Γραφείο Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων

Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων

Γραφείο Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων

Συνέδριο για τη διάδοση των αποτελεσμάτων του προγράμματος Erasmus+ DISCOVER στα Χανιά

3 Οκτωβρίου 2019 από ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
· Δεν υπάρχουν σχόλια · DISCOVER, erasmus, εκδήλωση, εκπαιδευτική επίσκεψη, Χανιά, Χωρίς κατηγορία

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του συνεδρίου διάδοσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος Erasmus+ DISCOVER που διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης και το Δήμο Χανίων και πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων στις 25 Σεπτεμβρίου 2019.

To έργο DISCOVER είναι μια στρατηγική σύμπραξη φορέων Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για την Ανάπτυξη Καινοτόμων Προσεγγίσεων για τη Διάδοση της Επιστήμης στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και την Ενθάρρυνση των Σταδιοδρομιών και της Εκπαίδευσης STEM. Στη σύμπραξη συμμετέχουν η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, το Πολυτεχνείο Κρήτης, το Πολυτεχνείο του Gabrovo από τη Βουλγαρία, ως συντονιστής, το Πολυτεχνείο του Κόσιτσε από τη Σλοβακία, το πανεπιστήμιο Γουλιέλμο Μαρκόνι από την Ιταλία, το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Ερευνών Αυτοματισμού & Μετρήσεων, PIAP, από την Πολωνία, το Επαγγελματικό Λύκειο John Atanasoff και το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ποιότητα, ECQ, από τη Βουλγαρία.

Στο συνέδριο απεύθυνε χαιρετισμό ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, Στέλιος Ζερβάκης, που αναφέρθηκε στην αξία της συνεργασίας μεταξύ των φορέων της Δευτεροβάθμιας και της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Απευθυνόμενος στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο συνέδριο επισήμανε ότι είναι η συμμετοχή τους είναι πολύ σημαντική καθώς τα αποτελέσματα των προγραμμάτων πρέπει να φτάνουν στους μαθητές και να αξιοποιούνται από τα σχολεία.

Ακολούθησε χαιρετισμός από τον Αντιδήμαρχο Παιδείας και Δία Βίου Μάθησης, Αντώνη Βαρδάκη, ο οποίος μετέφερε επιστολή του Δημάρχου, Παναγιώτη Σημαντηράκη, και τόνισε ότι «Ήδη έχει επιλεγεί ως βασική πολιτική μια πόλη πιο φιλική, με καλύτερες υποδομές για όλους τους εναλλακτικούς τρόπους κίνησης», καθώς και ότι «Είναι πολύ σημαντική η συμμετοχή των πολιτών στη διαβούλευση, ώστε να ενσωματωθούν οι προτάσεις τους στο υπό διαμόρφωση σχέδιο, που θα προκύψει από τη μέγιστη δυνατή συμμετοχή».

Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του έργου που έχει ως στόχο τη διάδοση της επιστήμης και την ενθάρρυνση των σπουδών στις Θετικές Επιστήμες, την Τεχνολογία και τη Μηχανική. Το DISCOVER ενθαρρύνει και υποστηρίζει τη συνεργασία μεταξύ οργανισμών δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με έμφαση στα αντικείμενα της Ρομποτικής, της Μηχατρονικής και του Προγραμματισμού Υπολογιστών. Για το σκοπό αυτό στα πλαίσια του έργου έχουν αναπτυχθεί:

  • Επιτομή καλών πρακτικών για τη διάδοση των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας στη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση.
  • Εκπαιδευτικό υλικό για την υποστήριξη εξειδικευμένων εκπαιδευτικών δράσεων για μαθητές λυκείου που πραγματοποιούνται από καθηγητές και φοιτητές ΑΕΙ, είτε στο χώρο του Ανώτατου Ιδρύματος ή σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Εκπαιδευτικό υλικό για μαθήματα εκτός του τυπικού σχολικού προγράμματος στη Μηχατρονική και τη Pομποτική.
  • Εκπαιδευτικό υλικό για μαθήματα εκτός του τυπικού σχολικού προγράμματος στον Προγραμματισμό Υπολογιστών.

Στα πλαίσια της βιωσιμότητας του έργου και της αξιοποίησης των αποτελεσμάτων του, πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Δήμο Χανίων εργαστήριο με αντικείμενο την αξιοποίηση των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας για τη βελτίωση της κυκλοφορίας και της ασφάλειας στην πόλη των Χανίων.

Αρχικά παρουσιάστηκαν από την Προϊσταμένη Διεύθυνσης Προγραμματισμού, και Πληροφορικής του Δήμου Χανίων, Σεβαστή Πολυχρονάκη, οι ψηφιακές υπηρεσίες και τα έξυπνα συστήματα που είναι ήδη σε λειτουργία, και οι εφαρμογές έξυπνης πόλης που εντάσσονται στα μελλοντικά σχέδια του Δήμου Χανίων.

Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες εργάστηκαν σε μεικτές ομάδες αποτελούμενες από μαθητές, εκπαιδευτικούς, ερευνητές και φοιτητές. Κάθε ομάδα επέλεξε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα και ανάπτυξε μια πρόταση για την επίλυση του, αξιοποιώντας όπου έκριναν ωφέλιμη τη χρήση τεχνολογίας. Το εργαστήριο έκλεισε με παρουσίαση στην ολομέλεια των αποτελεσμάτων των ομάδων.

Στο συνέδριο συμμετείχαν:

  • Μαθητές και εκπαιδευτικοί από το ΕΠΑΛ Ακρωτήριου, το 2ο ΕΠΑΛ Χανίων, το Μουσικό Σχολείο Θερίσου (Χανίων) και το ΓΕΛ Ελευθερίου Βενιζέλου.
  • Καθηγητές από Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο.
  • Φοιτητές από το παράρτημα ΙΕΕΕ του Πολυτεχνείου Κρήτης, που υποστήριξαν τις ομάδες εργασίας κατά τη διεξαγωγή του εργαστηρίου.
  • Ειδικοί επιστήμονες από το Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Χανίων και το Κέντρο Εκπαιδευτικής & Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) Χανίων.
  • Ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος και στελέχη της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και Πληροφορικής και του τμήματος Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του δήμου Χανίων.
  • Ειδικοί επιστήμονες και ερευνητές που εκπροσώπησαν τους εταίρους του προγράμματος DISCOVER και συμμετείχαν στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.

Το συνέδριο διοργάνωσε η ελληνική ομάδα του DISCOVER που αποτελείται από τους: Χαρά Ξανθάκη, Μανόλη Κιαγιά, Χριστίνα Παναγιωτάκη, Στέλιο Περράκη, και Φραγκονικολάκη Μανόλη από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και Νεκτάριο Μουμουτζή, Μαραγκουδάκη Γιάννη, Νίκο Παππά και Αρίσταρχο Τζατζό από το Πολυτεχνείο Κρήτης, Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων (TUC/MUSIC),Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών.

Για περισσότερες πληροφορίες επισυνάπτουμε το πρόγραμμα του συνεδρίου:

https://blogs.sch.gr/europrogchan/files/2019/10/Συνέδριο_DISCOVER_Πρόγραμμα.pdf

Ετικέτες:

4η Διεθνική Συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ DISCOVER στα Χανιά

30 Σεπτεμβρίου 2019 από ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
· Δεν υπάρχουν σχόλια · DISCOVER, erasmus, εκδήλωση, εκπαιδευτική επίσκεψη, σεμινάριο, Χανιά, Χωρίς κατηγορία

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία στα Χανιά η 4η Διεθνική Συνάντηση του προγράμματος DISCOVER. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων, στις 24 Σεπτεμβρίου 2019. Το DISCOVER είναι μια στρατηγική σύμπραξη Erasmus+ ( κωδικός προγράμματος: 2017-1-BG01-KA202-036327) με στόχο την ανάπτυξη καινοτόμων προσεγγίσεων για τη διάδοση της επιστήμης  στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και την ενθάρρυνση των σταδιοδρομιών και της εκπαίδευσης  στις Θετικές Επιστήμες, την Τεχνολογία και τη Μηχανική (STEM).  To DISCOVER επιδιώκει τη συνεργασία μεταξύ φορέων δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και εστιάζει στα αντικείμενα της Ρομποτικής, της Μηχατρονικής και του Προγραμματισμού Υπολογιστών.  Για το σκοπό αυτό έχει συλλέξει και μελετήσει καλές πρακτικές και αναπτύξει εκπαιδευτικό υλικό για την υποστήριξη εκπαιδευτικών δράσεων συνεργασίας.  Το εκπαιδευτικό υλικό που αναπτύσσει το DISCOVER θα είναι διαθέσιμο μόλις ολοκληρωθεί, σε όλες τις γλώσσες του προγράμματος μέσω του ιστότοπου https://discover-project.eu. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί οργανισμοί από 5 χώρες (Βουλγαρία, Ελλάδα, Πολωνία, Σλοβακία και Ιταλία). Από την Ελλάδα συμμετέχουν η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και το Πολυτεχνείο Κρήτης (Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων  (TUC/MUSIC)).

 

 

 

Ετικέτες:

Ενημερωτικό Δελτίο του προγράμματος DISCOVER – 2o τεύχος

18 Ιουνίου 2019 από ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
· Δεν υπάρχουν σχόλια · DISCOVER, erasmus, Χωρίς κατηγορία

Δημοσιεύτηκε το 2ο τεύχος του Ενημερωτικού Δελτίου του DISCOVER. Σε αυτό το τεύχος θα βρείτε μια συνοπτική παρουσίαση των καλών πρακτικών διάδοσης της επιστήμης στην περιοχή του STEM, που αφορούν μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από την συλλογή καλών πρακτικών που έχει εκπονηθεί στα πλαίσια του DISCOVER. Το ενημερωτικό δελτίο είναι διαθέσιμο στην παρακάτω διεύθυνση:
Tο έργο DISCOVER είναι μια στρατηγική σύμπραξη Erasmus+, στον τομέα της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που αναπτύσσει εκπαιδευτικούς πόρους για την Ανάπτυξη Καινοτόμων Προσεγγίσεων για τη Διάδοση της Επιστήμης  και την Ενθάρρυνση των Σπουδών και των Επαγγελμάτων στην περιοχή του  STEM. Επιδιώκει την συνεργασία μεταξύ δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και εστιάζει στα αντικείμενα της Ρομποτικής, της Μηχατρονικής και του Προγραμματισμού.
Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε τον ιστότοπο του προγράμματος:

Ετικέτες:

Θερινό Σχολείο στην Επιστήμη των Υπολογιστών, στην Τεχνολογία, στη Μηχανική και στα Μαθηματικά

19 Απριλίου 2019 από ΞΑΝΘΑΚΗ ΖΑΧΑΡΕΝΙΑ
· Δεν υπάρχουν σχόλια · εκπαιδευτική επίσκεψη, σεμινάριο

Θερινό Σχολείο στην Επιστήμη των Η/Υ, στην Τεχνολογία, στη Μηχανική και στα Μαθηματικά, από το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης. 1-3 Ιουλίου στο Ηράκλειο. Το θερινό σχολείο έχει στόχο να προάγει την ισότητα των φύλων και να ενθαρρύνει περισσότερες μαθήτριες να ασχοληθούν με τις θετικές επιστήμες.
Για μαθήτριες Α και Β Λυκείου.
Περισσότερες πληροφορίες https://www.csd.uoc.gr/~wistem2019

Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι 27 Μαΐου 2019 στο σύνδεσμο:
https://www.csd.uoc.gr/~wistem2019/registration.php

Ετικέτες:··

Προγράμματα για την καινοτομία και την ανταλλαγή πρακτικών από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων

12 Απριλίου 2019 από ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
· Δεν υπάρχουν σχόλια · DISCOVER, erasmus, StartIn

Στην ημερίδα Διάχυσης των προγραμμάτων Erasmus+ που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, παρουσιάστηκαν τα προγράμματα Erasmus+ στα οποία συμμετέχουν τα σχολεία του νομού Χανίων. Επιπλέον παρουσιάστηκαν τα προγράμματα Erasmus+ για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών στα οποία συμμετέχει η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων ως εταίρος. Στο πλαίσιο των προγραμμάτων αυτών συνεργάζεται με πανεπιστήμια και εκπαιδευτικούς οργανισμούς σε όλη την Ευρώπη με στόχο τη σχεδίαση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στους τομείς της Σχολικής Εκπαίδευσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την Εκπαίδευσης Ενηλίκων.  Την τρέχουσα σχολική χρονιά βρίσκονται σε εξέλιξη τα προγράμματα DISCOVER, START IN και ASK4JOB, που περιγράφουμε συνοπτικά παρακάτω:

Το DISCOVER (2017-1-BG01-KA202-036327) εντάσσεται στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 5 χώρες Βουλγαρία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία και Σλοβακία. Από την Ελλάδα συμμετέχουν η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και το Πολυτεχνείο Κρήτης. Το πρόγραμμα έχει στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ Τριτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τη διάχυση της επιστημονικής γνώσης μέσω της σχεδίασης εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή των Θετικών Επιστημών και της Τεχνολογίας (STEM).

ΤΟ START IN (2017-1-TR01-KA201-046635) εντάσσεται στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης. Συντονίστρια χώρα είναι η Τουρκία και εταίροι είναι πανεπιστήμια (Jyvaskyla-Φιλανδία, Cork-Ιρλανδία, Coventry-Μεγάλη Βρετανία), και εκπαιδευτικοί οργανισμοί από την Ισπανία και την Πολωνία. Το START IN αξιοποιεί ένα τεχνικά προηγμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον ψηφιακής μάθησης και σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους,  με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων που σχετίζονται με την δημιουργικότητα την καινοτομία, την ικανότητα συνεργασίας, την δυνατότητα υλοποίησης σχεδίων για την μετατροπής των ιδεών σε πράξη, καθώς και την ευαισθητοποίηση σε ζητήματα ηθικής και βιώσιμης ανάπτυξης και συμπεριληπτικότητας.

To ASK4JΟB (2017-1-ΙΤ02-ΚΑ204-036755) εντάσσεται στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων. Συντονίστρια χώρα είναι η Ιταλία και εταίροι είναι εκπαιδευτικοί οργανισμοί και πανεπιστήμια από την Ισπανία, Τουρκία, Σουηδία, Λιθουανία, Πολωνία, Βουλγαρία και Βέλγιο. Στόχος του προγράμματος είναι η αναβάθμιση εκείνων των ψηφιακών και κοινωνικών ικανοτήτων των ανέργων, αποφοίτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που απαιτούνται για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας, και την ισότιμη συμμετοχή τους στην κοινωνική και πολιτική ζωή. Το σχεδιαζόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που συνδυάζει την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση με την δια ζώσης παρακολούθηση και παρέχει τη δυνατότητα διάγνωσης του επιπέδου των δεξιοτήτων των εκπαιδευόμενων και εξατομίκευσης της εκπαιδευτικής τους πορείας.

Ετικέτες:

Hμερίδα Διάχυσης Erasmus+ από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων

12 Απριλίου 2019 από ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
· Δεν υπάρχουν σχόλια · DISCOVER, erasmus

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η Ημερίδα Διάχυσης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων. Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο την 1 Απριλίου 2019.  Στην εκδήλωση Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ του νομού μας παρουσίασαν τα ευρωπαϊκά προγράμματα στα οποία συμμετέχουν και δόθηκε και η ευκαιρία και σε σχολεία που δεν έχουν ακόμα συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα να λάβουν γνώση των δραστηριοτήτων και της εμπειρίας που αποκομίζουν μαθητές και καθηγητές από την συμμετοχή τους αυτή.

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας συμμετείχε με την παρουσίαση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+ για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών στα οποία συμμετέχει ως εταίρος. Στο πλαίσιο των προγραμμάτων αυτών συνεργάζεται με πανεπιστήμια και εκπαιδευτικούς οργανισμούς σε όλη την Ευρώπη με στόχο τη σχεδίαση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στους τομείς της Σχολικής Εκπαίδευσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και την Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Την τρέχουσα σχολική χρονιά βρίσκονται σε εξέλιξη τα προγράμματα DISCOVER, START IN και ASK4JOB, που παρουσιάστηκαν στην εκδήλωση.

Επιπλέον στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν τα παρακάτω προγράμματα σχολικής εκπαίδευσης:

1. 2ο ΕΠΑΛ : « Ένα Ευρωπαϊκό σχολείο για όλους» KA1

2. 4ο ΓΕΛ: α. ‘SHAPES”, β. “ELIOT”, γ. “Guardians of Europe” KA2

3. ΓΕΛ ΚΙΣΣΑΜΟΥ: “Ways with Maths or World with Maths” KA2”

4. 5ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: “European School Post” KA2

5. ΓΕΛ ΣΟΥΔΑΣ: “ Make science attractive” KA1

6. ΓΕΛ ΑΛΙΚΙΑΝΟΥ: “Education, Profession and European Citizenship” KA2

7. 1Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΣΣΑΜΟΥ: “Once upon an island” KA2

8. ΓΕΛ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ: “Passport to Europe” KA2

9. ΓΕΛ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ: “W.A.T.E.R.-World’s attitude to the Treasure-Environment and responsibility” KA2

10. 2o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ: α. “Modern classrooms Modern education” β. “Αugmented Reality for you” KA2

11. ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΛΑΤΑΝΙΑ:α.“Environment and sustainability – Understand, Car, Act!”, KA2 β. “Αναζητώντας την Ευρωπαϊκή Διάσταση του σχολείου μας” ΚΑ1

12. 3Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: “Becoming Social Entrepreneurs” KA2

13. 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: α. “Home Alone”, β. “World War 2, our History and its Cultural Legacy” γ. “MASTER – Metacognitive Activities and Strategies for Teaching and educational-results ”

Ετικέτες:

Eργαστήριο διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος ERASMUS+ DISCOVER

12 Απριλίου 2019 από ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
· Δεν υπάρχουν σχόλια · DISCOVER, erasmus, σεμινάριο

Την Πέμπτη 11 Απριλίου 1019 πραγματοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων, το εργαστήριο διάχυσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος ERASMUS+ DISCOVER, ενταγμένο στις δράσεις του Φεστιβάλ Μαθητικής Ψηφιακής Δημιουργίας. Στο εργαστήριο συμμετείχαν μαθητές και εκπαιδευτικοί από το ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου, το ΕΠΑΛ Ελευθερίου Βενιζέλου και του Μουσικού Σχολείο Χανίων, που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα DISCOVER ως συνεργαζόμενα σχολεία, δηλαδή σχολεία που συμμετέχουν στις δράσεις του προγράμματος και αξιοποιούν τα αποτελέσματά του.

Οι σημερινοί μαθητές και αυριανοί εργαζόμενοι και πολίτες ζουν σε ένα τεχνολογικά πλούσιο περιβάλλον για την κατανόηση του οποίου απαιτούνται υψηλού επιπέδου επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις, ώστε να μπορούν να αξιοποιούν τα επιστημονικά και τεχνολογικά επιτεύγματα με τρόπο που να μεγιστοποιεί τα οφέλη και να ελαχιστοποιεί τις παρενέργειες και τους κινδύνους.

Στα πλαίσια του εργαστηρίου συζητήθηκε η αξία των δράσεων για τη διάχυση της επιστήμης (science outreach), που έχουν ως στόχο η επιστημονική και τεχνολογική γνώση να φτάνει από τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα, όπου παράγεται, στο ευρύτερο κοινό και ιδίως στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για το σκοπό αυτό το DISCOVER θα εκδώσει μια Συλλογή Καλών Πρακτικών για τη Διάδοση της Επιστήμης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και εκπαιδευτικό υλικό για σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση με εστίαση στους τομείς της Ρομποτικής, της Μηχατρονικής και του Φυσικού Υπολογισμού (physical computing) δια μέσου του προγραμματισμού υπολογιστών καθώς και τη διασύνδεσής τους με τις Καλές Τέχνες.

Το DISCOVER εντάσσεται στις συμπράξεις για την Καινοτομία και την Ανταλλαγή Καλών Πρακτικών του Erasmus+, στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 5 χώρες: Βουλγαρία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία και Σλοβακία. Από την Ελλάδα συμμετέχουν το Πολυτεχνείο Κρήτης και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων. Ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2018 και θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2019 με τη διεξαγωγή συνεδρίου το οποίο θα πραγματοποιηθεί στα Χανιά και θα προσφέρει την ευκαιρία στην εκπαιδευτική κοινότητα να ενημερωθεί για τα τελικά αποτελέσματα του έργου, καθώς και έργα μαθητών από τα συνεργαζόμενα σχολεία.

Ετικέτες:··

Εργαστήριο με θέμα «Η εκπαίδευση στο Επιχειρείν στη Φιλανδία»

31 Μαρτίου 2019 από ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
· Δεν υπάρχουν σχόλια · erasmus, StartIn, σεμινάριο, Χωρίς κατηγορία

Εργαστήριο με θέμα «Η εκπαίδευση στο Επιχειρείν στη Φιλανδία» που πραγματοποιήθηκε από την Piia Kohlo και την Pauliina Silvennoinen, που διδάσκουν στο παιδαγωγικό τμήμα του πανεπιστήμιου JAMK της Φιλανδίας (https://www.jamk.fi). Στο εργαστήριο παρουσιάστηκαν η εθνική εκπαιδευτική πολιτική της Φιλανδίας σε σχέση με την εκπαίδευση και ειδικότερα την καλλιέργεια δεξιοτήτων κρίσιμων για την ικανότητα του επιχειρείν, όπως η ανθεκτικότητα, η δυνατότητα ανάληψης πρωτοβουλιών, η δυνατότητα επικοινωνίας και συνεργασίας. Επιπλέον παρουσιάστηκαν και δοκιμάστηκαν στις πράξη παιδαγωγικές μέθοδοι όπως ανεστραμμένη μάθηση (flipped learning), βιωματική μάθηση experiental learning, τεχνικές ενεργητικής μάθησης (Gallery-walk).

Το εργαστήριο πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του πενθήμερου δράσεων εκπαίδευσης (11-15 Φεβρουαρίου 2019) του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ START IN, που διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση Χανίων και φιλοξενήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων.

To START IN (2017-1-TR01-KA201-046635), είναι ένα τριετές ευρωπαϊκό πρόγραμμα που εντάσσεται στις δράσεις συνεργασίας για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών, στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης, του προγράμματος Erasmus+. Αντικείμενο του προγράμματος είναι η Καινοτόμος και Συμπεριληπτική Κοινωνική Επιχειρηματικότητα. Στα πλαίσια του προγράμματος θα αναπτυχθεί και θα δοκιμαστεί στην πράξη πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (αναλυτικό πρόγραμμα, εκπαιδευτικό υλικό) και ψηφιακά εργαλεία (πλατφόρμα μάθησης και εφαρμογές κινητών συσκευών).

Ετικέτες:

1o Ενημερωτικό Δελτίο του προγράμματος DISCOVER

21 Μαρτίου 2019 από ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
· Δεν υπάρχουν σχόλια · DISCOVER, erasmus

Το έργο DISCOVER – είναι μια στρατηγική σύμπραξη Erasmus+ για την «Ανάπτυξη Καινοτόμων Προσεγγίσεων για τη Διάδοση της Επιστήμης στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και την Ενθάρρυνση των Σταδιοδρομιών και της Εκπαίδευσης STEM». Επιδιώκει την συνεργασία μεταξύ δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και εστιάζει στα αντικείμενα της Ρομποτικής, της Μηχατρονικής και του Προγραμματισμού. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το έργο αυτό από τη διεύθυνση https://discover-project.eu

Επίσης μπορείτε να κατεβάσετε και να διαβάσετε το πρώτο τεύχος του ενημερωτικού δελτίου του έργου από τη διεύθυνση: https://blogs.sch.gr/europrogchan/files/2019/03/Bulletin-1-Greek-Language.pdf

 

Ετικέτες:

Οι μαθητές προσεγγίζουν την επιστήμη και την τεχνολογία μέσα από έργα φοιτητών της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης

22 Μαΐου 2018 από ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
· Δεν υπάρχουν σχόλια · erasmus, Χωρίς κατηγορία

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρώτη δράση του προγράμματος Erasmus+ DISCOVER στα πλαίσια του Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που πραγματοποιήθηκε στα Χανιά στις 19 και 20 Απριλίου 2018. Μαθητές από έξι Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια των Χανίων παρακολούθησαν το εργαστήριο με θέμα “Προσεγγίζοντας την επιστήμη και την τεχνολογία μέσα από έργα φοιτητών της Σχολής” που οργάνωσε το Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων (TUC/MUSIC, http://www.music.tuc.gr/) της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης σε συνεργασία με το τοπικό φοιτητικό παράρτημα της IEEE στο Πολυτεχνείο Κρήτης (IEEE TUC Student Branch) και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων.
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου τα μέλη του παραρτήματος, φοιτητές της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης, παρουσίασαν τα έργα τους στους μαθητές και απάντησαν σε ερωτήσεις. Επιπλέον μίλησαν για την εμπειρία τους σχετικά με το περιεχόμενο και τις συνθήκες σπουδών στη σχολής τους. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στο εργαστήριο και τη συζήτηση που ακολούθησε, ενώ η επεξεργασία των θεμάτων που παραυσιάστηκαν στο εργαστήριο θα συνεχιστεί στις σχολικές τάξεις, μέσω της συμμετοχής των σχολείων τους στο πρόγραμμα Erasmus+ DΙSCOVER, που δίνει τη δυνατότητα για συνεργασία των σχολείων μεταξύ τους αλλά και με το Πολυτεχνείο Κρήτης.
Το DISCOVER (2017-1-BG01-KA202-036327) είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ που έχει στόχο την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών, στον τομέα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 5 χώρες Βουλγαρία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία και Σλοβακία. Από την Ελλάδα συμμετέχουν το Πολυτεχνείο Κρήτης (Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων (TUC/MUSIC)) και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων. Το πρόγραμμα έχει στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ Τριτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με σκοπό τη διάχυση της γνώσης μέσω της σχεδίασης εκπαιδευτικών προγραμμάτων για μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή των Θετικών Επιστημών και της Τεχνολογίας (STEM).

Δείτε επίσης:

Ετικέτες:··

Top