Σχολικό λεωφορείο!

ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!

Καλώς ορίσατε στο «Σχολικό λεωφορείο»!

Νοε 201626

Το «Σχολικό λεωφορείο» είναι ένα blog που δημιουργήθηκε με σκοπό τη διάδοση ιδεών και υλικού σχετικά με τα μαθήματα των τάξεων του Δημοτικού Σχολείου. Ξεκίνησε ως blog που αφορούσε την πρώτη δημοτικού, όμως στη συνέχεια προστέθηκαν και ιδέες που αφορούν και άλλες τάξεις του.

Έτσι, κατέληξα στο «Σχολικό λεωφορείο» που θα σας ταξιδέψει σε διάφορες στάσεις κατά τις οποίες τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να μάθουν και να γνωρίσουν τον κόσμο μας μέσα από παιχνίδια, από καινοτόμες δράσεις και εναλλακτικές διαδικασίες, τις οποίες εύχομαι κάποτε όλα τα σχολεία να υιοθετούν και να προωθούν!

Νάντια Φάλκου

«Σήμερα θα μάθουμε… Κάνοντας κολλάζ-κατασκευή!» – Ιστορία Δ” τάξης

Σεπ 201721

Μια ακόμη διαφορετική προσέγγιση του μαθήματος της Ιστορίας Δ τάξης – Ενότητα 2: «Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες».

Κάθε ομάδα χρωμάτισε τον δικό της χάρτη της Ελλάδας, έφτιαξε χειροποίητα τα καραβάκια των τριών Ελληνικών φύλων, τα χρωμάτισε και τα ονόμασε και τέλος τα τοποθέτησε στα σημεία απ” όπου ξεκίνησαν και στα σημεία στα οποία εγκαταστάθηκαν τα φύλα!

Μας πήρε λίγο περισσότερο απ όσο υπολόγιζα αλλά άξιζε τον κόπο!

Κατεβάστε εδώ το αρχείο και τις βοηθητικές εικόνες:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 – ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΑΠΟΙΚΙΕΣ

Να κι οι δημιουργιες μας:

21559110_639564062916902_4394986092621302056_n 21616083_639564049583570_1692721152303163590_n 21616202_639564079583567_7790621737322470679_n 21617528_639564119583563_4170960293681034240_n 21617720_639564169583558_4815343870601719327_n 21618047_639564139583561_6260649873412868668_n 21762113_639564199583555_1037481643391782509_n

«Σήμερα θα μάθουμε… Ζωγραφίζοντας!» – Ιστορία Δ΄τάξης

Σεπ 201721

Ένας διαφορετικός τρόπος «διδασκαλίας» στην Ιστορία!

Είναι σίγουρο ότι όταν ενα παιδί βρίσκει ενδιαφέρον στο μάθημα της τάξης, θα εντυπωθούν ήδη από τη διδασκαλία οι πιο σημαντικές πληροφορίες του μαθήματος στο μυαλό του και δε θα χρειαστεί να παπαγαλίσει το μάθημα της ημέρας στο σπίτι με βαριά καρδιά και καταπίεση.
Τα παιδιά της Δ τάξης, με αφορμή το 1ο μάθημα της Ιστορίας «Η κάθοδος των Δωριέων», ζωγράφισαν υπέροχες εικόνες που απεικονίζουν τους Δωριείς όπως τους φαντάζονται, την κάθοδό τους απλο τα βουνά της Πίνδου, τους είλωτες πρώην κάτοικους της Σπάρτης, την κατάκτησή της από τους Δωριείς και την εγκατάστασή τους στις πεδιάδες του ποταμού Ευρώτα, τις καθημερινές ασχολίες τους κλπ.

Κατεβάστε το αρχείο και τις βοηθητικές εικόνες εδώ:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 – Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ

Εδώ δείτε φωτογραφίες με μερικές από τις δικές μας δημιουργίες:

21557438_638881302985178_5515051282532840511_n

Η Κλειώ ζωγράφισε πώς φαντάζεται τους Δωριείς, δίπλα την εγκατάστασή τους στον ποταμό Ευρώτα και κάτω τους Δωριείς να συνομιλούν στη Δωρική διάλεκτο!

21617783_638881442985164_4738423729001233690_n

Η Αναστασία Ν. ζωγράφισε με ποιον τρόπο πέρασαν οι Δωριείς στην Πελοπόννησο από τη Στερεά Ελλάδα, μέσω του Ισθμου της Κορίνθου!

21616486_638881279651847_3681330441209933012_n

Ο Βαγγέλης ζωγράφισε πώς φαντάζεται τους Δωριείς και την κάθοδό τους από τα βουνά της Πίνδου!

21557630_638833399656635_5444458736275104723_n

Η Μαρία ζωγράφισε πώς φαντάζεται έναν πολεμιστή Δωριέα, ο οποίος μιλά τη Δωρική διάλεκτο! Επίσης τον Ισθμό της Κορινθου από τον οποίο πέρασαν οι Δωριείς στην Πελοπόννησο!

21463292_638833536323288_724701845624012355_n

Η Φανή ζωγράφισε πώς φαντάζεται ότι ήταν οι Δωριείς, τους παλιούς κατοίκους που έγιναν είλωτες και καλλιεργούν τη γη και την εγκατάσταση των Δωριέων στην πεδιάδα γύρω από τον ποταμό Ευρώτα!

Ποίημα για τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας!

Σεπ 201721

Στη Μελέτη Περιβάλλοντος της Δ” τάξης τα παιδιά μαθαίνουν για τα 9 γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας μας.

Ένας διασκεδαστικός και ίσως ευκολότερος τρόπος να τα συγκρατήσουν και σαν ονόματα αλλά και σαν προσανατολισμό είναι το παρακάτω ποιηματάκι που έφτιαξα για αυτόν το σκοπό.

Στην μια σελίδα υπάρχει το ποίημα με τα κενά, ώστε οι μαθητές κοιτώντας το χάρτη σύμφωνα με τον προσανατολισμό των στίχων, να συμπληρώσουν μόνοι τους το κάθε γεωγραφικό διαμέρισμα! Στη δεύτερη σελίδα υπάρχει συμπληρωμένο το ποίημα.

Κατεβάστε τα εδώ:

ΠΟΙΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Αριθμοναυμαχία! – Παιχνίδι Μαθηματικών για τη Δ΄ Δημοτικού

Σεπ 201714

Χωρίς τίτλο

Ένα παιχνίδι βασισμένο στο γνωστό παιχνίδι «Ναυμαχια»(«Battleship»), το οποίο γνωρίζουμε χρόνια, ειδικότερα η γενιά του 80′ – 90’!

Πρόκειται σΧωρίς τίτλοτην ουσία για ένα παιχνίδι που εξασκεί τους μαθητές στην αναγνώριση της αξίας κάθε ψηφίου ενός αριθμού, ενώ παράλληλα τους διασκεδάζει, αφού σκοπό έχει να «βυθίσεις τα πλοία – αριθμούς του αντιπάλου σου» με βόμβες που «ρίχνεις» επιλέγοντας το «σημείο επίθεσης» στο ταμπλό του αντιπάλου σου.

Πλαστικοποιήστε πρώτα όλα τα φύλλα που θα εκτυπώσετε και θα κόψετε,  ώστε να μπορείτε, γράφοντας με μαρκαδόρους, να σβήνετε και να γράφετε ξανά και ξανά και να παίζετε όποτε θέλετε!

Μέσα στο αρχείο θα βρείτε οδηγίες και διευκρινίσεις για να παίξετε κι εσείς στην τάξη ή στο σπίτι Αριθμοναυμαχία!

Κατεβάστε το αρχείο εδώ:

ΑΡΙΘΜΟΝΑΥΜΑΧΙΑ

Καλή διασκέδαση!

Lap Book Έκθεσης! ή αλλιώς… ο μικρός «χαρτοφύλακας» της Έκθεσης!

Σεπ 20172

Lap Book Εκθεσης εξωφυλλο

Ένας σύντομος τρόπο να μάθουν οι μαθητές των μεγάλων τάξεων, και όχι μόνο, τα βασικά βήματα για να γράφουν εκθέσεις και να είναι σε θέση να τις διορθώνουν! Με αυτόν τον … μίνι χαρτοφύλακα που μπορούν να έχουν στην τάξη και στο σπίτι μπορούν να εξασκούνται κάθε φορά στο να γράφουν έκθεση αποκτώντας σωστές βάσεις για όλες τις επόμενες τάξεις.

Πώς φτιάχνεται το Lap Book; Το συγκεκριμένο το σχεδίασα ώστε να χωράει δυο μπλοκ φύλλων έκθεσης μεγέθους Α5, και να αναδιπλώνεται, ώστε να μπορούν να το πάρουν μαζί τους οπουδήποτε και το κάθε παιδί να χει το προσωπικό του Lap Book.

Υλικά:

  • Χαρτόνι κανσόν
  • Κόλλα υγρή
  • Χαρτοκόπτη
  • δυο μπλοκ φύλλων έκθεσης Α5 (17×25 εκ.) 50 φύλλων
  • 2 διπλόκαρφα
  • λαστιχάκι μικρό

Οδηγίες:

Εκτυπώνουμε το αρχείο του Lap Book σε χοντρό φύλλο εκτύπωσης. Κόβουμε γύρω γύρω τα φύλλα μας, στο πλαίσιο του αρχείου.

20170905_110958(1)

1.Παίρνουμε ένα χαρτόνι κανσόν, όποιου χρώματος θέλουμε, στην κανονική διάσταση. Κολλάμε στη μια πλευρά του χαρτονιού τα τρία μέρη του εκτυπωμένου αρχείου που αποτελούν το εξώφυλλό μας (με λίγα χιλιοστά κενό ανάμεσά τους) και διπλώνουμε το κανσόν εκεί που τελειώνει κάθε σελίδα που κολλήσαμε προς τα μέσα, ώστε να κλείνουν το δεξί και αριστερό φύλλο του lap book.

 

 

20170905_111248

2. Προσεκτικά παίρνουμε τώρα το ένα φύλλο Lap book με το λευκό ορθογώνιο και με το χαρτοκόπτη μας κόβουμε κατά μήκος την πάνω πλευρά του ορθογωνίου, ώστε να δημιουργήσουμε μια τσεπούλα στην οποία θα μπει το οπισθόφυλλο του ενός μπλοκ έκθεσης. Κάνουμε το ίδιο και με το δεύτερο φύλλο με το λευκό ορθογώνιο (για τις μεγάλες τάξεις. Για τις μικρές αφήνουμε το άλλο ορθογώνιο όπως είναι).

 

 

20170905_113222

20170905_113219(1)

3. Τοποθετούμε προσεκτικά, για να μη σκιστεί στην άκρη το χαρτί μας, μέσα στις»τσεπούλες» μόνο τα οπισθόφυλλα των μπλοκ Α5 και γυρίζουμε ανάποδα. Βάζουμε κόλλα και στις δύο πλευρές των οπισθόφυλλων των μπλοκ, ώστε να κολλήσουν και μέσα στην «τσεπούλα» αλλά και στη συνέχεια με το κανσόν που θα τοποθετήσουμε όλο το lapbook. Κολλάμε λοιπόν τα δύο φύλλα-τσεπούλες μαζί με τα μπλοκ τους πάνω στο κανσόν πολύ καλά. Κατόπιν, κολλάμε και το τρίτο μέρος του lap book δίπλα στα δύο φύλλα – τσεπούλες, έτσι ώστε όταν το κλείνουμε να έρχεται στην πάνω πλευρά το φύλλο με τα στοιχεία του μαθητή και το φύλλο «τι έκθεση θα γράψεις σήμερα;».

 

4. Το φ20170905_114025ύλλο «ο χαρτοφύλακας της έκθεσής μου» θα αποτελεί το πίσω μέρος του lap book μας όταν το έχουμε κλειστό.

 

 

 

 

 

 

 

20170905_113706 20170905_113714       5. Τέλος, χρησιμοποιούμε δύο διπλόκαρφα, τα περνάμε προσεκτικά μέσα στις δύο μαύρες τρυπούλες του εξώφυλλου και χρησιμοποιώντας ένα χρωματιστό λαστιχάκι μικρού μεγέθους που θα περάσουμε στο δεξί και στο αριστερό διπλόκαρφο, έχουμε και έναν όμορφο τρόπο να παραμένει κλειστός ο χαρτοφύλακάς μας!

 

20170905_114338

Lap Book έκθεσης για μικρές τάξεις

20170905_114030Το LapBook μας είναι έτοιμο!

Τα παιδιά μπορούν να το χρησιμοποιήσουν μαζί σας στην τάξη ή παίρνοντάς το στο σπίτι και γυρνώντας στο τέλος του μπλοκ μπορούν να ανατρέχουν οποιαδήποτε στιγμή στα βήματα για μια σωστή Έκθεση διαβάζοντας τα στην τελευταία τους σελίδα!

 

 

 

 

 

 

Κατασκευή για τις μικρότερες τάξεις:

Ακολουθούμε την ίδια διαδικασία, με τη διαφορά ότι στο αριστερό λευκό ορθογώνιο, δεν προσθέτουμε μπλοκ σημειώσεων, αλλά αφήνουμε τον χώρο κενόόπως είναι μέσα στο αρχείο word*, ώστε να κολλήσουν τα παιδιά τις βοηθητικές ερωτήσεις που τους δίνουμε συνήθως, για να φτιάξουν τη δική τους έκθεση στο κεντρικό ορθογώνιο.

*Στο αρχείο που θα κατεβάσετε υπάρχει ένα φύλλο με κενό λευκό ορθογώνιο, για την αριστερή πλευρά του lap book των μαθητών μικρής τάξης. Τα υπόλοιπα φύλλα είναι ακριβώς ίδια για τα lap book μικρών τάξεων και μεγάλων τάξεων.

Εκτυπώστε εδώ το LapBook (περιλαμβάνει και για τις μικρές και για τις μεγάλες τάξεις):

lap book εκθεσης

Εδώ εκτυπώστε το Lap Book σε ασπρόμαυρο χρώμα:

lap book εκθεσης ασπρομαυρο

Επιτρέπεται η προσωπική χρήση για το ψηφιακό υλικό που διατίθεται στο ιστολόγιο αυτό. Δεν επιτρέπεται η δημοσίευσή του σε άλλο έντυπο ή ψηφιακό μέσο με οποιονδήποτε τρόπο ή μορφή αρχείου. Τα κείμενα, οι φωτογραφίες και τα ενσωματωμένα αρχεία στις δημοσιεύσεις του ιστολογίου «Σχολικό Λεωφορείο» είναι πνευματική ιδιοκτησία του blogs.sch.gr/nantiaf/, η οποία προστατεύεται αυτοτελώς, βάσει του Ν.2121/1993 περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Επιτρέπεται η αποσπασματική αναδημοσίευση, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται η πηγή (http://blogs.sch.gr/nantiaf/) και να υπάρχει σύνδεσμος παραπομπής στη σχετική ανάρτηση στη σελίδα «Σχολικό Λεωφορείο», από όπου θα μπορεί να γίνεται λήψη του εκάστοτε αρχείου, αν υπάρχει. Προς σεβασμό για την προσπάθειά μου και την πολύωρη δουλειά που κάνω για τη δημιουργία του υλικού του ιστολογίου μου.

Νάντια Φάλκου

από κάτω από: Έκθεση | με ετικέτα  |  2 Σχόλια »    
« Παλιότερα άρθρα


Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων