Μικρές έρευνες και εργασίες στο μάθημα της Βιολογίας

Ερευνητικές εργασίες στο μάθημα της Βιολογίας Γ΄ Γυμνασίου

Δουκέρη Αθανασία: 1. DNA-RNA: Μοριακή συγκρότηση και ο ρόλος τους στα κύτταρα

Σπυρονίκος Απόστολος  – Χαρίτος Ιωάννης: 2. DNA-RNA: Μοριακή συγκρότηση και ο ρόλος τους στα κύτταρα.

Μαλικλάρι Ελένη: 3. Εξαρτησιογόνες ουσίες4. Εξαρτησιογόνες ουσίες (παρουσίαση)

                  23. Γενετική ανάλυση και οι νόμοι του Μέντελ

Μουρίζι Γωγώ – Μπαλίου Έρικα: 5. Αντιμετώπιση παθογόνων μικροοργανισμών με εμβόλια και ορούς

Μάνκα Παναγιώτης: 6. Παραγωγή και τρόπος δράσης των αντιβιοτικών

Γκίκα Άννα: 7. Παραγωγή και τρόπος δράσης των αντιβιοτικών

             11. Εφαρμογές Βιοτεχνολογία στην προστασία του περιβάλλοντος

Κοντογιάννης Δημήτρης: 8. Αντιγραφή του DNA

Οικονομίδου Ισιδώρα – Παπασιδέρη Μαριλένα: 9. Αντιγραφή του DNA

Τσομίδης Γεώργιος: 10. Αρχές και μεθοδολογία της βιοτεχνολογίας

             28. Εξαρτησιογόνες ουσίες (παρουσίαση),  29. Εξαρτησιογόνες ουσίες

Καραμέτα Μανώλης: Εφαρμογές της βιοτεχνολογίας στην Ιατρική-Γονιδιακές θεραπείες

Κοντού Δήμητρα  – Καλπάκα Νεφέλη: 13. Βλαστοκύτταρα: Η χρήση τους στη θεραπεία ασθενειών

Χοτζάι Αθηνά – Στεργίου Χάιδω: 14. Βλαστοκύτταρα: Η χρήση τους στη θεραπεία ασθενειών

Κουκουβέλα Χριστίνα – Καρρά Μαρία: 15. Γενετικές αναλύσεις και οι νόμοι του Μέντελ

Λιούμη Κυριακή – Μωραΐτης Βαγγέλης: 16. Γενετική μηχανική

Γαβριελάτος Κίμων – Κάγιο Φλουέν: 17. Αντιμετώπιση ασθενειών με εμβόλια και ορούς

Μακρυδάκη Ελευθερία – Μπούρλα Ελένη: 18. Προέλευση και εξέλιξη των οργανισμών

                       24. Μεταλλάξεις και ο ρόλος τους στη γενετική ποικιλότητα

                       25. Μεταλλάξεις (παρουσίαση)

Ράπτη Κων/να – Ρίζου Μαρία: 19. Η τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA

                         21. Δομή και λειτουργία του κυτταροσκελετού

                         22. Δομή και λειτουργία του κυταροσκελετού (παρουσίαση)

Κορρές Αντώνης – Κίτσος Παναγιώτης: 20. Καθορισμός του φύλου στους ζωικούς οργανισμούς

Λαμπαδιάρη Εύα – Λασπατζή Νεφέλη: 26. Μεταλλάξεις και καρκίνος

Πάλλης Άγγελος –  Παπασωτηρίου Παναγιώτης: 27. Μικροσκόπια και η χρησιμότητά τους στη βιολογική έρευνα

Λιέπουρη Κων/να: 30. Πρωτεΐνες: Βιοχημική δομή και βιολογικός ρόλος

Πάλλης Άγγελος: 31. Τα βλαστοκύτταρα και η χρήση τους στη θεραπεία ασθενειών

 

Ερευνητικές εργασίες στη Βιολογία

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ

Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΘΕΜΑ: «Μικρές έρευνες και εργασίες στο μάθημα της Βιολογίας»

Μαθητές: Τμήματα Γ1, Γ2, Γ3, Γ4
Υπεύθυνος καθηγητής: Κεραμάρης Κων/νος, Βιολόγος

Στόχοι
α) Οι μαθητές, μέσα από την δική τους εξερεύνηση, να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα απόκτησης βασικών γνώσεων βιολογίας.
β) Να εξοικειωθούν με τη δομή και την ορολογία της επιστήμης ώστε να μπορούν να κατανοήσουν και να αναπαράγουν τα βασικά στοιχεία των βιολογικών εννοιών.
γ) Να αξιοποιήσουν οι  μαθητές την ομαδική συνεργασία.
δ) Να αποκτήσουν εμπειρία ιστοεξερεύνησης, συσχέτισης δεδομένων και ικανότητας παρουσίασης των δεδομένων αυτών με ταυτόχρονη αξιολόγησή τους.
ε) Να αναπτύξουν αυτενέργεια και να μάθουν να οικοδομούν μόνοι τους τη γνώση.
 
Οργάνωση και βήματα διεξαγωγής
Οι ερευνητικές εργασίες υλοποιήθηκαν από τους μαθητές κατά το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο.
Οι μαθητές, μόνοι τους ή ανά δύο είναι υποχρεωμένοι να επιλέξουν ένα θέμα από τη λίστα που έχει αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματός τους. Την ίδια εργασία δεν επιτρέπεται να επιλέξει δεύτερη ομάδα μαθητών. Στους μαθητές δίδεται χρονικό περιθώριο 2 μηνών έως 31/10 για τις εργασίες του Α΄ τριμήνου και έως 31/01 για τις εργασίες του Β΄ τριμήνου, να προετοιμάσουν τις εργασίες τους και να τις παραδώσουν σε μορφή αρχείου Word ή χειρόγραφες.  Για την διευκόλυνση των μαθητών στην ιστοεξερεύνηση, στο ιστολόγιο School Biology και στο ΒΙΟΪΣΤΟΛΟΓΙΟ, αναρτήθηκαν από τον καθηγητή εργασίες, παρουσιάσεις, βιβλιογραφικά στοιχεία, που καλύπτουν τα συγκεκριμένα θέματα και σε κάθε περίπτωση θα υπάρχει συνεννόηση και καθοδήγηση των μαθητών έως την ολοκλήρωση της εργασίας τους. Οι εργασίες αξιολογούνταν περιγραφικά από τον καθηγητή και βαθμολογούνταν με άριστα το 4. Στη συνέχεια και έως το τέλος του τριμήνου, με βάση συγκεκριμένο πρόγραμμα που αναρτήθηκε στην τάξη, οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους με τη βοήθεια προβολέα και Η/Υ. Οι μαθητές μετά την 15λεπτη παρουσίαση απαντούν σε ερωτήματα των συμμαθητών τους και του καθηγητή τους. Στον συνολικό βαθμό για τον κάθε μαθητή συνυπολογίζεται η πληρότητα και σαφήνεια της προφορικής παρουσίασης. Η ερευνητική εργασία με άριστα το 4/20 υπολογίζεται στο συνολικό βαθμό του τριμήνου για κάθε μαθητή.

Εργασίες μαθητών

Ρωμαίου Λαμπρινή, Τούντα Σταματίνα: Δομή και λειτουργία του γενετικού υλικού

Πυρρής Ιωάννης, Σφακιανάκης Ορέστης: Δομή βακτηρίων και ασθένειες

Μανελλάρη Χριστίνα, Καραμέτα Άντζελα: Δομή και βιολογική δράση των ιών 

Πετρολιάγκης Σταμάτης: Δομή και λειτουργία της πλασματικής μεμβράνης

Κοντογιάννης Χρήστος, Μητρογιάννης Κων/νος: Δομή, βιολογική δράση των ιών και ασθένειες που προκαλούνται από ιούς

Βασιλικού Κυριακή: Δομή και λειτουργία του κυτταροσκελετού

Μανελλάρη Χριστίνα, Καραμέτα Άντζελα: Φυλοσύνδετη κληρονομικότητα και ασθένειες

Σωφρόνη Δήμητρα: Μύκητες – Πρωτόζωα: Δομή, πολλαπλασιαμός, δράση και ασθένειες που προκαλούν

Στουραΐτης Αλέξανδρος: Οργανίδια παραγωγής και μετατροπής ενέργειας: Μιτοχόνδρια-Χλωροπλάστες

Ρώμας Σταμάτης: Δομή και λειτουργία του νευρικού συστήματος

Σελά Ζωή, Ρήγου Ηρώ: Ο ρόλος των πρωτεϊνών

Κόλλια Γεωργία: Παραγωγή και τρόπος δράσης των αντιβιοτικών

Γιαννούλης Ηλίας, Δελενίκας Κων/νος: Παραγωγή και τρόπος δράσης των αντιβιοτικών

Κατσίκη Κατερίνα, Κυριακίδης Στέλιος:Χημικές ιδιότητες και ρόλος των υδατανθράκων στα κύτταρα

Μπαλής Κων/νος, Καραδημητρίου Μανώλης: Μικροσκόπιο: Ιστορική αναδρομή και η συμβολή τους στην ανάπτυξη της Βιολογίας

Τσενκόλλι Κασσάνδρα: Ένζυμα: Δομή, ενεργότητα και βιολογικός ρόλος

Τσενκόλλι Κασσάνδρα, Μπίμπα Γεωργία: Βλαστοκύτταρα και η χρήση τους στη θεραπεία ασθενειών

Ρίζος Κων/νος: Παραγωγή και δράση των αντιβιοτικών

Ρουμπάνης Γιάννης, Οικονομίδης Αριστείδης: Δομή και λειτουργία του νευρικού συστήματος

Πρίφτη Ευαγγελία: Αντιμετώπιση των παθογόνων μικροοργανισμών με εμβόλια και ορούς

Πρίφτη Ευαγγελία: Καρκίνος και μεταλλάξεις

Ορφανός Σταμάτης, Παναγιωτόπουλος Μάριος: Πυρηνική μεμβράνη

Πατούλα Χριστίνα, Χατζή Χριστίνα: Η τεχνολογία του ανασυνδυασμένου DNA

Ρώμας Σταμάτης: Εφαρμογές της βιοτεχνολογίας στην Ιατρική – Γονιδιακές θεραπείες

Αθανασίου Αναστασία, Κοντού Σαβίνα: Τα γενεαλογικά δέντρα και η χρησιμότητά τους

Σελά Ζωή: Βλαστοκύτταρα και η χρησιμότητά τους στη θεραπεία ασθενειών

Σιδηρόπουλος Θοδωρής: Καρκίνος

Μπαμπάλας Γεώργιος: Δομή του γενετικού υλικού σε προκαρυωτικούς και ευκαρυωτικούς οργανισμούς

Δελενίκας Κων/νος, Γιαννούλης Ηλίας: Κλωνοποίηση

Σταμούλη Γεωργία, Υμεράϊ Μαρινέλα: Κυτταρική διαίρεση: Μίτωση

Λεβαντής Ερωτόκριτος, Καλογρίδης Δημήτρης: Μείωση – Γαμετογένεση

Κατσίκη Κατερίνα: Δομικές χρωμοσωμικές ανωμαλίες και γενετικά σύνδρομα

Θεοχάρη Δήμητρα, Βαγγέλη Κατερίνα: Μεταλλάξεις και καρκίνος

Στουραΐτη Ειρήνη: Κυτταρική διαίρεση

Στουραΐτης Αλέξανδρος: Μεταγραφή του DNA

Πρίφτη Ευαγγελία: Μεταλλάξεις και καρκίνος

Ρίζος Κων/νος, Ρουμπάνης Γιάννης: Αρχές και μεθοδολογία της βιοτεχνολογίας

Ρόκκος Γιώργος, Σεχάϊ Άρης: Συστήματα επιδιόρθωσης λαθών του DNA

Ρωμαίου Λαμπρινή, Τούντα Σταματίνα: Φυλοσύνδετη κληρονομικότητα και ασθένειες

Πετρολιάγκης Σταμάτης: Κίνδυνοι για το περιβάλλον που απορρέουν από τη χρήση της Βιοτεχνολογίας – Βιοηθική

Γιαννούλης Ηλίας, Δελενίκας Κων/νος: Γενετική μηχανική – Γενετικά τροποποιημένοι οργανισμοί

Αλεξίου Φωτεινή, Αναστασοπούλου Ελένη: Συγκρότηση και λειτουργίες του νευρικού ιστού

Αϊναλάκης Πέτρος, Κυρίκος Κυριάκος: Καρκίνος και μεταλλάξεις

Πάσσαρη Χριστίνα: Μεταλλάξεις και ο ρόλος τους στη γενετική ποικιλότητα

Διδακτικό σενάριο Γ΄ Γυμνασίου

ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ – ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Για τη διεξαγωγή του σεναρίου χρησιμοποιούνται περιβάλλοντα μάθησης μέσω καθοδηγούμενης ανακάλυψης και διερεύνησης.
Όταν αναφερόμαστε στα συστήματα καθοδηγούμενης διδασκαλίας (Υπολογιστική Υποστήριξη της Διδασκαλίας) εννοούμε κατά κανόνα τη βοήθεια προς το μαθητευόμενο ώστε να προσεγγίσει και να οικοδομήσει ένα προκαθορισμένο από το πρόγραμμα σπουδών σύνολο διδακτικών στόχων κάνοντας χρήση ειδικών εφαρμογών λογισμικού. Υπό το πρίσμα αυτό, οι εφαρμογές ΤΠΕ σχεδιάζονται και αναπτύσσονται ώστε να υποστηρίξουν και να ενισχύσουν το διδακτικό έργο του εκπαιδευτικού. Με άλλα λόγια, αποτελούν ένα σύγχρονο εποπτικό μέσο διδασκαλίας σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα.
Όταν αναφερόμαστε στα περιβάλλοντα μάθησης μέσω καθοδηγούμενης ανακάλυψης και διερεύνησης (Υπολογιστική Υποστήριξη της Μάθησης) εννοούμε κυρίως την ενίσχυση του μαθητευόμενου ώστε να αποκτήσει γνώσεις και να αναπτύξει δεξιότητες υψηλού επιπέδου που θα τον καταστήσουν ικανό να αντεπεξέλθει στις διαρκώς μεταβαλλόμενες και ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου, κάνοντας χρήση εφαρμογών λογισμικού και υλικού. Υπό το πρίσμα αυτό, οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των ΤΠΕ σχεδιάζονται έτσι ώστε να υποστηρίζουν και να ενισχύουν το μαθησιακό έργο του μαθητή. Συνεπώς, θεωρούνται ως εργαλεία που εν δυνάμει επεκτείνουν ή/και ενισχύουν τις γνωστικές δεξιότητες των μαθητών και για το λόγο αυτό ονομάζονται γνωστικά εργαλεία (cognitive tools). Τα εργαλεία αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν με εγκάρσιο τρόπο σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα.
Για την εφαρμογή του σεναρίου χρησιμοποιείται το εκπαιδευτικό λογισμικό Βιολογία Α΄ και Γ΄ Γυμνασίου που έχει δημιουργηθεί με τις αρχές του συμπεριφορισμού (παρόλο που οι θεωρίες του συμπεριφορισμού είναι σε υποχώρηση). Τα λογισμικά καθοδήγησης, διδασκαλίας (tutorials) και πρακτικής και εξάσκησης (drill and practice), κατά κανόνα βασίζονται πάνω στις θεωρίες αυτές. Το λογισμικό αυτό είναι κατάλληλο κυρίως για την εξάσκηση δεξιοτήτων χαμηλού επιπέδου (όπως είναι η εκτέλεση πράξεων, η απομνημόνευση κ.ά), για την αξιολόγηση των μαθητών, για εποπτική διδασκαλία..
Ταυτόχρονα προετοιμάστηκε ανά θεματική ενότητα μια παρουσίαση με χρήση του λογισμικού Office Microsoft Power Point, που αποτελεί βασικό εργαλείο εποπτικής διδασκαλίας. Επιλέχτηκαν κατάλληλα βίντεο για κάθε θεματική ενότητα που ενισχύουν τη δυνατότητα κατανόησης από τους μαθητές των κυτταρικών λειτουργιών.
Στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης προσέγγισης των διδακτικών ενοτήτων εφαρμόστηκε διαδικασία καθοδηγούμενης ανακάλυψης και δικτυακής αναζήτησης. Το εκπαιδευτικό υλικό αναρτήθηκε στο διαδίκτυο, στο ιστολόγιο SCHOOL BIOLOGY στο σχολικό δίκτυο (https://blogs.sch.gr/kekbio/). Οι μαθητές με τη χρήση φυλλομετρητή (web browser), κειμενογράφου, λογισμικού παρουσιάσεων, λογισμικού ανάκτησης και προβολής βίντεο, ανακαλύπτουν το υλικό, το αξιολογούν, το οργανώνουν και το παρουσιάζουν στην τάξη. Η ιδέα της σταδιακής ανακάλυψης της γνώσης αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό κίνητρο για το μαθητή, τον οποίο ο εκπαιδευτικός μπορεί να βοηθήσει ή και να καθοδηγήσει (καθοδηγούμενη ανακάλυψη). Σύμφωνα με τις θεωρίες του Bruner, o εκπαιδευτικός έχει το ρόλο του εμψυχωτή, του καθοδηγητή στη διαδικασία της ανακάλυψης: ο μαθητής έρχεται αντιμέτωπος με προβλήματα τα οποία καλείται να επιλύσει και ο εκπαιδευτικός τον υποστηρίζει στην προσπάθεια του αυτή, την οποία ο μαθητής όμως πραγματοποιεί με το δικό του ρυθμό και με βάση τις δικές του αποφάσεις και επιλογές.

Ανάκτηση του διδακτικού σεναρίου σε μορφή pdf.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ – ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ

Με αφορμή τα παρακάτω δημοσιεύματα σχετικά με την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών στη διαδικασία της μάθησης και στο εκπαιδευτικό σύστημα, παρουσιάζονται οι θεωρίες μάθησης και το μοντέλο επεξεργασίας της πληροφορίας μέσα από τα πορίσματα των Νευροεπιστημών. Θέτουμε το θέμα για προβληματισμό, αφού τα τελευταία χρόνια γίνεται πεποίθηση στους εκπαιδευτικούς ότι ο παραδοσιακός τρόπος διδασκαλίας, ανάγνωσης, γραφής, επανάληψης, άσκησης, ίσως ήταν πιο αποτελεσματικός ως προς την δυνατότητά του να κινητοποιεί μόνιμες μαθησιακές διαδικασίες και να ενεργοποιεί τις εγκεφαλικές λειτουργίες μάθησης. Ίσως θα πρέπει να αναθεωρηθούν οι απόψεις για τον τρόπο εφαρμογής των Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία και να υιοθετηθούν εναλλακτικές συνδυαστικές πρακτικές.

Ένα σχολείο χωρίς υπολογιστές στη «Μέκκα» της τεχνολογίας

Κι όμως σε ένα σχολείο που βρίσκεται στην καρδιά της Σίλικον Βάλεϊ και στο οποίο φοιτούν τα παιδιά των εργαζομένων στην Google, την Apple, την Yahoo και άλλων τεχνολογικών κολοσσών, δεν υπάρχει ούτε ένας υπολογιστής, ούτε μια οθόνη. Η χρήση οποιουδήποτε τεχνολογικού γκάτζετ απαγορεύεται στις σχολικές αίθουσες, ενώ οι εκπαιδευτικοί συστήνουν στους μαθητές τους να μην τους χρησιμοποιούν ούτε στο σπίτι.
Την ώρα που στον υπόλοιπο κόσμο ο τεχνολογικός εξοπλισμός θεωρείται απαραίτητος στην εκπαίδευση, οι νέες τεχνολογίες γίνονται μέσο διδασκαλίας και οι μαθητές ενθαρρύνονται στη χρήση τους, στην καρδιά της Μέκκας της Τεχνολογίας, το μολύβι, το χαρτί και το χάρτινο βιβλίο είναι τα μόνα εργαλεία διδασκαλίας που κρίνονται αποδεκτά.
Περίπου 160 σχολεία στις Ηνωμένες Πολιτείες ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία, καθώς θεωρείται ότι η χρήση υπολογιστών έχει αρνητικές συνέπειες στη φυσική δραστηριότητα, τη δημιουργική σκέψη, την επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές και τη συγκέντρωση των παιδιών στο μάθημα. … περισσότερα

Το γενετικο υλικό και η οργάνωσή του

Η κατανόηση της δομής και της οργάνωσης του γενετικού υλικού, ιδιαίτερα για τους μαθητές του γυμνασίου είναι αρκετά δύσκολη. Η σύνδεση των εννοιών: μόριο DNA, χρωματίνη, χρωμόσωμα σε σχέση με τον κυτταρικό κύκλο είναι απαραίτητη προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν την δημιουργία και τη χρήση του καρυότυπου, την κυτταρική διαίρεση, την αντιγραφή του DNA. Η παρουσίαση αποτελεί πρόταση για την διδασκαλία της οργάνωσης του γενετικού υλικού. Οι στερεοσκοπικές εικόνες είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές.

Κατεβάστε το pdf αρχείο: Η οργάνωση του γενετικού υλικού

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ: ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ

1. ΜΙΚΡΟΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ – ΙΟΙ

Οι μικροοργανισμοί (ή μικρόβια) είναι μικροσκοπικές δομές ζωής των οποίων το μέγεθος γενικά είναι μικρότερο από 0,1 χιλιοστό του μέτρου και τους οποίους βέβαια δεν μπορούμε να διακρίνουμε με γυμνό μάτι.

Οι μικροοργανισμοί ήταν άγνωστοι μέχρι την στιγμή που ανακαλύφθηκε το μικροσκόπιο. Το μικροσκόπιο, με το σύστημα των φακών που διαθέτει μας επέτρεψε να διακρίνουμε μορφές ζωής μικρότερες από το 0,1 mm και επιπλέον να εξετάσουμε την κυτταρική οργάνωση προκαρυωτικών και ευκαρυωτικών κυττάρων. Με το φωτονικό μικροσκόπιο διακρίνουμε βιολογικές δομές μέχρι 2 εκατομμυριοστά του μέτρου (2 μm), ενώ με το ηλεκτρονικό μικροσκόπιο το όριο αυτό προσεγγίζει τα 2,5 δισεκατομμυριοστά του μέτρου (2,5 nm).

Τα μικρόβια διακρίνονται σε μονοκύτταρους προκαρυωτικούς (κύτταρο χωρίς πυρήνα) οργανισμούς, όπως τα βακτήρια και σε μονοκύτταρους ή πολυκύτταρους ευκαρυωτικούς (κύτταρο με συγκροτημένο πυρήνα) οργανισμούς, όπως είναι τα πρωτόζωα και οι μύκητες, που βρίσκονται διασκορπισμένοι, σε μεγάλους αριθμούς σε κάθε περιβάλλον (έδαφος, νερό, αέρα, σε άλλους οργανισμούς). Στους μικροοργανισμούς ανήκουν και οι ιοί, που δεν διαθέτουν κυτταρική οργάνωση, αλλά χρησιμοποιούν κύτταρα ξενιστές για να αναπαραχθούν. … περισσότερα

Copyright © School Biology          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση