Σχολικό λεωφορείο!

ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!

Γεια σας!

Νοέ 201626

Καλώς ήρθατε στο Σχολικό Λεωφορείο!

Είμαι η Νάντια, εργάζομαι 11 χρόνια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τα τελευταία χρόνια μοιράζομαι σε αυτό το ιστολόγιο υλικό ασκήσεων, χειροποίητα εκπαιδευτικά παιχνίδια, κατασκευές, ιδέες για την τάξη, τη διακόσμηση και την οργάνωσή της…

 

Εύχομαι να σας φανούν χρήσιμα και ενδιαφέροντα,

όσα βρείτε στο «ταξίδι» σας με το Σχολικό Λεωφορείο μου!

Επιτραπέζιο Α’ τάξης (Εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό)! – «Score 4»

Απρ 20196

Μιας και στο κεφάλαιο 53 και 59 του βιβλίου Μαθητικών Α’ τάξης έχουμε μια εισαγωγή στον πολλαπλασιασμό, σκέφτηκα να φτιάξω ένα παιχνίδι (τι άλλο;!)  😀  για να βοηθήσω τους μαθητές να εμπεδώσουν και να κατανοήσουν την έννοια του πολλαπλασιασμού/επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης διασκεδάζοντας!

Σκοπός του παιχνιδιού είναι ένας παίκτης να συγκεντρώσει μια τετράδα καρτών που ταιριάζουν μεταξύ τους, μια από κάθε χρώμα (κάθε χρώμα αντιστοιχεί σε έναν τρόπο παρουσίασης του πολλαπλασιασμού).

Παράδειγμα τετράδας που κερδίζει:

  1. Κάρτα με λόγια (π.χ. «2 φορές το 2»)
  2. Κάρτα με πράξη (π.χ. «2 x 2 = 4»)
  3. Κάρτα με εικόνες (π.χ. «2 ομάδες 2 ζώων»)
  4. Κάρτα με επαναλαμβανόμενη πρόσθεση (π.χ. «2+2»)

 

Οδηγίες παιχνιδιού:

  1. Πρέπει να έχουμε συγκεντρώσει τόσες τετράδες όσες είναι οι παίκτες (π.χ. για 6 πάικτες θα μαζέψουμε 6 τετράδες σαν αυτές που περιγράφω παραπάνω, σύνολο 24 φύλλα, για 3 παιδιά θα μαζέψουμε 3 τετράδες κ.ο.κ.).
  2. Ανακατεύουμε καλά τις κάρτες όλες και μοιράζουμε σε κάθε παίκτη από 4 κάρτες.
  3. Οι παίκτες κοιτούν τις κάρτες τους, αποφασίζουν ποια κάρτα δε χρειάζονται (δεν ταιριάζει για να φτιαχτεί τετράδα) και την ακουμπούν (προς τα κάτω, να μη φαίνεται) στο τραπέζι ακουμπώντας την και έτοιμοι να την σπρώξουν προς τον παίκτη που είναι δεξιά τους.
  4. Ο παίκτης που μοίρασε θα δίνει το σύνθημα «1,2,3…αλλαγή!» και τότε όλοι θα πρέπει να δώσουν στον παίκτη που βρίσκεται δεξιά τους την κάρτα που είχαν κάτω.
  5. Οι παίκτες σηκώνουν τις κάρτες που ήρθαν στο χέρι τους και πάλι ελέγχουν να δουν αν υπάρχει τετράδα ή ποιο φύλλο και πάλι δε χρειάζονται. Το ακουμπούν και πάλι κάτω και συνεχίζεται η ανταλλαγή φύλλων μέχρι ένας ή περισσότεροι παίκτες να σχηματίσουν τετράδα.
  6. Μόλις ένας παίκτης σχηματίσει τετράδα πρέπει να φωνάξει «Score 4» και αμέσως να βάλει το χέρι του στο κέντρο. Οι υπόλοιποι παίκτες πρέπει πολύ γρήγορα να βάλουν το χέρι τους πάνω στο πρώτο χέρι, το ένα πάνω από το άλλο. Ο παίκτης που θα βάλει τελευταίος το χέρι του, πάνω-πάνω, στη «στοίβα χεριών», χάνει και βγαίνει από το παιχνίδι παίρνοντας μαζί και την τετράδα του νικητή εκτός παιχνιδιού.
  7. Το παιχνίδι συνεχίζεται μέχρι να μείνει ο τελευταίος νικητής εκ των δύο που θα βάλει πρώτος το χέρι του πρώτος στο τραπέζι πιο γρήγορα στο τραπέζι λέγοντας «Score 4!».

Σημειώσεις: Είναι πολύ πιθανό σε κάποιο γύρο δύο ή και περισσότεροι παίκτες να κάνουν «Score 4» ταυτόχρονα! Τότε και πάλι αυτός που τελευταίος θα βάλει το χέρι του πάνω στο χέρι των άλλων παικτών είναι ο ηττημένος.

Κατεβάστε και εκτυπώστε τις κάρτες σας για να παίξετε κι εσείς στον σύνδεσμο αυτό:

Score 4

(Στο αρχείο θα βρείτε τις κάρτες και τα εξώφυλλά τους! Τα κόβετε τα κολλάτε και τα πλαστικοποιείτε, ώστε να τα έχετε για πολύ καιρό!)

 

Καλή διασκέδαση!

 

Επιτρέπεται η προσωπική χρήση για το ψηφιακό υλικό που διατίθεται στο ιστολόγιο αυτό. Δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή του σε άλλο έντυπο ή ψηφιακό μέσο με οποιονδήποτε τρόπο ή μορφή αρχείου. Τα κείμενα, οι φωτογραφίες και τα ενσωματωμένα αρχεία στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου «Σχολικό Λεωφορείο» είναι πνευματική ιδιοκτησία του blogs.sch.gr/nantiaf/, η οποία προστατεύεται αυτοτελώς, βάσει του Ν.2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Επιτρέπεται η αποσπασματική αναδημοσίευση, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η πηγή (https://blogs.sch.gr/nantiaf/) και να υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής στη σχετική ανάρτηση στη σελίδα «Σχολικό Λεωφορείο», από όπου θα μπορεί να γίνεται λήψη του εκάστοτε αρχείου, αν υπάρχει. Προς σεβασμό για την προσπάθειά μου και την πολύωρη δουλειά που κάνω για τη δημιουργία του υλικού του ιστολογίου μου.
Νάντια Φάλκου

«Υγιείς και δυνατοί με σωστή διατροφή!»(Παρουσίαση των 5 βασικών ομάδων διατροφής για μικρά παιδιά)

Μαρ 201930

 

Στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης ή και της Μελέτης Περιβάλλοντος, ένα θέμα που συχνά επιλέγουμε να δουλέψουμε είναι η σωστή διατροφή και τα οφέλη της για την υγεία μας. Η παρουσίαση αυτή, είναι μια μικρή φανταστική ιστορία που έχει σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές τις 5 βασικές ομάδες τροφίμων και τα οφέλη τους για την υγεία μας! Μπορείτε να κάνετε μια παρουσίαση στην τάξη μέσω προτζέκτορα αλλά και να εκτυπώσετε σαν αφίσες για την τάξη τις 5 ομάδες τροφίμων!

Μπορείτε να κατεβάσετε το αρχείο Power Point στον παρακάτω σύνδεσμο:

ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΡΟΦΩΝ

 

Επιτρέπεται η προσωπική χρήση για το ψηφιακό υλικό που διατίθεται στο ιστολόγιο αυτό. Δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή του σε άλλο έντυπο ή ψηφιακό μέσο με οποιονδήποτε τρόπο ή μορφή αρχείου. Τα κείμενα, οι φωτογραφίες και τα ενσωματωμένα αρχεία στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου «Σχολικό Λεωφορείο» είναι πνευματική ιδιοκτησία του blogs.sch.gr/nantiaf/, η οποία προστατεύεται αυτοτελώς, βάσει του Ν.2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Επιτρέπεται η αποσπασματική αναδημοσίευση, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η πηγή (https://blogs.sch.gr/nantiaf/) και να υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής στη σχετική ανάρτηση στη σελίδα «Σχολικό Λεωφορείο», από όπου θα μπορεί να γίνεται λήψη του εκάστοτε αρχείου, αν υπάρχει. Προς σεβασμό για την προσπάθειά μου και την πολύωρη δουλειά που κάνω για τη δημιουργία του υλικού του ιστολογίου μου.
Νάντια Φάλκου

 

Επιτραπέζιο Γραμματικής-Ορθογραφίας Α τάξης! «Ο πιο καλός ο μαθητής!»

Μαρ 201928

Το ταμπλό του παιχνιδιού μας!

Αφού διακοσμήσαμε την τάξη μας με τους μπαλονοκανόνες Γραμματικής κι Ορθογραφίας, ήρθε η ώρα στο τελευταίο τρίμηνο της Α’ τάξης να κάνουμε επανάληψη και εμπέδωση των κανόνων αυτών μέσα από ένα παιχνίδι επιτραπέζιο ώστε να μαθαίνουμε διασκεδάζοντας και παίζοντας (το όνειρο παιδιών και δασκάλων ταυτόχρονα!). 

Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε για εκτύπωση το ταμπλό και τις κάρτες – ερωτήσεις ώστε να το εκτυπώσετε και να παίξετε κι εσείς Προτείνω το παιχνίδι να χρησιμοποιηθείς προς το τέλος της χρονιάς, ώστε να έχουμε κάνει πρώτα τους 20 κανόνες των μπαλονιών. Αν θέλουμε το χρησιμοποιούμε νωρίτερα όμως, βγάζοντας τις ερωτήσεις που αφορούν κανόνες που δεν έχουμε κάνει!

 

Οδηγίες: Χρειαζόμαστε ένα ζάρι και πιόνια για τους παίκτες. Ο μαθητής προχωρά όσα βήματα δείξει το ζάρι. Αν πέσει σε πράσινο τετράγωνο σηκώνει ερώτηση Γραμματικής κι αν την απαντήσει σωστά προχωρά ένα βήμα. Αν απαντήσει λάθος πηγαίνει ένα βήμα πίσω. Το αντίστοιχο και για τα κόκκινα τετράγωνα στα οποία αντιστοιχού κάρτες Ορθογραφίας. Νικητής όποιος φτάσει πρώτος στο τέλος!

 

Εδώ θα βρείτε τις κάρτες για εκτύπωση σε μορφή pdf (μπρος και πίσω όψεις):

Κάρτες ερωτήσεις γραμματικης – ορθογραφίας

Πίσω όψη ερωτησεων γραμματικής

Πίσω όψη ερωτησεων ορθογραφίας

Εδώ θα βρείτε το ταμπλό για εκτύπωση σε μορφή pdf:

Ταμπλό επιτραπέζιου »Ο πιο καλός ο μαθητης»

 

Καλή διασκέδαση!!!

 

Επιτρέπεται η προσωπική χρήση για το ψηφιακό υλικό που διατίθεται στο ιστολόγιο αυτό. Δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή του σε άλλο έντυπο ή ψηφιακό μέσο με οποιονδήποτε τρόπο ή μορφή αρχείου. Τα κείμενα, οι φωτογραφίες και τα ενσωματωμένα αρχεία στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου «Σχολικό Λεωφορείο» είναι πνευματική ιδιοκτησία του blogs.sch.gr/nantiaf/, η οποία προστατεύεται αυτοτελώς, βάσει του Ν.2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Επιτρέπεται η αποσπασματική αναδημοσίευση, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η πηγή (https://blogs.sch.gr/nantiaf/) και να υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής στη σχετική ανάρτηση στη σελίδα «Σχολικό Λεωφορείο», από όπου θα μπορεί να γίνεται λήψη του εκάστοτε αρχείου, αν υπάρχει. Προς σεβασμό για την προσπάθειά μου και την πολύωρη δουλειά που κάνω για τη δημιουργία του υλικού του ιστολογίου μου.
Νάντια Φάλκου

«Μπαλονοκανόνες» γραμματικής κι ορθογραφίας!

Φεβ 201914

Η κυρία Ορθογραφία της τάξης μας κρατάει τους 10 κανόνες !

 

Στην Α’ τάξη ξεκινήσαμε εδώ και λίγο καιρό να χρησιμοποιούμε ακόμη ένα τετράδιο, το τετράδιο Κανόνων Γραμματικής – Ορθογραφίας! Εκεί μαζεύουμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς όλους τους κανόνες που μας βοηθούν να γράφουμε σωστά και ορθογραφημένα!

Επειδή όμως είναι σημαντικό να βλέπουμε τους κανόνες καθημερινά ώστε να αποτυπωθούν στη μνήμη μας ευκολότερα, τι πιο όμορφο από δύο γλυκιές κυρίες που θα μας τους παρουσιάζουν σε πολύχρωμα μπαλόνια, ώστε να ανατρέχουμε σε κάποιον κανόνα όταν χρειάζεται!

Συνολικά έχω δημιουργήσει 20 κανόνες – μπαλόνια. Εγώ κόλλησα τη μία κυρία στα δεξιά και την άλλη στα αριστερά του πίνακα στον τοίχο και κάθε φορά που κάνουμε έναν νέο κανόνα τον κολλώ στον τοίχο και από κάτω κολλώ ένα σκοινάκι που φτάνει ως το χεράκι της κυρίας Γραμματικής ή της κυρίας Ορθογραφίας ώστε να φαίνεται σα να κρατούν η καθεμιά στο τέλος από 10 μπαλονάκια – κανόνες!

Διακοσμούν υπέροχα την τάξη μας και μας βοηθούν ταυτόχρονα να τους θυμόμαστε καθημερινά!

Στους παρακάτω συνδέσμους θα τα βρείτε κι εσείς έγχρωμα έτοιμα για εκτύπωση και πλαστικοποίηση ώστε να τα έχετε και για άλλες χρονιές ή άλλες τάξεις!

Εδώ θα βρείτε τις δύο κυρίες για εκτύπωση:

Γραμματικη ορθογραφια δασκαλες

Εδώ ο το όνομα για κάθε κυρία:

Τιτλοι για μπαλονια

Εδώ θα βρείτε τους κανόνες – μπαλόνια για εκτύπωση

ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΑΞΗΣ ΜΠΑΛΟΝΙΑ

Και ασπρόμαυροι οι κανόνες εδώ:

Κανόνες σε μπαλόνια Ασπρόμαυροι

Επιτρέπεται η προσωπική χρήση για το ψηφιακό υλικό που διατίθεται στο ιστολόγιο αυτό. Δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή του σε άλλο έντυπο ή ψηφιακό μέσο με οποιονδήποτε τρόπο ή μορφή αρχείου. Τα κείμενα, οι φωτογραφίες και τα ενσωματωμένα αρχεία στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου «Σχολικό Λεωφορείο» είναι πνευματική ιδιοκτησία του blogs.sch.gr/nantiaf/, η οποία προστατεύεται αυτοτελώς, βάσει του Ν.2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Επιτρέπεται η αποσπασματική αναδημοσίευση, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η πηγή (https://blogs.sch.gr/nantiaf/) και να υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής στη σχετική ανάρτηση στη σελίδα «Σχολικό Λεωφορείο», από όπου θα μπορεί να γίνεται λήψη του εκάστοτε αρχείου, αν υπάρχει. Προς σεβασμό για την προσπάθειά μου και την πολύωρη δουλειά που κάνω για τη δημιουργία του υλικού του ιστολογίου μου.
Νάντια Φάλκου
« Παλιότερα άρθρα


Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων