Συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στο Πρόγραμμα “Βιβλιοσούρτα φέρτα” της Βιβλιοθήκης Καλαμάτας
Το νηπιαγωγείο μας είχε την τιμή να συμμετάσχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Βιβλιοσούρτα φέρτα”, μια πρωτοβουλία της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Καλαμάτας που στοχεύει στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας και της δημιουργικής έκφρασης στα παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Στόχοι και Δραστηριότητες
Το πρόγραμμα περιλάμβανε μια σειρά από δραστηριότητες που ενίσχυσαν την αγάπη των παιδιών για το βιβλίο και την ανάγνωση. Μέσα από αφηγήσεις παραμυθιών, θεατρικά παιχνίδια και εικαστικές δημιουργίες, τα παιδιά εξερεύνησαν τον κόσμο των βιβλίων με τρόπο διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό.
Συγκεκριμένα:
Δανεισμός Βιβλίου: Ένας/μία μαθητής/τρια κάθε εβδομάδα αναλαμβάνει μια αποστολή: να επισκεφθεί τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας ή το παράρτημά της στην Τριφυλία με τους γονείς του/της (εάν είναι κάτω από 12 ετών), εκτός σχολικού ωραρίου, και να γίνει μέλος της. Με τη βοήθεια του προσωπικού της βιβλιοθήκης, επιλέγει ένα βιβλίο, το οποίο παρουσιάζει στους συμμαθητές/τριες του/της.
Ενίσχυση της φιλαναγνωσίας στην τάξη: Οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνουν την ενασχόληση με το επιλεγμένο βιβλίο στην τάξη, με δημιουργικές προαιρετικές δραστηριότητες (π.χ. παρουσιάσεις, συζητήσεις, δραματοποιήσεις).
Διαμοιρασμός Δράσεων: Οι δράσεις των σχολείων ανεβαίνουν στην πλατφόρμα Padlet της βιβλιοθήκης, επιτρέποντας την αλληλεπίδραση και την ανταλλαγή ιδεών με άλλα σχολεία.
Η επέκταση του προγράμματος επιδιώκει:
1. Την εξοικείωση μαθητών και γονέων με τη βιβλιοθήκη της πόλης τους: Κάθε συμμετέχων γίνεται μέλος της βιβλιοθήκης και ανακαλύπτει τον μαγικό αυτό χώρο του βιβλίου που μπορεί να μην είχε επισκεφθεί ποτέ. Οι μαθητές και η οικογένειά τους εξοικειώνονται με τη διαδικασία του δανεισμού και τον ρόλο της βιβλιοθήκης ως κέντρου γνώσης. Η αλληλεπίδραση αυτή δεν συμβάλλει μόνο στην πρακτική εξοικείωση με τον χώρο, αλλά προωθεί και τη φιλαναγνωσία ως οικογενειακή δραστηριότητα, καλλιεργώντας σχέσεις μαθητών-γονέων γύρω από τα βιβλία.
2. Την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας: Η τακτική ενασχόληση με τα βιβλία ενισχύει τη φαντασία, τη δημιουργική σκέψη και τις γλωσσικές δεξιότητες.
3. Την ενίσχυση της συνεργασίας: Η αλληλεπίδραση μεταξύ σχολείων δημιουργεί ένα κοινό φιλαναγνωσίας, προσφέροντας νέες ιδέες στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
4. Την εξοικείωση με τη χρήση της βιβλιοθήκης: Οι μαθητές αποκτούν πολύτιμες δεξιότητες για τη διαχείριση της πληροφορίας και την αξιοποίηση της βιβλιογραφίας.
5. Τη δια βίου μάθηση: Η ενασχόληση με το διάβασμα ενθαρρύνει την καλλιέργεια ενδιαφερόντων πέρα από το σχολείο.
Ευχαριστούμε θερμά τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Καλαμάτας για την ευκαιρία που μας προσέφερε να συμμετάσχουμε σε αυτό το εμπνευσμένο πρόγραμμα. Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε ένα πολύτιμο εργαλείο για την εκπαιδευτική μας διαδικασία και άφησε ανεξίτηλες εντυπώσεις στα παιδιά.

Τα δίδυμα μας μαζί με τη μαμά μας παρουσιάζουν το βιβλίο που δανείστηκαν



Το παραμύθι η μικρή Ελένη και οι πρώτοι της φίλοι μας ενέπνευσε για όμορφες δράσεις που αναρτήθηκαν στο padlet της δημοτικής βιβλιοθήκης.
Μετάβαση στο padlet.com