«Μικροί μετεωρολόγοι»
Στην τάξη με χαρά, παιχνίδι και ιστορία,μιλήσαμε για τον καιρό και την… ενδυματολογία!
Ήλιος, σύννεφο, βροχή, και χιόνι σαν ζαχαρωτό,οι μικροί μας μαθητές τα έμαθαν σωρό!
Με σύμβολα και λέξεις, καρτέλες στη σειρά,έστησαν τον πίνακα με κέφι και χαρά.
Κάθε μέρα λένε πια τι καιρό θα ‘χει,σωστοί μικροί μετεωρολόγοι-κανείς δεν τους ξεφεύγει!
Ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας με τα παιδιά γύρω από τα καιρικά φαινόμενα που ήδη γνωρίζουν, εξετάζοντας πώς αυτά επηρεάζουν τις καθημερινές δραστηριότητες των ανθρώπων και τι είδους ρούχα επιλέγουμε ανάλογα με τον καιρό — για παράδειγμα, όταν έχει ήλιο, όταν βρέχει ή όταν χιονίζει. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως θα ήταν χρήσιμο να έχουμε έναν πίνακα καιρού, στον οποίο θα μπορούμε να καταγράφουμε καθημερινά τις καιρικές συνθήκες, χρησιμοποιώντας καρτέλες με σύμβολα και τις αντίστοιχες λέξεις για κάθε φαινόμενο.
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με τον αγαπημένο μας καιρό, φτιάξαμε το δελτίο καιρού της ημέρας, συμπληρώσαμε μοτίβα με τα σύμβολα του καιρού, κατασκευάσαμε τον τροχό του καιρού, συζητήσαμε για το κρύο και τη ζέστη, μετρήσαμε τη θερμοκρασία, ομαδοποιήσαμε αντικείμενα με βάση τη θερμοκρασία τους, μιλήσαμε για τον Μποφόρ και την κλίμακά του. Βοηθήσαμε τη μελισσούλα beebot να γνωρίσει κι αυτή με τη σειρά της τα καιρικά φαινόμενα και την προγραμματίσαμε να φτάσει στο επιθυμητό σημείο, κωδικοποιώντας τη διαδρομή της στο χαρτί.
Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο που μας έδειξε πώς μπορούμε να κατασκευάσουμε απλά μετεωρολογικά όργανα, όπως ανεμούριο, ανεμόμετρο και βροχόμετρο. Στη συνέχεια, αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για το πώς λειτουργεί το κάθε όργανο και ποιος είναι ο ρόλος του στην καταγραφή των καιρικών φαινομένων. Έτσι, αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς τα δικά μας μετεωρολογικά όργανα –ανεμούρια-, ώστε να συλλέγουμε καθημερινά στο σχολείο δεδομένα για τον άνεμο. Έτσι, για παράδειγμα μέρες με αέρα παρατηρούσαμε στην αυλή την έντασή του και με τα ανεμούρια υπολογίζαμε την κατεύθυνσή του.
Ακόμη, παρακολουθήσαμε τον μύθο του Αισώπου «Ο Βοριάς και ο Ήλιος» και τον δραματοποιήσαμε.
Επιπλέον, τα παιδιά παρακολούθησαν ένα μετεωρολογικό δελτίο, όπου δόθηκε έμφαση στα στοιχεία που απαρτίζουν ένα ολοκληρωμένο δελτίο (θερμοκρασία, καιρός, ένταση και κατεύθυνση ανέμων, κ.α). Με βάση λοιπόν αυτό, τα παιδιά στη συνέχεια, παρουσίασαν το δικό τους μετεωρολογικό δελτίο «Τι καιρό έχει στην πόλη μας».
Ακόμη, τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε ένα πείραμα δημιουργίας ουράνιου τόξου. Έκαναν υποθέσεις για το τι πρόκειται να συμβεί στο τέλος, κατέληξαν σε συμπεράσματα.
Ενθουσιασμένα, δήλωσαν πως θα επαναλάβουν το πείραμα και στο σπίτι!
Στο τέλος, ζωγράφισαν με νερομπογιές το δικό τους ουράνιο τόξο.
Πρόσφατα σχόλια