28η Οκτωβρίου 1940

Νοέ 20255

Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου 1940 αποτελεί μέρα τιμής και υπερηφάνιας για το λαό μας, με το ιστορικό “ΟΧΙ” να φανερώνει το μεγαλείο και τη δύναμη της ψυχής του.  Αξιοποιώντας ποικίλο υλικό (έντυπο, ψηφιακό, αρχειακό) θαυμάσαμε τον πατριωτισμό και την ανδρεία όσων τότε πολέμησαν, ενώ παράλληλα εκτιμήσαμε το “δώρο” της ειρήνης που σήμερα απολαμβάνουμε. Τη Δευτέρα 27 Οκτωβρίου , ημέρα που πραγματοποιήθηκε η γιορτή μας στο σχολείο, τα παιδιά είδαν βίντεο με φωτογραφικό υλικό από την εποχή εκείνη, τραγούδησαν τραγούδια της εποχής,απήγγειλαν ποιήματα, τον Εθνικό μας Ύμνο και τέλος έκαναν παρέλαση στην αυλή του σχολείου κουνώντας  τις ελληνικές σημαίες που είχαν φτιάξει μέσα στην τάξη.

  • Διαβάσαμε τα βιβλία : Το έπος του 40 του Φίλιππου Μανδηλαρά και Η Πόλη που έδιωξε τον Πόλεμο του Αντώνη Παπαθεοδούλου  και αναφερθήκαμε στις δυσάρεστες και αρνητικές συνέπειες του πολέμου:

16 27 2

  • Συζητήσαμε για τον βίο του Αγίου Δημητρίου, Πολιούχου και Προστάτου της Θεσσαλονίκης και για την απελευθέρωση της πόλης στις 26 Οκτωβρίου 1912.

2 33 2

  • Ακολουθία μοτίβου του ΟΧΙ με γκοφρέ χαρτί σε μικρές μπαλίτσες χρώματος άσπρου-μπλε και κατασκευή σημαίας.

10 234293130

Η γιορτή μας στην αίθουσα του σχολείου μας με ποιήματα και τραγούδια.

221723

Ακολούθησε παρέλαση στην αυλή παρουσία των γονέων και τέλος  τα παιδιά κρατώντας ψηλά τα σημαιάκια τους τραγούδησαν το ποίημα Γαλανόλευκη σημαία και τον Εθνικό μας Ύμνο.

6710121314212 1

  ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!

ΖΗΤΩ Η 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940!

Αγαπώ τον αθλητισμό …Αγαπώ την υγεία μου

Οκτ 202530

Το σχέδιο εργασίας Αγαπώ τον αθλητισμό….Αγαπώ την υγεία μου έχει ως σκοπό να ενημερώσει τα παιδιά σχετικά με τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας και να τα βοηθήσει να κατανοήσουν τι σημαίνει σωματική δραστηριότητα καθώς και με ποιους τρόπους μπορούν να την εντάξουν στην καθημερινότητά τους.Με τη βοήθεια παρουσίασης εξηγούμε στα παιδιά τον ορισμό της σωματικής δραστηριότητας. Συγκεκριμένα, σωματική δραστηριότητα είναι κάθε είδους κίνηση που μπορεί να κάνει το σώμα μας, ανεξαρτήτως διάρκειας και έντασης. Η σωματική δραστηριότητα λέγεται αλλιώς και άσκηση και δεν αφορά μόνο την οργανωμένη άσκηση (π.χ. αθλήματα, πολεμικές τέχνες, χοροί), αλλά κάθε είδους δραστηριότητα που περιλαμβάνει κίνηση του σώματος.Στη συνέχεια, εξηγούμε στην τάξη πως είναι σημαντικό να είμαστε δραστήριοι, δηλαδή να κινούμαστε καθημερινά διότι έχουμε πολλά οφέλη για την υγεία μας σωματική και πνευματική.

Στην αυλή του σχολείου μας κάνουμε ασκήσεις ισσοροπίας,άρση βαρών!,παιχνίδια με στεφάνια.

1 62 43 35 36 28 3910 111 2

Μαθαίνουμε για την ιστορία των αθλημάτων μεσα από αναπαραστάσεις σε μελανόμορφα αγγεία-αμφορείς και κάνουμε τις δικές μας ζωγραφιές.

1 73 44 35 4

Φοράμε στεφάνια φτιαγμένα από αγριελιά -ΚΟΤΙΝΟ όπως στην αρχαία Ελλάδα και αισθανόμαστε πραγματικοί ΝΙΚΗΤΕΣ.

6 3CH 21 9

Με αφορμή την   «Παγκόσμια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού» καλέσαμε στο Νηπιαγωγείο μας τον κύριο Σωκράτη Γκιζόγιαννη καθηγητή Φυσικής Αγωγής ο οποίος μίλησε στα παιδιά για το άθλημα της καλαθοσφαίρισης, τους βασικούς κανόνες του παιχνιδιού και έπαιξε διαδραστικά  παιχνίδια με το σύνολο των παιδιών.

.15 316 11 82 53 54 48 46 45 69 211 3

13 3 10 314 115 2

Μιλήσαμε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες -την ιστορία τους από την Αρχαία Ελλάδα έως σήμερα- και φτιάξαμε το σήμα τους.

2 6 4 5z 3ch 3

 

 

 

Φύλλα Φθινοπωρινά

Οκτ 202529

Μύρισε Φθινόπωρο: Ώρα για να ξεκινήσει το ταξίδι μας στις εποχές του χρόνου και να τις βιώσουμε με όλες τις αισθήσεις μας. Τί διακρίνει όμως τη κάθε εποχή; Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και πώς αυτά επιδρούν στην καθημερινότητά μας; Θέτουμε ερωτήματα στα παιδιά ενεργοποιώντας τις αισθήσεις τους : Τί βλέπουμε το Φθινόπωρο; ( φύλλα κιτρινισμένα, ημίγυμνα δέντρα, γκρίζος ουρανός, το ουράνιο τόξο …). Τί ακούμε το Φθινόπωρο; ( το χτύπο της βροχής στα τζάμια, το τιτίβισμα των σπουργιτιών, τον αέρα που δυναμώνει…). Τί γευόμαστε το Φθινόπωρο; ( γλυκό σταφύλι, πορτοκάλια, αχλάδια, ρόδια…) Τί μυρίζουμε το Φθινόπωρο; ( το νοτισμένο χώμα, τα βιβλία έχουν τη δική τους μυρωδιά!)

Ζωγραφίζουμε με τέμπερα φύλλα  που μάζεψαν τα παιδιά με χρώματα φθινοπωρινά

  1011 13 213 11 5

Ο καμβάς του Φθινοπώρου στολίζει το σχολείο μας

2 34 65 76 53 71 112 8

Ακούμε και μαθαίνουμε το τραγούδι:   Τα παιδιά του φθινοπώρου 

Κατασκευάζουμε δέντρα και ομπρέλες με την τεχνική κολάζ

218 27 15 22 1z 1ch 1ps 1

Παίζουμε με τη φωνούλα Φ του Φθινοπώρου με πλαστελίνη

2019181615 114

Το ταξίδι ξεκινά…..

Οκτ 202529

Μία καινούργια σχολική χρονιά αρχίζει και το σχολείο γέμισε χαρούμενα προσωπάκια. Γέλια φωνές ,λίγο άγχος για τα παιδιά που έρχονται πρώτη φορά σε επαφή με το σχολικό περιβάλλον αλλά σύντομα το ξεπερνούν. Στα κέντρα ενδιαφέροντος έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν σχέσεις φιλίας και συνεργασίας.

1 282456

Μαθαίνουμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας.

121315

1 134 15 1

Γινόμαστε μία ομάδα

8 111

Ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας

azchpsobnl

 

Καλή σχολική χρονιά 2025-2026

Σεπ 20259

AGIASMOS

Καλοκαιρινή παράσταση 2025

Ιούν 202524

Η καλοκαιρινή παράσταση του νηπιαγωγείου μας άντλησε το θέμα από το σχέδιο δράσης το οποίο υλοποιήσαμε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Φιλία, αγάπη, συνεργασία λοιπόν ήταν το θέμα της γιορτής του σχολείου μας και έτοιμοι να αποχαιρετίσουμε μία όμορφη σχολική χρονιά γεμάτη με συναισθήματα που μας έκαναν να νιώσουμε οι πολλαπλές δράσεις και δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκειά της.

2135

67810

11

 

Μία σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος . Μοιάζει σαν να ήταν μόλις χθες που μπήκαμε στην τάξη με τους μικρούς μαθητές μας: γέλια ,χαρούμενα προσωπάκια,τραγούδι,δρστηριότητες,εκδρομές:  γέμισαν πολύ γρήγορα τον χρόνο μας.Οι εκπαιδευτικοί του 10ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας εύχονται από καρδιάς σε όλους χαρά, υγεία πολλά χαμόγελα και ένα ξεκούραστο υπέροχο καλοκαίρι!

Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο

Ιούν 202516

Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού επειδή θέτει τις βάσεις της μετέπειτα σχολικής του πορείας. Η ομαλή του μετάβαση δεν αποβλέπει μόνο στην ακαδημαϊκή επιτυχία του μαθητή αλλά πρωτίστως στην καλλιέργεια συναισθημάτων κοινωνικής και συναισθηματικής επάρκειας.

Προσπαθώντας  να  συμβάλλουμε  στην  ομαλή  μετάβαση  των  παιδιών  στο  Δημοτικό  Σχολείο  είναι  σημαντικό  όλοι  οι  εμπλεκόμενοι  φορείς  εκπαιδευτικοί,  γονείς  και  παιδιά  να  συνεργαστούν  προς  την  επίτευξη  του  κοινού  σκοπού.Είναι  σημαντικό  το  Νηπιαγωγείο να βοηθήσει  τα νήπια  να  προσαρμοστούν  ευκολότερα  στο  μελλοντικό νέο τους  περιβάλλον. Συγκεκριμένα το νηπιαγωγείο μας  οργανώνει και πραγματοποιεί:επισκέψεις και  δράσεις στα δύο δημοτικά σχολεία: 4ο δημοτικό σχολείο Χαλκίδας και 7ο δημοτικό σχολείο Χαλκίδας στα οποία πρόκειται να φοιτήσουν τα νήπια μας.Κατόπιν συνεννόησης με τη δασκάλα της πρώτης τάξης του 7ου δημοτικού σχολείου κ. Μαρία Φρυγανά τα νήπια έζησαν μία ξεχωριστή εμπειρία στο φιλόξενο περιβάλλον της αίθουσας με την δασκάλα να εξηγεί με απλό και ευρηματικό τρόπο το πρόγραμμα των μαθημάτων, τις δραστηριότητες και τα καινοτόμα προγράμματα τα οποία λαμβάνουν χώρα στο περιβάλλον εργασίας  της πρώτης τάξης.Φεύγοντας τα παιδιά μας έλαβαν χαριτωμένα δωράκια καλωσορίσματος.

 

Κατά την επίσκεψη στο 4ο δημοτικό σχολείο τα νήπια ξεναγήθηκαν στους χώρους των αιθουσών αλλά και στον αύλειο χώρο από τη διευθύντρια του σχολείου κ.Ιωάννα Κατσίκα η οποία με πολλή χαρά αγκάλιασε τους μικρούς μαθητές μιλώντας για τις δραστηριότητες, τις χρήσεις,τις κοινές παιδαγωγικές πρακτικές που υπάρχουν στο νηπιαγωγείο αλλά και στο δημοτικό,τέλος έπαιξε μαζί τους  στα πανέμορφα παιχνίδια της αυλής και τους χάρισε αναμνηστικά δωράκια καλωσορίσματος.

 

Ολοκληρώνοντας  αυτές τις υπέροχες συναντήσεις, όλοι μαζί υποσχεθήκαμε να ξαναβρεθούμε  τον Σεπτέμβριο, στο Δημοτικό, για να ανακαλύψουμε μαζί τον μαγικό κόσμο της γνώσης και της φιλίας!

 

 

 

 

Εκδρομή με το τρενάκι στην πόλη μας

Ιούν 202516

Μία όμορφη εμπειρία έζησαν οι μικροί μαθητές του νηπιαγωγείου μας κατά την περιήγησή τους στις γειτονιές της πόλης μας με το τουριστικό τρενάκι. Η προετοιμασία και η αναμονή έκαναν πιο έντονο το ενδιαφέρον των παιδιών και επιτέλους η μεγάλη μέρα έφτασε! Το τρενάκι έφτασε στην είσοδο του σχολείου μας και ξεκινήσαμε.. Αρχικά η εκδρομή περιελάμβανε βόλτα στην παραλία μετά επίσκεψη και πικνίκ σε ένα όμορφο δασάκι και τέλος παιχνίδι στην παιδική χαρά.Η χαρά των παιδιών ήταν απερίγραπτη και σίγουρα η εκδρομή θα είναι μία από τις πιο όμορφες αναμνήσεις της φετινής χρονιάς!

ABGDEZHTHIK

Εργαστήριο δεξιοτήτων,2ος Θεματικός Άξονας,ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής

Ιούν 20254

 «Το δάσος που αγαπάμε και προσέχουμε» : τι είναι το δάσος, κίνδυνοι, οφέλη, η χλωρίδα και η πανίδα του δάσους, «ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ». Ένας περίπατος στο πανέμορφο δάσος της Δίρφυς  στο οποίο τα παιδιά ανακάλυψαν ίχνη ζώων, μανιτάρια, και μικρά μονοπάτια ήταν η αφορμή για την αρχή της εξερεύνησης μας μέσα στην τάξη.

https://www.youtube.com/watch?v=ryEmAkssI18

Ακόμα, μάθαμε για όλους τους κατοίκους του δάσους καθώς και τις λέξεις χλωρίδα και πανίδα, βρήκαμε ονόματα λουλουδιών και δέντρων σε βιβλία/εγκυκλοπαίδειες, διαβάσαμε σχετικές ιστορίες όπως το «Στο δάσος» στην αυλή του σχολείου μας. Επιπλέον, τα παιδιά άγγιξαν και αφουγκραστήκαν τα δέντρα της αυλής… Ποια ιστορία ή μυστικό είχαν τα δέντρα να μοιραστούν μαζί τους; Πως άραγε νιώθουν που βρίσκονται εκεί τόσα χρόνια;1 12 13 1

Παίξαμε παιχνίδια μουσικινητικά όπως το «Βόλτα στο δάσος», «Περπατώ περπατώ εις το δάσος όταν ο λύκος δεν είναι εδώ», «Πάμε να ανακαλύψουμε αρκούδες», ακούσαμε ήχους ζώων του δάσους και μαντέψαμε ποιο είναι το καθένα.

5

Ζωγραφίσαμε το δάσος με νερομπογιές.

78 1

Φτιάξαμε αφίσες με μηνύματα όπως «Σώστε τα δάση», «Το δάσος μας δίνει οξυγόνο».

101 2

Οδηγήσαμε τη μελισσούλα στο δέντρο του δάσους.

112 2

Συζητήσαμε για τον κίνδυνο της πυρκαγιάς, παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο και ζωγραφίσαμε πως μοιάζει το δάσος μετά από μια φωτιά.

1213

Μάθαμε τον αριθμό της πυροσβεστικής 199 και φτιάξαμε σχετικές καρτέλες με τον αριθμό έκτακτης ανάγκης .

1415

Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με την πρόληψη των πυρκαγιών στα δάση, διαβάσαμε το εγχειρίδιο του Πυροσβεστικού σώματος Ο Καπνούλης συμβουλεύει… και κάναμε δραματοποίηση της «Φωτιάς στο δάσος».

Γίναμε κι εμείς μικροί εξερευνητές σε ένα μικρό δασάκι της περιοχής μας.

ABD

Και στο τέλος, όλοι μαζί φωνάξαμε δυνατά

«Το δάσος μας δίνει ζωή, γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή!»

E

Πρόγραμμα αγωγής υγείας «τρέφομαι σωστά ζω υγιεινά-ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ»

Ιούν 20251

Επίσκεψη παιδοοδοντολόγου στο νηπιαγωγείο μας.

Στα πλαίσια του προγράμματος αγωγής υγείας «τρέφομαι σωστά ζω υγιεινά-ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ» που πραγματοποιούμε στο νηπιαγωγείο μας τη φετινή χρονιά είχαμε τη χαρά να έχουμε μαζί μας την ειδική επιστήμονα παιδοοδοντολόγο1

η οποία με απλό και κατανοητό τρόπο εξήγησε στα παιδιά την πολλή  μεγάλη σημασία που έχει για όλη την μετέπειτα ζωή των ανθρώπων η σωστή φροντίδα των δοντιών μας από την νηπιακή ηλικία. Ο μικρός δεινόσαυρος2 κέρδισε αμέσως το ενδιαφέρον των παιδιών και σε λίγο ένα-ένα παιδί βρέθηκε να βουρτσίζει τα δόντια του3 στην προσπάθειά της παιδοοδοντολόγου να μάθει στα παιδιά πόσο σημαντικό είναι να μάθουν να βουρτσίζουν σωστά τα δοντάκια τους.Στη συνέχεια έγινε με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα απεικόνιση των δοντιών, της λειτουργίας τους ,της σημασίας της διατροφής και τέλος των κινδύνων που απειλούν την υγεία των δοντιών και του στόματος.115

Τα δόντια χρησιμεύουν:

713

6 14

 

Τέλος έγινε αναφορά στο πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε να έχουμε  υγιή δόντια για την συνολική υγεία του οργανισμού μας.

« Παλιότερα άρθρα

Η πόλη μας

Η πόλη μας

Χαλκίδα, η όμορφη πόλη μας...

Puzzle

H ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Οι δημιουργίες μας.

Πρόσφατα σχόλια

    βασιλιά , βασιλιά, με τα δώδεκα σπαθιά...τι ώρα είναι;


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων