

Θα θέλαμε να σας  ευχαριστήσουμε  πάρα πολύ για  τη  συμμετοχή σας, τη δημιουργικότητα σας και τη φαντασία σας… Θα χαρούμε πολύ να ανεβάσετε τις επόμενες εργασίες σας στον παρακάτω σύνδεσμο: 

https://el.padlet.com/elkonst362m/f1dah1v9jdj8u6qm

 

 

Να περνάτε όμορφα και δημιουργικά τις ώρες σας!!

 

Πολλά   πολλά  φιλιά!!!

Οι δασκάλες σας

Σακκά Αλεξάνδρα

Κωνσταντάρα Ελένη

Κυριάκου Σταυρούλα

 

” Εγγραφές Προνηπίων – Νηπίων για το Σχολικό έτος 2020- 2021″

Μάι 202014

Σύμφωνα με την  αρ. πρωτ: Φ.6/55114/δ1/13 05 -2020

 

Για το σχολικό έτος 2020-2021 οι εγγραφές γίνονται  από 15-5-2020 έως 29-5-2020 ηλεκτρονικά από τον κηδεμόνα.

στη συνέχεια θα βρείτε :

 Α. Οδηγίες χρήσης Εφαρμογής για  Κηδεμόνες.
 Β. Το ατομικό δελτίο υγείας (Α Δ Υ Μ ), το οποίο  θα το εκτυπώσετε ,θα το  συμπληρώσει ο παιδίατρος και θα το προσκομίσετε στο νηπ/γείο μαζί με το βιβλιάριο Υγείας του  παιδιού.      

Σας  παρακαλούμε να κάνετε λήψη των αρχείων στον υπολογιστή σας προκειμένου να προχωρήσετε στην ηλεκτρονική εγγραφή. 



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Επισημαίνεται ότι, κατά την περίοδο των εγγραφών, αποτελεί ευθύνη των Προϊσταμένων-Διευθυντών/ντριών των σχολικών μονάδων η μέριμνα για την τήρηση των απαιτούμενων μέτρων αποφυγής διασποράς του κορονοϊού, όπως αυτά έχουν ανακοινωθεί από τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (Ε.Ο.Δ.Υ.) (https://eody.gov.gr/loimoxi-apo-to-neo-koronoio-covid-19-odigies-profylaxis-gia-to-koino/ & https://eody.gov.gr/covid-19-odigies-gia-ti-chrisi-maskas-apo-to-koino/).  Ως εκ τούτου, παρακαλείστε ως προς την πιστή τήρηση των προτεινόμενων μέτρων και κατά τη διάρκεια που απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία σας στο χώρο του νηπιαγωγείου για την απόδοση των δικαιολογητικών πρέπει να:

  • να φοράει μάσκα.
  • να τηρούνται οι αποστάσεις.

 

 

 

Μύρισε άνοιξη…

Απρ 202028

Μύρισε πλέον Άνοιξη……

Ήρθε πάλι η άνοιξη με γέλια και χαρές,
γέμισε τους κήπους χρώματα κι ευωδιές.
Άνθισαν λουλούδια, άνθισαν και τα κλαδιά,
γέμισε η φύση με αγάπη κι ομορφιά.
Στις στέγες χελιδόνια χτίσανε φωλιά,
στα δέντρα σκαρφαλώνουν χαρούμενα παιδιά.
Ο ήλιος μας γελάει ψηλά στον ουρανό,
τα χέρια όλοι ενώστε να μπούμε στο χορό!!!
Πάτησε στον παρακάτω σύνδεσμο να ακούσεις το τραγουδάκι.

 Τραγούδι: Η άνοιξη

Αυτή είναι η μαγική άνοιξη !!!
Η εποχή της Αναγέννησης. Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν, σύμφωνα και με το μύθο: «Η Αρπαγή της Περσεφόνης», όταν η Περσεφόνη επέστρεψε από τον Άδη, η Δήμητρα τρελάθηκε από τη χαρά της για την επιστροφή της κόρης της και για μια φορά ακόμα στα λιβάδια ξεπετιέται το στάριτα λουλούδια ανθίζουν… τα δέντρα βγάζουν καρπούς… τα μελωδικά τιτιβίσματα των πουλιών ηχούν παντού χαρούμενα… τα έντομα με τα πολύχρωμα φτερά τους πετούν από λουλούδι σε λουλούδι… τα ζωάκια ξυπνούν από τη χειμερία νάρκη… ο ήλιος λάμπει από χαρά και απλώνει τις χρυσές ηλιαχτίδες του… με λίγα λόγια όλη η πλάση τριγύρω μας, αρχίζει να ξαναγεννιέται… Ενεργοποιούνται όλες οι αισθήσεις μας, η φύση γεμίζει χρώματα και αρώματα λουλουδιών, και μας δημιουργεί συναισθήματα ευεξίας, χαράς και ευτυχίας.

Και τώρα ήρθε η ώρα για διασκέδαση…

Να μερικές ευχάριστες δραστηριότητες:

1η δραστηριότητα:
Η λέξη ΑΝΟΙΞΗ αρχίζει από Α
Γράψε σ ένα χαρτί Α4 το κεφαλαίο Α (αρκετά μεγάλο).Κάνε έναν κύκλο για κεφάλι, βάλε μάτια, μύτη, στόμα, μακριά μαλλιά, χέρια, παπουτσάκια και το κοριτσάκι είναι έτοιμο. Γράψε τώρα τη λέξη με μικρά γράμματα άνοιξη ή κεφαλαία ΑΝΟΙΞΗ.

2η δραστηριότητα :

♥Γράψε σ’ ένα χαρτί το όνομά σου. Μέτρησε τα γράμματα και γράψε τον αριθμό (αν δεν μπορείς βάλε βουλίτσες).
♥Ζωγράφισε σ ένα χαρτί τόσα λουλούδια όσα γράμματα έχει το όνομά σου.
♥Μέσα σε κάθε λουλούδι γράψε όπως μπορείς κι από ένα γραμματάκι από το όνομά σου.

3η δραστηριότητα

Aν έχεις χάρτη της Ελλάδας, βρες Νομούς που αρχίζουν από Α , όπως Ν. Αχαΐας .(Αν δεν έχεις , ψάξε στο διαδίκτυο). Ή μπορείς να δεις το χάρτη της Ευβοίας και βρεις ονόματα πόλεων ή χωριών που αρχίζουν από Α όπως Αλιβέρι.

 χάρτης Ελλάδας

 Χάρτης Εύβοιας

 

 

 

4η δραστηριότητα

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ


Παίκτες : 2 παίκτες και άνω , κάθε ηλικίας.
Κόψε 12 τετράγωνα χαρτάκια ακριβώς στο ίδιο μέγεθος (με τη βοήθεια ενός ενήλικα) ή σε καπάκια με ίδιο μέγεθος
και χρώμα γράψε τη λέξη ΑΝΟΙΞΗ, το ίδιο γράμμα 2 φορές.
Στη συνέχεια γύρισέ τα ανάποδα ,συγκεντρώσου για να βρεις το ίδιο γράμμα. Αν δεν βρίσκεις αμέσως το ζευγαράκι του θα τα τοποθετείς ανάποδα στο ίδιο σημείο. Παίζει ο επόμενος παίχτης.
Νικητής θα είναι όποιος συγκεντρώσει τα περισσότερα ζευγαράκια.

Η Άνοιξη μέσα από την τέχνη.

Απρ 202027

Η αναγέννηση της φύσης την εποχή της Άνοιξης υπήρξε η μεγαλύτερη έμπνευση για την δημιουργία εξαιρετικών πινάκων γνωστών ζωγράφων σε όλο τον κόσμο. Η ανθοφορία των λουλουδιών, ο ερχομός των πουλιών, οι καρποί των δέντρων ,αποδίδονται από κάθε ζωγράφο με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με την τεχνική που χρησιμοποιούσαν και το καλλιτεχνικό ρεύμα της εποχής που έζησαν.
Παρακάτω θα δείτε κάποιους πίνακες που απεικονίζουν την Άνοιξη, τους οποίους φιλοτέχνησαν διάσημοι ζωγράφοι όπως ο Μονέ, ο Μποτιτσέλι, ο Γκόγια, ο Πικάσο, ο Αρτσιμπόλντο και οι σπουδαίοι Έλληνες Δημήτρης Γερανίωτης και Γιώργος Σταθόπουλος.

Γκόγια : “οι ανθοπώλες της Άνοιξης”, 1786

Μονέ: “Ανοιξιάτικα λουλούδια”

Πικάσο: “Άνοιξη”,1956

Αρτσιμπόλντο: “Άνοιξη”,1563

Μποτιτσέλι: “Η αλληγορία της Άνοιξης”

Λιντς: “Η επίσκεψη της Άνοιξης” (Ο μύθος της Περσεφόνης.

Δημήτρης Γερανιώτης: “Κορίτσι στον αγρό”,1905

Γιώργος Σταθόπουλος: “Άνοιξη”

Τώρα μπορείς κι εσύ να χορέψεις στο ρυθμό της Άνοιξης του Βιβάλντι, πατώντας πάνω στο σύνδεσμο …απαλά όπως οι πεταλούδες ή ζωηρά όπως τα πουλιά.
Γίνε σύννεφο και παίξε κυνηγητό με τον άνεμο, χαμογέλα σαν τον ήλιο. Χόρεψε με τις σταγόνες της βροχής τραγουδώντας, γίνε ποταμάκι που κατεβαίνει την πλαγιά. Γίνε λουλούδι και κουνήσου δεξιά – αριστερά, μπροστά -πίσω όταν σε φυσάει το αεράκι και μείνε ακίνητο όταν δεν σε φυσάει.


Άνοιξη – Βιβάλντι

(από το έργο «οι 4 εποχες,4 κονσέρτα για βιολί και ορχήστρα εγχόρδων»

Ευχές…

Απρ 202024

Χριστός Ανέστη εκ νεκρών,
θανάτω θάνατον πατήσας
και τοις εν τοις μνήμασι
ζωήν χαρισάμενος.
(μπορείτε να το μάθετε κι εσείς αν θέλετε)

Αγαπητά μας παιδιά,
Μετά το μικρό διάλειμμα που κάναμε για να απολαύσουμε τις διακοπές του Πάσχα, ήρθε η ώρα να «ξαναβρεθούμε» ηλεκτρονικά και να συνεχίσουμε τις καθημερινές μας συνήθειες.
Ελπίζω να περάσατε όμορφα αυτό το Πάσχα, ακόμα κι αν δεν πήγατε πολλές βολτούλες. Είδατε, ακούσατε για τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστούλη.
Είμαι σίγουρη πως Βοηθήσατε τη μαμά με τις ετοιμασίες του σπιτιού, λερώθηκαν τα χεράκια σας από τη ζύμη των τσουρεκιών και των κουλουριών; Α! Κάποιοι λερωθήκατε με τη μπογιά των αυγών…δεν πειράζει…
Αυτό σημαίνει ότι βάλατε τα δυνατά σας για να περάσετε όμορφα αυτές τις Άγιες μέρες με τα πιο αγαπημένα σας πρόσωπα τη μαμά, το μπαμπά και τα αδέλφια σας
Κι επειδή είμαι πολύ περίεργη να μάθω αναλυτικά για τον καθένα σας πώς τα πέρασε μπορείτε να κάνετε την παρακάτω:

Δραστηριότητα
Οδηγίες
Πάρε ένα χαρτί Α4 και χώρισέ το σε δύο ίσα μέρη
Ζωγράφισε στο ένα μέρος τι σε έκανε χαρούμενο το φετινό Πάσχα
Στο άλλο μέρος τι δεν σου άρεσε από το φετινό Πάσχα.

Με αγάπη
Οι δασκάλες σας …

πάμε θέατρο…μένοντας στο σπίτι

Απρ 202024

Αγαπημένα μας παιδιά,
Αυτές τις μέρες που είστε πολλές ώρες στο σπίτι και δεν μπορείτε να πάτε στο θέατρο, σκεφτήκαμε ότι θα ήταν ωραίο, ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ να έρθει στο σπίτι σας.
Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο και απολαύστε την παράσταση!!
ΤΟ ΒΑΛΣ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΗΣ ΡΟΥΓΓΕΡΗ

Το βαλς των παραμυθιών..

Καλή διασκέδαση!!

Το Πάσχα

Απρ 202014

οι μέρες περνούν γρήγορα κι ας μένουμε σπίτι. Φτάσαμε στην Μεγάλη Εβδομάδα και άρχισαν οι προετοιμασίες για την Ανάσταση και τη γιορτή του Πάσχα.
Στη συνέχεια θα βρείτε πινάκες αναφοράς με εικόνες για να συζητήσετε για την πορεία του Χριστού ως την Ανάσταση. θα βρείτε ακόμα εικόνες με πασχαλινά έθιμα . Αν θέλετε μπορείτε να δείτε τις εικόνες και να πείτε λίγα λόγια για αυτές…

η πορεία προς την Ανάσταση μέσα από εικόνες

πασχαλινά έθιμα

πασχαλινά έθιμα

πηγή:http://dreamkindergarten.blogspot.com/

Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο ,μπορείτε να δείτε ένα όμορφο βιντεάκι για τη Μεγάλη εβδομάδα και το Πάσχα.

Πάσχα – η Μεγάλη Εβδομάδα

Ιδέες για δημιουργική απασχόληση στο σπίτι.

Απρ 202014

Το παρακάτω υλικό δημιουργικής απασχόλησης αξίζει τον κόπο να το διαβάσετε περιέχει σημαντικές πληροφορίες. Οι σελίδες 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 16, 17 έχουν δραστηριότητες που απευθύνονται στα παιδιά του νηπ/γείου, επίσης θα βρείτε δραστηριότητες και για μαθητές δημοτικού.

ΙΔΕΕΣ-ΓΙΑ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ-ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ-ΣΤΟ-ΣΠΙΤΙ

on line παραμύθια για τον κορονοϊό

Απρ 202013

Διαβάστε δυο on line παραμύθια, πατώντας πάνω στο σύνδεσμο:

Κορονοϊός, ο πονηρός ταξιδευτής


το όνομά μου είναι κορωνοϊός

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Η πόλη μας

Η πόλη μας

Χαλκίδα, η όμορφη πόλη μας...

Puzzle

H ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Οι δημιουργίες μας.

Πρόσφατα σχόλια

    βασιλιά , βασιλιά, με τα δώδεκα σπαθιά...τι ώρα είναι;


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων