Καλοκαιρινή παράσταση 2025

Ιούν 202524

Η καλοκαιρινή παράσταση του νηπιαγωγείου μας άντλησε το θέμα από το σχέδιο δράσης το οποίο υλοποιήσαμε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Φιλία, αγάπη, συνεργασία λοιπόν ήταν το θέμα της γιορτής του σχολείου μας και έτοιμοι να αποχαιρετίσουμε μία όμορφη σχολική χρονιά γεμάτη με συναισθήματα που μας έκαναν να νιώσουμε οι πολλαπλές δράσεις και δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκειά της.

2135

67810

11

 

Μία σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος . Μοιάζει σαν να ήταν μόλις χθες που μπήκαμε στην τάξη με τους μικρούς μαθητές μας: γέλια ,χαρούμενα προσωπάκια,τραγούδι,δρστηριότητες,εκδρομές:  γέμισαν πολύ γρήγορα τον χρόνο μας.Οι εκπαιδευτικοί του 10ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας εύχονται από καρδιάς σε όλους χαρά, υγεία πολλά χαμόγελα και ένα ξεκούραστο υπέροχο καλοκαίρι!

Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο

Ιούν 202516

Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού επειδή θέτει τις βάσεις της μετέπειτα σχολικής του πορείας. Η ομαλή του μετάβαση δεν αποβλέπει μόνο στην ακαδημαϊκή επιτυχία του μαθητή αλλά πρωτίστως στην καλλιέργεια συναισθημάτων κοινωνικής και συναισθηματικής επάρκειας.

Προσπαθώντας  να  συμβάλλουμε  στην  ομαλή  μετάβαση  των  παιδιών  στο  Δημοτικό  Σχολείο  είναι  σημαντικό  όλοι  οι  εμπλεκόμενοι  φορείς  εκπαιδευτικοί,  γονείς  και  παιδιά  να  συνεργαστούν  προς  την  επίτευξη  του  κοινού  σκοπού.Είναι  σημαντικό  το  Νηπιαγωγείο να βοηθήσει  τα νήπια  να  προσαρμοστούν  ευκολότερα  στο  μελλοντικό νέο τους  περιβάλλον. Συγκεκριμένα το νηπιαγωγείο μας  οργανώνει και πραγματοποιεί:επισκέψεις και  δράσεις στα δύο δημοτικά σχολεία: 4ο δημοτικό σχολείο Χαλκίδας και 7ο δημοτικό σχολείο Χαλκίδας στα οποία πρόκειται να φοιτήσουν τα νήπια μας.Κατόπιν συνεννόησης με τη δασκάλα της πρώτης τάξης του 7ου δημοτικού σχολείου κ. Μαρία Φρυγανά τα νήπια έζησαν μία ξεχωριστή εμπειρία στο φιλόξενο περιβάλλον της αίθουσας με την δασκάλα να εξηγεί με απλό και ευρηματικό τρόπο το πρόγραμμα των μαθημάτων, τις δραστηριότητες και τα καινοτόμα προγράμματα τα οποία λαμβάνουν χώρα στο περιβάλλον εργασίας  της πρώτης τάξης.Φεύγοντας τα παιδιά μας έλαβαν χαριτωμένα δωράκια καλωσορίσματος.

bgde a

Κατά την επίσκεψη στο 4ο δημοτικό σχολείο τα νήπια ξεναγήθηκαν στους χώρους των αιθουσών αλλά και στον αύλειο χώρο από τη διευθύντρια του σχολείου κ.Ιωάννα Κατσίκα η οποία με πολλή χαρά αγκάλιασε τους μικρούς μαθητές μιλώντας για τις δραστηριότητες, τις χρήσεις,τις κοινές παιδαγωγικές πρακτικές που υπάρχουν στο νηπιαγωγείο αλλά και στο δημοτικό,τέλος έπαιξε μαζί τους  στα πανέμορφα παιχνίδια της αυλής και τους χάρισε αναμνηστικά δωράκια καλωσορίσματος.

31223 14

Ολοκληρώνοντας  αυτές τις υπέροχες συναντήσεις, όλοι μαζί υποσχεθήκαμε να ξαναβρεθούμε  τον Σεπτέμβριο, στο Δημοτικό, για να ανακαλύψουμε μαζί τον μαγικό κόσμο της γνώσης και της φιλίας!

