Σχολικό λεωφορείο!

ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!

Καλώς ορίσατε στο «Σχολικό λεωφορείο»!

Νοέ 201626

Το «Σχολικό λεωφορείο» είναι ένα blog που δημιουργήθηκε με σκοπό τη διάδοση ιδεών και υλικού σχετικά με τα μαθήματα των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου. Ξεκίνησε ως blog που αφορούσε την πρώτη δημοτικού, όμως στη συνέχεια προστέθηκαν και ιδέες που αφορούν και άλλες τάξεις του.

Έτσι, κατέληξα στο «Σχολικό λεωφορείο» που θα σας ταξιδέψει σε διάφορες στάσεις κατά τις οποίες τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να μάθουν και να γνωρίσουν τον κόσμο μας μέσα από παιχνίδια, από καινοτόμες δράσεις και εναλλακτικές διαδικασίες, τις οποίες εύχομαι κάποτε όλα τα σχολεία να υιοθετούν και να προωθούν!

Νάντια Φάλκου

«Υπερατού Ψηφίων» – Παιχνίδι για την αξία των ψηφίων!

Ιαν 201820

Αν ανήκετε στη γενιά των… 90’s ΄σίγουρα θα θυμάστε το παιχνίδι καρτών «Υπερατού»! Το παιχνίδι αυτό λοιπόν ήταν πηγή έμπνευσης ώστε να φτιάξω το «Υπερατού Ψηφίων» για το σχολείο! Δεν είναι μόνο για μια τάξη αλλά για όλες όσες έχουν στην ύλη τους την εκμάθηση και διαχείριση της αξίας των ψηφίων των δεκαδικών αριθμών!

Οι κανόνες είναι πολύ απλοί!

  1. Οι παίκτες μοιράζονται ισόποσα τις κάρτες.
  2. Κάθε παίκτης κρατά τις κάρτες του σε στοίβα μπροστά του και σηκώνει την πρώτη. Ξεκινά ο πρώτος παίκτης διαλέγοντας μια από τις έξι κατηγορίες, όποια πιστεύει πως έχει καλύτερη πιθανότητα να κερδίσει τους υπόλοιπους.
  3. Όλοι οι παίκτες ανακοινώνουν τι ψηφίο έχει η κατηγορία που διάλεξε ο παίκτης και συγκρίνουν μεταξύ τους ώστε να δουν ποιος έχει μεγαλύτερο ψηφίο από όλους. Αυτός με το μεγαλύτερο ψηφίο στην κατηγορία που επιλέχθηκε κερδίζει τις κάρτες όλων των υπολοίπων. (Παράδειγμα: ο 1ος παίκτης επιλέγει να παίξει με την κατηγορία «δεκάδες». Όλοι κοιτάζουν τον αριθμό που έχουν στην κάρτα τους στην κατηγορία «δεκάδες», στη θέση των δεκάδων. Αυτός που έχει το μεγαλύτερο αριθμό στην θέση των δεκάδων κερδίζει τους άλλους.)
  4. Το παιχνίδι συνεχίζεται από τον παίκτη που κερδίζει κάθε φορά όλους τους άλλους και νικητής είναι όποιος συγκεντρώσει όλες τις κάρτες.
  5. Μέσα στο πλήθος καρτών υπάρχουν και 3 κάρτες «Υπερατού» οι οποίες νικούν όλες τις άλλες κάρτες σε οποιαδήποτε κατηγορία.
  6. Σε περίπτωση που δύο ή περισσότεροι παίκτες είναι ισόπαλοι στην κατηγορία που επιλέχθηκε, οι ανοιγμένες κάρτες όλων των παικτών μένουν κάτω και τις παίρνει όποιος κερδίσει τον επόμενο γύρο, μαζί με τις κάρτες του νέου γύρου.

Εκτυπώστε το στο παρακάτω αρχείο, πλαστικοποιήστε τα για να κρατήσουν και καλή διασκέδαση!

 

Εκτυπώστε το αρχείο εδώ:

ΥΠΕΡΑΤΟΥ-ΨΗΦΙΩΝ-1

 

        

Επιτρέπεται η προσωπική χρήση για το ψηφιακό υλικό που διατίθεται στο ιστολόγιο αυτό. Δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή του σε άλλο έντυπο ή ψηφιακό μέσο με οποιονδήποτε τρόπο ή μορφή αρχείου. Τα κείμενα, οι φωτογραφίες και τα ενσωματωμένα αρχεία στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου «Σχολικό Λεωφορείο» είναι πνευματική ιδιοκτησία του blogs.sch.gr/nantiaf/, η οποία προστατεύεται αυτοτελώς, βάσει του Ν.2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Επιτρέπεται η αποσπασματική αναδημοσίευση, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η πηγή (http://blogs.sch.gr/nantiaf/) και να υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής στη σχετική ανάρτηση στη σελίδα «Σχολικό Λεωφορείο», από όπου θα μπορεί να γίνεται λήψη του εκάστοτε αρχείου, αν υπάρχει. Προς σεβασμό για την προσπάθειά μου και την πολύωρη δουλειά που κάνω για τη δημιουργία του υλικού του ιστολογίου μου.

Νάντια Φάλκου

 

«Βρες το, Πες το!» – Παιχνίδι Ιστορίας για την Δ’ τάξη!

Ιαν 201812

Το πολύ γνωστό παιχνίδι περιγραφής λέξεων «Taboo» (και το παρεμφερές παιχνίδι «Βρες το, Πες το»), είναι ευρέως διαδεδομένο σε όλες τις ηλικίες και παίζεται μανιωδώς σε όλες τις παρέες!

Σκέφτηκα λοιπόν, γιατί όχι; Να φτιάξω ένα παιχνίδι αυτού του τύπου αλλά προσαρμοσμένο στις δικές μας ανάγκες, προκειμένου παίζοντας οι μαθητές της Δ΄ τάξης να εξασκούνται και να ξαναθυμούνται όσα μάθαμε φέτος στη Ιστορία της τάξης μας!

Οι κάρτες για κάθε παιχνίδι χωρίζονται σε δύο ομάδες:

ΟΜΑΔΑ Α’ : «Περίγραψέ το» , τη λέξη των οποίων οι μαθητές πρέπει να περιγράψουν στους συμπαίκτες τους, χωρίς να χρησιμοποιήσουν 3 λέξεις που υπάρχουν στη λίστα, ώστε οι συμπαίκτες να μαντέψουν τη λέξη αυτή,

και

ΟΜΑΔΑ Β’: «Ζωγράφισέ το» , τη λέξη των οποίων οι μαθητές πρέπει να ζωγραφίσουν ώστε να μαντέψουν οι συμπαίκτες τους τη λέξη αυτή. 

Στο ταμπλό μας υπάρχουν τα κουτάκια που αντιστοιχούν σε κάθε ομάδα καρτών αλλά και μερικά κουτάκια στα οποία όταν τύχει η ζαριά να μας οδηγήσει επιλέγουν τα παιδιά ποια από τις δυο ομάδες καρτών θα παίξουν!

Παρακάτω δείτε το ταμπλό και κάρτες από κάθε ομάδα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κατεβάστε το αρχείο word για να εκτυπώσετε τις κάρτες και τα εξώφυλλά τους εδώ:

ΒΡΕΣ ΤΟ ΠΕΣ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΑ Δ ΤΑΞΗΣ – ενοτητες 1η και 2η

Κατεβάστε το αρχείο pdf για να εκτυπώσετε το ταμπλό εδώ:

ΒΡΕΣ ΤΟ ΠΕΣ ΤΟ ΤΑΜΠΛΟ ΙΣΤΟΡΙΑ Δ ΤΑΞΗ

 

Καλή διασκέδαση!

 

Επιτρέπεται η προσωπική χρήση για το ψηφιακό υλικό που διατίθεται στο ιστολόγιο αυτό. Δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή του σε άλλο έντυπο ή ψηφιακό μέσο με οποιονδήποτε τρόπο ή μορφή αρχείου. Τα κείμενα, οι φωτογραφίες και τα ενσωματωμένα αρχεία στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου «Σχολικό Λεωφορείο» είναι πνευματική ιδιοκτησία του blogs.sch.gr/nantiaf/, η οποία προστατεύεται αυτοτελώς, βάσει του Ν.2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Επιτρέπεται η αποσπασματική αναδημοσίευση, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η πηγή (http://blogs.sch.gr/nantiaf/) και να υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής στη σχετική ανάρτηση στη σελίδα «Σχολικό Λεωφορείο», από όπου θα μπορεί να γίνεται λήψη του εκάστοτε αρχείου, αν υπάρχει. Προς σεβασμό για την προσπάθειά μου και την πολύωρη δουλειά που κάνω για τη δημιουργία του υλικού του ιστολογίου μου.

Νάντια Φάλκου

Σήμερα θα μάθουμε… «Συνθέτοντας ποιήματα!» – Ιστορία Δ΄ τάξης – Ενότητα 9 «Τα γράμματα»

Οκτ 201727

Η ενότητα 9 του βιβλίου της Ιστορίας Δ’ τάξης «Τα γράμματα» μας έδωσε την ευκαιρία να γίνουμε για λίγο κι εμείς… ποιητές της αρχαϊκής Ελλάδας!

Τα παιδιά, αφού πρώτα γνωρίσαμε τα είδη της ποίησης της αρχαϊκής Ελλάδας, έγραψαν τη δική τους λυρική ποίηση, διδακτική ποίηση και ιστορικά γεγονότα! Παρακάτω θα βρείτε το αρχείο για εκτύπωση για να γράψουν και τα παιδιά τα δικά τους ποιήματα…

Εκτυπώστε το αρχείο από εδώ:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 – ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Να μερικές δικές μας δημιουργίες:

22528184_652709621602346_4473941195380204082_n 22789052_652709641602344_4192886590292119753_n 22814437_652709584935683_4915685983479713289_n 22815073_652709531602355_3291487971642250091_n 22853042_652709508269024_6432299796515972646_n 22853344_652709661602342_3850588382334480510_n 22815271_652709558269019_7763532784273301710_n

Σήμερα θα μάθουμε… Ζωγραφίζοντας! – Ιστορία Δ΄ τάξης – Κεφάλαιο 7

Οκτ 201724

Προχωρώντας στο Κεφάλαιο 7 της Ιστορίας μας «Οι δεσμοί που ένωναν τους Έλληνες», σήμερα ζωγραφίσαμε στην τάξη μας πολλά και διάφορα: τα ολυμπιακά αγωνίσματα της αρχαϊκής Ελλάδας, το μαντείο των Δελφών με τους χρησμούς του, τους αγγελιαφόρους που μετέφεραν το μήνυμα έναρξης ολυμπιακών αγώνων στις πόλεις αλλά και την παύση των πολέμων την περίοδο εκείνη!

Κατεβάστε το αρχείο με τις βοηθητικές εικόνες εδώ:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 – ΟΙ ΔΕΣΜΟΙ ΠΟΥ ΕΝΩΝΑΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ

 

Να οι ζωγραφιές μας:

19 18 17 16 15 14 13 12 11

« Παλιότερα άρθρα

Πόσο έχουμε σήμερα;

Ιούνιος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιαν    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  


Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων