2018 – 2019: Διαθεματική διδασκαλία (Project) στην Ιστορία, Γλώσσα και Λογοτεχνία Α΄ Γυμνασίου υπό το πρίσμα της ανάγνωσης ολόκληρου λογοτεχνικού έργου: “Ο θησαυρός της Βαγίας” της Ζωρζ Σαρρή με τη χρήση των ΤΠΕ και την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

Η φιλόλογος Βότση Ελένη (ΠΕ02) κατά το σχολικό έτος 2018 – 2019 υλοποίησε διαθεματική δράση – project ετήσιας διάρκειας με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών και την εφαρμογή ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και της Ιστορίας Α΄ Γυμνασίου. Ο τίτλος της διαθεματικής διδακτικής προσέγγισης  είναι: « Μία διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας της Λογοτεχνίας, της  Γλώσσας και της Ιστορίας Α΄ Γυμνασίου υπό το πρίσμα της ανάγνωσης ολόκληρου λογοτεχνικού έργου: “Ο θησαυρός της Βαγίας”, της Ζωρζ Σαρρή».

Στη διαθεματική αυτή δράση συμμετείχαν οι μαθητές του τμήματος Α1 εκπονώντας ατομικές και ομαδικές εργασίες στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Ιστορίας. Η διαθεματική εργασία (πρότζεκτ) περιλαμβάνει την ανάγνωση ολόκληρου λογοτεχνικού έργου. Επιλέχθηκε το βιβλίο της Ζωρζ  Σαρρή «Ο θησαυρός της Βαγίας», καθώς συνδυάζει την περιπετειώδη πλοκή, το νεαρό της ηλικίας των πρωταγωνιστών, το νησί της Αίγινας όπου διαδραματίζεται η υπόθεση και με το οποίο είναι εξοικειωμένοι πολλοί μαθητές, καθώς διαβιούν στο λιμάνι του Πειραιά και τέλος, εμπεριέχει στοιχεία ιστορικά που αφορούν στον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο και την αρχαιότητα με αναφορές στον αρχαίο ναό της Αθηνάς Αφαίας.

Ζητήθηκε από τους μαθητές να ξεκινήσουν την ανάγνωση του βιβλίου στα τέλη του Οκτωβρίου και να συγγράψουν στη διάρκεια των Χριστουγέννων την περίληψη του έργου, για να την παρουσιάσουν έπειτα στην τάξη. Έπειτα, δόθηκε φύλλο εργασίας στους μαθητές με συγκεκριμένες ερωτήσεις που έπρεπε να απαντήσουν ατομικά ή εργαζόμενοι κατά ομάδες ως τα μέσα Μαρτίου είτε σε μορφή κειμένου είτε σε μορφή παρουσίασης (power point). Υπήρξε προτροπή προς τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν τον Η.Υ. για την κειμενογράφηση της εργασίας τους, ώστε να επιτευχθεί μία πρώτη εξοικείωση με τις Νέες Τεχνολογίες. Ξεκίνησε η παρουσίαση των εργασιών των μαθητών στην τάξη τμηματικά πριν από το Πάσχα και ολοκληρώθηκε στα μέσα Μαΐου με αναγνώσεις των εργασιών των εργασιών των μαθητών και προβολές των ψηφιακών τους παρουσιάσεων (power point).

Ζητήθηκε από τους μαθητές εκτός των άλλων να παρουσιάσουν είτε τον αρχαίο ναό της Αθηνάς Αφαίας στην Αίγινα, είτε οποιουδήποτε άλλου ναού της αρχαίας Ελλάδας, συνδυάζοντας το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας με το μάθημα της αρχαίας Ιστορίας και συγκεκριμένα με την 10η Ενότητα του σχολικού βιβλίου του 4ου Κεφαλαίου  (Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής) και την 3η Ενότητα του 8ου  Κεφαλαίου  (Η αρχιτεκτονική των κλασικών χρόνων). Η διδασκαλία εμπλουτίστηκε και συνδέθηκε διαθεματικά με τη μελέτη των εργασιών της θεματικής του σχολικού βιβλίου της Νεοελληνικής Γλώσσας  της 7ης Ενότητας, σ. 113 με τίτλο «Ψηφιακό ταξίδι στον πολιτισμό της αρχαίας Ελλάδας», όπου μελετάται η ψηφιακή αναπαράσταση του ναού του Δία στην Ολυμπία.

Οι μαθητές επιπλέον, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στο φύλλο εργασίας εισήχθησαν εισαγωγικά στα γεγονότα του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου και στα χρόνια της Κατοχής στην Ελλάδα, ανακαλώντας στη μνήμη τους κατά την παρουσίαση των εργασιών τους στην τάξη, αφηγήσεις των παππούδων τους για την κατοχική περίοδο και καλλιεργώντας το ενδιαφέρον τους για περαιτέρω μελέτη των γεγονότων της νεότερης ιστορίας και εμβάθυνσης σε αυτά.

Τέλος, στο πλαίσιο της καλλιέργειας της  φιλαναγνωσίας προτάθηκε στους μαθητές η ανάγνωση σε χρόνο που εκείνοι επιθυμούν του βιβλίου της Αγγελικής Δαρλάση «Όταν έφυγαν τα αγάλματα» που αναφέρεται στην προσπάθεια απόκρυψης και διάσωσης των αγαλμάτων του εθνικού αρχαιολογικού μουσείου, πριν από την είσοδο των Γερμανών στην Αθήνα, προκειμένου να συνδέσουν την αρχαία με τη νεότερη ιστορία και να αγαπήσουν τη μάθηση και τη λογοτεχνία.

Για τη διάχυση των αποτελεσμάτων της δράσης εκτός από τις παρουσιάσεις των μαθητών στη σχολική μονάδα, δημιουργήθηκε και ηλεκτρονική τάξη στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο, όπου προβλήθηκαν τα έργα τους:

https://eclass.sch.gr/courses/G1618342/

Ενδεικτικές εργασίες που εκπόνησαν οι μαθητές παρατίθενται παρακάτω:



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2018 – 2019: Διαθεματική διδασκαλία (Project) στην Ιστορία, Γλώσσα και Λογοτεχνία Α΄ Γυμνασίου υπό το πρίσμα της ανάγνωσης ολόκληρου λογοτεχνικού έργου: “Ο θησαυρός της Βαγίας” της Ζωρζ Σαρρή με τη χρήση των ΤΠΕ και την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

2018 – 2019: Όμιλος Κινηματογράφου και ταινιοκριτικής: Ιστορικές, λογοτεχνικές και φιλοσοφικές διαδρομές με όχημα τον κινηματογράφο – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

Κατά το σχολικό έτος 2018 – 2019 η εκπαιδευτικός Βότση Ελένη (ΠΕ02) υλοποίησε Όμιλο Κινηματογράφου και Ταινιοκριτικής: Ιστορικές, λογοτεχνικές και φιλοσοφικές διαδρομές με όχημα τον κινηματογράφο, σε συνεργασία με συνάδελφο Θεολόγο – Φιλόλογο στο Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά. Οι μαθητές περιπλανήθηκαν στον ιστορικό χρόνο με όχημα την κινηματογραφική γλώσσα και φωτογραφία και ζωντάνεψαν στη μνήμη ιστορικά γεγονότα – σταθμούς που διαμόρφωσαν το δικό μας παρόν. Εστίασαν προσεγγίζοντας το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα της κινηματογραφικής αναπαράστασης στην ανάγνωση και κατανόηση του ιστορικού πλαισίου, μέσα στο οποίο διαδραματίζεται η κινηματογραφική υπόθεση, συνδέοντας σημαντικά ιστορικά γεγονότα και φαινόμενα με τις προσωπικές ιστορίες, τα βιώματα, τις οικογενειακές συνθήκες, τη συναισθηματική εξέλιξη και τη διαδικασία ωρίμανσης της προσωπικότητας των εφήβων.

Επιπλέον, μελέτησαν τις αφηγηματικές τεχνικές που εφαρμόζονται στη λογοτεχνία μέσα από το παράδειγμα και την παραστατικότητα της κινηματογραφικής αφήγησης και διερεύνησαν ζητήματα σκηνοθετικής οπτικής, μεθόδους  αποκωδικοποίησης των χαρακτήρων και των κοινωνικών δομών που απηχούν μέσα στο κινηματογραφικό έργο. Συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας απαντώντας σε ερωτήματα που αφορούν στο περιεχόμενο και το ιστορικό πλαίσιο της ταινίας, τους χαρακτήρες –  πρωταγωνιστές, τις αφηγηματικές τεχνικές, τα κοινωνικά προβλήματα και τα ζητήματα σκηνοθετικής οπτικής γύρω από την ταινία.  Τέλος, αφού παρουσίασαν τις εργασίες τους, άσκησαν κριτική στις ταινίες από πλευράς περιεχομένου και σκηνοθεσίας, εκφράζοντας τις απόψεις τους μέσω της ταινιοκριτικής τους και ψηφίζοντας την «καλύτερη ταινία της χρονιάς»!

Για τις ανάγκες της λειτουργίας του Ομίλου Κινηματογράφου και Ταινιοκριτικής δημιουργήθηκε ηλεκτρονική τάξη στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο:

https://eclass.sch.gr/courses/G1618324/



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2018 – 2019: Όμιλος Κινηματογράφου και ταινιοκριτικής: Ιστορικές, λογοτεχνικές και φιλοσοφικές διαδρομές με όχημα τον κινηματογράφο – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

2018 – 2019: Διεπιστημονική – διαθεματική δραστηριότητα με τίτλο: “Τα άλλα μαθηματικά: Η Λωρίδα του Μέμπιους” στο πλαίσιο του Έτους των Μαθηματικών 2018 – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

Κατά το σχολικό έτος 2018 – 2019 η εκπαιδευτικός Βότση Ελένη (ΠΕ02) συμμετείχε συνεργαζόμενη με άλλους  5  συναδέλφους του σχολείου της στη διεπιστημονική –  διαθεματική δραστηριότητα με τίτλο: “Τα άλλα μαθηματικά: Η Λωρίδα του Μέμπιους” στο πλαίσιο του Έτους των Μαθηματικών 2018. “Η Λωρίδα του Μέμπιους” έδωσε νέα προοπτική στα σύγχρονα μαθηματικά, προσέφερε χρήσιμες εφαρμογές στη βιομηχανία, πυροδότησε τη δημιουργικότητα καλλιτεχνών, ενέπνευσε παραγωγούς ταινιών επιστημονικής φαντασίας. Η εκπαιδευτικός, υπεύθυνη του Ομίλου Κινηματογράφου που υλοποίησε το σχολικό έτος 2018 – 2019 σε συνεργασία με συνάδελφο Θεολόγο – Φιλόλογο, ανέδειξε στο πλαίσιό του, μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, κινηματογραφικές ταινίες που εμπεριέχουν και παρουσιάζουν  κινηματογραφικές εκδοχές της λωρίδας του Μέμπιους διερευνώντας με τους συμμετέχοντες μαθητές του Ομίλου Κινηματογράφου τη λειτουργία της λωρίδας του Μέμπιους στην πλοκή και την εξέλιξη της υπόθεσης των ταινιών. Οι εργασίες του Ομίλου Κινηματογράφου στο πλαίσιο της διεπιστημονικής – διαθεματικής αυτής δραστηριότητας παρουσιάστηκαν στην επιστημονική ημερίδα που υλοποιήθηκε στο Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά στις 08/06/2019.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2018 – 2019: Διεπιστημονική – διαθεματική δραστηριότητα με τίτλο: “Τα άλλα μαθηματικά: Η Λωρίδα του Μέμπιους” στο πλαίσιο του Έτους των Μαθηματικών 2018 – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

2018 – 2019: Επόπτρια δίμηνης πρακτικής άσκησης φοιτήτριας του ΕΚΠΑ στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου από το ΕΣΠΑ Προγράμματος “Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση” – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

Κατά το σχολικό έτος 2018 – 2019 η Βότση Ελένη, εκπαιδευτικός φιλόλογος  (κλάδου ΠΕ02) ορίστηκε επόπτρια της ασκούμενης φοιτήτριας του τμήματος Φ.Π.Ψ της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών που απασχολήθηκε στο Ζάννειο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά για το χρονικό διάστημα δύο (2) μηνών και συγκεκριμένα από τις 01/09/2018 έως τις 31/10/2018, στο πλαίσιο του προγράμματος Πρακτική Άσκηση Φοιτητών του τμήματος Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Παν/μίου Αθηνών συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση». Στη διάρκεια της πρακτικής της άσκησης η  ασκούμενη φοιτήτρια παρακολούθησε εκατόν επτά  (107) ώρες διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων, υλοποίησε 2 ατομικές διδασκαλίες στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας Α΄ και επιτέλεσε καθήκοντα γραμματειακής υποστήριξης υπό την επίβλεψη της ορισθείσας από το σχολείο επόπτριας της πρακτικής άσκησης κ. Βότση Ελένης.

Κατά τη διάρκεια της δίμηνης πρακτικής άσκησής της στο σχολείο, είχε την ευκαιρία να αποκτήσει επαγγελματική εμπειρία,  να παρακολουθήσει καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών, ομαδοσυνεργατική μέθοδο διδασκαλίας, λειτουργία Ομίλου Κινηματογράφου και να διδάξει η ίδια τους μαθητές, οικοδομώντας γόνιμες διαπροσωπικές σχέσεις μαζί τους με κέντρο την εμπιστοσύνη που κερδίζεται με την εκδήλωση ενεργού ενδιαφέροντος προς τους μαθητές και κατανόησης των μαθησιακών τους αναγκών.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

https://atlas.grnet.gr/PracticeOffers

http://gym-peir-zanneio.att.sch.gr/new_zanneio/pages/praktiki.html

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2018 – 2019: Επόπτρια δίμηνης πρακτικής άσκησης φοιτήτριας του ΕΚΠΑ στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου από το ΕΣΠΑ Προγράμματος “Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση” – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

2017 – 2018: Διοργάνωση της σχολικής γιορτής του Πολυτεχνείου – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

Η εκπαιδευτικός Βότση Ελένη (ΠΕ02) κατά το σχολικό έτος 2017 – 2018 ανέλαβε εξ ολοκλήρου  την ευθύνη της υλοποίησης της σχολικής γιορτής του Πολυτεχνείου, προετοιμάζοντας τους συμμετέχοντες στη γιορτή μαθητές στην απαγγελία επιλεγμένων ποιημάτων και κειμένων και στη διδασκαλία θεατρικού δρώμενου. Η γιορτή περιλάμβανε προβολή επιλεγμένου από την εκπαιδευτικό ηλεκτρονικού αρχειακού ιστορικού υλικού.



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2017 – 2018: Διοργάνωση της σχολικής γιορτής του Πολυτεχνείου – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

2017 – 2018 Διαθεματική δράση (project) “Δημιουργική ανάγνωση και συγγραφή κωμικών σκηνών” με μαθητές της Β΄ Γυμνασίου & Γαλλόφωνο διαθεματικό πρόγραμμα eTwinning «Twinsketches : notre monde en scène/s” / Twinσκετς : ο κόσμος μας στη σκηνή – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

Κατά το σχολικό έτος 2017 – 2018 η εκπαιδευτικός Βότση Ελένη (ΠΕ02) υλοποίησε καινοτόμο διαθεματική δράση (project) σε συνεργασία με άλλες δύο συναδέλφους (της ελληνικής και της γαλλικής φιλολογίας) με θέμα: “Δημιουργική ανάγνωση και συγγραφή κωμικών σκηνών” με μαθητές των τμημάτων της Β΄ Γυμνασίου. Η δράση υλοποιήθηκε στο μάθημα της Ιστορίας, των Αρχαίων Ελληνικών και της Β΄ ξένης γλώσσας (γαλλικής) και είχε διάρκεια 10 διδακτικών  ωρών. Αποσκοπούσε στην εμπέδωση της διδακτέας ύλης, στην εισαγωγή στους κανόνες του θεατρικού είδους της κωμωδίας, στην εξοικείωση με αυθεντικά λογοτεχνικά έργα, στην ευαισθητοποίηση για τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα, στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας, συνεργασίας και επικοινωνίας.

Η εκπαιδευτικός ενσωμάτωσε επιπλέον, τις δράσεις αυτές των μαθητών στο Γαλλόφωνο διαθεματικό πρόγραμμα eTwinning «Twinsketches : notre monde en scène/s” / Twinσκετς : ο κόσμος μας στη σκηνή στο οποίο κατά το σχολικό έτος 2017 – 2018 συμμετείχε μαζί με άλλες τρεις εκπαιδευτικούς του σχολείου. Το έργο έλαβε την Εθνική και Ευρωπαϊκή ετικέτα Ποιότητας eTwinning σε Ελλάδα, Ισπανία και Ρουμανία (Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2018) και τιμήθηκε με το 2ο Εθνικό Βραβείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς eTwinning 2018 στη Ρουμανία (Δεκέμβριος 2018). Το τελικό προϊόν του έργου είναι το συνεργατικό ηλεκτρονικό βιβλίο που συγκεντρώνει 5 σκέτς με 35 κωμικές σκηνές, 11 ενσωματωμένα βίντεο, σχέδια και κόμικ, που επινόησαν μαθητές 7 σχολείων.

 https://issuu.com/helenestavropoulou/docs/twinsketch-e_book-7



Λήψη αρχείου

https://twinspace.etwinning.net/46074/home

http://gym-peir-zanneio.att.sch.gr/new_zanneio/pages/etwinning/etwinn2.html

Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του project είναι οι ακόλουθες:

  1. Με αφετηρία την ύλη του κάθε μαθήματος, οι μαθητές διδάχθηκαν κωμωδία (διασκευή) του Αριστοφάνη (Αρχαία ελληνικά), και  αποσπάσματα από τα “Πτωχοπροδρομικά” ποιήματα της Βυζαντινής περιόδου (Ιστορία) ή από το έργο σύγχρονης νεανικής λογοτεχνίας Histoires minute του Bernard FRIOT (Β΄ Ξένη Γλώσσα – Γαλλικά).
  2. Εμπνεόμενοι από τα παραπάνω, οι μαθητές εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά επινόησαν χαρακτήρες και συνέθεσαν κωμικούς διαλόγους και ιστορίες που διαδραματίζονται στη σύγχρονη εποχή.
  3. Τέλος, δραματοποίησαν τους διαλόγους τους παρουσιάζοντας μικρά θεατρικά δρώμενα.
  4. Διάχυση των δραστηριοτήτων και των δημιουργιών έγινε μέσω του εικονικού τοίχου (padlet) με τις συνθέσεις των εταίρων μαθητών του έργου eTwinning “Twinsketches” https://padlet.com/elenistavro7/ax1eh0w5fqj8 .
  5. Η διάδραση μεταξύ μαθητών και καθηγητών παρουσιάζεται:  https://twinspace.etwinning.net/46074/pages/page/278025.
  6. Διαμοιρασμός του εκπαιδευτικού σεναρίου και των φύλλων εργασίας μαθητή στη συνεργατική πλατφόρμα του έργου :

https://twinspace.etwinning.net/46074/pages/page/322950  (Ιστορία)

https://twinspace.etwinning.net/46074/pages/page/409517  (Αρχαία Ελληνικά)

https://twinspace.etwinning.net/46074/pages/page/409586  (Β΄ Ξένη Γλώσσα – Γαλλικά)

Ενδεικτικές εργασίες μαθητών στο μάθημα της Ιστορίας:



Λήψη αρχείου

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2017 – 2018 Διαθεματική δράση (project) “Δημιουργική ανάγνωση και συγγραφή κωμικών σκηνών” με μαθητές της Β΄ Γυμνασίου & Γαλλόφωνο διαθεματικό πρόγραμμα eTwinning «Twinsketches : notre monde en scène/s” / Twinσκετς : ο κόσμος μας στη σκηνή – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

2017 – 2018 Διαθεματική δράση – Project – “Πόλεμος και Ειρήνη” – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

Κατά το σχολικό έτος 2017 – 2018 η εκπαιδευτικός Βότση Ελένη (ΠΕ02) εκπόνησε διαθεματική εργασία (πρότζεκτ) σε συνεργασία με συνάδελφο εκπαιδευτικό Θεολόγο – Φιλόλογο που προτείνεται από το σχολικό βιβλίο της Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ΄ Γυμνασίου και εντοπίζεται συγκεκριμένα στην Ενότητα «Ειρήνη – Πόλεμος». Η διαθεματική αυτή δράση απέβλεπε στη δημιουργία μίας μορφής ψηφιακού αντιπολεμικού μουσείου αποτελούμενου από κείμενα αντιπολεμικού χαρακτήρα που συνέθεσαν οι μαθητές και από έργα τέχνης (ποιήματα, ζωγραφικά έργα, τραγούδια) που επέλεξαν και παρουσίασαν σε μορφή power point εκφράζοντας αντιπολεμικά  μηνύματα ειρήνης στον σχολικό χώρο.

Η καλλιέργεια της ελληνικής γλώσσας, η ευαισθητοποίηση των μαθητών για τα δεινά του πολέμου, ο προβληματισμός τους για την ανάγκη της διασφάλισης της ειρήνης, η ιστορική προσέγγιση του φαινομένου μέσα από κείμενα που αναφέρονται στον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο αλλά και σε άλλα πολεμικά γεγονότα της νεότερης ιστορίας, όπως και της αρχαιότητας (πελοποννησιακός πόλεμος), η ανάλυση του θέματος υπό το πρίσμα ποικίλων θρησκειών και η χρήση των Νέων Τεχνολογιών για τη δημιουργία του «ψηφιακού αντιπολεμικού μουσείου» σε συνδυασμό με την καλλιέργεια της αυτενέργειας και της ανάληψης πρωτοβουλιών των συμμετεχόντων μαθητών αποτελούν στόχους της διαθεματικής αυτής προσέγγισης.

Μέσα από τη διαθεματική σύνδεση με το μάθημα των Θρησκευτικών (στο βιβλίο των θρησκευτικών Γ΄ Γυμνασίου προτείνεται αντίστοιχα στην 7η ενότητα υλοποίηση ερευνητικής εργασίας  με τον γενικότερο τίτλο «Διευρύνοντας τις εμπειρίες μας – Χτίζοντας τον κόσμο μας», σ. 148 – 150) οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να εμβαθύνουν σε ζητήματα που αφορούν στην έννοια της ειρήνης στις διάφορες θρησκείες μέσα από τη μελέτη κατάλληλων κειμένων και την εκπόνηση συνθετικών εργασιών. Διάχυση των αποτελεσμάτων της διδακτικής πρακτικής έγινε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με παρουσιάσεις και έκθεση των εργασιών των μαθητών στη σχολική τους τάξη και στο τέλος της σχολικής χρονιάς με την έκθεση στο σχολείο ενδεικτικών εργασιών των μαθητών που παρουσιάζονται παρακάτω. Η διαθεματική αυτή δράση παρουσιάστηκε επιπλέον, στην Ημερίδα που υλοποιήθηκε στο Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά κατά το σχολικό έτος 2018 – 2019 με θέμα: “Θεωρητικά ζητήματα και πρακτικές εφαρμογές της διαθεματικότητας στη σύγχρονη εκπαίδευση. Από τα προγράμματα σποδών στη σχολική τάξη”. 



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Για τη διαθεματική αυτή δράση δημιουργήθηκε ηλεκτρονική τάξη στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο.

http://eclass.sch.gr/courses/G1618326/



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2017 – 2018 Διαθεματική δράση – Project – “Πόλεμος και Ειρήνη” – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

2017 – 2018 Συμμετοχή στο 2ο Φεστιβάλ Σπουδών στην Τεχνόπολη 19 – 20/05/2018

https://blogs.sch.gr/evotsi/files/2020/04/ΑΦΙΣΑ-ΦΕΣΤΙΒΑΛ-ΣΠΟΥΔΩΝ-2018.pdfΚατά το σχολικό έτος 2017 – 2018 η εκπαιδευτικός Βότση Ελένη (ΠΕ02)  εκπροσωπώντας το Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά συμμετείχε στο 2ο Φεστιβάλ Σπουδών στην Τεχνόπολη (19 – 20/05/2018) εκθέτοντας δημιουργίες μαθητών από το Πολιτιστικό Πρόγραμμα “Εργαστήριο εικαστικού χειροποίητου κοσμήματος και καλλιτεχνικών κατασκευών” με την τεχνική μακραμέ (κομποδετική) αλλά και κοσμημάτων κατασκευασμένων από σύρμα και χάντρες. Επιπλέον, στις δημιουργίες των μαθητών περιλαμβάνονται αντικείμενα διακοσμημένα με την τεχνική ντεκουπάζ (χαρτοπετσέτα). Τα αντικείμενα αυτά είναι κυρίως, γυάλινα και προέρχονται από το πρόγραμμα ανακύκλωσης και διαχείρισης φυσικών πόρων που εκπονείται παράλληλα στο  Ζάννειο Πειραματικό ΓΕΛ Πειραιά. Σκοπός της δράσης είναι οι μαθητές να καλλιεργήσουν και να αναδείξουν τις δεξιότητές τους στη χειροποίητη δημιουργία, να αγαπήσουν την καλλιτεχνική έκφραση και να ασκήσουν ποιοτικά κριτήρια καλαισθησίας σε συνδυασμό με τη διδασκαλία βασικών σημείων της Ιστορίας της Τέχνης.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

http://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/zanneio-peiramatiko-gymnasio-symmetehei-sto-2o-spoudase-festival



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2017 – 2018 Συμμετοχή στο 2ο Φεστιβάλ Σπουδών στην Τεχνόπολη 19 – 20/05/2018

2017 – 2018: Πολιτιστικό Πρόγραμμα “Εργαστήριο εικαστικού χειροποίητου κοσμήματος και καλλιτεχνικών κατασκευών” – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

Κατά το σχολικό έτος 2017 –  2018 η εκπαιδευτικός Βότση Ελένη (ΠΕ02) υλοποίησε Πολιτιστικό Πρόγραμμα με τίτλο “Εργαστήριο εικαστικού χειροποίητου κοσμήματος και καλλιτεχνικών κατασκευών” στο Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά.  Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα μαθητές δημιούργησαν καλλιτεχνικά έργα, χειροποίητα κοσμήματα με την τεχνική μακραμέ (κομποδετική) και άλλα κοσμήματα χρησιμοποιώντας χάντρες, σύρμα και νήμα. Επιπλέον, ήρθαν σε γνωριμία με την τεχνική ντεκουπάζ και διακόσμησαν  γυάλινα αντικείμένα,  πασχαλινές λαμπάδες και πρωτομαγιάτικα στεφάνια. Ακόμη, ήρθαν σε επαφή με εισαγωγικά στοιχεία πηλοπλαστικής αναζητώντας διακοσμητικά μοτίβα και από την αρχαία ελληνική τέχνη. Χρησιμοποίησαν γυάλινα αντικείμενα, για να τα διακοσμήσουν, από το πρόγραμμα διαχείρισης φυσικών πόρων και ανακύκλωσης του Ζαννείου Πειραματικού Λυκείου Πειραιά προβαίνοντας σε επανάχρησή τους.

Η ηλεκτρονική τάξη που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος βρίσκεται στην ακόλουθη διεύθυνση:

https://eclass.sch.gr/courses/G1618291/

Η παρουσίαση του Προγράμματος ακολουθεί, όπως και ενδεικτικές δημιουργίες των μαθητών:



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2017 – 2018: Πολιτιστικό Πρόγραμμα “Εργαστήριο εικαστικού χειροποίητου κοσμήματος και καλλιτεχνικών κατασκευών” – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

2017 – 2018: Συμμετοχή στον εορτασμό του Έτους των Μαθηματικών – Εκδήλωση για την ημέρα του – Π – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά

Κατά το σχολικό έτος 2017 – 2018 η εκπαιδευτικός Βότση Ελένη (ΠΕ02) συμμετείχε στον εορτασμό του Έτους των Μαθηματικών και στην εκδήλωση εορτασμού της Ημέρας του – Π – που υλοποιήθηκε στις 14/03/2018 στο Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά, ύστερα από πρόταση του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠΕΣ) του σχολείου.

Στο πλαίσιο του Ομίλου Κινηματογράφου η  εκπαιδευτικός  σε συνεργασία με τον συνάδελφο Θεολόγο – Φιλόλογο, με τον οποίο υλοποίησε τον Όμιλο Κινηματογράφου 2017 – 2018 προέβαλε  την ταινία “Η ζωή του – Πι – “ που αποτέλεσε αφόρμηση για τους μαθητές, ώστε να προβληματιστούν γύρω από τον μαθηματικό αυτό τύπο και να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες γι’  αυτόν μελετώντας τον με τους μαθηματικούς συναδέλφους. Δημιουργήθηκε σχετική με το θέμα αφίσα στο πλαίσιο της δημιουργίας πολυτροπικού κειμένου.

Επιπλέον, στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας η εκπαιδευτικός κατηύθυνε τους μαθητές της των τμημάτων Α3 και Α4 στην αναζήτηση μαθηματικών και φυσικών φιλοσόφων της αρχαίας Ελλάδας (π.χ. Πυθαγόρας, Ηράκλειτος, Ερατοσθένης, Αναξαγόρας, Αρχιμήδης κ.α.)  προσδιορίζοντας σε χωροταξικό και χρονολογικό χάρτη τον χρόνο και τόπο καταγωγής και δράσης τους. Λαμβάνοντας εισαγωγικές πληροφορίες για τους πνευματικούς αυτούς ανθρώπους της αρχαιότητας εργάστηκαν ομαδικά τοποθετώντας στον γεωγραφικό χάρτη τις προτομές τους (εικόνες), δημιουργώντας ένα κολάζ με σημαντικές επιπλέον, αποφθευγματικές φράσεις τους που έμειναν στην ιστορία εκφράζοντας φιλοσοφικές αξίες και πεποιθήσεις με διαχρονική συχνά ισχύ.



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Εικόνες για https://blogs.sch.gr/gymzanne/2018/04/24/piday/

Η δράση συνολικά παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα:

Εορτασμός της «ημέρας του π» στο Ζάννειο Πειραματιό Γυμνάσιο

Εορτασμός της «ημέρας του π» στο Ζάννειο Πειραματιό Γυμνάσιο

Συγγραφέας: Ανδρέας Ρηγάτος στις 24/04/2018

Οι εκπαιδευτικοί του Ζαννείου Πειραματικού Γ/σιου που συμμετείχαν στην διοργάνωση της Ημέρας του π.

Στο πλαίσιο του Έτους Μαθηματικών  μετά  από πρόταση του  Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠΕΣ) του Ζαννείου Πειραματικού Γυμνασίου, την Τετάρτη 14/3  εορτάστηκε η «η ημέρα του π» στο  χώρο του Θεάτρου του σχολείου.

Ο εορτασμός περιελάμβανε τέσσερις  θεματικές ενότητες:

  1. Έκθεση έργων των μαθητών για το π σε μορφή πόστερ.
  2. Μικροπειράματα Υπολογισμού της τιμής του π.
  3. Παρουσιάσεις και ομιλίες μαθητών για το π.
  4. Ομιλία-Παρουσίαση του Συμβούλου Μαθηματικών κ. Θεοδόσης Παπανικολάου με θέμα : «Υπολογισμός του π από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα».

Μικροπειράματα για τον Υπολογισμό του π

  • Πείραμα 1: Μέτρηση κύκλων με Διαστημόμετρο.
  • Πείραμα 2: Η Μέθοδος της Εξάντλησης του Αρχιμήδη με χάρακα και διαβήτη.
  • Πείραμα 3: Η Μέθοδος της Εξάντλησης του Αρχιμήδη με Αριθμομηχανή.
  • Πείραμα 4:  Μέτρηση της περιόδου απλoύ Εκκρεμούς.
  • Πείραμα 5: Άθροισμα Άπειρων Όρων με Αριθμομηχανή.
  • Πείραμα 6: Βελάκια σε Στόχο (Μέθοδος Monte Carlo).
  • Πείραμα 7: Ρίψη οδοντογλυφίδων (Μέθοδος Buffon).

Στις δραστηριότητες συμμετείχαν όλοι οι μαθητές της Γ’ Τάξης και κάποιοι από τους μαθητές των άλλων τάξεων μέσω των Ομίλων του σχολείου (Φυσικής, Μαθηματικών, Ραδιοφώνου, Κινηματογράφου, Αγγλικής Γλώσσας).

Οι μαθητές του Ομίλου Ραδιοφώνου κατά την διάρκεια της εκδήλωσης πήραν συνέντευξη από όσους συμμετείχαν σε αυτή μαθητές και διδάσκοντες. Οι μαθητές του ίδιου ομίλου με συντονίστρια τη φιλολόγο κ.  Κωνσταντίνα Τσαγκρίδου παρουσίασαν ωριαία ραδιοφωνική εκπομπή  από τη διαδικτυακή συχνότητα του Europeanschoolradio. (Για να ακούσετε όλη την εκπομπή επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο: http://grafis.sch.gr/index.php/s/cydqJ5svLvHqNzb)

Οι εκπαιδευτικοί που συνέβαλαν στην επιτυχή ολοκλήρωση της εκδήλωσης  είναι οι παρακάτω:

Ανδρέας Ρηγάτος Πληροφορικής & Φυσικής,

Ειρήνη Στουπά Μαθηματικός,

Ευσταθία Αγγελή Καλλιτεχνικών,

Σοφία Ντούσκα Πληροφορικής,

Ελένη Σταυροπούλου Γαλλικής,

Αγγελική Παπαγεωργίου Αγγλικής,

Κωνσταντίνα Τσαγκρίδου φιλόλογος,

Ελένη Μαρινάτου φιλόλογος,

Ιωάννης Σπυράλατος θεολόγος,

Ελένη Βότση Φιλόλογος,

Την εκδήλωση παρακολούθησε η πρόεδρος τους ΕΠΕΣ Δέσποινα Πόταρη καθηγήτρια στο Μαθηματικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Ζαννείου Πειραματικού Γυμνασίου πρόσφερε μία τούρτα στην επιφάνεια της οποίας είχαν αναγραφεί ψηφία του π.

 

Ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας Ιωάννης Σπυράλατος κάλυψε με «φωτορεπορτάζ» όλη την εκδήλωση. Οι φωτογραφίες βρίσκονται στον παρακάτω σύνδεσμο:  http://grafis.sch.gr/index.php/s/Pmhi1NVI63U1wT1

FacebookTwitterEmail

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2017 – 2018: Συμμετοχή στον εορτασμό του Έτους των Μαθηματικών – Εκδήλωση για την ημέρα του – Π – Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο Πειραιά