 

 

 

 

Εκδρομή με το τρενάκι στην πόλη μας

Ιούν 202516

Μία όμορφη εμπειρία έζησαν οι μικροί μαθητές του νηπιαγωγείου μας κατά την περιήγησή τους στις γειτονιές της πόλης μας με το τουριστικό τρενάκι. Η προετοιμασία και η αναμονή έκαναν πιο έντονο το ενδιαφέρον των παιδιών και επιτέλους η μεγάλη μέρα έφτασε! Το τρενάκι έφτασε στην είσοδο του σχολείου μας και ξεκινήσαμε.. Αρχικά η εκδρομή περιελάμβανε βόλτα στην παραλία μετά επίσκεψη και πικνίκ σε ένα όμορφο δασάκι και τέλος παιχνίδι στην παιδική χαρά.Η χαρά των παιδιών ήταν απερίγραπτη και σίγουρα η εκδρομή θα είναι μία από τις πιο όμορφες αναμνήσεις της φετινής χρονιάς!

ABGDEZHTHIK

Εργαστήριο δεξιοτήτων,2ος Θεματικός Άξονας,ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής

Ιούν 20254

 «Το δάσος που αγαπάμε και προσέχουμε» : τι είναι το δάσος, κίνδυνοι, οφέλη, η χλωρίδα και η πανίδα του δάσους, «ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ». Ένας περίπατος στο πανέμορφο δάσος της Δίρφυς  στο οποίο τα παιδιά ανακάλυψαν ίχνη ζώων, μανιτάρια, και μικρά μονοπάτια ήταν η αφορμή για την αρχή της εξερεύνησης μας μέσα στην τάξη.

Ακόμα, μάθαμε για όλους τους κατοίκους του δάσους καθώς και τις λέξεις χλωρίδα και πανίδα, βρήκαμε ονόματα λουλουδιών και δέντρων σε βιβλία/εγκυκλοπαίδειες, διαβάσαμε σχετικές ιστορίες όπως το «Στο δάσος» στην αυλή του σχολείου μας. Επιπλέον, τα παιδιά άγγιξαν και αφουγκραστήκαν τα δέντρα της αυλής… Ποια ιστορία ή μυστικό είχαν τα δέντρα να μοιραστούν μαζί τους; Πως άραγε νιώθουν που βρίσκονται εκεί τόσα χρόνια;1 12 13 1

Παίξαμε παιχνίδια μουσικινητικά όπως το «Βόλτα στο δάσος», «Περπατώ περπατώ εις το δάσος όταν ο λύκος δεν είναι εδώ», «Πάμε να ανακαλύψουμε αρκούδες», ακούσαμε ήχους ζώων του δάσους και μαντέψαμε ποιο είναι το καθένα.

5

Ζωγραφίσαμε το δάσος με νερομπογιές.

78 1

Φτιάξαμε αφίσες με μηνύματα όπως «Σώστε τα δάση», «Το δάσος μας δίνει οξυγόνο».

101 2

Οδηγήσαμε τη μελισσούλα στο δέντρο του δάσους.

112 2

Συζητήσαμε για τον κίνδυνο της πυρκαγιάς, παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο και ζωγραφίσαμε πως μοιάζει το δάσος μετά από μια φωτιά.

1213

Μάθαμε τον αριθμό της πυροσβεστικής 199 και φτιάξαμε σχετικές καρτέλες με τον αριθμό έκτακτης ανάγκης .

1415

Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με την πρόληψη των πυρκαγιών στα δάση, διαβάσαμε το εγχειρίδιο του Πυροσβεστικού σώματος Ο Καπνούλης συμβουλεύει… και κάναμε δραματοποίηση της «Φωτιάς στο δάσος».

Γίναμε κι εμείς μικροί εξερευνητές σε ένα μικρό δασάκι της περιοχής μας.

ABD

Και στο τέλος, όλοι μαζί φωνάξαμε δυνατά

«Το δάσος μας δίνει ζωή, γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή!»

E

Πρόγραμμα αγωγής υγείας «τρέφομαι σωστά ζω υγιεινά-ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ»

Ιούν 20251

Επίσκεψη παιδοοδοντολόγου στο νηπιαγωγείο μας.

Στα πλαίσια του προγράμματος αγωγής υγείας «τρέφομαι σωστά ζω υγιεινά-ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ» που πραγματοποιούμε στο νηπιαγωγείο μας τη φετινή χρονιά είχαμε τη χαρά να έχουμε μαζί μας την ειδική επιστήμονα παιδοοδοντολόγο1

η οποία με απλό και κατανοητό τρόπο εξήγησε στα παιδιά την πολλή  μεγάλη σημασία που έχει για όλη την μετέπειτα ζωή των ανθρώπων η σωστή φροντίδα των δοντιών μας από την νηπιακή ηλικία. Ο μικρός δεινόσαυρος2 κέρδισε αμέσως το ενδιαφέρον των παιδιών και σε λίγο ένα-ένα παιδί βρέθηκε να βουρτσίζει τα δόντια του3 στην προσπάθειά της παιδοοδοντολόγου να μάθει στα παιδιά πόσο σημαντικό είναι να μάθουν να βουρτσίζουν σωστά τα δοντάκια τους.Στη συνέχεια έγινε με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα απεικόνιση των δοντιών, της λειτουργίας τους ,της σημασίας της διατροφής και τέλος των κινδύνων που απειλούν την υγεία των δοντιών και του στόματος.115

Τα δόντια χρησιμεύουν:

713

6 14

 

Τέλος έγινε αναφορά στο πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε να έχουμε  υγιή δόντια για την συνολική υγεία του οργανισμού μας.

Εργαστήριο δεξιοτήτων, 4ος Θεματικός Άξονας: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ- Μικροί Μετεωρολόγοι

Απρ 202530

«Μικροί μετεωρολόγοι» 

Στην τάξη με χαρά, παιχνίδι και ιστορία,μιλήσαμε για τον καιρό και την… ενδυματολογία!

Ήλιος, σύννεφο, βροχή, και χιόνι σαν ζαχαρωτό,οι μικροί μας μαθητές τα έμαθαν σωρό!

Με σύμβολα και λέξεις, καρτέλες στη σειρά,έστησαν τον πίνακα με κέφι και χαρά.

Κάθε μέρα λένε πια τι καιρό θα ‘χει,σωστοί μικροί μετεωρολόγοι-κανείς δεν τους ξεφεύγει!

Ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας με τα παιδιά γύρω από τα καιρικά φαινόμενα που ήδη γνωρίζουν, εξετάζοντας πώς αυτά επηρεάζουν τις καθημερινές δραστηριότητες των ανθρώπων και τι είδους ρούχα επιλέγουμε ανάλογα με τον καιρό — για παράδειγμα, όταν έχει ήλιο, όταν βρέχει ή όταν χιονίζει. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως θα ήταν χρήσιμο να έχουμε έναν πίνακα καιρού, στον οποίο θα μπορούμε να καταγράφουμε καθημερινά τις καιρικές συνθήκες, χρησιμοποιώντας καρτέλες με σύμβολα και τις αντίστοιχες λέξεις για κάθε φαινόμενο.

1 6 5 46 47 58 5

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με τον αγαπημένο μας καιρό, φτιάξαμε το δελτίο καιρού της ημέρας, συμπληρώσαμε μοτίβα με τα σύμβολα του καιρού, κατασκευάσαμε τον τροχό του καιρού, συζητήσαμε για το κρύο και τη ζέστη, μετρήσαμε τη θερμοκρασία, ομαδοποιήσαμε αντικείμενα με βάση τη θερμοκρασία τους, μιλήσαμε για τον Μποφόρ και την κλίμακά του. Βοηθήσαμε τη μελισσούλα beebot να γνωρίσει κι αυτή με τη σειρά της τα καιρικά φαινόμενα και την προγραμματίσαμε να φτάσει στο επιθυμητό σημείο, κωδικοποιώντας τη διαδρομή της στο χαρτί.

a 3b 3g 3d 3e 1z 1h 1th 1

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο που μας έδειξε πώς μπορούμε να κατασκευάσουμε απλά μετεωρολογικά όργανα, όπως ανεμούριο, ανεμόμετρο και βροχόμετρο. Στη συνέχεια, αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για το πώς λειτουργεί το κάθε όργανο και ποιος είναι ο ρόλος του στην καταγραφή των καιρικών φαινομένων. Έτσι, αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς τα δικά μας μετεωρολογικά όργανα –ανεμούρια-, ώστε να συλλέγουμε καθημερινά στο σχολείο δεδομένα για τον άνεμο. Έτσι, για παράδειγμα μέρες με αέρα παρατηρούσαμε στην αυλή την έντασή του και με τα ανεμούρια υπολογίζαμε την κατεύθυνσή του.

a 4

Ακόμη, παρακολουθήσαμε τον μύθο του Αισώπου «Ο Βοριάς και ο Ήλιος» και τον δραματοποιήσαμε.

b 4g 4

Επιπλέον, τα παιδιά παρακολούθησαν ένα μετεωρολογικό δελτίο, όπου δόθηκε έμφαση στα στοιχεία που απαρτίζουν ένα ολοκληρωμένο δελτίο (θερμοκρασία, καιρός, ένταση και κατεύθυνση ανέμων, κ.α). Με βάση λοιπόν  αυτό, τα παιδιά  στη συνέχεια, παρουσίασαν το δικό τους μετεωρολογικό δελτίο «Τι καιρό έχει στην πόλη μας».

d 4

Ακόμη, τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε ένα πείραμα δημιουργίας ουράνιου τόξου. Έκαναν υποθέσεις για το τι πρόκειται να συμβεί στο τέλος, κατέληξαν σε συμπεράσματα.

k 1

Ενθουσιασμένα, δήλωσαν πως θα επαναλάβουν το πείραμα και στο σπίτι!

Στο τέλος, ζωγράφισαν με νερομπογιές το δικό τους ουράνιο τόξο.

m

 

Ευχές!

Απρ 202527

Χριστός Ανέστη! Αληθώς Ανέστη! Χρόνια Πολλά!

Οι εκπαιδευτικοί του 10ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας εύχονται ολόψυχα στους μικρούς μαθητές στους γονείς και κηδεμόνες , το Φως της Λαμπροφόρου Αναστάσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού να φωτίζει το δρόμο της ζωής και να γεμίζει με αγάπη και χαρά τις καρδιές όλων! 

112 1

 

 

 

 

Πάσχα!

Απρ 202527

Σε πασχαλινό κλίμα λειτουργεί τις τελευταίες ημέρες το νηπιαγωγείο μας . Η χαρά και η προσμονή για τη μεγάλη γιορτή της Αναστάσεως του Χριστού μας δεν περιγράφεται! 

Η αρχή έγινε με πασχαλινές δημιουργίες και παιχνίδια.

Κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής, κάθε εβδομάδα «ταξιδεύαμε» με τα ποδαράκια της Κυρά- Σαρακοστής, μαθαίνοντας πόσο ξεχωριστές και σημαντικές είναι και οι επτά εβδομάδες της. Την τελευταία εβδομάδα κόβοντας το προτελευταίο ποδαράκι, το νηπιαγωγείο μας μπήκε σε πασχαλινούς ρυθμούς.Μιλήσαμε με τα παιδιά για το Πάσχα που πλησιάζει, ρωτώντας τα τι γνωρίζουν για τη γιορτή αυτή. Συζητήσαμε για τη σημασία της Μεγάλης Εβδομάδας, διαβάσαμε ένα βιβλίο που αναφέρεται στην ιστορία του Πάσχα και στα Πάθη του Χριστού, και αναφερθήκαμε στα έθιμα του τόπου μας. Δεν παραλείψαμε, φυσικά, και τα αγαπημένα έθιμα των παιδιών, όπως το βάψιμο των κόκκινων πασχαλινών αυγών!

1 3  2 4

Κατασκευή εικόνας χρησιμοποιώντας την τεχνική ντεκουπάζ

3 34 25

69 210 2

Τα παιδιά ετοίμασαν τις πασχαλινές τους κατασκευές με φαντασία και μεράκι, χρησιμοποιώντας χαρτόνια και ανακυκλώσιμα υλικά, όπως χαρτόκουτα, και δημιούργησαν κάρτες στις οποίες έγραψαν τις δικές τους ευχές για το Πάσχα.Διακόσμησαν με ενθουσιασμό τα πασχαλινά καλαθάκια τους, τα οποία γεμίσαμε με λιχουδιές και τα αυγά που βάψαμε όλοι μαζί.

1 42 53 44 35 36 3

Παράλληλα, συμπλήρωσαν πασχαλινά φύλλα εργασίας, έφτιαξαν και αφηγήθηκαν την ιστορία του Πάσχα, και κατασκεύασαν ένα πασχαλινό λαγό-παζλ, το οποίο πλαστικοποιήθηκε για να μπορούν να το πάρουν μαζί τους και να παίζουν στις διακοπές.

7 48 3

Πασχαλινές δημιουργίες

1 52 6

3 54 4

Ακούσαμε την όμορφη ιστορία “Το Πάσχα της νόνας χελώνας”, ενώ μέσα από το παιχνίδι των ερωτήσεων και το “Μάντεψε τι” με πασχαλινές εικόνες, τα παιδιά διασκέδασαν και εμβάθυναν στη γνώση τους για τα έθιμα και τα σύμβολα του Πάσχα.

Τα καλαθάκια μας φτιαγμένα με μεράκι από τα παιδιά, γεμάτα λιχουδιές και βέβαια το κόκκινο αυγό.

10 3

                               Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα!

 

 

 

Επίσκεψη στον ιππικό όμιλο Χαλκίδας

Απρ 202511

Με αφορμή την Ημέρα Φιλοζωίας, το σχολείο μας πραγματοποίησε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εκδρομή στον Ιππικό Όμιλο της περιοχής. Οι μικροί μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τα άλογα, να μάθουν για τη φροντίδα και την καθημερινότητά τους, αλλά και να ενημερωθούν για τη σημασία της φιλοζωίας και του σεβασμού προς όλα τα ζώα. Οι υπεύθυνοι του Ομίλου παρουσίασαν με ενδιαφέρον τον τρόπο ζωής των αλόγων, ενώ ακόμα υποστήριξαν και επέβλεψαν τα παιδιά κατά τη διάρκεια που αυτά χάιδεψαν τα μικρά άλογα. Στη συνέχεια, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας πήραν το πρωινό τους και τέλος, έπαιξαν στο γηπεδάκι που υπήρχε στις εγκαταστάσεις του χώρου.

Ήταν μια εμπειρία γεμάτη γνώση, επαφή με τη φύση και βαθύτερη κατανόηση του πόσο σημαντικό είναι να αγαπάμε και να φροντίζουμε όλα τα ζώα.

A 2B 2G 2D 2EZHTHIKL 1

Η επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821 στο νηπιαγωγείο μας

Απρ 202510

Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια, εκπαιδευτικοί  και μαθητές, γιορτάσαμε την επέτειο της 25ης Μαρτίου με τραγούδια, χορούς, ποιήματα και παρέλαση στην αυλή του σχολείου μας , για να θυμόμαστε και να τιμούμε όλους αυτούς που αγωνίστηκαν για το ύψιστο αγαθό της Ελευθερίας και της Ανεξαρτησίας της πατρίδας μας.

1 1

 

 

Οι ήρωες ήταν φυσικά πρωταγωνιστές σε όλη τη διάρκεια της ιστορικής αναδρομής των γεγονότων της επανάστασης.

a 1 b 1g 1d 1

Στον φιλόξενο χώρο της αίθουσας εκδηλώσεων του 7ου Δημοτικού σχολείου πραγματοποιήθηκε η εορταστική εκδήλωση, παρουσία των γονέων οι οποίοι παρακολούθησαν με χαρά και  ενθουσιασμό τους μικρούς μαθητές να απαγγέλουν. να τραγουδούν και να χορεύουν παραδοσιακούς χορούς ντυμένοι με τις όμορφες παραδοσιακές φορεσιές της Ελλάδας.

 

2 15 1112 33 25 26 27 210 111 2121316

Λίγες ημέρες νωρίτερα, οι μαθητές του νηπιαγωγείου, μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, επεξεργάστηκαν το θέμα της Εθνικής Εορτής με δημιουργικό και διαδραστικό τρόπο. Ενδεικτικά, αναφέρεται πως χρησιμοποιήθηκε εποπτικό υλικό που περιλάμβανε εικόνες, βίντεο και αφίσες τόσο από τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου όσο και από την Ελληνική Επανάσταση, ώστε να κατανοήσουν τα παιδιά τη σημασία αυτής της ημέρας. Επίσης, οι μικροί μαθητές ανέλαβαν τη δημιουργία προσκλήσεων για τη γιορτή της 25ης Μαρτίου καθώς και άλλων κατασκευών. Επιπλέον, έλυσαν το μυστήριο με τους ήρωες της Επανάστασης, ενώ ακόμα, πειραματίστηκαν να προγραμματίσουν το εκπαιδευτικό ρομποτάκι Beebot ώστε να “φτάσει” στην ελληνική σημαία και όλοι μαζί να φωνάξουν «Ζήτω η Ελλάδα, Ζήτω η Ελευθερία»!

abgd1 22 23 14 16 1910

 

« Παλιότερα άρθρα

Η πόλη μας

Η πόλη μας

Χαλκίδα, η όμορφη πόλη μας...

Puzzle

H ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Οι δημιουργίες μας.

Πρόσφατα σχόλια

    βασιλιά , βασιλιά, με τα δώδεκα σπαθιά...τι ώρα είναι;


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων