ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “ΔΟΞΑΣΙΕΣ, ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΥΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΜΕ ΤΟ ΘΕΙΟ”

Οι μαθητές των τμημάτων Γ2, Γ3 και Γ5, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες.
Η Α΄ομάδα ασχολήθηκε με τη φύση στη μυθολογία
Η Β΄ομάδα με τους αρχαίου ναούς, τα εκκλησιαστικά κτίσματα και τα χριστιανικά μοναστήρια
Η Γ΄ομάδα με τη φύση και το θείο στη λογοτεχνία.
Ιδιαίτερα αξιέπαινη η προσπάθεια, η συνέπεια και η συνεργατικότητα των μαθητών μας. Μακάρι να γίνει παράδειγμα για τους μαθητές που έπονται.
Οι υπεύθυνες καθηγήτριες: Γεωργιάδου Εύα, Γεωργούλη Λία, Μαρτίνου Άννα, Ορφανίδου Ντέπη, Τσιγγινού Ελένη.

1. ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΗ

2. ΘΕΑΤΡΙΚΟ: “ΤΟ ΜΗΛΟ ΤΗΣ ΕΡΙΔΑΣ”

3. ΠΗΛΙΟ: ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΤΩΝ ΚΕΝΤΑΥΡΩΝ

4. ΑΡΧΑΙΟΙ ΝΑΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ

5.ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

 

ΑΡΩΜΑ ΓΑΛΛΙΑΣ – PARFUM DE FRANCE

PLAN DU PROJET

ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ

1. LA TOUR EIFFEL

2. LOUVRE-LE MONT SAINT-MICHEL

3. NOTRE DAME

ΜΕΣΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

4. AIR FRANCE

5. LES MOYENS DE TRANSPORT

LE METRO DE PARIS (video)

ΚΟΜΙΚΣ

6.KIRIKOU

TITEUF-VIDEO

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

ΜΟΔΑ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΑΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ

7.PARFUMERIE – COSMETOLOGIE

ΜΟΥΣΙΚΗ

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ – ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ – ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΟΜΑΔΑ – ΚΕΡΑΜΙΚΗ

Μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου μας

Υπεύθυνοι καθηγητές: Δημοπούλου Μάχη, Γεωργούλη Λία, Λιόλιος Νίκος

Σχολικός Κήπος – Τίποτα δεν πάει χαμένο

Δύο μέρες της εβδομάδας από τις 2 έως τις 3μμ τα παιδιά που πήραν μέρος ( τη μία ή και τις δύο μέρες)

1.  Έμαθαν στη θεωρία και στην πράξη τα βασικά της σωστής καλλιέργειας, 2. Καλλιέργησαν στον κήπο και σε όλο το σχολείο φυτά συμβατά με τον περιβάλλοντα χώρο, 3. Έμαθαν να κλαδεύουν , να λιπαίνουν με βιολογικούς τρόπους, να δημιουργούν λαχανόκηπο και να κάνουν το δικό τους κήπο, με αρωματικά φυτά και βότανα, 4. Έμαθαν καλά τη σωστή κομποστοποίηση, δηλ. πώς τα χόρτα και τα φλούδια που πετιούνται και αυξάνουν τα σκουπίδια, μπορούν να αξιοποιηθούν και να γίνουν ένα υπέροχο χώμα, κατάλληλο για κάθε καλλιέργεια, 5.  Έμαθαν  να αναγνωρίζουν  πολλά  φυτά, το όνομά τους, την ηλικία τους, τις ανάγκες τους σε ήλιο και νερό, 6.  Ασκήθηκαν στην ανακύκλωση, στη μεταποίηση, στο να μην πετούν κάτι πριν το αξιοποιήσουν με  κάποιον έξυπνο τρόπο ( ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ), 7.   Έκαναν τα δικά τους τσάγια, τις δικές τους ιαματικές αλοιφές και βάλσαμα από τα βότανά μας ( βαλσαμόλαδο), το δικό τους σαπούνι, με τους παραδοσιακούς τρόπους και τα υλικά του τόπου μας, 8. Στο θερμοκήπιο του σχολείου αναστήσαμε πολλά φυτά , που  τα χαρίσαμε σε παιδιά και καθηγητές, που ξεναγήθηκαν στον κήπο μας,  στη γιορτή που κάνουμε κάθε Μάη.

Για όλα αυτά συνεργαστήκαμε με γεωπόνους και παραδοσιακούς καλλιεργητές και με ανθρώπους που ξέρουν την τοπική παράδοση. Επικοινωνήσαμε μέσα από το διαδίκτυο με καλλιεργητές από όλη την Ελλάδα ( Πελίτι, Φυσική καλλιέργεια,  Κος Βαρελάς)

Επισκέψεις:  στον Βοτανικό κήπο  Διομήδους στο Χαιδάρι .   Στο ΚΠΕ Λαυρίου ( απορρίμματα)        

 Ομάδα κεραμικής, Γλυπτικής, Χαρακτικής και κατασκευών

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μάχη Δημοπούλου

Κάθε Παρασκευή, 3 με 5.30 μμ στο εργαστήρι Καλλιτεχνικών, που είναι εξοπλισμένο με τα ανάλογα εργαλεία και το καμίνι που ψήνει τα πήλινα, δημιουργήθηκαν  έργα τέχνης, δουλεμένα στον πηλό, στο γύψο, και σε άλλα υλικά.

Τα έργα,  εκτέθηκαν στην τελική έκθεση του Σχολείου, στο πολιτιστικό κέντρο,  και επέστρεψαν στα παιδιά που τα δημιούργησαν.

Φιλοζωική ομάδα Γυμνασίου

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Κα Δημοπούλου

Κάθε Δευτέρα, 2 με 3 μμ, στη βιβλιοθήκη του σχολείου                                                                                

η ομάδα ασχολήθηκε: 1. Με τη σωστή σχέση ανθρώπου και ζώων, για το καλό όλων των όντων αυτού του πλανήτη. 2. Με τα ζώα συντροφιάς και τις ανάγκες που μας καλύπτουν, 3. Με τα ζώα παραγωγής ή συνεργασίας ( κότες, κουνέλια, γαλοπούλες, αιγοπρόβατα, αγελάδες γαιδουράκια και άλογα), 4. Με τα άγρια ζώα και τα απειλούμενα είδη στη χώρα μας και αλλού.

Δημιουργήθηκαν μικρά θεατρικά και βίντεο, που παίχτηκαν στην τελική παρουσίαση στο σχολείο, καθώς και έντυπο για τον σχολικό σκύλο Ευτύχη.  Συνεργαστήκαμε με τους κτηνιάτρους της περιοχής μας και τον φιλοζωικό σύλλογο Κερατέας «ΠΡΟΚΡΙΣ»

Επίσκεψη έγινε: Στο Αττικό ζωολογικό πάρκο στα Σπάτα. 

 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΕΡΑΤΕΑΣ

“Ο ΜΑΓΟΣ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ” του Γιάννη Ξανθούλη

Παρακολουθείστε την παράσταση που έδωσε η θεατρική ομάδα του Γυμνασίου Κερατέας την Τετάρτη 15/5/2013 στο πολιτιστικό κέντρο Κερατέας.

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΝΑ ΤΙΘΑΣΕΥΣΕΙ ΤΗ ΦΥΣΗ”

Tο περιβαλλοντικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε από μαθητές των τμημάτων Γ1 και Γ4 του Γυμνασίου μας. Οι μαθητές ασχολήθηκαν με το δομημένο και φυσικό περιβάλλον της Κερατέας και της Λαυρεωτικής, ανέδειξαν τα χαρακτηριστικά και τα προβλήματα, σε μια ιδιαίτερα επιβαρυμένη περιοχή όπως το Λαύριο . Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διερεύνηση του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος στην περιοχή του Πηλίου και  του Βόλου. Η διατήρηση των φυσικών χαρακτηριστικών και η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του Πηλίου έρχεται σε αντίθεση με το έντονα αστικό τοπίο του Βόλου. Οι μαθητές μελέτησαν την οικολογική αξία του Πηλίου, την χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής. Στο πλαίσιο αυτό διερευνήθηκαν θέματα που αφορούν στα τρεχούμενα νερά, τους μύθους και τις παραδόσεις, τις κρήνες της Μακρυνίτσας, την χρήση του νερού με την υδροκίνηση και τις εφαρμογές στην καθημερινότητα των κατοίκων, κυρίως όμως τους μύθους και παραδόσεις για τις θεραπευτικές χρήσεις των φυτών.  Βοτάνια που γνώριζαν οι Θεοί και τυχαία ανακάλυψαν οι άνθρωποι – βότανα που ξεπηδούν από το αίμα μυθικών ηρώων, όπως ο υάκινθος που φυτρώνει τη στιγμή που το αίμα του νεαρού Υάκινθου, φίλου του Απόλλωνα ποτίζει τη γη. Εκείνος όμως που θεωρείται ο βαθύτερος γνώστης των βοτάνων είναι ο δάσκαλος του μυθικού Αχιλλέα και του Ιπποκράτη ο Χείρων Κένταυρος που ζούσε στο Πήλιο. Βότανα όπως το χειρώνιον και το κενταύριον φέρουν ακόμη το όνομά του. Οι μαθητές μελέτησαν τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και βρήκαν σχετικές πληροφορίες για την κοινότητα Ανάβρας που επισκεφτήκαμε στο πλαίσιο του προγράμματος. Τέλος, ένας εξαιρετικός υγρότοπος, η λίμνη Κάρλα, αποτέλεσε τον τελευταίο σταθμό της περιήγησής μας. Η εκπαιδευτική μας επίσκεψη μας χάρισε ανεπανάληπτες στιγμές ομορφιάς, βιωματικές εμπειρίες και γνώσεις.

Οι υπεύθυνοι καθηγητές: Πρίντεζη Αγνή, Βλάχου Χριστίνα, Κεραμάρης Κων/νος, Χαβιάρα Μαρία

1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

2. ΛΑΥΡΙΟ: ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

3. ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΗΛΙΟΥ

4. ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

5. ΠΗΛΙΟ: ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

6. ΟΙ ΚΡΗΝΕΣ ΤΗΣ ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΑΣ

7. ΤΑ ΒΟΤΑΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ

8. ΤΑ ΒΟΤΑΝΑ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

9. ΒΟΤΑΝΑ ΔΙΑ ΠΑΣΑ ΝΟΣΟ

10. ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ-ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑΒΡΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

11. Η ΛΙΜΝΗ ΚΑΡΛΑ

 

ΤΟ ΦΩΣ

Για πολλούς η φυσική είναι ένα δυσνόητο, γεμάτο μαθηματικούς τύπους και ίσως για κάποιους βαρετό μάθημα. Και όμως η Φυσική είναι το κλειδί για να ξεκλειδώσουμε τη γοητεία του κόσμου που μας περιβάλλει. Τη συναντάμε κάθε στιγμή μπροστά μας θέλουμε δεν θέλουμε. Στόχος του προγράμματος ήταν να αναδείξουμε αυτή τη γοητεία. Το θέμα μας εξίσου γοητευτικό. “Το φως”, φως της ζωής, της χαράς και της αλήθειας.

Οι μαθητές της Γ΄τάξης του Γυμνασίου μας.

Η υπεύθυνη καθηγήτρια: Βλάχου Χριστίνα

ΦΩΣ ΑΠΟ ΤΗ ΧΟΡΩΔΙΑ

1. ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ-ΓΕΝΕΣΙΣ

2. ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ

3. ΤΟ ΑΝΕΣΠΕΡΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

4. ΤΟ ΦΩΣ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

5. ΦΩΣ ΙΛΑΡΟΝ

6. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΦΩΣ

7. ΦΩΣ ΚΑΙ ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ

8. ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ

9. ΒΙΟΦΩΤΙΣΜΟΣ

Beauty of the Deep Sea – YouTube

10. ΟΡΑΣΗ

11. Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΖΩΑ

12. ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΣΚΙΕΣ

Attraction Black Light Theatre Hungary, Ungarn Budapest scene_xvid

13. ΕΚΛΕΙΨΗ ΗΛΙΟΥ ΚΑΙ ΣΕΛΗΝΗΣ

14. ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ

ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ

15. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ

16. ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

17.LASER

18. ΟΠΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ

19. ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ

20. ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΦΛΟΓΑ – ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “ΕΛΙΑ ΜΟΥ ΑΣΗΜΟΠΡΑΣΙΝΗ, ΘΑΛΑΣΣΟΚΥΜΑΤΟΥΣΑ”

Καλωσόρισμα

Σας καλωσορίζουμε στην παρουσίαση του περιβαλλοντικού μας προγράμματος: «Ελιά μου ασημοπράσινη, θαλασσοκυματούσα».

Στα πλαίσια του προγράμματος μας, μελετήσαμε τον ελαιώνα ως οικοσύστημα και τους τρόπους καλλιέργειας της ελιάς, όλη τη διαδικασία παραγωγής λαδιού (από τον ελαιόκαρπο μέχρι να φτάσει στο μπουκάλι, τους τύπους των ελαιολάδων και τη μεγάλη αξία του ελαιολάδου για την υγεία.

Αναζητήσαμε την ελιά στη λογοτεχνία και τον πολιτισμό. Ακόμη, επισκεφτήκαμε ελαιώνα και μαζέψαμε ελιές, γνωρίσαμε από κοντά μια πρότυπη ελαιουργική μονάδα στο Λυγουριό, μυρίσαμε και γευτήκαμε το υγρό χρυσάφι και φτιάξαμε αρωματικά λάδια.

Θα προσπαθήσουμε να μεταφέρουμε και σε σας, ένα μικρό μέρος όσων μάθαμε αλλά και όσων αισθανθήκαμε.

 Οι μαθητές της περιβαλλοντικής ομάδας.

Οι υπεύθυνοι καθηγητές: Βλάχου Χριστίνα, Κεραμάρης Κων/νος, Μαρτίνου Άννα.

1.ΤΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΕΛΑΙΩΝΑ

2. ΜΑΓΙΚΟΣ ΧΡΥΣΑΦΕΝΙΟΣ ΦΥΣΙΚΟΣ ΧΥΜΟΣ

3. ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

4. ΤΥΠΟΙ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ

5. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΑΔΙΟΥ

6. ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ

7. ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ

8. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΩΝ

9. Η ΕΛΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ

10. ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΛΑΔΙ ΣΤΑ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

11. Η ΕΛΙΑ ΣΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

12. ΕΛΙΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

13. ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ-ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ

ΜΗΝΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΕΛΙΑΣ

 

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΟΝΤΕΡΝΟΥ ΧΟΡΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΕΠΑΙΝΟΙ